تحصیل داروسازی در خارج از کشور

تحصیل داروسازی در خارج از کشور

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، هنگامی که مدرک شما معتبر باشد تحصیلات شما مورد قبول واقع می شود و می تانید به راحتی به کار مشغول شوید در صورتی که با داشتن مدرکی رده پایین تر ممکن است که تحصیلات شما موردقبل واقع نشود و شما نیاز به گدراندن دوباره واحد های درسی داشته باشید.

مقدار هزینه های شما با توجه به مقصد مورد نظر و سبک زندگی شما متغیر خواهد بود اما می توان با انتخاب مقصد های ارزان قیمت این هزینه ها را به حداقل رساند.

این که معدل و ریزنمرات دبیرستان شما مورد بررسی دانشگاه قرار بگیرد یا خیر به دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد و شرایط همه دانشگاه ها با یکدیگر بسیار متفاوت است.

تحصیل در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه به زبان بومی آن ها تفریبا رایگان و در کشورهایی مانند چین، روسیه و ترکیه هزینه ها بسیار کم می باشند.

 شرایط پذیرش دانشجو در هر دانشگاه یا یکدیگر متفاوت می باشد اما دانشگاه هایی وجود دارند که فقط معدل دیپلم را در نظر گرفته و دیگر نیازی به دادن آزمون جداگانه ای نیست؛ از این کشورها می توان به فرانسه و آلمان اشاره کرد.

برای دانشجویان ایرانی مقصدهای متعددی و مناسب زیادی وجود دارد که از بهترین آنها می توان به آلمان ، فرانسه ، مجارستان ، کانادا و ترکیه اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد را باید بهترین و معتبرترین مقصد تحصیلی در این کشور دانست.

خیر ، دانشگاه های داروسازی آلمان را می توان یکی از کم هزینه ترین ها دانست که با یاد گرفتن زبان بومی فرصت تحصیل به صورت رایگان برای شما وجود دارد. 

تحصیل داروسازی در خارج از کشور یکی از راه های مهاجرتی است که داوطلبان زیادی دارد؛ چرا که رشته داروسازی یکی از شاخه های محبوب رشته پزشکی می باشد و دانشگاه ها سالانه متقاضیان زیادی را در این رشته دارند.

سختی های بسیار در کنکور کشورمان مانند تعداد داوطلبان زیاد و ظرفیت کم موجب شده تا ورود به دانشگاه برای افراد علاقه مند به رشته های پزشکی بسیار سخت شود و بسیاری از آن ها از تحصیل در این رشته ناامید شوند؛ به همین دلیل تعداد زیادی از افراد به فکر تحصیل داروسازی در خارج از کشور می افتند.

برای مهاجرت خود یا فرزندانتان به منظور تحصیل در این رشته در خارج، باید از تمامی شرایط کلی آن مطلع شده و با شرایط خود تطبیق داده و سپس اقدام کنید، به همین دلیل مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می شود تا با داشتن آگاهی های کافی دچار اشتباه های احتمالی نشوید و بتوانید تصمیم درستی را برای آینده خود و فرزندتان بگیرید.

بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی

مهم ترین بخشی که فرد داوطلب برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور باید در نظر داشته باشد، انتخاب مقصد مناسب با توجه به شرایط موجود وخواسته های وی است . فرد حتما باید بداند که شرایط تحصیل و زندگی در هر مکان با یکدیگر متفاوت بوده و حتی شیوه پذیرش در هر کدام با دیگری تفاوت دارد، این تفاوت ها نه تنها میان کشورهای متفاوت بلکه حتی میان دانشگاه های یک کشور نیز مشاهده می شوند.

نه تنها شرایط زندگی در هر مکان متفاوت بوده، بلکه زندگی دانشجویی و شرایط آموزشی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. ار آن جایی که تحصیل داروسازی در خارج از کشور یک رشته بسیار حساس است، تحصیل آن در دانشگاهی که کیفیت آموزشی خوبی دارد بسیار مهم بوده و فرد باید برای پذیرش آن اقدام کند؛ برخی از داوطلبان به علت شناخت نادرستی که دارند برای دنشگاه نادرستی اقدام می کنند و باعث ضرر های زیادی می شوند.

از بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی می توان به آلمان، فرانسه، کانادا، ترکیه و مجارستان نام برد، چرا که شرایط آن ها بسیار برای داوطلبان ایرانی مناسب بوده و علاوه بر کیفیت آموزشی بسیار عالی و اعطای مدرک معبتر، می توان برای دریامت اقامت دائم اقدام کرد و در همان کشور مشغول به کار شد.

بهترین کشور برای ایرانی های متقاضی داروسازی

با توجه به سختی های قبول در دانشگاه به وسیله کنکور در ایران، افراد به دنبال کشوری با آسان ترین شرایط قبولی در خارج هستند، به علت نبود سهمیه ها و تقلب ها به طور کلی پذیرش و 2 بسیار مطمئن تر و حتی راحت تر می باشد.

از ویژگی بهترین کشور برای ایرانی ها با توجه به شرایط حال حاضر می توان از موارد زیر نام برد:

  • کم هزینه بودن و یا دریافت بورسیه از سوی دانشگاه
  • آموزش به زبان انگلیسی
  • بدون نیاز به آزمون ورودیو یا آزمون راحت
  • پذیرش آسان
  • معتبر بودن مدرک دریافتی
  • امکان کار پس از اتمام تحصیل در همان کشور
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل
  
 

اهمیت اعتبار مدرک تحصیلی داروسازی در خارج

برخی از افراد قبل از ورود به دانشگاه این تصور را دارند که اعتبار مدرک دریافتی همه دانشگاه های با یکدیگر یکسان بوده و هیچ تفاوتی را ایجاد نمی کنند، به همین دلیل به علت شرایط آسان و کم هزینه بودن به تحصیل در دانشگاه های رده پایین می پردازند و پس از دریافت مدرک متوجه اشتباه خود می شوند؛ در صورتی که می توان با آگاهی های لازم از این اتفاق جلوگیری کرد.

اما این سوال برای افراد پیش می آید که اهمیت اعتبار مدرک تحصیلی داروسازی در خارج در چه زمینه هایی است؟ هرچقدر که اعتبار مدرک دانشگاهی شما بیشتر باشد، شانس شما در پیدا کردن شغل در بهترین مکان ها بیشتر می شود و بلافاصله می توانید پس از اتمام تحصیل خو مشغول به کار شده و از این طریق اقامت دائم را دریافت کنید؛ اما اگر اعتبار مدرک ما کم باشد، شانس شما برای پیدا کردن شغل کمتر می شود و شاید مجبور به بازگشت شوید.

اگر پس از اتمام تحصیل خود قصد بازگشت به ایران را داشته باشید؛ در صورتی که مدرک شما معتبر باشد سریعا مورد قبول واقع می شود و می توانید در بهترین مکان های کشورمان به کار مشغول شوید و درآمد بسیار خوبی داشته باشید؛ اما هنگامی که مدرک شما از اعتبار زیادی برخوردار نباشد ممکن است تحصیلات شما مورد قبول واقع نشود و مجبور به گذراندن دوباره واحد های درسی بشوید.

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی

همان طور که اشاره کردیم تحصیل داروسازی در خارج از کشور در یک دانشگاه معتبر بسیار اهمیت دارد، اما علاوه بر آن باید دانشگاه هایی که در این رشته بهترین خدمات آموزشی و معتبرترین مدرک را ارائه می دهند نیز شناخت. جدول زیر شامل معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در جهان هستند:

رتبهنام دانشگاهنام کشور
1هارواردایالات متحده
2موناش ملبورناسترالیا
3آکسفوردبریتانیا
4UCLانگلستان
5جان هاپکینز بالتیمورایالات متحده

تحصیل داروسازی در خارج به زبان انگلیسی

از بهترین شرایط آموزشی در یک دانشگاه برای همه افراد متقاضی، آموزش به زبان انگلیسی است چرا که یادگیری آن آسان و بسیاری از افراد به آن مسلط هستند. اما این مورد برای کشورهایی که زبان بومی آن ها انگلیسی نیست ، صدق نمی کند و آموزش در تمامی مدارس دولتی به زبان بومی آن کشور انجام می شود؛ البته امکان تحصیل داروسازی در خارج به زبان انگلیسی در دانشگاه های آزاد وجود دارند که کلاس های خود را به این زبان برگزار می کنند ، اما ثبت نام در آن ها نیازمند به هزینه زیادی است.

به همین دلیل بسیاری از افراد دستیابی به تحصیل داروسازی در خارج از کشور را در دانشگاه موردعلاقه خود سخت و آن را یک مانع می پندارند، در صورتی که یادگرفتن زبان بومی کشور موردنظر می تواند بسیار سودمند باشد. یادگیری زبن بومی این کشور شانس شما را برای پذیرش چند برابر می کند.

برای زندگی در یک کشور چه به مدت موقت و چه به مدت دائم شما باید زبان بومی آن را بلد باشید تا بتوانید با سایر مردم ارتباط برقرار کنید؛ از طرفی دیگر اگر بخواهید بعد از تحصیل خود در همان کشور مشغول به کار شوید، تسلط به زبان مورد استفاده مردم بسیار ضروری است چرا که همه افراد آن کشور زبان انگلیسی را بلد نیستند و شما باید بتوانید با مراجعه کننده خود ارتباط برقرار کنید.

دانشگاه های انگلیسی زبان

زبان انگلیسی به عنوان یکی از پر استفاده ترین زبان ها در جهان می باشد و اکثر افراد به آن تسلط کافی دارند. به همین دلیل است که بیشتر دانشجویان به دنبال دانشگاه های هستند که بتوانند به تحصیل داروسازی در خارج از کشور خود به این زبان بپردازند . لیست زیر اسامی کشورهایی است که در آن دانشگاه های انگلیسی زبان برای متقاضیان در دسترس است:

  • انگلستان
  • کانادh
  • چین
  • لهستان
  • روسیه
  • ترکیه
  • گرجستان
  • جمهوری چک

البته در نظر داشته باشید که برای اقامت در کشورهایی که زبان ملی آن ها انگلیسی نیست، یاد گرفتن زبان آن ها حتی در سطح غیر تخصصی نیز ضروری است تا شما بتوانید با سایر افراد ارتباط برقرار کنید و هنگامی که قصد اقامت دائم را در آن کشور دارید باید آن زبان را به طور کامل مسلط شده و فرا گرفته باشید.

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج

به علت دشواری ها در قبولی با آزمون کنکور، اکثر دانش آموزان به دنبال تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور هستند؛ این امکان کاملا ممکن و در دسترس است ، اما شرایط جداگانه ای را برای خود دارد که باید از آن ها مطلع بود؛ این که قبولی در دانشگاه های خارج از کشور نیاز به قبولی در کنکور ندارد ، به این معنا نیست که دیگه نیاز به هیچ آزمونی برای پذیرش آن دانشگاه نیست.

دانشگاه هایی وجود دارند که شرط اصلی آن ها معدل خوب در سال های گذشته است اما اکثر کشورهای دیگر برای پذیرش دانشجو به خصوص در رشته های پزشکی و داروسازی قبولی در آزمون های مشخصی را معیار خود قرار می دهند. شرایط قبولی در این آزمون ها بسیار راحت تر از کنکور بوده و نیازی به نگرانی در رابطه با آن و تحصیل داروسازی در خارج از کشور نیست.

حتما به این مورد توجه داشته باشید که آزمون مورد قبول هر دانشگاه با دیگری متفاوت است ، حتی اگر در یک کشور باشند، به طور معمول هر دانشگاه به طور مستقل آزمون خود را برگزار می کند و برای اطلاع دقیق باید با کارشناسان مشورت کنید.

برخی از کشورها و آزمون مورد قبول آن ها جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور بدین صورت است:

  • ترکیه SAT و YOS
  • آلمان FSP
  • کانادا PCAT

کشورهایی با آزمون آسان و یا بدون آزمون

برای افرادی که به دنبال شرایط آسان تری هستند، کشورهایی با آزمون آسان و یا بدون آزمون نیز وجود دارند که می توانند مقصد های بسیار خوبی باشند. اسامی برخی از کشورهایی که آزمن ان ها بسیار راحت است به شرح زیر است:

  • روسیه
  • لهستان
  • مجارستان

توجه داشته باشید که برگزاری آزمون این کشورها به این معنی نیست که سوابق تحصیلی در نظر گرفته نمی شود و در برخی از دانشگاه ها هر دو مواد با هم بررسی می شوند . اسامی کشورهایی که نیازی به آزمون ورودی جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور ندارند:

  • فرانسه
  • آلمان
  • چین

دانشگاه های برتر داروسازی در اروپا

قاره اروپا که به علت داشتن فرهنگ و سبک زندگی جذاب خود در جهان مشهور است، یک مقصد بسیار عالی برای کسانی است که در کنار تحصیل خود به دنبال تفریح های جذاب نیز می باشند. تعداد دانشگاه های برتر داروسازی در اروپا زیاد بوده و به همین دلیل سالانه دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

دانشگاه های زیادی در هر کشور این قاره وجود دارد که باعث شده این سوال برای افراد ایجاد شود که کدام یک از آن ها برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور بهتر است؟ دانشگاه های بسیاری در این قاره وجود دارند که کیفیت مناسب آموزشی و مدرک معتبری را به دانشجویان خود ارائه می دهند و شرایط پذیرش آن ها نیز بسیار مناسب برا ایرانی ها است.

قاره اروپا یکی از مکان های پیشرو در زمیه داروسازی می باشد. لیست زیر شامل بهترین دانشگاه های داروسازی در اروپا است:

 
  • کالج لندن (UCL)، انگلستان
  • ناتینگهام، انگلستان
  • کپنهاگ، دانمارک
  • موسسه کارولینسکا، سوئد
  • دانشگاه اوترخت، هلند
  • KU Leuven، بلژیک
  • دانشگاه لیدن، هلند
  • دانشگاه پاریس، فرانسه
  • ادینبورگ، انگلستان
  • دانشگاه بارسلونا، اسپانیا
دانشگاه های برتر داروسازی در اروپا
دانشگاه های برتر داروسازی در آسیا

دانشگاه های برتر داروسازی در آسیا

رشته داروسازی، یک علم بسار مهم در عرصه پزشکی و درمان استف به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که افراد در بهترین دانشگاه ها این رشته حساس را گذرانده و مدرک را دریافت کرده باشند. قاره آسیا که به تفاوت های کشورهای خود در فرهنگ و سبک زندگی مشهور است، سالانه مهاجر و دانشجوی زیادی را به سمت می کشاند.

از طرفی دیگر با توسعه و پیشرفت های متوالی این قاره در خدمات آموزشی تعداد متقاضیان و همچنین افرادی که مدرک تحصیلی خود را از آسیا دریافت کرده اند هر سال افزایش می یابد. در لیست زیر اسامی دانشگاه های برتر داروسازی در آسیا برای شما جمع آوری و قرار داده شده است:

  • کیوتو، ژاپن
  • اوزاکا، ژاپن
  • دانشگاه توکیو، ژاپن
  • توهوکو، ژاپن
  • هوکایدو، ژاپن
  • موسسه فناوری توکیو، ژاپن
  • کیوشو، ژاپن
  • ناگویا، ژاپن
  • نانکای، چین
  • دانشگاه پکن، ژاپن

همان طور که مشاهده می کنید اکثر بهترین دانشگاه های آسیا متعلق به ژاپن و همچنین چین هستند، این دانشگاه ها نه تنها گزینه خوبی برا تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستند ، بلکه برای تحصیل رشته هایی دیگر از پزشکی، مانند رشته دندانپزشکی که بسیار محبوب نیز هستند.

تحصیل داروسازی در خارج بدون شرط معدل

در بعضی از کشورها، معدل و ریز نمرات دبیرستان به عنوان ملاک اصلی قرار نمی گیرد و خیلی از افراد به دنبال دانشگاه هایی با چنین شرایطی هستند. اما باید توجه داشته باشید که برای تحصیل داروسازی در خارج بدون شرط معدل باید حتما در آزمون مورد تایید دانشگاه شرکت کرده و در آن قبولی را به دست آورید، زیرا که همه دانشگاه های حداقل یکی از این دو مورد را ملاک قبولی خود می گذارند.

برخی از متقاضیان این فرض را دارند که فقط یکی از این دو مورد در نظر گرفته می شود؛ اما هر دانشگاه شرایط مختص به خود را دارد و برگزاری آزمون هیچ ارتباطی با در نظر داشتن معدل ندارد؛ چرا که ممکن است هر دو مورد بررسی و تایید قرار بگیرند، به همین علت به شما پیشنهاد کنیم که با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته تا دچار هیچگونه خطا و اشتباهی نشوید.

اکنون این سوال اساسی پیش می آید که برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور کدام کشورها معدل دبیرستان مورد بررسی قرار می گیرد؟ در کشورهایی مانند آلمان، قرانسه و کانادا داشتن معدل و نمرات خوب از شرط های اصلی پذیرش می باشد ولی در کشورهای دیگری مانند روسیه، مجارستان، گرجستان و چین سخت گیری برای نمرات دبیرستان وجود ندارد و مورد بررسی قرار نمی گیرد.

 

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی

به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر در ایران مانند گران شدن ارز، همه افرادی که قصد تحصیل داروسازی در خارج را دارند به دنبال پیدا کردن کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی هستند که تمامی شرایط قبولی آن نیز راحت باشد.

اما توجه داشته باشید که مقصدهای کم هزینه نمی توانند تضمینی برای کیفیت زندگی و تحصیل شما باشد و برخی از افراد با انتخابی نادرست با رفاه پایین در آن کشور مواجه می شوند و حتی مجبور به بازگشت می شوند.

به همین دلیل انتخاب یک درست مقصد برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور با توجه به هزینه های آن بسیار حساس است و اگر در این انتخاب اشتباهی رخ دهد باعث ایجاد ضرهای مالی بسیاری خواهد شد.

به طور کلی تحصیل رشته داروسازی در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه هزینه تحصیل بسیار کم و حتی رایگان می باشد، اما باید توجه داشته باشید که فقط با تحصیل در دانشگاه های دولتی این هزینه ها کم می باشد و از کشورهای دیگری که هزینه تحصیل در آن ها بسیار کم است می توان به ترکیه، روسیه و چین اشاره کرد.

 

 
کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی

پر هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی

شناخت پر هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و می توانید در راهنمایی شما برای انتخاب درست مقصد بسیار موثر باشد، جدول زیر شامل برخی از پر هزینه ترین کشورها برای تحصیل داروسازی می باشد:

  • استرالیا
  • سنگاپور
  • ایالات متحده
  • انگلستان

هزینه تحصیل داروسازی در خارج

هنگامی که می خواهیم به هزینه تحصیل داروسازی در خارج از کشور بپردازیم؛ بسیاری از افراد فقط به فکر پرداخت شهریه احتمالی دانشگاه های می افتند در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است. هزینه های تحصیلی فقط شامل شهریه نمی شور بلکه شامل هزینه های دیگری مانند موارد زیر می شوند:

  • خرید کتاب های درسی و جزوه ها
  • اجازه خوابگاه و یا ملک شخصی
  • لوازم التحریر
  • رفت و آمد به دانشگاه
  • کلاس های خصوصی احتمالی

 

توجه داشته باشید که مقدار این هزینه ها در هر کشور یا یکیگر می تواند تفاوت داشته باشد، به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها شهریه ای برای ثبت نام دانشجو دریافت نمی کنند. همیچنین شرایط زندگی دانشجویی فرد نیز می تواند در این هزینه ها تاثیرگذار باشد به عنوان مثال هزینه های اجاره خوابگاه بسیار کمتر از اجاره ملک شخصی است.

البته افراد باید در نظر داشته باشند که فقط هزینه های تحصیلی را نباید بپردازند بلکه هزینه های زندگی و اقامت را مانند پوشاک، خورد و خوراک، قبض ها غیره را نیز در پیش دارند.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان

در این مقاله که توسط کارشناسان کار بلد آی مهاجرتی تهیه شده است به برسی کامل و دقیق تحصیل داروسازی در خارج از کشور با تحلیل جزئی انجام شده و در دسترس شما قرار گرفته است، در صورت بروز سوالات و ابهامات می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما باشید.

با بررسی شرایط تحصیل داروسازی در کشورهای مختلف جهان می توانید به بهترین انتخاب ممکن برسید:

ویزای کشور دلخواه خود را در چشم برهم زدنی از آی مهاجرتی دریافت کنید:
نمایش ویدیو درباره کاور مدیا آذرهوش
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا خوشوقتی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه