تاریخ کشور باستانی ایتالیا

تاریخ کشور باستانی ایتالیا داستان های بسیار زیادی را از آغاز خود تا اکنون برای گفتن دارد و حاکمان، امپراطوری ها و جنگ های زیادی را به خود دیده است . از طرفی دیگر اغلب ایتالیا را به عنوان مبدا رنسانس می شناسند که دلیل آن هم آثار هنری و باستانی که در سراسر خاک کشور قرار دارند ، است و به همین دلیل می توان آن را یکی از توریستی ترین کشورهای جهان دانست.

آشنایی با تاریخ کشور باستانی ایتالیا به شما کمک می کند هنگامی که به تماشای این کشور می روید با داستان اغلب مکان های آن آشنا بوده و لذت زیادی از بازدید آن ها به خصوص موزه ها و آثار هنری ببرید .

تاریخ کشور باستانی ایتالیا

بخش مهمی از تاریخ باستانی کشور ایتالیا را امپراطوری رم تشکیل می دهد که نام شهر رم پایتخت این کشور نیز به جا مانده از همان زمان است.

فهرست مطالب

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح دقیق و کامل تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر پرداخته اند تا با کمترین زمان از تمامی اتفاقات در تاریخ این کشور اطلاع یابید.

این شناخت زمانی برای شما ضروری تر می شود که بخواهید در این کشور اقامت کنید، آشنایی با فرهنگ و قدمت ایتالیا به شما کمک می کند تا با فرهنگ جامعه و ریشه آن نیز بیشتر آشنا شده و مکان های تاریخی بیشتری را برای بازدید بیابید. 

اگر هنوز با راه های مهاجرتی در دسترس و مناسب ترین آن برای خود اطلاع ندارید می توانید مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نمایید.

اولین تمدن در ایتالیا

اولین تمدن در ایتالیا اتروسک نام دارد که 800 سال قبل از میلاد مسیح در مرکز ایتالیا تشکیل و به رسمیت شناخته شد. نظریه های متفاوتی برای این افراد وجود دارد اما هنوز کشف نشده که خواستگاه آن ها از کجا می باشد که برخی اعتقاد دارند که آن ها مهاجر بوده اند و برخی دیگر می گویند که از خود ایتالیا ریشه گرفته و ایجاد شده اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تاریخ کشور باستانی ایتالیا

با شروع این تمدن یک پیشرفت سریع در تاریخ کشور باستانی ایتالیا رخ داد. این پیشرفت ها شامل شروع صنعت گری، دریانوردی و بازرگانی می شوند. از طرفی دیگر با بهره برداری از معادن آهن و مس و تجارت آن ها با دنیا ناگهان کشور ایتالیا به یک قدرت بسیار زیاد دست یافت.

در آن زمان این کشور در همسایگی با یونان قرار داشت و طبق تاریخچه کشور ایتالیا اتروسک ها تاثیر بسیار زیادی بر مردم یونان داشتند به طوری که کارشناسان می گویند یونانی ها الفبا و اعداد و زمینه های هنری مانند معماری، هنر و حتی مذهب را از ایتالیایی ها آموختند. رابطه این دو کشور در ابتدا به طور کامل صمیمانه و عادی بود اما به مرور زمان یک رقابت سیاسی میان آن ها صورت گرفت.

این رقابت باعث ایجاد یک جنگ میان آن دو شده که در پایان ایتالیا در آن پیروز شد، اما این دگرگونی در قدرت منطقه ها سبب تضعیف شدن این حکومت شد. سپس در سده اول پیش از میلاد امپراطوری رم به جنگ با ایتالیا پرداخته و آن را تصرف کرد که باعث پایان حکومت اتروسکانی ها شد.

روم از بزرگترین امپراتوری های باستان

روم از بزرگترین امپراتوری های باستان

روم از بزرگترین امپراتوری های باستان بوده که همچنان نام آن بر سر زبان ها می باشد، اما این حکومت چگونه تشکیل و به این جایگاه رسید؟ رم با آغاز قرن هشتم پیش از میلاد در شبه جزیره ایتالیا تشکیل و پس از سرنگونی پادشاه اتروسکی دوم تبدیل به یک امپراتوری شد. طبق تاریخ کشور باستانی ایتالیا این امپراتوری بیش از 450 سال ادامه داشته و به داشتن قدرت زیاد، مهندسی، آداب رسوم و داستان حاکمان مختلف خود مشهور است.

جنگ های روم از سال 509 پیش از میلاد شروع و تا لحظات آخر ادامه داشت، اما رومیان در همه آن ها پیروز شده و بیشتر از قبل گسترش می یافت. این پیروزی ها باعث دسترسی به نیروی انسانی زیاد و بی رقیب شد که راه را برای دخالت به جهان مدیترانه ای فراهم کرد و روم هیچ گاه دست از گسترش بیشتر خود برنداشت.

این امپراتوری معمولا توسط یک اقتدار مذهبی مدیریت می شد و در تاریخ آن هم امپراتور خوب دیده می شود و هم بد. اما چیزی که همیشه قابل توجه و عامل موفقیت بوده ارتش آموزش دیده و منظم است. 

روم به لطف این ارتش توانست تا 3 قاره آسیا، آفریقا و بخش بزرگی از اروپا را فتح نماید. این گسترش ها به قدری زیاد شد که مجبور شدند آن را به دو قسمت امپراتوری روم شرقی و غربی تقسیم نمایند که چنین اتفاقی در کل تاریخچه پادشاهی ایتالیا تکرار نشدنی است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Nero's empire in Italy

امپراتوری نرون در ایتالیا

نرون نام پنجمین امپراتور روم و آخرین از سلسله جولیو کلودین می باشد. امپراتوری نرون به ظلمت و ستمگری خود در تاریخ مشهور است، با وجود این که گذشتگان سعی کردند او را از تاریخچه کشور ایتالیا و دیگر کشورها به علت بدنامی حذف نمایند اما اثرات ظلم وی همچنان باقی ماند.

نرون هنگامی که پس از مرگ پدر خود به دست مادرش به پادشاهی رسید، فرمان قتل مادر و همسر خود را صادر کرد که مردم نیز او را به همین نام لقب داده بودند. وی یک امپراطور بسیار بی مسئولیت بود و در زمان جکومت او روم روز به روز رو به سقوط بود، هر زمان که کسی می خواست از وی شکایت کرده و یا او را دادخواست کند نرون فرمان اعدام وی را صادر می کرد که این کار باعث ترس مردم شده بود.

بزرگ ترین اتفاقی که تاریخ کشور باستانی ایتالیا رخ داد، آتش گرفتن شهر روم بود، همه مردم معتقد بودند که نرون خود این کار را انجام داده تا روم را از نو به سلیقه خود بسازد، اما نرون این خبر را تکذیب کرده و مسیحیان بی گناه را به عنوان مقصر معرفی کرد و آن ها را در برابر مردم شکنجه و به قتل رساند. پس از گذشت مدتی مردم از این مقدار ظلم به تنگ آمده و شورش کردند، به این سبب مجلس سنا فرمان برکناری نرون را صادر کرده و نرون خودکشی کرد.

تضعیف شدن امپراتوری روم

حتما با این توصیف ها تا اکنون این سوال برای شما ایجاد شده که سقوط امپراتوری روم چگونه و به چه علت رخ داد؟ در حقیقت نمی توان یک دلیل قطعی را نام برد، زیرا تعداد زیادی از دلایل و رویدادها در کنار هم در زمینه های نظامی، مالی، دینی و قدرتی با هم سبب سقط و این امپراطوری قدرتمند پس از حدود 500 سال شدند.

همان طور که گفتیم قدرت امپراتوری روم به لطف ارتش قدرتمند خود بود ، اما به مرور زمان این موفقیت های نظامی کاهش یافته و باعث آسیب پذیری زیادی شد.

غارت و برده داری که از موراد قدرت حاکمان بودند و بخش زیادی از اقتصاد روم بر این امر متکی بود ، با وضع قوانین جدید از میان رفت و با افزایش بیکاری بسیار و ظهور دین جدید مسیحیت جامعه با تحولات زیادی همراه شد.

تضعیف شدن امپراتوری روم

این دین از آن جایی در تاریخ کشور باستانی ایتالیا تهدید بود که مردم امپراتور خود را به عنوان یک خدا می دیدند و به همین دلیل با آن ها مخالفت نمی کردند، اما دین مسیحیت با این اعتقاد مخالف بود و همین امر باعث شد که افراد احترام خود را نسبت به امپراتورها از دست بدهند و با آن ها مخالفت کنند. از طرفی دیگر فساد دولتی، اختلافات سیاسی و جنگ ها این مخالفت را تشدید و باعث تضعیف شدن امپراتوری روم شد.

دانستن تاریخ کشورهای مختلف قاره اروپا برای شما علاقه مندان به این قاره خالی از لطف نخواهد بود:

سقوط کامل امپراتوری قدرتمند روم

در حالی که این قدرت همچنان در حال ضعیف تر شدن بود، مرگ مداوم و جایگزینی امپراتورها نیز باعث ایجاد درگیری بین آن ها و سنا شد. با وجود این که این مسائل پیش آمده قابل حل شدن بودند اما به علت زیاد بودن آن ها به طور همزمان باعث شد که سقوط کامل امپراتوری قدرتمند روم رخ دهد.

رم در نهایت به علت این عوامل از یکدیگر فرو پاشید و بخش ها و استان های خود را یکی یکی از دست داد، در ابتدا بریتانیا و پس از آن اسپانیا، آفریقا و در نهایت ایتالیا. تاریخچه کشور ایتالیا پس از این فروپاشی با تغییرات ناگهانی و زیادی همراه شد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم که مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را نیز مطالعه کنید تا در رابطه با مزیت های زیاد اکنون این کشور آشنا شوید.

دوره رنسانس در ایتالیا

یکی از مشهورترین دوران در تمام تاریخ کشور باستانی ایتالیا، دوره رنسانس می باشد. این دوره در سال 1300 آغاز شد و در عرض 3 قرن تمامی اروپا را فرا گرفت. باید بدانید که کلمه رنسانی در ایتالیا به معنی تولدی دوباره است.

 انتخاب این اسم به این دلیل بود که در این دوران تحول بسیاری در اندیشه و احساس مردم به وجود آمد که نتیجه آن پارلمان اروپا و تاسیسات دنیوی ایجاد شد. همه افراد معتقد هستند که دوره رنسانس در ایتالیا تشکیل شد.

جالب است بدانید که حتی بخش بسیار بزرگی از جهان امروزی نیز نتیجه این دوران می باشد، زیرا که رنسانس پایه اقتصادی، سیاسی، هنری و علمی اکثر تمدن های های امروزی را بنا کرد و ساخت.

در ابتدا با وجود این که بسیاری از جنبه های فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داد اما همچنان بسیاری از بخش ها شکل قرون وسطایی خود را حفظ کرد.

بیشتر افراد مشهور و تاثیر گذار در تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر در این دوران به شکوفایی پرداخته اند. 

جدول زیر شامل تاریخچه کشور ایتالیا در دوران رنسانس بوده که در هر دوران تغییرات جدیدتری نسبت به قبل رخ داد:

 

سال قسمت
1300 تا 1420 آغاز
1420 تا 1500 پیشین
1500 تا 1627 اوج

دانش و هنر در دوران رنسانس ایتالیا

دانش و هنر در دوران رنسانس ایتالیا پیشرفت بسیار عظیمی داشتند که در سده 15 و 16 میلادی ایجاد شدند. در این دوره دانشمندان و فیلسوف ها ظهور کردند و بسیاری از نظریه های بزرگ تاریخ بشری را مطرح نمودند. 

این مورد باعث شد که آموزش نیز در این کشور تغییر یافته و پیشرفت زیادی کرده و سطح سواد جامعه بسیار بالاتر برود.

از جهتی دیگر نقاش ها شروع به مطالعه آناتومی بدن انسان کردند و آثار هنری مبتدی تبدیل به شاهکارهایی شدند که در حال حاضر نیز باقی مانده و تاریخ کشور باستانی ایتالیا به آن ها مشهور است.

بسیاری از آثارهای و معماری که تبدیل به جاذبه های گردشگری شده در این دوران ساخته شده اند.

افراد مشهور دوران رنسانس ایتالیا

بسیاری از افرادی که درباره آن ها و آثارهایی که از خود به جا گذاشته اند در دانشگاه ها تدریس و از آن ها تمجید می شود، آثار خود را در این دوران ساخته اند.

تعداد این افراد در تاریخ کشور باستانی ایتالیا زیاد بوده اما در لیست زیر اسامی برخی از افراد مشهور دوران رنسانس ایتالیا که بیشتر از دیگران شناخه شده اند قرار داده شده است:

  • لئوناردو داوینچی
  • لورنزو دی مدیچی
  • میکل آنژ
  • نیکلاس کوپرنیک
  • پترارک
  • گالیله

 

حکومت ناپلئون بر ایتالیا

قبل از رخ دادن جنگ جهانی، ناپلئون از فرانسه برای جنگ با اتریش اعزام شد و توانست با پیروز کامل وارد میلان شده و شمال ایتالیا را فتح نماید، از این رو بخشی از کشور ایتالیا به فرانسه پیوست . اما ناپلئون خواستار حکومت خود بر این کشور شد و فرانسه نیز با وجود نا رضایتی این درجه را به او اعطا کرد و حکومت ناپلئون بر ایتالیا آغاز شد.

اولین اقدامی که ناپلئون بعد از به پادشاهی رسیدن خود در تاریخ کشور باستانی ایتالیا ایجاد کرد، نابود کردن پادشاهی ناپل و جمهوری ونیز بود و مدیریت بخش های مختلف ایتالیا را به اعضای خانواده خود اعطا می کرد. 

قدرت ناپلئون زمانی بیشتر شد که در سال 1800 با عبور از آلپ توانست به قسمت های باقی مانده ایتالیا نیز لشکرکشی کرده و بخش های بیشتری را فتح کند.

حکومت ناپلئون بر ایتالیا

اما حکومت و قدرت وی بسیار طولی نکشید و شکست هایش باعث شد تا پادشاهی ایتالیا را نیز از دست بدهد. تاکنون متوجه می شویم که تاریخ کشور باستانی ایتالیا بسیار غنی تر از تصور می باشد. برای این که بدانید هرکدام از آثار باستانی در کدام شهرها قرار دارند مقاله معرفی شهرهای کشور ایتالیا را مطالعه نمایید تا همچنین بتوانید برای مقصد دقیق مهاجرتی خود نیز تصمیم گیری کنید.

ایتالیا در جنگ جهانی دوم

زمانی که جنگ جهانی دوم رخ داد، کشور ایتالیا همچنان در حال بر طرف کردن مشکلات خود بود و قدرت زیادی نداشت. اما موسولینی که نخست وزیری دیکتاتور بود حمایت خود را از آلمان اعلام کرد و در ابتدا به انگلیس و فرانسه اعلان جنگ نمود و یک ماه بعد ایتالیا وارد جنگ شد.

ایتالیا در جنگ جهانی دوم حضور پررنگی در کنار آلمان داشت اما در برابر این دو کشور شکست خورد، سپس با حمایت آلمان کمی تقویت شده و سپس به آفریقا حمله و با حضور سربازان دولت انگلیس در این کشور مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شد.

با وجود کمک های آلمان ایتالیا همچنان در جنگ ها شکست می خورد و با ضعیف تر شدن عقب نشینی می کرد. به طوری پس از پایان جنگ تا مدت ها در حال جبران خسارت های وارد شده بود. مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه کرده تا متوجه شوید که شرایط زندگی کنونی در این کشور چقدر خوب بوده و از این روش اقدام نمایید.

ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم

برای از نو ساختن چیزهایی که در جنگ جهانی دوم از بین رفت، مجمع قانون اساسی شکل گرفت و ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946 با تشکیل یک رفراندوم جمهوری ایتالیا تشکیل شده و روز تصویب آن یعنی دوم ژانویه به عنوان روز ملی ایتالیا نام گذاری شد و سالانه این مناسبت توسط مردم جشن گرفته می شود.

دولت پس از جنگ تلاش بسیار زیادی کرد تا ارتباط خود را با سایر کشورها دوباره از نو ساخته و به آن ها نزدیک شود، در پی این اقدام اتحادیه ای تشکیل شد که اکثر کشورهای اروپایی نیز به آن پیوستند. 

در حال حاضر ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپا بوده که سالانه تعداد زیادی از مهاجران و مسافران را به سمت خود جذب می کند و به یک مقصد محبوب تبدیل شده و واحد پول آن نیز مانند ده کشور دیگر اروپایی یورو است.

 

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل تاریخ کشور باستانی ایتالیا برای شما عزیزان پرداخته اند. در صورتی که سوالی برای شما ایجاد شد و یا نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور باستانی ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با تاریخ کشور باستانی ایتالیا را مطالعه نموده و چنانچه پرسشی در این رابطه دارید با مشاورین ما در بخش دیدگاه و یا از طریق شماره های تماس در ارتباط باشید.

عوامل زیادی در زمینه های اقتصادی، مذهب و فرهنگ مردم در آن زمان وجود داشت که به مرور باعث ضعیف شدن و در نهایت نابودی امپراتوری روم پس از مدت طولانی حضور در کشور باستانی ایتالیا شد.

در سال 1300 پس از میلاد این دوره در ایتالیا ظهور کرد.

کلمه رنسانس به معنی شروع دوباره می باشد که یک دوره در ایتالیا و اروپا بود که باعث رشد و پیشرفت بسیار زیاد در زمینه علم و دانش، هنر و فرهنگ و مذهب شد که آن را زمینه ای بر فرهنگ کنونی می دانند.

موسولینی کشور ایتالیا را به عنوان حامی و طرفدار آلمان معرفی کرد و در کنار آن به جنگ با سایر کشورها پرداخته اما به همراه آلمان شکست خورد.

اکثر این آثار برای دوران رنسانس می باشند زیرا که این دوران در تاریخ کشور باستانی ایتالیا به پیشرفت در زمینه هنر شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه