راهنمای جامع برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا 2024

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا راهی جهت اخذ اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی از موسسات کانادایی است که می‌خواهند در یکی از 4 استان اقیانوس اطلس کانادا (حوزه آتلانتیک) کار و زندگی کنند.

این برنامه به کارفرمایان کمک می‌کند تا نامزدهای واجد شرایط را برای مشاغلی که نتوانسته‌اند به صورت محلی و توسط شهروندان پر کنند را استخدام نمایند.

راهنمای جامع برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا 2024

در برنامه آتلانتیک کانادا می‌توانید برای کار در چهار استان این کشور درخواست داده و مطابق با مهارت و مدرک تصحیلی که دارید به کار جذب شوید.

فهرست مطالب

 استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا شامل 4 استان نیوبرانزویک (New Brunswick)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) و نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) می‌شود.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک که با نام AIP نیز شناخته می‌شود از تاریخ 6 مارچ سال 2022 به صورت اجرایی درآمده است.

البته لازم به ذکر است که پیش از این برنامه، برنامه‌ آزمایشی مهاجرت آتلانتیک AIPP در حال اجرا شدن که دقیقا پیش از شروع برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا به کار خود پایان داد و بسته شد. 

در ادامه شما را با این برنامه بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر آشنا خواهیم کرد. ضمنا پیشنها می‌کنیم مراحل دریافت تابعیت و شهروندی کانادا را نیز در مقاله مربوطه مورد مطالعه قرار دهید و اطلاعات دقیقی درباره آن کسب کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای جامع برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا 2024

انواع برنامه‌های مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا دارای دسته‌های مختلفی برای جذب نیروی کار ماهر است که در ادامه هریک از آن‌ها را نام برده و خلاصه‌ای از شرایط آن‌ها خواهیم گفت:

  • برنامه آتلانتیک برای کارگران ماهر (AHSP): این برنامه مختص افرادی است که دارای تجربه و سابقه کاری در مشاغل NOC بوده و در این‌جا مدرک تحصیلی و آکادمیک دارای تاثیر چندانی نیست. همچنین متقاضی باید دارای حداقل 1 سال سابقه کار طی 3 سال گذشته بوده و شغل وی در یکی از دسته‌های NOC 0 یا A و یا B جای گرفته باشد. داشتن حداقل مدرک دیپلم دبیرستان نیز لاز است.
  • برنامه آتلانتیک برای کارگران مهارت متوسط (AISP): برای شرکت در این برنامه داشتن حداقل 1560 ساعت سابقه و تجربه کاری طی 5 سال گذشته موردنیاز است.
  • برنامه آتلانتیک برای فارغ التحصیلی بین المللی (AIGP): بر خلاف موارد بالا در این برنامه داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی و آکادمیک موردنیاز خواهد بود و ارائه سابقه و تجربه کار تاثیری نداشته و لازم نیست.
شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یک برنامه کارفرما محور است که برای کمک به کارفرمایان در آتلانتیک کانادا طراحی شده است تا نامزدهای واجد شرایط را برای مشاغلی که قادر به پر کردن آن‌ها به صورت محلی نیستند استخدام کنند. برای مهاجرت به آتلانتیک کانادا از طریق این برنامه باید یا فارغ‌التحصیل اخیر از یک موسسه معتبر پس از دوره متوسطه در آتلانتیک کانادا باید و یا یک کارگر ماهر و دارای تخصص. اما لازم است بدانید که برای اقدام از طریق این برنامه باید شرایطی را داشته و یا آن‌ها را فراهم آورد که از طرف کارفرما و متقاضی لازم خواهند بود. کارفرمایان باید حتما از متقاضی و نیروی استخدام کرده و خانواده وی حمایت‌های لازم و کافی را به عمل آورند و برای دریافت اعتبار به نمایندگی یکی از استان‌های تحت برنامه آتلانتیک مراجعه نمایند.

همچنین متقاضیان نیز باید شرایط زیر را فراهم یا رعایت نمایند:

  • داشتن سوابق و تجربه کاری مرتبط با شغل مربوطه 
  • ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاه بین‌المللی 
  • دانش زبانی کافی و مدرک زبان معتبر
  • تمکن مالی کافی برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده ( عدم نیاز در صورت سکونت در کانادا)

در ادامه هریک از این شرایط را برای شما بسط داده و جزئیات موردنیاز هریک را بررسی و معرفی خواهیم کرد.

شرایط سوابق کار

دقت داشته باشید که برای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا باید حداقل دارای 1560 ساعت کار در طول 5 سال گذشته باشید. 

همچنین دقت کنید که در صورتی تجارب کاری شما مورد قبول این برنامه قرار خواهد گرفت که شغل مربوطه جز مهارت‌های طبقه‌بندی شده ملی NOC و دسته‌های B،0،A و C باشد.

ضمنا ساعاتی پذیرفته خواهند شد که بابت آن‌ها مزد گرفته باشید و تفاوت ندارد که ساعات شغل پاره وقت بوده یا تمام وقت. 

ضمنا دقت کنید که تعدا ساعاتی که به صورت خود اشتغال کار کرده‌اید پذیرفته نخواهد شد و اگر با مجوز رسمی و قانونی کار کرده باشید در هر کشوری که کار کرده‌اید سابقه شما قابل قبول خواهد بود.

شرایط تحصیلی

دانشجویان بین‌المللی که دارای ویزا و مجوز تحصیل بوده و در یکی از دانشگاه‌های کانادا به صورت تمام وقت تحصیل کرده و مدرک دریافت کرده‌اند نیازی به ارائه سوابق کاری برای برنامه آتلانتیک ندارند. البته باید دقت داشته باشید که نیاز است حتما تا پیش از فارغ‌التحصیلی حداقل 16 ماه را در طی 2 سال گذشته در یکی از این 4 استان آتلانتیک زندگی کرده باشید.

همچنین دقت کنید که در حین تحصیلات خود بیش از نیمی از تحصیلات و آموزش‌های خود را به صورت آنلاین و آموزش از راه دور گذرانده باشید، برای برنامه آتلانتیک واجد شرایط نخواهید شد. ضمنا باید به دو شرط تحصیلی موردنیاز برای مهاجرت به منطقه آتلانتیک نیز توجه داشته باشید:

  • برای جاب آفرهای مشاغل سطح مهارت NOC 0 یا A باید مدرک تحصیلی یک ساله دانشگاهی کانادا یا معادل آن از خارج کشور را ارائه کنید.
  • برای جاب آفرهای مشاغل سطح مهارت NOC B یا C باید دیپلم دبیرستان از کانادا یا معادل آن از خارج کشور را ارائه دهید.

شرایط دانش زبانی

ارائه مدرک زبان باید بر اساس شرایط سغلی و همچنین دسته‌بندی‌های NOC ارائه شود. اما به طورکل معیار سنجش و ارائه نمره بر اساس زبان کانادایی NCLC یا CLB است. به طورکلی حداقل مدرک و سطح زبان موردنیاز برای دسته‌های مختلف مهارت‌های شغلی NOC بدین شرح خواهد بود:

  • نمره 4 از آزمون CLB یا NCLC برای مشاغل NOC C
  • نمره 5 از آزمون CLB یا NCLC برای مشاغل NOC 0 و A و B

شرایط تمکن مالی

یکی دیگر از پارمترهای مهمی که برای شرکت در برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا باید ارائه نمایید، قدرت مالی یا همان تمکن مالی کافی و لازم برای پرداخت مخارج و هزینه‌های اقامت و زندگی خود خانواده‌تان در این کشور است. 

البته لازم به تذکر است که افرادی که در کانادا شاغل هستند و ساکن می‌باشند نیازی به ارائه تمکن مالی ندارند و این امر فقط برای متقاضیان خارج از کانادا بوده و بدین شرح می‌باشد:

تعداد اعضای خانواده مبلغ تکن مالی لازم (دلار کانادا)
1 نفر 3327 دلار
2 نفر 4142 دلار
3 نفر 5092 دلار
4 نفر 6183 دلار
5 نفر 7013 دلار
6 نفر 7909 دلار
7 نفر 8806 دلار
برای هر نفر اضافه 896 دلار

وبینار بررسی مهاجرت و چالش‌های پیش رو

مهاجرت به هر یک از کشورهای دنیا با چالش‌های خاص خود همراه است که اطلاع از آنها قبل از اقدام می‌تواند راهگشای خوبی برای شما علاقه‌مندان باشد.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و برای هرگونه اقدام و یا دریافت مشاوره با دفاتر تهران و شیراز ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه‌های مربوط به برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

یکی از مزیت‌های شرکت در این برنامه هزینه‌های پائین و مناسب آن در مقایسه با سایر برنامه‌های مهاجرت کاری به کشور کانادا است. برای شرکت در این برنامه متقاضیان باید به هزینه‌های زیر توجه داشته باشند:

نوع هزینه

مبلغ هزینه

هزینه ثبت‌نام و رسیدگی به پرونده متقاضی اصلی 1365 دلار شامل هزینه پردازش درخواست شما (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)
هزینه ثبت‌نام و رسیدگی به پرونده همسر 1365 دلار شامل هزینه پردازش درخواست شما (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)
هزینه ثبت‌نام و رسیدگی به پرونده فرزند 230 دلار
هزینه انگشت نگاری و بیومتریک 85 دلار
هزینه ترجمه مدارک 1 میلیون تومان به بالا

مدارک موردنیاز برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا نیاز به ارائه مدارکی دارد که باتوجه به دو برنامه متفاوت مخصوص مهاجرت کارگران ماهر و برنامه مهاجرت فارغ‌التحصیلان بین‌المللی قطعا در واردی با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت که در بخش‌های بالایی و معرفی شرایط لازم هریک آن‌ها گفتیم.

اما به طورکل برای شناخت بهتر و دقیق‌تر مدارک لازم جهت ورود به این برنامه، مدارکی که متقاضیان هردو دسه باید حتما آن‌ها را ارائه کنند در ادامه نام خواهیم برد. 

توصیه می‌کنیم که حتما طبق شرایط و برنامه انتخابی خود با مشاورین آی مهاجرتی مشورت کرده و در انتخاب مدارک لازم نهایت دقت را به عمل آورید. اما مدارک لازم بدین شرح خواهند بود:

مدارک موردنیاز برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک هویتی معتبر نظیر شناسنامه
  • ارائه جاب‌آفر از کارفرمای معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی موردنیاز
  • ارائه مدارک مربوط به سوابق و تجربه کاری
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه معاینات پزشکی و سلامت جسمانی
  • ارائه مدرک زبان معتبر (در صورت وجود)
  • ارائه تمکن مالی مورد درخواست

برای مقایسه شرایط کار و کاریابی در سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید

مراحل شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا (AIP) به کارگران ماهر خارجی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که از یک موسسه کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، فرصتی برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه می‌دهد. اما برای شرکت در این برنامه و دستیابی به اقامت دائم کانادا مراحل زیر را باید پشت سر بگذارید:

  • دریافت پیشنهاد شغلی: کارفرمایانی که در یکی از استان های آتلانتیک کانادا فعال هستند، باید مجوز استخدام نیروی خارجی از دولت استانی را دریافت کنند. پس از دریافت مجوز، کارفرما می‌تواند به یک نامزد خارجی واجد شرایط پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیر فصلی ارائه دهد. پیشنهاد شغلی باید توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تأیید شود.
  • بررسی شرایط و صلاحیت: در این مرحله متقاضی باید بررسی نماید که آیا امکان شرکت در این برنامه را دارد یا خیر و اگر این امکان وجود دارد کدامک از برنامه‌ها مناسب وی می‌باشد. همچنین شخص باید بتواند جاب آفر موردنیاز و مرتبط با سابقه و تخصص خود یا تحصیلات و مدرک دانشگاه‌اش را یافته و کارفرما را مجاب به استخدام خود نماید.
  • جمع آوری مدارک لازم: در این مرحله متقاضی باید تمامی مدارکی که برای دریافت ویزا و اقامت دائم نیاز دارد را به طور کامل و با نهایت دقت تهیه و جمع آوری نماید. توصیه می‌شود حتما از راهنمایی و تجارب افراد متخصص و دارای سابقه ارتباط و فعالیت با سفارت کانادا بهره‌مند شوید.
  • ثبت درخواست اقامت دائم: متقاضی باید پس از دریافت پیشنهاد شغلی و جمع آوری مدارک لازم پروفایل خود را در سامانه اداره مهاجرت کانادا ایجاد نماید. سپس باید فرم درخواست را تکمیل نموده و به همراه تمامی مدارک و اطلاعات مربوط به هویت، سابقه تحصیلی، سابقه کار، معاینات پزشکی و تمکن مالی و غیره بارگزاری کرده و ارسال نماید. همچنین باید در مرحلهآخر تمامی هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند.
  • انجام معاینات و بیومتریک: پس از انجام مراحل ثبت درخواست آنلاین تاییدیه‌ای جهت دریافت مدارک از سوی شما برایتا ارسال خواهد شد. همچنین نامه‌ای جهت شرکت در معاینات پزشکی موردنیاز دولت کانادا، انجام مراحل بییومتریک و همچنی شرکت در مصاحبه سفارت برای شما ارسال خواهد شد که برای ساکنان در کشورمان نیاز به سفر به یکی از کشورهای همسایه و پشت سر گذاشتن این مراحل وجود دارد.
  • بررسی نهایی و صدور اقامت دائم: پس از طی تمامی مراحل اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را بررسی می کند و در صورت واجد شرایط بودن، اقامت دائم کانادا برای شما و اعضای خانواده‌تان صادر می‌شود. دقت داشته باشید که روند رسیدگی به درخواست و اعلام نتیجه از طریق این برنامه ممکن است تا 12 ماه نیز به طول انجامد.

Benefits of participating in the Atlantic Canada immigration program

مزایای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا به نوبه دارای مزایایی است که می‌تواند برای متقاضیان یک ویژگی و امتیاز به نوبه تلقی شود. آشنایی با این مزایا بسیار بیش‌تر و بهتر می‌تواند شما را به شناخت این برنامه نزدیک نماید. از مهم‌ترین مزایای اقدام از طریق این برنامه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این برنامه در مقایسه با سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا، فرآیند سریع‌تری برای دریافت اقامت دائم دارد و به طور متوسط، از زمان دریافت پیشنهاد شغلی تا دریافت اقامت دائم، حدود 6 تا 12 ماه طول می‌کشد.
  • برخلاف برنامه‌های اکسپرس اینتری، در این برنامه نیازی به کسب امتیاز بالا در سیستم امتیازبندی کانادا نیست و این امر شانس افراد بیش‌تری را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد.
  • در این برنامه، کارفرمایان نیازی به دریافت مجوز LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) از دولت کانادا ندارند و این امر فرآیند استخدام نیروی خارجی را برای کارفرمایان ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
  • متقاضیان می‌توانند استان مورد نظر خود را برای زندگی و کار از بین چهار استان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور انتخاب کنند.
  • هزینه‌های مهاجرت از طریق برنامه AIP در مقایسه با سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا پایین‌تر است.
  • استان‌های آتلانتیک کانادا از کیفیت زندگی بالا، طبیعت زیبا و مردمی صمیمی برخوردار هستند.
  • پس از دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه AIP، متقاضیان می‌توانند پس از 3 سال برای شهروندی کانادا اقدام کنند.
  • استان‌های آتلانتیک کانادا با کمبود نیروی کار در برخی از مشاغل مواجه هستند و این امر فرصت‌های شغلی مناسب را برای متقاضیان واجد شرایط در این برنامه فراهم می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و یا بررسی تخصصی این برنامه مهاجرتی طبق شرایط و مدارک خودتان، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار راهنمای جامع برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا 2024

پاسخ سوالات متداولی که در رابطه با برنامه مهاجرتی آتلانتیک وجود دارد، می‌تواند راهگشای خوبی برای شما علاقه‌مندان به این روش باشد و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه نیز می‌توانید در کمترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

خیر این برنامه فقط برای مهاجرت به 4 استان حوزه آتلانتیک در این کشور در نظر گرفته شده است.

از طریق این برنامه مهاجرتی فقط می‌توان برای کار و اقامت در یکی از 4 استان استان نیوبرانزویک (New Brunswick)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) و نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) اقدام کرد.

معمولا رسیدگی به درخواست از طریق این برنامه 6 تا 12 ماه زمان می‌برد.

خیر برای اقدام از طریق برنامه آتلانتیک کانادا باید حتما در یکی از 4 استان حوزه آتلانتیک دارای جاب آفر معتبر باشید.

طبق آخرین اعلام هزینه رسیدگی به درخواست برنامه آتلانتیک کانادا برابر با 1365 دلار کانادا است و می‌تواند در آینده افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه