خط و زبان رسمی کشور کانادا

خط و زبان رسمی کشور کانادا یکی دیگر از موارد مهم و لازمی است که افراد مهاجر به این کشور و یا افرادی که به هر نحوی به کانادا مرتبط و یا وابسته هستند باید از آن اطلاع کافی داشته باشند. اگر می خواهید با خط و زبان رسمی کشور کانادا بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما و کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا به شناخت مناسبی از این موضوع دست پیدا کنید.

کانادا را می توان خانه زبان های مختلف دانست که در گذشته بیش از 70 زبان متعدد در هر بخش آن صحبت می شد و گرچه امروزه بسیاری از آنها در میان خانواده ها حفظ شده اند اما اغلب آنها در معرض انقراض بوده و تنها حدود 0.6٪ از جمعیت کانادا یک زبان بومی را به عنوان زبان مادری خود گزارش می دهند.

خط و زبان رسمی کشور کانادا

در رابطه با جایگاه هریک از زبان های انگلیسی و فرانسوی در کانادا باید بگوییم که 51% از مردم کانادا انگلیسی زبان و 29% فرانسوی زبان هستند.

فهرست مطالب

باید بگوییم که از زمان تاسیس کشور کانادا، انگلیسی و فرانسوی زبان مردم کانادا و زبان رسمی این کشور بوده‌اند و امروزه بیشترین گویشور را در این کشور دارند. بر اساس آخرین سرشماری، انگلیسی و فرانسوی به ترتیب 56.0٪ و 29٪ از خط و زبان مردم کانادا می باشند.

 از شما عزیزان دعوت می کنیم که مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه فرمایید تا اطلاعات مهاجرتی به این کشور را به روز کرده و افزایش دهید.

جایگاه هریک از زبان های انگلیسی و فرانسوی در کانادا

در رابطه با جایگاه هریک از زبان های انگلیسی و فرانسوی در کانادا باید بگوییم که 54% از مردم کانادا انگلیسی زبان و 29% فرانسوی زبان هستند ، اما در مجموع، 86.2٪ از کانادایی ها دانش کاری انگلیسی دارند، در حالی که 29.8٪ دانش کاری زبان فرانسه را دارند.

 بر اساس قانون زبان های رسمی 1969، انگلیسی و فرانسوی هر دو دارای وضعیت رسمی در سراسر کانادا در رابطه با خدمات دولت فدرال و اکثر دادگاه ها هستند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خط و زبان رسمی کشور کانادا + پادکست

خط و زبان رسمی کشور کانادا را می توان شامل فرانسوی و انگلیسی دانست که هر دو در این کشور رسمی هستند.

کارشناس ارشد مهاجرتی ما از خط و زبان رسمی کانادا برای شما می گوید و در صورتی که به دنبال آگاهی از روش های مهاجرت به این کشور هستید، با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره خط و زبان رسمی کشور کانادا
خط و زبان رسمی کشور کانادا

تمام قوانین فدرال به صورت دو زبانه تصویب می شود و از نظر استانی، فقط در نیوبرانزویک هر دو انگلیسی و فرانسوی به یک اندازه رسمی هستند. در ایالت کبک شما باید کاملا فرانسوی بدانید و در دادگاه ها نیز مراحل به هر دو زبان انجام می شود.

انگلیسی زبان رسمی انتاریو، مانیتوبا و آلبرتا است اما خدمات دولتی را می توانید در تمامی کشور به هر دو زبان بیابید . قوانین نیز به هر دو زبان وضع شده و ایالت های باقی مانده بریتیش کلمبیا ، ساسکاچوان ، نوا اسکوشیا ، جزیره پرنس ادوارد ، نیوفاندلند و لابرادور به خودی خود زبان رسمی استانی ندارند اما انگلیسی زبان عمده آنها می باشد . همچنین از نظر سرزمینی، هر دو سرزمین شمال غربی و نوناووت دارای زبان‌های بومی رسمی در کنار فرانسوی و انگلیسی هستند.

زبان رایج در منازل در کانادا

در رابطه با زبان رایج در منازل در کانادا باید بگوییم که درصد جمعیتی که اغلب در خانه به انگلیسی ، فرانسوی یا هر دو زبان صحبت می کنند از سال 1986 کاهش یافته است که این کاهش برای فرانسوی بیشتر بوده اما علاوه بر این دو زبان ، زبان های دیگری در این کشور در حال افزایش هستند.

زبان کبک در خارج از ایالت کبک با سرعت بیشتری در حال از بین رفتن است و توجه داشته باشید که تفاوت های ظریفی بین «زبانی که در خانه بیشتر صحبت می‌شود»، «زبان مادری» و «اولین زبان رسمی» وجود دارد و داده‌ها برای هر سه جمع‌آوری شده و با هم تصویر دقیق‌تری از استفاده از خط و زبان رسمی کشور کانادا ارائه می‌دهند . اگر علاقمند به کار و کسب درآمد به این کشور و مهاجرت از این طریق می باشید؛ حتما مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را در سایت ما مطالعه فرمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

زبان انگلیسی در کانادا

در ادامه بررسی خط و زبان رسمی کشور کانادا باید بگوییم که در سال 2021 کمتر از 21.5 میلیون کانادایی که 65 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، بیشتر اوقات در خانه انگلیسی صحبت می‌کردند، در حالی که 58 درصد آن را زبان مادری خود اعلام کردند.

انگلیسی زبان اصلی در همه جای کانادا به جز برخی ایالات است و اکثر کانادایی ها (85%) می توانند انگلیسی صحبت کنند؛ در حالی که انگلیسی زبان ترجیحی در کبک نیست، 36.1٪ از کبکایی ها نیز می توانند انگلیسی صحبت کنند.

در سطح ملی فرانسوی ها پنج برابر بیشتر از انگلیسی ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که به ترتیب شامل 44% و 9% می باشد. تنها 3.2 درصد از جمعیت انگلیسی زبان کانادا در کبک عمدتاً در مونترال ساکن هستند . در سال 2021، 28.4 میلیون کانادایی دانش انگلیسی داشتند در حالی که تنها 21.6 میلیون کانادایی اغلب در خانه به آن صحبت می کردند. به همین خاطر زبان انگلیسی در کانادا زبانی اصلی می باشد.

زبان فرانسوی در کانادا

زبان فرانسوی در کانادا

طبق آخرین آمار بیش از 8.1 میلیون کانادایی در خانه فرانسوی صحبت می کنند که این آمار همواره در حال کاهش است و بخش قابل توجهی از آنها در ایالت کبک ساکن هستند و پس از آن بزرگترین جمعیت فرانسوی زبان در نیوبرانزویک (که محل سکونت 3.1٪ از فرانسوی‌های کانادا است) و انتاریو (4.2٪) قرار دارد که عمدتاً در بخش‌های شرقی و شمال شرقی استان و در تورنتو و اتاوا ساکن هستند.

به طور کلی زبان فرانسوی در کانادا زبان مادری 22% درصد از مردم است و در حالی که از هر سه کانادایی یک نفر به زبان فرانسوی صحبت می کند و 70 درصد آنگلوفون های تک زبانه هستند. درصد جمعیتی که هم به زبان مادری و هم به زبان مادری فرانسوی صحبت می‌کنند، طی سه دهه گذشته کاهش یافته است.

شاید جالب باشد بدانید که تحصیل در مدارس این کشور نیز به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می شود که با مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا می توانید به جزئیات بیشتری در این باره برسید.

در ادامه بررسی خط و زبان رسمی کشور کانادا جالب است بدانید که در حالی که تعداد کسانی که در خانه انگلیسی صحبت می کنند بیشتر از افرادی می باشد که زبان مادری آنها انگلیسی است . در مورد فرانسوی ها این جریان برعکس بوده و حتی افرادی که زبان مادری آنها فرانسوی می باشد ، تمایل کمتری برای صحبت به این زبان دارند.

 

توصیه می کنیم تا با کلیک بر روی عناوین زیر برخی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور را دریابید:

دو زبانگی در کانادا

همانطور که در بالا گفتیم تعداد بسیاری از مردم کانادا به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند ، در حالی که به یکی بیشتر تسلط دارند؛ اما قابلیت درک و ارتباط به هر دو زبان را دارا می باشند. 

در جدول زیر میزان دوزبانگی در ایالت های مهم این کشور را مشاهده می کنید:

Dual Language Canada

ایالتدرصد دو زبانه بودن از کل جمعیتتعداد نفرات دو زبانه
کبک44.5%3,586,410 نفر
اونتاریو11.21%1,490,390 نفر
بریتیش کلمبیا7%314,925 نفر
آلبرتا7%264,720 نفر
مانیتوبا9%108,460 نفر
نیوبرانزویک34%249,950 نفر
نوا اسکوشیا10.5%95,380 نفر
مجموع کشور کانادا17.9%6,216,065 نفر

ضمنا مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را نیز در سایت ما مطالعه نمایید تا با مخارج و هزینه های زندگی در این کشور بهتر و دقیق آشنا شده و از قیمت لوازم و وسایل مورد نیاز برای زندگی در این کشور مطلع شوید.

زبان و خط نوشتار در کانادا

همانطور که گفتیم زبان های رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسوی هستند و به همین ترتیب زبان و خط نوشتار در کانادا نیز به همین دو زبان می باشد. پس در صورتی که شما به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید به راحتی می توانید در مناطق مختلفی از این کشور ساکن شده و در آن ها به کار مشغول شده و یا به تحصیل بپردازید.

برای شناخت بهتر و دقیق تر در رابطه با این دو زبان و قوانین خط نوشتاری مردم کانادا توصیه میکنیم که با توجه به مکانی که قصد اقامت یا تحصیل و کار در آن را دارید، نسبت به انتخاب یکی از این دو زبان اقدام نمایید و شروع به آموزش و یادگیری در دوره های زبان خارجی فرانسوی یا انگلیسی کنید.

مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا می تواند شما را با زبان تحصیل در نقاط مختلف این کشور آَشنا نموده و تمام مراحل و مدارک لازم جهت تحصیل در کانادا را به شما ارائه نماید.

سوالات پر تکرار خط و زبان رسمی کشور کانادا

با خواندن این مطلب در مورد خط و زبان رسمی کشور کانادا، قطعا سوالاتی در ذهن شما ایجاد شده که در ادامه به پرتکرارترین آنها در این زمینه پاسخ می دهیم همچنین می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله و یا ارتباط تلفنی با دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز آی مهاجرتی سوالات خود را بپرسید.

در حال حاضر هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان های رسمی کانادا معرفی و شناخته می شود و تسلط به یکی از آن ها نیز می تواند زندگی در این کشور را مقدور سازد.

 این ایالت زبان رسمی خود را زبان فرانسوی معرفی کرده است و در مدارس و دانشگاه های آن نیز به این زبان معرفی می شود.

 نزدیک به 58 درصد از مردم این کشور زبان رسمی خود را انگلیسی معرفی می کنند.

زبان رسمی تورنتو فرانسوی و انگلیسی است. همچنین جمعیت نسبتا بزرگی به زبان چینی ایتالیایی و پرتغالی صحبت می‌کنند.

بله موسسات و کالج های معتبر و بزرگی در این کشور نسبت به ارائه و آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی اقدام می کنند و مدارکی معتبر نیز به زبان آموزان ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه