هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا

هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا از مهم ترین فاکتورهایی است که باید از همان ابتدا به آن توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم مهاجرتی موفق را برای خود و خانواده مان رقم بزنیم . بحث هزینه ها به عنوان یکی از اصلی ترین قدم های مهاجرت می تواند در انتخاب شهر و یا کشور محل اقامت شما نقش مهمی را ایفا کند . از این رو باید با دقت و به صورت واقع بینانه بررسی شود تا شما را پس از مهاجرت با مشکل مواجه نسازد.

اسپانیا به عنوان یک کشور اروپایی از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است و چنانچه شما این کشور را مقصد مهاجرت خود انتخاب نماید ، از سطح زندگی بالایی در این کشور برخوردار خواهید شد . کارشناسان آی مهاجرتی به عنوان معتبرترین راهنما در امر مهاجرت هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را برای شما عزیزان بررسی نموده و پاسخگوی تمامی سوالات شما مرتبط با این کشور هستند.

هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا

مهم ترین هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا شامل هزینه مسکن ، خوراک ، پوشاک ، خدمات پزشکی و بهداشتی به همراه حمل و نقل است .

فهرست مطالب

مهم ترین هزینه های زندگی در اسپانیا

اسپانیا را می توان از لحاظ اقتصادی یکی از امن ترین کشورهای دنیا دانست که با پشت سر گذاشتن دوره های بحرانی در تاریخ خود توانسته به ثبات قابل توجهی در تمامی زمینه ها برسد . شما نیز با مهاجرت به این کشور می توانید انتظار داشته باشید که متناسب با درآمد خود از رفاه مناسبی برخوردار بوده و دچار نوسان هزینه ها و چالش های مرتبط با آن نشوید.

در عنوان شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا کارشناسان ما به طور دقیق به بررسی آن پرداخته اند که توصیه می کنیم حتما نگاهی به آن داشته باشید.

مهم ترین هزینه های زندگی در اسپانیا جنبه های متعددی را شامل می شود و شما با توجه به مسیر خود باید تمامی فاکتورها را بررسی کنید . به عنوان مثال هزینه های زندگی دانشجویی با هزینه های زندگی فردی که از طریق ویزای سرمایه گذاری همراه با خانواده به اسپانیا مهاجرت می کند ، متفاوت است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا

اطلاع از هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا یکی از اصلی ترین بخش های مهاجرت به این کشور است که با توضیحات مدیریت محترم آی مهاجرتی در این ویدیو و یا گوش کردن به پادکست می توانید به صورت خلاصه و مفید از آن مطلع شوید.

 

نمایش ویدیو درباره هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا
هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا

هزینه مسکن در اسپانیا

اولین گام تامین هزینه ها در مهاجرت به این کشور تعیین محل اقامت است که بخش اصلی مخارج زندگی در اسپانیا را در بر می گیرد . کم ترین هزینه مسکن در اسپانیا شامل سکونت در خوابگاه های دانشجویی است که با توجه به نوع خوابگاه می تواند از 150 یورو تا 700 یورو در خوابگاه های خصوصی برسد.

اما چنانچه شما از سایر مسیرهای مهاجرتی به اسپانیا وارد شده باشید باید نسبت به اجاره و یا خرید ملک در شهر محل اقامت خود اقدام کنید . معمولا مهاجرین در ابتدای ورود به دلیل کاهش هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا به دنبال منازلی هستند که حداکثر صرفه جویی را برایشان به همراه داشته باشد.

نوع مسکن میزان اجاره
اجاره آپارتمان در مرکز شهر مادریداز 675 تا 2540 یورو
اجاره اپارتمان در حومه شهر مادریداز 523 تا 1570 یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر2580 یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر1566 یورو

اجاره خانه در شهرهای بزرگ و مناطق اصلی نیاز به پرداخت هزینه بالاتری نسبت به خانه در حومه و یا شهرهای کوچک دارد . با اجاره خانه شما موظف هستید تا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به صاحبخانه خود پرداخت و ماهانه نیز میزان اجاره بها را طبق قرارداد واریز نمایید.

متراژ و تعداد اتاق خواب های یک منزل در میزان اجاره بسیار موثر است که می توانید سوئیتی کوچک را با هزینه ای کمتر از 500 یورو در ماه اجاره کنید . مطالب جمع آوری شده توسط کارشناسان ما در عنوان خرید ملک در اسپانیا می تواند راهگشای خوبی برای انتقال سرمایه تان به این کشور باشد.

هزینه خوراک در اسپانیا

می توان گفت که شهرهای مادرید ، بارسلونا ، ماربیا ، بیلبائو ، سن سباستین و کادیس از هزینه های زندگی در اسپانیا به صورت بالاتری برخوردار هستند .

این گران تر بودن علاوه بر هزینه مسکن در موارد دیگر نیز صدق می کند . البته هزینه هایی همچون هزینه خوراک در این کشور در مجموع بالا نبوده و شما با کار در این کشور و داشتن درآمدی معقول می توانید بهترین خوراک را برای خود و خانواده تان فراهم کنید .

هزینه خوراک در اسپانیا برای هیچ قشری دغدغه نبوده و شما به عنوان مهاجر باید تنها برآوردی از هزینه ماهیانه آن داشته باشید . برخی از مواد غذایی قیمتی همانند جدول را دارند:

البته درنظر داشته باشید که میزان هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا در تمامی موارد به صورت تقریبی بوده و می تواند کمتر و یا بیشتر از این میزان باشد.

به این نکته نیز توجه کنید که مانند هر کشور دیگری هزینه زندگی در شهر پایتخت ، شهر مادرید از سایر شهرهای این کشور بالاتر بوده و طبیعتا امکانات و رفاه شما نیز از بهترین های موجود در اروپا خواهد بود ، این افزایش هزینه می تواند در تمامی بخش ها مشاهده شود اما معمولا در موادغذایی شما کمترین تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

مواد غذایی  قیمت
شیر معمولی یک لیتر 72. تا 98. یورو
قرص نان از 85. تا 1.25 یورو
برنج سفید ( یک کیلوگرم ) 87. تا 1.15 یورو
فیله مرغ ( یک کیلوگرم ) 5.70 تا 7 یورو
سیب زمینی ( یک کیلوگرم ) 87. تا 135 یورو
پیاز ( یک کیلوگرم ) 1.17 تا 153 یورو
سیب ( یک کیلوگرم ) 1.83 تا 2.15 یورو
موز ( یک کیلوگرم ) 1.39 تا 2.12 یورو
یک وعده غذایی در رستوران از 12 تا 25 یورو
آب ( یک لیتری ) 0.6یورو

هزینه پوشاک در اسپانیا

از دیگر موارد مهمی که شما پس از اقامت در این کشور باید هزینه ای را برای آن درنظر داشته باشید ، هزینه پوشاک در اسپانیا است.

البته پوشاک از جمله مواردی است که می تواند با توجه به سلیقه شخصی شما بسیار متغیر باشد . شما می توانید از فروشگاه های معمولی پوشاک با قیمت مناسب خریداری کرده و یا به سراغ نمایندگی برندهای معتبر با قیمت های بالا بروید.

هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا از جمله پوشاک تا حد زیادی به شما وابسته است اما به صورت تقریبی برخی از قیمت ها به شرح درون جدول است:

نوع پوشاک قیمت
یک جفت شلوار جین از 70 تا 150 یورو
یک لباس تابستانی از 25 تا 80 یورو
یک جفت کفش از 37 تا 90 یورو
یک کیف زنانه از 36 تا 98 یورو
یک جفت جوراب از 5 تا 20 یورو
هزینه خدمات درمانی در اسپانیا

هزینه خدمات درمانی در اسپانیا

بیمه درمانی در کشور اسپانیا نقش اصلی را در کاهش مخارج زندگی در اسپانیا ایفا می کند . چنانچه شما عزیزان از طریق تحصیل به این کشور قدم گذاشته باشید می توانید با هزینه ای معقول خود را بیمه کنید تا در صورت وجود بیماری متحمل هزینه های بالا نشوید . افرادی که از سایر روش ها نیز به اسپانیا قدم گذاشته اند باید از همان ابتدا خود را بیمه کنند که شرکت های بیمه زیادی به صورت دولتی و خصوصی در اسپانیا فعال هستند و شما می توانید با پرداخت حق بیمه ماهیانه از خدمات درمانی به خوبی استفاده کنید .

بیمه های خصوصی با دریافت هزینه های بالاتر امکانات بیشتر و بهتری را در اختیارتان قرار می دهند . البته همچنان با وجود بیمه بودن باید بخشی از هزینه خدمات درمانی در اسپانیا اعم از ویزیت پزشک تا بیمارستان را خودتان پرداخت کنید که ناچیز بوده و درصد بالایی را شامل نمی شود . 

در برخی موارد نیز هزینه های پرداختی به شما استرداد می گردد و تنها هزینه دندانپزشکی را باید در این کشور بالا دانست که بیمه نیز بابت پوشش آن درصد زیادی دریافت می کند . پرداخت بیمه از جمله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا است که با توجه به میزان درآمد شما مشخص می گردد و کمترین میزان پرداخت برای افراد با درآمد کمتر از 18000 یورو در سال می باشد و چنانچه بالای 100000 یورو درآمد داشته باشید باید بیش از 60 حقوق را بابت بیمه پرداخت کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

کشور اسپانیا از بهترین امکانات حمل و نقل عمومی برخوردار است و شما برای جابه جایی درون و بین شهری می توانید از اتوبوس ، هواپیما ، مترو ، قطار و تاکسی ها استفاده کنید . به عنوان مثال بارسلونا دارای یکی از مدرن ترین متروهای اروپا است که در 12 خط تمامی شهر را پوشش می دهد.

در تمامی خیابان ها نیز تاکسی ها در حال تردد هستند و شما می توانید برای مسیر دلخواه خود به راحتی از آنها استفاده کنید . فرودگاه های این کشور نیز جزو پر رفت و آمدترین فرودگاه ها در اروپا می باشند که خدمات هایی وسیعی را ارائه می کنند.

وسیله نقلیه هزینه
بلیط مترو تک نفره 1.50 تا 2.50 یورو
بلیط تردد بدون محدودیت از 8 تا 10 یورو
هر کیلومتر تاکسی 1.40 یورو
هز ساعت انتظار تاکسی 20.5 یورو

از آنجا که هزینه حمل و نقل در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است ، اغلب شهروندان برای جابه جایی های داخل کشور هواپیما را به سایر موارد ترجیح می دهند . کارت بلیط ها از راه های کاهش هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا هستند که معمولا به صورت بسته ای شارژ شده و افراد می توانند برای چندین بار در مترو و اتوبوس از آنها استفاده کنند . کودکان نیز تعرفه خاص خود را دارند و هزینه ای کمتر از بزرگسالان پرداخت می کنند . تاکسی ها با توجه به مسیر هزینه را محاسبه می کنند و هزینه بلیط هواپیما به مقصد داخلی و یا خارجی بستگی دارد.

سایر هزینه های زندگی در اسپانیا

علاوه بر موارد گفته شده در بالا که مهم ترین هزینه های زندگی را برای یک مهاجر تشکیل می دهند ، برخی هزینه های زندگی در اسپانیا ممکن است با وجود جزئی بودن زیاد مورد توجه قرار نگیرند در حالی که نیاز به برآورد دارند . به عنوان مثال شما باید ماهیانه مبلغی در حدود 40 یورو را برای اینترنت خود درنظر داشته باشید و ماهیانه هزینه قبوض مختلف را نیز پرداخت کنید که می تواند برای یک آپارتمان کوچک با مصرف متوسط 150 یورو در ماه باشد.

موارد تفریحی مانند رفتن به سینما ، باشگاه و یا نوشیدنی در بار می تواند تا 40 یورو در ماه نیز هزینه داشته باشد . سایر شما چنانچه به عنوان یک فرد متقاضی تحصیل و یا سرمایه گذاری به این کشور قدم می گذارید ، باید از تمام نیازهای خود در این کشور مطلع باشید و تا حد ممکن از تمامی پلتفرم های تخفیفی استفاده کنید.

مالیات از جمله سایر هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا است که با توجه به سطح درآمد از شما اخذ می شود و به دلیل سیستماتیک بودن زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد . از این رو خوب است که جزئیات هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را به خوبی بررسی کنید.

هزینه مهاجرت به اسپانیا

تمامی کسانی که به دنبال رفتن به کشور اسپانیا هستند ، علاوه بر هزینه های زندگی باید هزینه های جانبی و البته مهم دیگر همانند انجام امور دفتری و اداری را از همان ابتدای کار مدنظر داشته باشند . هزینه مهاجرت به اسپانیا در برخی موارد می تواند متغیر باشد اما در برخی موارد داری قیمت یکسانی برای متقاضیان است.

معمولا هزینه های مرتبط با ویزا و سفارت یکسان بوده و در موارد دیگری ماند ترجمه مدارک و یا بلیط هوایپما متغیر خواهد بود . در جدول زیر هزینه برخی از مهم ترین اقدامات ضروری جهت مهاجرت را برایتان آورده ایم:

اقدامات مهاجرت آخرین مقدار هزینه
هزینه ترجمه مدارک با توجه به روش مهاجرت متفاوت است. اما  به طورکلی 3 تا 10 میلیون تومان
هزینه صدور ویزا 80 یورو
هزینه بلیط هواپیما 22 میلیون تا 41 میلیون تومان
هزینه عوارض خروج از کشور با توجه به دفعات خروج از کشور در سال برای ار اول400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم 800 هزار تومان
هزینه تایید مدارک در سفارت اسپانیا 30 یورو
هزینه تایید کپی مدارک در سفارت اسپانیا 25 یورو
هزینه تصدیق مدارک در ویزامتریک 8 یورو
هزینه هماهنگی ویزامتریک 29.4 یورو
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه 200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل  از 1000 یورو

با مطالعه عناوین زیر به شناخت بهتر و کامل تری از کشور اسپانیا دست خواهید یافت:

هزینه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های پرطرفدار میان ایرانیان برای رفتن به کشور اسپانیا می باشد . کارشناسان ما در مقاله ای تحت عنوان صفر تا صد تحصیل در اسپانیا شرایط لازم جهت رسیدن به پذیرش در دانشگاه های این کشور را در اختیارتان قرار داده اند که توصیه می کنیم حتما نگاهی به آن داشته باشید.

در جدول زیر هزینه های لازم در طول رسیدن به ویزا دانشجویی را برای شما جمع آوری نموده ایم که البته می توانند با توجه به شرایط زمانی تغییر یابند . بنابراین حتما با کارشناسان ما در آی مهاجرتی جهت اطلاع از میزان دقیق هزینه های زندگی و مهاجرت به اسپانیا در زمان اقدام در تماس باشید.

مدرک قیمت ترجمه ( ریال ) نسخه اضافی ( ریال ) دادگستری ( ریال ) امور خارجه  ( ریال ) سایر (هزینه دفتری + کپی + سنام)
شناسنامه 350,000 105,000 600,000 300,000 875,000
کارت ملی 300,000 90,000 600,000 300,000 815,000
گواهی تجرد  400,000 120,000 600,000 300,000 815,000
گواهی عدم سوء پیشینه 400,000 120,000 600,000 300,000 815,000
پاسپورت 470,000 141,000 600,000 300,000 1,040,000
کارت واکسیناسیون 360,000 108,000 600,000 300,000 815,000ریال
دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی 420,000 126,000 600,000 300,000 815,000
ریز نمرات دانشگاهی هر ترم 200,000 60,000 600,000 750,000 845,000

دقت داشته باشید که هزینه های بالا جهت ترجمه کلیه مدارک به زبان انگلیسی هستند که اغلب توسط دانشجویان برای تمامی مقصدهای تحصیلی استفاده می شود . اما در صورت تمایل به ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی باید 18% بر مبلغ های بالا اضافه کنید.

هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

دریافت پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مقیم اسپانیا می تواند منجر به دریافت ویزای کار برای شما شود ، اما این مسیر برای افرادی که خارج از این کشور و بخصوص اتحادیه اروپا اقامت دارند ، دشوار است.

از این رو اغلب متقاضیان ترجیح می دهند تا با اقدام به تحصیل در یکی از مراکز آموزشی اسپانیا زمینه کار پس از تحصیل را برای خود فراهم سازند.

توصیه می کنیم تا حتما مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا را مطالعه کنید تا از شرایط کاری در این کشور بهتر مطلع شوید .

اما در برخی موارد این امکان نیز وجود دارد که افراد به شیوه های مختلف بتوانند ویزای کاری کشور اسپانیا را دریافت کنند که نیازمند پرداخت هزینه هایی مشخص در هر مرحله می باشد.

در این جدول حدود هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق کار برای شما عزیزان بیان شده است:

اقدام هزینه مربوط
هزینه ترجمه مدارک 4 تا 9 میلیون تومان
هزینه تمکن مالی لازم حداقل 5000 یورو
هزینه صدور ویزای جاب آفر 78 یورو
هزینه صدور ویزای جاب سیکر 802 یورو
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه 200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل 900 تا 1200 یورو
هزینه بلیت هواپیما تقریبا 500 یورو

هزینه مهاجرت غیر قانونی به اسپانیا

متاسفانه علی رغم وجود ریسک و خطرات زیادی که مهاجرت غیرقانونی به اسپانیا دارد ، افراد زیادی اقدام به رفتن به این کشور از این طریق نموده و ضررهای زیادی را هم از لحاظ مالی ، جسمی و روحی متحمل می شوند.

توصیه ما به شما عزیزان این است که هیچ گاه حاضر به ورود غیرقانونی به این کشور نشوید و حتما از طریق یکی از راه های قانونی اقدام نمایید .

هزینه قاچاقی رفتن به اسپانیا مقدار مشخص و ثابتی نیست و کسانی که قول ورود شما به اسپانیا از این طریق را می دهند ، تنها به مبلغ اولیه اکتفا نکرده و در کل مسیر از شما مبالغ بالاتری درخواست می کنند که سرانجام مشخص و حتمی نیز به دنبال ندارد.

هزینه مهاجرت غیر قانونی به اسپانیا

اینگونه افراد شاید این وعده را نیز به شما بدهند که هزینه قاچاقی رفتن به اسپانیا با هواپیما کمتر است که هرگز این گونه نبوده و در نهایت شما را مجبور به پرداخت مبالغ قابل توجهی می کند . توصیه ما به شما عزیزان این است که هرگز به اینگونه افراد اعتماد نکرده و زمان ، سرمایه و جان خود را در مسیری که نتیجه خوبی به همراه ندارد ، صرف نکنید.

هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

چنانچه تصور می کنید که از طریق پناهندگی می توانید خود را بسیار آسان و بدون دردسر به اسپانیا برسانید ، باید به شما بگوییم که کاملا در اشتباه هستید . هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی بسیار بالاتر از هزینه مهاجرت به روش های قانونی می باشد و شما باید برای قاچاچی رفتن مخارج بیشتری را گاها متحمل شوید.

شما با پناهندگی در اسپانیا فرصت کار در چند ماه نخست را از خود خواهید گرفت و امکان کسب درآمد برایتان وجود ندارد . پس از مشخص شدن تکلیف پرونده تان نیز می توانید تا مدتی ساعات مشخصی را به کار بپردازید و درآمد محدودی نیز داشته باشید . از این رو علاوه بر احتمال بسیار اندک رسیدن به اجازه اقامت از طریق پناهندگی ، شما فرصت های خوبی را در مدت زمان بودن در این کشور برای خود خواهید سوزاند.

بر روی عنوان هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی کلیک کنید تا از تمامی جزئیات این شیوه پرخطر آگاه شوید و بتوانید به تصمیم بهتری برای رسیدن به اسپانیا فکر کنید.

هزینه وکیل مهاجرت به اسپانیا

قطعا این سوال برای شما وجود دارد که مهاجرت به اسپانیا چقدر هزینه دارد ؟ پاسخ به این سوال به هیچ عنوان نمی تواند به صورت یک عدد دقیق و ثابت به شما گفته شود . زیرا شرایط و قوانین مداوم در حال تغییر هستند و هر روش نیز هزینه های خاص خود را می طلبد.

علاوه بر این حتی در یک روش به دلیل متفاوت بودن پرونده هر فرد با دیگری میزان هزینه ها متغیر خواهد بود . به عنوان مثال علاوه بر اینکه هزینه مهاجرت یک فرد دانشجو با فردی سرمایه گذار متفاوت است ، سرمایه گذاری می تواند هم با خرید ملک و هم ثبت شرکت انجام شود که هر یک هزینه های کاملا متفاوتی دارند.

همچنین حتی در اقدام به یک شیوه نیز این امکان وجود دارد که افراد هزینه های متفاوتی را نسبت به هم بپردازند ، زیرا پرونده آنها شرایط منحصربفرد خود را دارا می باشد.

هزینه وکیل مهاجرتی به اسپانیا

از این رو به شما توصیه می کنیم تا حتما با کارشناسان ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید تا با توجه به رزومه خود از میزان هزینه ها مطلع شوید . همچنین دقت داشته باشید که در حال حاضر ما هیچ رشته دانشگاهی در زمینه مهاجرت نداشته و افرادی که خود را به عنوان وکیل مهاجرت معرفی می کنند ، تحصیلات آکادمیک در این رابطه را پشت سر نگذاشته اند.

از این رو از همان ابتدا مبلغی را که بابت هزینه وکیل مهاجرت به اسپانیا می پردازید ، باید با توجه به سابقه و رزومه کاری آنها صورت پذیرد تا شما را از رسیدن به هدفتان مطمئن سازد.

هزینه یک ماه زندگی در اسپانیا

هزینه یک ماه زندگی در اسپانیا با توجه به تعداد افراد و سبک زندگی می تواند متغیر باشد و این که در کدام شهر این کشور ساکن شوید ، تاثیرات خاص خود را خواهد داشت . علاوه بر این معمولا ماه های نخست زندگی در یک شهر با هزینه های بیشتری همراه خواهد بود و چنانچه به عنوان دانشجو به اسپانیا قدم بگذارید ، این مژده را به شما می دهیم که حداقل هزینه رفتن به اسپانیا را خواهید داشت.

چنانچه بخواهیم به صورت میانگین هزینه زندگی در این کشور را بیان کنیم باید بگوییم که یک فرد مجرد بدون اجاره ، ماهیانه 689.47 دلار و یک خانواده چهارنفره 2438.52 دلار هزینه خواهند اشت که با افزودن اجاره خانه بخصوص برای خانواده این مبلغ افزایش قابل توجهی می یابد.

دانشجویان با سکونت در خوابگاه کمترین هزینه اجاره را در اسپانیا خواهند داشت . توصیه می کنیم تا جهت اطلاع از هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا با کارشناسان ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید تا بتوانید با توجه به شرایط خود جزئیات دقیق را دریافت کنید.

هزینه زندگی در مادرید اسپانیا

مادرید به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور اسپانیا سالانه پذیرای مهاجرین زیادی از اقصی نقاط جهان است و افراد با انگیزه های مختلف به این شهر قدم می گذارند که برای ماندن و دریافت اقامت نیز تلاش می کنند .

هزینه زندگی در مادرید اسپانیا با توجه به تعداد اعضای خانواده و شرایط سکونتی متفاوت خواهد بود . اما به صورت میانگین می توان هزینه های داخل جدول را برای آن درنظر گرفت:

تعداد افراد خانواده میزان هزینه
یک خانواده چهارنفره 2661.93 دلار
یک فرد مجرد 760.34 دلار

البته این میزان هزینه ها بدون درنظر گرفتن اجاره خانه بوده و خانواده ها با توجه به سکونت در مرکز شهر و یا در حومه باید اجاره بها را جزو هزینه های زندگی و مهاجرت به اسپانیا مدنظر داشته باشند .

 میانگین اجاره بها در حدود درون جدول است:

اسپانیا کشوری با اقتصاد قوی است که می کوشد با سیستم های صحیح اقتصادی سطح زندگی شهروندان خود در تمامی شهرها از جمله مادرید را بالا نگه دارد .

با مطالعه عنوان صفر تا صد اقتصاد اسپانیا می توانید به جزئیات خوبی در رابطه با این کشور برسید.

نوع مسکن میزان هزینه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره 1020.65 یور
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر اجاره 804.35 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر اجاره 1737.78 یورو
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر اجاره 1256 یورو
هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر خرید 5493 یورو
هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر خرید 3621 یورو

هزینه زندگی در بارسلونا اسپانیا

در میان سایر شهرهای کشور اسپانیا یکی دیگر از گزینه هایی که می توان هزینه زندگی در آن را برای مهاجرین حائز اهمیت دانست ، شهر بارسلونا می باشد . هزینه زندگی در بارسلونا اسپانیا یکی از بالاترین ها در میان شهرهای این کشور است اما در مقابل سطح رفاه و زندگی در آن نیز بالاتر می باشد.

هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره 2804 دلار و برای یک فرد مجرد 795 یورو می باشد که باید میزان اجاره را نیز به آن افزود . البته فرصت های شغلی موجود در این کشور موجب شده تا شهروندان دغدغه تامین هزینه های زندگی خود را نداشته باشند و بتوانند با داشتن یک شغل مناسب زندگی خوبی را برای خود و خانواده شان فراهم سازند.

در این عنوان تلاش نموده ایم تا هزینه های زندگی و مهاجرت به اسپانیا را به صورت دقیق و جزئی برای شما عزیزان بیان کنیم . اما با توجه به تغییر مداوم شرایط اقامتی و همچنین نوسان ارز در کشورمان بسیاری از موارد بیان شده در بالا همواره در حال تغییر است . 

از این رو حتما با کارشناسان آی مهاجرتی تماس بگیرید و تمامی اطلاعات را به نرخ روز دریافت کنید . علاوه بر این اسپانیا می تواند یکی از بهترین کشورهای اروپا برای سرمایه گذاری به شمار برود . توصیه می کنیم تا حتما سری به عنوان سرمایه گذاری در اسپانیا ما در سایت بزنید.

سوالات پر تکرار هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا

هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا می تواند از ابتدای جمع آوری مدارک آغاز شده و تا زمان سکونت شما در خانه نهایی تان در یکی از شهرهای این کشور ادامه یابد . تا به اینجای عنوان از مهم ترین این هزینه ها مطلع شدید و در زیر نیز کارشناسان ما به سوالاتی که در این زمینه پرسیده می شود ، پاسخ می دهند . 

شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی  در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و دفتر شیراز در تماس باشید و ضمن درج پرسش خود ، در کوتاه ترین زمان ممکن به جواب برسید.

هزینه اجاره مسکن را می توان بیشترین بخش هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا دانست .

خیر ، به هیچ عنوان نباید مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی را کسیر کم هزینه بدانید ، علاوه بر آن با خطرات زیادی نیز همراه است.

هزینه های زندگی و مهاجرت به اسپانیا در یک ماه برای یک فرد مجرد بدون اجاره ، ماهیانه 689.47 یورو و یک خانواده چهارنفره 2438.52 یورو است.

جهت مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با توجه به رشته ، دانشگاه ، مقطع و همچنین هزینه هایی که برای رسیدن به ویزای تحصیلی پرداخت می کنید ، مبلغی متفاوت برای هر فرد برآورد می شود.

بله مهاجرین نیز می توانند با پرداخت حق بیمه خود از خدمات درمانی دولتی این کشور استفاده کنند که کمترین میزان پرداخت بیمه برای افراد با درآمد کمتر از 18000 یورو در سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (3 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه