ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان، انتخابی هوشمندانه برای مسافران

ویزای تزانزیت فرودگاهی آلمان

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

خیر، این نوع ویزا یک ویزای موقت با مدت و محدود و کوتاه است که در بهترین حالت 72 ساعت و در حالت معمول 6 تا 12 ساعت اجازه حضور در آلمان را تحت شرایط خاصی صادر می‌کند.

اگر این نوع ویزا به صورت بلندمدت اخذ شده باشید، اجازه خروج از فرودگاه را دارد. اما اگر به صورت کوتاه‌مدت اخذ شده باشید اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان با مدت اعتبار استفاده 6 ماهه صادر می‌شود.

بله، ایرانیان در صورت نیاز به جابه‌جایی پرواز در کشور آلمان قطعا باید ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان را اخذ کنند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان یکی از انواع ویزاهایی است که شاید کمتر نام آن را شنیده‌اید، اما برخلاف تصور یکی از پر استفاده‌ترین انواع ویزاها بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویزاهای ترانزیتی معمولا مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرد که سفرهای زیادی را تجربه می‌کنند و به کشورهای مختلفی در حال سفر هستند. متقاضیان سفرهای خارجی باید بدانند که هر کشوری قوانین خاص و ویژه‌ای داشته و به راحتی به تابعین دیگر کشورها اجازه رفت‌وآمد را نمی‌دهد، حتی اگر این رفت‌وآمد به صورت کوتاه‌مدت بوده و مدت زمان آن کم باشد.

افراد برای فرود در فرودگاه تمام کشورهای خارجی به خصوص کشوری نظیر آلمان نیاز به ویزا داشته و باید این قانون را رعایت کنند تا دچار دردسر نشوند . همواره مشاهده کردید که افراد بسیاری جهت سفرهای خارجی خود نیاز به انجام دو یا چند پرواز داشته و باید در فرودگاه‌های دیگر کشورها فرود آمده و مجددا سوار هواپیما بعدی خود شوند، حال اگر یکی از این مقاصد کوتاه مدت کشور آلمان باشد، باید ویزای موردنیاز را اخذ کرده باشید.

در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی شرایط و مراحل دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان را برای شما عزیزان شرح خواهند داد که یکی از انواع ویزای آلمان به شمار می رود.

لیست فرودگاه‌های ترانزیت آلمان

شاید برای شما این سوال به‌وجود آمده باشد که آیا برای حضور در تمامی فرودگاه‌های کشور آلمان نیاز به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان خواهیم داشت؟! دقت داشته باشید که آلمان در حال‌حاضر 36 فرودگاه بین‌المللی دارد که فقط 5 مورد از آن‌ها را می‌توان به‌عنوان فرودگاه ترانزیتی مورد استفاده قرار داد که به شرح زیر هستند:

  • فرودگاه برلین
  • فرودگاه کلن
  • فرودگاه دوسلدورف
  • فرودگاه فرانکفورت
  • فرودگاه هامبورگ

ویدیو و پادکست ویزای تزانزیت فرودگاهی آلمان

ویزای تزانزیت کشور آلمان برای افرادی مناسب است که زیاد به سفر رفته و در هر سفر دو یا چند پرواز دارند.

مونا از لازمه دریافت این ویزا برای افراد علاقه مند به سفر می گوید و همواره به خاطر داشته باشید که کارشناسان ما آماده دریافت ویزای کشور آلمان در تمامی زمینه ها هستند.

نمایش ویدیو درباره ویزای تزانزیت فرودگاهی آلمان

انواع ویزای ترانزیتی آلمان

ویزای ترانزیت آلمان یکی از مدارکی است که افراد برای اقامت کوتاه ‌مدت در فرودگاه این کشور باید دریافت کرده و همراه داشته باشند. این ویزا امکان توقف در فرودگاه‌های این کشور (البته بدون اجازه اقامت در کشور آلمان و خارج شدن از محدوده حمل‌و‌نقل فرودگاهی) را برای تغییر پرواز فراهم می‌آورد که به آن ویزای نوع A نیز می‌گویند.

دقت داشته باشید که داشتن این ویزا به معنای اجازه خروج از فرودگاه و گشت و گذار در این کشور نبوده و بلکه مقصدی موقت و کوتاه جهت جابه جایی پرواز است. البته اکثر کشورهای جهان نیازی به اخذ ویزای ترانزیتی ندارند و تنها اقدام از کشورهای افغانستان، بنگلادش، اریتره، اتیوپی، غنا، هندوستان، ایران، عراق، اردن، لبنان، مالزی، نیجریه، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی، سری لانکا، سودا، سوریه، ترکیه نیازمند دریافت این نوع ویزا هستند.

از آن‌جایی که شهروندان ایرانی نیاز به اخذ این ویزا دارند، می‌توانند به دو صورت این ویزا را اخذ نمایند:

  • ویزای کوتاه‌مدت: این ویزا اجازه حضور به مدت 6 تا 12 ساعت در فرودگاه آلمان را به شما می‌دهد تا پرواز خود را عوض کنید و قادر به خروج از محوطه فرودگاه نیستید.
  • ویزای بلندمدت: این ویزا به شخص اجازه حضور به مدت 72 ساعت را می‌دهد و شخص قادر است فرودگاه را ترک کرده و گشتی هم در آلمان بزند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان

دقت داشته باشید که اخذ این نوع از ویزا نیز به مانند دیگر ویزاهای کشور آلمان نیاز به طی کردن مراحل درخواست از سوی سفارت این کشور و ارائه مدارک موردنیاز آن را دارد. به همین‌خاطر همواره مطمئن شوید که آیا درخواست این ویزا برای شما اجباری بوده و به آن نیاز خواهید داشت، سپس اقدام کنید.

به طورکلی مدارک لازم جهت اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان چندان خاص یا پیچیده نمی‌باشند، اما همواره اطلاع از آخرین و جدیدترین تغییرات بسیار مهم می‌باشد. در حال‌ حاضر مدارک موردنیاز این ویزا به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با صفحه‌خالی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی با شرایط لازم
  • بیمه مسافرتی
  • سند پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت‌ملی، سند ازدواج و غیره)
  • ارائه دعوت‌نامه از کشور مقصد و یا مدارک مربوط به سفر بعدی به مقصد نهایی
  • بلیط هر دو پرواز جهت اثبات تغییر پرواز در این کشور

هزینه ویزای ترانزیت آلمان

سفر به خارج از کشور به هر مقصدی که باشد قطعا با هزینه‌های همراه است که از پرداخت آن‌ها نمی‌توان امتناع نمود. در رابطه با هزینه ویزای ترانزیت آلمان نیز باید بگوییم که هزینه صدور این ویزا 80 یورو می‌باشد و هزینه‌ای که باید مربوط به ترجمه برخی از مدارک پرداخت نمایید.

هزینه ویزای تزانزیت آلمان

مراحل اخذ ویزای ترانزیت آلمان

جهت دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان مراحل سخت یا پیچیده‌ای را نیاز به پشت‌سر گذاشتن نخواهید داشت. اما دقت داشته باشید که مصاحبه سفارت اهمیت بالایی دارد و باید بتوانید افسر مربوطه را قانع کنید که قطعا پس از رسیدن به آلمان قصد تغییر پرواز داشته و نمی‌خواهید در این کشور مانده و پناهنده شوید.

مدت زمان رسیدگی به درخواست و اعلام نتیجه به طور متوسط 5 تا 7 روز به طول می‌انجامد و مدت اعتبار این ویزای 6 ماه خواهد بود.

به همین‌خاطر بهتر است که زودتر از 3 ماه از زمان مقرر اقدام ننمایید، البته بهتر است که حداقل 45 تا 60 روز نیز پیش از زمان پروازتان اقدام کنید، چون ممکن است به دلایل غیر مشخص ناگهان رسیدگی به درخواست شما 30 تا 60 روز هم زمان ببرد . به طورکلی مراحل اخذ ویزای ترانزیت آلمان بدین شرح است:

  • با تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین، وقت سفارت خود را اخذ کنید.
  • تمامی مدارک موردنیاز سفارت را جمع آوری کنید.
  • در زمان مشخص شده در سفارت آلمان با تمامی اصل و کپی مدارک حاضر شوید.
  • هزینه صدور ویزا را بپردازید.
  • در مصاحبه آماده و قوی حاضر شوید.
  • منتظر اعلام نتیجه صدور ویزا باشید.

چه افرادی نیاز به اخذ ویزای ترانزیتی ندارند؟

قطعا جای تعجبی نیست که برخی از افراد به دلایل خاص و مشخصی نیاز به دریافت این نوع از ویزا را نخواهند داشت. افرادی که به طورکلی نیازی به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان را ندارند به شرح زیر هستند:

  • دارندگان گرین‌کارت ایالات متحده آمریکا
  • دارندگان ویزای معتبر ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، انگلستان و ایرلند شمالی
  • خدمه پرواز
  • دارندگان پاسپورت دیپلماتیک
  • اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا
  • افرادی که اقامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، آندورا، کانادا، سن مارینو، کانادا و ژاپن را دارند.

وبینار نگاهی بر روش های مختلف مهاجرتی

تولد فرزند تنها یکی از روش های مهاجرت به کشورهای مختلف جهان است که شرایط آسانی نیز ندارد.

ز این رو در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به بررسی روش های مهاجرتی متنوه پرداخته و چالش های هر یک را نیز برای شما عزیزان بازگو می کند.

تا انتها این وبینار را تماشا نموده و جهت هرگونه راهنمایی با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

اما اگر فقط‌ دارنده پاسپورت ایران هستید و شامل هیچ‌کدام از موارد بالا نمی‌شوید، باید حتما ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان را دریافت کنید. ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان، انتخابی هوشمندانه برای مسافران با شرایطی خاص است که کارشناسان تیم آی مهاجرتی همه روزه به صورت حضوری و تلفنی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در این‌باره و ارائه راهنمایی لازم می‌باشند.

چنانچه به دنبال دریافت اقامت یک کشور اروپایی از طریق تولد فرزند خود هستید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه