شرایط پذیرش در دانشگاه اتاوا کانادا 2024 + هزینه ها و مدارک

دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه (انگلیسی – فرانسوی) در جهان است که در قلب پایتخت کانادا واقع شده و با سایر موسسات بزرگ این کشور نیز همکاری دارد.

این دانشگاه یکی از 10 دانشگاه برتر و معتبر کانادا است که در بین 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد و این رتبه‌ها نشان از اعتبار مدرک و کیفیت بالای آموزش و تدریس در این مرکز دارد.

دانشگاه اتاوا که اغلب با نام uOttawa یا U of O شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی دو زبانه در شهر اتاوا و ایالت انتاریو کانادا است.

دانشگاه اتاوا جایگاهی برای دانشجویان و پژوهشگران در قلب پایتخت کانادا

دانشگاه اتاوا کانادا بزرگ ترین مرکز آموزش دو زبان انگلیسی و فرانسوی در جهان است که سالانه میلیون‌ها دلار بورسیه تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌کنید.

فهرست مطالب

پردیس اصلی در 42.5 هکتار مستقیما در شمال شرقی مرکز شهر اتاوا در سراسر کانال Rideau در محله سندی هیل واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر 42 هزار دانشجو در خود جای داده که 26% از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی از 150 کشور جهان هستند.

این دانشگاه دارای 250 هزار فارغ‌التحصیل در سرتاسر جهان است که نرخ اشتغال 97 درصدی از آنان تاکنون به ثبت رسیده است. همچنین این دانشگاه سالانه مبلغ 60 میلیون دلار را به بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی اختصاص می‌دهد. 

از شما دعوت می‌کنیم که علاوه بر مطالعه این مطلب حتما مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا چگونگی ورود و تحصیل در کشور کانادا را بشناسید.

خلاصه آشنایی با دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا برای اولین بار به عنوان کالج بای تاون در سال 1848 توسط اولین اسقف اعظم کاتولیک اتاوا، جوزف برونو گیگ، تأسیس شد. این دانشگاه در سال 1861 به کالج اتاوا تغییر نام داد و پنج سال بعد از طریق منشور سلطنتی وضعیت دانشگاه را دریافت کرد. 

در 5 فوریه 1889، این دانشگاه توسط پاپ لئو سیزدهم منشور پاپی اعطا شد، که این موسسه را به یک دانشگاه پاپی ارتقا داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانشگاه اتاوا جایگاهی برای دانشجویان و پژوهشگران در قلب پایتخت کانادا

دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی – فرانسوی در جهان است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد که توسط دانشکده‌های مختلف اداره می‌شود. کتابخانه دانشگاه اتاوا شامل 12 شعبه است که مجموعه‌ای از بیش از 4.5 میلیون عنوان را در خود جای داده است. 

این دانشگاه با درآمد تحقیقاتی 420 میلیون دلار کانادا در سال 2022، یکی از اعضای گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی U15 کانادا است. در این دانشگاه بیش از 5 هزار استاد و تیم کارمند و مربی در حال آموزش و مدیریت این مجموعه بزرگ و معتبر هستند که بیش از 400 رشته آموزشی را برای دانشجویان فراهم آورده است. 

البته تحصیلات تنها هدف این مجموعه نیست، بلکه برنامه‌های مختلفی نیز برای سرگرمی و اوغات فراغت و تفریح دانشجویان در حین تحصیلشان در نظر گرفته شده است.

پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه اتاوا کانادا

پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا از 3 پردیس تشکیل می‌شود که شامل پردیس اصلی یا پردیس راجر گیندون (Roger Guindon Hall) می‌شود که در منطقه مسکونی سندی هیل و کانال ریدو قرار گرفته است. پردیس لیز (Lees campus) نیز نزدیکی پردیس اصلی و نزدیکی سندی هیل واقع شده است و سومین پردیس هم دانشکده پزشکی می‌باشد.

همچنین مطلع باشید که این دانشگاه 10 دانشکده را در خود جای داده است که در ادامه معرفی خلاصه‌ای از آن‌ها خواهیم داشت:

  • دانشکده هنر: دانشکده هنر با 40 رشته مختلف در سه دسته گروه بندی شده است: علوم انسانی، زبان و ادبیات و هنرهای زیبا که بزرگ‌ترین مجموعه برنامه‌ها را ارائه می‌دهد. دانشکده هنر تجارب مختلفی را در خارج از کلاس به دانشجویان ارائه می‌دهد تا به آنان اجازه دهد مهارت‌های خود را نشان دهند.
  • دانشکده مهندسی: این دانشکده به فارغ‌التحصیلان خود آموزش با کیفیت عالی در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر ارائه می‌دهد و آن‌ها را آماده می‌کند تا حرفه‌های خود را به طور شایسته انجام دهند تا نیازهای همیشه در حال تغییر جامعه را برآورده کنند و به یادگیری رشته خود ادامه دهند. همچنین به آنان اجازه می‌دهد به سایر زمینه‌های مرتبط از جمله تجارت، حقوق و پزشکی نقل مکان کنند.
  • دانشکده علوم: این دانشکده جایی است که تمام جلسات آزمایشگاه در مقطع کارشناسی برگزار می‌شود و به شما کمک می‌کند تا تجربه عملی را به عنوان بخشی از مدرک خود کسب کنید.
  • دانشکده تعلیم و آموزش: دانشکده آموزش با 6 هیئت مدرسه در داخل و اطراف اتاوا (OCDSB، OCSB، UCDSB، CDSBEO و هیئت‌های شهرستان رنفرو) مشارکت دارد که تضمین می‌کند همه دانشجویان می‌توانند مهارت‌های آموخته‌شده خود را در یک کلاس درس واقعی در نزدیکی محوطه دانشگاه تمرین کنند.
  • دانشکده پزشکی: این مرکز اولین و بزرگ‌ترین دانشکده پزشکی دو زبانه در کانادا است. دانشکده پزشکی به طور مداوم در بین 10 دانشکده پزشکی برتر در کانادا قرار دارد، همچنین این مرکز در بین دانشکده‌های برتر پزشکی در جهان از نظر تأثیر تحقیقاتی در علوم زیستی و بهداشتی است.
  • دانشکده علوم بهداشت: این دانشکده در پردیس لیز، خانه زیبای دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه اتاوا است. در این‌جا کلاس‌های درس، دفاتر، فضاهای مطالعه و آزمایشگاه‌هایی را خواهید دید که دارای آخرین فناوری‌ها هستند. 

این دانشکده 5 مدرسه تخصصی را در بر می‌گیرد: مدرسه بین رشته‌ای علوم بهداشت، مدرسه سینتیک انسانی، مدرسه پرستاری، مدرسه علوم تغذیه و مدرسه علوم توانبخشی.

  • دانشکده علوم اجتماعی: این دانشکده شامل نه بخش، مدرسه و مؤسسه است که برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند. 

دانشکده علوم اجتماعی با 10 هزار دانشجو و مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌ها و مراکز تحقیقاتی، نقشی کلیدی در قلب دانشگاه اتاوا ایفا می‌کند.

  • دانشکده مدیریت تلفر: این دانشکده خانه بیش از 4 هزار دانشجوی مدیریت اتاوا است. در این دانشکده فرانسوی زبانان همچنین فرصت منحصر به فردی برای تکمیل لیسانس بازرگانی و دکتری حقوقی در شش سال به جای هفت سال از طریق برنامه دو درجه‌ای دارند.
  • دانشکده حقوق (دانشکده حقوق مدنی و دانشکده حقوق عمومی): دانشکده حقوق به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های حقوق کانادا، تلاش می‌کند تا محیط آموزشی منعکس‌کننده سنت‌های دوزبانه و چند حقوقی کانادا را ایجاد کند.

این دانشکده از یک بخش حقوق مشترک دو زبانه و یک بخش حقوق مدنی فرانسه تشکیل شده است. پارلمان، دادگاه عالی کانادا و بسیاری از آژانس‌های فدرال همگی در چند قدمی دانشکده قرار دارند و برخی آموزش‌ها در آن‌جا صورت می‌گیرد.

رشته‌های برتر دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا رشته‌های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا به علاقمندان ارائه می‌کند و در اکثر برنامه‌های خود توانسته که در بین 10 دانشگاه برتر کانادا قرار بگیرد. شما در این دانشگاه رشته‌های برتر و جذاب امروز در رشته‌های حقوق، مهندسی و پزشکی را می‌یابید که هریک شرایط و مدارک لازم خود را برای پذیرش نیاز خواهند داشت. در ادامه برای شناخت بیش‌تر شما عزیزان برخی از برترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را نام خواهیم برد:

مقطع تحصیلی رشته
کارشناسی حسابداری، علوم پزشکی، زیست شناسی، بیوشیمی، اخلاق کاربردی، بازرگانی، مهندسی عمران، مهندسی شیمی،  شیمی، مهندسی کتمپیوتر، علوم کامپیوتر، جرم شناسی، مهندسی برق، کارآفرینی، اقتصاد، علوم محیط زیست، زمین شناسی، مطالعات جهانی، علوم بهداشت، جغرافیا، مدیریت، پرستاری، موسیقی، علوم تغذیه، فیزیک، پزشکی،روانشناسی، مهندسی نرم‌افزار، جامعه شناسی، علوم سیاسی، بازاریابی
کارشناسی ارشد مطالعات زنان، علوم سیستم، جامعه شناسی، بیوشیمی، زیست شناسی، مهندسی شیمی، مدیریت تجارت، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، مهندسی برق و کامپیوتر، مدیریت مهندسی،مهندسی مکانیک، موسیقی، پرستاری، فلسفه، فیزیک، الهیات، تئاتر، مهندسی پزشکی
دکترا میکروبیولوژی و ایمونولوژی، روانشناسی، پرستاری،زیست شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، تاریخ، حقوق، ریاضیات، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مدیریت عمومی، زبان شناسی، علوم توانبخشی، بیهوشی، آسیب شناسی، مردم شناسی، جرم شناسی،
 

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا شناخته می‌شود که سال‌های بسیاری است در میان 1 درصد دانشگاه‌های برتر جهان نیز قرار دارد. 

این دانشگاه طی سالیان گذشته با افزایش کیفیت و اعتبار آموزشی بسیار خوبی روبه رو بود و این باعث پیشرفت آن در رتبه‌بندی‌های مختلف در جهان شد. 

در ادامه جایگاه دانشگاه اتاوا را از دید نظام‌های معتبر رتبه بندی دانشگاهی جهان مشاهده خواهید کرد:

موسسه معتبررتبه جهانی
QS203
TIMES137
US News32
Shanghai201 – 300
Webometrics192
ARWU195

معرفی سایت دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا به مانند دیگر دانشگاه‌های معتبر جهان امروزه از یک سایت بسیار منظم و کامل برای خدمات و اطلاع رسانی به دانشجویان و دیگر فعالین و علاقه مندان به این دانشگاه برخوردار است. آدرس سایت دانشگاه https://www.uottawa.ca/ می‌باشد که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس افراد قرار گرفته است.

شما با ورود به صفحه اصلی این سایت در بالا با بخش‌های در دسترس مواجه شده و در پائین صفحه می‌توانید برنامه‌ها و رشته‌های مختلف این دانشگاه در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، چگونگی پذیرش در آنان، مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش و همچنین به ددلاین‌های مختلف هر رشته دسترسی پیدا کنید.

همچنین با ادامه صفحه اصلی اخبار به روز دانشگاه و اطلاعات کاملی از برنامه‌ها سمینارها، جشن‌ها و هرگونه رویدادی که برنامه ریزی شده است را مشاهده خواهید کرد. اما در بالای صفحه میان‌برهایی برای دسترسی به بخش‌های زیر برای شما قرار داده شده است:

  • برنامه‌ها و واحدهای درسی
  • دوره‌های کارشناسی
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده‌ها
  • پردیس‌ها و جزئیات آنان
  • درباره دانشجویان بین‌المللی
  • شهریه و بورسیه‌ها
معرفی سایت دانشگاه اتاوا کانادا

همچنین در بخش Campus life کاملا اطلاعاتی درباره خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌ها و خدمات و امکاناتی که برای دانشجویان در این دانشگاه در نظر گرفته شده است را می‌توانید بیابید. در کنار آن نیز می‌توانید به بخش تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه نیز دسترسی کاملی داشته باشید.

البته دقت داشته باشید که علاوه بر شناخت و کسب اطلاعات از طریق سایت، شما باید درخواست پذیرش و ثبت‌نام خود را نیز از طریق همین سایت دانشگاه به انجام برسانید که نیاز به شناخت دقیق و تجربه کافی در این ‌باره وجود دارد تا اشتباهی مرتکب نشوید. می‌توانید از تیم آی مهاجرتی راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ددلاین و آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه اتاوا کانادا 2024

احتمالا مطلع هستید که دانشگاه‌های کانادا از جمله دانشگاه اتاوا همواره مهلتی مشخص را برای ارسال درخواست و مدارک پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرند.

نکته مهمی که در رابطه با ددلاین‌های دانشگاه اتاوا وجود دارد، این‌که با توجه به ترم‌های تحصیلی مختلف و همچنین رشته‌های گونانگون و مقاطع تحصیلی متفاوت، مهلت ارسال مدارک نیز متفاوت است.

به همین خاطر سخت است که بتوان بازه‌ای دقیق را به طورکلی برای رشته‌ها یا مقاطعی خاص اعلام کرد. شما باید همواره این موضوع را بررسی کنید و توجه خاصی به آن داشته باشید. اما طبق سوابق سال‌های پیشین معمولا ددلاین‌های دانشگاه به صورت زیر هستند:

  • ترم پائیز: معمولا برای اغلب رشته‌ها ددلاین تا ماه ژانویه و فوریه در نظر گرفته می‌شود، البته برخی موارد خاص تا مارس نیز مهلت دارند.

  • ترم زمستان: برای این ترم اغلب رشته‌ها تا اول ماه می خواهد بود، البته به برخی رشته‌ها تا اول سپتامبر هم مهلت داده می‌شود.

  • ترم تابستان: برای این ترم معمولا ددلاین تا پایان ماه ژانویه است.

در ادامه در جدول مهلت‌هایی که هنوز برای ارسال مدارک در دسترس هستند، را خواهیم گفت:

رشته تحصیلی ددلاین
روزنامه نگاری دیجیتال 1 ژوئن
جغرافیا 1 ژوئن
تاریخ 1 ژوئن
لیسانس موسیقی 1 ژوئن
آموزش تدریس 1 دسامبر
مهندسی مکانیک زیست پزشکی (BASc) 15 فوریه
مهندسی شیمی 1 آپریل
مهندسی عمران 1 آپریل
مهندسی کامپیوتر 15 فوریه
علوم کامپیوتر 15 فوریه
علوم سلامت 1 مارچ
پرستاری 1 مارچ

هزینه‌ها و مخارج تحصیل دانشگاه اتاوا کانادا 2024

برای تحصیل در دانشگاه اتاوا باید شهریه تحصیلی مورد نیاز آن را بپردازید که با توجه به رشته تحصیلی و مقاطع مختلف مبالغ گوناگونی را در بر خواهد گرفت. همچنین در این دانشگاه شهریه تحصیلی برای دانشجویان کانادایی با دانشجویان بین‌المللی متفاوت است و دانشجویان خارجی باید شهریه گران‌تری را پرداخت نمایند. به طور کلی شهریه تحصیلی در دانشگاه اتاوا در مقاطع تحصیلی مختلف می‌تواند در بازه‌های زیر قرار بگیرد:

  • دوره کارشناسی 19 هزار تا 33 هزار دلار کانادا
  • کارشناسی ارشد از 8 هزار تا 17 هزار دلار کانادا
  • دوره دکترا از حداکثر تا 5 هزار دلار کانادا

در زیر برای آشنایی بیش‌تر شما عزیزان شهریه تحصیلی برخی از مهم‌ترین رشته‌ها این دانشگاه را تهیه کرده که مشاهده خواهید کرد:

  • رشته تحصیلی شهریه سالانه (دلار کانادا)
  • کارشناسی تاریخ هنر 21,667.54 دلار
  • کارشناسی زبان انگلیسی 21,667.54 دلار
  • کارشناسی تاریخ 21,667.54 دلار
  • کارشناسی موسیقی 21,667.54 دلار
  • لیسانس آموزش 21,262.54 دلار
  • بیوشیمی و مهندسی شیمی 27,841.61 دلار
  • مهندسی شیمی 31,582.15 دلار
  • مهندسی عمران 31,582.15 دلار
  • مهندسی کامپیوتر 31,582.15 دلار
  • علوم کامپیوتر 31,582.15 دلار
  • کارشناسی پرستاری 21,667.54 دلار
  • کارشناسی حقوق 24,719.50 دلار
  • کارشناسی مدیریت 26,592.19 دلار
  • کارشناسی پزشکی مولکولی 21,667.54 دلار
  • لیسانس شیمی 21,667.54 دلار
  • لیسانس ریاضی 21,667.54 دلار
  • ارشد مهندسی عمران 10,502.45 دلار
  • ارشد مهندسی شیمی 10,502.45 دلار
  • ارشد شیمی 9,720.89 دلار
  • ارشد بیولوژی 9,720.89 دلار
  • ارشد فیزیک 9,720.89 دلار
  • ارشد مدیریت 11,851.94 دلار
  • ارشد حقوق 10,000.44 دلار
  • دکترای مهندسی عمران 6,052.17 دلار
  • دکترای علوم کامپیوتر 6,052.17 دلار
  • دکترای حقوق 5,935.77 دلار
  • دکترای مدیریت 7,283.03 دلار
  • دکترای بیوشیمی 5,825.85 دلار

فراموش نکنید که این مبالغ فقط مربوط به شهریه تحصیلی دانشگاه خواهد بود و شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید هزینه‌های اقامتی و زندگی در این کشور را نیز مدنظر قرار دهید. این هزینه‌ها باتوجه به سبک و فرهنگ زندگی افراد متفاوت است، اما طبق آخرین آمار برای یک شخص مجرد در شهر اتاوا ماهانه 1,588.9 دلار کانادا بدون هزینه مسکن و اجاره را در بر می‌گیرد.

همچنین فراموش نکنید که هزینه اقامت در آپارتمان شخصی و اجاره ملک در کانادا به طور قطع گران‌تر از هزینه اقامت و زندگی در خوابگاه خواهد بود، به طوری که در اتاوا هزینه اجاره یک آپارتما یک خواب می‌تواند از 1 دلار تا 2 دلار کانادا را در بر بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را مشالعه نمایید تا از جزئیات و آخرین مبالغ خدمات و کالاها در کشور کانادا مطلع گردید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا علاوه بر دانشگاه، میزبانی تحصیلی در تمامی مقاطع را برای داوطلبان خارجی بر عهده داشته و شما می‌توانید علاوه بر دانشگاه، در مدارس این کشور نیز به تحصیل مشغول شوید. 

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق به تحصیل در مدارس کانادا پرداخته است.

توصیه می‌کنیم این عنوان را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه پرسش و یا اقدام به مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

University of Ottawa Canada Scholarships

شناخت بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه اتاوا کانادا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا را دارید، توجه داشته باشید که این دانشگاه بورسیه‌های مختلفی را پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار داده است که با دریافت هریک آن‌ها می‌توانند بخش مناسبی از مخارج و هزینه‌های تحصیلی خود را پوشش دهند. دقت داشته باشید که هریک از این بورسیه‌ها شرایط و قواعد خود را داشته و به دسته‌ای مشخص از دانشجویان اعطا می‌شوند.

همچنین همواره ممکن است برای ترم تحصیلی یا سال تحصیلی جدید تغییراتی در مبالغ اعطایی و یا شرایط و مدارک لازم برای دریافت هریک از این کمک هزینه‌ها صورت پذیرد، به همین خاطر هنگام اقدام حتما از آخرین و جدیدترین اطلاعات و تغییرات مطمئن شوید.

در ادامه چندی از برترین و مناسب‌ترین بورسیه‌ها تحصیلی دانشگاه اتاوا برای متقاضیان ایرانی را مشاهده خواهید نمود:

نام بورسیه شرایط و مبالغ هر بورسیه
بورسیه پذیرش دانشگاه اتاوا – University of Ottawa Admission Scholarship بورسیه پذیرش دانشگاه اتاوا به طور خودکار بین 1000 تا 3000 دلار به همه دانشجویان واجد شرایط تمام وقت با میانگین 85٪ تا 100٪ که در دانشکده‌های ورودی مستقیم یا در دانشکده حقوق، بخش حقوق مدنی تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهد. هیچ درخواستی برای این بورسیه مورد نیاز نیست و همه دانشجویان واجد شرایط به طور خودکار برای این جایزه در نظر گرفته می‌شوند.
بورسیه مطالعات فرانسه – French Studies Bursary بورسیه مطالعات فرانسه به طور خودکار به دانشجویان تمام وقت ثبت نام شده در یک دانشکده مستقیم یا در دانشکده حقوق، بخش حقوق مدنی، که حداقل 3 دوره (9 واحد) در هر ترم به زبان فرانسوی یا 2 دوره را می گذرانند، اعطا می شود. هیچ درخواستی برای این بورسیه مورد نیاز نیست و همه دانشجویان واجد شرایط به طور خودکار برای این جایزه ارزیابی می‌شوند. مبلغ این بورسیه سالانه هزار دلار و به طور کل 4 هزار دلار است.
بورسیه شایستگی – Merit Scholarship این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی در تمامی رشته‌ها در نظر گرفته شده است. این بورسیه مبلغ 1000 دلار را به دانشجویان برتر هر دانشکده در هر ترم اعطا می‌کند.
بورسیه وانیر – Vanier Canada Scholarship یکی از معروف‌ترین بورسیه‌های کشور کنادا که برای دانشجوین برتر دوره دکترا در نظر گرفته شده است و سالانه 50 هزار دلار را به آنان اعطا می‌کند. این بورسیه حداکثر تا 3 سال قابل تمدید است.
بورسیه آموزش حرفه‌ای – Professional Training Scholarship بورسیه آموزش حرفه‌ای به طور خودکار پس از پذیرش به برخی از دانشجویانی که دارای سوابق تحصیلی عالی هستند و به صورت تمام وقت در یک برنامه کارشناسی در دانشکده حقوق، بخش حقوق عمومی، دانشکده آموزش یا دانشکده پزشکی، MD و PharmD ثبت نام کرده‌اند، اعطا می‌شود. هیچ درخواستی برای این بورسیه مورد نیاز نیست. همه دانش آموزان واجد شرایط به طور خودکار برای این جایزه در نظر گرفته می‌شوند و مبلغ آن حداقل هزار دلار خواهد بود.
بورسیه Chancellor’s Scholarship for International Students این بورسیه برای دانشجویان برتر دوره کارشناسی تمامی رشته‎های دانشگاه اتاوا در نظر گرفته شده است و سالانه مبلغی در حدود 6500 دلار را به آنان اعطا می‌کند که به طور کل مبلغ 26 هزار دلار را شامل می‌شود.
بورس تحصیلی بنیاد شولیچ – Schulich Leader این برنامه در سال 2012 توسط بنیاد شولیچ تأسیس شد. این بورسیه‌ها برتری علمی و رهبری جامعه دانشجویانی را که قصد تحصیل علوم، فناوری، مهندسی یا کارآفرینی و کسب و کار را دارند، به رسمیت می‌شناسند. ارزش آن‌ها بین 100,000 تا 120,000 دلار است و به دانشجویانی اعطا می‌شود که رهبری برجسته، کاریزما، خلاقیت، برتری علمی و نیاز مالی را نشان می‌دهند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید در سال آخر دبیرستان یا CEGEP باشند و شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند.
بورسیه شایستگی رئیس دانشکده هنر – Faculty of Arts Dean’s Merit Scholarship دانشکده هنر 10 مورد از این بورسیه‌های تجدیدپذیر را اعطا می‌کند که ارزش هر کدام در مجموع 4000 دلار است. متقاضیان باید تمام وقت و برای اولین بار در یک برنامه کارشناسی در دانشکده هنر ثبت‌نام کرده و حداقل میانگین پذیرش 90٪ را داشته باشند. این بورسیه می‌تواند برای سه سال بعد تمدید شود، مشروط بر این‌که دانشجو دارای معدل تجمعی (CGPA) 9.00 یا بالاتر در پایان ترم (با حداقل 24 واحد) باشد و به صورت تمام وقت در دانشکده هنر ثبت‌نام کند. هیچ درخواستی برای این بورسیه مورد نیاز نیست و در طول تابستان قبل از تحصیل شما اعطا می‌شود.
بورسیه شایستگی ریاست دانشکده فنی – Faculty of Engineering Dean’s Merit Scholarship دانشکده مهندسی 35 مورد از این بورسیه  را به دانشجویانی با میانگین پذیرش بین 95 تا 100 درصد (5000 دلار) یا بین 90 تا 94.9 درصد (4000 دلار) اعطا می‌کند. متقاضیان باید تمام وقت و برای اولین بار در یک برنامه کارشناسی در دانشکده فنی ثبت‌نام کرده باشند.
بورسیه یادبود دانشکده مهندسی – Faculty of Engineering Memorial Scholarship دانشکده مهندسی این بورسیه را به هفت دانشجوی خانم از هر یک از برنامه‌های مهندسی (به استثنای علوم کامپیوتر) اعطا می‌کند. این جایزه 2000 دلاری به متقاضیانی اعطا می‌شود که حداقل میانگین پذیرش 80٪ داشته باشند و به بهترین وجه معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کنند.
بورسیه Ontario Graduate Scholarships این بورسیه برای دانشجویان دوره ارشد و دکترا این دانشگاه است و به طور کل تا 3 ترم قابل تمدید بوده و هر ترم مبلغ 5 هزار دلار را به آنان اعطا می‌نماید.
بورسیه Ontario Trillium Scholarships این بورسیه برای تمامی متقاضیان دوره ارشد و دکترا در استان اتاریو در نظر گرفته شده است و به 15 متقاضی برتر اعطا می‌شود. مبلغ مالی این بورسیه سالانه 40 هزار دلار خواهد بود.

در دانشگاه اتاوا کانادا به چه زبانی تدریس می‌شود؟

دانشگاه اتاوا همان‌طور که گفتیم دانشگاه دو زبانه جهان است که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در آن تدریس می‌شود. 

برای تحصیل در رشته‌های مختلف باید به یکی از این زبان‌ها و یا حتی هردوی آن‌ها تسلط داشته باشید و مدرکی معتبر نیز در سطح مورد درخواست دانشگاه را نیز ارائه نمایید.

دقت داشته باشید که ممکن است در برخی برنامه‌ها یا مقاطع مختلف سطووحو نمرات درخواستی با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند، به همین خاطر حتما به طور دقیق این موضوع را در رابطه با رشته مدنظرتان بررسی کنید. 

اما طبق آخرین اعلام دانشگاه مدارک زیر برای زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از سوی دانشجویان می‌تواند مورد قبول واقع شود:

زبان مدرک زبان سطح و نمره
انگلیسی تافل حداقل 86
آیلتس حداقل 6.5
دولینگو حداقل 120
Cambridge English حداقل 180
PTE حداقل 60
CAEL حداقل 60
فرانسوی DALF C1 یا C2
DELF B2 (نمره 16 از 25 برای Production écrite نیاز است)
TEF B2
TCF B2

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه اتاوا کانادا

دانشجویان خارجی برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه اتاوا باید طبق شته و مقطع تحصیلی خود مدارکی را تهیه و جمع‌آوری کرده و برای دانشگاه ارسال نمایند تا شرایط و صلحیت آنان برای پذیرش مورد بررسی قرار بگیرد. این مدارک با توجه به ملیت دانشجویان و شرایط رشته‌ها می‌تواند متفاوت باشد. اما مدارک زیر قطعا از سوی تمامی دانشجویان مورد درخواست خواهد بود:

  • درخواست پذیرش و ثبت‌نام
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی و معتبر
  • ارائه انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه تاوا
  • ارائه رزومه مختصر و کامل
  • ارائه توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین ( برای مقاطع ارشد و دکترا)
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا فرانسوی
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه هرگونه مقالات، پژوهش و تحقیقات بین‌المللی
مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه اتاوا کانادا

مقصدهای زیر نیز می‌توانند گزینه‌های ایده آلی برای تحصیل در کشور کانادا به شمار بروند، پس با مطالعه آنها به شناخت بیشتری برسید:

خوابگاه‌های دانشگاه اتاوا کانادا

دانشجویان بین‌المللی برای طول تحصیل خود در دانشگاه اتاوا می‌توانند در خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و با کیفیت این دانشگاه اقامت و زندگی کنند. هریک از این خوابگاه‌ها اتاق‌های مختلف و با امکانات و خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنند که یقینا هزینه هریک نیز متفاوت خواهد بود. در حال حاضر اقامتگاه‌های دانشگاه اتاوا شامل موارد زیر می‌شود:

  • Annex
  • Hyman Soloway
  • 45 Mann
  • 90 University
  • Friel
  • Stanton
  • Leblanc
  • Marchand
  • Thompson
  • Henderson
  • Rideau
  • Camelle Currie
  • HENDERSON RESIDE

اما دقت کنید که باید شرایط و جزئیات اقامت در هریک از موارد بالا را به طور دقیق کسب نمایید. در ادامه ما اطلاعاتی خلاصه و لازم از این اقامتگاه‌ها را به شما خواهیم گفت:

اقامتگاه 90 University Friel LeBlanc, Marchand, Stanton, Thompson Rideau Henderson Annex Hyman Soloway 45 mann
نوع اتاق یک نفره یک نفره، دو نفره و سه نفره یک و دو نفره دو نفره یک نفره یک نفره یک نفره یک نفره
حمام و توالت مشترک با هم اتاقی مشترک با هم اتاقی مشترک با هم اتاقی مشترک با هم اتاقی مشترک با هم اتاقی مشترک با هم اتاقی خصوصی مشترک با هم اتاقی
هزینه اقامت 17,918 دلار (با غذا) 8,417 تا $11,789 $14,044 تا $15,742 (با غذا) 9,348 دلار 17,847 دلار (با غذا) $13,134 تا $22,502   $12,882 تا $15,517   $13,688 تا $21,680  
مدت قرار داد( اقامت) 8 ماه 8 ماه 8 ماه 8 ماه 8 ماه 12 ماه 12 ماه 12 ماه

مشاهیر دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا یکی از برترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که تاکنون افراد موفق و مطرح بسیاری از آن موفق به دریافت مدرک شده و در سراسر جهان در حال کار و فعالیت هستند. اما در این بین افرادی موفق به رسیدن به شهرت و یا پست و افتخارات بزرگی در جهان شده‌اند که افتخار این دانشگاه لقب می‌گیرند. در ادامه برخی از مطرح‌ترین مشاهیر دانشگاه اتاوا کانادا را نام خواهیم برد:

  • جورج الکساندر تربک مجری برنامه بازی و شخصیت تلویزیونی کانادایی-آمریکایی
  • سامانتا آن بی کمدین، نویسنده، تهیه کننده، مفسر سیاسی، بازیگر و مجری تلویزیونی کانادایی
  • اندرو جیمز شیر سیاستمدار کانادایی و نماینده پارلماk
مشاهیر دانشگاه اتاوا کانادا
  • ماکسیم برنیر سیاستمدار کانادایی که بنیانگذار و رهبر حزب مردم کانادا (PPC) است.
  • لیزا لافلم یک روزنامه‌نگار تلویزیونی کانادایی و قبلاً مجری ارشد و سردبیر CTV National News
  • احمد حسین وکیل و سیاستمدار کانادایی که از 26 ژوئیه 2023 به عنوان وزیر توسعه بین‌المللی فعالیت می‌کند.
  • دوارد گریدون کارتر، CM یک روزنامه نگار کانادایی

دسترسی از فرودگاه به دانشگاه اتاوا

دانشجویان بین‌المللی برای نقل مکان به کانادا و رسیدن به این کشور ابتدا باید به فرودگاه شهر اتاوا YOW پرواز کرده و از آن‌جا خود را به پردیس اصلی این دانشگاه برسانند. خوشبختانه وسائل نقلیه در اتاوا بسیار وجود دارد و کیفیت وسائل نقلیه عمومی نیز بسیار مناسب است. 

شما می‌توانید از طریق راه‌های زیر خود را از فرودگاه به دانشگاه برسانید:

  • تاکسی: تاکسی‌های بسیاری در خارج از فرودگاه در دسترس شما هستند که با مبلغ 40 دلار شما را به دانشگاه خواهند رساند.
  • اتوبوس: شما می‌توانید از طریق اتوبوس واحد شماره 97 در خارج از فرودگاه با هزینه 3.6 دلار به دانشگاه بروید. همچنین «اتوبوس های لیموزین فرودگاه» وجود دارند که چندین بار در ساعت به مرکز شهر سفر می‌کنند و در هتل‌های اصلی مرز شهر توقف می‌کنند. هتل نووتل نزدیک‌ترین هتل به دانشگاه است و هزینه اتوبوس لیموزین تقریباً 10 دلار خواهد بود.
دسترسی از فرودگاه به دانشگاه اتاوا

اگر نیاز به کسب اطلاعاتی خاص و یا چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه اتاوا را دارید، تیم مشاورین خبره آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار دانشگاه اتاوا کانادا

پرسش‌هایی که برای اغلب علاقه مندان به دانشجویان تحصیل در کانادا در دانشگاه اتاوا وجود دارد را در ادامه برای شما جمع آوری نموده‌ایم و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید، از طریق بخش دیدگاه نیز می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از کارشناسان ما پاسخ خود را دریافت کنید.

 

این دانشگاه در پایتخت کانادا شهر اتاوا در ایالت انتاریو قرار گرفته است.

این دانشگاه از منظر موسسه QS رتبه 203، موسسه TIMES رتبه 137 و موسسه US News رتبه 32 را در میان تمام دانشگاه‌های جهان به دست آورده است.

دانشگاه اتاوا یکی از برترین دانشگاه‌های انگلیسی – فرانسوی زبان در جهان است.

بله دانشجویان در دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف می‌توانند به بورسیه‌های متنوعی در این دانشگاه دست پیدا کنند.

بله این دانشگاه دارای خوابگاه و محل اقامت برای دانشجویان بین‌المللی خود است.

خیر تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و با شهریه‌های مختلفی با توجه به مقطع و رشته‌های گوناگون مواجه است.

خوشحالی دریافت ویزای کشور کانادا در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت‌های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه