چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند

چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند می تواند سوال بسیاری از شما عزیزان برای رسیدن به زندگی بهتر باشد . هلند یکی از بهترین کشورهای دنیا با امید به زندگی بالاست که با ثبات اقتصادی ایده آل می کوشد ، بهترین سطح زندگی را برای تمامی شهروندان خود فراهم سازد.

در ابتدا باید بگوییم که اخذ اقامت هلند از طریق تولد فرزند امکان پذیر نبوده و نمی توانید آن را به عنوان یک روش مهاجرتی به شمار آورید ، اما اطلاع از قوانین و شرایط می تواند راهگشای خوبی برای شما علاقه مندان و یا مهاجرین به این کشور باشد.

چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند

از طریق تولد فرزند در هلند نمی توان برای والدین خارجی به هیچ عنوان ویزا یا اقامت موقت و دائم هلند را به دست آورد.

فهرست مطالب

مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملا قانونی مسیرهایی خوبی را پیش روی شما قرار می دهد که در نهایت منجر به اقامت این کشور می شود ، پس حتما بر روی آن کلیک کرده و از به روزترین اطلاعات در این زمینه که توسط کارشناسان آی مهاجرتی جمع اوری شده است ، بهره مند شوید.

قانون تولد فرزند در هلند بیان می کند که کودکانی که والدین هلندی دارند ، از همان ابتدای تولد خود با توجه به شرایط یکی از اتباع این کشور خواهند بود . اما چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند برای فرزندانی که از والدینی غیر هلندی متولد می شوند متفاوت است که در ادامه آن می پردازیم.

قانون تولد فرزند در هلند

قانون تولد فرزند در تمامی کشورهای جهان از دو شیوه خاک و خون پیروی می کند که طبق قانون خاک زمانی که یک کودک در خاک کشوری متولد شود ، به صورت خودکار تابعیت آن کشور را دریافت می کند . اما در قانون خون باید حداقل یکی از والدین دارای اقامت دائمی و یا تابعیت باشد تا فرزند بتواند به اقامت برسد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند

برخی از کشورها نیز از هر دو قانون پیروی می کنند ، اما در رابطه با قانون تولد فرزند در هلند باید گفت که در صورت وجود شرایط زیر می توان برای فرزند تابعیت هلند را دریافت کرد:

  • مادر فرزند هلندی باشد.
  • پدر فرزند شهروند هلند باشد و با مادرش ازدواج کرده باشد ( ملیت مادر فرزند در این شیوه دارای اهمیت نیست ) و در صورتی که ازدواج به صورت رسمی ثبت نشده باشد باید قبل از تولد فرزند ، باردار بودن پارتنر خود را اعلام کند.
  • پدر و مادر هر دو اقامت دائم هلند را داشته باشند.

اما چنانچه فرزند از والدینی غیر هلندی متولد شده باشد خود به خود شهروند محسوب نشده و برای رسیدن به تابعیت باید شرایط زیر را فراهم سازد:

  • فرد متقاضی در هلند متولد و از زمان تولد در این کشور زندگی کرده باشد.
  • در هنگام درخواست تابعیت به صورتی قانونی در این کشور اقامت داشته باشد.
  • سه سال متمادی در این کشور زندگی کرده است.
  • در طول 5 سال گذشته سابقه کیفری نداشته است.

هزینه های تولد فرزند در هلند

یکی از روش هایی که دولت هلند برای تشویق شهروندان به فرزند داشتن انجام داده است ، کاهش هزینه های تولد فرزند و خدمات مراقبتی می باشد ، به نحوی که تا حدی برای والدین رایگان شده است . همانگونه که می دانید هزینه های تولد فرزند در هلند و یا هر کشور دیگری با به دنیا آمدن نوزاد شروع نشده و قبل از آن به نوعی با آغاز بارداری هزینه ها نیز شروع می شود.

علاوه بر این در صورتی که مادر شاغل باشد ، در دوران بارداری نیازمند مرخصی است که می تواند بر میزان درآمد او تاثیر بگذارد . از این رو باید تمامی جوانب را درنظر داشت . خوشبختانه در کشور هلند با داشتن بیمه اغلب هزینه ها پوشش داده می شود و شهروندان از طریق پرداخت مالیات خدمات درمانی و بهداشتی را به بهترین شکل ممکن دریافت می کنند.

در زمینه چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند باید هزینه های خود را در حدود جدول زیر درنظر داشته باشید:

نوع خدماتمیزان هزینه
هزینه زایمان761،85 یورو ( بازپرداخت بیمه 236 یورو )
اقلام روزمره: شیر خشک، بطری، پوشک، دستمال مرطوب، محصولات مراقبت از پوست کودک200 تا 400 یورو
لباس هر سه فصلاز 300 یورو
کالسکه ، تخت ، صندلی ماشیناز 500 یورو به بالا

پوشش دهی بیمه زایمان در هلند

در رابطه با هزینه های تولد کودک در هلند برای مهاجرین شرایط می تواند کمی متفاوت باشد و هزینه های بیشتری را در برگیرد . بیمه درمانی عمومی در هلند برای شهروندان بخشی از هزینه های زایمان را پوشش می دهد و با داشتن بیمه های خصوصی می توان تمامی هزینه ها را پوشش داد.

اما برای مهاجرین که شهروند این کشور محسوب نمی شوند ، باید با پرداخت حق بیمه برخی از هزینه ها را پوشش داد و طبیعتا هزینه بیمارستان های خصوصی بسیار بالاتر است . نوع پوشش دهی بیمه زایمان در هلند نیز با توجه به اقامت می تواند متفاوت باشد و دانشجویان نسبت به افرادی که اقامت کاری دارند ، بیمه و هزینه های مختلفی داشته باشند.

بیمه درمانی دولتی در هلند معمولا هزینه بالایی را در ماه شامل نمی شود ، اما تمامی خدمات را به صورت کامل پوشش نمی دهد . در مقابل شرکت های بیمه خصوصی زیادی وجود دارد که با دریافت ماهیانه مبلغ بالاتری تمامی هزینه های شما را پوشش می دهند.

همچنین در نظر داشته باشید که زندگی در هلند با هزینه های متداول دیگری نیز همراه است که در عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند به صورت دقیق به آن ها پرداخته ایم.

Costs Of Having a Child in the Netherlands

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

در صورتی که بتوانید به هر یک از روش های بالا به اقامت از طریق تولد فرزند در هلند برسید ، باید تولد او را بر اساس شهر و استانی که در آن زندگی می کنید ثبت نمایید و پس از آنکه تولد فرزندتان در سیستم دولتی ثبت شد ، نوبت به دریافت شناسه می رسد . مدارک لازم اخذ اقامت از طریق تولد فرزند شامل موارد زیر می باشند:

  • گواهی تولد فرزند
  • عکس
  • فیش پرداخت هزینه های زایمان و بیمارستان
  • مدارک شناسایی پدر و مادر
  • مدارک اقامتی و شهروندی پدر و مادر

خوب است به شما بگوییم که چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند میسر آسانی نبوده و زمانی که کشور تراز اولی همچون هلند این مسیر را برای رسیدن به اقامت اتباع خارجی می بندد؛ مسیر دشواری برای اقدام از طریق آن وجود دارد.

بنابراین بهتر است که سایر روش های ممکن را بررسی کنید که آسان تر بوده و در نهایت شما را به اقامت می رساند.

Required Documents

اخذ اقامت هلند از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت هلند از طریق تولد فرزند

بسیاری از علاقه مندان به زندگی در هلند تلاش می کنند تا به واسطه تولد فرزند خود در این کشور به اقامت برسند ، اما باید بدانید که آیا چنین شرطی امکان پذیر است یا خیر ؟ در رابطه با اخذ اقامت هلند از طریق تولد فرزند باید بگوییم که کشور هلند به واسطه تولد فرزند به والدین اجازه اقامت اعطا نمی کند و شما باید با استفاده از یکی از روش های مهاجرتی حضور خود در این کشور را رسمی ساخته و پس از 5 سال درخواست اقامت دائم و شهروندی را داشته باشید. دقت داشته باشید که در این 5 سال نیز باید به زبان هلندی تا حد نسبی تسلط یافته و هیچ گونه جرمی را مرتکب نشده باشید . 

یک آزمون حقوق مدنی نیز از شما گرفته می شود که باید نمره قبولی را در آن به دست آورید . همچنین تامین کامل مالی به همراه محل مناسبی برای سکونت از جمله اصلی ترین پیش نیازهای رسیدن به شهروندی این کشور می باشد.

در این عنوان کارشناسان ما تلاش نمودند تا به چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند بپردازند و پاسخگوی شما در کلیه امور مرتبط با مهاجرت خواهند بود . در صورتی که هرگونه سوال برایتان در این حوزه وجود دارد با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید.

همچنین توصیه می کنیم تا عنوان مهاجرت تحصیلی به هلند را نیز مطالعه کنید تا با یکی از بهترین روش های زسیدن به اقامت هلند نیز آشنا شوید.

مطالعه مطالب زیر سایر روش های مهاجرتی مهم و مناسب به هلند را به شما شرح خواهند داد:

مزایای دریافت تابعیت کشور هلند

چنانچه بتوانید به تابعیت کشور هلند برسید ، از مزایای زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان بهره مند می شوید که نظیر آن را حتی در سایر کشورهای اروپایی نخواهید دید:

  • می توانید به سایر کشورهای اروپا بدون دریافت ویزا مسافرت کرده ، در آنها زندگی ، تحصیل و یا کار کنید.
  • به عنوان یک شهروند از تمامی مزایای زندگی در این کشور بهره مند می شوید.
  • می توانید در بهترین دانشگاه های به صورت رایگان تحصیل کنید.
  • فرصت کار در ادارت دولتی را خواهید داشت.
  • سیستم مراقبت بهداشتی هلند به صورت کامل در اختیارتان قرار می گیرد.
  • شهروندی به فرزندانتان اعطا می شود.

دقت داشته باشید که شما می توانید از طریق ازدواج با یکی از اتباع این کشور نیز به اقامت دائم و سپس شهروندی برسید که مشاورین ما در آی مهاجرتی در عنوان شرایط اقامت هلند با ازدواج به صورت دقیق به آن پرداخته اند که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید . در صورتی که در رابطه با چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند سوالی برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند

با مطالعه مقاله چگونگی اقامت هلند با تولد فرزند سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود را توانستیم پاسخ دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها و یا فرم تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی در تماس باشید.

تنها در صورتی که یکی از والدین دارای تابعیت و یا شهروندی هلند باشد می توان برای فرزند نیز تابعیت این کشور را دریافت کرد.

کشور هلند از قانون خون برای اعطای تابعیت به شهروندان خود استفاده می کند.

پوشش مخارج تولد فرزند با توجه به نوع بیمه و وضعیت اقامت برایتان متفاوت خواهد بود ، اما به صورت کلی برای شهروندان این کشور بسیار مناسب است.

خیر  والدین فرزند باید تلاش کنند تا از طریق سایر روش های قانونی این کشور به تابعیت برسند.

بله ، در صورتی که یکی از والدین او هلندی باشند و یا توسط یک فرد هلندی به فرزندخواندگی پدیرفته شود ، می تواند به تابعیت این کشور دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه