هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا همواره یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجرین به این کشور محسوب می شود که نداشتن اطلاعات کافی و مناسب در رابطه با آن می تواند هر مهاجری را در هر شرایطی سخت قرار دهد ، به طوری که رفع آن دشوار و یا غیر ممکن شود.

 پس اگر شما قصد مهاجرت به این کشور را دارید در ادامه با مشاورین خبره آی مهاجرتی همراه شوید تا هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را بررسی کنیم.

در همین ابتدا باید بگوییم که مبحث هزینه و مخارج مرتبط به مهاجرت به دو دسته کلی تقسیم می شود، دسته اول هزینه مهاجرت به کانادا و دسته دوم هزینه زندگی در کانادا، که هرکدام بخش های مختلفی دارند.

هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا

هزینه های زندگی و مهاجرت به کانادا بسیار مقرون به صرفه است که البته به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.

فهرست مطالب

اطلاع دقیق از هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا باعث می شود که شما از همان ابتدای راه از پرداخت هزینه های بیهوده و یا سودجویی برخی افراد در امان باشید و تنها برای هزینه هایی که لازم و حیاتی هستند ، مبالغی را بپردازید . همین امر موجب می شود تا با یک برنامه ریزی دقیق بتوانید مهاجرتی موفق را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

همچنین توصیه می کنیم که مطلب بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه نموده تا با مناسب ترین و بهترین روش های قانونی دسترسی به کانادا آشنا شوید و به انتخابی درست برسید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا با توجه به هر فرد یا خانواده می تواند متفاوت باشد و با توجه به شرایط، اصول و سبک زندگی هر شخصی مبلغی متفاوت را در بر گیرد. به همین خاطر در نظر گرفتن یا اعلام یک مبلغ دقیق برای هزینه های زندگی در کانادا غیر ممکن می باشد، اما می توان مقداری را به طور متوسط و یا به صورت یک بازه در نظر گرفت.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوهزینه زندگی و مهاجرت به کانادا+ پادکست

در این ویدیو تلاش نموده ایم تا اصلی ترین مطالب در رابطه با بهترین دانشگاه های آلمان بر اساس شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و در صورت تمایل می توانید پادکست آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید . 

از طریق تماس با مشاورین ما شما نیز می توانید در مدت زمانی کوتاه به ویزای تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آلمان دست یابید.

نمایش ویدیو درباره هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا
هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا

هزینه های زندگی در کانادا از عوامل مختلفی تشکیل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به هزینه اجاره یا خرید مسکن، هزینه خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه خدمات و غیره نام برد. در ادامه این بخش ما مهم ترین موارد مربوط به هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را به شما با جزئیاتی دقیق و در سال 2023 معرفی می نماییم.

هزینه اجاره و خرید مسکن در کانادا

مهم ترین بخش از مخارج زندگی در کانادا مربوط به هزینه های اجاره یا خرید مسکن است که همواره بیش ترین درصد از کل هزینه ها را در بر می گیرد. اما خوشبختانه در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خصوص کشور همسایه یعنی آمریکا؛ هزینه اجاره و خرید مسکن در کانادا بسیار مناسب تر، مقرون به صرفه و ارزان می باشد.

نکته مهم دیگر در رابطه با هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا اینکه هزینه مسکن در شهرهای مهم و مهاجر پذیر همچون اوتاوا، تورنتو، ونکوور، مونترال و سایر شهرهای اصلی دارای تفاوت فاحش و قابل لمسی نسبت به سایر شهرهای کوچکتر و روستاهای کانادا است و این شهرها دارای هزینه مسکن گرانی نسبت به سایر مناطق می باشند که البته به دلیل وجود فرصت های شغلی بیشتر و تقاضاهای بالاتر از عرضه بازار می باشد.

ضمنا هزینه اجاره معمولا در مراکز شهر و قسمت های تجاری اداری نسبت به حومه و اطراف شهرها در کانادا بیش تر است . جدول زیر اجاره ماهانه در شهرهای مهم این کشور را به شما ارائه می دهد: 

( گفتنی است که تمامی قیمت ها به دلار آمریکا بیان شده است)

شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
اوتاوا1,284.74 دلار1,043.15 دلار2,077.60 دلار1,672.45 دلار
مونترال1,069.92 دلار821.88 دلار1,881.90 دلار1,373.15 دلار
کبک765.71 دلار641.48 دلار1,341.45 دلار962.01 دلار

هزینه خوراک در کانادا

یکی دیگر از اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا مربوط به هزینه های خوراک افراد یا خانواده ها در این کشور است که می تواند پس از هزینه مسکن ماهانه مبلغ قابل توجهی از درآمدها را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است که هزینه خوراک در کانادا با توجه به ایالات مختلف به دلیل وجود هزینه ها و قوانین مالیاتی مختلف با یکدیگر تفاوت خواهد داشت و میزان هزینه خوراک نیز می تواند متغیر باشد که البته این میزان تفاوت زیاد نیست.

همچنین هزینه های خوراکی افراد یا خانواده ها با توجه به رژیم و عادات غذایی، اختلاف آداب و فرهنگ و غیره یقینا با یکدیگر تفاوت دارد؛ به همین خاطر نمی توان درباره هزینه خوراک در کانادا مبلغی دقیق را برای تمامی افراد یکسان در نظر گرفت.

در مجموع به طور متوسط هزینه خوراک یک خانواده 4 نفره در این کشور ماهانه 936.40 دلار و برای یک فرد مجرد 217.07 دلار در نظر گرفته می شود و جدول آخرین قیمت اقلام خوراکی در سال 2023 را نشان می دهد:

Food Cost in Canada

اقلام خوراکیآخرین قیمت
1 لیتر شیر1.99 دلار
1 کیلو برنج3.10 دلار
500 گرم نان2.34 دلار
12 عدد تخم مرغ3.04 دلار
1 کیلو پنیر10.77 دلار
1 کیلو فیله مرغ10.82 دلار
1 کیلو گوشت قرمز13.33 دلار
1 کیلو موز1.38 دلار
1 کیلو سیب زمینی2.33 دلار
1.5 لیتر آب معدنی1.69 دلار
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه پوشاک در کانادا

هزینه پوشاک در کانادا سومین مورد مهم از موارد تشکیل دهنده هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا است که بستگی به سبک پوشش، میزان خرید پوشاک، نوع ارزان یا گران پوش بودن و عواملی دیگر دارد که بازه هزینه پوشاک را بسیار متفاوت می نماید.

جدول قیمت برخی از پوشاک نوع متوسط و معمول بازار کانادا را به شما نشان می دهد:

1 شلوار جین (Levis   یا مشابه ) 27 تا 78 دلار
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام و … ) 19 تا 60 دلار
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 53 تا 112 دلار
1 جفت کفش تجاری مردانه 60 تا 150 دلار

یقینا افراد برند پوش سالانه باید مبلغ بسیاری را برای پوشاک خرج کنند؛ اما افراد با سلیقه ای معمولی به یقین هزینه بسیار پایین تر برای این بخش می پردازند. مهم این است که در کانادا تمامی برندها و انواع پوشاک برای انواع مصرف کننده وجود دارد و قیمت ها به صورت سراسری و تقریبا یکسان می باشند.

هزینه حمل و نقل در کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل جهان را دارد و کیفیت و نظم حمل و نقل در این کشور بسیار بالا است. همچنین این کشور از کیفیت بسیار قابل تحسینی در سیستم حمل و نقل عمومی بهره می برد که باعث رونق بالای استفاده از آن در میان مردم به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ که ترافیک های سنگین وجود دارد ، شده است.

امروزه هزینه حمل و نقل در کانادا با توجه به نیاز بالای شهروندان به جابه جایی های بسیار در طول روز و یا هفته مبلغ قابل توجهی را در بر می گیرد که باید آن را حتما در زمره هزینه های خود در نظر گرفت.

در شهرهای بزرگ کانادا وسائل نقلیه عمومی مختلفی همچون قطار، تاکسی، اتوبوس، تراموا و غیره وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد و هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را تا حد ممکن کاهش داد.

هزینه حمل و نقل به طور متوسط برای یک فرد شاغل یا محصل در این کشور می تواند ماهانه 100 دلار را در بر بگیرد؛ جدول هزینه حمل و نقل کانادا را به طور مختصر به شما ارائه می دهد:

بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی ) 2.43 تا 2.8 دلار
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 61.22 تا 67.20 دلار
شروع تاکسی 2.6 تا 4.5 دلار
تاکسی 1 مایل 1.20 تا 4.21 دلار
تاکسی 1 ساعت انتظار 28.22 تا 29.30 دلار
بلیط مترو و اتوبوس 2.4 تا 2.8 دلار
بنزین ( 1 لیتر ) 4.40 تا 6.40 دلار
 

هزینه قبوض و خدمات در کانادا

از دیگر موارد مهم در هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا که باید مورد توجه قرار دهید، هزینه قبوض و خدمات در کانادا است که شامل هزینه های آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و شارژ ماهیانه می گردد.

 این هزینه ها نیز با توجه به میزان استفاده هر فرد یا خانواده از این خدمات یقینا با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی همواره هزینه های قبوض در کشورهای قاره آمریکا یکی از مخارج اصلی محسوب شده و در برخی موارد معظلی نیز تلقی می شود.

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ) آپارتمان 85 متری63.48 تا 185 دلار
هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه0.22 تا 0.45 دلار
اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود44.90 تا 75 دلار

هزینه خوراکی در رستوران های کانادا

خوردن غذا در خارج از خانه برای اکثر مردم کانادا در طول هفته امری رایج است، به خصوص اگر افراد دارای مشغله کاری زیادی باشند. همچنین مردم این کشور معمولا مراسم، قرارهای کاری و دوستانه خود را نیز در خارج از خانه و باصرف یک وعده غذا همراه می سازند.

دقت داشته باشید که در هر صورت و در هر کجا هزینه خوراکی در رستوران های کانادا گران تر از تهیه غذا در خانه است و در صورت وجود به صورت مکرر موجب افزایش هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا می گردد.

اما به طور کلی صرف غذا در خارج از خانه برای مراسم خاص نظیر مراسم تولد و یا جشن های خانوادگی و یا به عنوان یک فرصت آرامش و استراحت در آخر هفته کاری می تواند یکی از مناسب ترین روش های صرف غذا باشد.

به خصوص که رستوران های کانادایی از تنوع غذایی بالا و کیفیت های مناسبی برخوردار هستند و در اکثر مواقع موفق به جلب رضایت مشتری های خود می شوند . در جدول قیمت یک وعده غذا را در خارج از منزل در کانادا مشاهده می نمایید:

غذا در رستوران ارزان12 تا 30 دلار
غذا برای 2 نفر در یک رستوران میان رده و برای هر 3 وعده45 تا 113 دلار
مک میل در مک دونالد ( یا غذای ترکیبی معادل )7.5 تا 11.5 دلار
آبجو3 تا 6.7 دلار
کاپوچینو2 تا 5.7 دلار
کوکاکولا / پپسی بطری 300 سی سی1.4 تا 2.7 دلار
بطری 300 سی سی آب1.1 تا 2.30 دلار

 

توصیه ما به شما این است که با مطالعه مقالات زیر علاوه بر هزینه های زندگی از دیگر جنبه ها نیز کشور کانادا را بشناسید:

هزینه مهاجرت به کانادا

شاید شنیده باشید که امر مهاجرت همواره با پرداخت هزینه مواجه است و شما هرچقدر هم که بتوانید از مخارج و هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا بکاهید؛ اما برخی از موارد وجود دارند که باید حتما آنان را پرداخت کرد و هیچگونه راه فراری از آن ها وجود ندارد.

شما باید هزینه هایی را جهت انجام امور اداری و سفر به این کانادا تا هنگام مستقر شدن و شروع اقامت در آن جا پرداخت نمایید. هزینه مهاجرت به کانادا در برخی از موارد متغیر می باشد و در برخی از موارد دارای قیمت های یکسان و ثابتی برای تمامی افراد است که معمولا مرتبط با هزینه های ویزا، سفارت، بلیت و امور اداری دفتری می شود.

در ادامه هزینه هایی که یک فرد برای انجام امور مهاجرت خود به کانادا جهت اخذ اقامت، ویزا و جابه جایی باید در سال 2023 بپردازد را مشاهده خواهید کرد:

امور مهاجرتیآخرین مبلغ هزینه
هزینه ترجمه مدارکبا توجه به روش مهاجرت متفاوت بوده؛ اما  می تواند از 3 تا 10 میلیون تومان باشد
هزینه صدور ویزای کار155 دلار
هزینه صدور ویزای تحصیل150 دلار
هزینه صدور ویزای توریستی100 دلار
هزینه انگشت نگاری

85 دلار

175 دلار برای درخواست خانوادگی

255 دلار جهت درخواست گروهی

هزینه بلیط هواپیما22 میلیون تا 90 میلیون تومان
هزینه عوارض خروج از کشور با توجه به دفعات خروج از کشور در سالبرای بار اول400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم 800 هزار تومان
هزینه آزمون زبان200 تا 250 دلار
هزینه تاییدیه WES245 دلار
گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا از پلیس20 دلار
هزینه آزمایش مدیکال ویزای کانادا100 تا 500 دلار
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل1000 دلار

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

همانطور که گفتیم مهاجرت به کشور زیبای کانادا از هر طریقی نیازمند پرداخت هزینه هایی است که در هر روش هزینه های خاص خود را دارد . در رابطه با هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز باید گفت که شما علاوه بر هزینه های مهاجرت و نقل مکان باید هزینه های اقامت ، زندگی و هزینه های دانشگاه را نیز مدنظر داشته باشید.

ضمنا به خاطر داشته باشید که علاوه بر هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا از جمله اخذ ویزا، هزینه های سفارت، هزینه های هتل، بلیت و غیره که در بالا گفتیم شما باید هزینه هایی را نیز جهت ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک هویتی پرداخت کنید که به شرح زیر می باشد:

مدرکقیمت ترجمهنسخه اضافیدادگستریامور خارجهسایر (هزینه دفتری + کپی + سنام)
شناسنامه350,000 ریال105,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال875,000 ریال
کارت ملی300,000 ریال90,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
گواهی عدم سوء پیشینه400,000 ریال120,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
پاسپورت470,000 ریال141,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال1,040,000 ریال
کارت واکسیناسیون360,000 ریال108,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی420,000 ریال126,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
ریزنمرات دانشگاهی هر ترم200,000 ریال60,000 ریال600,000 ریال750,000 ریال845,000 ریال

ضمنا ممکن است دانشگاه های کانادا هرکدام مدارک خاص دیگری نیز درخواست نمایند که برای اطلاع از آن ها مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را مطالعه نموده یا با کارشناسان تحصیلی آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

شهریه دانشگاه های کانادا

همانگونه که گفتیم یکی از بخش های مهم هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مربوط به شهریه هایی لاست که دانشگاه های این کشور از دانشجویان خارجی دریافت می کنند. دانشگاه های این کشور به دلیل اعتبار بسیار بالا و کیفیت آموزش و امکانات بسیار خوبی که به دانشجویان ارائه می نمایند از تعداد متقاضیان خارجی بسیاری برخوردار هستند.

همچنین باید بگوییم که شهریه های دریافتی دانشگاه های این کشور معمولا برای دانشجویان بومی با دانشجویان بین المللی دارای تفاوت چشمگیری می باشد. بدین صورت که هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی از10 تا 25 هزار دلار و مقطع کارشناسی ارشد از 12 تا 30 هزار دلار است. اما برخی دانشگاه های این قیمت را از دانشجویان بومی اخذ می نمایند و دانشجویان بین المللی تا 60 هزار دلار نیز باید شهریه بپردازند.

پس حتما پیش از اقدام برای پذیرش حتما اطلاعات دقیق و به روزی از میزان شهریه دانشگاه های کانادا کسب کنید؛ چون تاثیر بسیاری بر هزینه های زندگی و مهاجرت به کاناداخواهند گذاشت.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از روش های بسیار پر طرفدار مهاجرت و نقل مکان به کانادا اقدام از طریق کار و کاریابی در این کشور و اخذ ویزای کاری می باشد.

به طور کل روش های مختلف و گوناگونی وجود دارد که متقاضیان می توانند از طریق آن درخواست اقامت و کار در کانادا را داشته باشند که بسیار متنوع تر و گسترده تر از اروپا می باشد.

روش هایی همچون اکسپرس انتری، اسکیل ترید، اسکیل ورکر و غیره که شرایط، قوانین، مدارک مور نیاز و هزینه های هر روش در مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا قرار داده شده است.

اما معمولا به طور کلی هزینه رفتن به کانادا از طریق کار از سایر روش ها ارزان تر است و مهاجرت کاری ارزان ترین روش معرفی می شود. 

در ادامه در جدول مهم ترین واردی که در رابطه با هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار باید پرداخت کرد را مشاهده می نمایید:

اقدامهزینه مربوط
هزینه ترجمه مدارک3 تا 10 میلیون تومان
هزینه ورک پرمیت برای هر نفر110 دلار
هزینه تمکن مالی لازم برای یک نفر10 هزار دلار
هزینه صدور ویزای جاب آفر155 دلار
صدور LMIA (بر عهدۀ کارفرما)750 دلار
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل1000 دلار
هزینه بلیت هواپیما500 تا 2000 دلار

هزینه مهاجرت غیر قانونی به کانادا

مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد؟ حواب این سوال بستگی به نوع مهاجرت و روش انتخابی شما دارد؛ بسیاری از افراد پس از جواب همین سوال بزرگترین اشتباه خود را مرتکب می شوند. بسیاری از افراد با تصور اینکه چقدر مهاجرت غیر قانونی می تواند کم هزینه تر و کم دردسرتر از انواع روش های قانونی باشد به انتخاب این روش دست می زنند.

این حیله ای که افراد قاچاق بر در ابتدا به کار می گیرند و پس از اینکه شما اقدام کرده و در میانه راه بودید، کاملا زیر همه چیز زده و از شما طلب مبالغ بسیار بیش تری می کنند که در نهایت بسیار گران تر و غیر مناسب به پای شما تمام می شود. البته این فقط در رابطه با بحث هزینه ها است؛ ضمن اینکه شما باید با خطرات جانی و مالی بسیاری در بین راه دست و پنجه نرم کنید و هیچگونه تضمینی جهت موفقیت این امر وجود ندارد.

به همین خاطر مشاهده شده با اینکه در ابتدا هزینه مهاجرت غیر قانونی به کانادا ارزان تر به نظر می رسد؛ اما در نهایت افراد مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بیشتری نسبت به اقدام قانونی شده اند و نتیجه نامطلوب و بسیار نامشخصی نیز دریافت کرده و دریافت ویزا و اقامتشان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. ما کارشناسان آی مهاجرتی به شدیدترین توصیه خواهشمند هستیم این روش مهاجرت را فراموش نمایید و از طریق یک روش قانونی و مطمئن اقدام نمایید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور کانادا که متاسفانه به اشتباه و جهت پرداخت هزینه های کمتر از سوی هموطنانمان انتخاب می شود . مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد. این نوع مهاجرت مصائب و مشکلات بسیاری را در ادامه اقامت و ابتدای حضور در کانادا به وجود می آورد؛ از شما خواهشمندیم که حتما مقاله مهاجرت از طریق پناهندگی به کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید؛ تا این روش را دقیقا بشناسید.

شاید تصور کنید که از طریق پناهندگی می توان بسیار ارزان و بدون هزینه خود را به کانادا رساند؛ اما باید بگوییم که این روش خلاف تصور هزینه های بسیاری دارد که شما باید از طریق غیر قانونی پرداخت کنید تا به صورت قاچاقی به این کشور برسید. البته این همه داستان نیست چون شما با رسیدن به این کشور با محدودیت های بسیاری مواجه می شوید که امکان کسب درآمد را برایتان از بین می برد.

هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی بالا می باشد، چون شما تا حداقل 6 هفته از زمان حضور در این کشور قادر به کار و کسب درآمد نیستید و حتما باید مجوز کار را دریافت نمایید. ضمنا در ابتدای حضور در این کشور یافتن شغل برای پناهندگان سخت بوده و باید هزینه های خود را در ابتدا بدون منبع درآمد پرداخت کنید. پناهندگی با هزینه های نهان بسیاری مواجه است که تا زمانی که در آن قرار نگیرید از آن ها مطلع نمی شوید.

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

در اینجا لازم است به شما یادآور شویم که بهره گیری از موسسات مهاجرتی و استفاده از تجارب و مشاوره های آنان می تواند بسیار بر هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا برای شما تاثیر بگذارد و هزینه های غیر مهم و اضافه را از بین ببرد. 

همچنین کارشناسان موسسات مهاجرتی با توجه به تجارب بالایی که در این امر دارند با توجه به بودجه و شرایط شما می توانند بهترین روش و مراحل را جهت مهاجرت شما برگزینند.

دقت داشته باشید که هزینه وکیل مهاجرت به کانادا جهت اقدام به روش های مختلفی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و غیره متفاوت خواهد بود و هر روش با توجه به فعالیت هایی که نیاز دارد و خدماتی که موسسات و کارشناسان به شما ارائه می دهند ،محاسبه شده و از متقاضیان اخذ می گردد.

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

اگر از نظرات و تجارب افرادی که موفق به اخذ ویزا و اقامت کشور کانادا از طریق کارشناسان آی مهاجرتی شده اند، استفاده کنید ، متوجه می شوید که بهره گیری از مشاورین ما باعث کاهش هزینه های غیر لازم و اضافه بسیاری شده که در مجموع بسیار سودبخش و مهاجرت آنان را مقرون به صرفه کرده است.

پس توصیه ما به شما عزیزان این می باشد که در ابتدا از مشاوره رایگان ما بهره مند شده و با بررسی دقیق و مشورت های لازم در صورت مناسب دیدن هزینه ها و شرایط برای اقدام نهایی و عقد قرارداد مراجعه فرمایید.

هزینه یک ماه زندگی در کانادا

هزینه یک ماه زندگی در کانادا طبق مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم؛ یقینا برای هر فرد و یا خانواده متفاوت می باشد. اما این مقدار معمولا برای اقشار متوسط جامعه بسیار نزدیک به هم بوده و می توان مقداری متوسط را برای آن ها در نظر گرفت. ضمنا توجه داشته باشید که هزینه ماه یا ماه های ابتدایی اقامت که شخص هنوز موفق به اخذ خوابگاه دانشجویی یا خانواده به منزل اجاره ای نشده باشد و نیاز به اسکان در هتل داشته باشد؛ یقینا بالاتر و بیش تر از بقیه اقامت آنان خواهد بود.

در حال حاضر و در ابتدای سال 2023 مخارج ماهانه یک فرد مجرد در کانادا بدون احتساب هزینه مسکن به طور متوسط 921.5 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 3,311.5 دلار در ماه هزینه را در بر می گیرد. که با احتساب هزینه اجاره ملک در یک شهر اصلی ماهانه به طور متوسط به 2000 دلار برای یک فرد مجرد و 5000 دلار برای یک خانواده 4 نفره می رسد.

حال با تمامی این تفاسیر و زندگی در نقاط و شهرهای مختلف این کشور، هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا می تواند کمتر یا بیش تر از مقادیر بالا باشد؛ که از طریق مشاوره با کارشناسان آی مهاجرتی و ارائه شرایط دقیق خود می توان به مبلغ دقیق برای شما نیز رسید. بهتر است مقاله نکته های مهم از اقتصاد کانادا را مطالعه نمایید تا شناخت دقیقی از اقتصاد و اوضاع مالی کانادا پیدا کنید.

هزینه زندگی در تورنتو کانادا

تا اینجا با مخارج زندگی در کانادا به طور کلی آشنا شدیم؛ اما در رابطه با هزینه زندگی در تورنتو کانادا لازم است بگوییم که این شهر یکی از مهم ترین و مهاجر پذیرترین شهرهای کانادا می باشد که هزینه های زندگی و اقامتی در آن جز شهرهای گران این کشور شناخته می شود؛ البته نباید از مزایای بسیاری که این شهر برای ساکنین خود فراهم می آورد غافل شویم.

اما در حال حاضر هزینه ماهانه یک شخص مجرد در این شهر بدون اجاره ماهانه به طور متوسط 1,034.2 دلار و هزینه یک خانواده 4 نفره 3,774.3 دلار در نظر گرفته می شود. این مقدار برای بسیاری از افراد می تواند کمتر و یا بیش تر به صورت ماهانه تمام شود. در جدول هزینه برخی از مخارج در تورنتو را در مقایسه با چند شهر مهم در جهان و نسبت به آنان مقایسه نموده ایم:

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
نیویورک 26.9% ارزان تر 38.6% ارزان تر 51.4% ارزان تر 32.5% ارزن تر
اوتاوا 4.1% گران تر 14.9% گران تر 38.5% گران تر 7.2% گرا ن تر
مادرید 30.9% گران تر 40.9% گران تر 60.9% گران تر 50.9 گران تر
مونیخ 1.9% ارزان تر 3.9% گران تر 15.2% گران تر 6.1% گران تر

همچنین مطالعه مقاله سرمایه گذاری در کانادا شما را با روش های سرمایه گذاری و مزایا و معایب هرکدام در این کشور و میزان امنیت آن ها آشنا می کند.

هزینه زندگی در ونکوور کانادا

ونکوور شاید پایتخت کانادا نباشد، اما به جرات می توان گفت که شناخته شده تر پایتخت می باشد و یکی از قطب های تحصیلی، اقتصادی و حتی سیاسی کانادا شناخته می شود که مقصد بسیاری از مهاجران خارجی قرار گرفته و یقینا قرار خواهد گرفت. با این تفاسیر پس شناخت هزینه زندگی در ونکوور کانادا بسیار مهم ارزشمند می باشد.

این شهر یکی از مناسب ترین مقاصد جهت سرمایه گذاری بخش املاک است، مقاله خرید ملک در کانادا کاملا چشمان شما را بر روی این سرمایه گذاری باز خواهد کرد و قیمت ملک در تمام نقاط مهم کانادا را به شما منتقل خواهد کرد. ضمنا هزینه زندگی یک دانشجو بدون هزینه ملک به طور متوسط ماهانه 982.5 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 3,614.9 دلار در نظر گرفته می شود . در جدول هزینه های این شهر در مقایسه با برخی شهرهای مهم جهان را مشاهده خواهد کرد:

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
نیویورک 27.1% ارزان تر 37% ارزان تر 47.8 ارزان تر 29.4% ارزان تر
اوتاوا 3.8% گران تر 18% گران تر 48.7% گران تر 12.1% گران تر
مادرید 30.5% گران تر 44.6% گران تر 72.8% گران تر 57.8% گران تر

در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی تمامی هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را برای شما عزیزان بررسی نمودند . جهت کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر با مشاورین موسسه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا 

در ادامه می توانید مهم ترین اطلاعات هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را در پاسخ سوالات پرتکرار ما بخوانید و در صورت وجود پرسش بیشتر آن را از طریق بخش دیدگاه از مشاورین ما بپرسید.

می توانیم بگوییم که ایالت کبک کانادا یکی از مقرون به صرفه ترین ایالات مهم در این کشور می باشد که زندگی در آن ارزان است.

در سال 2023 به طور متوسط هزینه زندگی یک شخص مجرد بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه در حدود 921.5 دلار می باشد.

متقاضیان جهت اخذ ویزای جاب آفر باید 155 دلار جهت صدور ویزا و 85 دلار جهت انگشت نگاری پرداخت نمایند.

یک فرد محصل یا کارمند ماهانه نزدیک به 100 دلار هزینه حمل و نقل دارد.

این هزینه به طور متوسط ماهانه 936.40 دلار در نظر گرفته می شود.

در پایان نیز تجربه رسیدن به ویزای کانادا و سایر کشورهای جهان در آی مهاجرتی را نیز ببینید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور خدادادی ،رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه