دانشگاه مونترال نگاهی به یکی از برجسته‌ترین مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی در جهان

دانشگاه مونترال Udem یکی از پر متقاضی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که طی سالیان گذشته مورد توجه دانشجویان ایرانی بسیاری نیز قرار گرفته است.

این دانشگاه برترین مرکز آموزش عالی در استان کبک و چهارمین دانشگاه برتر و معتبر کانادا شناخته می‌شود که تحصیل و اخذ مدرک در آن می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کرده و به بهترین نتایج ممکن برساند.

دانشگاه مونترال نگاهی به یکی از برجسته‌ترین مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی در جهان

دانشگاه مونترال در علم پزشکی بسیار قوی بوده و با داشتن یک بیمارستان اختصاصی به بهترین نحو دانشجویان داخلی و بین المللی را آموزش می‌دهد.

فهرست مطالب

دانشگاه مونترال بیش از 135 سال است که به آموزش و پرورش دانشجویان مشغول بوده و جالب است بدانید که این مرکز در ابتدا کار خود را فقط با 3 دانشکده الهیات، حقوق و پزشکی آغاز کرده است. طبق آخرین اعلام رسمی این دانشگاه، رتبه جهانی 111 را در میان 18500 دانشگاه جهان به دست آورده که البته در میان دانشگاه‌های فرانسوی زبان رده بسیار بالاتری داشته و به رتبه ششم دست یافته است.

همچنین هر ساله نزدیک به 11 هزار دانشجوی بین‌المللی زندگی در بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در قاره آمریکا یعنی دانشگاه مونترال Udem را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، سالانه بیش از 5600 ساکن دائمی کانادا در UdeM شرکت و تحصیل می‌کنند.

 پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این مطلب حتما از هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا نیز از طریق مطالعه مقاله مربوطه مطلع شوید تا سیستم آموزشی کانادا بهتر و کامل‌تر بشناسید.

دانشگاه مونترال کانادا را بهتر بشناسیم

دانشگاه مونترال کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان در مونترال و کبک، کانادا است. این دانشگاه به عنوان پردیس اقماری دانشگاه لاوال در سال 1878 تاسیس شد و پس از صدور منشور پاپی در سال 1919 و منشور استانی در سال 1920 به یک موسسه مستقل تبدیل شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانشگاه مونترال نگاهی به یکی از برجسته‌ترین مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی در جهان

این دانشگاه در سال 1942 از کوارتیر لاتین مونترال به مکان فعلی خود در مونت رویال نقل مکان کرد و با تصویب یک منشور استانی دیگر در سال 1967 به یک موسسه سکولار تبدیل شد. این مرکز آموزش عالی یک دانشگاه مختلط است و دارای 34335 دانشجو در مقطع کارشناسی و 11925 دانش آموز در مقطع کارشناسی ارشد (به استثنای مدارس وابسته)می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان و دانشجویان سابق این دانشگاه در سراسر کانادا و در سراسر جهان زندگی می‌کنند و فارغ التحصیلان برجسته‌ای به عنوان مقامات دولتی، دانشگاهیان و رهبران تجاری در دنیا خدمت می‌کنند. همچنین باید بدانید که موسسه پلی تکنیک مونترال (دانشکده فنی) و دانشکده کسب کار که دو موسسه مجزا و مستقل هستند نیز به این دانشگاه وابسته می‌باشند.

طبق آخرین آمار نیز تعداد دانشجویان خارجی این مرکز 10844 نفر اعلام شده است که به همراه دانشجویان داخلی توسط 2600 پرفسور و محقق و 2300 مدرس و با کمک 500 کمک استاد آموزش می‌بینند. همچنین این دانشگاه 27 موسسه بهداشت و درمانی وابسته به خود و 456 واحد تحقیقاتی دارد که سالانه چیزی در حدود 600 میلیون دلار درآمد تحقیقاتی عاید این مرکز می‌کنند.

پردیس‌های دانشگاه مونترال کانادا

پردیس‌های دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال دارای 5 پردیس است که پردیس اصلی آن پردیس مونترال در مرکز شهر واقع شده و تمامی امکانات خدماتی و تحصیلی در آن برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. در ادامه این 5 پردیس را بهتر خواهیم شناخت:

  • پردیس مونترال: این پردیس اصلی ‌ترین بخش دانشگاه منترال است که از 40 ساختمان و ساختمان اصلی راجر گودری تشکیل شده است. شهرت بالای این پردیس به خاطر مدیریت منابع محیط زیست، تنوع زیستی بالا و اقدامات بسیار مهم و واضح آن در راستای حفاظت از محیط زیست می‌باشد.
  • پردیس سنت هیاسینت: این پردیس مقر دانشکده دامپزشکی و بیمارستان‌های آن است که در منطقه منترهی قرار گرفته است. در این پردیس دوره دکترای دامپزشکی و چندین برنامه مختلف در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به دانشجویان ارائه می‌شود.
  • پردیس لوال: این پردیس از سال 2011 شروع به فعالیت کرده و در هر ترم چیزی در حدود 5 هزار نفر در این پردیس در حال تحصیل هستند.این پردیس در مرکز سیتی دوسواق قرار گرفته و رشته‌های کارشناسی پرستاری، مددکاری اجتماعی، روانشناسی، آموزش پیش دبستانی و دیگر رشته‌ها در آن ارائه می‌شوند.
  • پردیس میل: در این پردیس فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی در حوزه‌های شیمی، فیزیک، زیست شناسی و جغرافیا انجام می‌پذیرد. علاوه بر این یک ساختمان جداگانه برای دانشکده فیزیک مهندسی پلی تکنیک مونترال و شرکت‌های نوآور نیز در این پردیس ساخته شده است که مرکزی بسیار فوق‌العاده برای تعالی علمی تلقی خواهد شد.
  • پردیس موریس: پردیس موریس برای دانشجویان پزشکی دانشگاه مونترال در نظر گرفته شده است و در آن دانشجویان آموزش رشته پزشکی از ابتدا تا پایان و انتهای دوره رزیدنسی را در آن پشت سر خواهند گذاشت.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال یکی از کامل‌ترین برنامه‌های آموزشی در کانادا را ارئه می دهد که اغلب رشته‌های مطرح را در بر خواهد گرفت. این دانشگاه به طورکل شامل 14 دانشکده، بیش از 60 دپارتمان و 2 موسسه وابسته است. دانشکده‌های این دانشگاه بدین شرح هستند:

  • دانشکده هنر و علوم (25 بخش، مدرسه و موسسه اختصاص داده شده به بهبود درک ما از انسانیت و طبیعت. سنت تعالی و برنامه‌های نوآورانه در تقاطع طیف گسترده‌ای از رشته‌ها).
  • دانشکده دندانپزشکی (یک رهبر جهانی در تحقیقات دهان و دندان و یکی از ستون‌های این حرفه است که بیش از نیمی از دندانپزشکان را در کبک آموزش می‌دهد).
  • دانشکده تعلیم و تربیت (نقش اساسی در تربیت معلمان و مطالعه تدریس (نظریه‌ها و روش‌ها) و نظام آموزشی دارد).
  • دانشکده طراحی محیطی (تصور و شکل دادن به دنیای اطرافمان، از اشیا گرفته تا شهرها. معماری، شهرسازی، طراحی صنعتی، معماری منظر و طراحی داخلی را در بر می‌گیرد).
  • دپارتمان حرکت شناسی (پیشرو در تحقیقات در علم حرکت، در قلب یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی کشور).
  • دانشکده حقوق (آموزش بسیار مشهور در دو سنت حقوقی: حقوق مدنی و عرفی).
  • دانشکده پزشکی (یک نیروگاه تحقیقاتی، در قلب شبکه‌ای از موسسات بهداشتی وابسته. پزشکان بیش‌تری را آموزش می‌دهد و برنامه‌های بیش‌تری را نسبت به سایر دانشکده‌های پزشکی در کانادا ارائه می‌نماید)
  • دانشکده موسیقی (آهنگسازان، موسیقی‌دانان و موسیقی‌شناسان مشهور بین‌المللی را گرد هم می‌آورد تا خلاقیت و تحقیق، از موسیقی باروک تا موسیقی دیجیتال را تقویت کند).
  • مدرسه بینایی سنجی (این تنها مدرسه فرانسوی زبان در این زمینه در کانادا و تنها مدرسه‌ای در جهان فرانسوی زبان است که به دلیل آموزش بالینی و تحقیقات خود شناخته شده است که دکترای حرفه‌ای در بینایی سنجی (O.D.) اعطا می‌کند).
  • دانشکده پرستاری (این دانشکده با برنامه‌های نوآورانه خود، از مقطع کارشناسی تا دکترا، رویکرد پویا به تحقیق و ادغام آن در شبکه گسترده‌ای از موسسات بهداشتی وابسته، بیش‌ترین تعداد پرستار را در کبک و در جهان فرانسوی زبان آموزش می‌دهد).
  • مدرسه بهداشت عمومی (گسترده‌ترین طیف آموزش بهداشت عمومی در کانادا و کل جهان فرانسوی زبان، با پیوندهای نزدیک با تحقیقات فعال و بیش از 50 محیط تمرین).
  • دانشکده داروسازی (آموزش پیشرفته برای داروسازان، با تمرکز بر تحقیق و تجربه عملی).
  • دانشکده دامپزشکی (این تنها دانشکده دامپزشکی فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است که در قلب منطقه‌ای مختص به تحقیقات کشاورزی و بهداشت حیوانات اختصاص داده شده است).
  • دانشکده آموزش مداوم (تنها دانشکده اختصاص داده شده به آموزش بزرگسالان در کبک و آموزش انعطاف پذیر برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار).
  • موسسه پلی تکنیک مونترال (یک دانشکده مهندسی ارائه دهنده آموزش در زمینه‌های مهندسی شیمی، برق، کامپیوتر، مکانیک، فیزیک، عمران و سایر رشته‌های مهندسی).
  • موسسه HEC Montréal (یک مدرسه مدیریت که برنامه‌هایی را در تمام سطوح در مدیریت بازرگانی، حسابداری، مدیریت، مالی و غیره ارائه می‌دهد).
  • پردیس لوال: این پردیس از سال 2011 شروع به فعالیت کرده و در هر ترم چیزی در حدود 5 هزار نفر در این پردیس در حال تحصیل هستند.این پردیس در مرکز سیتی دوسواق قرار گرفته و رشته‌های کارشناسی پرستاری، مددکاری اجتماعی، روانشناسی، آموزش پیش دبستانی و دیگر رشته‌ها در آن ارائه می‌شوند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

رشته‌های برتر دانشگاه مونترال کانادا

در بخش پیشین با دانشکده‌های دانشگاه مونترال آشنا شدیم. این مرکز یکی از کامل‌ترین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی در کشور کانادا را به دانشجویان ارائه می‌کند که در برگیرنده هر 3 دوره کارشناسی (4ساله)، کارشناسی ارشد (2 ساله) و دکترا (3تا 6 ساله) خواهد بود. 

همچنین این دانشگاه بیش از 650 برنامه در مقطع کارشناسی و برنامه‌های کارشناسی ارشد، از جمله 71 برنامه دکترا را ارائه می‌دهد. 

در ادامه لیستی از رشته‌های برتر و مطرح این دانشگاه را نام خواهیم برد:

مقطع تحصیلی

رشته

کارشناسی

مدیریت سیستم‌های کامپیوتری، تحلیل داده‌های بزرگ در علوم انسانی و اجتماعی، انسان شناسی، معماری، بیوانفورماتیک، بیولوژی، شیمی، جرم شناسی، طراحی باغ، طراحی صنعتی، اقتصاد، اقتصاد و سیاست، فیلمنامه نویسی و آفرینش ادبی، کاردرمانی، فلسفه، علوم کامپیوتر، موسیقی، تغذیه، علم داده

تحصیلات تکمیلی

مدیریت آموزشی، امور عمومی و بین‌المللی، مدیریت اجتماعی، مهندسی پزشکی، بیو شیمی، بیو انفورماتیک، دندانپزشکی، جغرافیا، آناتوموپاتولوژی، بیهوشی، انسان شناسی، معماری، علوم اعصاب، زیست شناسی مولکولی، مطالعات سینمایی

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال از برترین دانشگاه‌های کانادا بوده که در حال حاضر به عنوان چهارمین دانشگاه برتر پس از دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا و کلگری شناخته می‌شود. این مرکز همچنین یکی از مراکز تحقیقاتی و آموزشی معتبر در جهان است که با دانشگاه‌های مطرح در جهان در تعامل می‌باشد.

یکی از روش‌های اطلاع از کیفیت و اعتبار دانشگاه‌های جهان، اطلاع از رتبه و رنکینگ آن‌ها می‌باشد که همواره از سوی مراکز و موسسات معتبری در جهان اعلام و بررسی می‌شود. 

این مراکز با بررسی کیفیت آموزش، تیم آموزشی، افتخارات، امکانات، خدمات و دیگر ویژگی‌های هر دانشگاه آنان را در جایگاهی قرار می‌دهند.

البته این رتبه‌ها همواره در حال تغییر است اما دانشگاه‌های مطرح و معتبر چندان با تغییر جایگاه و رتبه زیادی مواجه نمی‌شوند و معمولا جایگاه‌هایی یکسان و نزدیک را کسب می‌کنند.

در جدول رتبه دانشگاه مونترال در جهان را مشاهده خواهید نمود:

موسسه رتبه جهانی
TIMES 111
QS 141
Shanghai 151-200
Us News 156
ARWU 101-150

شناخت سایت دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه سایت مونترال تحت آدرس اینترنتی https://www.umontreal.ca/ در حال فعالیت است که در آن می‌توان به شناخت کامل و دقیقی از این دانشگاه رسید. شما در این سایت به طورکلی می‌توانید از برنامه‌ها و رشته‌های مختلف و شرایط و جزئیات هریک از آن‌ها، اخبار و برنامه‌های آتی دانشگاه، سمینارهای آینده، زندگی دانشجویی، پردیس و دیگر اطلاعات مهم اطلاع پیدا کنید.

در صفحه ابتدایی شما می‌توانید به جستجوی رشته موردنظر خود پرداخته و همچنین اخبار مهم و روز دانشگاه را مشاهده نمایید. علاوه بر این اطلاعات و آماری بسیار مفید و جذاب از دانشگاه نیز در اختیار دانشجویان قرار داده شده تا این مرکز و کلیات آن را بهتر و کامل‌تر بشناسند.

همچنین در منوی اصلی سایت در سمت چپ صفحه اصلی شما می‌توانید به بخش‌های زیر دسترسی پیدا کنید:

شناخت سایت دانشگاه مونترال کانادا

همچنین در منوس اصلی سایت در سمت چپ صفحه اصلی شما می‌توانید به بخش‌های زیر دسترسی پیدا کنید:

  • اطلاعات و معرفی دانشگاه مونترال
  • شرایط پذیرش
  • مطالعات
  • دانشکده‌ها
  • تحقیقات
  • فعالیت‌ها و خدمات

هریک از بخش‌های بالا خود شامل چندین بخش و قسمت مختلف خواهد شد که شما را به نقاط مختلف دانشگاه و امور و فعالیت‌های گوناگون آن متصل می‌نماید. همچنین شما باید از طریق همین سایت مدارک و درخواست پذیرش خود را در زمان‌های مشخص و قبل از ددلاین‌های اعلامی برای هر رشته ارسال نمایید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در کشور کانادا تنها به دانشگاه‌های این کشور محدود نشده و دانش آموزان نیز می‌توانند برای ورود به تمامی مقاطع مدارس این کشور درخواست دهند.

در این وبینار کارشناس مهاجرتی ما به صورت دقیق به بررسی تمامی جزئیات پرداخته و راهنمای علاقه‌مندان به مدارس این کشور خواهد بود، تنها کافی است تا با شماره‌های تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

ددلاین و آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه مونترال کانادا 2024

همان‌طورکه می‌دانید برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌های کانادا نظیر دانشگاه مونترال همواره یک ددلاین و مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود که طبق آ« باید حداکثر تا زمان اعلامی مدارک و درخواست پذیرشتان را برای این دانشگاه ارسال کرده باشید.

نکته مهمی که وجود دارد، در دانشگاه مونترال با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف ددلاین‌ها متفاوت خواهند بود، به همین خاطر حتما از ددلاین اعلامی برای رشته تحصیلی خود در مقطع موردنظر اطلاع دقیق و به روزی کسب نمایید. اما به طورکلی معمولا ددلاین‌های این دانشگاه به صورت زیر خواهند بود:

ترم تحصیلی

ددلاین و مهلت ارسال

پائیز

  • از سپتامبر تا دسامبر
  • برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از 15 آگوست سال قبل تا 1 فوریه

زمستان

  • از ژانویه تا آپریل
  • برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از 1 فوریه تا 1 سپتامبر

تابستان

  • از آپریل تا ژوئن
  • برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از 15 آگوست سال قبل تا 1 فوریه

به عنوان فردی که تحصیل در کشور کانادا را دنبال می‌کند، دانستن مطالب زیر می‌تواند بسیار برای شما راهگشا باشد:

هزینه‌ها و شهریه تحصیل دانشگاه مونترال کانادا در 2024

تحصیل در دانشگاه مونترال با پرداخت شهریه تحصیلی همراه است و شهریه دانشجویان شهروند کانادایی با دانشجویان خارجی متفاوت است، همچنین شهریه دانشجویان استان کبک نیز با دیگر شهروندان کانادایی تفاوت دارد. 

گران‌ترین شهریه مربوط به دانشجویان بین‌المللی خواهد بود و در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می‌باشد.

همچنین دانشجویان در این دانشگاه بر اساس واحدهای تحصیلی اخذ شده باید شهریه پرداخت کنند. طبق آخرین اعلام شهریه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه در سال 2024 به صورت تمام وقت و با انتخاب واحد حداکثر به شرح زیر خواهد بود:

مقطع تحصیلی شهریه سالانه شهریه سالانه پاره وقت
کارشناسی 14126.63 دلار 10377.11 دلار
کارشناسی ارشد 10858.28 دلار 5465.11 دلار
دکترا 9435.98 دلار 4753.96 دلار

البته این مبالغ بالا فقط مربوط به شهریه تحصیلی دانشگاه خواهد بود و شما باید به هزینه‌های اقامتی و زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشید. البته لازم به ذکر است که مخارج زندگی در شهرهای مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد، همچنین مخارج و هزینه‌های افراد مختلف نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

اما طبق آمار و قیمت‌ها در سال 2024 هزینه زندگی یک فرد مجرد در کانادا بدون هزینه اجاره ماهانه 1,002.4 دلار به طور متوسط در نظر گرفته می‌شود. همچنین باید هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه را نیز در نظر بگیرید که هزینه اجاره یک آپارتمان در مونترال ماهانه از 700 تا 1400 دلار خواهد بود. در ادامه نیز خوابگاه‌های این دانشگاه را می‌شناسیم. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم حتما عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید تا جزئیات مبالغ و مخارج در این کشور را دقیق بشناسید.

University of Montreal Canada Scholarships

شناخت بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال برنامه بورسیه معافیت UdeM را برای حمایت از داوطلبان بین‌المللی در تحصیلات دانشگاهی طراحی کرده است. هدف از این برنامه کمک به بهترین استعدادها از سراسر جهان برای حضور در یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی فرانسوی زبان در جهان است. 

این بورسیه از پائیز 2020 به دانشجویان ارائه شده است و برای ترم‌های زمستان 2024، تابستان 2024، پاییز 2024 و زمستان 2025 نیز در دسترس خواهد بود.

اما چه کسانی می‌توانند از این برنامه بورسیه بهره‌مند شوند؟ در ادامه شرایط بهره‌مندی از این بورسیه را خواهیم گفت:

شناخت بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه مونترال کانادا

بورسیه معافیت UdeM برای دانشجویان بین‌المللی (به جز دانشجویان بلژیکی و دانشجویان فرانسوی زبان) در نظر گرفته شده است.

  • از پاییز 2020 پیشنهاد پذیرش در یک برنامه تحصیلی در UdeM را دریافت کرده باشند.
  • دارای مجوز تحصیل در کانادا باشند.
  • در برنامه‌های تمام وقت ثبت‌نام کرده باشند.
  • هیچ‌گونه بورسیه یا کمک هزینه تحصیل دیگری دریافت نکرده باشند.
  • در یک برنامه تحصیلی مستقل دیگر ثبت‌‌نام نکرده باشند.

اما شرایط و مبالغ کمک به دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بایکدیگر تفاوت دارد که به شرح زیر می‌باشد:

دوره کارشناسی

اگر در یک برنامه تحصیلی، یعنی مدرک کارشناسی پذیرفته شوید، می‌توانید از بورسیه معافیت UdeM بهره‌مند شوید.

برتری سوابق تحصیلی دانشجویان تنها معیار ارزیابی برای تعیین ارزش بورسیه است. این ارزیابی بر اساس ریز نمرات ارائه شده در طول درخواست پذیرش انجام خواهد شد. 

نتایج ارزیابی مقداری را که ممکن است مستحق آن باشید تعیین می‌کند. اگر پس از ارزیابی، پرونده شما واجد شرایط سطح A یا B نباشد، از بورسیه معافیت UdeM بهره مند نخواهید شد.

  • سطح A: کمک هزینه 13340.40 دلار کانادا سالانه (برای دو ترم یا معادل 30 واحد) یا مبللغ 6670.20 دلار کانادا برای هر ترم تحصیلی.
  • سطح B: کمک هزینه 6357.60 دلار کانادا سالانه (برای دو ترم یا معادل 30 واحد) یا مبلغ 3178.80 دلار کانادا برای هر ترم تحصیلی.

دوره کارشناسی ارشد

برای حمایت از دانشجویان در تحصیلات تکمیلی خود به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، یک بورسیه معافیت جزئی از هزینه‌های تحصیل اضافی که معمولا برای دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌شود، در دسترس است.

  • دوره‌های غیر پژوهشی: کمک هزینه 10474.65 دلار کانادا سالانه (3 ترم یا معادل 45 واحد) یا 3491.55 دلار کانادا در هر ترم (معادل 15 واحد) یا 232.77 دلار کانادا در هر واحد.
  • این مبلغ برای شهریه های 30829.50 دلار در سال (45 واحد) اعمال می‌شود.
  • دوره‌های تحقیقاتی: کمک هزینه 10347.75 دلار کانادا در سال (3 ترم یا معادل 45 واحد) یا مبلغ 3449.25 دلار کانادا در هر ترم (معادل 15 واحد) یا 229.95 دلار کانادا در هر واحد.
  • دوره‌های تحقیقاتی (شروع با جلسه پاییز 2024): کمک هزینه 15149.70 دلار کانادا در سال (3 ترم یا معادل 45 واحد) یا مبلغ 5049.90 دلار کانادا در هر ترم (معادل 15 واحد) یا 336.66 دلار کانادا در هر واحد.
    این مبلغ برای شهریه 29592 دلار در سال (45 واحد)* اعمال می شود.

 

دوره دکترا

برای حمایت از دانشجویان در تحصیلات تکمیلی خود به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، چشم پوشی کامل از هزینه‌های تحصیل اضافی که معمولا از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌شود، در دسترس است. این بورسیه معافیت به شما این امکان را می‌دهد که از شهریه‌های مشابه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کبک بهره‌مند شوید.

  • کمک هزینه 22241.25 دلار کانادا سالانه (3 ترم، معادل 45 واحد) یا 7413.75 دلار کانادا در هر ترم (معادل 15 واحد) یا 494.25 دلار کانادا در هر واحد

این مبلغ برای شهریه‌های 26562.60 دلار در سال (45 واحد) اعمال می‌شود.

زبان تحصیل در دانشگاه مونترال کانادا چیست؟

دانشگاه مونترال کانادا یک دانشگاه فرانسوی زبان است و زبان اصلی و رسمی آموزش در این دانشگاه نیز زبان فرانسوی است. البته علاوه بر این زبان، به زبان انگلیسی نیز در این مرکز رشته‌هایی به دانشجویان ارائه می‌شود که آن‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند. دقت داشته باشید که اغلب رشته‌های آموزشی این دانشگاه به زبان فرانسوی به دانشجویان تدریس می‌شود و دوره کارشناسی کاملا به این زبان خواهند بود.

به همین خاطر دانشجویان خارجی باید با توجه به رشته و زبان انتخابی خود مدرک معتبری را برای اثبات تسلط خود به این زبان ارائه کنند. 

دقت داشته باشید که ممکن است سطح یا نمره درخواستی برای مقاطع مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشند، به همین خاطر حتما به طور دقیق این موضوع را استعلام و بررسی کنید.

اما می‌توان گفت که مدارک زیر می‌تواند در این دانشگاه مورد قبول واقع شوند:

مدرک زبان سطح و نمره
تافل حداقل 80
آیلتس حداقل 6
مدرک معتبر زبان فرانسوی حداقل B2

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه مونترال کانادا

دانشجویان بین‌المللی باید مدارکی را تهیه و جمع‌آوری کرده و به دانشگاه مونترال ارائه نمایند تا شرایط آنان برای پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن مشخص شود. دقت کنید که طبق مقاطع تحصیلی مختلف و رشته‌های گوناگون و همچنین طبق شرایط و ملیت متفاوت متقاضیان، این مدارک برای هر فرد ی‌تواند متفاوت باشد.

حتما پیش از اقدام از آخرین اطلاعات باخبر شوید و مدارک مورد نیاز را استعلام کنید. اما بهتر است بدانید که مدارک زیر حتما از تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه مونترال درخواست خواهد شد:

  • درخواست پذیرش و ثبت‌نام
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات (برای دوره کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی (برای دوره ارشد)
  • مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات(برای دوره دکترا)
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در این دانشگاه
  • مدرک معتبر زبان فرانسوی (برای رشته‌های کارشناسی)
  • مدرک معتبر زبان فرانسوی یا انگلیسی (برای دوره تحصیلات تکمیلی)
  • حداقل 2 توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (برای دوره تحصیلات تکمیلی)
  • هرگونه مقالات یا تحقیقات بین‌المللی (برای دوره تحصیلات تکمیلی)

خوابگاه‌ها و محل اقامت در دانشگاه مونترال کانادا

اگر قصد اقامت در خارج از خوابگاه‌های دانشگاه را داشته باشید، برای یک اتاق مشترک در یک آپارتمان، حدود 600 دلار در ماه یا حدود 1000 دلار در صورتی که تصمیم به اجاره استودیو خود دارید، در نظر بگیرید. اجاره ها در کبک 12 ماهه است و گاهی اوقات شامل گرمایش، آب گرم و برق می شود. قبل از امضای هر چیزی، بررسی کنید که محل اقامت، از جمله هزینه‌ها، با بودجه دانشجویی شما مطابقت داشته باشد.

البته دانشگاه مونترال به دانشجویان مکان‌هایی در اقامتگاه‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد. این می‌تواند راه حل خوبی برای سال اول تحصیل شما یا به سادگی برای یک دوره کوتاه باشد. نرخ 402 دلار در ماه برای استودیو مجردی و 757 دلار برای استودیو با حمام یکپارچه است. اتاق نشیمن و آشپزخانه باید مشترک باشد. اجاره‌ها به مدت 8 ماه از 1 سپتامبر تا 30 آوریل است که مطابق با دوره است.

خوابگاه‌ها و محل اقامت در دانشگاه مونترال کانادا

مزیت اقامت در خوابگاه این است که به شما امکان می‌دهد به راحتی با سایر دانشجویان ملاقات کنید و با یکدیگر در ارتباط باشید. علاوه بر این، اتاق‌ها در محوطه دانشگاه، در مجاورت تمام امکانات ورزشی قرار دارند: سالن‌های ورزشی، استخر، کافه‌های دانشجویی و غیره. ضمنا دانشجویان می‌توانند هر سال از اول ماه مارس برای رزرو خوابگاه به سایت خوابگاه دانشگاه مراجعه کنند.

مشاهیر دانشگاه مونترال کانادا

مشاهیر دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا خانه دانشجویان بسیاری بوده است که طی سالیان گذشته از این مرکز فارغ‌التصیل شده‌اند. این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه‌های کانادا تاکنون افراد بسیار مهم و تاثیرگذاری را تربیت کرده و آموزش داده که به جامعه خدمت کنند. در ادامه اسامی برخی از مطرح‌ترین افراد تحصیل کرده در این مرکز را مشاهده خواهید نمود:

  • جوزف فیلیپ پیرایو الیوت ترودو وکیل و سیاستمدار کانادایی.
  • مایکل ماندو بازیگر کانادایی.
  • سوفی گرگوار ترودو مجری مطرح تلوزیون.
  • ژان مارک والیژان مارک والی فیلمساز، تدوینگر و فیلنامه نویس مطرح.
  • میشائل ژان دولتمرد کانادایی و روزنامه‌نگار سابق
  • جوزف وایزمن بازیگر کانادایی-آمریکایی.
  • هوبرت ریوز، اخترفیزیکدان کانادایی
  • موریس لو نوبله دوپلسیس وکیل و سیاستمدار.
  • ملانی جولی یک سیاستمدار و وکیل کانادایی.
  • فیلیپ کویلارد مشاور تجاری و جراح مغز و اعصاب

دسترسی از فرودگاه به دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال به راحتی از تمامی نقاط شهر قابل دسترس بوده و می‌توان خود را به پردیس‌های آن رساند. ایستگاه مرکزی شهر مونترال که یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های مسافربری شهر است در فاصله 10 کیلومتری و 27 دقیقه‌ای از دانشگاه قرار گرفته است. از این ایستگاه با خط 2 و 5 مترو در مدت 28 دقیقه می‌توان به دانشگاه رسید که هزینه آن نیز 6 دلار خواهد بود.

همچنین به وسیله اتوبوس خط 165 و خط 129 در مدت 45 دقیقه و با هزینه 3 دلار نیز می‌توان از این ایستگاه تا دانشگاه را پیمود. اگر کمی بیش‌تر هزینه کنید با مبلغ 10 تا 13 دلار با تاکسی و در مدت 10 دقیقه به دانشگاه خواهید رسید. پیاده نیز نزدیک به 1 ساعت راه بوده و از مسیری 4.9 کیلومتری به دانشگاه می‌رسید.

اما برای رفتن از فررودگاه مونترال (YUL) به دانشگاه نیز تمامی وسائل نقلیه در دسترس خواهند بود. شما ابتدا باید با اتوبوس خط 747 به ایستگاه مترو رفته و از آن‌جا با مترو خط 2 به دانشگاه بروید که 9 تا 13 دلار هزینه خواهد داشت و 40 دقیقه زمان نیاز دارد.

همچنین می‌توانید با اتوبوس خط747 به ایستگاه مترو رفته سپس با مترو خط 1 و پس از آن با اتوبوس خط 165 با هزینه 9 تا 13 دلار و در مدت 50 دقیقه به دانشگاه بروید. البته تاکسی‌ها نیز از درب فرودگاه در مدت 17 دقیقه و با هزینه 25 تا 30 دلار شما را به دانشگاه خواهند رساند. علاوه بر این در محسط پردیس‌های دانشگاه نیز همواره وسائل نقلیه وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید در شهر جابه‌جا شوید.

اگر برای اخذ پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مونترال نیاز به اطلاعات بیش‌تر دارید و یا نیازمند شناخت رشته‌ها و شرایط پذیرش آن‌ها در این دانشگاه هستید، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و از اطلاعات و راهنمایی‌های کارشناسان خبره ما نهایت استفاده را ببرید.

سوالات پرتکرار دانشگاه مونترال کانادا

سوالات پرتکرار را در پایان بخوانید و برای هرگونه جزئیات با مشاورین ما در دفاتر تماس بگیرید.

دانشگاه مونترال به دو زبان فرانسوی و کانادایی به دانشجویان آموزش می‌دهد که زبان رسمی آن فرانسوی بوده و اکثر رشته‌ها به این زبان ارائه می‌شوند.

بله این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی اعطا می‌کند.

خیر برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید و شهریه دانشجویان بین‌المللی گران‌تر از دانشجویان کانادایی است.

این دانشگاه از موسسه معتبر QS رتبه 141 و از موسسه Times رتبه 111 را در میان دانشگاه‌های جهان به دست آورده و به عنوان چهارمین دانشگاه برتر کانادا شناخته می‌شود.

در حال حاضر 10844 دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

بله این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی خوابگاه در نظر گرفته است.

کلاینت‌های کانادا ما از رسیدن به رویای خود درآی مهاجرتی می‌گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه