نظام بهداشت و درمان در آلمان

نظام بهداشت و درمان در آلمان، مقوله ای بسیار مهم و تعیین کننده در تصمیم مهاجران به این کشور است و طبیعتا نیاز هر انسانی به سلامت و دسترسی به خدمات بهداشت و درمان کاملا قابل درک است. زندگی در کشوری که از سطح بهداشت بالایی برخوردار است ضمن اینکه به نوعی تضمین کننده سلامت جسمی و روانی افراد می باشد، موجب آسودگی خاطر آن ها نیز می شود.

خبر خوش برای مشتاقان به مهاجرت به این کشور این که سیستم سلامت آلمان در رده بهترین و پیشروترین کشورها در جهان است که همین امر گواه کیفیت سطح سیستم مراقبت های بهداشتی در آلمان است که به نوبه خود تاثیر چشمگیری برای انتخاب این کشور برای مهاجرت شده است، از این رو ما در مجموعه آی مهاجرتی در این مقاله به بررسی نظام بهداشت و درمان در آلمان می پردازیم و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می دهیم.

نظام بهداشت و درمان در آلمان

تمامی افراد حاضر در خاک کشور آلمان چه افراد بومی و چه افراد مهاجر موظف به داشتن بیمه درمانی در این کشور هستند.

فهرست مطالب

سیستم بهداشت و درمان آلمان در سطح جهانی شناخته شده ، معتبر و از استاندارهای بسیار بالایی برخوردار است، ضمن اینکه نظام بهداشت و درمان در آلمان بر پایه بیمه درمانی استوار می باشد که همین امر نقش زیادی در ارتقاء سطح بهداشت این کشور دارد، افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند بهتر است قبل از هر گونه اقدام نسبت به نظام سلامت کشور آلمان اطلاعات لازم را کسب کنند.

علاوه بر این شما را به خواندن مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت که از دیگر موضوعات پر استقبال است و توسط همین مجموعه تدوین شده است، دعوت می کنیم که اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد.

بیمه درمانی در آلمان

نکته مهمی که در مقاله نظام بهداشت و درمان در آلمان لازم است به آن اشاره داشته باشیم این است که بیمه درمانی در آلمان از الزامات است و هر فردی در این کشور، چه افراد مهاجر و چه افراد بومی ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند . در این کشور دو نوع بیمه سلامت عمومی و بیمه سلامت خصوصی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط بیمه ها و همچنین شرایط اسکان خود می توانند از این انواع بیمه در آلمان بهره مند شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نظام بهداشت و درمان در آلمان + پادکست

نظام بهداشت و درمان در آلمان به عنوان یکی از منحصربفردترین ها در جهان امکانات ویژه ای را در اختیار مهاجرین قرار می دهد که آنها را همانند شهروندان این کشور حمایت می کند . با مشاهده ویدیو رو به رو می توانید به جزئیات لازم در این زمینه برسید.

دانلود و یا ذخیره پادکست نیز به شما کمک می کند تا هر زمان که بخواهید به آن دسترسی داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره نظام بهداشت و درمان در آلمان
نظام بهداشت و درمان در آلمان

نقش بیمه درمانی در ارتقاء و رشد سیستم بهداشت و درمان آلمان غیر قابل انکار است، زیرا بیمه درمانی در آلمان این امکان را برای افراد ایجاد می کند تا بتوانند بخشی از هرینه درمان خود را از طریق بیمه تامین کنند و از این طریق راحت تر می توانند روند درمان خود را پیگیری کنند و نگرانی بابت هزینه های درمان نداشته باشند.

در نظام سلامت کشور آلمان برای دریافت بهره مند شدن از بیمه درمانی می توان به نمایندگی های بیمه درمانی در این کشور به صورت حضوری مراجعه کرد یا از طریق وبسایت شرکت های بیمه، به صورت آنلاین درخواست بیمه را ثبت نمود.

از جمله خدماتی که بیمه درمانی در آلمان ارائه می دهد شامل خدمات مربوط به پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی، خدمات بیمارستانی و اورژانسی، خدمات مربوط به زایمان و مراقبت های بعد از آن به مدت 10 روز و همچنین جراحی های سرپایی است . بیمه عمومی توسط دولت و بیمه های خصوصی توسط شرکت های خصوصی ارائه می گردد.

نحوه استفاده از بیمه در آلمان

در بررسی نظام بهداشت و درمان در آلمان شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که نحوه استفاده از بیمه در آلمان چگونه است و چه افرادی می توانند از بیمه درمانی عمومی و یا خصوصی استفاده کنند؟

در پاسخ باید بگوییم که در سیستم سلامت آلمان شرایط استفاده از بیمه به این صورت است که افرادی که درآمد سالانه آن ها بیش تر از 62550 یورو در سال است، می توانند از بیمه خصوصی استفاده کنند و افرادی که درآمد سالانه آن ها کمتر از این مبلغ است، شامل بیمه سلامت عمومی شده و به طور خودکار در این بیمه ثبت نام می شوند.

افرادی که دارای بیمه سلامت عمومی هستند، دیگر احتیاجی به بیمه خصوصی ندارند اما اگر با پرداخت هزینه، نوع بیمه خود را به بیمه خصوصی تغییر دهند، باید بیمه سلامت عمومی خود را لغو کنند چون نمی توان همزمان از هر دو بیمه بهره مند شد، ضمن اینکه افراد خود اشتغال در کشور آلمان نیز می توانند از خدمات بیمه های خصوصی بدون توجه به میزان درآمد خود استفاده کنند و با پرداخت هزینه به شرکت های بیمه، از خدمات پزشکی و درمانی آن ها بهره مند شوند.

گردشگری پزشکی در آلمان

گردشگری پزشکی در آلمان

گردشگری پزشکی یکی از موضوعاتی است که نقش موثری در اقتصاد یک کشور دارد، علاوه بر این نشان دهنده سطح بهداشت و درمان یک کشور نیز هست به همین دلیل ما در مقاله نظام بهداشت و درمان در آلمان تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم، نظام سلامت کشور آلمان با توجه به پیشرفتی که در زمینه های مختلف درمان و تجهیزات و همچنین از نظر کادر درمان داشته است، این کشور را تبدیل به یک قطب گردشگری پزشکی کرده است.آلمان از پزشکان و کارد درمان مجرب و متخصص زیادی برخوردار است که هر کدام در زمینه کاری خودشان مهارت زیادی دارند، گر چه هزینه درمان و خدمات پزشکی در کشور آلمان ارزان نیست اما با توجه به کیفیت و رضایتی که بیماران از خدمات بهداشتی این کشور داشته اند می توان گفت مقرون به صرفه است و به همین دلیل، افراد زیادی را سالانه به خود جذب می کند.

یکی از راه های وارد شدن به خاک این کشور از طریق تحصیل است، به همین دلیل ما در مجموعه آی مهاجرتی مقاله ای با عنوان تحصیل درآلمان و بررسی شرایط را برای شما همراهان همیشگی تهیه کرده ایم تا با خواندن آن در جریان کامل شرایط و چگونگی مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل قرار بگیرید، شاید این مسیر مهاجرتی برای شما موفقیت آمیز باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمارستان ها در آلمان

بیمارستان ها در آلمان بسیار مجهز و با امکانات هستند که این قضیه حاکی از وضعیت مطلوب نظام بهداشت و درمان در آلمان می باشد، این کشور بیمارستان های خوب و مجهز زیادی دارد و اطلاع از نام آن ها و همچنین موقعیت قرار گیری شان برای مهاجران بسیار کمک کننده و مهم است، انواع بیمارستان در آلمان عبارتند از:

  • بیمارستان های شهری: مرکزی ترین مراکز درمانی در آلمان هستند که اهدافی بشر دوستانه دارند و هزینه هایشان از طریق موسسات خیریه تامین می شود.
  • بیمارستان های دانشگاهی: در این مراکز اساتید به تحقیقات علمی می پردازند و به طور مداوم مشکلات شیوه های درمانی را مورد بررسی قرار می دهند و اطلاح می کنند، از این رو خدمات ارائه شده امکان موفقیت بیش تری در روند بهبود بیماری فرد دارد، هزینه های خدمات ارائه شده در بیمارستان های دانشگاهی بیش تر از سایر بیمارستان ها است.
  • بیمارستان های خصوصی: به صورت مراکز کلینیکی هستند که به ارائه خدمات به شیوه ای متفاوت می پردازند تا روند بهبود بیماری فرد با سرعت بیش تری انجام گیرد، هزینه این بیمارستان ها بیش تر از بیمارستان های شهری و کمتر از بیمارستان های دانشگاهی است و هرینه ها توسط دولت کنترل می شود.

اسامی بیمارستان های آلمان

با توجه به اینکه دسترسی به اسامی بیمارستان های آلمان برای مهاجران به این کشور سودمند است، ما در این قسمت از مقاله نظام بهداشت و درمان در آلمان قصد داریم اسامی بیمارستان های این کشور را به همراه شهر قرارگیری آن ها خدمتتان ارائه دهیم تا گامی در راستای بهداشت و درمان شما برداشته باشیم:

نام بیمارستان محل قرارگیری
بیمارستان شاریته دانشگاه پزشکی برلین
بیمارستان بین المللی علوم مغز و اعصاب هانوفر
بیمارستان سانا دویسبورگ دویسبورگ
بیمارستان آموزشی آخن آخن
بیمارستان دانشگاه مونستر مونستر
پژوهشگاه سرطان آلمان هایدلبرگ
مرکز دیابت آلمان مرکنتهایم باد مرگنتهایم
بیمارستان دانشگاه دوسلدورف دوسلدورف
بیمارستان دانشگاه توبینگن توبینگن
بیمارستان دانشگاهی فرانکفورت فرانکفورت
بیمارستان دانشگاه بن بن
مرکز قلب و دیابت نوردراین-وستفالن باد اوین هاوزن

شرکت های دارویی آلمان

در مقاله نظام بهداشت و درمان در آلمان لازم می دانیم که به اشاره ای به شرکت های دارویی آلمان داشته باشیم چرا که در این کشور شرکت های دارویی بزرگی فعالیت دارند که خود گواه وضعیت مطلوب سیستم بهداشت و درمان آلمان هستند و به رشد بهداشت در این کشور کمک زیادی کرده اند، از جمله این شرکت ها به موارد زیر می توان اشاره داشت:

  • شرکت داروسازی تاملر
  • شرکت داروسازی کیوروک
  • شرکت داروسازی استادا
  • شرکت داروسازی بایر آگ
  • شرکت داروسازی ینافارم
  • شرکت داروسازی مرک
  • شرکت داروسازی گروننتال
  • شرکت داروسازی بایر اسدورف
  • شرکت دارویی سارتوریوس آ گ

علاوه بر نظام بهداشت و درمان خوب است که زندگی در آلمان را از جنبه های دیگر نیز بشناسید که در مقالات زیر به آنها پرداخته ایم:

دارو و داروخانه در آلمان

وضعیت دارو و داروخانه در آلمان رابطه مستقیمی با سطح بهداشت و درمان دارد، داروخانه ها در آلمان معمولا از دوشنبه تا جمعه فعالیت دارند و ساعت کاری آن ها 18:30-8:30 می باشد و برخی دیگر صبح روز شنبه نیز فعالیت دارند اما روز یکشنبه تعطیلی آن ها محسوب می شود.

در نظام بهداشت و درمان در آلمان داروها دو دسته هستند، دسته اول که بدون نسخه ارائه و دسته دوم صرفا با نسخه پزشک ارائه می شوند و در صورتی که نسخه پزشک نداشته باشید.

دریافت دارو امکان پذیر نخواهد بود؛ کارکنان داروخانه ها در این کشور، در مورد انواع داروها و عوارض آن ها به طور کامل و ساعت ها آموزش دیده اند و به راحتی می توانند در زمینه داروها اطلاعات کافی را در اختیار افراد قرار دهند.

دارو و داروخانه در آلمان

سیستم مراقبت های بهداشتی در آلمان از قوانین سخت گیرانه ای پیروی می کنند به همین دلیل افراد برای دریافت داروهای تخصصی نمی توانند بدون تجویز پزشک اقدام نمایند، نمونه ای از داروهایی که دریافت آن ها بدون نسخه امکان پذیر است عبارت است از: اسپری بینی، شربت سرفه، داروی سرماخوردگی، داروهای گلو درد.

هزینه دارو و درمان در آلمان

بخش انتهایی مقاله نظام بهداشت و درمان در آلمان را به بررسی هزینه دارو و درمان در آلمان اختصاص می دهیم، هزینه ویزیت پزشکان در آلمان مبلغ زیادی نیست و فرد میزان بیش تری را برای تهیه دارو باید پرداخت کند، اگر دارو به صورت آزاد ارائه شود فرد باید کل مبلغ آن را پرداخت کند و در صورتی که دارو تحت پوشش بیمه باشد، فرد به ازای هر دارو لازم است 5 یورو پرداخت کند، هزینه تقریبی درمان در بیمارستان های خصوصی بستگی به نوع درمان در جدول گردآوری شده است:

عمل قلب باز جراحی مغز جراحی قلب تعویض مفصل تعویض دیسک
29880 یورو 29850 یورو 14500 یورو 1590 یورو 18400 یورو

در صورتی که قصد دارید از طریق کار به این کشور وارد شوید، مقاله شرایط کار در آلمان که توسط همین موسسه منتشر شده است را مطالعه بفرمایید که اطلاعات کاملی در مورد شرایط و چگونگی اقدام از طریق کار را در اختیار شما قرار می دهد که بسیار مفید است . در این مقاله از آی مهاجرتی مروری بر نظام بهداشت و درمان آلمان داشتیم و کوشیدیم تا به ارائه به روزترین اطلاعات شما را از دغدغه های لازم در رابطه با سیستم سلامت این کشور آسوده خاطر سازیم . در صورتی که هرگونه سوال ذهن شما را به خود مشغول نموده با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار نظام بهداشت و درمان در آلمان 

در ادامه سوالات لازم در رابطه با نظام بهداشت و درمان در آلمان را برای شما ذکر نموده ایم و پاسخگوی سوالات بیشتر شما در این رابطه در بخش دیدگاه خواهیم بود.

در نظام بهداشت و درمان در آلمان، دو نوع بیمه سلامت عمومی و بیمه خصوصی وجود دارد.

بعضی از داروها در آلمان بدون نسخه پزشک ارائه می شوند و برخی دیگر با نسخه پزشک

آلمان در وضعیت مناسب بهداشت و درمان قرار دارد و از جمله کشورهای پیشرو در زمینه درمان و سلامت است.

بله، آلمان سالانه افراد زیادی را برای درمان به خود جذب می کند.

خیر، در کشور آلمان هزینه های درمان بالا هستند، اما به دلیل کیفیت بالای درمان و تجهیزات پزشکی، مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه