دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک

کشور آلمان یکی از قطب‌های صنعتی بزرگ جهان شناخته می‌شود که بزرگ‌ترین اقتصاد حال حاضر اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان لقب گرفته است. 

قطعاً مهاجرین بسیاری از سراسر جهان آرزوی اشتغال و زندگی در چنین مکانی را دارند که رسیدن به آن چندان سهل و راحت نیست.

با این‌که این فرصت در دسترس بوده و امری کاملاً امکان‌پذیر است، اما این به معنای ساده و راحت بودن آن نیست.

دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک

دریافت ویزای کار آلمان با توجه به تخصص و مهارت فرد به وی تعلق گرفته و می تواند به روش های مختلف شما را به بازار کار این کشور وارد سازد.

فهرست مطالب

 برای مهاجرت به آلمان و اشتغال و زندگی در آن باید بتوانید شغلی مناسب در راستای تخصص و تجربه و یا دانش خود در این کشور یافته و برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

باتوجه‌به شرایط مهاجرپذیری آلمان و حمایت از پناهندگان، این کشور در صدور روادید و ویزا بسیار محتاطانه و سخت‌گیرانه عمل می‌کند که این ارائه مدارک به سفارت این کشور را بسیار پر اهمیت می‌نماید.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً عنوان مهاجرت کاری به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا ابتدا با چگونگی یافتن شغل و قوانین آن آشنایی پیدا کنید. چون قطعاً فرصت‌های کاری برای برخی از حرفه‌ها و تخصص‌ها بسیار فراهم بوده و شما راحت می‌توانید کارفرمای مناسب را یافته و استخدام شوید.

نرخ بیکاری در آلمان در سال 2023 برابر با 5.9 درصد بوده که از بسیاری کشورهای اروپایی و جهان پائین‌تر می‌باشد. همچنین میزان درآمدها نیز در آلمان باتوجه به میزان مخارج کاملا مناسب و کافی می‌باشد. 

اگر شما قصد دارید به این کشور مهاجرت کرده و در آن مشغول به کار شوید، در ادامه با مشاورین آی مهاجرتی همراه گردید تا با چگونگی اخذ ویزای کار این کشور به طور کامل آشنا شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + پادکست

دریافت ویزای کاری کشور آلمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید مستقیما به بازار کار این کشور قدم گذاشته و به درآمد برسید. 

مونا جزئیات مهم در این زمینه را برایتان در زمانی کوتاه بیان نموده و جهت هرگونه پرسش می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره دریافت ویزای کاری کشور آلمان
دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک

مشاغل موردنیاز آلمان

مطمئناً اگر از شرایط بازار کار و مشاغلی که در کشور مقصدتان موردنیاز است مطلع شوید، بسیار بهتر می‌توانید نتیجه دلخواه خود را در یافتن شغل در آنجا به دست آورید.

در رابطه با کشور آلمان نیز باید بدانید که این کشور طی چندین سال گذشته در برخی از حوزه‌ها نیاز بالایی به نیروی کار متخصص داشته است و پیش‌بینی که حتی در آینده این نیاز افزایش یابد.

البته اگر حرفه و تخصص شما جز مشاغل موردنیاز نباشد، به معنای نبود شغل برای شما نخواهد بود. 

اما در مقابل دیگر مشاغل موردنیاز شاید یافتن کار برای شما کمی سخت‌تر و زمان برتر باشد. در حال‌حاضر و در سال 2024 مشاغل و حوزه‌های زیر نیاز بالایی به نیروی کار دارند:

حوزه فعالیت

مشاغل مربوط

بهداشت و درمان پزشک، پرستار، رادیولوژیست، دندانپزشک، فیزیوتراپ و غیره
مهندسی مهندسی برق، مکانیک، عمران و غیره
فناوری اطلاعات و فناوری (IT) کارشناسان امنیت سایبری، دولوپر، دیتا آنالیزور
آموزش معلم مدارس و استاد دانشگاه، محققان دانشگاهی
مشاغل ماهر (حرفه‌های تجربی) لوله‌کشی، آشپزی، ساخت و ساز، نجاری
متخصص فعال در انرژی‌های تجدیدپذیر تکنسین‌های انرژی خورشیدی و بادی

انواع ویزای کار آلمان

ویزاهای کاری کشور آلمان به‌ طور کلی در دو دسته ویزاهای بلندمدت و کوتاه‌مدت برای متقاضیان صادر می‌شوند. ویزاهای کوتاه‌ مدت می‌تواند از چند روز تا چند ماه اعتبار داشته باشند و معمولاً برای انجام کارهای کوتاه‌مدت و سفرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما ویزاهای کاری بلندمدت از چند ماه تا چند سال دارای اعتبار خواهند بود و مناسب کسانی است که قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را دارند. در ادامه انواع ویزای کار آلمان را به شما شرح خواهیم داد:

نوع ویزای کار شرایط ویزا
ویزای کار آلمان این نوع ویزا ویزایی است که هر فردی که بتواند یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی آلمان به دست آورده و توسط وی استخدام شود، باید دریافت کند و شرایط اصلی آن داشتن سابقه کار مرتبط و مفید، داشتن مدرک تحصیلی یا مدرک مهارتی معتبر، مدرک زبان آلمانی و داشتن تمکن مالی است.
ویزای جستجوی کار آلمان مختص افرادی است که قصد جستجوی کار در آلمان را دارند و فقط 6 ماه اجازه حضور و جستجوی کار در این کشور را می‌دهد.
ویزای آوسبیلدونگ و کارآموزی آلمان این ویزا مختص افرادی است که قصد گذراندن دوره کارآموزی و آوسبیلدونگ در آلمان را دارند و شرایط آن حداقل مدرک دیپلم، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی است.
ویزای فریلنسر آلمان برای اخذ این ویزا باید مهارت‌های خوبی داشته و اثبات کنید که می‌توانید در حوزه مدنظر خدمات خوبی ارائه دهید. حداقل شرایط اخذ ویزای فریلنسر یا خوداشتغالی داشتن سابقه کار مرتبط و مفید، سرمایه موردنیاز و بیزینس پلان قوی است.
بلوکارت اتحادیه اروپا کارت آبی اتحادیه اروپا برای متخصصان ماهر غیر اتحادیه اروپایی است که پیشنهاد شغلی آنان نیاز به مهارت و تخصص خاص و بالایی دارد. باید حتماً مدرک دانشگاه داشته و سالانه در شغل مربوطه حداقل 56800 یورو درآمد داشته باشید. در مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیروی کار است حداقل 44,304 یورو در سال درآمد نیاز است.
ویزای انتقال درون شرکتی آلمان این ویزا مختص افرادی است که خواهان انتقال به شعبه شرکت خود در کشور آلمان هستند. ضمناً موقعیت شغلی فرد باید مدیر یا نیروی متخصص باشد.
ویزای کار فصلی آلمان این ویزا مختص افرادی است که در حوزه‌های کشاورزی، مهمانداری یا گردشگری به دنبال شغلی موقت هستند. این ویزا اجازه کار به مدت محدودی در آلمان را می‌دهد.
ویزای کار محققان آلمان این ویزا مختص افرادی است که در آلمان به دنبال فعالیت‌های تحقیقاتی یا آکادمیک هستند. ضمناً این ویزا به محققان، دانشمندان و دانشگاهیان اعطا می‌شود که با دانشگاه‌های آلمان در حال همکاری هستند.
ویزای Au Pair and Internship این ویزا مختص افرادی است که کمتر از 27 سال سن داشته و به فرهنگ آلمانی علاقه‌مند هستند و میل می‌باشند در یک خانواده آلمانی کار نمایند. این افراد در قبال کمک‌های خود به خانواده از آنان اقامت رایگان، غذا و دستمزد می‌گیرند. ضمنا حداقل اعتبار این ویزا 6 ماه و حداکثر 1 سال و غیر قابل تمدید است.
 

شرایط دریافت ویزای کار آلمان

شرایط اقتصادی مناسب و وجود فرصت‌های کاری بسیار باعث علاقه بسیاری از مهاجرین برای کار در این کشور شد و حتی ایرانیان متخصص بسیاری طی سال‌های پیشین برای کار و زندگی به آلمان مهاجرت نمودند. جهت اخذ ویزای کار کشور آلمان داشتن برخی شرایط لازم است که اولین داشتن پیشنهاد شغلی مشخص و استخدام توسط یک کارفرمای آلمانی است.

دقت داشته باشید که اگر شغل درخواستی شما جز مشاغل نیازمند نیروی کار در آلمان باشد، شانس صدور ویزای شما افزایش است. همچنین طی شرایط جدید اخذ ویزای کاری آلمان برای کارگران ماهر ساده‌تر خواهد شد و این بسیار شانس افراد بدون مدرک تحصیلی را افزایش می‌دهد.

همچنین افراد قادر هستند تا با ویزای توریستی به کشور آلمان رفته و در آنجا صلاحیت حرفه‌ای شغلی خود را در داخل کشور آلمان ارزیابی نموده و در این مدت برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. ضمناً اگر بتوانید به دولت آلمان پتانسیل کاری و تخصصی خود را اثبات نمایید، امکان اخذ ویزای کار آلمان از طریق امتیازبندی نیز برایتان مقدور می‌شود.

توجه کنید که داشتن مدرک زبان آلمانی نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت بسیار مؤثر تلقی شود و شانس صدور ویزای کاری‌تان را بالا ببرد. ضمناً حتماً مدارک تحصیلی و یا سوابق کاری شما باید حتماً مرتبط با حوزه کاری باشد که در آن قصد اشتغال و کار را دارید. لازم به تذکر است برای اخذ ویزای کاری آلمان اگر سن شما بالای 45 سال است، باید علاوه بر تمام مدارک و شرایط لازم، تمکن مالی جهت دوران بازنشستگی خود را هم ارائه نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان

جهت دریافت ویزای کار کشور آلمان باید مدارک مورد درخواست را تهیه و جمع‌آوری کرده و به همراه درخواست اخذ ویزای خود به سفارت یا کنسولگری این کشور ارسال نمایید. بسیار مهم است بدانید که مدارک ارسالی باید بسیار کامل و دقیق تهیه و جمع‌آوری شوند تا هرگونه امکان خطا یا ابهام و ایراد در آن‌ها از میان برداشته شود.

سفارت دولت آلمان در ایران به دلیل وجود درخواست بسیار زیاد از کشورمان، مدارک ارسالی متقاضیان را سخت‌گیرانه و با حساسیت بالایی بررسی می‌کند. به همین خاطر وجود کوچک‌ترین نقص یا ایرادی حتی سهوی می‌تواند کاملاً درخواست صدور ویزای شما را رد کرده و مشکلاتی را برایتان به وجود آورد.

در این زمینه حتماً با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و در تهیه و جمع‌آوری مدارکتان از راهنمایی آنان استفاده نمایید. ضمن این‌که باتوجه‌به شرایط متفاوت متقاضیان ممکن است که مدارکی مازاد یا متفاوت از هر فردی درخواست شود، پس حتماً مدارک لازم را طبق شرایط خود از سفارت استعلام و ارسال کنید.

اما به طور کل مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان بدین شرح هستند:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه عکس پاسپورتی طبق شرایط درخواستی
  • ارائه قرارداد یا پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی با جزئیات دقیق حقوق و دستمزد و شرح شغل مربوطه
  • رزومه (هرگونه مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط)
  • ارائه نامه شخصی همراه با توضیح دقیق هدف از مهاجرت و مدت اقامت در آلمان
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • ارائه بیمه مسافرتی و بیمه سلامت در آلمان
  • ارائه گواهی اثبات تمکن مال لازم 1027 یورو ماهانه
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

وبینار شناخت مهاجرت کاری به آلمان

جهت مهاجرت کاری به کشور آلمان اطلاع از تمامی جنبه‌ها امری مهم است که کارشناس ارشد ما در این وبینار به آن پرداخته است.

پیشنهاد می‌کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل اخذ ویزای کار آلمان

شاید شنیده باشید که مهاجرت کاری به آلمان را ارزان‌ترین روش مهاجرت و ساده‌ترین روش از لحاظ پیچیدگی مراحل معرفی می‌کنند که کاملاً صحیح است. 

اما شناخت مراحل اخذ ویزا و آمادگی کامل برای انجام می‌تواند باعث انجام سریع‌تر و موفقیت‌آمیز این امر شود تا با موردی ناآشنا مواجه نشوید.

به طور کل مراحل اخذ ویزای کار آلمان به شرح رو به رو است اما دقت داشته باشید که در صورت تأیید درخواست و دریافت ویزای خود پس از این‌که به کشور آلمان وارد شدید باید حتماً جهت دریافت مجوز اقامت نیز اقدام نمایید. 

برای این کار باید به نزدیک‌ترین اداره اتباع خارجی به محل اقامت خود در آلمان رفته و مراحل لازم را پشت سر گذاشته و مجوز اقامتتان را دریافت کنید.

  • شغلی مناسب با تخصص و دانش خود در آلمان یافته تا کارفرما شما را استخدام کند.
  • از کارفرمای مربوطه بخواهید قرارداد کاری یا دعوت‌نامه رسمی خود را به شما ارسال کند.
  • درخواست صدور ویزای کار مربوطه را به همراه مدارک لازم به سفارت ارسال کنید.
  • تمامی مدارک و اسناد لازم را تهیه و جمع‌آوری نمایید.
  • وقت مصاحبه خود را دریافت و مراحل بیومتریک خود در کارگزاری ویزا متریک به انجام برسانید.
  • در زمان مقرر در سفارت آلمان حاضر شده و هزینه درخواست ویزا را بپردازید (معمولاً 80 یورو).
  • در مصاحبه با آفیسر حاضر شده و بهترین ارائه خود را انجام دهید.
  • در نهایت منتظر جواب تأیید یا رد درخواست ویزای خود باشید.

هزینه‌های درخواست ویزای کار آلمان

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کاری به آلمان یکی از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که در آن متقاضی نیازی به پرداخت هزینه‌های خاص نداشته و بلافاصله پس از مهاجرت و نقل‌مکان به این کشور نیز مشغول به کار شده و می‌تواند حقوق و دستمزد دریافت نماید.

البته بازهم امر مهاجرت بدون هزینه نیست و متقاضیان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند تا در نهایت به این کشور وارد شده، در آن ساکن شوند و زندگی خود را ادامه دهند. برخی از این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

ضمناً نباید از مخارجی که در این کشور پیش روی شما قرار خواهند گرفت چشم‌پوشی کرد، قطعاً شما باید ماه یا چند ماه اول تا زمان دریافت اولین حقوق خود را از سرمایه و بودجه خود خرج و هزینه نمایید تا بالاخره به درآمد برسید. 

در مقاله هزینه زندگی در آلمان آخرین مبالغ و هزینه‌های مهم برای مهاجرت و اقامت در این کشور را تهیه و در اختیار شما قرار داده‌ایم.

مخارج مبلغ هزینه
هزینه صدور ویزا 80 یورو
هزینه بلیت مستقیم هواپیما 700 تا 1200 یورو
هزینه ترجمه مدارک 1 تا 10 میلیون تومان

مطالعه مقالات زیر اطلاعاتی را در رابطه با کشور آلمان در اختیارتان قرار می دهد که برای مهاجرت به این کشور راهگشای خوبی هستند:

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان

بسیاری از مهاجرینی که برای کار به آلمان نقل مکان می‌کنند قصد اقامت همیشگی و زندگی تا پایان عمر را در این کشور دارند. 

به همین‌خاطر این سوال برای آنان وجود دارد که آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان برای ایرانیان وجود دارد؟!

باید بگوییم که اگر شما به صورت قانونی به کشور آلمان مهاجرت کرده و ویزای کاری این کشو را کسب کرده باشید، در ابتدا یک ویزای 2 ساله به شما داده خواهد شد که اگر همچنان شرایط کاری شما پابرجا باشد، می‌توان آن را تمدید کرد. 

در این صورت ویزای شما برای 2 سال دیگر نیز تمدید می‌شود و پس از آن نیز باز امکان تمدید ویزای شما وجود دارد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کار آلمان

در نهایت چنانچه 5 سال در آلمان ساکن و شاغل بوده باشید و مالیات خود را پرداخت و هیچ‌گونه تخلف و سوابق کیفری نداشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. ضمنا 3 سال پس از دریافت اقامت دائم می‌توانید برای تابعیت و پاسپورت آلمان درخواست نمایید.

لازم به ذکر است دارندگان بلوکارت اروپا پس از 33 ماه کار و زندگی در آلمان می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند. البته با دریافت ویزای کار می‌توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز برای زندگی همراهتان به آلمان ببرید.

دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک را مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید.

سوالات پرتکرار دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک

دریافت ویزای کاری کاری کشور آلمان همواره با سوالات زیادی همراه است که مشاورین ما برخی از متداول ترین آنها را در ادامه برای شما ذکر نموده اند و در صورتی پرسش بیشتری در این زمینه دارید، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید 80 یورو پرداخت نمایید.

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کرده و با صفارت و کارگزاری سفارت آلمان در ارتباط بود.

بله، در صورتی‌که 5 سال در آلمان ساکن بوده کار کنید و مالیات بپردازید، قادر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شوید.

بله، متقاضی باید حتما بیش از 17 سال سن داشته باشد و بهتر است که حداکثر سن متقاضیان نیز کمتر از 45 سال باشد.

بله، جهت اخذ ویزا و کار در آلمان باید مدرک دانشگاهی یا مدرک حرفه‌ای غیردانشگاهی به همراه سابقه کار مرتبطی را ارائه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه