ویزای طلایی آلمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

قطعا تا به حال با عبارت ویزای طلایی برخورد داشته‌اید و شاید آن را نیز تا حدودی می‌شناسید. باید بگوییم که مفهوم ویزای طلایی در آلمان با دیگر کشورهای اروپایی که برنامه رسمی برای اعطای ویزای طلایی در نظر گرفته‌اند،کمی متفاوت است.

کشور آلمان به مانند کشورهایی همچون اسپانیا، یونان و غیره دارای برنامه اعطای ویزای طلایی نیست، اما برنامه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که آن را با نام ویزای طلایی آلمان می‌شناسند.

ویزای طلایی آلمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

ویزای طلایی آلمان به شما فرصت می دهد تا با سرمایه ای نه چندان زیاد علاوه بر خود، برای همسر و فرزندانتان نیز اقامت دائم را فراهم سازید.

فهرست مطالب

قطعا همان‌طور که از نام سرمایه‌گذاری مشخص است، شما در ابتدا نیاز به یک بودجه مالی نه چندان کم خواهید داشت تا با ارائه یک بیزنس پلن بتوانید در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و بیزنس خود را راه‌اندازی نمایید.

البته از مزایای این امر اگر بخواهیم خلاصه و کوتاه بگوییم باید به امکان رسیدن به اقامت دائم و تابعیت این کشور و همچنین امکان دریافت ویزای همراه آلمان برای همسر و فرزندان شما اشاره کرد.

البته باید بگوییم که اگر شما تجربه سرمایه‌گذاری در خارج از کشور و به خصوص در اروپا را ندارید، حتما باید در این زمینه اطلاعات بسیار کامل و دقیقی کسب نموده و از مشاورین و متخصصین این حوزه راهنمایی کامل را دریافت کنید.

اولین پیشنهاد مراجعه به عنوان سرمایه گذاری در آلمان در سایت مشاورین آی مهاجرتی است که جزئیات و قوانین دقیق و به روز این امر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شرایط رسیدن به گلدن ویزای آلمان

حال شاید این سوال وجود داشته باشد که شرایط رسیدن به گلدن ویزای آلمان چیست و باید چه شرایطی را فراهم آورد تا این هدف دست یافتنی شود. اولین شرط و مهم‌ترین شرطی که شما باید در رابطه با سرمایه گذاری در کشور آلمان جهت مهاجرت به آن و اخذ ویزای طلایی این کشور مدنظر قرار دهید، این‌که سرمایه گذاری شما نباید راکد باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ویزای طلایی آلمان + پادکست

ویزای طلایی کشور آلمان بک روش جذاب برای سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای این کشور است که مونا بیشتر برایتان توضیح می‌دهد.

با مشاورین ما تماس بگیرید تا از تمامی روش‌های دریافت ویزای کشور آلمان به خوبی مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره ویزای طلایی آلمان
ویزای طلایی آلمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

این یعنی که سرمایه گذاری شما باید وارد چرخه اقتصادی این کشور شده و منفعتی برای اقتصاد و شهروندان آلمانی داشته باشد. به همین خاطر روش‌هایی همچون خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه، خرید ETF و حساب پس‌انداز را نمی‌توان سرمایه گذاری در چرخه دانست و از طریق آن‌ها به آلمان مهاجرت نمود.

به‌ طور کلی سرمایه گذاری شما باید دارای شرایط زیر باشد، تا بتوانید از طریق آن به آلمان مهاجرت کنید:

  • باید برای اقتصاد آلمان مفید و بر آن تاثیری مثبت داشته باشد.
  • باید حتما یک تقاضای اقتصادی، منطقه‌ای یا ملی را تامین سازد.
  • حداقل برای 5 شهروند آلمانی فرصت شغلی تمام وقت و دائمی به وجود آورد.

شرایط متقاضی دریافت ویزای طلایی آلمان

همان‌طور که سرمایه گذاری افراد باید شرایط مشخص و لازمی را فراهم سازد تا امکان مهاجرت از این طریق امکان‌پذیر شود، شخص سرمایه گذار نیز باید دارای شرایط لازم و مشخصی باشد. شرایط متقاضی دریافت ویزای طلایی آلمان از طریق سرمایه گذاری بدین شرح است:

  • حتما شهروند کشور ثالث و خارج از اتحادیه اروپا باشد.
  • حداقل دارای 18 سال سن و بالغ باشد.
  • حتما یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی و مورد تایید داشته باشد.
  • هیچ‌گونه سوابق کیفری نداشته و گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهد.
  • حتما در زمینه بیزنس و کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی دارد، دارای تجربه و سابقه کار باشد.

عنوان مشاغل موردنیاز آلمان را مطالعه کنید، تا از حوزه‌های کاری مختلف و مشاغل مناسب در این کشور اطلاعات مناسبی به دست آورید که قطعا می‌تواند در سرمایه گذاری کمک شایانی به شما نماید.

حداقل مبلغ مورد نیاز جهت دریافت ویزای طلایی آلمان

قطعا این سوال وجود دارد که باید چه مبلغی را در آلمان و در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنیم، تا امکان دست‌یابی به ویزای طلایی و مهاجرت به این کشور برایتان میسر شود؟! جالب است بدانید که جهت سرمایه گذاری از این روش مبلغ دقیق و حداقلی از سوی دولت اعلام نشده و در نظر گرفته نشده است.

اما معمولا طبق سوابق و تجارب بهتر است که حداقل مبلغ 360 هزار یورو را در کسب‌وکار خود سرمایه گذاری کنید، چون این مبلغ می‌تواند تامین کننده نیاز اقتصادی کشور، فرصت‌های شغلی موردنیاز و اثر مثبت بر بازار کار باشد.

درصد از کسب و کارهای راه اندازی شده در سال 2023 در آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای طلایی آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای طلایی آلمان

توجه داشته باشید که شما علاوه بر مدارکی که باید جهت اخذ مجوز سرمایه گذاری و راه‌اندازی بیزنس خود به مراجع و مراکز مربوطه در کشور آلمان ارائه دهید( تماما در مقاله‌های مربوطه به آن‌ها پرداخته‌ایم)، مدارکی را نیز باید تهیه نموده و برای دریافت ویزای طلایی به سفارت آلمان ارسال کنید.

همچنین باتوجه به نوع سرمایه گذاری، کشور مبدا و شرایط متقاضیان ممکن است که تفاوت‌هایی در مدارک درخواستی از سوی سفارت آلمان وجود داشته باشد، پس حتما از آخرین و جدیدترین مدارک موردنیاز از طریق سفارت یا کارشناسان آی مهاجرتی مطلع شوید. اما به‌ طور کلی تمامی مدارک زیر از متقاضیان درخواست می‌شود:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • عکس پاسپورتی با شرایط مورد درخواست
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • بیزنس پلن معتبر
  • گواهی سوءپیشینه
  • اثبات منع سرمایه (اثبات کنید وجه مالی شما از روش‌های قانونی کسب شده است).
  • اثبات تمکن مالی لازم جهت زندگی در آلمان
  • مدارک تحصیلی مرتبط با سرمایه گذاری
  • گواهی سابقه کار در حوزه سرمایه گذاری
  • گواهی اثبات محل اقامت و مسکن جهت اقامت در آلمان
  • بیمه مسافرتی و بیمه درمانی لازم
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل درخواست ویزای طلایی آلمان

اگر علاقمند به مهاجرت به کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور هستید، باید مراحلی را طی کنید تا امکان دریافت ویزای موقت و اجازه حضور در این کشور برای شما صادر شده و بتوانید به آلمان نقل مکان نمایید. پس از رسیدن به آلمان قادر خواهید بود تا کسب‌و کار خود را شروع کرده و به اهدافتان برسید.

مراحل درخواست ویزای طلایی آلمان به طور خلاصه بدین شرح می‌باشد:

  • انتخاب زمینه سرمایه گذاری و تهیه یک بیزنس پلن جامع: بیزنس پلنی که تهیه می‌کنید باید نشان دهنده اثرات مثبت کسب و کارتان برای اقتصاد آلمان بوده و برنامه جامعی برای رشد طی سال‌های آتی را نیز ارائه کند. همچنین باید توضیح دهد که چگونه اقتصاد آلمان از کسب‌و کار شما سود خواهد برد.
  • اقدام جهت درخواست ویزا: پس از دریافت تاییدیه لازم درباره بیزنس پلن و طرح تجاری خود باید درخواست ویزای خود اشتغالی را به همراه تمامی مدارک لازم به سفارت آلمان ارسال کنید.
  • دریافت اقامت موقت و مهاجرت: در صورت تایید درخواست ویزا برای شما مجوز اقامت موقت صادر می‌شود که باید به آلمان نقل مکان نموده و برای راه‌اندازی کسب‌وکار و اخذ مجوز اقامت اقدام کنید.
  • دریافت مجوز اقامت: پس از نقل مکان به کشور آلمان باید برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کنید که معمولا به صورت دو ساله صادر می‌شود و اگر بیزنس شما همچنان پابرجا و درحال فعالیت باشد قابل تمدید می‌باشد.
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت: در نهایت پس از گذشت مدت زمان معلوم و داشتن شرایط مشخص خواهید توانست برای اخذ اقامت دائم و حتی شهروندی آلمان اقدام کرد که در ادامه شرح می‌دهیم.

شرایط دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق گلدن ویزای آلمان

همان‌طورکه در بخش بالا اشاره کردیم، متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای طلایی آلمان یا همان سرمایه گذاری در این کشور به اقامت دائم و شهروندی آلمان نیز دست پیدا کنند. البته دست‌یابی به این امر نیازمند طی کردن مراحل و ارائه مدارک و شرایطی دارد که با بخشی از آن تا به این جا آشنا شدیم.

اما در صورتی‌که طرح تجاری شما تایید و موفق به دریافت ویزای آلمان شوید، باید به این کشور نقل مکان نموده و برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کنید که معمولا برای اکثر افراد به صورت 2 ساله این مجوز اقامت موقت صادر می‌شود. 

در صورت حفظ سرمایه گذاری و شرایط لازمه آن و پرداخت مالیات کامل و دقیق این مجوز قابل تمدید می‌باشد.

شرایط دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق گلدن ویزای آلمان

اما در نهایت پس از 5 سال اقامت و زندگی مداوم در آلمان (حداقل 6 ماه از هر سال را باید مداوم در آلمان زندگی کرده باشید)، دارندگان ویزای طلایی قادر خواهند بود تا برای اقامت دائم آلمان اقدام نمایند. حتی تحت شرایطی خاص امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال نیز وجود دارد که می‌توانید شرایط آن را از کارشناسان آی مهاجرتی سوال فرمایید.

همچنین پس از 8 سال اقامت و زندگی مداوم در آلمان خواهید توانست برای دریافت تابعیت و پاسپورت آلمان اقدام کنید. البته این امر نیازمند انصراف از شهروندی پیشین خود و برخی شرایط دیگر دارد. اخذ تابعیت نیز تحت شرایط خاصی می‌تواند پس از 6 سال امکان‌پذیر باشد.

مطالعه هر یک از مسیرهای زیر را که توسط کارشناسان آی مهاجرتی بررسی شده است را از دست ندهید:

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای طلایی آلمان

یکی از دغدغه‌های مهاجرین و افراد علاقمند به دریافت ویزای طلایی آلمان امکان همراه بردن اعضای خانواده‌شان به این کشور می‌باشد که باید بگوییم خوشبختانه این امکان برای افرادی که موفق به دریافت ویزای طلایی و سرمایه گذاری این کشور می‌شوند، وجود دارد. فقط یک نکته را مدنظر قرار دهید، که همراهان واجد شرایط شما باید حتما به سطح A1 زبان آلمانی مسلط باشند.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای طلایی آلمان برای افراد زیر امکان‌پذیر است:

  • همسر یا شریک زندگی سرمایه گذار اصلی
  • فرزندان زیر 18 سال
  • فرزندان با بیش از 18 سال که از نظر مالی یا پزشکی و مشکلات سلامت به متقاضی یا همسر وی وابسته هستند.
اخذ ویزای همراه از طریق ویزای طلایی آلمان

همراهان شخص قادر هستند که به طور همزمان و یا پس از اقامت شخص متقاضی برای دریافت ویزا اقدام کنند. همچنین باید این خبر خوش را به شما بدهیم که همراهان قانونی سرمایه گذار حق کار و تحصیل در کشور آلمان را دارند. همچنین این افراد نیز پس از 5 سال زندگی و اقامت مداوم در آلمان می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که عنوان مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور را در سایت ما مطالعه نموده و به‌طورکل با شرایط، قوانین و سایر روش‌های مهاجرت به کشور آلمان و اخذ اقامت دائم آن آشنایی کامل پیدا کرده و روش مهاجرتی خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن انتخاب نمایید.

وبینار بررسی روند دریافت ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، آشنایی با زبان اسپانیایی از واجبات است زیرا برای ورود به بازار کار این کشور، لازم است به زبان اسپانیایی مسلط باشید، گرچه آشنایی با زبان انگلیسی نیز امتیاز محسوب می شود اما اکثر مشاغل احتیاج به تسلط بر زبان اسپانیایی دارند.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو وبینار بازنشستگی یا تکم مالی

Advantages and disadvantages of the German Golden Visa

مزایا و معایب گلدن ویزای آلمان

متقاضیان مهاجرت از هر روشی که قصد این امر را داشته باشند، معمولا با این ابهام روبه‌رو می‌شوند که روش موردنظرشان چه مزیت‌هایی برای آنان به ارمغان می‌آورد و چه امتیازاتی به همراه خواهد داشت. در این بخش برای این‌که روش گلدن ویزای آلمان را کاملا درک کرده و آن را با شرایط خود مقایسه و بررسی نمایید، مزایا و معایب آن را خلاصه و مفید برای شما شرح می‌دهیم.

مهم‌ترین مزیت‌های اقدام از طریق گلدن ویزای آلمان بدین شرح است:

  • دسترسی و فعالیت در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان و قوی‌ترین اقتصاد اروپا
  • دسترسی بدون ویزا به دیگر کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا
  • دسترسی به یکی از برترین سیستم‌های بهداشت و درمان جهان
  • دسترسی به بازارهای اروپا و دیگر کشورهای مطرح جهان
  • دسترسی به سیستم آموزشی و دانشگاه‌های مطرح آلمان برای شما و همراهانتان
  • امکان کار و کسب درآمد برای همراهانتان
  • امکان دریافت اقامت دائم برای شما و همراهانتان
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت آلمان برای شما و همراهانتان
  • برخورداری از امنیت مالی و جانی بسیار بالا

اما ممکن است که معدود معایبی نیز پیش روی شما قرار بگیرند:

  • این امر به بودجه مالی زیادی نیاز دارد.
  • یادگیری زبان آلمانی سخت و چالش بر انگیز است.
  • به طور کلی سرمایه گذاری و کارآفرینی در خارج کشور پر ریسک بوده و نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد.
  • اخذ تابعیت نیاز به انصراف از تابعیت پیشین دارد.

 

Disadvantages of the German Golden Visa

در این مطلب گفتیم که ویزای طلایی آلمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مناسبی در خارج کشور شناخته می‌شود، چنان‌چه نیاز به کسب مشاوره یا راهنمایی در این زمینه دارید؛ می‌توانید همه روزه با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز در ارتباط بوده و از اطلاعات آنان بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار ویزای طلایی آلمان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

ضمن مطالعه سوالات متداولی که در این زمینه وجود دارد، همواره بخاطر داشته باشید که مشاورین ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

به‌طورکل کشور آلمان مانند دیگر کشورهای اروپایی برنامه رسمی ویزای طلایی ارائه نمی‌کند، اما سرمایه‌گذاری در این کشور را به‌عنوان ویزای طلایی آلمان می‌شناسند.

بله، چنان‌چه شما بتوانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور ویزای طلایی و مجوز اقامت به دست آورید، پس از 5 سال زندگی در این کشور امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت.

خیر، خرید ملک یک سرمایه گذاری راکد شناخته می‌شود و کشور آلمان برای سرمایه گذاری‌های راکد هیچ‌گونه مجوز ویزا و اقامت موقت و دائم در نظر نگرفته است.

ارائه یک بیزنس پلن یا همان طرح تجاری قوی و معتبر مهم‌ترین رکن تعیین کننده در دریافت ویزای طلایی آلمان است.

بله، در صورت اخذ ویزای طلایی آلمان می‌توان همسر و فرزندان زیر 18 سال و یا فرزندان بالای 18 سال که به شخص وابستگی مالی یا پزشکی دارند را به آلمان برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه