اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه یکی از مهم ترین مراحل موردنیاز ورود به دانشگاه های این کشور است که البته کاملا متفاوت از روند پذیرش و قبولی در دانشگاه های فرانسه بوده و نیازمند مدارک و مراحل خاص خود می باشد تا در نهایت ویزا و مجوز حضور و اقامت در فرانسه تحصیلیرا برای شما به ارمغان آورد. در این عنوان با تیم خبره آی مهاجرتی باشید تا به تمامی جزئیات ویزای دانشجویی فرانسه برسید.

البته در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه توجه کنید که سفارت بر روی مدارک و شرایط مورد درخواست خود سخت گیری زیادی انجام می دهد و تمامی مدارک ارسالی را با دقت و جزئیات کامل بررسی می نماید. به همین خاطر باید حتمام هنگام ارسال مدارک خود از مشاورین و متخصصین این حوزه استفاده کنید که هرگونه نقص یا ایرادی به طور قطع درخواست شما را را رد خواهد کرد.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با توجه به شرایط تحصیلی شما انواع مختلفی را شامل می شود که هر یک مدت زمان خاصی دارند.

فهرست مطالب

لازم است که بدانید ویزای تحصیلی فرانسه دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام برای افراد خاص با اهدافی خاص مناسب می باشد که در ادامه این مطلب کاملا شما را با اطلاعاتی مفید و کارآمد در این بار آشنا خواهیم ساخت. همچنین اطلاع از 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه شما را با دیگر روش های قانونی و مزیات های هرکدام آشنا می سازد تا در نهایت با ذهنی باز و اطلاعاتی دقیق مناسب ترین روش را برگزینید.

شرایط ویزای دانشجویی فرانسه

شرایط ویزای دانشجویی فرانسه بدین صورت می باشد که متقاضیان قادر به دریافت دو نوع ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت هستند. ویزای کوتاه مدت برای افرادی است که قصد دارند در دوره های کوتا مدت زبان و یا برای شرکت در آزمون های ورودی و یا همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی وارد این کشور شوند. اما ویزای بلند مدت برای دانشجویان و دانش آموزانی که بیش از 6 ماه تحصیل آنان در فرانسه به طول خواهد انجامید صادر می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو اخذ پذیرش کشورهای مختلف جهان

کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا تمامی علاقه مندان به مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های خارجی را در کمترین زمان ممکن به ویزای تحصیلی دلخواهشان برسانند.

در این ویدیو نیز می توانید بخشی از ویزاهای اخذ شده توسط متخصصین ما را تماشا نموده و شما نیز به یکی از افراد این لیست تبدیل شوید.

جهت هرگونه مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در اولین قدم نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از مراکز آموزشی، دانشگاه ها و یا مدارس این کشور دارید تا مدارک شما جهت صدور ویزا پذیرفته و پس از بررسی در صورت تایید مجوز لازم برای ورود و اقامت قانونی در این کشور صادر شود. البته ویزای طولانی مدت نیز به دو دسته ویزای طولانی مدت معمولی و ویزای طولانی مدت موقت تقسیم می شوند.

ویزای طولانی مدت موقت برای افرادی است که دوره تحصیلات آن ها در خاک فرانسه 3 تا 6 ماه به طول می انجامد؛ به همین خاطر مشمول دریافت ویزای طولانی مدت اما با مدت زمان محدود و مشخص می شود که پس از آن نیز باید به کشور خود بازگردند ، در صورتی که ویزای بلند مدت برای مدت تحصیل بیش از 6 ماه می باشد . همچینن از شما عزیزان می خواهیم که عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را در همین سایت حتما مطالعه نموده و شرایط پذیرش، رشته ها و چگونگی قبولی در دانشگاه های فرانسه را مطلع شوید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه

در رابطه با اخذ ویزای دانشجویی فرانسه باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که این مرحله کاملا مجزای از اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور است و نیاز به مدارک مورد درخواست سفارت این کشور را با توجه به شرایط حاکم و شرایط متقاضیان دارد. به همین خاطر قبولی در دانشگاه های فرانسه با پایان کار و شروع نقل مکان و مهاجرت به این کشور ندانید.

همچنین سفارت فرانسه برای صدور ویزا و مجوز ورد به این کشور بسیار سخت گیر بوده و مدارک متقاضیان را دقیق بررسی می کند و هرگونه ایراد در آن باعث لغو ویزا و درخواست شما خواهد شد.

 پس هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی فرانسه و ارسال مدارک خود حتما از مشاورین آی مهاجرتی مشورت و راهنمایی های لازم را درخواست کنید تا یقینا بتوانید ویزای خود را بدون هیچ شک و شبهه ای دریافت کنید.

اما مهم ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه به شرح زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • نامه پذیرش و قبولی یا دعوت نامه از سوی دانشگاه
  • دو عکس به روز در ابعاد پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی معتبر
  • ارائه بیمه خدمات درمانی در فرانسه
  • ارائه بیمه مسافرتی معتبر
  • ارائه بلیت هواپیما
  • ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی فرانسه
  • گواهی یا اسناد مربوط به تهیه محل اقامت برای مدت زمان تحصیل در فرانسه
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا
مصاحبه کمپوس فرانس برای ویزا

مصاحبه کمپوس فرانس برای ویزا

مصاحبه کمپوس فرانس برای ویزا همان مصاحبه لازم با سفارت فرانسه می باشد تا در آن شرایط شما توسط مامور مربوطه مورد سوال، سنجش و در نهایت تایید و یا رد قرار گرفته و امکان دریافت و عدم دریافت ویزا برای شما صورت پذیرد. وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) کارگزاری سفارت فرانسه در ایران و بسیاری کشور دیگر شناخته می شود که شما باید مدارک خود را به این کارگزاری ارائه نمایید و این بسیار کار را سریع تر از ارسال مدارک برای سفارت پیش خواهد برد.

نحوه گرفتن وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی به صورت آنلاین از طریق کارگزاری رسمی سفارت فرانسه و از طریق سایت وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) امکان پذیر است. برای این منظور باید فرم درخواست ویزا را در سایت رسمی فرانسه تکمیل و درخواست وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی را ثبت و منتظر اطلاع سفارت باشید.

به طور معمول نهایتا 2 روز پس از ثبت درخواست نتیجه و زمان دقیق وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی فرانسه از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. ضمنا هزینه ارسال مدارک و بررسی آن ها و همچنین مصاحبه توسط این کارگزاری در سال 2023 برای همه 230 یورو در نظر گرفته شده است.

وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

با تماشای وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید به جزئیات بیشتری در این رابطه رسیده و مسیر تحصیل در این کشور را برای خود هموارتر سازید.

در صورتی که پس از تماشای این وبینار همچنان سوالی برایتان وجود دارد ، از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی

با توجه به به وجود کارگزاری وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) در کشورمان می توان به صورت آنلاین و از طریق سایت موسسه مدارک خود را ارسال و برای دریافت وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی اقدام کرد که این روش باعث شده که اتلاف وقت به صفر برسد و مدت صدور ویزای دانشجویان به مقدار قابل توجهی نسبت با سال ها قبل کاهش پیدا کند.

شما با ورود به سایت وی اف اس گلوبال و ثبت نام و ارسال مدارک درخواست شده به صورت اسکان درخواست مصاحبه خود را برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به ثبت می رسانید. در نهایت از طریق ایمیل تاریخ و زمان دقیق حضور شما در سفارت فرانسه برای ارائه اصل مدارک و انجام مصاحبه با افسر پرونده تان به شما داده می شود.

دقت کنید که به هیچ عنوان برای انجام مصاحبه حضوری خود تاخیر نداشته باشید؛ چون این امر باعث اثر منفی بسیار زیادی بر روی افسر مصاحبه شده و احتمال رد شدن ویزای شما را بسیار بالا می برد. فرانسوی ها بر روی آن تایم بودن حساسیت بسیاری دارند. اگر درباره نحوه گرفتن وقت سفارت فرانسه برای ویزای دانشجویی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کنید.

با اینکه توصیه می کنیم حتما از برای انجام مراحل مصاحبه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه از کمک و تجربه مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی بهره مند شوید تا مبادا با رد درخواست مواجه شوید و تمامی زحمات خود را در معرض خطر قرار دهید.

ویزای همراه دانشجویی فرانسه

معمولا دانشجویان متاهل همواره با این دو دلی و شک مواجه هستند که آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی فرانسه برای خانواده آنان وجود دارد و می توانند در مدت تحصیل خود در این کشور خانواده خود را در کنارشان داشته و با یکدیگر در این مدت در فرانسه زندگی کنند؟ خوشبختانه علاوه بر ویزای تحصیلی فرانسه شما می توانید ویزای همراهان را هم برای خانواده خود درخواست دهید.

دولت فرانسه به دانشجویان بین المللی این اجازه را صادر می کند که در صورت فراهم آوردن شرایط مورد تقاضای سفارت، بتوانند خانواده خود را برای مدت زمان تحصیل در این کشور در کنار خود داشته و در کنار هم زندگی کنند. لازم به ذکر است که در این بین فقط فرزندانی می توانند به ویزای همراه دست پیدا کنند که دارای سن زیر 18 سال باشند.

ویزای همراه دانشجویی فرانسه

البته فرزندان بالای این سن نیز می توانند با دریافت ویزای مسافرتی شنگن به مدت 90 روز در هر بار اخذ این ویزا به فرانسه سفر نموده و در کنار خانواده خود اقامت داشته باشند. دقت کنید که یکی از مهم ترین عوامل در تایید ویزای همراه ارائه تمکن مالی لازم و مناسب جهت اثبات هزینه های زندگی همراهانتان در این کشور است. شما باید با توجه به نسبت هریک از همراهان یک مبلغ حداقل را برای اثبات تمکن مالی ارائه نمایید.

پس از اخذ ویزای دانشجویی فرانسه قطعا به اطلاعات جمع آوری شده در مقالات زیر نیاز خواهید داشت ، مطالعه آنها را از دست ندهید:

ویزای همسر دانشجو فرانسه

همانطور که در عنوان قبل گفتیم ویزای دانشجویی فرانسه می تواند ویزای همراهان را هم در پی داشته باشد، که علاوه بر فرزندان زیر سن 18 سال، امکان اخذ ویزای همسر دانشجو فرانسه نیز وجود دارد و شما می توانید تمامی اعضای خانواده را در کنار خود در این کشور در حین تحصیل به همراه داشته باشید.

اما همانطور که تمکن مالی ویزای دانشجویی فرانسه برای دانشجویان مهم است؛ تمکن مالی لازم برای اثبات پوشش هزینه های اقامت و زندگی همسر و فرزندانتان نیز اجباری، واجب و بسیار تاثیر گذار است. همچنین هریک از همراهان با توجه به نسبتی که با دانشجو دارند باید مبلغی معین را به طور حداقل جهت اثبات تمکن مالی و گردش حساب ارائه نمایند.

علاوه بر این شما باید مدارکی را جهت تهیه مکان لازم برای اسکان و اقامت خانواده خود بر اساس قوانین که با توجه سن فرزندان و تعداد اعضای خانواده برای تعیین ابعاد و اندازه ملک مشخص می شود را نیز ارائه نمایید که می توانید از طریق سفارت یا مشاورین آی مهاجرتی به مقادیر دقیق آن دست پیدا نمایید.

اما اگر قصد همراه بردن خانواده خود را دارید؛ حتما هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را پیش از شروع به انجام امور مهاجرت محاسبه و بررسی کنید؛ که در میانه کار با مشکلات مالی و در نتیجه اتفاقات ناخوشایند و عدم دسترسی به هدف خود مواجه نشوید. مقاله مشخصه تمامی جزئیات و مخارج دقیق و لازم را در اختیار شما قرار خواهد دارد.

 

ریجکت شدن ویزای دانشجویی فرانسه

دانشجویان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه همواره با ترس رد شدن و ریجکت شدن ویزای دانشجویی فرانسه مواجه هستند؛ اما همواره می تواند با بررسی دقیق و کسب مشورت و استفاده از تجارب کارشناسان با تجربه در این زمینه، این حتمال را به حداقل ممکن و نزدیک به صفر رساند.

 ولی همواره امکان ریجکت وجود دارد؛ که طی سال های تجربه در این زمینه موارد زیر اصلی ترین موارد رد شدن ویزای دانشجویی فرانسه می باشد:

در برخی موارد اگر نقص موجود ساده و بدون تاثیر در موارد مهم و تعیین کننده ویزا باشد؛ از متقاضی درخواست می شود تا با ارائه مدرک صحیح تا نقص را برطرف کند.

اما اگر نقص یا ایراد جوری باشد که در خلاف شرایط و قوانین درخواستی بوده یا نا کافی و غیر مطمئن باشد قطعا درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

Rejection of French Student Visa

عدم ارائه مدرک زبان یا ارائه مدرک زبان نامعتبر
گپ تحصیلی بالا و عدم پر کردن آن
عدم اطمینان خاطر سازی جهت بازگشت به کشورتان پس از اتمام تحصیل
نقص و اشتباه در تکمیل مدارک و فرم ها
فرآیند مصاحبه ویزا
تمکن مالی ناکافی
بیمه مسافرتی غیرقابل اجرا برای مقاصد خاص
وضعیت پاسپورت شما
سوابق کیفری
نقص و عدم تطابق مدارک و داده ها

ریجکت شدن ویزای دانشجویی فرانسه

در این جا باید مد نظر قرار دهید که در صورت رد شدن درخواست ویزای دانشجویی فرانسه متقاضیان می توانند به تصمیم اعلامی اعتراض کنند؛ که می تواند نتیجه را تغییر داده و یا مدرکی مازاد از متقاضی دریافت و نتیجه مثبت اعلام شود. اما بسیار دارای اهمیت است که در صورت ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی فرانسه حتما اعتراض خود را ثبت کنید.

چون عدم ثبت اعتراض به معنای قبول دار شدن تمامی شرایط و ایراداتی است که سفارت به شما وارد آورده است و این یک سابقه بسیار منفی بزرگ برای شما خواهد بود. حتی این موضوع می تواند در دیگر درخواست های شما برای سفارت های دیگر در هرکجای جهان برای شما مشکل ساز شود.

اما اگر بازهم نتیجه اعتراض تان رد شد؛ جای نگرانی نیست و با تهیه دوباره مدارک و شرایط لازمه برای دریافت دوباره ویزای تحصیلی فرانسه درخواست خود را ارسال کنید. ضمنا در ایمیلی از سوی سفارت دلیل ریجکتی درخواست شما نیز اعلام می شود که بهتر می توانید در جهت رفع آن اقدام کنید.

پس همانطور که فهمیدید اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اهمیت بسیار زیادی داشته و جدای از مراحل اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه است؛ حتما سوالات و نظرات خود را با مشاورین تیم خبره آی مهاجرتی در دفاتر شعب غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در میان گذاشته و از تجارب آنان نهایت استفاده را ببرید.

سوالات پر تکرار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

چنانچه در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه همچنان سوالی برای شما عزیزان وجود دارد ، ضمن درج آن در بخش دیدگاه از به روزترین قوانین کشور فرانسه در این زمینه مطلع شوید.

به طور قطع شما می توانید بر روی درخواست اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اعتراض کنید.

بله، دانشجویان می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را در صورتی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه همراه با خود به این کشور ببرند.

این کار یعنی متقاضی تمامی دلایل رد شدن درخواست ویزای خود را قبول دار شده و این باعث یک نمره منفی بسیار موثر در پاسپورت شخص می شود.

پس از دریاف نتیجه و نامه ریجکتی از سوی سفارت متقاضی تا دو ماه فرصت دارد تا به این نتیجه اعتراض خود را ثبت و ارسال کند.

بله، کارگزاری سفارت فرانسه، وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) می باشد و باید برای اخذ زمان مصاحبه از طریق این کارگزاری اقدام کرد.

خوب است که تجربه دریافت ویزای فرانسه در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما نیز بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه