ویزای آلمان با دعوتنامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده

آلمان یکی از کشورهای مدرن و بسیار جذاب اروپا است که علاوه بر مهاجران زیادی که هر ساله به آن وارد می‌شوند، گردشگران و بازدیدکنندگان فراوانی هم ر ساله جهت تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند.

اما به دلیل سیستم حمایتی آلمان از پناهندگان، دریافت ویزای این کشور را باید سخت‌تر از باقی کشورهای حوزه شنگن در نظر گرفت.

به همین خاطر داشتن شرایط لازم اخذ ویزا نظیر تمکن مالی لازم یا گردش حساب مالی قوی تاثیر بالایی در صدور ویزای این کشور دارد.

ویزای آلمان با دعوت نامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده

داشتن دعوت نامه کشور آلمان به معنای اجازه ورود به این کشور نبوده و تنها کمک می کند تا روند دریافت ویزا برای متقاضی آسانتر شود.

فهرست مطالب

ویزای آلمان با دعوتنامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده و حتی گردش و تفریح در این کشور می‌باشد که دریافت آن از این روش نیازمند شرایط مشخصی است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

در این‌جا باید بدانید که دعوت نامه یک نامه رسمی است که از سوی خانواده یا بستگان متقاضی اخذ ویزا برای وی ارسال می‌گردد تا روند دریافت ویزای توریستی برای شخص ساده‌تر شده و نیاز به ارائه مدارک خاص و زیادی نباشد. 

البته نیازی نیست که دعوت نامه حتما رسمی باشد، چون کاربرد دعوت نامه غیر رسمی صرفا برای درخواست ویزا بوده و استفاده آن کمک به متقاضی برای ملاقات با دوستان و بستگان وی می‌باشد.

کشور آلمان جهت صدور ویزا برای متقاضیان خود بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند، به همین خاطر وجود دعوت نامه می‌تواند به روند دریافت ویزای شما بسیار کمک نماید. 

در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی شما عزیزان را با انواع دعوت نامه آلمان و شرایط دریافت ویزا به کمک آن آشنا خواهند کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه + پادکست

ورود به کشور آلمان از طریق دعوتنامه دوستان و یا آشنایان متقاضیان ورود به کشور آلمان می‌تواند اتفاق افتد و روند دریافت ویزا را آسانتر سازد.

صحبت های مونا را تا انتها تماشا نموده و برای جزئیات به روز با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره ویزای آلمان با دعوتنامه
ویزای آلمان با دعوت نامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده

شرایط دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه

نکته مهمی که در همین ابتدای امر باید به آن اشاره کنیم این‌ است که ارائه دعوت نامه و تعهد نامه به معنای صدور قطعی ویزا برای متقاضی نخواهد بود و این امر صرفا سرعت دریافت ویزا را برای شخص افزایش می‌دهد. پس دریافت دعوت‌نامه از دوستان یا بستگان خود را تضمین یا قطعیتی بر دریافت حتمی ویزای آلمان در نظر نگیرید، اما ارائه آن یک امتیاز مثبت و مناسب برای شما تلقی خواهد شد.

جهت دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه، باید نکات مختلفی را رعایت کرده و شرایط مهمی را مدنظر قرار دهید که در نوع خود حائز اهمیت هستند.

نکات مهم در هنگام دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه

  • دعوتنامه شما باید به زبان آلمانی نوشته شده باشد، اما اهمیتی ندارد که دست‌نویس بوده یا تایپ شده باشد؛ ولی بازهم تایپ شده رسمی‌تر و محترمانه‌تر خواهد بود.
  • دقت داشته باشید که اطلاعات فرد دعوت کننده باید کامل و دقیق در دعوت نامه درج شده باشد و همچنین اطلاعات مسافرتی شما نظیر هدفتان از سفر، مدتی که در آلمان اقامت خواهید داشت و غیره نیز باید ذکر شود. به‌طورکلی دعوت نامه باید حاوی اطلاعات کاملی از شما و مدت و مقصد سفرتان باشد.
  • شما باید حتما مدارکی مبنی بر تمکن مالی لازم جهت پوشش بخشی از مخارج سفر و همچنین هزینه‌های بازگشت به کشورتان را ارائه نمایید که این مدارک می‌تواند شامل گواهی حساب بانکی، مدارک شغلی و درآمدی باشد. ضمن این‌که شما باید حتما از طریق دلایلی موجه ثابت کنید که قصد بازگشت به کشورتان را نیز خواهید داشت.
  • برای اثبات این امر می‌توانید مدارکی نظیر تعهدات شغلی، تحصیلی یا خانوادگی را ارائه نمایید. فراموش نکنید که ارائه مدارکی جهت نشان دادن محل اقامت خود در طول بازدید نیز نیاز است که می‌تواند با گواهی رزرو هتل یا نامه‌ای از میزبان خود مبنی بر تایید اقامت شما در محل اقامت خود تایید شود.
  • در نهایت باید دیگر مدارک مورد نیاز ویزای آلمان را نیز تهیه نموده و همه را به همراه فرم درخواست صدور ویزا برای سفارت ارسال کنید. با دریافت وقت مصاحبه در سفارت آلمان حاضر شده و با آرامش کامل با آفیسر مربوطه صحبت نموده و با ارائه دلایلتان وی را از بازگشت به کشور خود مطمئن سازید.

رعایت نکات لازم احتمال دریافت ویزایتان را بسیار بالا می‌برد. توصیه می‌کنیم مقاله اخذ ویزای دانشجویی آلمان را نیز مطالعه کنید، تا اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید از جزئیات و مراحل دریافت ویزای داشجویی مطلع گردید.

انواع دعوت نامه‌ها برای دریافت ویزای آلمان

انواع دعوت نامه‌ها برای دریافت ویزای آلمان

دعوت نامه‌ای که برای شما ارسال می‌شود می‌تواند با هر عنوان و هر هدفی صادر شود. این موضوع در روند صدور ویزای شما تاثیر بسیاری می‌گذارد. دعوت نامه‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و طبیعتا شرایط دریافت ویزا به کمک آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. چنان‌چه دعوت نامه شما جزء دعوت نامه‌های رسمی برای سفر به آلمان نباشد هیچ‌گونه نیازی به ثبت یا تایید آن نخواهید داشت، چون عمده‌ترین کاربرد دعوت نامه‌های غیر رسمی معمولا جهت درخواست ویزا می‌باشد که زمینه ملاقات با بستگان و دوستان متقاضی را فراهم می‌آورد. البته غیر رسمی بودن دعوت نامه از ارزش آن نمی‌کاهد و به معنای کم کردن یا کاهش اطلاعات لازم در آن نیست. ضمن این‌که فرد نویسنده دعوت نامه باید حتما دعوت نامه مربوطه را امضا نماید. در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع دعوت نامه‌ها برای دریافت ویزای آلمان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

دعوت نامه تحصیلی آلمان

اگر شما هم از جمله علاقمندان به تحصیل در آلمان و بررسی شرایط تحصیلی این کشور هستید، باید حتما جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید که این امر نیازمند ارائه مدارکی نظیر تمکن مالی، نامه پذیرش دانشگاه، مدرک زبان و تأییدیه دانشگاه به سفارت آلمان می‌باشد. مقاله مربوطه چگونگی پذیرش در دانشگاه‌های آلمان را شرح خواهد داد.

شما چه برای گذراندن دوره‌های زبان و چه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام نمایید، باید بتوانید در یکی از مراکز مربوطه ثبت نام نموده و پذیرفته شوید. در صورت موفقیت در این امر می‌توانید دعوت نامه مربوطه را از مرکز آموزشی یا دانشگاه مربوطه دریافت و به سفارت ارائه کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دعوت نامه کاری آلمان

اگر جویای کار در آلمان هستید، باید بتوانید ویزای کاری این کشور را به دست آورید که این امر نیازمند استخدام توسط یک کارفرمای معتبر در حوزه تخصص و دانش تان در این کشور است. 

برای این امر باید رزومه سوابق تحصیلی و کاری خود را به کارفرمایان مربوطه جویای کارگر یا کارمند در حوزه تخصص خود در آلمان ارسال نموده و بتوانید وی را متقاعد به استخدام خود نمایید.

چنان‌چه کارفرما سوابق شما را مورد تأیید قرار داده و موافق به استخدامتان شود، با یک دعوت نامه رسمی شما را دعوت به کار می‌نماید. باید دقت کنید که دریافت دعوت نامه از این طریق کمی مشکل است، چون کارفرما باید بتواند فرد مهاجری را که استخدام می‌کند کاملا ضمانت کرده و این یعنی هر تخلفی که متقاضی پس از ورود به کشور آلمان انجام دهد مسئولیت آن با دعوت کننده می‌باشد.

دعوت نامه کاری آلمان

دعوت نامه پزشکی آلمان

کشور آلمان یکی از قطب‌های پزشکی جهان شناخته می‌شود که دارای پزشکان و مراکز درمانی بسیار قوی، با کیفیت، مدرن و باتجربه است. به همین خاطر بسیاری از بیماران که نیازمند مراحل درمانی خاص بوده که در کشورشان فراهم نیست و یا خواهان کیفیت درمان بالاتر هستند برای درمان در بیمارستان‌های آلمان اقدام می‌نمایند.

بدین منظور باید تمامی سوابق و مدارک پزشکی بیمار برای پزشک و بیمارستان مربوطه در آلمان ارسال شده و مورد بررسی و تایید آنان قرار بگیرد. در صورت تایید بیمارستان، دعوت نامه پزشکی برای شخص ارسال می‌شود و در آن جزئیاتی نظیر مدت سفر، هزینه‌های سفر و خدمات آن نیز مشخص می‌گردد.

دعوت نامه تجاری آلمان

یکی‌دیگر از انواع دعوت نامه‌های کشور آلمان، دعوت نامه تجاری است. دعوت نامه تجاری آلمان معمولا بین شرکای تجاری به منظور خرید و فروش و انجام اموری مشابه رد و بدل می‌گردد. در این نوع دعوت نامه، شخص دعوت کننده باید دقیقا هدف از دعوت خود و مدت آن را مشخص نماید.

حتی در برخی موارد دعوت کنندگان هزینه‌های سفر شخص دعوت شده را نیز پرداخت می‌کنند. در این صورت باید براساس قانون کشور آلمان، این موضوع به طور رسمی توسط دعوت کننده بیان شود. دقت داشته باشید در زمان مراجعه به سفارت، اصل و کپی دعوت نامه تجاری آلمان باید توسط متقاضی به سفارت ارائه شود. ضمنا اخذ ویزای همراه برای خانواده و بستگان از طریق دعوت نامه تجاری امکان پذیر نیست.

دعوت نامه توریستی آلمان

در آخرین مورد از معرفی معمول‌ترین انواع دعوت نامه‌های کشور آلمان، به سراغ یکی از پر کاربردترین دعوت نامه این کشور یعنی دعوت نامه توریستی و گردشگری این کشور می‌رویم. این دعوت نامه که به‌منظور دعوت دوستان، آشنایان و خویشاوندان به آلمان ارائه می‌شود، می‌تواند به دو صورت رسمی و غیر رسمی باشد.

اما میان دعوت نامه رسمی و غیر رسمی تفاوتی وجود دارد و آن این‌که اگر دعوت نامه ارسالی از سوی خویشاوندان رسمی باشد، یعنی دعوت کننده مخارج و هزینه‌های سفر متقاضی را برعهده گرفته است. در این صورت دعوت کننده باید تعهدی به سفارت آلمان دهد که هزینه‌های اشخاص دعوتی را متقبل شده است.

سفارت نیز پس از بررسی مدارک هویتی طرفین نظیر شناسنامه، کارت ملی، گواهی تولد و غیره در صورت کسب اطمینان از رابطه خویشاوندی دو طرف، دعوت نامه را مورد تایید قرار می‌دهد. در این‌جا پیشنهاد می‌‌کنیم که اگر قصد تفریح و گشت‌وگذار در آلمان را دارید، عنوان لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری آلمان را در سایت آی مهاجرتی بخوانید تا جاذبه‌های برتر این کشور را بشناسید.

دعوت نامه نمایشگاهی به آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای نوین و اقتصادهای بزرگ جهان است و به همین خاطر هر ساله در آن نمایشگاه‌های مختلف و متعددی در زمینه‌های پزشکی، تکنولوژی، مد و جواهرات، خودرو، کشاورزی و غیره برگزار می‌شود. 

همواره برگزار کنندگان این نمایشگاه‌ها کمپانی‌ها و افراد مرتبط و مشهور در حوزه‌ها و زمینه های مرتبط را از اقصی نقاط جهان به نمایشگاه خود دعوت می‌کنند.

به همین خاطر از سوی برگزار کنندگان این نمایشگاه‌ها برای افراد و کمپانی‌های مربوطه دعوت نامه‌های نمایشگاهی ارسال می‌شود. دقت داشته باشید که این نوع دعوت نامه بسیار به دعوت نامه تجاری شبیه است و قوانین کشور آلمان درباره آن تا حد زیادی سخت‌گیری می‌نماید. به همین خاطر مدت سفر و اهداف شرکت کنندگان از سفر و دعوت باید به طور دقیق در این نوع دعوت نامه آلمان ثبت شود.

دعوت نامه نمایشگاهی به آلمان

هر یک از عناوین زیر می تواند به عنوان یکی از روش های مهاجرت به آلمان برای شما عزیزان مناسب باشد:

مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان با دعوت نامه

قطعا می‌دانید که ارسال مدارک به سفارت آلمان جهت درخواست صدور ویزای مربوطه دارای اهمیت بسیار زیادی است. لازم است دقت داشته باشید که سفارت آلمان همان‌طور که بر روی صدور روادید و ویزای خود سخت‌گیر است، بر روی بررسی مدارک نیز بسیار حساس بوده و سخت‌گیرانه آن‌ها را بررسی می‌کند.

به همین خاطر ممکن است حتی کوچک‌ترین خطا یا نقصی حتی سهوی باعث رد درخواست شما شده و سفر یا مهاجرت شما را با تاخیر زیاد و مشکلات غیر قابل پیش‌بینی دیگری مواجه سازد. 

پس حتما هنگام تهیه و جمع‌آوری مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان با دعوت نامه با مشاورین و متخصصین باتجربه و فعال در این حوزه نظیر مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و از راهنمایی و اطلاعات آنان بهره‌مند شوید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه

ضمنا ممکن است باتوجه به شرایط متفاوت متقاضیان و یا اهداف مختلف سفر به این کشور مدارکی مازاد یا خاص از متقاضی دریافت شود. حتما از آخرین و جدیدترین مدارک مورد درخواست سفارت آلمان پیش از ارسال مدارک مطلع شوید. در ادامه مدارکی که باید حتما تمامی متقاضیان آنان را حتما به سفارت آلمان جهت دریافت ویزا ارائه دهند را مشاهده خواهید نمود:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای مربوطه
  • عکس پاسپورتی با شرایط خواسته شده
  • ارائه دعوت نامه مربوطه ( تحصیلی، کاری، توریستی، تجاری و غیره)
  • گواهی تمکن مالی لازم
  • گواهی اثبات محل اقامت در آلمان
  • بیمه مسافرتی و بیمه درمانی لازم
  • مدارک تحصیلی در صورت نیاز
  • سوابق کاری در صورت نیاز
  • مدرک زبان معتبر در صورت نیاز
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بلیت رفت و برگشت هواپیما

وبینار دریافت ویزای کشور آلمان از طریق بازنشستگی یا تمکن مالی

دریافت ویزای کشور آلمان به روش های مختلفی امکان پذیر است که در این وبینار کارشناس ارشد ما به یکی از روش های ممکن یعنی اقدام از طریق بازنشستگی و یا تمکن مالی پرداخته است.

پس از تماشای آن تا انتها در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید، با دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو وبینار بازنشستگی یا تکم مالی

هزینه دریافت ویزای آلمان با دعوتنامه

قطعا مطلع هستید که امر مهاجرت و یا سفر به کشور آلمان با هزینه‌هایی همراه است که این هزینه‌ها می‌تواند با شرایط افراد و روش مهاجرتی و سفر وی با یک‌دیگر تفاوت داشته باشد. دقت داشته باشید که دریافت دعوت نامه تاثیری در کاهش مخارج و هزینه‌های اخذ ویزا و یا اقامت در این کشور نخواهد داشت.

برای مثال اگر شما برای گردش و تفریح به آلمان رفته باشید، باید هزینه دریافت ویزا، هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما، هزینه هتل، هزینه خوراک، هزینه حمل‌ونقل، هزینه بلیت مکان‌های گردشگری و موارد دیگری را حتما مورد توجه قرار داده و اطلاعی خلاصه از مقدار و مبالغ نسبی آن‌ها به دست آورده باشید.

یا اگر برای تحصیل به این کشور می‌روید، باید هزینه تحصیل در دانشگاه، هزینه اجاره، خوراک، پوشاک و غیره را بررسی نموده و به آن‌ها توجه داشته باشید. قطعا باتوجه به سبک و اصول زندگی افراد و همچنین هدف آنان از سفر به آلمان مخارج متفاوت خواهند بود. ما در مقاله هزینه زندگی در آلمان تمامی جزئیات و مبالغ را در شهرهای متفاوت آلمان برای شما تهیه کرده و در اختیارتان قرار داده‌ایم.

اما برای آشنایی نسبی در ادامه مبالغی که اکثر افراد باید به آن‌ها توجه داشته باشند را به طور متوسط شرح خواهیم داد:

نوع هزینه مبلغ
هزینه بلیت هواپیما مستقیم 700 تا 1500 یورو
هزینه اخذ ویزا حداکثر 80 یورو برای ویزای توریستی
هزینه اقامت در هتل 50 تا 100 هر شب
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 950 یورو ماهانه
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 700 یورو ماهانه
هزینه خوراک 20 تا 50 یورو روزانه
هزینه حمل‌ونقل 5 تا 60 یورو روزانه
تفریح و سرگرمی 10 تا 100 یورو روزانه
 

همان‌طورکه گفتیم ویزای آلمان با دعوتنامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده در این کشور است. چنان‌چه نیاز به مشاوره بیش‌تر در این زمینه دارید، مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار ویزای آلمان با دعوت نامه، فرصتی برای دیدار با دوستان و خانواده

ضمن مطالعه سوالاتی که کارشناسان ما در پایان این عنوان برای شما جمع آوری نموده اند، جهت هرگونه سوال و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس باشید.

بله، داشتن یک دعوت نامه رسمی و مناسب یک امتیاز مثبت و قوی برای دریافت ویزای آلمان است.

دعوت نامه آلمان می‌تواند شامل دعوت نامه تحصیلی، کاری، پزشکی، تجاری، نمایشگاهی و توریستی شود.

خیر، اگر از طریق دعوت نامه تجاری ویزای آلمان را کسب کنید، نمی‌توانید جهت دریافت ویزای همراه از طریق آن اقدام نمایید.

خیر، دریافت دعوت نامه آلمان از هر نوعی که باشد، تاثیری بر میزان مخارج و هزینه‌ها ندارد.

باید بدانید که دعوت نامه توریستی آلمان از بیش‌ترین و پرکاربردترین نوع دعوت نامه‌های مورد ارائه جهت دریافت ویزا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه