برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا 2024 + شرایط و مدارک لازم

اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید سریع به کانادا مهاجرت کرده و به اقامت دائم برسید، برنامه‌ های مهاجرت استانی کانادا (PNPs) یکی از بهترین برنامه‌های در دسترس است.

برنامه استانی مناسب افرادی است که قصد اشتغال و کار در کشور کانادا را دارند و تخصص و دانش آن‌ها مورد نیاز در یکی از مناطق یا استا‌های این کشور است. جذب از طریق این برنامه بسیار رقابتی بوده و افراد با بالاترین دانش و تخصص و تجربه موفق به دستیابی به ویزا و در نهایت اقامت دائم کانادا می‌شوند.

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا 2024، سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

در برنامه استانی کانادا باید دارای مهارت و تخصص موردنیاز آن استان بوده و بتوانید با کسب امتیاز در رقابت با متقاضیان از سراسر جهان پیروز شوید.

فهرست مطالب

این برنامه برای افرادی که دارای تخصص و دانشی کارآمد و مناسب با این کشور هستند و می‌توانند برای اقتصاد کانادا مفید و مثمر ثمر باشند، بسیار کاربردی است.

دقت داشته باشید که هریک از استان‌ها باتوجه به شرایط اقتصادی خود نیاز به مهارت‌ها و متخصصانی در مشاغل متفاوت از یکدیگر دارند که شما می‌توانید با اطلاع از آن‌ها با توجه به رزومه خود برای آنان اقدام نمایید. در ادامه شما عزیزان را با طور کامل با شرایط و چگونگی انجام برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا آشنا خواهیم ساخت.

ضمنا پیشنهاد می‌کنیم که شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را در مقاله مربوطه مورد مطالعه قرار داده و سوالات و ابهامات خود را با مشاورین آی مهاجرتی در میان بگذارید.

شرایط لازم برای برنامه‌ های مهاجرت استانی به کانادا

هریک از ایالات یا استان‌های کانادا برنامه مخصوص به خود را دارند که بر اساس نیاز بازار کار آن استان مشخص و طرح ریزی شده‌اند. پس برای این‌که بتوانید برای برنامه مهاجرتی یک استان نامزد شوید، باید شرایط مورد نیاز برنامه مهاجرتی آن استان را فراهم آورید و در نهایت موفق به دستیابی به امتیاز موردنیاز آن استان شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا 2024، سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

برنامه‌ مهاجرت استانی به کانادا (PNP) پس از برنامه اکسپرس اینتری از پرمتقاضی‌ترین برنامه مهاجرت کاری به کانادا شناخته می‌شود که برای تامین نیروی کار ماهر متخصص موردنیاز استان‌های کانادا طرح ریزی شده‌اند. این برنامه افراد مناسب را بر اساس استعداد و توانایی‌های مورد بررسی و انتخاب قرار می‌دهد که بتوانند به رشد اقتصادی آن استان کمک نمایند.

البته در میان تمامی استان‌ها، استان کبک دارای شرایط مهاجرتی متفاوتی نسبت به سایرین است که اگر قصد مهاجرت به آن را دارید باید آن را جداگانه مورد بررسی قرار دهید. البته در این‌جا لازم است تذکر دهیم که در اغلب برنامه‌های استانی مختلف نیاز به داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از یک کارفرما نیز نیاز است.

اما در کل باید بگوییم که شرایط هریک از برنامه‌های استا‌ها متفاوت است، اما متقاضیانی که دارای تحصیلات بالاتر، قدرت زبانی قوی‌تر و تجربه وسابقه کاری حرفه‌ای‌تر و بیش‌تری هستند، شانس بالاتری برای پذیرش خواهند داشت. در ادامه انواع برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا را برای شما معرفی کرده و شرایط آنان را به طور خلاصه و مفید به شما توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای شرکت در برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا

مدارک لازم برای شرکت در برنامه‌ های مهاجرت استانی به کانادا

علاقمندانی که قصد شرکت در برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا را دارند، باید مدارکی را تهیه و فراهم آورند تا به وسیله آن بتوانند برای مهاجرت به کانادا از این طریق اقدام نمایند. دقت کنید ممکن است باتوجه به ملیت متقاضیان و یا شرایط و حوزه‌کاری متفاوت هریک از افراد مدارکی خاص یا متغیر از هر فرد نیز درخواست شود، پس حتما در این‌باره با متخصصین ما مشورت کنید. اما ارائه مدارک زیر به طور قطع برای تمامی افراد نیاز خواهد بود:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه یا سند ازدواج
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدو سوءپیشینه
  • فرم درخواست عمومی اولیه
  • ارائه گواهی پیشنهاد کاری یا جاب آفر (در صورت نیاز در ایالت مورد نظر)
  • ارائه آخرین مدرک یا مدارک تحصیلی
  • ارائه تمامی سوابق کاری و حرفه‌ای
  • ارائه هرگونه گواهی‌نامه فنی و تخصصی
  • ارائه مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواست PNP
  • ارائه گواهی تمکن مالی مورد نیاز

انواع برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا

در حال حاضر برنامه‌های مختلف و متنوعی از مهاجرت استانی به کانادا در دسترس است که بررسی و معرفی هریک از آن‌ها از حوصله و وقت این مطلب خارج است. اما در ادامه این بخش به تفکیک هریک از استا‌های کانادا ما برنامه‌های مناسب و قابل دسترس برای مهاجران ایرانی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP)

آلبرتا در غرب کانادا واقع شده است و دو شهر بزرگ کانادا به نام‌های کلگری و ادمونتون را در خود جای داده است و پرجمعیت‌ترین استان در میان سه استان اصلی این کشور است. همچنین به عنوان یکی از زیباترین مناطق آمریکای شمالی با پارک‌های ملی معروفی مانند بنف و جاسپر شناخته می‌شود.

این استان برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) را که قبلاً برنامه نامزدی مهاجر آلبرتا بود، اجرا می‌کند. از طریق این برنامه، مهاجران آینده‌نگر با ترکیب مناسبی از مهارت‌ها و تجربه کاری مورد نیاز استان ممکن است گواهی نامزدی استان آلبرتا را دریافت کنند.

اگر مایل به مهاجرت به آلبرتا هستید، در حال حاضر هشت گزینه برای انتخاب دارید که در دو دسته مربوط به کارگران و مربوط به کارآفرینان دست‌بندی خواهد شد که در ادامه آن‌ها را خواهیم شناخت.

برنامه مهاجرت مربوط به کارگران

  • برنامه فرصت آلبرتا برای کارگران ماهری که در حال حاضر در یک شغل واجد شرایط در آلبرتا مشغول به کار هستند.
  • برنامه عمومی اکسپرس اینتری آلبرتا برای نامزدهای سیستم اکسپرس انتری (EE) که دارای امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) حداقل 300 هستند و در حال حاضر در یک شغل واجد شرایط کار می‌کنند.
  • مسیر فناوری سریع آلبرتا تحت جریان اکسپرس اینتری قرار می‌گیرد و برای متقاضیانی که در حال حاضر در صنعت فناوری آلبرتا کار می‌کنند و یا در 38 شغل شناسایی شده توسط استان پیشنهاد شغلی از آن صنعت دریافت کرده‌اند، آزاد است.
  • برنامه نوسازی روستایی آلبرتا برای نامزدهای دارای پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلبرتا برای کار در یک جامعه روستایی آلبرتا.
برنامه مهاجرت مربوط به کارگران

برنامه مهاجرت مربوط به کارآفرینان

  • برنامه کارآفرینی کشاورزی آلبرتا برای کسانی که مایل به راه‌اندازی یک تجارت کشاورزی در آلبرتا هستند.
  • برنامه کارآفرینی فارغ ‌التحصیلان آلبرتا برای فارغ التحصیلان بین‌المللی یک موسسه تعیین شده پس از دوره متوسطه در آلبرتا که مایل به راه اندازی کسب‌وکار در آلبرتا هستند.
  • برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی آلبرتا برای اتباع خارجی که از خارج از کانادا فارغ التحصیل شد‌ اند و مایل به راه‌اندازی کسب و کار در آلبرتا هستند.
  • برنامه کارآفرینان مناطق روستایی آلبرتا برای کارآفرینانی که می‌خواهند کسب‌وکاری را در یک جامعه روستایی آلبرتا راه‌اندازی کنند.

برنامه‌های استانی بریتیش کلمبیا

محل سومین شهر بزرگ کشور، ونکوور، بریتیش کلمبیا نیز یکی از متنوع ترین استان‌ها در سراسر کانادا است. اقتصاد بریتیش کلمبیا بر بخش منابع طبیعی قوی با تأکید بر جنگل‌داری و معدن تمرکز دارد. 

محیط طبیعی آن، با جنگل‌های وسیع و آب و هوای ساحلی منحصر به فرد، به عنوان یکی از زیباترین محیط‌های کانادا و در واقع جهان شناخته شده است. 

اما اگر شما مایل به مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا هستید 3 راه زیر پیش روی شما قرار دارد:

  • مهاجرت از طریق مهارت و تخصص – برنامه اسکیل ورکر
  • برنامه اکسپرس اینتری B.C.
  • مهاجرت کارآفرین – برنامه کارآفرینی

دقت داشته باشید که برنامه اسکیل ورکر برای کارگران ماهر، متخصصان کادر درمان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و همچنین کارگران مبتدی و نیمه ماهر در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های استانی مانیتوبا

استان مانیتوبا که بین استان‌های انتاریو و ساسکاچوان واقع شده است، از بسیاری جهات دروازه ورود به غرب کانادا است.مانیتوبا اولین استانی بود که برنامه نامزدهای استانی (PNP) را در سال 1998 راه‌اندازی کرد. 

به عنوان یک استان کوچک با تعداد کمی تازه وارد، این استان به PNP نیاز داشت تا خود را به عنوان مقصد انتخابی برای مهاجران ماهر معرفی کند.

از آن زمان، مانیتوبا یک داستان موفقیت بزرگ در مهاجرت بوده است و به لطف PNP مهاجرت نقش مهمی در جمعیت، نیروی کار و رشد اقتصادی این استان داشته است. 

اما به طورکلی برنامه‌های مهاجرتی به استان مانیتوبا شامل 5 روش می‌شود که هریک دارای جزئیات و شرایط مختص به خود است:

  • برنامه کارگر ماهر در مانیتوبا استریم
  • برنامه کارگر ماهر خارجی
  • برنامه سرمایه‌گذاری در کسب و کار مانیتوبا
  • برنامه آموزش بین‌المللی
  • برنامه ابتکار مدرن جامعه محور
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

نیوبرانزویک یکی از استان‌های دریایی شمال شرقی کانادا است. نیوبرانزویک همچنین تنها استان رسمی دو زبانه در کانادا است که حدود 30 درصد از جمعیت آن به عنوان زبان اول فرانسوی صحبت می‌کنند. از طریق برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP)، مهاجران آینده‌نگر با مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نظر استان ممکن است گواهی نامزدی استان نیوبرانزویک را دریافت کنند.

با این نامزدی، اتباع خارجی می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. NBPNP درخواست‌های تحت دسته‌های مهاجرتی زیر را می‌پذیرد:

  • برنامه اکسپرس اینتری
  • برنامه نیروی ماهر
  • برنامه مهاجرت تجاری
  • برنامه ابتکار استراتژیک
  • برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (آتلانتیک)

هریک از این برنامه‌ها دارای شرایط و ضوابطی مختص به خود و جداگانه هستند که متقاضیان باید آن‌ها را داشته و ارائه کنند. لازم است دقت داشته باشدی که به طورکلی متقاضیان این برنامه‌ها باید دارای یک پیشنهاد شغلی و جاب آفر از سوی یک کارفرمای نیوبرانزویکی باشند و بتواند نیازههای مهارتی این استان را رفع کنند.

طریق برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)

نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کانادا است و به یک نیروی اقتصادی قابل توجه در چشم‌انداز کانادا تبدیل شده است.این استان از دو توده خشکی مجزا تشکیل شده است: لابرادور که به سرزمین اصلی متصل است و جزیره نیوفاندلند.

NLPNP برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور است. از طریق این برنامه، مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه مورد نظر استان می‌توانند نامزد استانی نیوفاندلند و لابرادور شوند. برای مهاجرت به این استان در حال حاضر 6 برنامه در دسترس است که هرکریم شرایط خاصی داشته و ممکن است یکی از آن‌ها بتواند شامل حال شما شود:

  • برنامه کارگر ماهر نیوفاندلند و لابرادور از طریق اکسپرس اینتری
  • برنامه کارگر ماهر یا همان اسکیل ورکر
  • برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی
  • برنامه کارآفرینان بین‌المللی
  • برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل بین‌المللی
  • برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (آتلانتیک)

 

برای اطلاع از شرایط و جزئیات هریک از این برنامه‌ها می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کنید. اما دقت کنید که برای مهاجرت به این استان نیز باید قصد اقامت در آن را داشته و یا دارای شغل باشید و یا یک جاب آفر داشته باشید.

برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا (NSNP)

نوا اسکوشیا یک استان کوچک در کانادا است که در منطقه ماریتایمز این کشور واقع شده است. این استان از شبه جزیره نوا اسکوشیا، جزیره کیپ برتون و بیش از 3 هزار جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است. 

پایتخت آن هالیفاکس، به عنوان مرکز اصلی فرهنگ و هنر و همچنین به دلیل استاندارد بالای زندگی شناخته شده است.

مردم نوا اسکوشیا ارتباط نزدیکی با دریا دارند و این استان به خاطر زیبایی ساحلی و غذاهای لذیذش مشهور است.

NSNP برنامه نامزدهای استانی نوا اسکوشیا است. از طریق این برنامه، مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه مورد نظر استان می‌توانند گواهی نامزدی استان نوا اسکوشیا را دریافت کنند. این استان در حال حاضر 9 برنامه مختلف را پیش روی متقاضیان قرار داده است:

  • برنامه تجربه نوا اسکوشیا – اکسپرس اینتری
  • برنامه اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا
  • برنامه اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان
  • برنامه اسکیل ورکر نوا اسکوشیا
  • برنامه پزشکان
  • برنامه مشاغل مورد تقاضا
  • برنامه آزمایشی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی
  • برنامه کارآفرین
  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

انتاریو PNP – برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP)

انتاریو محبوب‌ترین مقصد کانادا برای مهاجران از سراسر جهان است. به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا، نزدیک به 40 درصد از کانادایی‌ها انتاریو را خانه خود می‌دانند. انتاریو همچنین خانه پایتخت کانادا، اتاوا و بزرگ‌ترین شهر آن تورنتو است. انتاریو تا حد زیادی مقصد اصلی برای تازه واردان به کانادا نیز می‌باشد.

این استان هر سال پذیرای یک سوم از کل تازه واردان است. مردم به دلیل فرصت‌های شغلی، درآمد بالا و جمعیت متنوع، انتاریو را انتخاب می‌کنند. در واقع، بیش از نیمی از کسانی که در تورنتو زندگی می‌کنند، در خارج از کانادا متولد شده‌اند. برنامه نامزدهای استانی انتاریو (PNP)، برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) نامیده می‌شود.

از طریق این برنامه، مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نظر استان ممکن است نامزد استانی از انتاریو دریافت کنند، پس از آن می‌توانند برای اقامت دائم کانادا با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهند. شما در انتاریو یکی از متنوع‌ترین و پویاترین برنامه‌های نامزد استانی را مشاهده می‌کنید که 3 راه را پیش روی شما می‌گذارد:

  • برنامه جاب آفر انتاریو: مناسب افرادی که دارای یک پیشنهاد کاری از کارفرمایی در انتاریو هستند.
  • برنامه سرمایه انسانی: این برنامه مناسب داشجویان تحصیلات تکمیلی و یا نیروی کاری ماهری است که تجربه کاری بسیار قوی، تحصیلات و مهارت‌های زبانی مناسبی برای برنامه اکسپری اینتری هستند.
  • برنامه کسب‌وکار: این برنامه برای علاقمندانی است که قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و یا خرید یک بیزنس آماده در انتاریو را دارند، مفید است.

در مقالات زیر نیز می‌توانید برخی از روش‌های مناسب مهاجرت به کانادا را با به روزتریین جزئیات مطالعه کنید:

برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

جزیره پرنس ادوارد (PEI) که از خود جزیره و چندین جزیره اطراف آن تشکیل شده است، کوچک‌ترین استان کانادا است. PEI «محل تولد کانادا» در نظر گرفته می شود و “کنفرانس شارلوت تاون” -که منجربه شکل‌گیری کشور شد، در سال 1864 در جزیره پرنس ادوارد برگزار شد.

این استان جزیره نه تنها به دلیل زمین‌های کشاورزی سرسبز و سواحل زیبای خود مشهور است، بلکه خانه اقتصاد رو به رشدی است که حول محور کشاورزی، گردشگری و ماهیگیری می‌چرخد.

PEI PNP برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد است که از طریق این برنامه، مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نظر استان ممکن است گواهی نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد دریافت کنند، پس از آن می توانند برای اقامت دائم کانادا با دولت کانادا درخواست دهند.

برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP)

برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP)

ساسکاچوان خانه یکی از سریع‌ترین اقتصادها و جمعیت‌های این کشور است که عمدتا به لطف ورود مهاجران از سراسر جهان است. ساسکاچوان یکی از استان‌های حاصل‌خیز و مستعد کشاورزی در غرب کانادا است. اقتصاد آن در درجه اول مبتنی بر کشاورزی و صنایع مهم منابع طبیعی مانند جنگل‌داری و ماهی‌گیری است. این شهر دارای دو شهر بزرگ، ساسکاتون و رجینا و همچنین گستره وسیعی از بیابان بکر است.

ساسکاچوان در زمینه مهاجرت بسیار موفق است. این استان سالانه پذیرای 3000 تا 4000 تازه وارد بوده که این تعداد اکنون به 15 هزار نفر افزایش یافته است. این امر به ویژه وقتی قابل توجه است که جمعیت ساسکاچوان کمی بیش از 1 میلیون نفر است. این استان یکی از محبوب‌ترین مقاصد کانادا برای تازه واردان است. در حال حاضر 4 برنامه برای مهاجرت به این استان در دسترس متقاضیان قرار دارد:

  • برنامه کارگران ماهر یا اسکیل ورکر بین‌المللی
  • برنامه تجربه ساسکاچوان
  • برنامه دسته کارآفرینان و مزرعه
  • برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل بین‌المللی

برنامه نامزدی مناطق شمال غربی (NTNP)

از طریق برنامه نامزد استانی مناطق شمال غربی (NTNP)، مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نظر مناطق شمال غربی ممکن است گواهی نامزدی استانی دریافت کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. برنامه نامزد استانی مناطق شمال غربی (NTNP) متقاضیان را تحت دو برنامه می‌پذیرد که یکی از آن‌ها دارای سه جریان مجزا است:

برنامه کارفرما محور مناطق شمال غربی:

  • برنامه سیستم اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر
  • برنامه کارگر ماهر یا اسکیل ورکر
  • برنامه مشاغل مبتدی/نیمه ماهر

برنامه مهاجرت تجاری مناطق شمال غربی:

  • برنامه کسب‌وکار

برنامه نامزدی مناطق شمال غربی (NTNP)

برنامه نامزد یوکان (YNP)

یوکان که در منتهی الیه شمال غربی کانادا واقع شده است، جایگاهی افسانه‌ای در تاریخ این کشور دارد. یوکان امروزی حدود 30 هزار نفر را در خود جای داده است که بیش‌تر در پایتخت وایت‌هورس زندگی می‌کنند. اقتصاد آن عمدتا از معدن و گردشگری تشکیل شده است. 

این قلمرو مکانی ایده‌آل برای سکونت برای افرادی است که برای جوامع قوی و فضای آزاد ارزش قائل هستند. مهاجران بالقوه با مهارت‌ها و تجربه‌های مورد نظر استان می‌توانند از طریق برنامه نامزد استانی یوکان که رسماً برنامه نامزد یوکان (YNP) نامیده می‌شود، برای مهاجرت به این استان نامزد شوند.

برنامه YNP شامل برنامه‌های زیر می‌شود:

برنامه نامزد یوکان (YNP)
  • برنامه یوکان اکسپرس اینتری (YEE)
  • برنامه نیروی متخصص یا اسکیل ورکر یوکان
  • برنامه تأثیر حیاتی یوکان
  • برنامه انتخاب از طریق کسب‌وکار

دقت داشته باشید که هریک از برنامه‌های استانی که در بالا گفتیم خود در برگیرنده برنامه‌های مختلفی بودند که هریک از آنان دارای شرایط و قوانین مختص به خود بوده و باید حتما ضوابط آن‌ها به طور مفصل و دقیق بررسی شود. کارشاسان ما می‌توانند جزئیات کامل و دقیق هریک از این برنامه‌ها را به شما عزیزان ارائه دهند.

مراحل لازم برای ثبت‌نام و شرکت در برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا

برای شرکت در برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا باتوجه به استا‌های مختلف و همچنین برنامه‌های مختلف در هر ایالت ممکن است روش ثبت‌نام و پذیرش تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، اما روند کلی معمولا شبیه به یکدیگر است که مراحل زیر را در بر خواهد گرفت:

  • در مرحله اول شما باید با توجه به شرایط و مدرک تحصیلی و همچنین تخصصی که دارید برنامه‌های هریک از استان‌ها را بررسی کنید و مناسب‌ترین برنامه مهاجرت استانی PNP را برای خود برگزینید.
  • در مرحله بعدی باید درخواست خود را برای برنامه مورد نظر و انتخابی‌تان ارسال نمایید که این امر از طریق دو روش امکان‌پذیر است. روش اول شما می‌توانید مستقیما با اسالت انتخابی خود ارتباط برقرار نموده و درخواست خود را به ثبت برسانید که در صورت قبولی خواهید توانست پروفایلی ساخته که نشان از قبولی در خواستتان دارد. اما در روش دوم شما باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام نموده و پروفایلی در آن ساخته و سپس ایالت و برنامه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید که در صورت دریافت جواب و پیغام مثبت از سوی آنان باید باز به طور مستقیم با استان مربوطه تماس برقرار نموده و درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.
  • در این مرحله باید منتظر اعلام نتیجه از استان مربوطه بمانید که در صورت پذیرش و قبولی درخواست اقامت دائم کانادا برای شما ارسال خواهد شد.
  • در مرحله آخر باید یا به صورت آنلاین و یا به صورت کتبی درخواست اقامت دائم خود را برای دولت فدرال کانادا ارسال کنید که اگر برنامه انتخابی شما در سیستم اکسپرس اینتری باشد، باید آنلاین اقدام کنید وگرنه باید به صورت کتبی اقدام نمایید.

روش‌های مهاجرتی و چالش‌های پیش رو

روش های مهاجرت به کانادا و سایر کشورهای جهان بسیار متنوع بوده و خوب است که پس از بررسی دقیق تمامی مسیرها، به بهترین گزینه ممکن دست یابید.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق تمامی روش های مهاجرتی را بررسی نموده و چالش‌های پیش رو را برای شما شرح داده است.

پس از تماشای این وبینار تا انتها، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا با توجه به شرایط فردی‌تان به بهترین نتیجه برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

هزینه شرکت در برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا

در رابطه با هرینه‌های برنامه مهاجرت استانی در کانادا باید بگوییم که این روش یک نوع مهاجرت کاری است که نیاز به بودجه و سرمایه مالی چندانی ندارد و این تخصص و دانش شما خواهد بود تعیین کننده همه چیز است. البته باید در رابطه با برخی از برنامه‌های کارآفرینی استثنا قائل شد، چون این برنامه‌ها نیاز به بودجه مالی دارند که شما اثبات کنید قادر به تامین مخارج سرمایه‌گذاری خود هستید.

اما به طورکل شما برای برنامه مهاجرت استانی در کانادا PNP باید هزینه‌های مرتبط به ارسال درخواست را پرداخت کنید که برای افراد متاهل و همچنین دارای فرزند مقادیر متفاوت بوده و باید هزینه‌های مازاد به هرکدام را پرداخت کنید. دقت داشته باشید به ازای هر فرزند زیر 22 سال باید مبلغ 230 دلار کانادا اضاف پرداخت شود. هزینه‌ها را جدول زیر مشاهده خواهید نمود: (دلار کانادا)

دسته بندی مجرد بدون فرزند متاهل بدون فرزند متاهل با یک فرزند
هزینه اولیه ثبت درخواست 850 دلار 1700 دلار 1930 دلار
هزینه حق اقامت دائم کانادا 515 دلار 1030 دلار 1030 دلار
ارزیابی اعتبار تحصیلی 300 دلار 600 دلار 600 دلار
آزمون زبان 300 دلار 600 دلار 600 دلار
معاینات پزشکی 200 دلار 400 دلار 600 دلار
سایر هزینه‌ها 175 دلار 350 دلار 525 دلار
مجموع 2340 دلار 4680 دلار 5285 دلار

Benefits of immigrating through Canada's provincial nominee programs

مزایای مهاجرت از طریق برنامه‌های نامزد استانی کانادا

برنامه‌های نامزد استانی کانادا را باید یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور کانادا معرفی کرد که مزایای بسیاری برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت. اما این روش نیز مانند تمامی روش‌های مهاجرتی از معایبی نیز برخوردار است که البته بسیار معدود و کم هستند. اما به طور کل اطلاع از این مزایا و معایب می‌تواند ذهنیت بسیار کامل‌تر و روشن‌تری به شما ارائه دهد. از مزایای مهم این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • دستیابی سریع و فوری به اقامت دائم کانادا برای متقاضی و خانواده او
  • وجود فرصت‌های شغلی بسیار و تنوع بالا در گوناگونی مشاغل
  • امکان همراه بردن خانواده و تحصیل آنان در این کشور
  • بهره‌مندی از خدمات و امکانات کامل در کانادا
  • بهره‌مندی از تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان
  • امکان استفاده از خدمات و تسهیلات مالی و بانکی
  • امکان دستیابی به تابعیت و پاسپورت کانادا پس از مدت زمانی معلوم

معایب

  • نیاز به تسلط بالا به زبان خارجه
  • نیاز به داشتن تجربه و تخصص بالا در حوزه و حرفه مربوطه
  • طولانی بودن مدت رسیدگی به درخواست
  • تغییر مداوم مشاغل موردنیاز هر استان باتوجه به اقتصاد و جذب نیروی کار در آن‌ها
  • اجبار به داشتن جاب آفر در برخی از برنامه‌های استانی

باتوجه به تنوع و وسعت بسیار برنامه‌های نامزد استانی کانادا اگر در رابطه با هریک از برنامه‌های استان‌های مختلف این کشور نیاز به راهنمایی داشته و یا نیازمند دریافت مشاوره جهت تهیه و ارسال مدارکتان را دارید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در هریک از دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از اطلاعات و تجارب آنان استفاده کنید.

سوالات پرتکرار برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا 2024

با مطالعه سوالات پرتکرار برخی از مهم‌ترین اطلاعات در این زمینه را دریافت کرده و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه، می‌توانید مستقیما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شما می‌توانید از طریق ارتباط مستقیم با استان مربوطه و یا از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای نامزدی و دستیابی به برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا اقدام نمایید.

بله در صورتی که در یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا پذیرفته شوید فورا برای شما و خانواده‌تان اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد.

بله در صورت پذیرفته شدن در یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا و زندگی به مدت حداقل 3 تا 5 سال در این کشور می‌توانید به تابعیت و پاسپورت کانادا برسید.

بله برای این‌که در یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا پذیرفته شوید باید تسلط بالا و قبال قبولی در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

تمامی برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا نیاز به جاب آفر ندارند اما بسیاری از آن‌ها نیز نیاز به داشتن جاب آفری معتبر دارند.

خیر به غیر از برنامه‌های مرتبط با کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌ها دیگر موارد نیازی به بودجه و سرمایه اولیه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه