تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی میان دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان کشورمان بوده و موجب شده تا در چند سال گذشته درخواست های زیادی به مراکز آموزشی این کشور ارسال شود . 

تحصیل داروسازی در ترکیه در مقابل تحصیل در اروپا مزایای خوب و مناسبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که در ادامه این مقاله توسط مشاورین آی مهاجرتی برای شما شرح داده خواهد شد.

رشته داروسازی در ترکیه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های این کشور در اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی مورد قبول است و زمینه را برای ادامه تحصیل و یا یافتن شغل مناسب و مهاجرت به این کشورها فراهم می سازد.

تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه پس از رشته های پزشکی و دندانپزشکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی گروه علوم پزشکی در ترکیه است.

فهرست مطالب

همچنین توجه داشته باشید که شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه مختص خودش بوده و کاملا از رشته های پزشکی و دندانپزشکی مجزا می باشد؛ پس داشتن اطلاعات در رابطه با هریک را کاملا برای همه یکسان در نظر نگیرید.

ضمن اینکه توصیه می کنیم که حتما مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 را نیز به طور کامل مطالعه فرمایید تا با سیستم آموزشی و کلیات تحصیل در دانشگاه های ترکیه بهتر و کامل تر آشنا شوید.

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه بدین صورت بوده که دانشجویان به دو صورت تئوری و عملی آموزش های خود را فرا می گیرند. تحصیل داروسازی در ترکیه 5 سال به طور خواهد انجامید که 4 سال اول آن به صورت تئوری بوده و دروسی نظیر قوانین داروسازی، مواد اولیه داروسازی، علوم پایه داروسازی و علوم پایه پزشکی، شیمی دارویی، بیوشیمی بالینی، فناوری دارویی و غیره به دانشجویان آموزش داده می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل داروسازی در ترکیه

پس از آن 1 سال آخر دانشجویان ملزم به سپری کردن یک دوره کارآموزی در داروخانه یا مجموعه های داروسازی هستند. همچنین توجه داشته باشید که برای پذیرش و تحصیل داروسازی در ترکیه دانشجویان باید در آزمون های ورودی این رشته که با نام آزمون های YOS و SAT شناخته می شود؛ شرکت کرده و نمره قبولی و مورد نیاز را اخذ نمایند.

هر دانشگاه آزمون و نمره مورد قبول خود را اعلام می کند که معمولا برای تحصیل به زبان ترکی باید آزمون YOS و برای تحصیل انگلیسی باید آزمون SAT را پشت سر بگذارید. ضمنا این رشته در دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه می شود که برخی از دانشگاه های خصوصی نیز آزمونی از متقاضیان اخذ نمی کنند.

دقت داشته باشید که شهروندان ترکیه در این آزمون ها شرکت نمی کنند و این ها مختص دانشجویان خارجی می باشد. ضمنا آزمون های YOS و SAT برای پذیرش دوره کارشناسی می باشد و از دانش آموزان دارای مدرک دیپلم اخذ می شود؛ برای ورود به دوره های تکمیلی باید آزمون GRE را پشت سر بگذارید.

دوره های یوس برای رشته داروسازی

همانطور که گفتیم تحصیل داروسازی در ترکیه نیاز به شرکت در آزمون YOS دارد. این آزمون بسیار رقابتی بوده و تمامی متقاضیان خارجی در این آزمون شرکت می کنند پس شما باید از نهایت آمادگی برای شرکت در آن بهره مند باشید. این آزمون به زبان ترکی و انگلیسی اخذ می شود و سوالات آن شامل بخش ریاضی، هندسه و هوش می شود.

اما نکته مهم اینجا این است که مطالعه به تنهایی برای اخذ نمره مناسب و قبولی کافی نیست و متقاضیان باید در دوره های یوس برای رشته داروسازی شرکت نمایند و آموزش ها و نکات لازم را یادگرفته تا بتوانند به نتیجه مناسب برسند.

به همین خاطر در سال های اخیر موسسات آموزشی در کشور ترکیه دوره های آماده سازی جهت شرکت در این آزمون ها را برگزار می کنند که از بهترین مدرسین این کشور جهت تدریس بهره برده اند.

شرکت در این دوره ها با توجه به سطح دانشجویان می تواند از 6 ماه تا یک سال به طول بیانجامد و به صورت های حضوری و آنلاین نیز در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

همچنین این دوره ها به 3 صورت عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی ارائه می شوند که از لحاظ هزینه با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. برای دریافت جزئیات دقیق، مبالغ دوره ها و شناخت بهترین دوره ها با کارشناسان آی مهاجرتی تماس برقرار کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان داروسازی در ترکیه

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که امکان تحصیل رایگان داروسازی در ترکیه مانند برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد یا خیر؟! در جواب این سوال باید بگوییم که به طور کلی تحصیل در سیستم آموزشی ترکیه در دوره های آموزش عالی رایگان نیست و باید شهریه تحصیلی به دانشگاه حتما پرداخت شود.

اما نکته ای که وجود دارد؛ اینکه تحصیل داروسازی در ترکیه را می توان به صورت رایگان یا نزدیک به رایگان تجربه کرد.

در وهله اول باید بگوییم برخی از دانشگاه های دولتی این کشور از شهریه های بسیار ارزانی جهت ارائه و آموزش این رشته برخوردار هستند که تفاوت چندانی با تحصیل رایگان ندارد و به راحتی می توان آن را تحصیل رایگان داروسازی در ترکیه در نظر گرفت.

تحصیل رایگان داروسازی در ترکیه

علاوه بر این دانشگاه ها و موسسات مختلفی در این کشور بورسیه های تحصیلی مناسب و بسیار خوبی را رائه می کنند که این بورسیه ها می تواند بخش قابل توجه و یا حتی تمام شهریه تحصیلی شما را در این رشته پوشش دهد و شما به تحصیل رایگان آن دست پیدا کنید.

اما دقت داشته باشید که دستیابی به بورسیه تحصیلی بسیار رقابتی بوده و نیاز به رزومه ای بسیار قوی دارد. جهت اطلاع از انواع بورسیه های تحصیلی در رشته داروسازی و سایر رشته ها با کارشناسان آی مهاجرتی تماس فرمایید. ضمنا کار دانشجویی در ترکیه برای دانشجویان خارجی نیز می تواند بخش خوبی از هزینه ها و مخارج آنان را پوشش دهد که در عنوانی با همین نام به آن پرداخته ایم.

مقالات زیر را نیز مطالعه کنید تا بتوانید با اطلاعات کامل تری جهت تحصیل در ترکیه اقدام نمایید:

دانشگاه های داروسازی ترکیه

همانطور که گفتیم دانشگاه های ترکیه از رتبه و اعتباری بالا بهره مند هستند؛ اما در این بین بازهم این مراکز با یکدیگر تفاوت های خاصی داشته و هرکدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و همچنین هریک از رتبه و جایگاهی خاص در ارائه و آموزش رشته داروسازی در ترکیه و در جهان بهره می برند.

اطلاع از این موارد و شناخت دانشگاه های این کشور یک امر مهم و اساسی در تحصیل داروسازی در ترکیه می باشد.

این امر از این جهت حائز اهمیت بوده که شما هرچه بتوانید در دانشگاه های معتبرتر و شناخته شده ترپذیرفته شده و مدرک خود را اخذ نمایید؛ یقینا پس از اتمام تحصیلات با ارائه مدرک خود از شانس بیش تر و بالاتری برای دستیابی به شغل ایده آل تر و یا ادامه تحصیل در کشوری بهتر و دانشگاهی معتبر تر برخوردار خواهید شد.

برای اطلاع از جزئیات و ویژگی های خاص در دانشگاه با مشاورین و کارشناسان متخصص آی مهاجرتی در تماس باشد؛ در ادامه معتبرترین این مراکز را مشاهده خواهید کرد:

Best Universities to Study Pharmacy in Turkey

دانشگاه رتبه جهانی در رشته داروسازی رتبه آسیایی در رشته داروسازی
فنی خاورمیانه 505 147
حاجت تپه 568 167
آنکارا 569 168
آتاتورک 586 177
استانبول 593 179
اژه شهر ازمیر 660 204
اوندوکوز مایس 724 230
اینونو 743 240
فنی کارادنیز 765 253
سلجوک 823 276
 

تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه در اغلب دانشگاه های این کشور می تواند انتخابی عاقلانه و مقرون به صرفه به شمار برود که شما عزیزان ضمن فراهم نمودن شرایط مشخص می توانید به آسانی به پذیرش در آنها دست یابید .

از این رو توصیه می کنیم تا حتما وبینار ما را تماشا نموده و از اصلی ترین شرایط تحصیل در این کشور به خوبی مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه

شرایط سنی تحصیل داروسازی در ترکیه

شاید مطلع باشید که دانشگاه های برتر جهان و به طور کل اکثر دانشگاه های اروپا جهت پذیرش دانشجویان خارجی دارای محدودیت های سنی نیز می باشند و سن افراد نیز در پذیرش و قبولی آنان تاثیر گذار است. حال در اینجا برای برخی از افراد این سوال وجود دارد که آیا شرایط سنی تحصیل داروسازی در ترکیه نیز دارای اهمیت می باشد یا خیر؟

در جواب باید بگوییم که جهت تحصیل داروسازی در ترکیه دانشگاه های این کشور به طور رسمی محدودیت و یا مقدار مشخصی را در نظر نگرفته اند که این یکی از ویژگی های بسیار بزرگ و مناسبی است که برای برخی از دانشجویان کشورمان بسیار دارای اهمیت و مهم می باشد.

اما یقینا افرادی که سن کمتری دارند و گپ تحصیلی آنان کم است شانس بالاتری در پذیرش دارند ، اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که چنانچه قصد دریافت بورسیه تحصیلی را دارید و یا می خواهید از تخفیف های دانشجویی بهره مند شوید ، شرایط سنی شما لحاظ خواهد شد.

در چنین شرایطی بهتر است که برای دوره کارشناسی حداکثر 23 سال ، دوره کارشناسی ارشد 30 سال و دوره دکترا 35 سال سن داشته باشید ، چون سن بیش از این مقدار احتمال اعطای بورسیه و تخفیف بسیار کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که هر دانشگاه شرایط زبانی خاص خود را طلب می کند؛ پس حتما به طور دقیق و اختصاصی از مدارک مورد درخواست مراکز مد نظر خود مطلع شده و اطمینان خاطر پیدا کنید و این اطلاعات عمومی را به طور قطع برای همه دانشگاه ها یکسان ندانید.

اما جدای از این مطلب به شما عزیزان توصیه داریم که حتما پیش از هر اقدامی از روش های مهاجرت به ترکیه به طور کامل مطلع شده و شرایط، مزایا و معایب هریک را بشناسید و بررسی نمایید؛ در نهایت با ذهنی باز بهترین روش را برگزینید. ساید در این بین روشی مناسب شما بوده و از آن بی خبرید.

هزینه های تحصیل داروسازی در ترکیه

هزینه های تحصیل داروسازی در ترکیه به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول مربوط به شهریه دانشگاه و بخش دوم به هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت به این کشور در حین تحصیل مربوط می شود که تمامی اطلاعات لازم در این رابطه را می توانید همراه با تمامی جزئیات از طریق کلیک بر روی همین عنوان دریابید.

اما در رابطه با شهریه های دانشگاه باید توجه داشته باشید که دانشگاه های خصوصی از دانشگاه های دولتی گران تر هستند و در برخی موارد تفاوت میان آن ها بسیار زیاد و قابل توجه می باشد . به همین خاطر حتما پیش از ثبت نام از این موضوع اطلاعات دقیقی به دست آورید تا با مشکل های مالی رو به رو نشوید . در جدول شهریه تحصیل داروسازی در ترکیه در برخی دانشگاه های مطرح را مشاهده می کنید:

دانشگاه شهریه تحصیل سالانه داروسازی
دانشگاه استانبول 15000 دلار کارشناسی
دانشگاه یدی تپه 18500 دلار کارشناسی
دانشگاه مدیپول استانبول 10417 دلار کارشناسی
دانشگاه حاجت تپه 2800 دلار کارشناسی
دانشگاه آنکارا 6601 دلار کارشناسی
دانشگاه فنی خاورمیانه 6300 دلار کارشناسی

جهت دریافت توضیحات بیش تر در رابطه با تحصیل داروسازی در ترکیه با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران واقع در مرکز و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در ترکیه

در صورتی که همچنان پس از اتمام تحصیل داروسازی در ترکیه سوالی ذهن شما را مشغول نموده ، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در تماس باشید.

تحصیل داروسازی در ترکیه 5 سال به طول خواهد انجامید.

دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل داروسازی در ترکیه می توانند این رشته را به زبان های ترکی و انگلیسی تحصیل نمایند.

خیر تحصیل داروسازی در ترکیه رایگان نیست و با پرداخت شهریه همراه می باشد؛ اما برخی از مراکز به قدری شهریه های ارزان و مناسبی دارند که می توان آن را رایگان تصور کرد. همچنین در صورت دستیابی به بورسیه تحصیلی این رشته نیز می توان به تحصیل رایگان این رشته رسید.

تمامی مراکز ارائه کننده این رشته معتبر و شناخته شده هستند؛ اما برترین آن ها رد سال 2023 دانشگاه های فنی خاورمیانه، حاجت تپه، آنکارا، آتاتورک، استانبول و غیره می باشند.

خیر، تحصیل داروسازی در ترکیه با هیچگونه محدودیت و یا شرط سنی همراه نمی باشد و این یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور می باشد.

در پایان نیز توصیه می کنیم تا با مشاهده ویدیو کلاینت های ما از تجربه دریافت ویزا در آی مهاجرتی مطلع شوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه