اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن

اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید در رابطه با دانشگاه ها، شرایط و قوانین تحصیلی و همچنین تفاوت آن با تحصیل در خارج از کشور به وسیله موسسات مهاجرتی بهتر آشنا شده و به یک نتیجه کلی از میزان و نوع تفاوت های میان آنان دست پیدا کنید.

موضوع بسیار مهمی که در ابتدا باید به آن بپردازیم این است که موسسات اعزام دانشجو به کانادا که در کشورمان فعالیت دارند، محدودیت های خاصی را بر سر راه خود می بینند. مثلا آنان فقط می توانند برای دانشگاه ها و مراکزی اخذ پذیرش و ثبت نام برای متقاضیان اخذ کنند که این مراکز حتما مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان باشند؛ البته این محدودیت ها به همین جا ختم نمی شوند.

اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن

جهت رسیدن به درست ترین مقصد تحصیلی حتما مشاوره تخصصی را از موسسات مهاجرتی دریافت کنید که حیطه فعالیت نامحدود دارند.

فهرست مطالب

پس دقت داشته باشید که پیش از هر اقدامی ابتدا تحقیقات لازم درباره موسسات اعزام دانشجو را دقیق و کامل انجام دهید و با ویژگی ها و معایب آنان آشنا شوید؛ ببینید آیا این موسسات مناسب اهداف شما هستند؟! همچنین بهتر است که مطلب بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز در سایت ما مطالعه کرده تا تمامی روش های قانونی مهاجرت به کشور کانادا و تمامی مزایا و معایب آنان را بشناسید و به یک انتخاب روشن و آگاه دست بزنید.

تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به کانادا

آیا از تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به کانادا مطلع هستید؟ همانطور که گفتیم این دو با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند؛ اما یکی از مهم ترین آنان درباره هدف نهایی پس از اتمام تحصیل می باشد. به طوری که در مهاجرت تحصیلی شخص قصد ادامه زندگی در کانادا را دارد، اما در مهاجرت دانشجویی قصد فقط تحصیل و اخذ مدرک در این کشور است و دانشجو برای زندگی و کار به کشور خود باز خواهد گشت. مطلب مهاجرت تحصیلی به کانادا اطلاعات بسیار دقیقی در اینباره به شما خواهد داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن

ضمن اینکه در اعزام دانشجویی شما فقط با دانشگاه های مورد تایید قادر به ارتباط و اخذ پذیرش هستید و معمولا دانشجویان تلاش می کنند که کمک هزینه هایی را از موسسات داخل کشور دریافت کرده که در قبال آن ملزم به بازگشت به کشور و کار و تعهد در مقابل این کمک ها هستند. پس به طور کل شما نمی توانید برای ادامه زندگی خود در این کشور برنامه داشته باشید.

اما با مهاجرت تحصیلی شما با پوشش هزینه ها توسط خودتان یا دانشگاه مقصد به تحصیل در کاندا مشغول می شوید و به راحتی قادر هستید پس از دریافت مدرک خود به کار در این کشور پرداخته و در کانادا زندگی و اقامت گزینید. ضمن اینکه شما به تمامی مراکز و دانشگاه ها دسترسی دارید و قادر به اخذ پذیرش خواهید بود. مطلب هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا جزئیات مخارج و قوانین و شرایط لازم برای جذب دانشجویان را به شما ارائه می کند که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

موسسه اعزام دانشجو به کانادا

در حال حاضر موسسه اعزام دانشجو به کانادا در کشورمان کم نیستند. اما ناراحت کننده این است که برخی از آن ها به طور غیر قانونی و غیر مجاز در حال کار هستند و یا برخی مدت بسیاری است که مجوز خود را از دست داده، اما هنوز مشغولند. اعتماد به این مراکز بسیار خطرناک و ناعقلانه است، این مراکز باید حتما از وزارت علوم کشور مجوز معتبر داشته باشند.

دقت کنید که موسسات اعزام دانشجو به کانادا معمولا به دلیل روادید و ارتباط ضعیفی خود و همچنین محدودیت هایی که در برقراری ارتباط با دانشگاه های این کشور دارند؛ تلاش نموده تا رزومه متقاضی را سرکوب و آن را ضعیف جلوه داده تا شخص راضی به دریافت پذیرش از یک مرکز نه چندان مناسب و در ارتباط با آنان گردد.

یعنی به جای اینکه یک مشاوره قوی و مناسب به متقاضی داده شود و تلاش برای ثبت نام وی در معتبرترین دانشگاه ممکن صورت پذیرد، او را به سمت یک دانشگاه ضعیف که به هر دانشجویی در قبال اخذ شهریه پذیرش می دهد؛ سوق داده اند. به همین خاطر طی سال های گذشته مجوز بسیاری از این موسسات باطل شده و از فعالیت آن ها جلوگیری به عمل آمده است . پس حتما شرایط اعزام دانشجو به کانادا را از موسسه مد نظر خود بررسی و استعلام کنید و کارنامه آنان را بررسی نمایید؛ تا چنین اتفاقات ناگواری را متحمل نگردید.

موسسه اعزام دانشجو به کانادا

نکات مهم در انتخاب موسسات اعزام دانشجو

در این قسمت به چند نکات مهم در انتخاب موسسه اعزام دانشجو اشاره خواهیم کرد:

  • همه موسسات اعزام دانشجو به کانادا موظف بوده شرح کامل خدماتی که به متقاضیان ارائه می دهند را در قراردادی حقوقی که مبلغ کامل هزینه هایی که دریافت خواهند کرد؛ نیز در آن درج شده باشد، تنظیم کرده و به متقاضیان ارائه کنند.
  • توجه کنید که موسسات اعزام دانشجو، تنها مجاز به پذیرش دانشجو و اعزام مخاطبان به کشورهایی هستند که مجوز اعزام برای آن ها صادر شده است. به طور مثال موسسه ای که مجاز به اعزام دانشجو به آمریکا و مکزیک می باشد، نمی تواند دانشجو به کانادا و فرانسه اعزام کند که متاسفانه این تخلف بسیار دیده می شود.
  • نرخ تعرفه و مشاوره ای که موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از مخاطبان دریافت می کنند، طبق جداول و دستو رالعملی بوده که وزارت علوم تعیین می نماید. این تعرفه مشخص هست و می توان از وزارت علوم استعلام گرفت.
  • موسسات اعزام دانشجو به کانادا باید در قرارداد متعهد شوند که در صورت عدم موفقیت در انجام پذیرش و یا دستیابی به نتیجه ایده آل مبلغ دریافت شده را به متقاضی بازگردانند؛ یا با توجه به خدماتی که ارائه داده اند مقداری از وجه را دریافت و مابقی را به دانشجو باز پرداخت کنند.

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به کانادا با موسسات مهاجرتی

بسیاری از دانشجویان با این سوال مواجه اند که تفاوت موسسات اعزام دانشجو به کانادا با موسسات مهاجرتی چیست؟ در اولین و ساده ترین قدم باید بگوییم که موسسات مهاجرتی نیازی به اعطای مجوز از سوی وزارت علوم ندارد. همچنین این موسسات در تمامی روش های مهاجرتی دارای تجارب بسیار مفیدی هستند، اما موسسات اعزام دانشجو فقط در همین زمینه.

ضمنا دامنه فعالیت موسسات مهاجرتی خاص یک کشور نیست، آنان به تمامی دانشگاه های دنیا دسترسی دارند. همچنین شما می توانید به آنان اعتماد کنید که با دانشگاه های خاصی مراوده ندارند و فکر سود مالی خود نیستند، بلکه فقط به رزومه افراد توجه داشته و بر اساس آن نهایت تلاش خود را به کار می گیرند که متقاضی در بهترین گزینه ممکن پذیرفته شود.

موسسات معتبر و موفق همچون آی مهاجرتی با تجربه های فراوانی که دارند؛ قادر به ارائه مشاوره بسیار موثر و مثبتی در رابطه با اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن در این کشور هستند. ضمنا موسسات مهاجرتی در ادامه روند زندگی افراد پس از اتمام تحصیل نیز تجارب سرشار از موفقیت بسیاری دارند.

موسسات مهاجرتی می توانند در انتخاب شهر، مسکن، ویزا، اخذ اقامت و مجوزهای کار پس از اتمام تحصیل و بسیاری موارد مهم و اصلی در حین اقامت در این کشور به متقاضیان کمک و آنان را همراهی نمایند. مقاله شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیز شما را برای انجام امور سفارت و مدارک لازم آن بسیار راهنمایی خواهد کرد، آن را حتما بخوانید.

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به کانادا

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به کانادا

یقینا عنوان وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به کانادا را شنیده اید و برخی از افراد در این موسسات یا به صورت مجزا خود را تحت عنوان وکیل مهاجرتی به شما معرفی نموده اند. لازم به ذکر است که رشته حقوق در ایران دارای شاخه ای به نام مهاجرت نیست، یعنی در دانشگاه های جهان چنین چیزی وجود ندارد و منظور این افراد حداکثر همان مشاور یا متخصص مهاجرتی می باشد.

البته دو کشور استرالیا و کانادا فقط در جهان عنوانی تحت وکیل مهاجرتی را در دانشگاه ارائه می نمایند و مجوز به فعالیت تحت چنین عنوانی را در خاک خود می دهند؛ پس در خارج از این دو کشور چنین شغل و عنوانی نه وجود دارد و نه قانونی است.

البته نکته دیگری که کمتر افراد به آن توجه دارند؛ اینکه موسسات اعزام دانشجو به کانادا به هیچ عنوان مجاز به انجام امور مهاجرتی نمی باشند و نه تنها مجوزی برای آن دریافت نکرده اند؛ بلکه هیچ گونه تخصص یا تجربه ای مفید و کافی را در این امر دارا نیستند و باعث متضرر شدن و حتی بازی با آینده دانشجویان می شوند. اقدام به این کار حتی در کشورمان جرم محسوب می شود.

پس تا همین جا نیز به طور بسیار کاملی متوجه محدودیت های موجود در موسسات اعزام دانشجو شدید. بهتر است بگوییم که اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن از طریق موسسات اعزام دانشجو بسیار ضعیف و نمناسب است و شانس شما را از یک دانشگاه و زندگی ایده آل بسیار کمک می کند.

تحصیل در مدارس کانادا

در این  وبینار نیز کوشش نموده ایم تا نگاهی دقیق به تحصیل در مدارس کانادا داشته باشیم و در تمامی حوزه های تحصیلی این کشور راهنمای شما باشیم . در صورتی که در زمینه مهاجرت به این کشور در هر حوزه سوالی داشتید با مشاورین ما تماس بگیرید تا از آخرین قوانین این کشور به خوبی مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های اعزام دانشجو به کانادا

همواره مبحث هزینه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که عجولانه تصمیم نگیرید و تمامی جزئیات هزینه ها را بررسی نمایید ، چون هزینه های اعزام دانشجو به کانادا همواره از سوی وزارت علوم دقیقا به این موسسات اعزام دانشجو اعلام می گردد، اما متاسفانه آنان خود نسبت به دریافت مبالغ بیش تر اقدام می کنند که غیر قانونی است.

اما به طور کلی اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن در دو مرحله کلی نیاز به هزینه کرد ها و مخارجی اساسی دارد؛ بخش اول مربوط به تمامی مخارج لازم برای انجام مهاجرت و خروج از کشور بوده و بخش دوم مربوط به هزینه های رسیدن به کانادا و شروع اقامت و تحصیل در این کشور. این دو بخش شامل جزئیات و موارد گوناگونی می شوند که ما در مطلب برای شما عزیزان توضیح کامل و به روزی داده ایم.

نکته مهم اینکه میزان و مبالغ هزینه های دانشجویان بستگی به عوامل مختلفی همچون شهر محل اقامت، دانشگاه، میزان شهریه، سبک و نوع زندگی و غیره دارد. به همین دلیل اگر به دنبال بررسی دقیقی از مبالغ و میزان مخارج شخصی خود هستید با کارشناسان آی مهاجرتی در اربتباط باشید و با آنان این موضوع را بررسی نموده تا دقیقا به رقم معلوم دست پیدا کنید.

جزئیات هزینه ها

همانگونه که گفتیم هر شخصی باید در رابطه با میزان هزینه های خود به طور جداگانه این موضوع را بررسی نماید، اما طبق آمار و نتایجی که طی چندین سال گذشته از دانشجویان اعزامی خود به کانادا دریافت کرده ایم، هزینه زندگی یک دانشجو ماهانه می تواند از 800 دلار کانادا تا 1300 دلار کانادا را در بر بگیرد.

البته باید به این میزان اجاره ماهانه خانه یا خوابگاه را نیز اضافه نمایید . در جدول جزئیات هزینه ها در برخی موارد را در کانادا برایتان قرار داده ایم:

اگر می خواهید که از جزئیات بیش تری در رابطه با هزینه ها و مخارج مرتبط با دانشجویان و تحصیل در این کشور به صورت اختصاصی مطلع شوید مطلب هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا تمامی اطلاعات لازم را برای شما در خود جای داده است.

هزینه ها و مخارج مبلغ ( دلار کانادا )
شهریه دانشگاه دولتی سالانه 10 هزار تا 30 هزار دلار
شهریه دانشگاه خصوصی سالانه 20 هزار تا 65 هزار دلار
هزینه اجاره آپارتمان به طور متوسط 1200 دلار
هزینه خوراک 200 تا 400 دلار
هزینه قبوض و اینترنت و موبایل 60 تا 125 دلار
هزینه حمل و نقل 30 تا 100 دلار

بورسیه ها در اعزام دانشجو به کانادا

یکی از مباحث مورد اهمیت در بحث اعزام دانشجو به کانادا مربوط به بورسیه های تحصیلی در این کشور است؛ که دانشجویان بسیاری در پی دستیابی به آن هستند. در رابطه با بورسیه ها در اعزام دانشجو به کانادا باید مد نظر قرار دهید که دریافت این امتیاز بزرگ نیاز به داشتن شرایط ایده آل و یک رزومه تحصیلی بسیار قوی و در مقاطع تکمیلی به رزومه کاری قوی نیاز دارد.

شما نیاز دارید که موسسات و دانشگاه های اعطا کننده بورسیه در رشته تحصیلی خود را بشناسید و پس از آن شرایط هر کدام یک از آنها را برای اعطای بورسیه بررسی کنید. دقت داشته باشید که این شرایط معمولا تغییر می کنند، پس همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

بورسیه برای اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن معمولا مورد توجه مقاطع تحصیلات تکمیلی قرار می گیرد که هزینه های تحصیل در آن ها گران تر است. برای بررسی با جزئیات و اطلاع دقیق از این مبحث مطلب شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا  را در سایت ما خوانده و بررسی نمایید.

بورسیه ها در اعزام دانشجو به کانادا

توصیه می کنیم تا با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود را از کشور کانادا به عنوان یک دانشجو به خوبی افزایش دهید.

موضوع اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن یک موضوع پیش پا افتاده و ساده نیست، آن را ساده در نظر نگیرید. کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه به صورت حضوری در دفاتر معالی آباد شیراز و دفاتر مرکزی و غرب تهران ما آماده ارائه راهنمایی رایگان برای رفع ابهامات و سوالات شما هستند. همچنین خطوط تلفن که در انتها مشاهده می کنید شما را به مشاورین ما متصل نموده تا فورا از اطلاعات مورد نیاز خود بهره مند شوید . همچنین پیشنهاد می کنیم تا با مراجعه به عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا ، ورود به مدارس این کشور را نیز به خوبی بشناسید و شانس خود را امتحان کنید.

سوالات پر تکرار اعزام دانشجو به کانادا و شرایط آن

شاید بتوانید جواب سوالات خود را در میان سوالات پرتکرار این عنوان بیابید ، در غیر این صورت با درج پرسش خود در باکس زیر به بهترین جواب ممکن در کوتاه ترین زمان برسید.

خیر، این موسسات فقط قادر هستند تا به کشور کانادا که از سوی وزارت علوم کشورمان مجوز لازم به آنان اعطا شده است؛ دانشجو اعزام نمایند.

بله میزان مبلغی که این موسسات بابت انجام خدمات باید از متقاضیان اخذ کنند همواره از سوی وزارت علوم به آنان اعلام می شود.

 بله، این امکان برای ایرانیان وجود دارد که از طریق کار به کشور اسپانیا مهاجرت کنند.

به طور یقین موسسات مهاجرتی گزینه بهتر و ایده آل تری هستند چون از تجارب و دسترسی های بسیار وسیع تری برخوردارند؛ در طول مطلب تمامی مزایا و معایب هردو موسسه را بررسی کرده ایم؛ حتما آن را مطالعه فرمایید.

خیر در کشورمان و در دنیا در رشته حقوق گرایش و شاخه ای تحت عنوان مهاجرت وجود ندارد و این افراد همان مشاورین مهاجرتی هستند که شاید تجارب بالایی نیز نداشته باشند.

با مشاهده ویدیو کلاینت های ما ، آی مهاجرتی را بیشتر بشناسید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه