ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه در این مقاله از آی مهاجرتی بررسی می شود و در اختیار شما خوانندگان فهیم قرار میگیرد تا بیشتر با این کشور همسایه آشنا شوید ؛ تلاش ما در تیم آی مهاجرتی این است تا مقالاتی در خور شأن شما عزیزان بنویسیم که اگر قصد مهاجرت به ترکیه را به هر دلیلی دارید ، توضیحات لازم را در اختیارتان قرار دهیم ، توصیه میکنیم مقاله لینک شده را نیز در کنار این محتوا مرور کنید تا با برترین راه های مهاجرت به این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

همان طور که در اطلاعات کشور ترکیه آمده است ؛ موقعیت جغرافیایی این کشور منحصر به فرد است ، زیرا قسمتی از ترکیه در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد ؛ امتداد این کشور از شرق به غرب باعث شده تا مانند پلی در بین دو قاره عمل کند ؛ موقعیت جغرافیایی بسیار خوب ترکیه سبب شده تا کشورهای مختلفی مانند ایران از این کشور برای ترانزیت کالا استفاده نمایند که این موضوع تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی ترکیه گذاشته است.

جمعیت و مساحت کشور ترکیه

طبق برآوردی که در سال 2020 انجام گرفته است ؛ جمعیت این کشور حدود 84 میلیون نفر می باشد که به لحاظ جمعیتی در میان کشورهای بزرگ منطقه خاورمیانه قرار گرفته است ؛ براساس اطلاعات کشور ترکیه از میان این جمعیت حدود 75 درصد ترک ، حدود 18 درصد کرد و بقیه نیز در میان گروه های قومی دیگر قرار دارند ؛ ترکیه جمعیتی نسبتا جوان دارد ؛ مساحت این کشور از کشورهای اروپایی بیشتر است و حدود ۷۸۳٬۳۵۶ کیلومتر مربع است.

دین و واحد پول کشور ترکیه

بر اساس قانون اساسی جمهوری ترکیه ، دین رسمی مردم ترکیه در سال ۱۹۲۴ میلادی اسلام بود ، اما به دنبال اصلاحات قانون اساسی در سال ۱۹۲۸ این قانون حذف شد و حکومت سکولار که تأکید بر جدایی دین از سیاست داشت ، معرفی شد ؛ بر اساس آخرین اطلاعات کشور ترکیه حدود ۹8 درصد جمعیت آن پیرو مذهب تسنن و 2درصد دیگر پیرو سایر ادیان هستند ؛ از میان جمعیت اهل تسنن حنفی ها بزرگترین گروه هستند که جمعیت زیادی از کشور ترکیه را تشکیل می دهند ؛ پس از آن شافعی ها هستند که اکثرا کرد می باشند.

واحد پول ترکیه لیر است ک در گذشته صفرهای زیادی داشت ؛ اما در سال 2004 شش صفر آن حذف شد و در سال 2005 نیز یک صفر دیگر از آن حذف گردید ؛ از آن پس تا امروز به لیر جدید تغییر پیدا کرد. در حال حاضر قیمت هر لیر ترکیه در بازار تهران حدود 2300تومان می باشد.

جغرافیای کشور ترکیه

ترکیه با 6 کشور آسیایی و 2 کشور اروپایی همسایه بوده و از سه طرف به دریا راه دارد ؛ این کشور از شمال به دریای سیاه ، از شمال شرقی به گرجستان و ارمنستان ، از شمال غربی به یونان و بلغارستان ، از جنوب شرقی به عراق و سوریه ، از جنوب غربی و غرب به دریای مدیترانه و دریای اژه ، از شرق به جمهوری آذربایجان و ایران راه دارد.

پایتخت ترکیه شهر زیبای آنکارا می باشد که دومین شهر بزرگ ترکیه نیز محسوب می شود ؛ استانبول نیز بزرگترین شهر ساحلی ترکیه است ؛ در اطلاعات کشور ترکیه از دیگر شهرهای مهم و بزرگ این کشور نام برده شده که عبارتند از : آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، آنتالیا، قونیه و قیصریه.

نوع حکومت و ساختار سیاسی ترکیه

ترکیه یک کشور اوراسیایی است که پس از نابودی امپراتوری دولت عثمانی توسط مصطفی کمال آتاتورک تشکیل شد ؛ پس از شکل گیری ترکیه در سال 1923 آتاتورک بنیانگذار دولت ترکیه به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد و اصلاحات مهمی در قوانین کشور ترکیه انجام داد که عبارتند از : قانونی شدن رای زنان ، جدایی دین از سیاست ، تغییر خط قدیمی ترکیه به خط لاتین ترکیه ای ، گسترش و ترویج ملی گرایی.

نوع حکومت و ساختار سیاسی ترکیه

در اطلاعات کشور ترکیه آمده است ؛ آتاتورک اولین حزب سیاسی ترکیه را با نام حزب جمهوری خلق تاسیس نمود ؛ تا زمان زنده بودن آتاتورک حزب دیگری در عرصه نظام سیاسی این کشور به وجود نیامد ؛ اما پس از مرگ او احزاب دیگری نیز ظهور پیدا کردند ؛ امروزه احزاب مختلفی در نظام سیاسی ترکیه وجود دارند که تعدادی از مهم ترین آنها عبارتند از : جمهوری خلق – عدالت و توسعه – حرکت ملی- کارگر- کمونیست ترکیه – دموکرات – جوان و …

البته هر کدام از این حزب ها برای حضور در لایه های قدرت باید در انتخابات پارلمانی شرکت کرده و حداقل 10 درصد از کل آراء را در سطح کشور به دست آورند ؛ در میان این احزاب حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی تلاش می کنند تا اصلاحات مدنظرشان را با محوریت تبدیل نظام پارلمانی به نظام ریاستی در قانون اساسی به همه‌پرسی بگذارند.

نظام سیاسی حاکم در کشور ترکیه در سال های اخیر

طبق اطلاعات کشور ترکیه در ابتدا سیاست ترکیه بر پایه یک نظام پارلمانی بود ، نخست وزیر به عنوان رئیس حکومت و عضو کلیدی شناخته می شد و اختیاراتی مانند صدور احکام اجرایی ، تعیین قضات و روسای موسسات دولتی داشت و به همین دلیل رئیس جمهور بیشتر مقامی تشریفاتی بود.‌

در سال ۲۰۱۷ میلادی تغییراتی در قانون اساسی ترکیه به وجود آمد که بر اساس آن در سال 2018 نظام حکومتی ترکیه بعد از ۹۵ سال از نظام پارلمانی به سیستم ریاستی تغییر یافت و بر اساس همه پرسی که انجام شد مقام نخست وزیری حذف گردیده و به جای آن مقرر گردید که رئیس جمهور منتخب به مدت ۵ سال رئیس دولت و مسئول کابینه شود.

در انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی رجب طیب اردوغان ، نامزد حزب عدالت و توسعه به عنوان اولین رئیس جمهور نظام ریاستی کشور ترکیه از بین شش نامزد احزاب مختلف انتخاب شد ؛ بر اساس اطلاعات کشور ترکیه اردوغان حدود ۵۳ درصد کل آرا را در انتخابات سراسری کشور ترکیه به خود اختصاص داد.

هم اکنون نظام سیاسی ترکیه بر پایه نظام ریاستی می باشد ؛ اداره قوه مجریه به شورای وزیران واگذار گردیده است ؛ مجلس ملی کبیر ترکیه اداره قوه مقننه را بر عهده دارد ؛ قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه و قوه مقننه است ؛ بدین معنی که قضات این قوه بر اساس وجدان خود داوری می کنند و هیچ مقام حکومتی و سازمانی نمی تواند در امور قضات دخالت کند.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم ترکیه

ترکیه به‌ عنوان قطب اصلی فرهنگی و گردشگری یکی از کشورهای توریستی محسوب می شود و دارای ۵۸ فرودگاه داخلی و بین‌المللی است که از این فرودگا ه ها پرواز به تمام نقاط ترکیه و جهان انجام می گیرد ؛ فرودگاه‌های بین‌المللی بسیار بزرگتر از فرودگاه‌های داخلی ترکیه هستند و استانداردهای مناسبی دارند که با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد ؛ استانداردهای فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم ترکیه عبارتند از : نداشتن تاخیر ، داشتن اقدامات لازم امنیتی در پروازها ، ارائه خدمات مناسب در طول پرواز ، داشتن رستوران ها ، کافه ها و اتاق های انتظار مناسب.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم ترکیه

مهم ترین فرودگاه های کشور ترکیه

فرودگاه استانبول

طبق اطلاعات کشور ترکیه این فرودگاه را می توان یکی از مهمترین فرودگاه های ترکیه دانست ؛ فرودگاه استانبول به عنوان بزرگترین و اصلی ترین فرودگاه ترکیه و در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و علاوه بر ترکیش ایرلاین محل پرواز بیشتر ایرلاین های معتبر دنیا است ؛ این فرودگاه به عنوان جایگزینی برای فرودگاه آتاتورک دارای امکاناتی مانند اینترنت رایگان، فری شاپ، صرافی و … است ؛ به دلیل طراحی جالب برج کنترل ترافیک هوایی و ساختمان فنی ، این فرودگاه درسال ۲۰۱۵ جایزه معماری شیکاگو را از آن خود کرد.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

این فرودگاه نیز از مهم ‌ترین فرودگاه ‌های ترکیه محسوب می شود ؛ البته در حال حاضر پروازهای مسافربری در آن صورت نمی گیرد ؛ در گذشته این فرودگاه به عنوان یک صنعت مهم گردشگری به شمار می رفت ؛ علت نامگذاری آن ، یادآوری نام آتاتورک بنیانگذار ترکیه بود ؛ این فرودگاه به عنوان یک پایگاه نظامی برای نیروی هوایی ارتش ترکیه محسوب می شود.

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول یا فرودگاه بین المللی صابیحا از ورودی های پر رفت و آمد شهر استانبول به حساب می آید ؛ در اطلاعات ترکیه آمده است این فرودگاه در بخش آسیایی استانبول واقع شده و سالانه ۲۸ میلیون مسافر را جابه جا می کند و در جایگاه سوم قرار دارد ؛ نام این فرودگاه از نام اولین زن خلبان ترکیه گرفته شده است.

همچنین فرودگاه ازمیر ، فرودگاه اسن بوغا آنکارا ، فرودگاه آنتالیا ، فرودگاه بدروم ، فرودگاه قونیه ، فرودگاه اسپارتا ، فرودگاه کنیا ، فرودگاه بین المللی ارزروم ، فرودگاه آدانا ، فرودگاه دالامان و فرودگاه ترابزون از دیگر فرودگاه های مهم ترکیه محسوب می شوند.

سیستم حمل و نقل در ترکیه

ترکیه یکی از کشور های محبوب مردم ایران برای سفر است ؛ همچنین یکی از گزینه های مناسب برای هر جوانی تحصیل در کشور ترکیه است ؛ یکی از مهم ترین سیستم حمل و نقل در ترکیه ، حمل و نقل زمینی با اتوبوس است ؛ اتوبوس به وفور در ترکیه دیده می‌شود و می‌توان از آن برای سفرهای درون شهری و برون شهری استفاده کرد ؛ هزینه سفر با اتوبوس بسیار مقرون به صرفه است و از ارزان ترین روش های حمل و نقل در ترکیه محسوب می‌شود.

سیستم حمل و نقل در ترکیه

اتوبوس در ترکیه

اتوبوس های ترکیه بسیار لوکس و با استانداردهای اروپایی ساخته شده اند ؛ بنابراین سفر با آن‌ها بسیار راحت است ؛ برای سوار شدن به این اتوبوس‌ها باید از بلیط های هوشمند استفاده کرد ؛ البته امکان استفاده از این بلیط ها برای متروها، ترامواها و کشتی‌ها نیز وجود دارد ؛ قیمت بلیط اتوبوس در ترکیه حدودا از 1.70 تا 3.50 لیر است ؛ از دیگر وسایل نقلیه در کشور ترکیه دولموش یا اتوبوس های کوچک است که هزینه حمل و نقل با آن بسیار ارزان است.

تاکسی رانی در ترکیه

همان طور که در اطلاعات کشور ترکیه می خوانیم ؛ شما می توانید برای رفت و آمد در سطح شهر از تاکسی استفاده کنید ؛ البته چون بنزین در ترکیه گران است حمل و نقل با آن خیلی ارزان نیست و بطور متوسط قیمت هر کیلومتر 3.10 لیر است که البته 13 لیر ورودی نیز به آن اضافه می گردد ؛ در شهرهای ساحلی ترکیه می توان از تاکسی آبی یا دریایی نیز استفاده نمود ؛ هزینه آن به ازای هر یک مایل دریایی ۲۹ لیر است که البته ۴۶ لیر نیز به عنوان ورودی در نظر گرفته می شود.

سیستم ریلی در ترکیه

یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی در ترکیه قطار است ؛ هزینه حمل و نقل با قطار بر اساس مسیر طی شده تعیین می‌شود ؛ مثلا هزینه قطار به شهرهای اروپایی با توجه به مقصد ، امکانات و نوع قطار از ۱۰ تا ۷۷ یورو متغیر است ؛ همچنین شما می توانید از تراموا یا مترو نیز استفاده کنید ؛ هزینه حمل و نقل با مترو بسیار به صرفه است ؛ تراموا مانند مترو است ، فقط قطار آن در سطح زمین حرکت می کند ؛ هزینه آن حدود 3.50 لیر است که برای محصلان این هزینه نیم بها می باشد.

سیستم حمل و نقل دریایی در ترکیه

در سیستم حمل و نقل دریایی می توان از کشتی استفاده کرد ؛ کشتی یکی از وسیله‌های محبوب در ترکیه است که معمولا مردم برای رفتن به سفرهای آسیایی و اروپایی از آن استفاده می کنند ؛ هزینه حمل و نقل با کشتی به موارد متعددی بستگی دارد ؛ به عنوان مثال انتخاب شهر برای سفر می‌تواند روی هزینه تاثیرگذار باشد.

و در نهایت پر سرعت ترین روش حمل و نقل، هواپیما است که باز هم هزینه آن بستگی به موارد مختلفی دارد ؛ به عنوان مثال قیمت بلیط استانبول به آنتالیا با هواپیمای پگاسوس بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ لیر و با هواپیمای ترکیش ایرلاین بین ۳۰۰ تا ۸۲۷ لیر است.

ما در آی مهاجرتی به شما پیشنهاد می کنیم که از استانبول کارت برای حمل و نقل استفاده نمایید ؛ به دلیل این که شما با خرید استانبول کارت می توانید هزینه های حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی را در شهر بین 30 تا 50 درصد کاهش دهید ؛ این کارت انواع گوناگونی دارد که شامل کارت معمولی با هزینه سفر ۳.۵ لیر، کارت دانش آموزی با هزینه سفر ۱.۷ لیر و کارت‌ اجتماعی با هزینه سفر ۲.۵ لیر می باشد.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه تفاوت ساعت ایران و ترکیه را برآورد کرده است ؛ اختلاف ساعت ایران و ترکیه برای افرادی که می خواهند به این کشور سفر کرده یا به دلایل مختلفی مانند کار در ترکیه مهاجرت کنند بسیار مهم است ؛ به عنوان مثال قرار دادهای کاری می تواند بر مهم بودن اختلاف ساعت بیافزاید ؛ اختلاف ساعت ایران با ترکیه همیشه یکسان نیست ؛ البته در اکثر مواقع این اختلاف یک ساعت و نیم می باشد ، اما گاهی این اختلاف به دو ساعت و نیم یا نیم ساعت می رسد.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

در اول فروردین به دلیل اینکه ساعت ایران یک ساعت جلومی رود ، اختلاف ساعت ایران و ترکیه به دو ساعت و نیم می رسد ؛ اما جالب است که بدانید این اختلاف پس از هشت روز یعنی در 8 فروردین ماه که مصادف با 28 مارس است به یک ساعت ونیم می رسد ؛ زیرا ساعت ترکیه نیز یک ساعت به جلو کشیده می شود.

در اول ماه مهر ساعت ایران یک ساعت به عقب کشیده می شود و اختلاف ساعت ایران با ترکیه نیم ساعت می شود که این تفاوت در تاریخ 3 آبان ماه که مصادف با 25 اکتبر است به همان یک ساعت و نیم باز می گردد ؛ چون پذیرش هتل ها در تمام دنیا راس ساعت 2 می باشد ، بنابراین سعی کنید قبل از سفر از اختلاف ساعت ترکیه با ایران مطلع باشید تا به مشکلی برنخوردید.

شهرهای صنعتی ترکیه

در اطلاعات کشور ترکیه ، استانبول به عنوان غول صادرات این کشور شناخته شده است ؛ این شهردر میان شهرهای صنعتی ترکیه رتبه یکم را دارد و درآمد بالایی از صادرات کالاهای تولیدی خود به دست می آورد ؛ تقریبا حدود نیمی از صادرات صنعتی ترکیه از کالاهای تولیدی استانبول است ؛ صادرات استانبول بیشتر به کشورهای آلمان، ایران، روسیه و آذربایجان صورت می گیرد و تاثیر شگرفی در اقتصاد این کشور دارد.

شهرهای صنعتی ترکیه

یکی دیگر از شهرهای صنعتی کشور ترکیه ، بروسا است ؛ این شهر تولید کننده صنایع سنگین مانند موتور، قطعات مهم صنعتی، دستگاه های تولیدی و… می باشد و تولیدات خود را به کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه صادر می کند ؛ بروسا یکی از شهرهای مهاجرپسند کشور ترکیه است.

کوجاعلی نیز یکی از شهرهای مهم و صنعتی ترکیه به شمار می رود که نسبت به جمعیت خود بیشترین صادرات را دارد ؛ کوجاعلی در جایگاه دوم کالاهای تولیدی ترکیه قرار دارد و با توجه به این که جمعیت کمتری نسبت به برخی از شهرهای ترکیه دارد ، حدود ۷ درصد صادرات کل این کشور را تامین می نماید.

از دیگر شهرهای صنعتی ترکیه ، اسکی شهیر است که معروف به شهر صنایع هوایی و خودرویی است ؛ این شهر بزرگترین تولیدکننده قطعات هواپیما و هلیکوپتر است ؛ همچنین شهرآیدین در نزدیکی کوجاعلی مهم ترین تولیدکننده صنایع کشاورزی می باشد ؛ شهر قونیه بزرگترین تولیدکننده صنایع غذایی ترکیه می باشد که تولیدات خود را به کشورهایی مانند ایران ، روسیه ، عراق و آلمان صادر می کند.

آب و هوای ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه راجع به آب و هوای آن می گوید که این کشور دارای چهار منطقه آب و هوایی می باشد ؛ بخش های مرکزی ترکیه آب و هوای نسبتا خشک قاره ای دارند ؛ بخش های شرقی و شمال شرقی آب و هوایی کوهستانی و سواحل غرب و جنوبی ترکیه دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشند ؛ سواحل دریای سیاه نیز دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب هستند.

آب و هوای ترکیه

اگر می خواهید به ترکیه بروید ؛ بهترین زمان از نظر آب و هوای ترکیه بهار و پاییز است ، ترکیه در فصل تابستان نیز میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد ؛ البته شهرهایی مانند آنتالیا در تمام فصول سال مسافر دارند ، زیرا در بیشتر روزهای سال دارای آب و هوایی آفتابی می باشد ؛ همچنین این شهر زمستان هایی معتدل دارد.

به دلیل اینکه استانبول در زمستان هوایی بسیار سرد دارد و دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد و بارش برف و باران نیز وجود دارد ، بهترین زمان سفر به این شهر در بهار ، تابستان و اوایل پاییز است ؛ آنکارا پایخت کشور ترکیه یکی از شهرهای دیدنی کشور ترکیه است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد ؛ آب و هوای آن مدیترانه ای است و تابستان های خشک و گرمی دارد ؛ همچنین در زمستان آب و هوایی معتدل و بارانی دارد.

آب و هوای شهر ازمیر مدیترانه ای است ؛ بدین معنی که تابستان هایی گرم و خشک و زمستان های معتدل همراه با بارندگی زیاد دارد.

ده تا از بهترین غذاهای ترکیه

در اطلاعات کشور ترکیه در مورد غذاهای معروف آن بحث شده است ؛ این کشور غذاهای بسیار لذیذ و خوش طعمی دارد که می توان به انواع کباب های معروف ترکی اشاره کرد ؛ البته غذاهای کشور ترکیه تنوع بسیار زیادی دارد که ما در اینجا به ده تا از بهترین غذاهای ترکیه اشاره می کنیم.

ده تا از بهترین غذاهای ترکیه

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

1- دلمه

به دلیل این که ترکیه همسایه کشور ایران است ، برخی از غذاهای معروف ترکی شبیه غذاهای ایرانی هستند ؛ به عنوان مثال دلمه از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است ، اما سبک پختن آن با دلمه ایرانی متفاوت است ؛ مواد اولیه دلمه های ترکی سبزیجات معطر، برنج، گوشت و گاهی میوه خشک است.

2- مانتی

مانتی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای است که باید حتما آن را تست کنید ؛ این غذا از گوشت گاو یا گوسفند تهیه شده و به صورت کوفته های خمیری درست می شود ؛ مانتی در روغن زیاد سرخ شده و سپس با کشک یا ماست سرو می شود.

3-کباب ترکی دونر

این کباب نیز یکی از خوش طعم ترین و معروف ترین غذاهای ترکیه محسوب می شود ؛ برای تهیه ی این غذا گوشت قرمز را لایه لایه کرده و به صورت ورقه ای بر روی سیخ های بلندی قرار می دهند ؛ میان لایه های گوشت ، تکه های چربی قرار می دهند تا در حین کبابی شدن چرب تر و لذیذتر شود.

4- لحم عجین

طبق اطلاعات کشور ترکیه لحم عجین غذایی بسیار خوشمزه است که به “پیتزای ترکی” نیز معروف است ؛ زیرا ظاهر و طعمش مانند پیتزا است ؛ این غذا از خمیر نازکی تهیه می شود که در لای آن موادی مانند گوشت چرخ کرده ، سبزیجات معطر ، پیاز و بادمجان قرار می دهند ؛ لحم عجین طعم و عطر منحصر به فردی دارد.

5-بورک

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی که در ترکیه و ایران طرفدار زیادی دارد بورک است ؛ البته بورک در ترکیه به عنوان صبحانه یا پیش غذا سرو می شود و مواد اولیه آن سلیقه ای است ؛ اما معمولا از گوشت چرخ کرده، پنیر و اسفناج استفاده می شود.

6- نخود پلو

برای افرادی که گیاهخوار هستند نخود پلو غذایی بسیار مناسب است که می توانند در رستوران های ترکیه سفارش دهند ؛ البته گاهی از تکه های مرغ نیز در این غذا استفاده می شود که اگر نمی خواهید گوشت مصرف کنید می توانید در هنگام سفارش غذا این موضوع را گوشزد کنید.

7-بالیک اکمک

یکی از غذاهای معروف ترکیه استانبول بالیک اکمک است که غذایی دریایی می باشد ؛ این غذا به صورت ساندویچ سرو می شود ؛ مواد تشکیل دهنده این ساندویچ لذیذ ، ماهی کبابی یا سوخاری است که با کاهو، پیاز و برخی از سبزیجات معطر سرو می شود ؛ شما میتوانید در شهرهای ساحلی ترکیه این ساندویچ خوشمزه را با یک نوشیدنی خنک میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

8-کباب علی نازیک

این غذا مانند اکبر جوجه در ایران بسیار معروف و پرطرفدار است ؛ مواد تشکیل دهنده این غذا گوشت چرخ کرده، ماست و کدو است که با ادویه جات تند ، سبزیجات معطر و سس گوجه فرنگی پخت می شود ؛ کباب علی نازیک عمدتا با نان سرو می شود اما گاهی آن را با برنج نیز سرو می کنند.

9-کوفته

کوفته های ترکیه با کوفته های ایرانی متفاوت است ؛ مثلا در ایران کوفته را به صورت قل قلی درست می کنند اما در ترکیه به شکل تخت یا بیضی طبخ می کنند ؛ همچنین کوفته در ترکیه با برنج سرو می شود و طعم آن نیز با کوفته های ایرانی بسیار متفاوت است.

10-پیده

یکی از معروف ترین و گرانترین غذاهای ترکیه ای پیده است که اغلب در رستوران های شیک و لاکچری این کشور سرو می شود ؛ طعم این غذا مانند پیتزا است ؛ اما خمیر پیده شبیه به قایق است و با مواد مختلفی مانند گوشت چرخ کرده ، ادویه جات و سبزیجات پر می شود.

سوالات پر تکرار اطلاعات کشور ترکیه

اطلاعات کشور ترکیه را در این مقاله از آی مهاجرتی ارائه دادیم ، برای ارتباط بهتر با مشاوران ما ، از باکس دیدگاه استفاده کنید.

چه قومیت هایی در ترکیه زندگی می کنند؟

از میان این جمعیت حدود 75 درصد ترک ، حدود 18 درصد کرد و بقیه نیز در میان گروه های قومی دیگر قرار دارند.

دین رسمی مردم در ترکیه چیست؟

بر اساس قانون اساسی جمهوری ترکیه ، دین رسمی مردم ترکیه در سال ۱۹۲۴ میلادی اسلام بود ، اما به دنبال اصلاحات قانون اساسی در سال ۱۹۲۸ این قانون حذف شد و حکومت سکولار که تأکید بر جدایی دین از سیاست داشت ، معرفی شد ؛ بر اساس آخرین اطلاعات کشور ترکیه حدود ۹8 درصد جمعیت آن پیرو مذهب تسنن و 2درصد دیگر پیرو سایر ادیان هستند ؛ از میان جمعیت اهل تسنن حنفی ها بزرگترین گروه هستند.

همسایگان ترکیه چه کشور هایی هستند؟

این کشور از شمال به دریای سیاه ، از شمال شرقی به گرجستان و ارمنستان ، از شمال غربی به یونان و بلغارستان ، از جنوب شرقی به عراق و سوریه ، از جنوب غربی و غرب به دریای مدیترانه و دریای اژه ، از شرق به جمهوری آذربایجان و ایران راه دارد.

نوع حکومت در ترکیه چیست؟

در سال 2018 نظام حکومتی ترکیه بعد از ۹۵ سال از نظام پارلمانی به سیستم ریاستی تغییر یافت و بر اساس همه پرسی که انجام شد مقام نخست وزیری حذف گردیده و به جای آن مقرر گردید که رئیس جمهور منتخب به مدت ۵ سال رئیس دولت و مسئول کابینه شود.

بزرگترین فرودگاه ترکیه کدام است؟

فرودگاه استانبول به عنوان بزرگترین و اصلی ترین فرودگاه ترکیه و در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و علاوه بر ترکیش ایرلاین محل پرواز بیشتر ایرلاین های معتبر دنیا است.

ما در تیم آی مهاجرتی ، اطلاعات کشور ترکیه را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم ؛ اگر باز هم سوال یا ابهامی درمورد ترکیه و مهاجرت به این کشور از طرق مختلف مانند سرمایه گذاری در ترکیه دارید ، خوشحال می شویم تا شما را راهنمایی کنیم ؛ وکلای حقوقی مجرب ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخ گوی سوالات شما در اسرع وقت خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *