شناخت سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان

همواره این سوال وجود دارد که راحت ترین و ارزانترین راه مهاجرت به آلمان کدام روش است؟ در این خصوص می‌توان گفت که راحت ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت و اخذ اقامت آلمان را شرایط و اهداف متقاضی مشخص می‌کند.

اگر قصد مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن را دارید این مقاله را به هیچ‌عنوان از دست ندهید. ما در ادامه اطلاعات مفید و ضروری را برای شما آماده کرده‌ایم که می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به روش‌های مختلف وارد کشور آلمان می‌شوند.

شناخت سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان

تحصیل و کار در آلمان  می تواند به عنوان مسیری آسان به تمامی مهاجرین معرفی شود ، اما همچنان هر فرد باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرد.

فهرست مطالب

اما به طور کلی، از جمله بهترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت از طریق تحصیل و ویزای جستجوی کار یا ویزای کار آلمان است؛ اگر نمی‌دانید راحت ترین راه مهاجرت به آلمان برای شما کدام می با‌شد، کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه معرفی و شناخت سریع ترین و راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان همراه شما خواهند بود.

مهاجرت به آلمان دارای قوانین و شرایط خاصی است که این موضوع می تواند وابسته به نوع مهاجرت شما به این کشور باشد. به طور مثال در برخی از روش ها از جمله مهاجرت تحصیلی، شما می توانید با دانش زبان انگلیسی نیز برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

اما در مهاجرت کاری به طور معمول شما نیاز دارید تا دانش زبان آلمانی و شرایط کار در آلمان را دانسته و آنرا کاملا بشناسید. در روش سرمایه گذاری در آلمان شما نیاز دارید تا در ابتدا افتتاح حساب کنید و مبلغی پول را در حساب خود در آلمان قرار دهید.

اگر می‌خواهید تا از قوانین دقیق در هر روش از مهاجرت به المان از جمله تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره مطلع شوید، می توانید سایر مقالات تخصصی ما در این حوزه را مطالعه کنید و در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس بگیرید و از شرایط دقیق آن مطلع شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان + پادکست

در این ویدیو تلاش نموده ایم تا اصلی ترین مطالب در رابطه با بهترین دانشگاه‌های آلمان بر اساس شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و در صورت تمایل می‌توانید پادکست آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید.

از طریق تماس با مشاورین ما شما نیز می‌توانید در مدت زمانی کوتاه به ویزای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان دست یابید.

نمایش ویدیو درباره شناخت سریع ترین و راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان
شناخت سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان

مراحل مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به کشور آلمان، اقداماتی باید صورت پذیرد. اقداماتی که اداره مهاجرت این کشور با طرح آن‌ها، درصدد می باشد تا افرادی را به کشور خود راه دهند که از فیلترهای موردنظرشان عبور کرده باشد. شرایط فرد علاقه مند به آلمان برای مهاجرت زمانی میسر خواهد شد که متقاضیان همه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند. برای آگاهی بیشتر مراحل مهاجرت به آلمان را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • ارائه درخواست
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • انتخاب برنامه مهاجرتی
  • اقدام برای اخذ ویزا
  • پرداخت هزینه های جاری
  • شرکت در مصاحبه سفارت
  • آموزش زبان
  • تکمیل و ارسال مدارک خواسته شده

کم کاری در انجام دادن هرکدام از مراحل بالا به منزله عدم موفقیت افراد در رفتن به آلمان خواهد بود چرا که اداره مهاجرت این کشور با دقت به بررسی همه عوامل و شرایط خواهد پرداخت و بعد از آن است تصمیم برای اعطای ویزا به شخصی خواهند گرفت.

کار در آلمان یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان

راحت ترین راه اقامت کاری آلمان چیست؟ در صورتی که متقاضی برای مهاجرت، از طریق استخدام در شرکتی معتبر در آلمان، اخذ ویزای جستجوی کار و یا راه اندازی کسب و کار اقدام نماید، می‌تواند بعد از مدتی اقامت دائم آلمان را دریافت نماید؛ اقامت کاری راحت ترین راه مهاجرت به آلمان به شمار می‌آید.

اما دقت کنید که هر یک از این روش‌ها شرایط خاص خود را می‌طلبند که باید رعایت شوند؛ به طور مثال، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که در آلمان فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، باید آستانه خاصی از سرمایه گذاری را که در حال حاضر مبلغ 250000 یورو است، در نظر بگیرند.

همچنین، اگر شخص وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کند، می‌تواند پس از سه سال، مجوز تمدید نامحدود اجازه اقامت خود را دریافت نماید؛ تمدید نامحدود اجازه اقامت به این معناست که هر زمان که بخواهید می‌توانید به آلمان وارد و یا از این کشور خارج شوید؛ برخی از ویژگی‌های مهاجرت کاری آلمان به شرح زیر است:

نوع ویزا شرایط
ویزای جستجوی کار ویزای جستجوی کار آلمان، نوعی ویزا منحصر به فرد است که به افرادی که دارای مهارت‌های لازم هستند، امکان می‌دهد تا حداکثر تا شش ماه در آلمان به دنبال کار باشند؛ پس از یافتن کار در آلمان، این ویزا به مجوز کار تبدیل می‌شود؛ اما اگر دارنده ویزا نتواند در مدت مقرر کاری بیابد، باید به کشور خود برگردد.
ویزای مجوز کار اگر کارگر ماهری هستید و یک پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکتی در آلمان دارید، می‌توانید با ویزای اجازه کار آلمان به این کشور مهاجرت کنید؛ مجوز کار امکان می‌دهد در شرکتی که در آلمان فعالیت می‌کند، کار کنید؛ برای درخواست مجوز کار، پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی و مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه بیمه مسافرتی نیاز است.
ویزا برای کارآفرینان اگر ایده تجاری خوبی داشته باشید که می‌تواند به اقتصاد آلمان کمک کند و همچنین قادر به تامین مالی آن هستید، می‌توانید ویزای کارآفرینی آلمان را دریافت نمایید؛ اما برای راه اندازی کسب و کار خود باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه لازم ارائه دهید.
تحصیل در آلمان سریع ترین راه مهاجرت به این کشور

تحصیل در آلمان سریع ترین راه مهاجرت به این کشور

راحت ترین راه اقامت تحصیلی آلمان از طریق پذیرش در دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است؛ لذا، مهاجرت تحصیلی به آلمان راحت ترین راه مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت کشور آلمان است و دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر این کشور را انتخاب می‌کنند.

اما توجه داشته باشید که تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن به تنهایی نمی‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود و دانشجو باید پس از پایان پذیرفتن تحصیلاتش، ویزای تحصیلی را به ویزای دیگری نظیر ویزای کاری تبدیل کند. ضمنا توجه داشته باشید که اگر شرایط تحصیل پزشکی در آلمان را دارید؛ فرصت را از دست ندهید؛ چراکه این کشور در کنار دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی با کیفیت هزینه تحصیلش نیز تقریبا رایگان است.

بنابراین، با ویزای تحصیلی آلمان می‌توان در آلمان ماند و پس از اتمام تحصیلات به دانشجو فرصت داده می‌شود تا به دنبال کار باشد که اگر در مدت مشخص شده شغلی بیابد، اجازه دارد در آلمان بماند؛ آمار نشان می‌دهند که 54 درصد از دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از آلمان گرفته اند، در آن جا می‌مانند و شغلی می‌یابند.

برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان، باید نامه پذیرش از دانشگاه پذیرش شده، به همراه مدرکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل ارائه دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Documents required for admission to German universities

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان

دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، اولین گام برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل است. این روش می تواند راحت ترین راه مهاجرت به آلمان باشد. 

برای این منظور، باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری و به دانشگاه‌های مورد نظر خود ارسال کنید. در ادامه، مدارک لازم جهت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان را بررسی می‌کنیم:

در کل، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، باید مدارک تحصیلی، رزومه، نامه توصیه، آزمون زبان و مقالات علمی را تهیه و ارائه دهید. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم، به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

  • مدارک تحصیلی: شامل مدارک تحصیلی از دوره‌های قبلی شما است. این شامل مدارک دبیرستانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برای دانشگاه‌های آلمان، باید مدارک تحصیلی شما را به زبان آلمانی ترجمه کرده و تأیید شده توسط سفارت آلمان در کشور شما ارائه دهید.
  • رزومه: شامل تجربیات شغلی، فعالیت‌های آموزشی و پروژه‌هایی که در آن‌ها شرکت کرده‌اید است. رزومه شما باید به زبان آلمانی باشد و باید موضوعات مرتبط با رشته تحصیلی شما را برجسته کند.
  • توصیه نامه: برای درخواست پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، باید حداقل یک توصیه نامه از یک استاد یا مشاور تحصیلی خود داشته باشید. این نامه باید به زبان آلمانی باشد و باید توصیف کند که چرا شما باید در دانشگاه مربوطه پذیرفته شوید.
  • آزمون زبان: برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، باید آزمون زبان را گذرانده و نمره مناسبی را کسب کرده باشید. برای بیشتر دانشگاه‌ها، زبان آلمانی یا انگلیسی باید آزمون شوید.
  • مقالات و مطالب علمی: برای درخواست پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا در آلمان ، باید مقالات و مطالب علمی خود را نیز به دانشگاه ارائه دهید.

دوره های کالج در کشور آلمان

همانطور که گفتیم تحصیل در آلمان در دوره کارشناسی نیاز به گذراندن دوره های کالج و آمادگی پیش از دانشگاه دارد. جهت ورود به دوره های کالج در کشور آلمان باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشید و در آزمون ورودی کالج ها که شامل زبان آلمانی و دروس تخصصی می باشد، نیز شرکت کنید. سپس متناسب با سطح علمی شما دوره زمانی کالج مشخص شده که معمولا برای اکثر متقاضیان 9 ماه تحصیلی می باشد.

در نهایت و در پایان دوره نیز آزمون نهایی اخذ می شود که در صورت قبولی مدرکی به دانشجو اعطا می گردد که در تمامی دانشگاه ها معتبر است و می تواند جهت تحصیل در آلمان اقدام کند. ضمنا در صورت مردودی نیز می تواند دوباره در آزمون ترم بعد شرکت کرد.

دقت داشته باشید که شرکت در دوره های کالج در کشور آلمان دارای شرایط و محدودیت سنی خاصی نیست، اما گپ تحصیلی دارای اهمیت خواهد بود و بهتر است که فاصله زیادی مابین زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی با زمان درخواست شما وجود نداشته باشد.

 

دوره های کالج در کشور آلمان

مهاجرت از طریق ازدواج از روش های شناخته نشده اما راحت برای مهاجرت به آلمان

راحت ترین راه اقامت از طریق ازدواج آلمان است؛ لذا، ازدواج نیز راحت ترین راه اقامت آلمان است که شخص را می‌تواند به اقامت دائم آلمان برساند؛ حال چگونه می‌توان از طریق ازدواج اقامت دائم آلمان را اخذ نمود؟

در این روش نیز الزاماتی وجود دارد که باید در نظر گرفت؛ لذا، برای واجد شرایط بودن این مجوز به عنوان آسان ترین مسیر اقامتی آلمان ، حداقل پنج سال زندگی در آلمان، و یا سه سال، در صورت ازدواج با یک شهروند آلمانی، لازم است.

همچنین، ازدواج با تبعه آلمانی باید ثبت شده باشد و فرد آلمانی باید بتواند از عهده مخارج خود و همسرش برآید؛ بنابراین، مدرکی دال بر اشتغال، منابع مالی و مهارت‌های زبان آلمانی مورد نیاز است؛ با دریافت این مجوز، می‌توان به طور نامحدود در آلمان زندگی کرد.

هر یک از روش های زیر می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور باشد:

ویزای همراه برای مهاجرت به آلمان

ویزای همراه، برای همسر و فرزندان زیر 16 سال فرد مهاجر می‌تواند در کشور آلمان صادر شود. البته باید مدارک لازم جهت شناسایی و نسبت شما با همسر و فرزندانتان را ارائه دهید. این قانون به خانواده‌تان کمک می‌کند تا سریع‌ترین و راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان را در پیش داشته باشند.

نکته بسیار حائز اهمیتی که وجود دارد، فرزندان و همسر متقاضی به راحتی می‌توانند از تمامی امکانات و شرایط موجود در کشور بهره‌مند شده و استفاده نمایند. البته همسر شخص متقاضی باید مدرک سطح A1 زبان آلمانی داشته باشد و می تواند در هر زمینه ای که علاقه داشته در آلمان مشغول به کار شود.

ویدیو روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

اطلاع از روش های مهاجرتی به صورت کامل با جزئیاتی دقیق موضوع صحبت کارشناس ارشد ما در این وبینار است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا کرده و بای هرگونه اطلاعات دقیق در رابطه با هر یک از مسیرها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

سوالات پرتکرار شناخت سریع ترین و راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان

مطالعه سوالات پرتکرار در پایان را نیز فراموش نکنید و در صورتی که به دنبال بررسی شرایط خود با توجه به قوانین کشور آلمان هستید، حتما با مشاورین ما در تماس باشید.

طبق آخرین اطلاعات کارشناسان ما اقدام از طریق مهاجرت کاری می تواند سریع ترین روش مهاجرت به آلمان شناخته شود.

از آن‌جایی که اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی دارای مشکلات و پیچ و خم‌های بسیار کمی برای پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد، این روش راحت ترین روش در نظر گرفته می‌شود.

طبق آمار در حدود 54 درصد از دانشجویان خارجی در این کشور ماندگار بوده و در آن‌جا مشغول به کار می‌شوند.

شما می توانید از طریق دریافت ویزای جاب‌افر، ویزای جستجوی کار و ویزای کار آفرینان از طریق کار در کشور آلمان وارد این کشور شوید.

بله، برای پذیرش دوره های کالج این کشور باید حتما مدرک زبان B را اخذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه