خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا

خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا فرصت های اسکان ارزان قیمت و مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می دهد .این کشور بیش از 600000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده و فرصت های اسکان مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد . از این رو آشنایی با انواع مختلف مسکن دانشجویی برای هر متقاضی تحصیل در این کشور ضروری می باشد.

امروزه اغلب دانشجویان سال اول تحصیل اسکان دانشجویی در محوطه دانشگاه را انتخاب می کنند؛ اما دانشجویان سال های بالا تر به گزینه های دیگر مانند گزینه های مسکن خارج از دانشگاه تمایل دارند. برای اطلاع از شرایط اقامت دانشجویی در کانادا تا انتهای این عناون با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید.

خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا

خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا عمدتا اقامتگاه هایی در داخل یا نزدیک به محوطه دانشگاه ها هستند که اتاق های یک نفره یا مشترک را به دانشجویان ارائه می دهند.

فهرست مطالب

انتخاب خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا باعث شده تا افراد بتوانند به به دانشگاه و کتابخانه دسترسی آسان داشته و برای حمل و نقل خود هزینه کم تری پرداخت کنند؛ همچنین از دیگر مزایای آن همچون زندگی با هم کلاسی ها و فرصت های مختلف برای آشنایی و زندگی با هم سالان بهره مند شوند.

برای اطلاع از شرایط ورود به بهترین دانشگاه های این کشور و مهاجرت از این طریق حتما در کنار این مقاله عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا

گزینه های اقامت دانشجویی در کانادا معمولاً شامل خانه‌ های شهری، سالن ‌های مسکونی، خوابگاه ‌ها یا آپارتمان ‌ها شده و تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور خوابگاه های درون دانشگاه را ارائه می‌ دهند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا

انتخاب مسکن مناسب هنگام مهاجرت تحصیلی به یک کشور دغدغه بسیاری از دانشجویان بوده و در این راه داشتن مشاوری باتجربه و آگاه به شما کمک کرده که بهترین تصمیم را برای محل اقامت گرفته و با شرایط هر کدام از موارد آشنا شوید . برای رزو تایم مشاوره از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

خوابگاه دانشگاه های کانادا

برخی از خوابگاه دانشگاه های کانادا در محوطه یا نزدیک محوطه دانشگاه قرار گرفته اند که معمولا ساختمان ‌های بزرگی با میزبانی تعداد زیادی دانشجو هستند . این خوابگاه ها دارای اتاق های تک نفره یا مشترک بوده و معمولا دارای فضاهای نشیمن مشترک مانند سالن ‌ها، اتاق ‌های بازی یا آشپزخانه هستند؛ امکانات خوابگاه های دانشجویی در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • اتاق خصوصی
  • حمام مشترک (توالت، سینک، وان یا دوش)
  • آشپزخانه
  • امکانات خشکشویی
  • وای فای رایگان (در اکثر موارد)

 

امروزه بسیاری از خوابگاه های دانشجویی کانادا دارای رستوران، کافه تریا یا فودکورت بوده که که در آن می توانید روزانه غذا بخورید؛ همچنین برخی از دانشگاه ها ساختمان های مسکونی به سبک آپارتمانی ارائه داده که که می توانید با دانشجویان دیگر در یک آپارتمان زندگی کنید؛ این آپارتمان ها شامل آشپزخانه و حمام اختصاصی می باشد.

اقامت خصوصی در کانادا

گزینه های اقامت خصوصی در کانادا شامل سه مورد اصلی، اجاره آپارتمان خارج از دانشگاه، اجاره آپارتمان های مشترک خارج از دانشگاه و زندگی با یک خانواده میزبان کانادایی می باشد که هر کدام از این روش ها نسبت به خوابگاه ها دارای هزینه بالاتری بوده اما دارای برخی مزایا نیز هستند.

اجاره خانه یا آپارتمان به تنهایی یکی از راه های عالی برای اقامت دانشجویی در کانادا بوده که باعث شده تا بتوانید فضای خصوصی و استقلال بیشتری داشته باشید؛ همچنین شما می توانید با زندگی خارج از محیط دانشگاه، با زندگی و فرهنگ کانادایی بیشتر آشنا شوید.

به صورت کلی هزینه های اجاره مسکن خارج از دانشگاه به ویژه در شهرهای بزرگتر ونکوور، تورنتو و مونترال به طور چشمگیری متفاوت بوده و گاها بسیار زیاد است.

اقامت خصوصی در کانادا

از همین رو بسیاری از دانشحویان گزینه اجاره مشترک را انتخاب می کنند؛ در این روش 2 یا چند دانشجو باهم یک خانه را اجاره کرده و زندگی می کنند، این گزینه اغلب شامل یک اتاق خواب یا فضای نشیمن تک نفره بوده و آشپزخانه، حمام، غذاخوری و اتاق نشیمن مشترک دارند..

آخرین مورد از خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا زندگی با یک خانواده میزبان بوده که راهی عالی برای نزدیکی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم این کشور است؛ خانواده های میزبان معمولاً یک اتاق خصوصی و تک نفره ارائه داده و یک تا سه وعده غذایی در روز و دسترسی به اینترنت رایگان را به دانشجویان می دهند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا با توجه به اینکه محل اقامت داخل یا خارج از دانشگاه باشد متفاوت خواهد بود؛ به صورت کلی هزینه اقامت در دانشگاه بین 3000 تا 7500 دلار کانادا در سال متغیر بوده و معمولا بسته به منطقه ای که برای تحصیل در آن انتخاب می کنید متفاوت است.

اگر یک برنامه هشت ماهه مسکن و غذا در محوطه دانشگاه داشته باشید، ممکن است از 7500 دلار کانادا (دانشگاه های کوچکتر مانند سنت فرانسیس خاویر) تا 14500 دلار کانادا (دانشگاه بریتیش کلمبیا) یا 22000 دلار کانادا (دانشگاه تورنتو) هزینه داشته باشد؛ همچنین قیمت اجاره آپارتمان در این کشور از شهری به شهر دیگر متفاوت و به صورت کلی برای اقامت در خارج از دانشگاه، یک دانشجوی بین المللی باید بین 750 تا 2200 دلار کانادا در ماه هزینه کند.

هزینه اقامت در خانه فردی کانادایی بسته به تعداد وعده ‌های غذایی و امکانات موجود بین 600 تا 1000 دلار کانادا در ماه می باشد؛ میزان این هزینه به عوامل مختلف مانند شهر بستگی دارد؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هزینه ها و شرایط زندگی در هر شهر، در کنار این مقاله عنوان بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را مطالعه کنید.

نام شهر تورنتو اتاوا کلگری ادمونتون
اجاره استودیو 1716 دلار 1336 دلار 1256 دلار 1011 دلار
اجاره خانه یک خوابه 2000 دلار 1675 دلار 1492 دلار 1113 دلار
اجاره خانه دو خوابه 2408 دلار 2036 دلار 1731 دلار 1350 دلار
اجاره خانه سه خوابه 2671 دلار 2265 دلار 1857 دلار 1559 دلار

نحوه پیدا کردن خوابگاه در کانادا

راه های یافتن اقامت دانشجویی در کانادا بسیار متنوع بوده و افراد می توانند بعد یا حتی پیش از ورود به این کشور خوابگاه و یا محل اقامت مورد علاقه خود را پیدا کنند.

یکی از محبوب ترین راه ها برای پیداکردن خانه و خوابگاه در این کشور استفاده از سایت های آنلاین بوده؛ این شیوه از نحوه پیدا کردن خوابگاه در کانادا بسیار جدید بوده و افراد می توانند با جستجو در شبکه های اجتماعی با توجه به میزان بودجه، شهر و همچنین علاقه شخصی خود، یکی از موارد را انتخاب کنند.

از بهترین سایت ها برای برای محل اقامت در این کشور می توان به پادمبر و رنتال اشاره کرد.

همچنین در این بین فیسبوک نیز یکی از شبکه های اجتماعی بسیار خوب بوده که فرصت های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

از دیگر روش ها برای پیدا کردن خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا مشاورین املاک هستند که راهی آسان و راحت برای یافتن خانه در شهرهای مختلف این کشور می باشد؛ هر چند استفاده از این روش آسان بوده و شما می توانید در کم ترین مدت زمان خانه خود را پیدا کنید.

 اما این روش دارای هزینه بوده و باید هزینه مشاور املاک را پرداخت کنید؛ همچنین می توانید حین ثبت نام از دانشگاه خود در مورد محل اقامت دانشجویی در محیط دانشگاه سوال بپرسید.

کوشیده ایم تا در عناوین زیر اطلاعات موردنیاز شما علاقه مندان به تحصیل در مراکز آموزشی کانادا را جمع آوری کنیم ، مطالعه آنها را از دست ندهید:

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در کانادا

از مهم ترین تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در کانادا میزان هزینه ها بوده؛ به صورت کلی هزینه خوابگاه های دانشجویی ببرای تمامی افرادی که بدشجویی که در محیط دانشگاه قرار داشته، کم تر بوده و دانشجویان می توانند با صرف هزینه و زمان کم تر تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند.

یکی دیگر از تفاوت ها مربوط نحوه ثبت نام و گرفتن اقامتگاه است؛ به صورت کلی ماندن در خوابگاه دانشحویی راحت تر بوده و تقریبا اکثر روند اداری توسط دانشگاه انجام شده؛ اما هنگام اجاره آپارتمان باید خودتان این روند را انجام داده و در خیلی از مواقع با نداشتن آگاهی کامل ممکن است در دام افراد سود جو و کلاه بردار قرار بگیرید.

از دیگر تفاوت  زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا می توان به هزینه قبوض اشاره کرد که در خوابگاه ها عموما بر روی اجاره ماهانه قرار گرفته اما در هنگام اجاره خانه افراد باید خودشان این هزینه را پرداخت کنند.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در کانادا

اقامتگاه های دانشجویی در کانادا که در محیط خوابگاه قرار گرفته اند ، مبله هستند اما آپارتمان اجاره ای با توجه به نوع آپارتمانی که انتخاب می کنید ممکن است مبله یا غیر مبله باشد . همچنین با انتخاب خوابگاه های درون دانشگاه می توانید زندگی خوابگاهی را تجربه کرده و در محیط دانشجویی قرار بگیرید؛ اما خوابگاه ها دارای با توجه به نوع خود دارای برخی قوانین بوده و از همین رو با اجاره خانه استقلال بیشتری خواهید داشت.

شرایط زندگی با خانواده کانادایی

زندگی با خانواده کانادایی یکی از راه های بسیار عالی برای تجربه زندگی و فرهنگی این کشور است؛ شما می توانید با زندگی در کنار یک خانواده کانادایی با رسوم و زبان این کشور آشنا شوید و همچنین احساسی غریبی کم تری داشته باشید.

به صورت کلی شما می توانید یک اتاق در خانه فرد کانادایی اجاره کرده و طبق شرایط زندگی با خانواده کانادایی به طور معمول 1 تا 3 وعده غذایی در روز ارائه شده و اکثر کار های نظافت و پخت و پز توسط خانواده های میزبان در کانادا انجام می شود؛ با انتخاب صحیح یک خانواده می توانید از امنیت بیشتری بهره مند شده و زمان بیشتری را برای مطالعه داشته باشید.

همچنین یکی دیگر از گزینه های محبوب بیت دانشجویان، تبادل برخی خدمات با هزینه اجاره اتاق است؛ از همین رو دانشجویان در ازای برخی خدمات مانند نگه داری از کودک، نظافت مراقبت از حیوانات یا سایر کارهای اطراف خانه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خانه و غذا نیستند.

برخی از والدین نیز قبل از ورود فرزندشان به دانشگاه ، مدارس این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند که می تواند تحت شرایطی از طریق زندگی با خانواده کانادایی نیز امکان پذیر شود . چنانچه مایل به اقدام به تحصیل در مدارس این کشور هستید ، نیز بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک نمایید تا به دقیق ترین جزئیات در این باره برسید.

خوابگاه های دانشجویی در تورنتو

تورنتو یکی از بهترین و مناسب ترین شهرهای دانشجویی در این کشور بوده که طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی و دانشگاه ها با سطح علمی بالا را ارائه می دهد؛ هنگامی که به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی به زندگی در کشور کانادا فکر می کنید، خوب است با بهترین محله ها برای زندگی در خوابگاه های دانشجویی در تورنتو آشنا شوید.

محله های پرطرفدار و دانشجویی زیادی در سراسر تورنتو با امکانات مسکن وجود دارد، ما در ادامه بهترین مکان ها برای خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا اشاره می کنیم؛ همچنین می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط زندگی و هزینه های زندگی در این کشور به مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

خوابگاه های دانشجویی در تورنتو
  • محله دافرین گروو: یکی از بهترین محله ها با قیمت مسکن پایین بوده که دارای فرصت های تفریحی زیادی مانند یک تئاتر زنده، یک حلقه موسیقی، فعالیت های اجتماعی مانند جشنواره های موسیقی تابستانی، و همچنین کلاس های هنر و صنایع دستی می باشد.
  • محله بندل: منطقه ‌ای مسکونی با جمعیتی متنوع، بوده که دارای سیستم های حمل و نقل عمومی مانند خطوط TTC، ترانزیت و همچنین مراکز خرید و تفریحی می باشد.
  • محله L’Amoreaux: گزینه‌ های مسکن فراوانی برای دانشجویان داشته و اجاره خانه در این محله نیز بسیار مقرون به صرفه است.
  • دهکده دان ولی: محله ای عالی برای دانشحویان بوده که دارای گزینه های مسکن مقرون به صرفه و در دسترس بوده؛ همچنین این محله در نزدیکی پردیس های کالج قرار گرفت است.

خوابگاه های دانشجویی در آلبرتا

خوابگاه های دانشجویی در آلبرتا در واقع به خوابگاه های دانشجویی در اطراف این دانشگاه اشاره دارد؛ به صورت کلی هر دانشگاه و موسسه دارای انواع محله های نزدیک بوده که برای اجاره دانشجویان ایده آل هستند؛ علاوه بر نزدیکی به دانشگاه این محله ها ارزان بوده و دارای گزینه های خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا متنوعی باشند.

  • استراتکونا: یکی از محبوب ترین محله های دانشجویی بوده که به دلیل زندگی پر جنب و جوش، دسترسی به تعداد زیادی از رستوران های محلی عالی و همچنین کافه های مورد علاقه دانشجویان محبوب است.
  • پارکالن: این محله به دانشگاه آلبرتا بسیار نزدیک بوده و دارای سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی می باشد؛ پارکالن دارای مکان ‌های محلی و گزینه های سرگرمی فراوان و فضای اجتماعی دوستانه است که برای دانشجویانی که به دنبال ارتباط با همسالان خود هستند عالی می باشد.
  • گارنو: محله ای تاریخی بوده که برای دانشجویان عاشق هنر، فرهنگ و تاریخ ایده آل ترین مکان می باشد؛ این محله با موزه ها، تئاترها و باغ های خود شناخته شده است.

برای اطلاع از نحوه مهاجرت تحصیلی به این کشور و همچنین کسب خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا حتما از طریق دو شعبه مرکزی و غرب تهران و شیراز با مشاورین ماهر آی مهاجرتی در تماس بوده و یا اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت کاملا رایگان، مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید؛ این مقاله راه های متنوع مهاجرت به این کشور را توضیح داده و شما را با شرایط مهاجرتی آشنا می کند.

سوالات پرتکرار خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا 

در ادامه نیز برخی از سوالت پرتکرار در رابطه با خوابگاه های دانشجویی کشور کانادا را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی به مهم ترین اطلاعات در این زمینه دسترسی داشته باشید.

از امکانات موجود در این کشور می توان به اتاق خصوصی، آشپزخانه، امکانات خشکشویی، وای فای رایگان و حمام مشترک (توالت، سینک، وان یا دوش) اشاره کرد

خانه‌ های شهری، سالن ‌های مسکونی، خوابگاه ‌ها یا آپارتمان ‌ها از انواع گزینه های اقامتی در این کشور بوده و تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور خوابگاه های درون دانشگاه را ارائه می‌ دهند.

از بهترین راه های یافتن اقامتگاه دانشجویی می توان به سایت ها، مشاورین املاک و پرسش از کارکنان دانشگاه اشاره کرد.

هزینه اقامت در دانشگاه بین 3000 تا 7500 دلار کانادا در سال متغیر بوده و معمولا بسته به منطقه ای که برای تحصیل در آن انتخاب می کنید متفاوت است.

از بهترین محله های شهر تورنتو برای دانشجویان می توان به محله دافرین گروو، محله بندل و دهکده دان ولی اشاره کرد.

تجربه دریافت ویزای دانشجویی در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره امیر محمد تنها ، مریم همدانی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه