ویزای تجاری آلمان انتخابی هوشمندانه برای بازرگانان

آلمان کشوری صنعتی با دنیایی از شرکت‌ها و مشاغل متنوع است که هرساله افراد بسیاری برای شرکت در جلسه‌ها و کنفرانس‌های تجاری یا انجام بیزینس های مختلف قصد وارد شدن به خاک این کشور را دارند. در این صورت یکی از بهترین روش‌های سفر به آلمان برای این افراد درخواست صدور ویزای تجاری آلمان است.

ویزای تجاری آلمان یک ویزای شینگن کوتاه‌مدت است که به شخص دارنده آن اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز در بازه‌ای 6 ماهه وارد کشور آلمان شده و در آن‌جا اقامت داشته باشد.

ویزای تجاری آلمان، انتخابی هوشمندانه برای بازرگانان

جهت دریافت ویزای تجاری آلمان باید مدارکی را دال بر فعالیت تجاری و همچنین داشتن توانایی مالی خود ارائه دهید.

فهرست مطالب

البته گفتنی است که این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که برای انجام امور تجاری، شرکت در جلسات، امضای قرارداد و غیره به آلمان می‌آیند. جهت درخواست ویزای تجاری آلمان باید شرایط و مدارک لازم برای ارائه به سفارت را  جمع‌آوری نموده و به همراه درخواست صدور ویزا به این مرجع قانونی ارسال نمایید. 

دقت داشته باشید که برای درخواست این ویزا ، متقاضیان باید مدارکی دال بر فعالیت‌های تجاری و همچنین مدرکی مبنی بر تمکن مالی و ترتیبات اقامتشان را به سفارت ارائه دهند.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا با مدارک موردنیاز، شرایط و مراحل درخواست و صدور ویزای تجاری کشور آلمان آشنا شوید. ضمنا در مقاله صفر تا صد اقتصاد آلمان را نیز مطالعه نمایید، تا با ویژگی‌ها و شرایط اقتصادی این قدرت بزرگ جهانی بیش‌تر آشنا شوید که قطعا در زمینه تجارت و بازرگانی به شما کمک شایان توجهی خواهد نمود.

شرایط ویزای تجاری آلمان

از آن‌جا که ویزای کسب‌وکار یا تجاری آلمان یک ویزای کوتاه مدت است و ملیت شما نقش اصلی در تعیین این موضوع دارد، آیا نیاز به دریافت این ویزا دارید یا خیر؟! در حال‌ حاضر شهروندان 62 کشور جهان بدون دریافت ویزا می‌توانند به آلمان و به‌طورکلی حوزه شنگن وارد شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای تجاری آلمان، انتخابی هوشمندانه برای بازرگانان

به همین دلیل شما باید قبل از انجام هرگونه اقدام در مورد سفر به کشور آلمان این را از خود بپرسید که آیا من نیاز به یک ویزای کوتاه مدت آلمان دارم یا خیر؟! اگر متوجه شوید که به ویزا نیاز دارید، باید فرآیند درخواست ویزای آلمان خود را آغاز کنید که مستلزم جمع‌آوری چند اسناد خاص و شرکت در مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آلمان در نزدیکی محل اقامت شما است.

حال باید بگوییم که شهروندان ایرانی از جمله افرادی هستند که نیاز به اخذ ویزای مربوطه برای سفر و حضور در کشور آلمان دارند. توجه داشته باشید که جهت دریافت ویزای تجاری آلمان، متقاضی یا باید خود اقدام به ثبت شرکت کرده باشد و به اصطلاح کارآفرین باشد و یا شرکتی در آلمان دعوت نامه‌ای برای وی ارسال نموده باشد.

پس باید شما را یک سازمان یا شرکت آلمانی برای انجام تجارت در این کشور دعوت کند تا مجاز به دریافت این ویزا شوید. ضمنا باید بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کشور را داشته باشید و یا شرکت دعوت کننده هزینه‌ها و مخارج شما را متقبل شده باشد.

اعتبار ویزای تجاری آلمان

مدت اعتبار ویزای تجاری آلمان بستگی به سفارت این کشور دارد، اما به‌طورکلی می‌تواند به دو حالت زیر برای متقاضیان صادر گردد:

  • ویزای یک‌بار ورود آلمان: این ویزا به شما فقط اجازه یک‌بار وارد شدن به خاک آلمان و حضور در این کشور به مدت حداکثر روزهای مجاز را به شما می‌دهد.
  • ویزای چندبار ورود آلمان: این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا بیش از یک‌بار به کشور آلمان وارد شوید و به مدت زمان مجاز در این کشور اقامت داشته باشید که معمولا به‌مدت 90 روز در مدت 6 ماه اعتبار دارد. همچنین ممکن است یک
  • ویزای چندبار ورود با یک سال اعتبار برای شما صادر شود. در این موارد باید مراقب باشید که قوانین 90 روزه در هر 6 ماه را نقض نکنید.
مدارک مورد نیاز ویزای تجاری آلمان

مدارک مورد نیاز ویزای تجاری آلمان

قطعا برای دریافت ویزای تجاری آلمان نیاز به تهیه و ارائه مدارک خاصی است که از سوی سفارت کشور آلمان برای متقاضیان تعیین شده است. دقت داشته باشید که همواره مدارک موردنیاز را طبق آخرین استعلام و بر اساس شرایط خود جمع‌آوری نمایید. به طورکلی مدارک موردنیاز ویزای تجاری آلمان به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی جدید طبق شرایط موردنیاز
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • بلیت پرواز رفت و برگشت به همراه برنامه سفر که شامل تاریخ و شماره پرواز بوده و ورود و خروج شما از آلمان را مشخص نماید.
  • بیمه مسافرتی موردنیاز
  • مدرک اقامت جهت نشان دادن محل اسکان خود در آلمان نظیر رزرو هتل، قرارداد اجاره یا دعوت‌ نامه از میزبان که در خانه او اقامت خواهید داشت.
  • گواهی لازم جهت اثبات تمکن‌مالی
  • ارائه مدارک پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • ارائه دعوت‌نامه رسمی از شرکت یا کارفرمای مربوطه برای حضور در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل دریافت ویزای تجاری آلمان

باید بگوییم که مراحل دریافت ویزای تجاری آلمان چندان پیچیده و سخت نیست، اما بازهم شما باید پیش از اقدام برای دریافت آن مراحل لازم را شناخته و از مدارک موردنیاز مطلع باشید تا در حین انجام با کمبود مدارک یا مشکلی غیر قابل پیش‌بینی مواجه نشوید.

حتما توصیه می‌کنیم که در حین مراحل درخواست صدور ویزای تجاری آلمان از اطلاعات و مشاوره‌های تیم مشاورین آی مهاجرتی بهره‌مند شوید.

به‌طورکلی برای دریافت ویزای تجاری آلمان مراحل زیر را باید طی نمایید:

Procedures for obtaining a German business visa

  • مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا را تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • فرم درخواست ویزای تجاری آلمان را به صورت آنلاین تکمیل نمایید.
  • درخواست خود را به همراه مدارک لازم از طریق کارگزاری ویزامتریک ارسال نموده و برای گرفتن وقت سفارت، ثبت‌نام کنید.
  • در زمان مقرر در دفتر ویزامتریک حاضر شده و مراحل بیومتریک خود را به انجام رسانده و زمان مصاحبه در سفارت را تعیین کنید.
  • در زمان مقرر و اعلامی در سفارت آلمان حاضر شده و هزینه های لازم جهت صدور ویزای تجاری آلمان را پرداخت کنید.
  • در سفارت آلمان به مصاحبه با آفیسر مربوطه پرداخته و وی را قانع به صدور ویزای لازم نمایید.
  • در نهایت منتظر جواب اعلامی از سوی سفارت برای تایید و یا رد درخواست خود بمانید.

هر یک از روش های دریافت ویزای زیر ، می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به کشور آلمان باشد:

دلایل ریجکتی ویزای تجاری آلمان

درخواست ویزای تجاری شما می‌تواند به دلایل مختلفی رد شود که حضور متخصصین و مشاورین فعال در این زمینه به شما کمک می‌نماید تا از این اتفاق تا حد ممکن کاسته شود و درخواست شما با عدم تایید مواجه نگردد. از جمله دلایل ریجکتی ویزای تجاری آلمان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

دقت لازم را داشته باشید تا به جهت این‌ که درخواست ویزای شما ریجکت نشده و شانس تان بالاتر رود، تمامی مدارک را به‌صورت کامل و بدون نقص تهیه کنید.

  • فرم درخواست ناقص
  • درخواست برای نوع اشتباه ویزا
  • کمبود تمکن مالی
  • پاسپورت و عکس نامعتبر
  • سوابق کیفری
  • نداشتن پوشش صحیح بیمه درمانی یا مسافرتی

هزینه درخواست ویزای تجاری آلمان

قطعا مهاجرت و یا سفر به کشور آلمان به هزینه‌هایی مواجه است که باید حتما آن‌ها را پرداخت نمود. معمولا هزینه‌ای که بابت درخواست صدور ویزا از متقاضی دریافت می‌شود، چندان بالا و گران نیست، اما هزینه‌هایی که برای جابه‌جایی و اقامت در این کشور پرداخت کنید رقم اصلی را در بر می‌گیرد.

به‌طورکلی اگر قصد دارید از طریق اخذ ویزای تجاری آلمان به این کشور سفر نمایید، باید هزینه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

هزینه‌ها مبالغ آن‌ها
هزینه صدور ویزای تجاری آلمان 80 یورو
هزینه بلیت مستقیم هواپیما 700 تا 1500 یورو
هزینه خدمات ویزامتریک 29.4 یورو

قطعا ویزای تجاری آلمان، انتخابی هوشمندانه برای بازرگانان است که قصد سفری تجاری به این کشور را دارند، برای کسب مشاوره در این زمینه و بررسی شرایط و مدارک خود می‌توانید با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز در ارتباط بوده و از راهنمایی‌های متخصصین ما بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار ویزای تجاری آلمان، انتخابی هوشمندانه برای بازرگانان

همواره تلاش ما بر این بوده است که به سوالاتی که در این زمینه برای شما علاقه مندان به تجارت در آلمان وجود دارد، پاسخ دهیم و در پایان نیز به برخی از متداول ترین آنها پرداخته ایم. ضمن مطالعه آنها با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

خیر، ویزای تجاری آلمان یک ویزای کوتاه‌مدت است که زمانی محدود را اجازه حضور در این کشور به شخص می‌دهد.

مدت‌زمان مجاز در آلمان با داشتن ویزای تجاری آلمان 90 روز در مدت‌زمان 6 ماه است.

خیر، اجازه کار به شخص داده نمی‌شود، اما می‌توانید در مدت زمان حضور در این کشور به دنبال یافتن شغل مناسب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه