تحصیل در دانشگاه واترلو کانادا 2024 + شرایط و هزینه ها

دانشگاه واترلو (UWaterloo یا UW) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی با پردیس اصلی در شهر واترلو ایالت انتاریو، کانادا است که با بیش از 20 هزار دانشجوی کارشناسی، بزرگ‌ترین برنامه آموزش همگانی پس از دوره متوسطه را در جهان اجرا می‌کند.

دانشگاه واترلو یکی از اعضای U15، گروهی از دانشگاه‌های تحقیقات فشرده در کانادا است و به عنوان یک مرکز پیشرو در زمینه تحقیقات جهانی، به کارآفرینی و نوآوری مشهور بوده و یادگیری و کار مشارکتی را در مقیاس تأثیرگذاری ارائه می‌دهد.

راهنمایی کاربردی برای پذیرش در دانشگاه واترلو مراحل اپلای و موارد مهم برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه واترلو  با داشتن 6 دانشکده و 13 مدرسه، تمامی رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا به دانشجویان بین المللی با بورسیه‌های متعدد ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

آن‌چه این مرکز در تلاش تحقق و دستیابی به آن است، تربیت جامعه‌ای از حل کنندگان و رهبران کنجکاو، نوآور و کارآفرین است که به دنبال درک و شناسایی راه‌حل‌های عادلانه و پایدار برای آینده بشریت و جهان هستند.

این دانشگاه یک موسسه آموزشی مختلط است و بالغ بر 36 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 6200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در آن مشغول به تحصیل‌اند. این مرکز تعدادی از برندگان جوایز مطرح جهانی، مقامات دولتی و رهبران تجاری بزرگ در دنیا را تاکنون آموزش داده است.

شعار اصلی این دانشگاه « هماهنگ با حقیقت (IN Harmony With Truth) است و به عنوان برترین دانشگاه کانادا در ارائه رشته‌های علوم کامپیوتر، ریاضیات و مهندسی شناخته می‌شود. 

به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز در مقاله مربوطه مطالعه کرده و سیستم آموزشی این کشور را دقیق بشناسید.

معرفی دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو از دانشکده‌های وابسته کالج واترلو که وابسته به دانشگاه وسترن انتاریو بود در 4 آوریل 1956 تأسیس شد. سپس این نهاد به طور رسمی از کالج واترلو جدا و با تصویب قانون دانشگاه واترلو توسط مجلس قانونگذاری انتاریو در سال 1959 به عنوان یک دانشگاه ثبت شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمایی کاربردی برای پذیرش در دانشگاه واترلو مراحل اپلای و موارد مهم برای دانشجویان بین المللی

در سال 1957، دانشگاه واترلو درهای خود را به روی 74 دانشجوی مهندسی گشود و به عنوان یکی از دانشگاه‌های مدرن دنیا وارد عرصه تعلیم و آموزش عالی در کانادا و جهان شد. امروز نیز این مرکز با بیش از 42 هزار دانشجو در سال، یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های کانادا شناخته می‌شود.

دانشگاه واترلو با شبکه‌ای جهانی که بیش از 244 هزار فارغ‌التحصیل در 156 کشور را در بر می‌گیرد، افراد مطرح و بزرگ بسیاری را پرورش داده که برخی موفق به دستیابی به جوایزی نظیر نوبل شده‌اند. این مرکز در ارائه فرصت‌های کار با بیش از 7500 کارفرمای فعال پیشرو روحیه کارآفرینی را تقویت می‌کند و تاکنون بیش از 5 هزار شغل ایجاد کرده است.

این دانشگاه 1139 نفر اعضای هیات علمی و 322 نفر هیات علمی بین‌المللی را در تیم خود جای داده و چیزی در حدود 33% از کل دانشجویان این مرکز را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. همچنین جالب است بدانید که طبق آخرین آمار بیش از 85% از فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی پس از فارغ‌التحصیلی فورا جذب بازار کار شده‌اند.

معرفی پردیس‌های دانشگاه واترلو کانادا

معرفی پردیس‌های دانشگاه واترلو کانادا

پردیس اصلی دانشگاه واترلو در شهر واترلو واقع در جنوب غربی انتاریو با دسترسی آسان به تورنتو، همیلتون و لندن است. این پردیس در 404 هکتار (998 هکتار) زمین در مجاورت «آپ تاون» واترلو و پارک واترلو واقع شده است. شهر واترلو با بیش از 50 هزار دانشجوی دانشگاهی و کالج، مکانی عالی برای زندگی و تحصیل شناخته می‌شود. این دانشگاه همچنین دارای سه پردیس اقماری و چهار کالج دانشگاهی وابسته است. این دانشگاه برنامه های آکادمیک را ارائه می دهد که توسط شش دانشکده و سیزده مدرسه مبتنی بر دانشکده اداره می شود. پردیس‌های دانشگاه آنتاریو به شرح زیر هستند:

  • پردیس اصلی: واقع در 200 University Ave. West, Waterloo, Ontario و خانه اکثر برنامه‌ها و امکانات دانشگاه است. این پردیس در قلمرو سنتی مردمان بی‌طرف، آنیشناابگ و هاودنوساونی قرار دارد که بخشی از تراکت هالدیمند است، سرزمینی که به شش ملت وعده داده شده و شامل شش مایل در هر طرف رودخانه بزرگ است. قدیمی‌ترین ساختمان پردیس، Graduate House است که در اصل یک خانه مزرعه است که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می‌گردد. قدیمی‌ترین ساختمانی که برای دانشگاه ساخته شد، ساختمان مهندسی داگلاس رایت است که در سال 1958 ساخته شد. اکثر ساختمان‌های دانشگاه و جاده کمربندی آن در دهه 1960 ساخته شدند. 

پردیس اصلی دانشگاه به سه منطقه اصلی تقسیم می‌شود: پردیس جنوبی، پردیس شمالی و پردیس شمال غرب. پردیس جنوبی هسته علمی دانشگاه است، در حالی که پردیس شمالی پارک تحقیقات و فناوری را در اختیار دارد. پردیس شمال غربی کمترین توسعه یافته ترین منطقه پردیس اصلی است که عمدتاً از مزارع مزرعه و یک ذخیره گاه زیست محیطی تشکیل شده است که آن را از پردیس شمالی جدا می کند.

  • پردیس علوم بهداشتی: واقع در 10 خیابان ویکتوریا جنوبی در کیچنر، حدود 6 کیلومتر از پردیس اصلی که شامل دانشکده داروسازی و دانشکده پزشکی McMaster/Waterloo DeGroote می‌شود. تورهای داروخانه معمولاً در دوره باز پاییز و تعطیلات مارس برگزار می شود. به دلیل استفاده زیاد از ساختمان، به طور کلی نمی توان تورها را در زمان های دیگر ترتیب داد.
  • دانشکده معماری: واقع در خیابان ملویل 7 جنوبی در کمبریج، حدود 30 کیلومتر از پردیس اصلی.
  • دانشکده طراحی تعامل و تجارت استراتفورد: این مکان برنامه جهانی تجارت و هنرهای دیجیتال دانشگاه را ارائه می‌دهد. این مرکز در خیابان سنت پاتریک 125 در استراتفورد، در حدود 45 کیلومتری غرب پردیس اصلی واقع شده است.

کتابخانه‌ها و موزه دانشگاه

دانشگاه واترلو دارای چهار کتابخانه است که بیش از 1.4 میلیون کتاب و همچنین منابع الکترونیکی از جمله کتاب‌های الکترونیکی، عناوین سریال و پایگاه داده را در خود جای داده است. سه کتابخانه در محوطه دانشگاه قرار دارند: کتابخانه دانا پورتر، حاوی مطالب مربوط به هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی، کتابخانه مرکز دیویس، مواد مسکن برای مهندسی، ریاضیات و علوم و مرکز منابع یادگیری ویتر، مواد مسکن برای دانشکده بینایی سنجی.

چهارمین کتابخانه، کتابخانه معماری Musagetes، در کمبریج و در کنار دانشکده معماری دانشگاه قرار دارد. کتابخانه‌های دانشکده‌های تابعه دانشگاه نیز جزئی از سیستم کتابخانه‌ای دانشگاه محسوب می‌شوند. دانشگاه واترلو همچنین موزه علوم زمین را در محوطه دانشگاه در مرکز فناوری اطلاعات محیطی راه‌اندازی کرده است. این مکان عمدتا به عنوان موزه آموزش علوم زمین برای مدارس محلی و گروه‌های علاقه‌مند علوم طبیعی در جنوب انتاریو استفاده می‌شود.

نمایشگاه‌های اصلی دریاچه‌های بزرگ، سنگ‌ها و مواد معدنی، دایناسورها و پستانداران عصر یخبندان را پوشش می‌دهند. نمایشگاه فسیلی موزه شامل یک بازیگر کامل آلبرتوزاروس و یک اسکلت معتبر از یک خرس غار است. این موزه همچنین دارای یک تونل معدنی تعاملی و شبیه‌سازی است که هدف آن آموزش روش‌های استخراج پایدار است.

شناخت دانشکده‌های دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مطرح جهان است که رشته‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌کند. دانشگاه واترلو دارای 6 دانشکده است که برترین رشته‌های مهندسی، ریاضیات، علوم و پزشکی در آن‌ها ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه 4 موسسه وابسته به خود دارد که تحت اعتبار و نظارت این دانشگاه فعالیت می‌کنند. در ادامه دانشکده‌های این دانشگاه را می‌شناسیم.

دانشکدهتوضیحات
هنراساتید دانشکده هنر در میان شش دانشکده این دانشگاه در تعداد جوایز پیشتاز هستند. آن‌ها دارای افتخارات و کمک هزینه‌های تحصیلی مهمی مانند جایزه کیلام، جایزه مولسون، بورسیه‌های بنیاد ترودو، عضویت در انجمن سلطنتی کانادا و موقعیت‍های متعدد کرسی تحقیقاتی هستند. این دانشکده 32 رشته را به علاقمندان ارائه می‌کند.
مهندسیداشکده مهندسی واترلو در میان 50 دانشکده مهندسی برتر در سراسر جهان قرار دارد و متعهد به پیشروی آموزش و پژوهش مهندسی است.این دانشکده بزرگ‌ترین دانشکده مهندسی در کانادا است و بیش از 10500 دانشجو در سال 2021 در 11 رشته آن ثبت‌نام کرده‌اند. در سال 2020 بودجه تحقیقات خارجی از 86.8 میلیون دلار فراتر رفت که نشانه‌ای قوی از مشارکت‌های گسترده در صنعت و برتری برنامه‌های تحقیقاتی مهندسی این دانشکده است.
محیط زیستبیش از 50 سال است که دانشکده محیط زیست با 5 رشته به داشتن تأثیر مثبت در سطح محلی و جهانی اختصاص داده شده است. دانشجویان فارغ‌التحصیل در دانشکده محیط زیست مدرکی را از مراکز پیشرو محیط زیست و پایداری کانادا دریافت می‌کنند. دانشجویان این دانشکده برای مقابله با برخی از چالش برانگیزترین مسائل جهان انگیزه پیدا نموده و توسط اساتید، کارکنان و جامعه استثنایی حمایت می‌شوند.
بهداشت و سلامتدانشکده بهداشت پیشرو در توسعه استراتژی‌هایی است که از بیماری‌ها و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، از زندگی سالم محافظت و ترویج می‌کند، توانایی بدنی را بهینه می‌کند و رفاه را در طول زندگی بهبود می‌بخشد. این دانشکده از سه واحد دانشگاهی تشکیل شده است: دانشکده علوم بهداشت عمومی، حرکت شناسی و علوم بهداشتی و مطالعات تفریحی و اوقات فراغت که خانه تقریباً 878 فارغ التحصیل تمام وقت و پاره وقت و 2765 دانشجوی کارشناسی است. از 6 دانشکده در واترلو، بهداشت از دومین سطح بالای بودجه تحقیقاتی به ازای هر عضو هیئت علمی برخوردار است و 17 هزار فارغ‌التحصیل آن در 3 رشته در بخش‌های خصوصی، دولتی و داوطلبانه در حال فعالیت هستند.
ریاضیاتاین دانشکده به عنوان تنها دانشکده ریاضی اختصاصی آمریکای شمالی، در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان یکی از مدارس برتر ریاضیات و علوم کامپیوتر شناخته شده است و به آن لقب نیروگاه اکتشاف و نوآوری داده شده است. با نزدیک به 30 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی و شبکه فارغ‌التحصیلان با بیش از 45 هزار نفر در بیش از 100 کشور، دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان این دانشکده همچنان مرزهای تحقیقات را برای کشف راه‌های جدید برای مهار قدرت ریاضیات، علوم کامپیوتر و آمار به پیش می‌برند.  این دانشکده 6 رشته را دسترس دانشجویان قرار می‌دهد.
علومدانشکده علوم مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را برای دانشجویان ارائه می‌دهد، از تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا برنامه‌های حرفه‌ای. برنامه کارشناسی این دانشکده دارای 18 برنامه لیسانس در بخش‌های زیست شناسی، شیمی، زمین و علوم محیطی، فیزیک و ستاره شناسی و برنامه‌های کارشناسی بین دانشکده در علوم و تجارت و علوم و هوانوردی است. این مرکز همچنین خانه دو مدرسه حرفه‌ای در سطح جهانی است: دانشکده بینایی سنجی و علوم بینایی و دانشکده داروسازی.

رشته‌های پرطرفدار دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو رشته‌های متنوع و جذابی را در دسترس دانشجویان قرار داده است که اغلب رشته‌های محبوب و پرطرفداری که امروزه دارای بازار کار و درآمد مناسبی هستند را در بر می‌گیرد. این دانشگاه در دوره کارشناسی بیش از 100 رشته مختلف را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

متقاضیان قادر هستند تا در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز به تحصیل مشغول شوند. این رشته‌ها به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه خواهند شد که هریک شرایط پذیرش مختص به خود را نیز دارا هستند که در صورت علاقمندی باید حتما به طور اختصاصی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه چندی از رشته‌های برتر این دانشگاه در مقاطع مختلف را مشاهده خواهید کرد:

  • کارشناسی: ریاضیات کاربردی، مهندسی معماری، معماری، لیسانس هنر، بیوشیمی، فیزیک بیولوژیکی و پزشکی، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، ریاضیات محاسباتی، مهندسی رایانه، علوم کامپیوتر، محاسبات و مدیریت مالی، اقتصاد، مهندسی برق، مهندسی محیط زیست، نقشه برداری، علوم بهداشتی، مهندسی مدیریت، مواد و علوم نانو، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، پرستاری، بینایی سنجی، ریاضیات محض، مهندسی نرم افزار، مهندسی طراحی سیستم‌ها
  • کارشناسی ارشد:  مردم شناسی، ریاضیات کاربردی، زیست شناسی، مهندسی شیمی، شیمی (اطلاعات کوانتومی)، مهندسی عمران (مهندسی هسته‌ای)، علم داده و هوش مصنوعی، علوم زمین، اقتصاد، مهندسی برق و کامپیوتر، شهرهای آینده، جغرافیا، انفورماتیک سلامت، مهندسی مکانیک و مکاترونیک، فیزیک، برنامه‌ریزی
  • دکترا: حسابداری، ریاضی کاربردی، زیست شناسی، مهندسی شیمی (نانو فناوری)، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر (اطلاعات کوانتومی)، اقتصاد، مهندسی برق و کامپیوتر، کارآفرینی و سازماندهی، حرکت شناسی و علوم بهداشتی، داروسازی، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی

جایگاه و رنکینگ جهانی دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه همواره در رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند جایگاه و رتبه خود را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها ارتقا ببخشند، زیرا این رتبه‌بندی نشان از اعتبار و کیفیت بالاتر آموزش و پرورش در این مراکز دارد. دانشگاه‌های کانادا عمدتا از دانشگاه‌های بسیار معتبر جهان شناخته می‌شوند و معمولا دارای رتبه‌های بالا و بسیار خوبی هستند که دانشگاه واترلو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دانشکده واترلو همواره توانسته خود را در بین 10 دانشگاه برتر کانادا قرار دهد و در مواقع متعددی نیز به میان 5 دانشگاه برتر این کشور راه پیدا کند. علاوه بر این در رشته‌های کامپیوتر، ریاضیات و مهندسی به عنوان برترین و معتبرترین دانشگاه این کشور شناخته می‌شود. 

در ادامه رتبه این دانشگاه در جهان را از سوی معتبرترین مراکز اعتبار سنجی دانشگاه‌های جهان مشاهده خواهید کرد:

موسسه رتبه جهانی
TIMES 201 – 250
QS 112
Shanghai 151-200
Us News 191
ARWU 171
Webormetrics 86
 

سایت دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو یکی از مناسب‌ترین و کامل‌ترین سایت‌های اینترنتی را برای دانشجویان و علاقمندان به شناخت این مرکز آموزشی تهیه و فراهم آورده است که آدرس اینترنتی آن https://uwaterloo.ca/ می‌باشد. شما با ورود به این سایت در همان ابتدا اخبار به روز دانشگاه و اطلاعات و آماری خلاصه از افتخارات دانشگاه را مشاهده می‌کنید.

همچنین در انتهای صفحه برنامه‌های سمینار و رویدادهای آتی در دانشگاه برای علاقمندان قرار داده شده است. در نوار بالای صفحه اصلی به بخش‌های زیر برای شما دسترسی مستقیم قرار داده شده است:

  • شرایط لازم برای پذیرش
  • درباره دانشگاه
  • دانشکده‌ها و آکادمی‌ها
  • ادارات و خدمات دانشگاه
  • پشتیبانی‌های دانشگاه

دقت داشته باشید که هریک از بخش‌های بالا شما را به سایر بخش‌های مرتبط دانشگاه نظیر رشته‌ها، شهریه و بورسیه‌ها، اطلاعات و شناخت دقیق دانشکده‌ها، پردیس‌های مختلف دانشگاه و غیره متصل می‌نماید و شما می‌توانید هرچیزی که در رابطه با دانشگاه به آن نیاز دارید و دسترسی پیدا کنید.

سایت دانشگاه واترلو

همچنین شما برای ارسال درخواست پذیرش و مدارک خود نیز باید از طریق همین سایت و با مراجعه به بخش رشته‌های مختلف از شرایط و مدارک لازم هر رشته مطلع شده و از مهلت پذیرش و ددلاین آن‌ها نیز اطلاع دقیقی کسب کرده و برای پذیرش و ثبت‌نام اقدام کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ددلاین و مهلت پذیرش در دانشگاه واترلو کانادا 2024

برای ثبت‌نام و ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه واترلو معمولا در رشته‌های مختلف و مقاطع متفاوت ددلاین‌های متفاوتی نیز از سوی دانشگاه اعلام می‌شود. به همین خاطر متقاضیان باید حتما اطلاعات لازم و دقیق در رابطه با این امر را در مورد رشته انتخابی خود مورد بررسی و پرسش قرار دهند.

به طورکلی در نظر داشته باشید که برای پذیرش ترم پائیز ددلاین تا پایان ماه مارس، برای ترم زمستان ددلاین تا پایان ماه آگوست و برای ترم بهار ددلاین تا پایان ماه نوامبر در نظر گرفته می‌شود. اما برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه آخرین ددلاین‌های اعلامی از سوی دانشگاه برای برخی از رشته‌ها را مشاهده خواهید کرد:

برنامه ددلاین ارسال درخواست ددلاین ارسال مدارک
همه برنامه ها از جمله مهندسی (به غیر از استثنائات زیر) 1      فوریه 2024 16 فوریه 2024
بررسی‌های اولیه برای برنامه‌های مهندسی 15 دسامبر 2023 15 ژانویه 2024
چشم پزشکی 2 اکتبر 2023 27 اکتبر 2023
داروسازی 8 ژانویه 2024 22 ژانویه 2024

وبینار نگاهی بر شرایط تحصیل در کانادا /span>

کشور کانادا علاوه بر تحصیل در دانشگاه، مقصد بسیار خوبی برای تحصیل در مدارس نیز بوده و شما با ورود به سیستم مدارس می‌توانید مسیر ورود به دانشگاه را بسیار برای خود آسانتر سازید. 

از این رو در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل در مدارس کانادا را به دقت برای شما بررسی نموده و مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

The University of Waterloo Tuition

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه واترلو کانادا در 2024

تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا با پرداخت شهریه همراه است و تحصیل در ای مراکز به طورکل رایگان نخواهد بود. دانشگاه واترلو نیز پیرو همین قانون بوده و دانشجویان باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنند. اما دقت کنید که شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین ‌المللی گران‌تر از دانشجویان کانادایی است.

همچنین شهریه تحصیلی برای رشته‌های مختلف در مقاطع مختلف متفاوت است و معمولا رشته‌های مهندسی گران‌ترین شهریه در بین رشته‌های این دانشگاه را دارا هستند. مدنظر قرار دهید که شهریه دوره‌های کارشناسی در این دانشگاه حداکثر سالانه 71 هزار دلار کانادا بوده و دوره‌های کارشناسی ارشد نیز به جز رشته‌های مهندسی 7 هزار دلار تا 15 هزار دلار کانادا را شامل می‌شوند.

این میزان هزینه برای دوره‌های کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی سالانه تا 27 هزار دلار کانادا نیز می‌رسد. در جدول زیر شهریه برخی از رشته‌های برتر این دانشگاه را برای شما تهیه کرده‌ایم:

مقطع تحصیلی رشته تحصیلی شهریه سال اول (دلار کانادا)
کارشناسی معماری 71 هزار دلار
بیوتکنولوژی/حسابداری حرفه‌ای 50 هزار دلار
مدیریت بازرگانی و ریاضیات 60 هزار دلار
علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی (Laurier) و علوم کامپیوتر (واترلو) 70 هزار دلار
دانشکده هنر 55 هزار دلار
دانشکده مهندسی 71 هزار دلار
دانشکده محیط زیست 48 هزار دلار
دانشکده بهداشت و سلامت 48 هزار دلار
دانشکده ریاضیات 59 هزار دلار
دانشکده علوم 50 هزار دلار
مقطع رشته شهریه سالانه (دلار کانادا)
کارشناسی ارشد فیزیک کلیه گرایش‌ها 7,696.00 دلار
داروسازی 7,696.00 تا 12,693.00 دلار
شیمی کلیه گرایش‌ها 7,696.00 دلار
علم داده و هوش مصنوعی 7,696.00 دلار
سلامت عمومی 11,870.00 دلار
توسعه اقتصادی و نوآوری 11,490.00 دلار
مهندسی طراحی سیستم‌ها 15,782.00 دلار
مهندسی مکانیک و مکاترونیک 15,782.00 دلار
مهندسی برق و کامپیوتر 15,782.00 دلار
کسب و کار، کارآفرینی و فناوری 22,875.00 دلار
معماری 13,158.00 دلار
حسابداری 23,939.00 دلار
دکترا تمامی رشته‌ها 7,396.00 دلار

البته توجه داشته باشید که علاوه بر شهریه تحصیلی دانشجویان باید سالانه مبلفی از 2500 دلار تا 4225 دلار کانادا را نیز بابت خرید کتاب‌های درسی به هزینه‌های خود در این دانشگاه اضافه نمایند. 

ضمنا فراموش نکنید که هزینه‌های اقامت و زندگی نیز برای هر فرد وجود دارند که برای یک دانشجو ماهانه بدون هزینه مسکن و اجاره مبلغ 1,448.7 دلار کانادا را به طور متوسط در بر می‌گیرد. در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا جزئیات دقیق و آخرین مبالغ خدمات و کالاها در این کشور را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

شناختن سایر مقصدهای تحصیلی در کشور کانادا می‌تواند در یافتن بهترین مقصد شما را به خوبی راهنمایی کند:

بورسیه‌های برتر تحصیلی دانشگاه واترلو کانادا

یکی از مهم‌ترین موارد مدنظر دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه واترلو استفاده و بهره‌مندی از بورسیه‌ها و فاندهای تحصیلی موجود در این دانشگاه است که می‌تواند کمک مالی بسیار خوبی برای دانشجویان بوده و از فشار مالی بر روی آنان بکاهد. اعطای بورسیه در این دانشگاه بر اساس صلاحیت و سوابق تحصیلی بوده و دستیبای به آن بسیار رقابتی است.

دانشگاه واترلو بیش از 170 بورسیه تحصیلی خود برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که از 1000 تا 40000 دلار متغیر است. دانشگاه به طور خودکار دانشجویان را برای اکثر بورسیه‌های خود در نظر می‌گیرد، از جمله بورسیه‌های شایستگی و رئیس جمهور که از 1000 تا 5000 دلار متغیر است. با این حال، برخی از بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد که نیاز به درخواست دارند، از جمله برخی از موارد ذکر شده در زیر:

بورسیه برنامه و رشته مبلغ کمک هزینه
بورسیه تحصیلی بین المللی ورودی تمامی رشته‌ها 20 بورسیه هریک به ارزش 10 هزار دلار
بورسیه‌های دانشکده مهندسی ورودی دانشجویان بین‌المللی تمامی برنامه‌های مهندسی به جز معماری 20 بورسیه هریک به ارزش 10 هزار دلار
بورسیه‌های جهانی دانشکده ریاضیات اکثر برنامه‌ها در دانشکده ریاضیات 10 بورسیه هریک به ارزش 12 هزار تا 40 هزار دلار
بورسیه‌های دانشجویی بین‌المللی دانشکده علوم اکثر برنامه‌ها در دانشکده علوم 55 بورسیه هریک به ارزش 15 هزار تا 40 هزار دلار

علاوه بر بورسیه‌های بالا از سوی مراکز زیر نیز دانشجویان دانشگاه واترلو می‌توانند به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنند:

بورسیه ونیر کانادا: این بورسیه برای دانشجویان دوره ارشد و دکترا این دانشگاه بوده و سالانه 166 نفر کمک هزینه‌ای 50 هزار دلاری را دریافت می‌کنند. این بورسیه تا 3 سال قابل تمدید است.

بورسیه تحصیلی بنیاد ترودو: این بورسیه برای دانشجویان تازه ورود دوره‌های دکترا در رشته علوم اجتماعی و انسانی در نظر گرفته شده است. این بورسیه به 15 نفر در سال اعطا خواهد شد و متقاضیان باید فعالیت خود در حوزه‌های مسئولیت‌پذیری، رهبری، حقوق و کرامت انسانی را اثبات کنند.

بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه واترلو: این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و پژوهش محور دانشگاه واترلو خواهد بود. این بورسه حداکثر تا 5 ترم قابل تمدید بوده و هر ترم 2500 دلار را به دانشجویان می‌پردازد.

 

مدرک زبان مورد نیاز در دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان کشور کانادا است که برای تحصیل در آن باید از تسلط خوب و بالایی به این زبان برخوردار باشید.

دانشجویان غیر انگلیسی زبان باید با ارائه یک مدرک معتبر از موسسات معتبر تسلط خود به این زبان را اثبات نمایند. دقت داشته باشید که در مقاطع تحصیلی متفاوت و رشته‌های تحصیلی مختلف ممکن است که سطوح یا نمراتی مختلف درخواست شوند.

به همین خاطر همواره به طور دقیق از مدرک و سطح موردنیاز برای رشته تحصیلی خود اطلاع به روزی از دانشگاه کسب کنید. 

اما می‌توان گفت که ارائه مدارک زیر به طورکلی می‌تواند در اکثر دوره‌ها در این دانشگاه مورد قبول واقع شوند:

 

مدرک زبان سطح و نمره
Toefl 90 به طور کل حداقل 25 در Writing، حداقل 25 در Speaking
IELTS 6.5 به طور کل حداقل 6.5 writing, 6.5 speaking, 6.0 reading, 6.0 listening
CAEL 70 به طور کل 70 Writing، 70 Speaking
PTE 63 به طور کل 65 Writing، 65 Speaking
Duolingo مجموع 120
EFAS 75% در مجموع 75% در گفتار و نوشتار
Cambridge English test 180 در مجموع حداقل 176 در نوشتار و گفتار

مدارک لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه واترلو کانادا

دانشجویان برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه واترلو باید مدارکی را تهیه کرده و به این دانشگاه ارائه کنند که این مدارک باتوجه به ملیت دانشجویان و همچنین مقطع تحصیلی و رشته با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهد داشت. به همین خاطر باید به طور دقیق بر اساس ملیت و شرایط خود و برای رشته‌ای که قصد پذیرش در آن را دارید، اطلاعات لازم را به دست آورید.

دقت داشته باشید که تمامی مدارک را به طور رسمی به زبان انگلیسی ترجمه نمایید و به دانشگاه ارائه کنید. با توجه به تفاوت‌هایی که وجود دارد، بازهم برخی مدارک از تمامی متقاضیان درخواست می‌شود که این مدارک به شرح زیر خواهند بود:

  • تکمیل و ارئه فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات (برای دوره کارشناسی) و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • ارائه حداقل معدل لازم در هر رشته تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در این دانشگاه
  • حداقل 2 یا 3 توصیه از اساتید یا دانشگاه پیشین (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • نتایج آزمون GMAT و آزمون GRE برای برخی رشته‌های مهندسی و غیره
مدارک لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه واترلو کانادا

Dormitories and accommodation at the University of Waterloo, Canada

خوابگاه‌ها و اسکان در دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو برای تمامی دانشجویان خارجی خود خوابگاه و محل اقامت در نظر گرفته است و از این لحاظ یکی از کامل‌ترین و بهترین محل‌های اقامت را به دانشجویان در کانادا ارائه می‌کند. معمولا خوابگاه‌های دانشجویان تازه وارد و دانشجویان قدیمی جدا بوده و همچنین محل اقامت متفاوتی نیز برای دانشجویان دوره‌تحصیلات تکمیل در نظر گرفته شده است.

این دانشگاه دارای اقامت‌گاه‌های مختلفی بوده که هریک دارای اتاق‌هاو محل‌های اقامتی و خدماتی نسبتا متفاوت هستند. دانشجویان می‌توانند در اتاق‌های یک نفره، دو نفره‌، سوئیت‌های یک یا چند نفره، اقامتگاه‌های سنتی و غیره اسکان پیدا کرده و اجاره آن را بپردازند. 

توجه داشته باشید که قیمت اجاره و اسکان در هریک از این اقامتگاه‌ها و باتوجه به نوع اتاق و تعداد افراد ساکن در آن متفاوت خواهد بود. در جدول اقامت‌گاه‌های مختلف و هزینه‌های هریک را مشاهده خواهید کرد:

نوع اقامتگاه نوع اتاق هزینه (دلار کانادا)
Village 1 اتاق یک نفره 3,872 دلار
اتاق پیوسته 3,695 دلار
اتاق دو نفره 3,473 دلار
RON EYDT VILLAGE اتاق دو نفره 3,473 دلار
CLAUDETTE MILLAR HALL اتاق یک نفره 4,247 دلار
اتاق دو نفره نیمه خصوصی 4,047 دلار
MACKENZIE KING VILLAGE اتاق یک نفره (سوئیت 4 خوابه) 4,622 دلار
UW PLACE اتاق یک نفره (سوئیت 2 خوابه) 4,176 دلار
اتاق یک نفره (سوئیت 3 یا 4 خوابه) 3,953 دلار
اتاق دو نفره (سوئیت 2 خوابه) 3,648 دلار
COLUMBIA LAKE VILLAGE SOUTH اتاق یک نفره (سوئیت 4 خوابه) 3,692 دلار
COLUMBIA LAKE VILLAGE – NORTH (GRADS) اتاق یک نفره (سوئیت 2 خوابه) 3,692 دلار
COLUMBIA LAKE VILLAGE – NORTH (FAMILIES) سوئیت 2 خوابه 1,389 دلار
MINOTA HAGEY اتاق یک نفره 4,037 دلار

همچنین این خوابگاه‌ها همگی دارای خدماتی بوده که اکثر آن‌ها موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • خدمات شهری (برق، آب، گرما)پ
  • اینترنت بی سیم پرسرعت
  • پشتیبانی فنی در میز خدمات فناوری اطلاعات Residence (برخی خوابگاه‌ها)
  • پشتیبانی 24/7 میز پذیرش (از 8 صبح تا نیمه شب، 7 روز در هفته کمک میز پذیرش – برخی خوابگاه‌ها)
  • پشتیبانی 24/7 تعمیر و نگهداری
  • امکانات خاص اقامتگاه (بازی، فیلم، سالن، اتاق جلسه)
  • برنامه نویسی آکادمیک انحصاری برای سال اول (جوامع یادگیری زنده، تدریس خصوصی، فرصت های رهبری و کارگاه ها – برخی خوابگاه‌ها)
  • دسترسی انحصاری به اتاق های تناسب اندام و موسیقی (برخی خوابگاه‌ها)

همچنین برای استفاده از خدمات سلف و خوراک در هریک از این خوابگاه‌ها دانشجویان باید سالانه مبلغ غذا و خوراک خود را پرداخت کنند که با توجه به اقامتگاه‌های مختلف و همچنین برنامه‌های مختلف غذایی که وجود دارد، دانشجویان باید مبلغی از 1580 دلار تا 3615 دلار کانادا را پرداخت نمایند که بستگی به انتخاب آن‌ها خواهد داشت.

مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که تحصیل در آن یک موفقیت و دستاورد بزرگ تلقی می‌شود. این دانشگاه فارغ‌التحصیلان بسیاری در دنیا دارد و تاکنون افراد مطرح و تاثیرگذار بسیاری از آن فارغ‌التحصیل شده و موفق به دریافت مدرک خود شده‌اند. 

در ادامه اسامی برخی از مشاهیر مطرح این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

  • ترنس توماس کوین اولری که با نام‌های آقای شگفت انگیز و مرد افرا نیز شناخته می‌شود، یک تاجر، سرمایه گذار، روزنامه نگار و شخصیت تلویزیونی کانادایی.
  • ویتالی دیمیتریویچ بوترین، معروف به ویتالیک بوترین، برنامه نویس کامپیوتر روسی-کانادایی و یکی از بنیانگذاران اتریوم
مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه واترلو کانادا
  • Chamath Palihapitiya سرمایه‌دار، مهندس، حامی SPAC، بنیان‌گذار و مدیر عامل سرمایه اجتماعی کانادایی و آمریکایی متولد سریلانکا.
  • کریس آستین هادفیلد فضانورد، مهندس، خلبان جنگنده، نوازنده و نویسنده بازنشسته کانادایی.
  • دیوید ویسنتین بازیگر، مشاور مسکن و مفسر کانادایی.
  • دونا تئو استریکلند فیزیکدان نوری کانادایی و پیشگام در زمینه لیزرهای پالسی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2018
  • جرمی وانگ، معروف به نان تست مبدل، یک استریمر، یوتیوب و شخصیت اینترنتی تایوانی-کانادایی.

دسترسی به دانشگاه واترلو

پردیس اصلی و سایر پردیس‌ها و ساختمان‌های دانشگاه واترلو در مرکز شهر و در فاصله‌ای نزدیک از یکدیگر قرار گرفته‌اند که دانشجویان می‌توانند از فرودگاه و سایر ترمینال‌های مسافربری به وسیله قطار و یا اتوبوس و تاکسی خود را به این دانشگاه برسانند.

همچنین در پردیس‌های دانشگاه سرویس‌هایی برای جابه‌جایی و حمل و نقل دانشجویان به بخش‌های مختلف شهر در نظر گرفته شده است.

نزدیک‌ترین فرودگاه به دانشگاه واترلو فرودگاه Kitchener (YKF) می‌باشد که یک ساعت با دانشگاه فاصله دارد. همچنین فرودگاه Toronto (YYZ) نیز در فاصله 1 ونیم ساعتی دانشگاه قرار گرفته و از آن‌جا می‌توان با هزینه 6 تا 35 دلاری به دانشگاه رسید و مقصد اولیه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود.

دسترسی به دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو تنها یکی از مقاصد تحصیلی کشور کانادا است که در این عنوان تمامی جزئیات لازم را برایتان شرح داده‌ایم، شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز مشاوره تلفنی رایگان دریافت کرده و در رابطه با تحصیل در کانادا هرگونه اطلاعاتی را که بخواهید به دست آورید.

سوالات پر تکرار دانشگاه واترلو کانادا

با مطالعه سوالات متداولی که در این زمینه وجود دارد، می‌توانید اطلاعات مفید این عنوان را دریافت نموده و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه با مشاورین ما مستقیما در ارتباط باشید.

دانشگاه واترلو در شهر انتارو کانادا واقع شده است.

دانشگاه مک‌گیل از سوی موسسات معتبر رتبه‌های متفاوتی دارد که طبق آن از سوی QS رتبه 112، Times رتبه 201 – 250، Shanghai رتبه 151-200، Us News رتبه 191 برای آن اعلام شده است.

بله این دانشگاه بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان اعطا می‌کند که بسیار رقابتی هستند و بیش‌تر برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده‌اند.

این دانشگاه دارای 6 دانشکده و 4 موسسه وابسته است.

تحصیل در رشته‌های مهندسی، کامپیوتر و ریاضیات در این دانشگاه بسیار معتبر بوده و برترین دانشگاه کشور کانادا در این رشته‌ها است.

این دانشگاه فقط در دوره کارشناسی بیش از 100 رشته متفاوت را ارائه می‌دهد و دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز شامل رشته‌های بسیار پرطرفدار و معتبر است.

کارشناسان ارشد ما با دریافت ویزای کلاینت‌هایمان، اینگونه آنها را به اهدافشان می‌رسانند:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه