آشنایی با بورسیه فول فاند کانادا و شرایط دریافت آن

بورسیه فول فاند کانادا به شما فرصت می دهد تا با دریافت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی ، کم هزینه ترین نوع تحصیل در این کشور را تجربه کنید.

 
آشنایی با بورسیه فول فاند کانادا و شرایط دریافت آن

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله دانشجویان ایرانی نیز در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از انواع بورسیه‌های فول فاند در کانادا بهره‌مند شوند.

بورسیه‌های فول فاند کانادا معمولا هزینه‌های زندگی، هزینه‌های تحصیل، هزینه سفر و دیگر موارد را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های فول فاند برای تمامی مقاطع دانشگاهی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است.

بورسیه فاند فقط هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را پرداخت می‌کند، اما فول فاند علاوه بر هزینه‌های تحصیل هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهند.

 معمولا دوره‌های دکترا از شانس بسیار بیش‌تری برای دریافت بورسیه برخوردار هستند.

در این کشور بورسیه و فاندهای تحصیلی بسیار متنوع و گوناگونی به دانشجویان خارجی و داخلی اعطا می‌شود که هریک دارای شرایط پذیرش مورد نیاز خود هستند و در این مقاله برخی از برترین‌های آن‌ها خواهید شناخت.

در واقع می توان گفت که بورسیه‌های فول فاند یکی از بهترین‌ انواع بورسیه در این کشور است که هر دانشجویی رویای دستیابی به آن را در سر می‌پروراند. حال چرا این‌گونه است؟! چون بورسیه‌های فول فاند تمامی هزینه‌ها و مخارج دانشجویان را پوشش می‌دهند و می‌توانند شما را به یک تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور برسانند.

برای دستیابی به یک بورسیه و فاند تحصیلی مناسب در کانادا، ابتدا باید به طور کامل از شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا مطلع شوید که در مقاله مربوطه با جزئیات دقیق و کامل برای شما شرح داده‌ایم و همچنین باید از انواع بورسیه، شرایط و مدارک لازم برای هریک اطلاعات کامل و به روزی به دست آورده و برای گزینه مناسبتان اقدام کنید.

بورسیه فول فاند کانادا چیست؟

بورسیه فول فاند کانادا نوعی کمک مالی تحصیلی است که تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را در طول دوره تحصیل در دانشگاه یا مقطع تحصیلی مورد نظر، به طور کامل پوشش می‌دهد.

البته مبالغی که هر یک از برنامه‌های بورسیه‌ای در این کشور برای کمک به دانشجویان در نظر می‌گیرند ، متفاوت است و نمی‌توان میزان کمک یکسانی را از تمامی برنامه‌ها متصور شد.

دقت داشته باشید که بورسیه‌های فول فاند کانادا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌، سازمان‌های خصوصی و بنیادهای خیریه ارائه می‌شوند.

دریافت این نوع بورسیه بسیار رقابتی است و به دانشجویان با سوابق تحصیلی و تحقیقاتی قوی، مهارت‌های زبانی عالی و انگیزه‌های بالا تعلق می‌گیرد ، پس برای دریافت آن نیاز به یک رزومه بسیار قوی دارید.

همچنین دقت داشته باشید که احتمال دستیابی به بورسیه‌های فول فاند در مقاطع مختلف و رشته‌های گوناگون ، متفاوت است که در این بین مقاطع تحصیلات تکمیلی شانس بیش‌تری نسبت به دوره کارشناسی داشته و به طور کلی احتمال دریافت بورسیه فول فاند در دوره دکترا از سایر دوره‌های تحصیلی این کشور بیش‌تر است.

هزینه‌هایی که توسط بورسیه‌های فول فاند می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرند ، شامل موارد درون جدول می‌شود:

 

هزینه

جزئیات

هزینه‌های تحصیلی

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه‌های ثبت نام
  • هزینه‌های کتاب و مواد آموزشی
  • هزینه‌های آزمایشگاه و کارگاه
  • هزینه‌های پایان نامه یا رساله

هزینه‌های اقامت و زندگی

 

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه‌های ثبت‌نام
  • هزینه‌های کتاب و مواد آموزشی
  • هزینه‌های آزمایشگاه و کارگاه
  • هزینه‌های پایان نامه یا رساله

هزینه های سفر

  • بلیط هواپیما
  • ویزا
  • مجوز کار (در صورت نیاز)

سایر موارد

  • کمک هزینه تحقیقاتی
  • کمک هزینه سفر برای شرکت در سمینارها
  • امکانات ورزشی و تفریحی

بررسی شرایط دریافت بورسیه فول فاند کانادا

مهم است بدانید که شرایط دریافت بورسیه فول فاند کانادا با توجه به نوع بورسیه ، مقطع ، ملیت دانشجو و مرکز ارائه کننده آن متفاوت خواهد بود، اما قطعا شما باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشید و سوابق تحصیلی ممتازی را ارائه کنید و بتوانید قابلیت‌ها و خصائص خود را به اثبات برسانید.

ضمنا بسیار مهم است که نشان دهید از نظر مالی به این بورسیه نیاز خواهید داشت و تحصیل بدون دریافت بورسیه مدنظر برای شما ممکن نخواهد بود.

 حتما از جزئیات و شرایط بورسیه مدنظرتان اطلاعات به روز و معتبری کسب کنید. اما به طور کل بدانید که شرایط درون جدول برای دریافت اکثر بورسیه‌های فول فاند کانادا از تمامی متقاضیان درخواست خواهد شد:

دوره آموزشی

شرایط لازم

دوره‌های کالج و کارشناسی

  • معدل بالای دیپلم (معمولا 18 به بالا) و ریز نمرات بالا
  • مدرک زبان آیلتس (6.5) یا تافل
  • ارائه سوابق فعالیت‌های فوق برنامه
  • کسب رتبه‌های برتر علمی و یا ورزشی (در صورت وجود)
  • ارائه مهارت‌های رهبری و لیدرشیپی (در صورت وجود)

دوره‌های ارشد و دکترا

  • معدل بالای لیسانس (17) و معدل بالای ارشد (17)
  • مدرک زبان معتبر آیلتس (6.5 یا 7)
  • ارائه مقالات، پژوهش‌ها و یا تحقیقات بین‌المللی
  • ثبت اختراع و یا کتاب پابلیش شده (در صورت وجود)

 

 

آشنایی با انواع مختلف بورسیه فول فاند کانادا

همان‌طورکه در بخش‌های بالا اشاره کردیم انواع مختلفی از بورسیه به خصوص بورسیه‌های فول فاند به دانشجویان در کانادا ارائه می‌شود که هریک از سوی مراکز یا موسسات و سازمان‌های مختلفی می‌باشند. در ادامه این بخش برای آشنایی بیش‌تر شما عزیزان، برخی از برترین و معتبرترین گزینه‌های مناسب دانشجویان ایرانی را شرح خواهیم داد.

بورسیه تحصیلی Vanier کانادا

بورسیه تحصیلی Vanier Canada یکی از بهترین کمک هزینه‌های تحصیلی کانادا برای دوره‌های دکترا است. این بورسیه به طور مشترک توسط CIHR IRSC، NSERC CRSNG و SSHRC CRSH اداره می‌شود و نام آن از نام اولین فرماندار کل فرانسوی زبان کانادا، ژرژ پی وانیر گرفته شده است.

این بورسیه برای دانشجویان دکترا و دانشجویانی است که برای مقطع کارشناسی ارشد ترکیبی در دانشگاه‌های کانادا اقدام می‌کنند و درخواست برای بورسیه تحصیلی Vanier فقط از طریق دانشگاهی که دانشجو در آن ثبت نام کرده است ، بررسی می‌شود و سالانه تا 166 بورسیه تحصیلی اعطا می‌گردد.

این بورسیه هزینه تحصیل و هزینه‌های عمده زندگی دانشجویان بین‌المللی را پوشش می‌دهد. به افراد حداکثر 50000 دلار کانادا در سال به مدت سه سال تعلق می‌گیرد و فقط برای دانشجویان مقطع دکتری اولیه که تخصص آن‌ها شامل تحقیقات بهداشتی، علوم طبیعی/مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی می باشد ، قابل استفاده است.

 
بورسیه تحصیلی وانیر کانادا

بورسیه تحصیلی بنیاد پیر الیوت ترودو

بورسیه بنیاد پیر الیوت ترودو یک سازمان خیریه است که از طریق بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و مربیگری از دانشجویان حمایت می‌کند. آن‌ها یکی از منحصر به فردترین بورسیه‌های تحصیلی با بودجه کامل را در کانادا ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های مختلف کانادا مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو و دانشگاه رایرسون این بورسیه را ارائه می‌دهند.

دانشجویان بین‌المللی که دکترای خود را دنبال می‌کنند، از برنامه بورسیه مزایای بسیار زیادی به دست آورده‌اند. این بورسیه یک برنامه رهبری سه ساله است که هدف آن تربیت رهبران متعهد بوده و کاندیداهای استثنایی دکترا را قادر می‌سازد تا مهارت‌هایی را برای اجرای ایده‌های خود و کمک به بهبود جوامع ‌شان، کانادا و جهان کسب کنند.

کسانی واجد شرایط خواهند بود که در یک یا دو سال دوره دکتری تمام وقت پذیرفته شده باشند و رشته تحصیلی آنان به طور گسترده با علوم انسانی و آینده کانادا مرتبط باشد. به نوعی برنامه دکتری شما باید حداقل به یکی از موضوعات زیر مرتبط باشد: حقوق بشر و کرامت، شهروندان مسئول، کانادا و جهان، و مردم و محیط طبیعی آن‌ها.

این بورسیه هزینه تحصیل برای کل مدت برنامه و هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد. به غیر از شهریه، این بنیاد هزینه‌های سفر، تحقیقات و سایر فعالیت‌های انجام شده برای برنامه دکترا را نیز پوشش می‌دهد که می‌تواند سالانه به حداکثر مبلغ 40 هزار دلار کانادا برسد. این به دانشجویان کمک می کند تا بیشتر روی دکتری خود تمرکز کنند.

بورسیه تمایز بین‌المللی رئیس جمهور (دانشگاه آلبرتا)

دانشگاه آلبرتا به نامزدهایی که شرایط خاص مربوط به عملکرد تحصیلی، مهارت‌های رهبری، مشارکت اجتماعی، کار داوطلبانه و مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه را داشته باشند، بورسیه بین‌المللی تمایز رئیس جمهور را اعطا می‌کند. این یکی از چشمگیرترین بورسیه‌های تحصیلی کاملاً تأمین شده در کانادا است.

کسانی که دارای جایگاه علمی استثنایی هستند و قصد دارند مدرک کارشناسی خود را با مجوز ویزای دانشجویی دنبال کنند، ممکن است واجد شرایط دریافت 120 هزار دلار کانادا باشند. این کمک مالی طی چهار سال قابل پرداخت خواهد بود و کمک مالی برای حمایت از سفر و اهداف تحصیلی آن‌ها ارائه می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید که تمدید بودجه برای سال‌های دوم، سوم و چهارم منوط به دستیابی به حداقل معدل 3.0 در حداقل 24 واحد در آخرین دوره سپتامبر تا آوریل در دانشگاه آلبرتا در حین تحصیل است. دانشجویان ممکن است هیچ جایزه یا بورسیه بین‌المللی ورودی دانشگاه آلبرتا را دریافت نکنند.

این بورسیه برای همه دانشجویان بین‌المللی است که برای برنامه‌های کارشناسی در دانشگاه آلبرتا درخواست می‌دهند. همچنین باید عملکرد تحصیلی عالی را نشان دهید و باید حداقل نمره 6.5 در آیلتس، 65 در PTE و یا 90 در تافل کسب کرده باشید. همچنین مدرک دیپلم شما باید از مدرسه‌ای معتبر اخذ شده باشد.

 
بورسیه تمایز بین‌المللی رئیس جمهور (دانشگاه آلبرتا)
یورسیه بین المللی رهبر فردا کارن مک کلین

بورسیه بین‌المللی رهبر فردا کارن مک کلین

بورسیه بین‌المللی رهبر فردا کارن مک‌کلین یکی از بهترین بورسیه‌های کانادا با بودجه کامل از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) است که برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی با برتری علمی و کیفیت رهبری طراحی شده است.

این برنامه دانش‌آموزانی را که از طریق مشارکت در خدمات اجتماعی و پروژه‌ها و طرح‌های مدرسه تأثیر مثبت گذاشته‌اند، شناسایی می‌کند و از سال 2001 میزبان بیش از 500 دانشمند بین‌المللی بوده است.

این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی در دانشگاه UCB را تا سقف سالانه 25 هزار دلار کانادا را پوشش خواهد داد.

دانشجویان بین المللی می توانند به این بورسیه برسند که برای برنامه کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می‌دهند.

همچنین شما باید حداقل نمره 6.5 در آیلتس، 65 در PTE و 90 در تافل را ارائه کنید و دبیرستان را زودتر از یک سال فاصله قبل از سال تحصیلی که برای آن درخواست می کنید، به پایان رسانده باشید.

متقاضیان باید باید پیشرفت تحصیلی برتر را نشان دهند (به تمام نمرات A دست پیدا کنند) و برای اولین مدرک کارشناسی اقدام کرده باشند.

ضمنا یکی از شرایط بسیار مهم دیگر این است که شخص متقاضی باید اثبات کند که وضع مالی وی یا خانواده وی طوری است که اگر به این بورسیه تحصیلی دست پیدا نکند، قادر به تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا و اخذ مدرک نخواهد بود.

بورسیه بین‌المللی تعالی رئیس جمهور

دانشگاه یورک این بورسیه تحصیلی عالی و با بودجه کامل را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد تا در دوره‌های مختلف 4 ساله لیسانس از جمله بورسیه بین‌المللی تعالی رئیس جمهور تحصیل کنند.

این یک بورسیه تحصیلی عالی و کاملا تامین شده در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است تا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کانادا دنبال کنند.

این بورسیه مبتنی بر شایستگی سالانه تا 45000 دلار کانادا به 20 دانشجوی بین‌المللی اعطا می‌کند.

با این حال، این بورسیه فقط برای دوره‌های 4 ساله لیسانس اعمال می‌شود. همه دانشجویان بین‌المللی، صرف نظر از ملیت می‌توانند برای بورسیه بین‌المللی تعالی رئیس جمهور درخواست دهند.

برای اخذ این بورسیه باید مدرک دیپلم را کسب نموده باشید و باید حداقل 80% در معدل نهایی پذیرش خود را دریافت کرده باشید. همچنین شما باید برای یک آزمون استاندارد مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید و حداقل نمره 88 در تافل، 6.5 در آیلتس یا 60 در PTE کسب نمایید.

 
بورسیه بین‌المللی تعالی رئیس جمهور

ضمنا شما باید مستقیما از دبیرستان برای دانشگاه یورک درخواست دهید و هیچ تحصیل قبلی در دانشگاه یا کالج نداشته باشید. همچنین دقت داشته باشید که اگر متقاضی قبلا بورسیه رایگان دریافت کرده باشد یا برای بورسیه دیگری که توسط دانشگاه ارائه شده است درخواست داده باشد، واجد شرایط دریافت این بورسیه نمی‌باشد.

بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو (OGS)

برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو (OGS) کمک هزینه مالی در تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاهی به رسمیت می‌شناسد. این برنامه به طور مشترک توسط بودجه  وزارت آموزش، کالج و دانشگاه‌ها و بودجه ارائه شده و توسط دانشگاه گوئلف حمایت می‌شود. وزارتخانه دو سوم ارزش مالی را تامین می‌کند و دانشگاه یک سوم را تامین می‌نماید.

این بورسیه تحصیلی به طورکلی به 141 دانشجو اعم از 137 دانشجو شهروند یا مقیم دائم و 4 دانشجوی بین‌المللی که تحت ویزای اقامت موقت در انتاریو تحصیل می‌کنند ، اعطا می‌شود.

همچنین این برنامه تمام هزینه‌های تحصیل دانشجویان کارشناسی‌ارشد به مدت 2 سال و دانشجویان دکترا به مدت 4 سال را پوشش خواهد داد. کمک هزینه اعطایی از سوی این بورسیه برای 2 ترم تحصیلی 10 هزار دلار کانادا و برای 3 ترم تحصیلی 15 هزار دلار کانادا را در بر خواهد گرفت.

برای دریافت این بورسیه باید در مقاطع ارشد یا دکترا تمام وقت و در یکی از دانشگاه‌های انتاریو پذیرفته شده باشید. همچنین متقاضیان باید حداقل در 2 سال آخر تحصیلی خود حداقل معدل A- را کسب نموده باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در جهان شناخته می‌شود که علاوه بر دانشگاه، مدارس آن نیز گزینه‌های ایده‌آلی هستند.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق شرایط لازم جهت تحصیل در مدارس این کشور را مورد بررسی قرار داده است.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه مشاوره با دفاتر تهران و شیراز ما تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی دلتا کاپا گاما

بورسیه تحصیلی دلتا کاپا گاما سالانه 30 بورسیه تحصیلی برای زنانی که به دنبال مدارک پیشرفته، از جمله کارشناسی ارشد و دکتری هستند، اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها برای زنان مربی است که می‌خواهند به رشد حرفه‌ای خود در زمینه آموزش ادامه دهند.

انجمن بین‌المللی دلتا کاپا گاما (DKG) یک انجمن حرفه‌ای افتخاری از معلمان زن است که در آستین، تگزاس واقع شده است . از زمانی که سازمان برنامه بورس تحصیلی را در سال 1940 تشکیل داد، این سازمان به 1073 عضو بورسیه 4611500 دلاری اعطا کرده است و مهلت درخواست معمولا در فوریه هر سال و مبلغ آن معمولا 6000 تا 10000 دلار خواهد بود.

این بورسیه ها به نام زنانی است که سهم قابل توجهی در زمینه آموزش داشته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به آنی وب بلانتون که در سال 1939 بورسیه‌ای برای او ایجاد شد ، اشاره کرد.

او دارای سه مدرک، از جمله دکترای فلسفه از کرنل، تدریس در دانشگاه ایالتی تگزاس شمالی و دانشگاه تگزاس، اولین زن رئیس انجمن معلمان ایالت تگزاس شد. و پس از تکمیل سمت خود به عنوان سرپرست ایالتی آموزش عمومی برای کنگره نامزد شد.

بورسیه تحصیلی دلتا کاپا گاما

دقت داشته باشید که این بورسیه از سوی دانشگاه‌های آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه ویندزور، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه رجینا، دانشگاه کوئینز و دانشگاه برندون پوشش داده می‌شود و اولویت با افرادی است که قصد بازگشت به کشورشان پس از پایان تحصیلات را دارند.

همچنین متقاضیانی می‌توانند درخواست این بورسیه را دهند که در یکی از مقاطع ارشد یا دکترا در دانشگاه‌های مشخص شده پذیرفته شده باشند و عضو این انجمن نباشند. همچنین باید مدارک معتبر زبان و رزومه تحصیلی قوی داشته باشند.

 
بورسیه بین‌المللی لستر بی پییرسون Lester B. Pearson

بورسیه بین‌المللی لستر بی پییرسون Lester B. Pearson

بورسیه بین‌المللی لستر بی پییرسون Lester B. Pearson در دانشگاه تورنتو فرصتی بی‌نظیر برای دانشجویان برجسته بین‌المللی فراهم می‌کند تا در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان و در یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان تحصیل کنند. این برنامه برای شناسایی دانش آموزانی است که پیشرفت تحصیلی و خلاقیت استثنایی نشان می‌دهند و به عنوان رهبران مدرسه خود شناخته می‌شوند.

این بورسیه‌ها که سالانه اعطا می‌شوند، دانش آموزان برجسته از سراسر جهان، از جمله دانش آموزان بین‌المللی که در دبیرستان‌های کانادا تحصیل می‌کنند، شناسایی می‌نماید و شامل کمک هزینه شهریه، کتاب، هزینه‌های جانبی و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال می‌شود. این بورسیه فقط در دانشگاه تورنتو برای برنامه‌های ورودی اول و کارشناسی ارائه می‌شود و هر سال تقریبا 37 دانشجو به آن دست پیدا می‌نمایند.

اما متقاضیان باید پیش از درخواست برای بورسیه در دانشگاه تورنتو پذیرش شده و حتما در سال آخر مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل باشند. دقت کنید که برای دریافت این بورسیه باید از طریق مدرسه خود اقدام کرده و متقاضیان نباید شهروند کانادا باشند.

 

بورسیه تحصیلی مک کال مک بین 

بورسیه تحصیلی مک کال مک بین MCCALL MACBAIN به دانشجویان دانشگاه مک گیل اختصاص پیدا می کند، اما نه تمامی دانشجویان این دانشگاه. 

این بورسیه برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره کارشناسی حرفه‌ای یعنی رشته‌های حقوق، پزشکی و دندانپزشکی خواهد بود.

این بورسیه یک بورسیه فول فاند است که خارج شهریه، هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی تا سقف 2 هزار دلار کانادا در ماه و کمک هزینه کسب تجربیات پژوهشی جدید در طول تابستان تا سقف 5 هزار دلار کانادا را متقبل می‌شود. 

متقاضی باید نشان دهد که دارای یک سوابق تحصیلی برتر و قدرت علمی بالا، توانایی رهبری و انگیزه درونی برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی مردم است.

بورسیه تحصیلی مک کال مک بین 
بورسیه پزشکی و دندانپزشکی Schulich

بورسیه پزشکی و دندانپزشکی Schulich

همان‌طور که از اسم این بورسیه مشخص است، بورسیه پزشکی و دندانپزشکی Schulich برای دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه واترلو در نظر گرفته شده که در سال اول تحصیل خود قرار دارند. 

این بورسیه یک فول فاند بوده که به مدت 4 سال قابل تمدید و دستیابی است، اما شرط آن اثبات نیاز مالی و پیشرفت تحصیلی و نمرات بالا است.

مبلغ کمک مالی این بورسیه برای دانشجویان رشته پزشکی 28 هزار دلار کانادا و برای دانشجویان دندانپزشکی 11200 دلار کانادا در سال در نظر گرفته شده است. 

پیشنهاد می کنیم که حتما از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و سایر بورسیه‌های موجود در این کشور از طریق مطالعه مقاله مربوطه مطلع شوید.

 

دانشگاه برتر اعطا کننده بورسیه فول فاند در کانادا

یکی از نکات مهمی که در رابطه با دریافت بورسیه تحصیلی به خصوص بورسیه‌های فول فاند باید مدنظر قرار دهید، این‌که دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی متقاضیان نیز در دریافت بورسیه تاثیر بسیاری دارد . معمولا دانشگاه‌های برتر شانس بیش‌تری دارند، چون این مراکز تلاش می‌کنند تا دانشجویان برتر را جذب نمایند.

البته این امر نسبی است و تحصیل در دانشگاهی خاص به معنای دستیابی قطعی به بورسیه نخواهد بود. اما دانشجویان محصل در دانشگاه‌های زیر شانس بسیار بیش‌تری برای دریافت بورسیه خواهند داشت:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو

21

دانشگاه مک گیل

30

دانشگاه بریتیش کلمبیا

34

دانشگاه آلبرتا

111

دانشگاه واترلو

112

دانشگاه وسترن

114

دانشگاه مونترال

141

دانشگاه کلگری

182

دانشگاه مک مستر

189

دانشگاه اوتاوا

203

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه فول فاند کانادا

اما چه مدارکی برای دریافت این بورسیه و کمک هزینه‌ها مورد نیاز خواهد بود؟! توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز بورسیه‌های مختلف با توجه به شرایط متفاوت آن‌ها می‌تواند با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. 

به همین خاطر شما باید همواره کاملا به طور اختصاصی هر بورسیه را بررسی کنید. اما در این بین همواره مدارکی از تمامی افراد درخواست خواهد شد که این مدارک بدین شرح هستند:

  • فرم درخواست بورسیه مورد نظر تکمیل شده
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه رسمی
  • پاسپورت معتبر
  • اخذ پذیرش و قبولی از دانشگاه‌های کانادا
  • مدرک زبان معتبر نظیر آیلتس، تافل
  • انگیزه‌نامه و هدف از اخذ بورسیه و تحصیل در کانادا
  • 2 توصیه‌نامه از اساتید پیشین
  • رزومه مختصر و کامل
  • مدارک سلامت و معاینات پزشکی
  • هرگونه مقالت، پژوهش و تحقیقات علمی بین‌المللی
  • پروپوزال تحقیقاتی (برای دوره دکترا)
  • پورتفولیو برای رشته‌های معماری یا هنر

مراحل دریافت بورسیه فول فاند کانادا

قطعا هر بورسیه و همچنین باتوجه به دانشگاه محل تحصیل و شرایط دانشجویان مراحل دریافت بورسیه شاید با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته و یا شامل مراحلی کمتر یا بیش‌تر شوند. اما روند کلی آن به شرح زیر است:

  • ابتدا از دانشگاه موردنظر خود و در رشته انتخابی پذیرش به دست آورید.
  • سپس شرایط بورسیه‌های فول فاند را بررسی کرده و گززینه‌ای که به شما تعلق خواهد گرفت و آن را می پسندید را انتخاب نمایید.
  • پس از انتخاب بورسیه با مرکز، سازمان و یا موسسه اعطا کننده آن ارتباط برقرار کرده و شرایط و مدارک لازم برای دریافت آن را به دست آورده و از آخرین زمان مهل دستیابی به آن نیز مطلع شوید.
  • تمامی مدارک لازم را تهیه و جمع‌آوری کنید و به همراه درخواست به دانشگاه یا موسسه اعطا کننده ارسال نمایید.
  • مرکز مربوطه شرایط و مدارک شما را بررسی نموده و ممکن است که از شما برای یک مصاحبه نیز دعوت به عمل آید، در نهایت نتیجه بورسیه مربوطه به شما اعلام خواهد شد.
مراحل دریافت بورسیه فول فاند کانادا

اگر در رابطه با انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا و چگونگی درخواست آن‌ها و یا پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نیاز به راهنمایی دارید، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و از اطلاعات آنان بهره‌مند شوید.

خوشحالی کلاینت‌هایمان از دریافت ویزای کشور کانادا برگ برنده ما در آی مهاجرتی است:
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه