آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه

آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه می تواند راهنمای بسیار خوبی برای سفر به این کشور برای مهاجران و گردشکران باشد. شما با شناخت شهرهای زیبا و تاریخی کشور ترکیه و مناطق و جاذبه های تماشایی و ایده آل آن برای گشت و گذار و تفریح، می توانید مقاصد خود را انتخاب کرده و آنان را اولیوت بندی کرده تا از حضور خود در این کشور نهایت لذت را برده و خاطراتی خوشی در ذهنتان حک نمایید.

مشاورین آی مهاجرتی در ادامه با معرفی این مقاصد با شما خواهند بود . ترکیه یکی از کشورهای زیبا و باستانی جهان است که علاوه بر زیبایی های طبیعی و جاذبه های چشم نواز خدادادی، تاریخ و بقایای تاریخی جذاب و باشکوهی را نیز در دل خود جای داده است.

آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه

کشور ترکیه خانه برخی از معروف ترین شهرهای جهان می باشد که گردشگرانی را از تمامی نقاط دنیا به سمت خود جذب می کنند.

فهرست مطالب

هریک از این زیبایی ها در منطقه ای قرار دارد و هر تکه از تاریخ بزرگ آن در شهری از شهرهای این کشور اتفاق افتاده است. به همین خاطر معرفی شهرهای کشور ترکیه شما را به شناخت مناسبی از این کشور می رساند.

ضمن اینکه مطلب روش های مهاجرت به ترکیه نیز برای شناخت کامل راه های در دسترس علاقمندان به مهاجرت و همچنین اطلاع از جزئیات و مدارک مورد نیاز آن در سایت ما قرار گرفته است؛ مطالعه آن را از دست ندهید. در ادامه با معرفی شهرهای مهم و دیدنی ترکیه با ما همراه باشید.

گرانترین شهر ترکیه

در همین ابتدای معرفی و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه، به سراغ پایتخت دولت های عثمانی و روم سابق یعنی استانبول می رویم که در حال حاضر گرانترین شهر ترکیه برای اقامت و زندگی شناخته می شود. استانبول یکی از برجسته ترین شهرهای جهان است که در تنگه بسفر قرار دارد و از دیرباز محل تلاقی شرق و غرب بوده است. به دلیل تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب آن، فرهنگ ها و مردم مختلف در طول اعصار بر این شهر تأثیر گذاشته اند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه

شما می توانید آثار لذت بخشی از یونانی ها، رومی ها و ونیزی ها را پیدا کنید که در شهر پراکنده شده اند. به لطف موقعیت استراتژیک آن، بازرگانان به استانبول هجوم آوردند و اجناس و ثروت خود را به ارمغان آوردند و این به ساختمان های زیبا، مساجد باشکوه و کاخ های فوق‌العاده‌ای تبدیل شد که امروزه می بینیم. استانبول مملو از مناظر باستانی بسیاری است که معروف ترین آن ها کلیسای معروف بیزانس ایا صوفیه است.

رستوران ها، بارها و تفریحات شبانه فراوانی نیز برای بازدیدکنندگان در این شهر وجود دارد. استانبول یک مکان جادویی برای پرسه زدن و شاد بودن است و جمعیت صمیمی و مهمان نواز آن باعث می‌شوند که در کم ترین زمان ممکن عاشق شهر شوید.

آنتالیا شهری شگفت انگیز

آنتالیا شهری شگفت انگیز

خط ساحلی آنتالیا که در خلیج آنتالیا قرار دارد، کاملا خیره کننده به نظر می رسد و صخره های سر به فلک کشیده آن به تنهایی مناظر فوق العاده ای از کوه های دوردست ارائه می دهند. آنتالیا شهری شگفت انگیز برای بازدید است که غرق در تاریخ بوده و مرکز قدیمی کالیچی با خانه های عثمانی زیبا که در خیابان ها و کوچه های باریک قرار گرفته اند، به زیبایی آن می افزایند . در همان نزدیکی، بندر دوران رومی مکانی دوست داشتنی برای دیدن و تماشای نسیم دریا است و چند سواحل زیبا نیز وجود دارد که برای استراحت مناسب هستند. از شنا، قایقرانی و ورزش های آبی گرفته تا کوه نوردی و تفریحات شبانه، آنتالیا برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد در چنته دارد.مناظر دیدنی و جذاب شهر در قاب سواحل پر زرق و برق و کوه های سرسبز نقاشی‌ شده با آثار باستانی نمایان آن هیچ وقت از ذهن هیچ کس نمی رود. 

البته آنتالیا از بهترین شهرهای ترکیه در بسیاری از جوانب شناخته می شود و ویژگی ها و امتیازات آن فقط معطوف به تفریح نیست؛ این شهر ارزش فرهنگی، هنری بسیاری دارد . در ادامه معرفی و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه، پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا با مزایا، کیفیت و چگونگی تحصیل در این کشور کاملا آشنا شوید.

شهر کوچک اورگوپ

شهر کوچک اورگوپ در بیش تر قسمت ها مکانی آرام و ساکت است و پایگاه عالی برای کاوش در منطقه خیره کننده کاپادوکیه ترکیه می باشد. علیرغم این که اوگوپ یک شهر روستایی به نظر می رسد، منطقه پر جنب و جوش آن در مرکز شهر به این معنی است که بیش از اندازه کافی هتل، رستوران و کافه زیبا برای بازدیدکنندگان وجود دارد و برخی از هتل های غار در آن واقعا برای اقامت خاطره انگیز هستند.

در حالی که هیچ جاذبه خاص یا بزرگ و مشهوری در شهر وجود ندارد، ولی این شهر و منطقه برای دیدن و تفریح بسیار دلچسب می باشد. برای مثال، خانه های سنگی زیبا و دامنه تپه سنگی قدیمی آن را به شهری دیدنی برای بازدید تبدیل کرده است.

از آن جایی که در قلب منطقه تولید شراب قرار دارد، در این جا شراب های عالی زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. در این شهر، باید از کلیساهای دیدنی گورمه در همان نزدیکی دیدن کنید یا با بالون سواری بر فراز حومه شهر از مناظر باور نکردنی و تجربه کم نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهر ساحلی آلانیا

واقع در ساحل جنوبی ترکیه، آلانیا یک مکان محبوب برای بازدید علاقمندان ساحلی است. بسیاری از شرکت ها و تورهای مسافرتی همواره تور آلانیا را در لیست تورهای خود قرار می دهند. به این ترتیب، همواره جهانگردان و افراد بسیاری وجود دارند که برای لذت بردن از هتل های همه جانبه، زندگی شبانه جذاب و البته از آفتاب و دریا به این شهر می آیند.

در حالی که بسیاری از مردم به سادگی برای استراحت و ساحل گردی می آیند، شهر ساحلی آلانیا دارای یک اسکله زیبای قایق رانی، برخی از مناظر تاریخی عالی و آثاری تاریخی است. یکی دیگر از زیبایی های این شهر، تپه هایی است که مرکز شهر را احاطه کرده و با خانه های سنتی پوشیده شده اند.

در نتیجه، می‌توانید در این شهر می توانید روز خود را با قایقرانی آغاز کرده، پس از آن برای دیدن از سیتادل قدیمی رفته و از آن لذت ببرید و در نهایت پس از یک روز آفتابی از فعالیت ها و از زندگی شبانه ای پرهیجان لذت ببرید .

لحظه ایی جدای از بحث و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه، به عزیزانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند؛ پیشنهاد می کنیم که حتما عنوان هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت را مطالعه نمایید؛ تا مخارج و مبالغی که در این کشور مقابل شما قرار می گیرند را دقیق بشناسید.

زیباترین شهر ترکیه

در ادامه بررسی و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه به سراغ یکی از شهرهای مطرح و بسیار مهم می رویم، آنکارا، پایتخت پهناور ترکیه و از جمله زیباترین شهر ترکیه از ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی و شرکت های تجاری گرفته تا دانشگاه ها و سفارت‌خانه های خارجی را در خود جای داده است.

در حالی که آنکارا اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود و آنان این شهر را به عنوان یک پایتخت می بینند، آنکارا یک مکان جذاب است. این شهر بسیار سرشار از جوانی و شادابی است و زیبایی آن با تمامی نقاط ترکیه تفاوت دارد.

آنکارا که اکنون شهری مدرن و پیشرفته است که سفارتخانه های بی شماری را در خود جای داده است، رستوران های خوب و کافه های شیک بسیاری دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. اگرچه گاهی اوقات می تواند تا حدودی شبیه یک جنگل بتنی به نظر برسد.

موزه تماشایی تمدن های آناتولی، مکانی سرگرم‌کننده و پرجنب وجوش برای بازدید، و همچنین مقبره عظیم آنیت‌کبیر آتاتورک، یکی از مکان های دیدنی این شهر است.

 

زیباترین شهر ترکیه

البته باید بگوییم که بسیاری از گردشگران استانبول، ازمیر وآنالیا را نیز به عنوان زیباترین مناطق ترکیه می شناسند؛ اما آنچه باید بگوییم این است که همه جای ترکیه زیبا، چشم نواز و دیدنی است و ترجیح دادن جایی به جای دیگر بسیار سخت است.

علاوه بر ترکیه با ما در آی مهاجرتی به شناخت خوبی از شهرهای کشورهای مطرح جهان برسید:

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

در ادامه معرفی شهرهای مهم و دیدنی ترکیه، به سراغ ازمیر می رویم، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه که در سواحل خلیج لذت بخش ازمیر قرار دارد، بندر بزرگی را در خود جای داده است و مکانی جوان پسند و سرشار از زندگی و انرژی با گردشگاهی زیبا در کنار آب که مملو از رستوران ها، بارها و کافه های عالی است.

این شهر سرگرم کننده و مفرح برای بازدید کنندگان است و میراث چند فرهنگی آن به این معنی است که غذاهای خوشمزه زیادی برای نمونه کردن وجود دارد. به همین خاطر در سطح شهر شما رستوران های فراوانی می بینید که غذاهای مختلف را از کشورهای مختلف ارائه می کنند.

در ازمیر، بازار فوق العاده برای گشت و گذار شگفت انگیز است و کلیساها و مساجد قدیمی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین یک موزه تاریخ و هنر درخشان نیز در شهر وجود دارد که در نوع کم نظیر بوده و آثاری شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

 

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

 ازمیر که در دریای اژه قرار دارد، سواحل فوق‌العاده ای دارد و جمعیت مهمان پذیر آن باعث می شوند در کمترین زمان ممکن احساس کنید در خانه خود هستید.

وبینارمهاجرت و چالش های پیش رو

در صورتی که از علاقه مندان به مهاجرت به شهرهای کشور ترکیه و یا هر یک از کشورهای جهان هستید ، خوب است که با مشاهده این وبینار از چالش های پیش روی خود به خوبی مطلع شوید و حتما قبل از هرگونه اقدامی از مشاورین ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت و چالش های پیش رو

کوش آداسی شهری پر جنب و جوش

کوش آداسی شهری پر جنب و جوش و سرگرم کننده برای بازدید، یک مقصد تعطیلات پرطرفدار به لطف تعداد زیادی از شرکت های مسافرتی و تورستی است که در این شهر فعالیت می کنند. در این شهر ساحل، هتل ها، رستوران ها، بارها و کلوپ های شبانه زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که همواره صحنه مهمانی به ویژه عروسی های خاطره‌ انگیز بوده است.

در ادامه بررسی و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه، باید گفت که کوش آداسی در نزدیکی جزیره یونانی ساموس می باشد و به همین دلیل از محبوبیت بسیاری برخوردار است و جاذبه های بسیار زیادی را در خود جای داده است؛ خوب است بدانید که اگر در تابستان به کوش آداسی سفر کنید، می توانید با قایق‌های موتوری به جزیره یونانی ساموس بروید و لذت ببرید.

کوش آداسی یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است و جالب است بدانید که در دوران عثمانی بسیاری از ساختمان های زیبا در این شهر ساخته شد که حالا باعث زیبایی آن شده است. 

شما با قدم زدن در این شهر می توانید حال و هوای 400 سال پیش از مسحیت را احساس کنید و خود را در میان ساختمان های پارینه سنگی آن بیابید.

هر موقع قصد معرفی شهرهای مهم و دیدنی ترکیه به هر دوست و اشنایی داشتید حتما کوش آداسی را در لیست خود قرار دهید.

ادیرنه پایتخت امپراطوری عثمانی

ادیرنه پایتخت امپراطوری عثمانی

ادیرنه به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به یونان و بلغارستان، یک احساس اروپایی بسیاری را در خود دیگر شهرهای ترکیه دارد و غذاهای لذیذ اروپایی زیادی در آن ارائه می شود. زمان عالی برای بازدید از این شهر را تابستان می دانند، زمانی که جشنواره معتبر و سنتی کشتی روغنی کرک پینار در آن برگزار می شود . ادیرنه پایتخت امپراتوری عثمانی بوده است و با ورود به شهر این گذشته بزرگ آن کاملا قابل مشاهده است، زیرا ساختمان های امپراتوری قدیمی، کاخ ها و مساجد در جای جای شهر پراکنده شده‌اند. برای مثال، مسجد سلیمیه یکی از مواردی است که باید در این شهر حتما آن را ببینید؛ همچنین محله قدیمی برای گشت و گذار و عکاسی در این شهر بسیار هستند.+

در ادامه آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه و شهر ادیرنه باید بگوییم که آب و هوای استان ادیرنه، گرم و معتدل و میزان بارش بارندگی در این استان زیاد است. حتی در خشک ترین ماه های سال، این استان بارش های زیادی را تجربه می کند. به همین خاطر این شهر از کشاورزی بسیار پر رونق و جنگل های سر سبز بسیاری بهره می برد. زیبایی این شهر و سرسبزی آن برای گردشگران ایرانی بسیار دلچسب و دلنشین است.

قونیه قدیمی ترین شهر ترکیه

قونیه قدیمی ترین شهر ترکیه شناخته می شود که به لطف موقعیت مرکزی خود در مسیر تجاری معروف جاده ابریشم نقش مهمی را در طول تاریخ ایفا کرده است. شاید شما انتظار معرفی شهرهای بزرگ ترکیه را برای بازدید و گشت و گذار داشته باشید، اما همواره اینطور نیست، بلکه دیدنی ترین مناطق ترکیه فقط در شهرهای بزرگ آن نیست.

قونیه همچنان هوای یک شهر استان آناتولی را حفظ کرده است و با وجود اینکه هجوم گردشگران از اروپا و دنیای به میزان چشمگیری به این شهرافزایش یافته است ولی این شهر نیز یکی از محافظه کارترین شهرهای ترکیه است که بیشتر زنان با روسری و پوشش و حجاب کامل می باشند. این شهر محل تولد و همچنین محل آرامگاه شاعر پارسی نامی، مولانا است که یکی از مورد استقبال ترین مقاصد هموطنانمان می باشد.

همانطور که گفتیم قونیه در کنار جاده ابریشم قرار دارد و این علاوه بر تاریخی و گردشگری بودن آن باعث صنعتی بودن شهر نیز شده است. از آن جا که این شهر همیشه یکی از منطقه های مهم ترکیه به حساب می آید؛ مسئولین کشور زیرساخت های نظیر حمل نقل آسان را برای این شهر به خوبی انجام داده اند تا توریست ها و افرادی که علاقه دارند با زیبایی های این شهر خاطره ای داشته باشند به راحتی بتوانند جابجا شوند.

بدروم شهری شیک

در آخرین مورد از آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه به سراغ بدروم می رویم؛ بدروم شهری شیک برای گذراندن اوقات فراغت، مکانی فوق العاده است که هر آنچه را که در یک مقصد تعطیلات نیاز دارید را با خود دارد. با سواحل دوست داشتنی و ظاهری زیبا، شخصیت دریای اژه شهر در خانه های سنتی سفیدپوش و کافه های کوچک و کوچه های سنگ فرش شده ای که می توانید در شهر پیدا کنید، می درخشد.

در حالی که این مکان تاریخی با قلعه ای خیره کننده، خرابه های باستانی و آمفی تئاتر تماشایی است، بارهای زیبا، رستوران های شیک، و کلوپ های شبانه پرجنب و جوش بدروم به این معنی است که همه چیز برای لذت بردن از آن وجود دارد. شما می توانید در شهری سنتی بهترین تفریحات مدرن را تجربه کنید.

باید بگوییم که سفر به بدروم بدون دیدن قلعه سنت پیتر که به نام قلعه بدروم نیز شناخته می شود کامل نمی شود. قلعه سنت پیتر در سال 1402 میلادی توسط شوالیه های رودوس بنا شده و امروزه با کاربری موزه پذیرای گردش‌گران است.

سایر شهرهای جذاب ترکیه

به طور قطع خودتان بهتر می دانید که ترکیه بیش از 10 شهر و منطقه جذاب و دیدنی دارد که شما می توانید در سفر خود به دیدن از آن ها بپردازید .

 به باور بسیاری تمامی شهرهای کشور ترکیه باستانی بوده و می توان آثار هنری را در آن یافت . البته هر یک از این شهرها برای زندگی ، تحصیل و یا کار متفاوت هستند که مشاورین ما راهنمای شما در این رابطه خواهند بود.

انتخاب بهترین مقصد به هدف و علاقه شما بسیار بستگی دارد . از جمله سایر شهرهای جذاب ترکیه می توان به موارد جدول اشاره کرد:

شهر جمعیت
ترابزون 763,714
اورفا 561,465
بورسا 2 میلیون نفر
قونیه 1,130,222
آدانا 1,753,337

برای کسب اطلاعات بیش تر و آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه و یا سایر شهرهای مهم این کشور که به نام آن ها اشاره کردیم، حتما با کارشناسان ما در دفتر غرب یا دفتر مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید . کارشناسان ما در آی مهاجرتی به شما کمک خواهند نمود تا بتوانید هر یک از این شهرها را به بهترین شکل محک زده و در صورتی که به دنبال مهاجرت به این کشور هستید ، به بهترین گزینه ممکن برسید.

سوالات پر تکرار آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه

در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات دقیق تر در رابطه با هر یک از شهرهای کشور ترکیه هستید ، با مشاورین ما تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه پرسش خود را درج نمایید تا مشاورین آی مهاجرتی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

دادن این لقب به شهری خاص کاری سخت است، چون ترکیه از شهرهای زیبا ساخته شده، اما شهرهای آنکارا، استانبول، آلانیا و ازمیر شهرهای زیبا و مورد علاقه گردشگران هستند.

به طور قطع استانبول را می توان گران ترین شهر ترکیه نامید که هزینه ها و مخارج در آن در بیش ترین مقدار در ترکیه قرار دارد.

قدیمی ترین شهر ترکیه که در حال حاضر مسکونی و پابرجا می باشد، شهر قونیه است که حتما در صورت سفر به این کشور از آن و آثار دیدنی آن دیدن کنید.

بله، به طور قطع شما مقاصد و وژگی های موجود در آن ها را می شناسید و بهتر می توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود مقصد سفرتان را برگزیده و از آن لذت ببرید.

شهر ساحلی آلانیا از بهترین مقاصد برای علاقمندان به ساحل و ورزش های آبی است که خاطرات دلچسبی را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه