آشنایی با ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

آلمان یکی از کشورهای بسیار مورد پسند و جذاب برای مهاجرین خارجی می‌باشد که باتوجه به شرایط و امکاناتی که برای زندگی ساکنین خود فراهم آورده است، هر مهاجری را به خود جذب می‌کند.

یکی از این دغدغه‌های اصلی، هزینه و مخارج مناسب و مقرون به صرفه زندگی در این کشور است که در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه و هم رتبه آلمان ارزان‌تر می‌باشد.

معرفی چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی

آلمان به عنوان کشوری با هزینه‌های مقرون به صرفه، از بهترین گزینه‌های ممکن در اروپا برای مهاجرین بخصوص دانشجویان است.

فهرست مطالب

البته مخارج در نقاط مختلف کشور متفاوت است و باید این موضوع را کاملا مورد شناخت قرار دهید. شهرهای آلمان از لحاظ مخارج و هزینه‌های اقامتی و زندگی بایک‌دیگر تفاوت دارند و شما باید حتما شرایط مقصدی که برای سفر یا مهاجرت در نظر گرفته‌اید را پیش از اقدام بررسی کنید.

برخی از شهرها شما با یک کار معمولی می‌توانید از پس هزینه‌ها بر آمده و حتی مبلغی را هم پس‌انداز کنید، اما در برخی شهرها ساپورت کردن هزینه‌های زندگی نیز سخت بوده و ممکن است که نیاز باشد هم مرد و هم زن هردو شاغل باشند تا هزینه‌های زندگی تامین شود.

پیشنهاد می‌کنیم عنوان بررسی هزینه و شرایط زندگی در آلمان را حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید، تا جزئیات و آخرین مبالغ مخارج و هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف آلمان را به‌طور کامل بشناسید. 

در ادامه این مطلب نیز به معرفی چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی به شما عزیزان خواهیم پرداخت و شرایط اقامتی در این شهرها را برایتان شرح خواهیم داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو برخی از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی + پادکست

با شناخت برخی از ارزان ترین شهرهای کشور آلمان، می‌توانید برای سکونت و مدیریت هزینه‌هایتان به بهترین تصمیم ممکن برسید.

کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این ویدیو چند مورد را به شما معرفی نموده و مشاورین ما آماده ارائه تمامی خدمات به شما متقاضیان زندگی در این کشور هستند.

 

نمایش ویدیو درباره چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی
معرفی چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی

هاله شهر کوچکی در شرق آلمان

هاله شهر کوچکی در شرق آلمان واقع شده است. این شهر به‌خاطر ساختمان‌های تاریخی زیبا و صحنه‌های فرهنگی پر جنب‌وجوشش معروف است. این شهر دارای دو دانشگاه است، دانشگاه مارتین لوتر هال-ویتنبرگ و دانشگاه هنر و طراحی بورگ گیبیچنشتاین. هزینه زندگی در هاله در مقایسه با سایر شهرهای آلمان بسیار پایین است و آن را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی با بودجه تبدیل می‌کند.

میانگین هزینه ماهانه زندگی در هاله حدود 670 یورو است. این هزینه‌ها شامل اسکان، غذا، حمل‌ونقل و سایر هزینه‌های ضروری است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مسکن دانشجویی مقرون به صرفه در خوابگاه‌ها، آپارتمان‌های مشترک یا اتاق‌های خصوصی پیدا کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند در این شهر شغل پاره‌وقت پیدا کنند.

این شهر بسیار مقرون به صرفه است و یک رنسانس منحصربه‌فرد دارد. آپارتمان‌های یک خوابه در شهر ماهانه 350 یورو هزینه دارند. با این حال، همان آپارتمان را می‌توان با 200 یورو در منطقه حومه شهر اجاره کرد. 

علاوه‌براین، آپارتمان‌های بزرگ‌تر گران هستند که به طور متوسط در شهر حدود 710 یورو هزینه دارند، اما در حاشیه آن تنها 470 یورو هزینه خواهند داشت. در مقایسه با این‌جا، اجاره آپارتمان در برلین 130 درصد بالاتر است.

هزینه مبلغ
غذا در رستوران 13.5 یورو
قبوض ماهانه 181.2 یورو
ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه 31.3 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر 890.68 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر 670.22 یورو
متوسط درآمد ماهانه 2122.1 یورو

بیله‌فلد شهری در شمال راین-وستفالن

بیله‌فلد شهری در شمال راین-وستفالن واقع شده است و بیش از 350 هزار شهروند دارد. زندگی در این‌جا در مقایسه با سایر شهرهای آلمان بسیار مقرون به صرفه است. قیمت‌های اجاره آن چیزی است که باید در آلمان نگران آن باشید، اما در بیله‌فلد، هزینه آن خیلی بالا نیست.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه بسیار کم است، تقریباً 460 یورو در ماه هزینه دارد. علاوه بر این، با کمی چانه‌زنی یا شانس، می‌توانید آپارتمان را با 400 یورو در ماه دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید آپارتمان‌هایی بین 200 تا 460 یورو در ماه در مناطق حومه شهر پیدا کنید.

بیله‌فلد از نظر ارزان بودن وعده‌های غذایی نیز مقرون به صرفه است زیرا رستوران‌های زیادی دارد که می‌توانند به شما در تهیه یک وعده غذایی با قیمت ارزان کمک کنند. 

برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت برای دو نفره 50 یورو هزینه وجود دارد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک فنجان کاپوچینو یا آبجو میل کنید، ممکن است 3.50 یورو برای شما هزینه داشته باشد. 

هزینه مبلغ
غذا در رستوران 11.00 یورو
قبوض ماهانه 300.00 یورو
ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه 31.66 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر 742.21 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر 543.14 یورو
متوسط درآمد ماهانه 2,125.00 یورو

لایپزیگ شهر دانشجویی ارزان در آلمان

لایپزیگ شهر دانشجویی ارزان در آلمان است و از آن به عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی یاد می‌شود که بیش از هزار سال قدمت داشته و پویایی آن تا به امروز حفظ شده است. جالب است بدانید که لایپزیک یکی از شهرهای بزرگ و مهم آلمان که در ایالت فدرال زاکسن می‌باشد و این شهر نه‌تنها به خاطر جاذبه‌های زیبا و نفوذ منطقه‌ای بلکه به خاطر موسیقی، تجارت و حکایات قهرمانان این کشور شناخته می‌شود.

هزینه‌های زندگی در این شهر نسبتا پایین‌تر از کلان شهرهای آلمان است، به‌همین‌خاطر دانشجویان و مهاجرین می‌توانند با یک بودجه پایین در این شهر ساکن شوند. بسته به استایل زندگی شما که در لایپزیگ انتخاب می‌نمایید، خواهید توانست به راحتی با درآمد هزار یورو در هر ماه که شامل اجاره و آب و برق نیز می‌شود، زندگی کنید.

در سال 2023، اجاره بهای متوسط در هر ماه 550 یورو بوده و جالب است بدانید که این شهر در شرق کشور آلمان قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر در ایالت ساکسونی است. زبان اصلی این شهر آلمانی است، با این حال اکثر جمعیت نیز من جمله جمعیت زیادی از مهاجران بین‌المللی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

لایپزیگ شهر دانشجویی ارزان در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Krefeld is a city in the state of North Rhine-Westphalia

کرفلد شهری در ایالت نوردراین-وستفالن

کرفلد شهری در ایالت نوردراین-وستفالن در نزدیکی شهر دوسلدورف است. بر اساس برخی از سوابق جمعیتی تقریبی، کرفلد دارای 230 هزار نفر جمعیت است که در مساحتی به وسعت 137 کیلومتر مربع پراکنده شده و یک مکان مقرون به صرفه برای زندگی در آلمان است.

اگر یک اتاق یک خوابه در مرکز شهر اجاره می‌کنید، می‌توانید آن را با 450 یورو در ماه به طور متوسط داشته باشید.

اگر به حاشیه شهر نگاه کنید، هزینه اجاره چنین آپارتمانی نسبتاً کمتر است. به طور متوسط، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه واقع در خارج از مرکز کرفلد 400 یورو در ماه است.

اگر به فضای بیشتری نیاز دارید و می‌خواهید یک آپارتمان بزرگ‌تر اجاره کنید، آماده پرداخت بیشتر باشید.

با کمی مدیریت در محل، می‌توانید در این مرحله پول زیادی را پس‌انداز کنید. محدوده هزینه‌های آب و برق در کرفلد بین 50 تا 250 یورو است.

هزینهمبلغ
غذا در رستوران15.00 یورو
قبوض ماهانه 170 یورو
ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه36.67 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر930.00 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر800.00 یورو
متوسط درآمد ماهانه2,466.67 یورو

هر یک از مقالات زیر می تواند مسیر تازه ای جهت مهاجرت به آلمان را پیش روی شما بگشاید:

بوخوم یکی‌دیگر از ارزان‌ترین شهرهای آلمان

بوخوم یکی‌دیگر از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی است، این شهر در سال 2023 به عنوان یکی از شهرهای ارزان آلمان معرفی شد و میانگین اجاره در این شهر برای هر ماه 450 یورو نیز برآورد گردید. در مقایسه با شهرهای گران‌تر مانند مونیخ، بوخوم تقریبا نیمی از اجاره در هر ماه را نسبت به مونیخ داراست.

در این شهر پارک‌های سرسبز و با امکانات بسیار بالای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم برای تفریحات خودتان استفاده کنید. 

ضمنا این شهر دارای دانشگاه و چند مدرسه عالی می‌‌باشد و در حال‌حاضر در آن 22 تئاتر، 10 سینما و 12 موزه وجود دارد.

این شهر به‌علاوه محل قرار گرفتن بخشی از کارخانه‌‌های تولیدی شرکت خودروسازی اُپل (Opel) می‌باشد. 

جالب است بدانید که امروزه از این شهر به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا نام برده می‌شود و این خود نشان دهنده جذابیت بالای این شهر می‌باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین هزینه‌های اقامتی در این شهر را مشاهده می‌نمایید:

هزینه مبلغ
غذا در رستوران 12.50 یورو
قبوض ماهانه 297.83 یورو
ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه 43.12 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر 991.15 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر 845.35 یورو
متوسط درآمد ماهانه 2,625.31 یورو

فرانکفورت (اودر) شهری در کرانه رود اودر

فرانکفورت (اودر) شهری در کرانه رود اودر و در شرق آلمان و نزدیک مرز لهستان واقع شده است. بر اساس به روزترین سوابق جمعیتی، بیش از 60 هزار نفر در منطقه‌ای به وسعت حدود 150 کیلومترمربع در این منطقه زندگی می‌کنند. هزینه زندگی در فرانکفورت (اودر) بسیار مقرون به صرفه است.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در اطراف مرکز شهر به طور متوسط 460 یورو در ماه برای شما هزینه دارد، در حالی‌که در مناطق حاشیه‌ای 325 یورو هزینه دارد. اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر به طور متوسط 1250 یورو هزینه دارد. سایر هزینه های مهم به شرح زیر است:

  • هزینه غذا در رستوران 6 یورو
  • قبوض ماهانه 282 یورو
  • ورزش در باشگاه ماهانه 32.12 یورو
  • متوسط درآمد ماهانه 3250 یورو

 

سایت‌های دیگر در اطراف فرانکفورت (Oder) آپارتمان‌های سه خوابه مختلف را با هزینه‌های مقرون به صرفه از 400 یورو تا 1400 یورو ارائه می‌دهند. 

جالب است بدانید که قیمت اجاره در برلین 40 درصد در مقایسه با فرانکفورت (اودر) بالاتر است. خدمات آب و برق تاثیر قابل توجهی بر هزینه‌های ماهانه شما خواهد داشت. اگر موفق به صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و سایر خدمات برقی شوید، می‌توانید هزینه آن را به حدود 225 یورو کاهش دهید. فرانکفورت به‌خصوص برای رستوران ارزانش خوب است.

پاسائو شهری ارزان هم‌مرز با اتریش

یکی‌دیگر از مکان‌های ارزانی که می‌توانید برای زندگی در آلمان پیدا کنید، پاسائو است. پاسائو شهری ارزان هم‌مرز با اتریش در جنوب کشور آلمان واقع شده است. جاذبه مرکزی این شهر هم‌گرایی رودخانه‌های دانوب، ایلز و این است که نام آن را «شهر سه رود» گذاشته است و جمعیت آن 50 هزار نفر است.

پاسائو در مقایسه با سایر شهرهای آلمان، مکانی فوق‌العاده مقرون به صرفه است، زیرا متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر 600 یورو و در خارج از آن 340 یورو است. 

هزینه‌های زندگی مانند غذا و نوشیدنی نسبتاً ارزان‌تر از سایر شهرها است و یک فنجان آبجو 2.80 یورو و یک کاپوچینو 2.20 یورو هزینه دارد. در نتیجه، کرفلد و پاسائو هر دو شهرهای آلمانی بسیار مقرون به صرفه برای زندگی هستند و باید توسط افرادی که به دنبال مسکن مقرون به صرفه هستند در نظر گرفته شوند. در ادامه برخی از مخارج در این شهر را خواهید دید:

هزینه مبلغ
غذا در رستوران 10.00 یورو
قبوض ماهانه 275.78 یورو
ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه 35.00 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر 1500.87 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر 1200.35 یورو
متوسط درآمد ماهانه 2,785.00 یورو

درسدن یکی از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

درسدن یکی از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای مهاجرت و همچنین برای سفر و تفریح شناخته می‌شود. اگر از درسدن دیدن کنید، موزه‌ها و گالری‌های هنری خارق‌العاده زیادی را کشف خواهید کرد. این شهر دارای تاریخ زیادی است، زیرا بیشتر درسدن در طول جنگ‌جهانی دوم ویران شد، به این معنی که بیش‌تر درسدن امروزی نسبتا جدید است.

به هرحال در مورد قیمت، درسدن یکی از ارزان‌ترین شهرهای کشور است، شما می‌توانید در این‌جا اقامتگاهی با قیمت شبی 40 یورو پیدا کنید. بدیهی است که این بهترین هتلی نیست که تابه‌حال در آن اقامت کرده‌اید، اما آن کیفیت و خدماتی را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید.

درسدن برای یک وعده غذایی متوسط در رستوران حدود 16 درصد ارزان‌تر از ایالات‌متحده است. این شهر دارای ارزان‌ترین وعده غذایی یا 2 وعده غذایی در یک رستوران متوسط از بین 58 شهر در اروپای غربی است. همان‌طورکه گفتم، این یکی از کمترین هزینه‌های زندگی در آلمان نیز هست. اجاره در درسدن تقریبا 75 درصد ارزان‌تر از لندن است.

  • هزینه غذا در رستوران 10 یورو
  • قبوض ماهانه 307.69 یورو
  • ورزش در باشگاه ورزشی ماهانه 27.56 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خواب مرکزشهر 1,364.29 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خواب حومه‌شهر 1,007.14 یورو
  • متوسط درآمد ماهانه 2,658.24 یورو

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب به معرفی چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی به شما عزیزان پرداختند، جهت شناخت سایر شهرهای آلمان با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار معرفی چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی

سوالات متداولی که در این رابطه وجود دارد را مطالعه نموده و تماس با مشاورین ما می‌توانند جزئیات دقیقی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

در حال حاضر شهرهای هالم، برمن، بیله‌فلد، درسدن، فرانکفورت (اودر)، لایپزیگ، بوخوم و کرفلد به‌عنوان ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی شناخته می‌شوند.

به‌طور متوسط باید شهر هارلم را به‌عنوان ارزان‌ترین و مناسب‌ترین شهر آلمان برای زندگی معرفی می‌شود.

خیر، آلمان در مقایسه با کشورهای همسایه خود و هم‌تراز و هم‌رتبه بسیار مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و هزینه‌های زندگی در آن بالا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه