بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل در واقع مجموعه از شهرهای مقرون به صرفه با وجود دانشگاه های معتبر بوده که هر ساله مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد؛ نه تنها پاریس بلکه بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک این کشور هر ساله میزبان دانشجویان می باشند.

از آنجایی که هر شهر فرصت های متنوعی را در اختیار افراد قرار می دهد، آشنایی با بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی ضروری است.

شهرهای این کشور مملو از موسسات آموزشی برتر بوده که سطح علمی بسیار بالایی دارند؛ همچنین تمامی شهرهای فرانسه مملو از فرهنگ بوده و دارای موزه‌ های جذاب، جشنواره‌ های فضای باز و گالری های هنری بسیار زیادی می باشد.

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل تجربه منحصربفردی را از بهترین امکانات اروپایی و جهان در اختیارتان قرار می دهد که زمینه ساز شغلی خوبی نیز خواهند بود.

فهرست مطالب

 به صورت کلی برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور و نحوه ورود به کشور حتما با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید . با تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی فرانسه می توانید در کم ترین زمان به کشورهای اطراف مهاجرت کرده و همچنین در حین تحصیل در شهرهای بین المللی می توانید با دانشجویان دیگر کشورها آشنا شده و در معرض تبادل فرهنگی از سراسر جهان قرار گیرید.

جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد دانشگاه ها و دوره های ارائه شده در این کشور زیبا، با لمس عنوان بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر این به این مقاله مراجعه کنید.

پاریس پایتخت فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه و اغلب در صدر محبوب ترین و بهترین مکان برای تحصیل در فرانسه و گاها دنیا قرار می گیرد؛ این شهر زیبا دارای برخی از مهم ترین دانشگاه های فرانسه بوده که هر ساله در فهرست جهانی بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و از این دانشگاه ها می توان به دانشگاه پاریس-سوربن و دانشگاه PSL اشاره کرد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

به صورت کلی دانشگاه ها و مدارس این شهر در صحنه بین المللی شهرت بالایی داشته و مدرک تحصیلی شما از این دانشگاه و مدارس در تمامی دنیا معتبر است؛ علاوه بر این زندگی در این شهر با وجود تعداد زیادی مراکز فرهنگی پارک ‌ها، تئاترها، سینماها، رستوران‌ ها و جشنواره ‌ها می تواند بسیار لذت بخش و مفرح باشد.

یکی از معایب زندگی و تحصیل در این مورد از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل هزینه های بسیار زیاد بوده که می تواند برای برخی از افراد کمی چالش برانگیز باشد.

 امروزه پاریس در لیست برخی از گران ترین شهرهای دنیا قرار می گیرد؛ از همین رو برای زندگی و تحصیل در این شهر باید بودجه زیادی کنار بگذارید.

پاریس علاوه بر مکان های فرهنگی تاریخی و دانشگاه های بسیار معتبر، سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته و معتبری نیز داشته و افراد زیر 26 سال برای حمل و نقل در این شهر باید حدود 350 یورو بپردازند.

شهر هزینه شهر هزینه
پاریس 1276.69 تا 1055.69 یورو لیون 1035.82 یورو
نیس 1064.49 یورو بوردو 1010.14 یورو
استراسبورگ 946.74 یورو اکس ‌آن پروونس 1000.07 یورو
مونپلیه 943.44 یورو تولوز 925.74 یورو

تحصیل در شهر بندری نیس

شهر بندری نیس پیشروترین شهر تفریحی فرانسه بوده و جزو شهرهای گردشگری این کشور طبقه بندی می شود؛ این شهر ترکیبی از فرهنگ ایتالیایی فرانسوی را ارائه داده و یک گزینه عالی برای دوستداران هنر بوده که بیشترین موزه ‌ها پس از پاریس و همچنین بناهای شگفتی از معماری باروک را در خود جای داده است.

نیس یکی از برترین مقاصد تحصیلی و یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل بوده و مقر برخی از دانشگاه های خوب این کشور مانند دانشگاه نیس-سوفیا آنتیپولیس و دانشگاه کوت دازور می باشد؛ این شهر زیبا ترکیبی از معماری و زندگی مدرن و کلاسیک را به مردم ارائه می دهد.

به صورت کلی هزینه های زندگی در این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی فرانسه نیز در برابر شهرهایی مانند پاریس بسیار کمتر است؛ برای اطلاع از میزان هزینه های زندگی در هر شهر و مناسب ترین شهر دانشجویی برای شما حتما از طریق تلفن های تماس از مشاورین آی مهاجرتی وقت مشاوره دریافت کنید.

تحصیل در شهر قدیمی لیون

تحصیل در شهر قدیمی لیون

لیون شهری قدیمی در این کشور بوده که با ایجاد فضایی مفرح و پویایی اقتصادی، گزینه بعدی در لیست بهترین شهرهای دانشجویی فرانسه می باشد، زندگی دانشجویی در این شهر بسیار توسعه یافته بوده و دانشگاه های آن نیز دارای شهرت علی بسیار زیادی هستند.

به صورت کلی این شهر از لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل در زمینه صنعت داروسازی و دیگر صنایع بسیار پیشرفته بوده و فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ علاوه براین دانشجویان در این شهر می توانند در رشته هایی مانند فیلم و سینما تحصیل کرده یا در مدارس و دانشگاه های هنر به تحصیل بپردازند.یکی دیگر از رشته های بسیار عالی برای تحصیل در دانشگاه های این شهر رشته تاریخ بوده که با وجود تعداد بسیار زیادی بناهای تاریخی و میراثی 2000 ساله تحصیل تاریخ در این شهر تجربه ای بسیار خاص خواهد بود؛ 

هر چند هزینه های زندگی در این شهر نسبتا پایین بوده اما یافتن مسکن در داخل و خارج از دانشگاه بسیار سخت بوده و برای یافتن خانه ممکن است کمی اذیت شوید؛ در حال حاضر میانگین اجاره آپارتمان در این شهر حدود 979 یورو می باشد.

همچنین سیستم حمل و نقل این شهر پیشرفته بوده و نسبت به پاریس بسیار ارزان تر است؛ به صورتی که میزان هزینه سالانه برای افراد زیر 26 سال حدود 250 یورو می باشد؛ از مهم ترین دانشگاه های این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موسسه ملی علوم کاربردی لیون
  • دانشگاه لیون
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهر مدرن تولوز

شهر مدرن تولوز یکی از ارزان ترین و بهترین مکان ها برای زندگی در شهر فرانسه بوده و دارای شبکه ای قوی از ارتباطات حمل و نقل می باشد؛ علاوه بر این، تولوز سرمایه گذاری زیادی در آموزش و توسعه فناوری پیشرفته انجام داده و دانشجویان را در مقاطع تحصیلی متنوع به خود جذب می کند.

اگر قصد دارید در بهترین دانشگاه های این شهر تحصیل کنید، برای ورود به دانشگاه ها و اطلاع از شرایط تحصیلی حتما به مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 مراجعه فرمایید.

امروزه فضاهای سبز، طبیعت زیبا، دانشگاه های باکیفیت و قیمت های مقرون به صرفه آن را به بهترین شهر برای هر کسی تبدیل کرده است؛ در حال حاضر میزان اجاره یک آپارتمان در تولوز حدود 715 یورو در ماه بوده و میانگین قیمت سالانه حمل و نقل برای دانش آموزان زیر 26 سال حدود 108،00 یورو می باشد.

از دانشگاه های برتر این شهر از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می توان به دانشگاه تولوز، دانشگاه پل ساباتیر، دانشگاه فدرال تولوز میدی پیرنه و موسسه ملی پلی تکنیک تولوز اشاره کرد.

شهر بین المللی اکس

شهر بین المللی اکس یکی دیگر از شهرهای فرانسوی بوده که دارای فرهنگی غنی می باشد؛ این شهر برای افرادی که می ‌خواهند غرق در فرهنگ و تاریخ فرانسه شوند عالی بوده و بازدید از موزه ‌ها و تئاترهای آن برای افراد بسیار جذاب خواهد بود.

دانشجویان در این شهر از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می توانند از حمل و نقل عالی، چشم ‌انداز شغلی پس از تحصیل و همچنین اهمیت فرهنگی لذت ببرند؛ همچنین دانشگاه این شهر یک موسسه تحقیقاتی عمومی محبوب در فرانسه بوده، که برای سالیان متوالی در رتبه ‌بندی آموزش عالی تایمز قرار گرفته است.

به صورت کلی این شهر از لیست مهم ترین شهرهای دانشجویی فرانسه بیشتر برای کسانی مناسب بوده که قصد تحصیل در رشته های ادبیات، زبان و تاریخ فرانسوی را دارند؛ هزینه های تخمینی ماهانه برای یک دانش آموز در اکس آن پروونس 1000 یورو می باشد.

اگر قصد دارید با روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید و همچنین راه های مهارت را با توجه به آخرین قوانین روز دنیای مهاجرت فرا بگیرید؛ توصیه می کنیم همین حالا مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه فرمایید.

شهر دانشجویی گرنوبل فرانسه

شهر دانشجویی گرنوبل که دارای برخی از دانشکده های مهندسی و علوم مشهور جهان است، گزینه بعدی در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می باشد؛ در حال حاضر حدود 33 درصد از جمعیت دانشجویان این شهر را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند؛ این شهر از دهه 1400 مرکز برتری دانشگاهی بوده و دانشگاه های اصلی شهر دارای پردیس بزرگی هستند.

هر چند این شهر مانند دیگر شهرهای بزرگ فرانسه مشهور نبوده اما همیشه به عنوان یکی از بهترین شهرها برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است.

این شهر نه چندان بزرگ فرصت های تفریحی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار داده و همچنین شهری عالی برای یادگیری زبان فرانسه به شمار می رود؛ برای آشنایی با دیگر شهرهای این کشور توصیه می کنیم در کنار این مقاله حتما عنوان آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه را نیز مطالعه فرمایید.

شهر دانشجویی گرنوبل فرانسه

پنج دانشگاه و جمعیت عظیمی از دانشجویان بین المللی در اینجا یافت شده و همچنین موزه گرنوبل تقریباً قطعاتی از هر سبک هنری را در خود جای داده است؛ هزینه های تحصیل در این شهر دانشجویی کمی از تولوز بالاتر بوده و حدود 889 یورو (1028 دلار) در ماه است.

مقالات زیر نیز به شما کمک خواهند نمود تا بتوانید جنبه های دیگری از دانشجویی در فرانسه را نیز بدانید:

شهر فرهنگی بوردو برای تحصیل

شهر فرهنگی بوردو یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل در خارج از کشور بوده و علاوه بر این می شهر مقرون به صرفه برای تحصیل می باشد؛ این شهر تاکستان‌ های خیره‌ کننده، باغ‌ های سرسبز و مکان‌ های فرهنگی متعدد گزینه ای خوب برای تحصیل به شمار می رود.

به صورت کلی این شهر از لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل با وجود طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی می تواند محیطی خوب برای تحصیل ایجاد کرده و همچنین این شهر به خاطر جامعه ‌ای بسیار بردبار و آرام شناخته می‌ شود.

این شهر مملو از گالری ها و فروشگاه های هنری و همچنین دانشگاه های باکیفیت بوده و علاوه براین فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

شهر فرهنگی بوردو برای تحصیل

بوردو یک گزینه فوق العاده برای دانش آموزانی بوده که از اوقات فراغت و فضای باز طبیعت لذت می برند؛ مرکز شهر بوردو ممکن است در طول روز بسیار شلوغ باشد و از همین رو در ساعات شلوغ روز دسترسی به اتوبوس حمل و نقل عمومی در این نقطه از شهر کمی سخت است؛ اما به صورت کلی یکی از ویژگی های مهم بوردو همچنین سیستم حمل و نقل آسان و با کیفیت بوده که بازدید از مکان های نزدیک را برای دانش آموزان آسان می کند.

تحصیل در شهر دانشجویی استراسبورگ

تحصیل در شهر دانشجویی استراسبورگ

شهر دانشجویی استراسبورگ یک انتخاب محبوب بوده که هر ساله بیش از 50000 دانشجو را به خود جذب می کند؛ این شهر از لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل دارای هزینه های پایین اجاره خانه بوده و همچنین فرصت های شغلی بی نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.استراسبورگ همچنین دارای طبیعیتی بسیار زیبا بوده و سیستم دوچرخه و حمل و نقل سبز را در اختیار شهروندان قرار داده تا همه ساکنان بتوانند بدون ایجاد آلودگی به اطراف و گشت و گذار در شهر بپردازند؛ این شهر به اتریش و آلمان بسیار نزدیک بوده و اگر دانشجوی زبان آلمانی هستید، می توانید به راحتی در یکی از این سه کشور شغل پیدا کنید.در حال حاضر اجاره خانه در این شهر حدود 744 یورو در ماه بوده و همچنین هزینه حمل و نقل برای افراد زیر 26 سال حدود 276 یورو در سال است، مهم ترین دانشگاه های استراسبورگ شامل دانشگاه رابرت شومان و دانشگاهاستراسبورگ می شوند.

شهر اقتصادی مونپلیه

شهر اقتصادی مونپلیه، شهری رو به رشد بوده که عموما بخاطر دانشگاه های مشهور خود شناخته می شود؛ در حال حال حدود یک چهارم از ساکنین این شهر را دانشجویان تشکیل داده و یکی از رشته های عالی و محبوب در آن تجارت می باشد.

در حال حاضر دانشگاه کسب و کار مونپلیه یکی از دانشگاه های شناخته شده در جهان بوده که به دلیل سطح علمی بسیار بالا بین دانشجویان بسیار محبوب است، همچنین این شهر میزبان رویدادهایی مانند کنسرت در سالن ‌های آمفی تئاتر، رویدادهای باشگاهی و جشنواره های مختلف است؛ همچنین اگر علاقمند به سفر هستید مونپلیه قطارهایی به نیس و بارسلون را در اختیار شما قرار می دهد.

این شهر از لیست مهم ترین شهرهای دانشجویی فرانسه محل جلسات فرهنگی و بحث های سیاسی بین دانشجویان بوده و هزینه های تخمینی ماهانه برای یک دانشجو در مونپلیه حدود 943 یورو می باشد؛ از دیگر دانشگاه های بسیار محبوب و معروف این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه مونپلیه
  • دانشگاه پل والری مونپلیه
  • مدرسه بازرگانی مونپلیه
  •  مدرسه ملی شیمی مونپلیه

شهر پویای رن

شهر پویای رن یکی دیگر از شهرهای معروف در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل بوده که با قیمت های مقرون به صرفه املاک، سیستم متروی عالی و نزدیکی آن به پاریس جایگاه خود را در این لیست به دست آورده است.

به صورت کلی مهم ترین ویژگی های این شهر پویایی آموزشی و اقتصادی آن است.

تحصیل در این شهر از مهم ترین شهرهای دانشجویی فرانسه طیف گسترده ای از رویدادها مانند جشنواره ها، موسیقی، رقص، هنر معاصر، هنرهای نمایشی و غیره را به دوستداران هنر ارائه می دهد.

 با این حال، رن عمدتا به دلیل قیمت های پایین خود شناخته شده، برای مثال در حال حاضر متوسط اجاره یک آپارتمان در رن تنها 490 یورو است؛ از موسسات آموزشی مهم این شهر می توان به دانشگاه رن اشاره کرد.

 

The dynamic city of Rennes

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل گزینه ای عالی برای تحصیل در این کشور بوده، اما آشنایی با دیگر شهرهای این کشور نیز خالی از لطف نیست؛ برای اطلاع از شرایط زندگی در هر شهر این کشور و همچنین میزان هزینه زندگی در شهرهای مختلف این شهر حتما به مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن مراجعه کرده و یا از طریق دفتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل 

در بخش سوالات پرتکرار برای شما اطلاعات مهم در رابطه بهترین شهر فرانسه برای تحصیل را برای شما بیان نمودیم و در بخش دیدگاه نیز پاسخگوی تمامی پرسش های شما خواهیم بود.

شهرهای این کشور مملو از موسسات آموزشی برتر بوده که سطح علمی بسیار بالایی دارند؛ همچنین تمامی شهرهای فرانسه مملو از فرهنگ بوده و دارای موزه‌ های جذاب، جشنواره‌ های فضای باز و گالری های هنری بسیار زیادی می باشد.

پاریس پایتخت فرانسه و اغلب در صدر محبوب ترین و بهترین مکان برای تحصیل در فرانسه و گاها دنیا قرار می گیرد.

از مهم ترین دانشگاه های این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی فرانسه می توان به دانشگاه مونپلیه، دانشگاه پل والری مونپلیه و مدرسه بازرگانی مونپلیه اشاره کرد.

امروزه پاریس در لیست برخی از گران ترین شهرهای دنیا قرار گرفته و هزینه تحصیل در آن 1276.69 تا 1055.69 یورو می باشد.

دانشجویان این مورد از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می توانند از حمل و نقل عالی، چشم ‌انداز شغلی پس از تحصیل و همچنین اهمیت فرهنگی لذت ببرند؛ همچنین دانشگاه این شهر یک موسسه تحقیقاتی عمومی محبوب در فرانسه بوده، که برای سالیان متوالی در رتبه ‌بندی آموزش عالی تایمز قرار گرفته است.

پیشنهاد می کنیم تا با مشاهده ویدیو کلاینت های ما نیز به شناخت بهتری از آی مهاجرتی برسید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه