ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا یکی از روش های مهاجرتی است که می تواند شما را به ویزا و اقامت این کشور رسانده و در صورت فراهم آوردن شرایط لازم یک درآمد و بیزنس مناسب به همراه اقامت دائم ایتالیا را نیز نصیب شما گرداند. 

البته روش های مختلفی برای به ثبت رساندن شرکت در این کشور وجود دارد که هرکدام ویژگی ها و مزایای خود را برای سرمایه گذاران دارند که باید آن ها را شناخته و متناسب با هدف خود مناسب ترین را برگزینید.

ایتالیا یکی از کشورهای مهم و اصلی اتحادیه اروپا و پیمان شنگن شناخته می شود که به خاطر موقعیت جغرافیایی، اقتصاد قوی و دسترسی که به بازارهای دیگر کشورهای اروپایی دارد، یکی از بهترین مقاصد برای ثبت شرکت و یا ایجاد شعبه ای از بیزنستان می باشد.

ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا از جمله روش های آسانی است که می تواند شما را به اقامت دائم این کشور برساند.

فهرست مطالب

مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت را باید حتما کاملا هوشمندانه و از طریق مشاورین و کارشناسان باتجربه و زبده در این حوزه به انجام برسانید.

چون ثبت شرکت در ایتالیا قطعا با زوایا و عوامل مختلفی درگیر می باشد که شما آن ها نمی شناسید و اطلاعات کافی از آن ندارید. پیشنهاد می کنیم که علاوه بر این مطلب حتما در سایت ما مقاله سرمایه گذاری در ایتالیا را نیز مطالعه نموده تا اطلاعات شما به طور کل در حوزه سرمایه گذاری در این کشور بالا رود. همچنین با تماس با مشاورین آی مهاجرتی می توانید از تمامی اطلاعات موردنیازتان برخوردار شوید.

شرایط ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت ایتالیا برای اتباع خارجی امکان پذیر است و آن ها می توانند بدون نیاز به داشتن شریکی ایتالیایی تبار نیز به تاسیس شرکت در ایتالیا اقدام نمایند. همچنین شما باید از انواع شرکت های در این کشور مطلع باشید تا بتوانید شرکت خود را بهترین روش به ثبت برسانید، که در ادامه آن ها شرح خواهیم داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ثبت شرکت در ایتالیا

اما در اینجا لازم به تذکر است که چون شهروندان ایرانی به دلایل تحریم ها با مشکلاتی در افتتاح حساب در بانک های اتحادیه اروپا رو به رو هستند و برای ثبت شرکت در ایتالیا باید حتما حسابی در بانک های این کشور افتتاح کرد، بهتر است یک شریک ایتالیایی یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد با شما شریک شده تا بتوانید حساب را از طریق وی افتتاح نمایید.

علاوه بر این ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت آن با هزینه و مخارجی رو به رو است که باید حتما از مقادیر آن مطلع باشید که در ادامه و در بخش هزینه ثبت شرکت در ایتالیا تمام اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد. لازم به ذکر است که معمولا خرید یک شرکت و یا بیزنس در حال فعالیت می تواند سریع تر و راحت تر از ثبت شرکت جدید باشد، اما خب با برخی از محدودیت ها نیز رو به رو است.

انواع شرکت ها در ایتالیا

قطعا اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا می تواند از بسیاری جهات جذاب و مناسب به نظر برسد. اما در اولین قدم شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید، چه نوع شرکتی را به ثبت رسانده و راه اندازی کنید. در حال حاضر انواع شرکت ها در ایتالیا که به صورت قانونی می توانید به ثبت برسانید شامل موارد زیر می باشند:

ردیف نوع شرکت حداقل سرمایه لازم ویژگی، مزایا
1 مسئولیت محدود – SRL 10 هزار یورو بیش ترین متقاضی و محبوبیت را دارد، هر سهامدار بر اساس سهم خود تعهداتی دارد، هیچ محدودیتی برای تعداد سهامدار وجود ندارد، برای تاسیس شرکت و تجارت های کوچک مناسب است.
2 شرکت سهامی – SPA 120 هزار یورو برای بیزنس ها و شرکت های بزرگ مناسب بوده و نیازمند حداقل 2 سهامدار است.
3 مشارکت عمومی – SNC لازم نیست هیچ سرمایه اولیه نیاز نیست و حداقل دو شرکت و یا شخص حقوقی متعهد شده که تحت نام یک شرکت فعالیت کنند، همه اعضا به طور مشترک و نامحدود در قبال بدهی های شرکت مسئول هستند،
4 مشارکت محدود – SAS لازم نیست این نوع شرکت نیز مانند SNC است اما در این روش یکی از طرفین مسئولیت محدودتری دارد و طرف دیگر مسئولیت کامل قرارداد را در برابر تعهدات می پذیرد.
5 مشارکت محدود توسط سهام – SAPA 10 هزار یورو کاملا شبیه SAS با این تفاوت که دو یا چند شخصیت حقیقی شرکت را تاسیس و باید حداقل یک نفر مسئولیت محدود و حداقل یک نفر مسئولیت کامل تعهدات را برعهده بگیرد.
6 شعبه جدید لازم نیست مناسب شرکت های فعال خارج کشور، تمام بدهی های مالیاتی توسط شرکت مادر عهده دار می شود، نیازی به گزارش و گردش مالی این شعبه نیست، یک نفر مدیر قطعا باید معرفی شود.
 

مراحل تشکیل و ثبت شرکت در ایتالیا

برای ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت این کشور، سرمایه گذاران خارجی باید مراحلی را پشت سر بگذارند که این مراحل به طور خلاصه به شرح زیر می باشند:

  • شما برای ثبت شرکت در ایتالیا نیاز دارید که شماره شناسایی مالیاتی ایتالیا را داشته باشید که برای اخذ آن باید در اداره مالیاتی این کشور ثبت نام نمایید.
  • در مرحله بعد شا باید اساس نامه شرکت را تنظیم کنید که این کار باید با حضور سرمایه گذاران و یا وکلای آنان در دفاتر ثبت اسناد رسمی به انجام برسد.
  • در مرحله سوم زمانی که دو مرحله قبل را با موفقیت پشت سر گذاشتید برای اخذ شماره مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایید که این شماره پس از درخواست آنلاین توسط Agenzia delle Entrate صادر می گردد.
  • در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را از تمامی سهامداران اخذ نموده و گواهی ثبت شرکت را دریافت کنید.
  • در مرحله آخر نیز یک حساب بانکی برای شرکت و با نام شرکت افتتاح خواهید کرد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایتالیا

متقاضیان خارجی برای تاسیس شرکت در ایتالیا باید مدارکی را باتوجه به نوع شرکت انتخابی، زمینه فعالیت، شرایط شخصی و قوانین موجود تهیه نموده و در مراحل مختلف به مراجع مورد نیاز ارائه نمایند. دقت داشته باشید که ثبت شرکت در ایتالیا با توجه به همین متغیرهای کوچک ممکن است با تفاوت هایی در ارائه مدارک یا انجام مراحی اضافه برای افراد مختلف همراه باشد.

به همین خاطر توصیه می شود که حتما یک کارشناس باتجربه را درکنار خود داشته باشید و یا امور را به کارشناسان و متخصصان فعال در این زمینه مانند کارشناسان تیم ثبت شرکت آی مهاجرتی بسپارید، تا با کم ترین هزینه ها و در سریع ترین زمان ممکن بتوانید نتیجه دلخواه خود را کسب نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایتالیا

به طور کلی مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایتالیا که باید تمامی متقاضیان آن ها را تهیه و در دسترس داشته باشند به شرح زیر می باشند:

  • بیزنس پلن یا همان طرح توجیه اقتصادی
  • فرم درخواست ثبت شرکت تکمیل شده
  • فهرست و اسامی سهامداران با مدارک هویتی و پاسپورت
  • فهرست و اسامی هئیت مدیره و مدیر عامل با مدارک هویتی
  • مدرک بر وجود دفتر شرکت مانند سند مالکیت یا اجاره نامه
  • اساسنامه شرکت
  • بیمه نامه شرکت و کارمندان
  • پرینت حساب بانکی شرکت
  • سهام شرکت

دقت داشته باشید که باتوجه به شرایط مختلف برای هر شخص و یا شرکت و سهامداران گوناگون شاید مدارکی مازاد از این موارد نیز درخواست شود که توسط دفتر اسناد رسمی، یا اتاق بازرگانی این کشور به شما اطلاع داده می شود.

وبینار ثبت شرکت در لهستان

در میان کشورهای اروپایی می توانید لهستان را نیز به عنوان گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری درنظر بگیرید که کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت تخصصی به آن پرداخته است.

پیشنهاد می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که تمایل به اقدام در این زمینه دارید و یا سوالی برایتان وجود دارد با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار ثبت شرکت در لهستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

The best city to register a company in Italy

بهترین شهر برای ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور امکان پذیر است، ام شناخت اینکه چه شهری می تواند برای شما بهتر باشد، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و میزان سود دهی و رشد شرکت شما خواهد داشت. شما برای انتخاب مقصد ثبت شرکت خود باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرد: مانند بودجه اولیه، زمینه فعالیت، بازار مشتریان موجود، نیروی کار متخصص در آن شهر و بسیاری عوامل دیگر.

البته باید بگوییم که کشوری مثل ایتالیا و اقتصادی به این بزرگی، تمام شهرهای آن می تواند مناسب باشند. این جا بیش تر مناسب بودن است که اهمیت دارد. اما اگر می خواهید بهترین شهر برای ثبت شرکت در ایتالیا را بشناسید، شهرهای زیر بهترین گزینه ها هستند.

میلان پایتخت اقتصادی ایتالیا

میلان پایتخت اقتصادی ایتالیا شناخته می شود که هر سالانه سرمایه های بسیاری را به خود جذب و سرمایه گذاران خارجی بسیاری را برای ثبت شرکت و یا راه اندازی شعبه جدید و نمایندگی وارد خود می کند. این شهر مقر شرکت های بزرگ خارجی و داخلی بسیاری است و نزدیک به 30 شرکت بزرگ جهان در این شهر دفتر و شعبات خود را دارند.

شما به دلیل وجود شرکت های کوچک و بزرگ بسیار در این شهر به راحتی می توانید محصولات را به فروش رسانده و همچنین با این شرکت ها و یاصنایع و سازمان ها به مشارکت و همکاری مشغول شوید. البته طی چندین سال گذشته سرمایه گذاری در این شهر با رشد زیادی نیز مواجه بوده است.

ورونا مناسب برای استارتاپ ها

شهر ورونا مناسب برای استارتاپ ها و کار آفرینی در زمینه های گردشگری می باشد. این شهر طی سال های گذشته توانسته استارتاپ های بسیاری را به خود جذب کند و همچنین شرکت های متنوعی در این شهر شعب خود را راه اندازی کرده اند. این شهر برای ثبت شرکت در ایتالیا و شروع های نه چندان بزرگ ولی امیدوار به آینده یکی از بهترین مقاصد در ایتالیا است.

در این جا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا باسایر روش های قانونی ممکن اشنا شده و شرایط و ویژگی های هرکدام را بشناسید، بلکه شرایط شما برای اقدام از دیگر راه های مهاجرتی نیز مناسب و مهیا باشد.

ناپل بندر تجاری مهم

ناپل بندر تجاری مهمی است که در حمل و نقل و اقتصاد کشور ایتالیا تاثیر بسیاری دارد. این شهر به عوان صدمین شهر اقتصادی مهم جهان شناخته می شود و شرکت های مختلفی در آن در حال فعالیت هستند. شما همچنین می توانید بر روی بخش گردشگری این شهر نیز حسا بویژه ای باز کرده و شرکت خود را در ای زمینه راه اندازی کنید.

رم پایتخت سیاسی ایتالیا

رم پایتخت سیاسی ایتالیا را نمی توان فقط از لحاظ سیاسی مهم دانست، چون این شهر به لطف گردشگری قوی، سازمان و ادارات بسیار، دانشگاه های معتبر و شرکت های متنوعی که در خود جای داده است یکی از پر متقاضی ترین مقاصد ایتالیا برای ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس است. این شهر از لحاظ اقتصادی رقابت بالایی با میلان دارد.

وکیل ثبت شرکت در ایتالیا

پیش تر هم گفتیم که شما برای با موفقیت پشت سر گذاشتن مراحل و امور ثبت شرکت در ایتالیا نیاز به یک مشاور و متخصص در این زمینه دارید، به خصوص که اگر برای بار اول قصد چنین کاری را خواهید داشت. 

استفاده از تجارب و اطلاعات مشاورین و متخصصین در این حوزه می تواند هزینه ثبت شرکت در ایتالیا را به طور قابل توجهی کاهش دهد و سرعت انجام امور را بسیار بالاتر ببرد.

اما در ای بین شما نیازی به استفاده و یا استخدام وکیل ثبت شرکت در ایتالیا را ندارید و همراه شما نیازی به داشتن اطلاعات حقوقی نخواهد داشت. 

زیرا وکلای ایرانی ساکن در کشورمان به طور کل دارای رسمیت در ایتالیا نیستند و مدرک حقوق آنان در این کشور مقبولیت ندارد و وکلای ایتالیایی نیز هزینه های هنگفت و بالایی را طلب می نمایند که واقعا توجیه پذیر نبوده و لازم نمی باشد.

وکیل ثبت شرکت در ایتالیا

در اینجا شخصی که تجربه انجام ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت را نیز داشته باشد، کافی است و می تواند تاثیر بسیاری بر روند انجام امور شما بگذارد. اما اگر همچنان هم مایل به استفاده از وکیل و یا مشاورین حقوقی ایتالیایی دارید، هنوز هم بسیاری از مراحل و امور را می توانید از طریق مشاورین و متخصصین داخلی به انجام برسیانید و فقط امور مربوط به داخل ایتالیا را به آن ها محول نمایید، تا در میزان مخارج خود صرفه جویی زیادی شود.

اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کشورهای مطرح اروپایی نیز می تواند راهنمای خوبی برای ورود به اقتصادهای قوی جهان باشد:

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت ایتالیا

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت ایتالیا، در واقع مکانیسمی است مکتوب که مشخص کننده نقشه راه کسب و کار شما برای تولید و فروش کالا یا خدمات مشخص و مد نظرتان است. یک طرح بیزنس پلن خوب قابل اجرا است. به معنای دیگر می توان گفت یک بیزینس پلن واقع بینانه است و دقیقا بر اساس حقایقی نوشته شده است که شرکت قادر خواهد بود به آن دست پیدا کند.

چیزی که شما قصد دارید به دولت و اتاق بازرگانی ایتالیا ارائه نمایید باید چنین خصائصی را داشته باشد. برای انجام موفق، یک بیزینس پلن باید با یک فرآیند خوب، نظارت دقیق و پاداش های همسو برای افرادی که کار را انجام می دهند، حمایت شود. دقت داشته باشید که اگر شما قصد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا را دارید، باید نشان دهید که بیزنس شما در آینده رشد کافی را داشته و بازار کار مناسب و کافی را برای شهروندان ایتالیایی را به وجود می آورد.

در طرح اقتصادی شما باید نشان داده شود که فرد یا گروه اجرا کننده طرح، به بیزینس پلن خود کاملا متعهد خواهند بود و از طرفی دانش، مهارت و اعتماد به نفس کافی را برای دستیابی به اهداف تعیین شده را در اختیار دارند. این یکی از مراحل مهم و اصلی در ثبت شرکت در ایتالیا می باشد که به نوعی شاید بتوان گفت مهم ترین بخش نیز می باشد.

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا

یکی از پارامتر های مهمی که نه فقط در ثبت شرکت در ایتالیا دارای اهمیت، بلکه در تمامی امور زندگی دارای اهمیت می باشد، مبحث هزینه ها می باشد. شما باید تا حد امکان پیش از اقدام از میزان هزینه ثبت شرکت در ایتالیا و جزئیات آن مطلع شوید که یکی از بهترین منابع برای اطلاع از این امر استفاده از تجارب و سوابق کارشناسان آی مهاجرتی است که به دیگر هموطنانمان در ثبت شرکت در ایتالیا یاری رسانده اند.

اولین موردی که در رابطه با هزینه ها متوجه آن شدیم، مقدار سرمایه اولیه ای است که باید برای ثبت شرکت در هر نوع شرکت تامین نمایید. شاید تصورتان این بوده که این مقدار تمامی هزینه های پیش رو بوده است، اما خیر شما مخارج دیگری نیز باید در روند انجام ثبت شرکت بپردازید که مهم ترین آن ها به شرح درون جدول هستند:

در ادامه این مطلب توصیه داریم مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را نیز مطالعه نمایید، چون ثبت شرکت در ایتالیا به نوعی اشتغال و کار برای کسب درآمد است و این مقاله بازار کار این کشوررا به شما معرفی خواهد کرد.

موارد لازم مبلغ
سرمایه اولیه ثبت شرکت متغیر از 1 یورو تا 120 هزار یورو
هزینه ثبت تجارت 520 یورو
هزینه ثبت شرکت در ایتالیا 2300 یورو
تنظیم اساسنامه شرکت و ثبت آن و هزینه های مالیاتی 260 یورو
هزینه ثبت نام الکترونیکی 120 یورو
حق تمبر 65 یورو

اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

باید گفت که معمولا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا یکی از مهم ترین اهداف افراد از این اقدام می باشد که خوشبختانه از طریق ثبت شرکت در ایتالیا می توان به این هدف رسید. شما پس از ارائه بیزنس پلن به ادارات مرتبط با امر ثبت شرکت در این کشور، دولت یک ویزای موقت چند ماهه را برای ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت به شما خواهد داد.

پس از پایان مراحل ثبت و شروع به فعالیت این ویزای شما قابل تمدید خواهد بود و می تواند در مدت های مختلف 1 ساله یا دو ساله تمدید شود. اما تا زمانی که شرکت شما در حال فعالیت باشد ویزاتان تمدید می شود، در غیر این صورت دیگر ویزای شما تمدید نخواهد شد.

اما اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت پس از 5 سال حضور، کار و فعالیت شرکتتان در این کشور امکان پذیر خواهد شد. چنانچه شما در این مدت مالیات شرکت و خود را کاملا پرداخت کرده و شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم را دارا باشد، پس از 5 سال قادر به درخواست اقامت دائم خواهید بود. همچنین 5 سال پس از اخذ اقامت دائم نیز می توانید برای تابعیت و پاسپورت ایتالیا اقدام نمایید.

در این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی تلاش نموده تا شرایط ثبت شرکت در ایتالیا را برای شما عزیزان شرح دهد؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در ایتالیا

در پایان این مقاله نیز برخی از اطلاعات مهم در رابطه با ثبت شرکت در ایتالیا را در قالب سوالات پرتکرار بیان نموده ایم و در صورتی که پرسشی در این زمینه برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

این بستگی به نوع شرکت انتخابی دارد و می تواند از 10 هزار یورو تا 120 هزار یورو را شامل شود.

بله، چنانچه پس از ثبت شرکت و اخذ ویزای موقت خود 5 سال در ایتالیا ساکن بوده و شرکت شما به فعالیت ادامه داده باشد و شرایط لازم را داشته باشید می توانید به اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در ایتالیا برسید.

قطعا نقش بسیار مهمی دارد، به خصوص که متقاضی تجربه ثبت شرکت در خارج از کشور را نداشته باشد.

باید بگوییم تمامی شهرهای این کشور می تواند برای ثبت شرکت مناسب و ایده آل باشد، اما شهرهای میلان، رم، ورونا و ناپل از شرایط بهتری برخوردار هستند.

باید بگوییم که ثبت شرکت در ایتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که یک بخش آن سرمایه اولیه بوده و از 10 هزار یورو تا 120 هزار یورو را شامل می شود، اما در طول مقاله ما سایر هزینه ها را نیز ارائه داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه