مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای رشد و پیشرفت

شاید مطلع باشید که کشور آلمان با توجه به روند افزایش سن و جمعیتی رو به پیری که دارد، بیش از پیش نیازمند تیم پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی خود می‌باشد. این روند کمبود کادر درمان در آلمان از زمان همه‌گیری بیماری کرونا نیز افزایش بیش‌تری یافت و در حال‌حاضر به اوج خود رسیده است.

این میزان نیاز باعث شده که شما به‌هر مرجعی که برای شناخت مشاغل مورد نیاز آلمان مراجعه می‌کنید، قطعا حضور مشاغل پزشکی و پرستاری را در آن مشاهده خواهید کرد.

مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای رشد و پیشرفت

شما با مهاجرت به آلمان به عنوان یک کادر درمان می توانید از فرصت های شغلی خوبی بهره مند شده و به درآمد عالی برسید.

فهرست مطالب

ضمن این‌که با توجه‌ به شرایط کار در آلمان و رفاه و آسایشی که در این کشور حاکم است، آلمان به یکی از مورد توجه‌ترین مقاصد در میان شهروندان ایرانی مبدل شده است.

البته نظام بهداشت و درمان در آلمان با نظام بهداشت و درمان کشورمان تفاوت‌هایی داشته و کادر درمانی که از ایران قصد ورود به آلمان را دارد، باید خود را با آن وفق داده و برخی شرایط را مهیا سازد. البته همانطورکه گفتیم باتوجه‌به نیاز بالای این کشور، مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن برای کادر درمان دیگر موضوع چندان سخت و مشکلی نیست.

چنان‌چه شما دارای مدرک و تخصص لازم در حوزه مربوطه باشید، این کشور کاملا از شما استقبال می ‌کند. در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا جزئیات و شرایط لازم برای مهاجرت کادر درمان با کشور آلمان را بررسی نموده و اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

بررسی شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

طبق آمار مهاجرت پزشکان به آلمان طی دو دهه اخیر با افزایش چشم‌گیری مواجه شده است که عمده دلایل آن مناسب شدن شرایط زندگی در برخی کشورها و علاقه کادر درمان به مهاجرت از کشور خود و همچنین استقبال بالای کشور آلمان از افراد متخصص در این حوزه و مهاجرت نه چندان سخت آنان بوده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت کادر درمان به آلمان + پادکست

چنانچه جزو حوزه درمان هستید و قصد دارید به کشور آلمان مهاجرت کنید، حتما باید مدرک خود را در این کشور معادل سازی کنید.

این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و پس از آن با مشاورین ما تماس بگیرید تا مشاورین ما جزئیات بیشتر را برای شما توضیح دهند.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت کادر درمان به آلمان
مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای رشد و پیشرفت

مهاجرت به کشور آلمان و کار در آن برای پزشکان و پرستارن دارای شرایط خاصی می‌باشد که باید پیش از تصمیم به مهاجرت حتما آن‌ها را بررسی نموده و سپس انتخاب روشن و دقیق را انجام دهید. شما باید زبان آلمانی خود را تقویت نموده و مهارت کافی برای صحبت کردن داشته باشید.

همچنین پس از گذراندن دوره‌های پزشکی در آلمان و دریافت مجوز کار خواهید توانست به‌عنوان کادر درمان یا پزشک در بیمارستان‌های این کشور استخدام شوید. متقاضیان می‌توانند در دوره های زبان در آلمان در کالج‌های زبان شرکت نموده و یا می‌توانند در دوره‌های زبان آلمانی زیر نظر وزارت علوم و وزارت کار شرکت کنند.

مهم‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت کادر درمان به آلمان

همان‌طور که اشاره کردیم کادر درمانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، باید شرایطی را داشته یا فراهم آورند تا توانسته به این کشور نقل مکان نموده و در آن به کار مشغول شوند.

مهم‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت کادر درمان به آلمان به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی معادل‌سازی شده با سیستم تحصیلی آلمان
  • حداقل 2 سال سابقه‌کار
  • گواهی سوءپیشینه
  • وضعیت جسمانی و عقلی سالم
  • حداکثر سن 43 سال
  • گواهی مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2

دقت داشته باشید که به‌طورکل دولت آلمان شدیدا ترجیح می‌دهد که نیروی کار جوان را به کشور خود جذب نماید، به همین‌خاطر سفارت این کشور جهت صدور ویزا حساسیت و سخت‌گیری زیادی به خرج می‌دهد. پس بهتر است که سن متقاضی حداکثر 36 سال بوده تا از شانس وی جهت دریافت ویزا کاسته نشود.

راه های مهاجرت کادر درمان به آلمان

راه های مهاجرت کادر درمان به آلمان

قطعا جهت مهاجرت به کشور آلمان و اشتغال در حوزه‌های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی داشتن تخصص و مدرک لازم در این حوزه‌ها از مهم‌ترین شروط لازم خواهد بود. البته توجه داشته باشید که اگر تازه در ابتدای راه ورود به دانشگاه هستید، می توانید تحصیلات خود را نیز در این کشور گذرانده و سپس بسیار راحت‌تر به کار در آلمان مشغول شوید. شما می توانید با تحصیل پزشکی و یا دندانپزشکی در آلمان و یا انتخاب تحصیل پرستاری و داروسازی در این کشور ابتدا مدارکی بسیار معتبر را از دانشگاه های این کشور کسب نموده و سپس بدون هیچ مشکل یا محدودیتی فورا جذب بازار کار شوید.

اما چنان چه مدرک تحصیلی خود را در کشورمان دریافت کرده و سپس قصد مهاجرت به این کشور را دارید، راه های مهاجرت کادر درمان به آلمان برای شما شامل مواردی است که در ادامه بیان می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مهاجرت از طریق جستجو کار یا جاب سیکر

از طریق ویزای جاب سیکر متقاضی با دریافت ویزای شش‌ماهه اجازه دارد در آلمان رفت‌وآمد داشته تا موقعیت شغلی مناسب را بر اساس مهارت و تخصص خود پیدا نماید و با کارفرمای آلمانی قرارداد کاری منعقد کند. 

اگر در مدت این 6 ماه موفق به عقد قرارداد کار شوید، خواهید توانست ویزای موقت‌تان را به ویزا کاری 4 ساله تبدیل نمایید، در غیر این‌صورت باید آلمان را ترک کنید.

جهت مهاجرت کادر درمان به آلمان دو راه مذکور پیش‌روی متقاضیان است که هرکدام از این راه‌ها مزیت‌های خاص خودشان را دارند. ویزای جاب‌آفر کار را برای شما راحتتر می‌کند و پروسه مهاجرت شما سریع‌تر انجام شده و به نتیجه می‌رسد. اما روش جاب سیکر نیاز به زمان بیش‌تری خواهد داشت.

همچنین اقدام از طریق ویزای جاب سیکر نیاز به بودجه مالی بیش‌تر و هزینه بالاتری دارد. ضمن این‌که شما برای ماندن در آلمان با زمان محدود و کمی مواجه هستید و باید سریع و فوری بتوانید شغل مناسب را یافته و در آن استخدام شوید.

نکته بسیار مهمی دیگری که وجود دارد، ورود با ویزای جاب‌آفر به آلمان از همان روز اول اجازه همراه بردن خانواده را به شما خواهد داد، اما در ویزای جاب سیکر ابتدا باید شاغل شده و شروع به کار کنید، سپس می‌توانید برای آوردن خانواده‌تان به آلمان اقدام نمایید.

مهاجرت از طریق ویزای 17A

در سال 2015 قانونی برای آسان‌تر کردن مهاجرت خارجی‌ها به این کشور وضع شد که آن را براساس قانون A17 آلمان به نام ویزای A17 آلمان می‌شناسند. در واقع این ویزا مخصوص ارزشیابی، تایید مدارک آموزشی و پروانه اشتغال پزشکان و پرستاران در آلمان است.

دریافت این ویزا با موارد قبلی کمی تفاوت دارد، طبق این ویزا شما خواهید توانست برای مدت 18 ماه در کشور آلمان ساکن شده و باید دوره های تکمیلی را پشت سر بگذارید و پس از آن قادر خواهید بود تا در این کشور شاغل شوید.

این روش مناسب هموطنانمان می‌باشد که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی مدرک خود را از دانشگاه‌های داخل کشور دریافت نموده‌اند و قصد مهاجرت به آلمان را دارند. در این صورت جهت معادل‌سازی مدارک، باید آن‌ها را به اداره ارزیابی تحصیلی آلمان (ZAB) ارسال نمایید.

در این پروسه اداره ارزیابی به صلاح دید خودشان، شما را ملزم به شرکت در برخی دوره‌های مربوط به رشته خود نموده و در پایان آن مدارک شما معادل‌سازی شده و مورد تایید کشور آلمان قرار خواهند گرفت. بسیار مهم است بدانید که جهد دسترسی به ویزای A17 باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از آموزشگاه‌ها یا مؤسساتی که مورد تایید سفارت آلمان هستند را دریافت کرده باشید.

مهاجرت از طریق پیشنهاد شغلی یا جاب‌آفر

این روش، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت اعضای کادر درمان به آلمان است که نیازی به اثبات تمکن مالی نداشته و از روز اول حقوق ماهیانه دریافت خواهید نمود. جاب‌آفر به پیشنهاد شغلی می‌گویند که کارفرما به‌صورت مستقیم به متقاضیان خارجی ارائه می‌دهد. طبق این پیشنهاد شما خواهید توانست به‌صورت قرارداد کوتاه‌مدت، آزاد یا دریافت حقوق ماهیانه در یک شرکت یا ند یک کارفرما مشغول به کار شوید.

جاب‌آفر موجب تسریع و گاهی تضمین روند اخذ ویزای کار آلمان می‌شود و برای این امر لازم است که مدرک خود را به تایید این کشور برسانید و به زبان آلمانی نیز مسلط باشید.

نحوه دریافت مجوز کار برای کادر درمان در آلمان

اگر شما هم از جمله افراد شاغل در حوزه درمان هستید و قصد مهاجرت به آلمان و اشتغال در این کشور را دارید، باید توجه کنید که برای این امر باید حتما مجوز کار در آلمان را کسب نمایید. جهت اخذ این مجوز باید حتما مدرک خود را معادل‌سازی کنید که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

همچنین باید در سایت بهداشت ایالت فدرال آلمان ثبت نام کرده تا بتوانید ادامه مراحل معدل‌سازی را به انجام برسانید. مجوز کاری که برای کادر درمان خارجی در این کشور صادر می‌شود را «گواهی ارائه خدمات درمانی در آلمان» می‌نامند. 

دقت داشته باشید که شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای سوئیس، نروژ و لیختن‌اشتاین نیازی به معادل‌سازی مدرک ندارند و به راحتی می‌توانند با ارائه مدرک دانشگاهی خود به کار در آلمان مشغول شوند.

نحوه دریافت مجوز کار برای کادر درمان در آلمان

اما شهروندان غیر از این مناطق و کشورها باید حتما مدارک تحصیلی خود را معادل‌سازی کنند و چنان‌چه مقامات آلمانی تشخیص داده که امکان معادل‌سازی مستقیم این مدارک وجود ندارد، متقاضی باید در آزمون ارزیابی و معادل‌سازی شرکت کرده تا بتواند مجوز کار خود را دریافت نماید.

با انتخاب تحصیل علوم پزشکی در آلمان نیز می توانید آینده درخشانی را در این کشور برای خود رقم بزنید:

شرایط و نحوه معادل‌سازی مدارک کادر درمان در آلمان

باید بگوییم که مهم‌ترین شرط لازم برای مهاجرت پزشکان و پرستاران به آلمان و اشتغال در این کشور، دریافت مجوز لازم برای صلاحیت مدرک تحصیلی شما است. این امر توسط کارشناسان قانونی در کشور آلمان و براساس ضوابط و قوانین آلمان صورت می‌پذیرد. لازم به‌ذکر است که این امر نیاز به زمان زیادی داشته و با دقت و حساسیت خاصی انجام می‌گیرد.

برای دستیابی به این هدف متقاضیان باید تمامی مدارک و رزومه خود از جمله مدارک تحصیلی، سوابق کار، رزومه، گواهی پزشکی، گواهی عدم سوءپیشینه و مدرک زبان آلمانی خود را به وزارت کار آلمان ارسال کنند. این مدارک کاملا بررسی شده و در صورت داشتن صلاحیت لازم، مجوز کار برای شما صادر می‌شود.

معادل‌سازی مدارک پرستاران در آلمان

همان‌طورکه اشاره کردیم جهت معادل‌سازی مدارک پرستاران در آلمان باید تمامی مدارک متقاضی به مراجع مربوطه در ایالت مدنظر در کشور آلمان ارسال شده تا مورد بررسی قرار بگیرند. 

چنان‌چه مدارک شما تایید شود مجوز کار برایتان صادر خواهد شد، اما اگر این‌گونه نباشد، شما باید در دوره‌های آموزشی رشته پرستاری در آلمان شرکت نمایید.

این دوره‌های آموزش حرفه‌ای در آلمان با نام (vocational) شناخته شده و مدت آن‌ها با توجه ‌به تصمیم مقامات می‌تواند 2 تا 3 سال به‌طول انجامد. 

پس از اتمام این دوره نیز افراد باید در آزمون ویژه پرستاری (staatliche prüfung) شرکت کرده و اگر آن را با موفقیت سپری کنند، قادر به اشتغال به‌عنوان پرستار در آلمان خواهند بود. البته در صورت عدم قبولی نیز می‌توانند به ‌عنوان دستیار پرستار در آلمان شاغل شوند.

معادل‌سازی مدارک پرستاران در آلمان

معادل‌سازی مدرک پزشکان در آلمان

معادل‌سازی مدرک پزشکان در آلمان و اشتغال به‌ عنوان یک پزشک نیازمند داشتن دانش و تجربه کافی می‌باشد. به همین خاطر باید در آزمون معادل‌سازی پزشکان در آلمان Kenntnisprüfung شرکت کرده و در آن قبول شوند. دقت داشته باشید آزمون معادل‌سازی پزشکی در تمام مناطق آلمان برگزار می‌شود و تنها راه دریافت مجوز کار در آلمان قبولی در این آزمون مهم است.

آزمون معادل‌سازی تحصیلات پزشکی آلمان دو بخش بالینی و شفاهی را در بر می‌گیرد و هر متقاضی حداکثر 2 بار می‌تواند در آن شرکت نماید. جهت ثبت‌ نام در این آزمون باید درخواست خود را به دولت منطقه‌ای در ایالت مدنظر خود ارسال کنید و بهتر است که حداقل 6 ماه پیش از زمان آزمون این کار را انجام دهید.

معرفی چند مورد از کادر درمان مورد نیاز در کشور آلمان

همان‌گونه که در بخش‌های بالاتر گفتیم، دولت آلمان نیاز بالایی به نیروی کار متخصص در حوزه درمان و پزشکی دارد و شرایط را برای پذیرش افراد دارای تجربه و دانش در این زمینه کاملا فراهم آورده است. 

علاوه‌براین کشور آلمان دارای شرایط اقتصادی و بازار کاری بسیار مناسبی می‌باشد و در حال‌حاضر نرخ بیکاری در آلمان نیز از اکثر نقاط دیگر اروپا پائین‌تر است.

حال شاید برای شما این ابهام به‌وجود آمده باشد، که بازهم در حوزه کادر درمان کدام مشاغل و تخصص‌ها دارای شرایط کاری و همچنین فرصت‌های کاری بیش‌تری در این کشور خواهند بود؟! 

در این‌جا لازم است تذکر دهیم که شرایط مهاجرت و همچنین میزان درآمد و نوع شغل افراد به عوامل مختلفی از جمله سابقه‌کار، میزان مهارت، میزان تحصیلات، تسلط زبان و غیره بستگی دارد.

ما می‌توانیم این نوید را نیز به شما دهیم که افراد شاغل در حوزه درمان در آلمان معمولا در زمره بالاترین درآمدها و یا درآمدهای مناسب و کافی قرار می‌گیرند. 

همان امر نیز باعث میزان تقاضای بالا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در این کشور شده است. در ادامه برخی از مشاغل موردنیاز در حوزه درمان در آلمان را مشاهده می کنید:

شماره نام شغل درآمد سالانه به طور متوسط
1 پزشک عمومی 85900 یورو
2 متخصص قلب و عروق 176400 یورو
3 جراح 132000 تا 188000 یورو
4 پرستار 49700 یورو
5 رادیولوژیست 138500 یورو
6 دندانپزشک 104000 یورو
7 فیزیوتراپیست 72560 یورو
8 متخصص بیهوشی 141600 یورو
9 سونوگرافی 59640 یورو
10 متخصص پوست 127200 یورو

در این مطلب فهمیدیم که مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای رشد و پیشرفت این دسته افراد در دنیای حاضر است. چنان‌چه نیاز به کسب مشاوره تخصصی در این‌باره طبق شرایط و مدارک خود دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده راهنمایی و ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای رشد و پیشرفت

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه می توانید برخی از ابهامات خود را برطرف ساخته و در صورتی که پرسشی دارید با کارشناسان ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

بله، شهروندان ایرانی هیچ‌گونه ممنوعیت یا محدودیت خاصی برای مهاجرت به آلمان ندارند و تاکنون پزشکان و پرستاران بسیاری از ایران به آلمان مهاجرت نموده‌اند.

بله، شهروندان خارجی غیر آلمانی زبان باید جهت اثبات تسلط لازم به زبان آلمانی مدارک معتبری را در سطح حداقل B1 این زبان ارائه کنند.

در حال‌حاضر کادر درمان خارجی برای مهاجرت به این کشور می‌توانند از روش‌های جاب آفر و پیشنهاد شغلی، جاب سیکر و ویزای A17 آلمان اقدام کنند.

بله، افرادی که قصد مهاجرت به آلمان به‌عنوان کادر درمان را دارند؛ باید حداکثر 43 سال داشته باشند.

برای مهاجرت کادر درمان به آلمان حداقل دو سال سابقه کاری نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه