لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا

لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا چکیده ای از بهترین مکان های این کشور برای بازدید است که شناخت آنها به درک بهتر از این کشور کمک نموده و موجب می شود تا با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید؛ از همین رو اطلاع از این جاذبه ها برای هر ساکن و مهاجر به اسپانیا ضروری می باشد.

اسپانیا یکی از زیباترین کشورها با تاریخی جذاب و خاص می باشد که هر ساله میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند؛ جاذبه های این کشور در واقع ترکیبی شگفت انگیز از معماری اسلامی و رومی بوده که به بهترین نحو ساخته شده اند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط بازدید از این کشور حتما با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا

مسجد زیبای قرطبه از جاذبه های گردشگری اسپانیا است که یکی از بهترین معماری های اسلامی موجود در این کشور با معماری باستانی اسلامی را نشان می دهد.

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اسپانیا بین گردشگران، تاریخ و فرهنگ جذاب این کشور می باشد که جای جای این کشور قابل مشاهده است ؛ هرچند آشنایی با این جاذبه ها قدمی مهم برای شناخت فرهنگ و تاریخ این کشور به شمار می رود، اما کافی نیست.

برای کسب اطلاعات کامل در زمینه شرایط مهاجرت به این کشور حتما با لمس عنوان مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا ، آن را مطالعه کنید.

کاخ دیدنی الحمرا اسپانیا

کاخ دیدنی الحمرا یکی از مهم ترین مکان های تاریخی اسپانیا است که در شهر گرانادا قرار گرفته و در واقع نقطه برجسته هنری دوره اسلامی این کشور می باشد . این کاخ در واقع شامل چندین ساختمان، برج ، دیوار ، باغ‌ و یک مسجد است که دارای حکاکی‌ های سنگی پیچیده و وصف ‌ناپذیر، سقف‌ های کاشی ‌کاری‌ شده باشکوه، طاق‌ های زیبا و حیاط ‌های آرام می باشد.

 
صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا

کاخ الحمرا در قرن چهاردهم توسط سلاطین ناصری ساخته شده و دارای جزئیات پیچیده و چشم گیری می باشد، موزاییک ها و فواره های مرمری به الحمرا حالتی خاص و رویایی می دهد؛ این مورد از لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا مقر قدرت سلطنتی در دوره اسلامی بوده و یکی از برجسته ترین آثار هنری آن دوران به شمار می رود.

بدون شک عظمت این کاخ چشم هر بیننده ای را به خود جذب کرده و طاق‌ های با شکوه، سقف‌ های کاشی کاری شده و کنده کاری ‌های سنگی نفیس آن را به مکانی رویایی تبدیل کرده است؛ همچنین در کنار این اثر هنری کاخ ناتمام امپراتور چارلز پنجم قرار گرفته که نمونه عالی از معماری زیبای رنسانس در اسپانیا می باشد؛ باغ های جنرالیف در پشت کاخ الحمرا یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا بوده که این باغ های پلکانی مکانی عالی برای استراحت و لذت از زیبایی های این کشور به شمار می رود.

کلیسا شاهکار ساگرادا فامیلیا

کلیسا شاهکار ساگرادا فامیلیا توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده و در شهر بارسلونا واقع شده است؛ ساخت این کلیسای کاتولیک رومی در سال 1882 آغاز شده و یکی از مشهورترین آثار این معمار می باشد.

این کلیسای عظیم می تواند حدود 14000 نفر را در خود جای دهد و 170 متر ارتفاع دارد.

ساگرادا فامیلیا به دلیل معماری به یاد ماندنی و بافت تاریکش توجه زیادی را به خود جلب کرده است و هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد.

این بنا یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی اسپانیا و قلب شهر بارسلون محسوب می شود.

Sagrada Familia Church

رتبه نام جاذبه مکان
1 کاخ الحمرا گرانادا
2 کلیسا ساگرادا فامیلیا بارسلونا
3 میدان پلازا مایور مادرید
4 کلیسا کوئنکا کوئنکا
5 موزه پرادو مادرید
6 کاخ ال اسکوریال مادرید
7 مسجد قرطبه کوردوبا
8 کلیسا سویا سویا
9 موزه گوگنهایم بیلبوآ
10 کلیسا سانتیاگو د کامپوستلا سانتیاگو د کامپوستلا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

میدان مشهور پلازا مایور

سومین مورد در لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا، میدان مشهور پلازا مایور است که در گذشته محل برگزاری مراسم مختلف از جمله اعلام پادشاه جدید، سوزاندن گناهکاران، مراسم مذهبی و مسابقات بوده است.

ساخت پلازا مایور که از گذشته جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا بوده به قرن شانزدهم باز می گردد؛ این میدان به دستور فیلیپ دوم و توسط معمار خوان دو هررا ساخته شد؛ امروزه این میدان به یکی از مهم ترین مکان های تاریخی تبدیل شده است.

در اطراف پلازا مایور کافه ها و رستوران هایی در فضای باز قرار گرفته که مکانی مناسب برای گردشگران به شمار رفته و همچنین بیشتر اوقات این ناحیه مملو از نوازندگان خیابانی می باشد؛ در مرکز پلازا مجسمه نمادین فیلیپه سوم قرار داشته که پادشاه فیلیپ سوم را در حال پیروزمندانه سوار بر اسب خود نشان می دهد.

میدان مشهور پلازا مایور

کلیسای جامع کوئنکا اسپانیا

کلیسای جامع کوئنکا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی اسپانیا بوده که در ابتدا در قرن دوازدهم ساخته شده و در واقع مقبره اسقف موسس و اعضای خانواده مونترمایور می باشد؛ در این کلیسا طاقی به سبک رنسانس قرار داشته، همچنین سقف چوبی حکاکی شده و محرابی مربوط به قرن هیجدهم از مهم ترن جاذبه های کلیسا کوئنکا است.

معماری این کلیسا در لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا گوتیک بوده و هر ساله در آن انواع نمایشگاه های هنری و سایر رویدادهای خصوصی برگزار می شود؛ معمار این بنا آنتونی گائودی بوده که با تبحر خاصی کلیسای کوئنکا را ساخته، ساختمان این کلیسا حالتی خیال انگیز و خاص دارد.

هر ساله هزاران نفر از سراسر دنیا به دلیل جاذبه های گردشگری، معماری خاص و طبیعتی زیبا، این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند؛ بدون شک یکی از مهم ترین مسائل هنگام مهاجرت برآورد هزینه ها بوده؛ پس از شما نیز دلباخته مکان های دیدنی این کشور شده و به زندگی در آن علاقه دارید برای کسب اطلاعات کامل تر حتما مقاله تاریخ اسپانیا از گذشته تا معاصر را مطالعه فرمایید.

موزه بزرگ پرادو در اسپانیا

موزه بزرگ پرادو در اسپانیا

موزه بزرگ پرادو بزرگ ‌ترین مجموعه هنر اسپانیایی و اروپایی را از آثار قرون وسطایی چشمگیر قرن دوازدهم و جنبش ‌های آوانگارد در خود جای داده و شما می توانید آثار هنرمندانی مانند گویا، رافائل، روبنس و ولاسکز را در این مورد از جاذبه های گردشگری برتر اسپانیا مشاهده کنید.

این موزه که در مادرید قرار دارد حدود 200 سال پیش تاسیس شده و از آن زمان آثار گرانبهای هنرمندانی از بوش، تیتیان، ال گرکو و نقاشان امروزی در آن قرار گرفته است؛ معماری موزه نیز بسیار خاص بوده و جزئیات و طراحی نئوکلاسیک را به نمایش می گذارد.

پس از سال 2007 این نمایشگاه مرمت شده و فضای آن حدوداً دو برابر شد، همچنین این مورد از برترین جاذبه های گردشگری اسپانیا در سال 200912 گالری دیگر را اضافه کرده تا مجموعه ای از آثار گویا و دیگر هنرمندان اواخر قرن 19 را در خود جای دهد.

امروزه این موزه دارای بزرگترین مجموعه هنر اسپانیایی در جهان بوده و همچنین برخی از مهم ترین آثار کشور های دیگر جهان مانند نقاشی ‌های دیواری قرون وسطایی، نقاشی‌ های هنرمندان فلاندری و هلندی (حتماً دنیای فانتزی هیرونیموس بوش و آثار روبنس و بروگل را ببینید)، و هنر ایتالیایی (بوتیچلی، رافائل، کورجو، تیتیان، و تینتورتو) را در خود جای داده است.

کاخ سلطنتی ال اسکوریال

کاخ سلطنتی ال اسکوریال یکی از مهم ترین جاهای دیدنی اسپانیا مادرید بوده که در قلب گواداراما سیرا، 50 کیلومتری مادرید قرار داشته و در سال 1563 ساخته شده است؛ کلیسای این کاخ همچنین مقبره پادشاهان و ملکه های سلطنتی از فیلیپ دوم تا کنون می باشد.

به دلیل اهمیت تاریخی، ال اسکوریال مهمترین بنای معماری اسپانیا به حساب می آید؛ این کاخ دارای یک صومعه، کلیسا، کاخ سلطنتی، کتابخانه، مقبره و یک موزه بوده و گالری ای در آن وجود دارد که مجموعه بزرگی از نقاشی ها از جمله آثار دورر، تینتورتو، بوش و ال گرکو را در خود جای داده است.

کاخ ال اسکوریال در گذشته به عنوان خانه تابستانی پادشاهان اسپانیا استفاده شده و در اطراف 16 حیاط ساخته شده است؛ به صورت کلی اتاق ها و سازه های آن با 16 کیلومتر راهرو به هم متصل شده و در وسط بنا کلیسا واقع شده است؛ این کلیسا با سقف ‌های طاق ‌دار و نقاشی‌ شده فضایی خیره کننده را ایجاد کرده و همچنین کتابخانه کاخ با نقاشی‌ های دیواری چیم گیر تزئین شده است.

یکی دیگر از جاذبه های این کاخ در لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا سوئیت بوربون بوده که در واقع آپارتمان های دولتی چارلز چهارم با وسایل کمیاب و 338 ملیله تزئین شده می باشد، همچنین در این کاخ گالری از چندین مجموعه نقاشی قرار داشته که از مهم ترین این نقاشی ها می توان به آثار هیرونیموس بوش، آلبرشت دورر، تیتیان، تینتورتو، ورونز، ولاسکز و ال گرکو اشاره کرد.

مسجد زیبای قرطبه اسپانیا

مسجد زیبای قرطبه هفتمین مورد در لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا بوده که یکی از بهترین معماری های اسلامی موجود در این کشور بوده و دارای جایگاه بسیار خاصی در هنر و معماری باستانی اسلامی می باشد.

از ویژگی های این مسجد می توان به دیوارهای زیبای سفید کاری شده و پاسیوهای زیبا در اطراف جودریای قدیمی اشاره کرد، که نمایانگر فضای مورها از دوران باستان است.

این بنا در ابتدا یک معبد رومی بوده که قبل از اینکه مورهای اموی به این منطقه برسند ساخته شده بود؛ پس از آن به کلیسای ویزیگوتیک و در نهایت توسط مورها به مسجد تبدیل شده و امروزه یکی از بزرگترین مسجدهای جهان و بهترین دستاورد معماری مورها در اسپانیا به شمار می رود.

مسجد زیبای قرطبه اسپانیا

مصالح ساختمانی این مسجد از ساختمان های رومی گرفته شده و ساخت آن در سال 785 آغاز شد؛ یکی از شگفتی های معماری این مسجد این بوده که مهم نیست در کدام نقطه ایستاده اید، ردیف‌ های ستون ‌ها و طاق ‌های گرد موری آن در الگو های متقارن رو به روی شما قرار خواهند گرفت.

با مطالعه عناوین زیر می توانید اطلاعات خوبی را در مورد کشور اسپانیا بدست آورید:

کلیسای جامع سویا

کلیسای جامع سویا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا بوده که شاهکاری از معماری المحد در نظر گرفته شده؛ این کلیسا بسیار بزرگ بوده و دارای یک محراب اصلی 37 متری از مجسمه های کنده کاری شده که به طور کامل با طلا پوشانده شده می باشد.

بدون شک هر قسمت از اسپانیا دارای جاذبه های مختلف تاریخی و طبیعی بوده و از همین رو انتخاب مکان مناسب برای مهاجرت کاری سخت و گیج کننده به نظر می رسد، از همین رو ما به شما مشاورین آی مهاجرتی را توصیه می کنیم که در تمامی مراحل مهاجرت همراه شما بوده و در انتخاب شهر و روند مهاجرت شما را یاری می رسانند، حتما از طریق تلفن های تماس و یا دیگر راه های ارتباطی با این افراد در تماس باشید.

همچنین کلیسای سویا مقبره تاریخی کریستف کلمب را در خود جای داده؛ ساخت این کلیسا در سال 712 و توسط مورها آغار شد؛ و پس از فتح مجدد مسیحی توسط پدرو اول توسط پدرو اول به سبک پرآذین مدجار (ترکیب عناصر معماری گوتیک و مسلمان) دوباره طراحی شد؛ اتاق ها و سالن های این کلیسا با تزییناتی مانند دیوارهای کاشی کاری پیچیده و سقف های طرح دار خاص و نفس گیر هستند.

موزه رویایی گوگنهایم

موزه رویایی گوگنهایم

موزه رویایی گوگنهایم توسط معمار آمریکایی فرانک گری در شهر بیلبائو طراحی و ساخته شده؛ در ساخت این موزه که دارای معماری ای مدرن بوده از بلوک های سنگ آهک و ورقه های مواج تیتانیوم استفاده شده است.

این موزه که حدود 24000 متر مربع وسعت دارد دارای قسمت های مختلفی مانند نمایشگاه‌ های موقت و نمایش‌ های چرخشی از مجموعه ‌های هنر مدرن می باشد.

موزه گوگنهایم آثار برجسته ای مانند آثار آنسلم کیفر، ویلم دی کونینگ، مارک روتکو و اندی وارهول را در خود جای داده است؛ از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به موزه هنرهای زیبای بیلبائو و رستوران های محلی اشاره کرد.

کلیسای باشکوه سانتیاگو د کامپوستلا

آخرین مورد از لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا اینبا ر اشاره می کنیم به کلیسای باشکوه سانتیاگو د کامپوستلا بوده که به منظور یادبود قدیس سنت جیمز ساخته شده، این کلیسا یکی از بناهای برجسته معماری رومی اولیه بوده و در بین سال های 1060 تا 1211 ساخته شد.

کلیسا کامپوستلا در قرن 16 تا 18 مرمت شده و فضای بیرونی این کلیسا تا حد زیادی تغییر کرده اما فضای داخلی هنوز به سبک ناب رومنس اولیه است؛ نقطه کانونی فضای داخلی این کلیسا به زیبایی تزئین شده و در مرکز محراب بلند جاسپر، آلاباستر و نقره، یک مجسمه چوبی قرن سیزدهمی از مسیح قرار دارد که با فلزات و جواهرات گرانبها تزئین شده است.

در دو طرف این کلیسا از جاذبه های گردشگری اسپانیا، پله‌ های باریکی به پشت این مجسمه قرار داشته تا زائران بتوانند خرقه مسیح را ببوسند؛ این کلیسا هر ساله پذیرای توریست های زیادی از سراسر دنیا بوده که به منظور بازدید و یا زیارت کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا را انتخاب می کنند.

اکنون که با لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا آشنا شده اید، اگر قصد مهاجرت و کار در این کشور را داشته و دوست دارید تمامی این جاذبه های خاص را از نزدیک مشاهده کنید؛ حتما از طریق دفتر مرکزی و یا دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی همراه بوده و یا با مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا اطلاعات خود را در زمینه شرایط کاری و میزان حقوق در این کشور افزایش دهید.

سوالات پر تکرار لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا

سوالاتی که در ادامه میخوانید پرتکرارترین سوالاتی است که مشتریان ما می پرسند و کارشناسان آی مهاجرتی با اطلاعات به روز به آنها پاسخ داده اند. شما نیز مسائل مهاجرتی خود را می توانید از طریق فرم دیدگاه ها و یا تماس تلفنی از ما بپرسید.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کاخ الحمرا، کلیسا ساگرادا فامیلیا، میدان پلازا مایور، کلیسا کوئنکا، موزه پرادو، کاخ ال اسکوریال، مسجد قرطبه، کلیسا سویا، موزه گوگنهایم وکلیسا سانتیاگو اشاره کرد.


یکی از ویژگی ها و شگفتی های این مسجد این بوده که در هر نقطه که بیاستید و به هر نقطه که نگاه کنید طاق ها و ستون ها در الگوهای متقارن رو به روی شما قرار می گیرند.

کاخ ال اسکوریال یکی از مهم ترین بناها و جزو لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری اسپانیا بوده که به دلیل وسعت و قسمت های مختلف مانند صومعه، کلیسا، کاخ سلطنتی، کتابخانه، مقبره و یک موزه، دارای اهمیت زیادی است.

میدان پلازا که یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی اسپانیا بوده در شهر مادرید قرار داشته و در گذشته به محل برگزاری مراسم مختلف از جمله اعلام پادشاه جدید، سوزاندن گناهکاران، مراسم مذهبی و مسابقات بود.


کلیسا ساگرادا فامیلیا که یکی از مهم ترین مکان های تاریخی اسپانیا می باشد در شهر بارسلونا قرار داشته و توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه