تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا یکی از رشته های مورد علاقه هم وطنانمان در خارج از کشور و به خصوص در کشور کانادا می باشد؛ که با داشتن مزایای بسیاری که با خود به ارمغان می آورد؛ می تواند زمینه ساز یک اقامت و زندگی موفق برای دانشجویان و حتی خانواده و همراهان آنان باشد.

رشته داروسازی در کانادا بر خلاف کشورمان جز رشته های پزشکی شناخته نمی شود و پذیرش در آن نیاز به کسب اطلاعات جامعی دارد که کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب به شما عزیزان ارائه خواهند نمود.

تحصیل داروسازی در کانادا دانشجویان را با اصول و پایه علم دارویی و داروشناسی آشنا می سازد و از چگونگی استفاده داروها در زمینه های مختلفی همچون پزشکی، زیست شناسی، شیمی و غیره اطلاعات دقیقی را به آنان منتقل می کند.

تحصیل داروسازی در کانادا

دریافت مدرک لیسانس جهت تحصیل رشته داروسازی در کانادا از مواردی است که تحصیل در این کشور را از سایر کشورها متمایز نموده است.

فهرست مطالب

داروسازان پس از فارغ التحصیلی در این کشور اطلاعات لازم و کافی درباره اثرات داروها، نحوه تولید و ترکیب آنان و چگونگی تجویز آنان را کسب کرده و می توانند از آن به صورت تخصصی استفاده کنند . در ادامه این مطلب شرایط تحصیل داروسازی در کانادا و چگونگی اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

همچنین پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا از جزئیات مخارج و هزینه های پیش رویتان و چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف این کشور و قوانین تحصیلی این کشور اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید.

شرایط تحصیل داروسازی در کانادا

دستیابی به تحصیل داروسازی در کانادا نیازمند اطلاع کسب کردن از شرایط تحصیل داروسازی در کانادا دارد تا بتوانید با زحمت کمتری در یکی از مراکز با کیفیت و معتبر این کشور پذیرفته شده و به تحصیل این رشته مشغول شوید. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست تحصیل داروسازی در کانادا

توصیه می کنیم تا با تماشای ویدیو رو به رو به صورت خلاصه و مفید اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل داروسازی در کانادا را دریافت نموده و در صورت هر گونه سوال با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

دانلود پادکست و فایل صوتی در ادامه نیز می تواند کار شما را برای گوش دادن به این اطلاعات در هر زمان و مکان بسیار آسان سازد.

پخش ویدیو
تحصیل داروسازی در کانادا

باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که تحصیل داروسازی در کانادا در اکثر دانشگاه های این کشور نیاز به شرکت در آزمون ورودی یا کنکور را جهت پذیرش ندارد.اما برای تحصیل این رشته دانشجو باید حتما در ابتدا یک لیسانس در یکی از رشته های مربوطه، مانند بیولوژی، بیوشیمی و غیره را اخذ کرده باشد تا بتواند برای ادامه تحصیل در تخصص داروسازی در یکی از دانشگاه ها ثبت نام نموده و به تحصیل مشغول شود.

باید بدانید که رشته داروسازی در کانادا جز رشته های پزشکی شناخته نمی شود و به عنوان دوره کارشناسی در نظر گرفته می شود که نیازمند 4 سال تحصیل آکادمیک و 1 سال دوره کارآموزی است . پس به طور کلی تحصیل داروسازی در کانادا به جز شرایط اولیه ای که لازم دارد، 5 سال به طول خواهد انجامید و در نهایت فارغ التحصیلان باید در آزمون ملی داروسازی کانادا شرکت کرده و با اخذ نمره قبولی در آن می توانند وارد بازار کار شوند.

دقت داشته باشید که تحصیل داروسازی در کانادا با توجه به دانشگاه و ایالت محل تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر می باشد و باید مدرک زبان معتبری نیز در هنگام ثبت نام به دانشگاه مدنظر خود ارائه نمایید.

آزمون ورودی داروسازی PCAT در کانادا

آزمون ورودی داروسازی PCAT در کانادا

آزمون ورودی داروسازی PCAT در کانادا تنها آزمون معتبری است که جهت پذیرش در کالج های داروسازی مطرح در این کشور و تعدادی از دانشگاه ها و مدارس داروسازی آمریکا به کار برده می شود. این آزمون توسط AACP یا The American Association of Colleges of Pharmacy طی چند نوبت در سال برگزار می شود که می توانید از طریق سایت این آزمون از شرایط و زمان های برگزاری آن مطلع شوید. این آزمون به نوعی ملاکی بر میزان علم و مهارت شما برای تحصیل در رشته داروسازی است؛ به خصوص که به عنوان مبنای اصلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی شناخته می شود.

توجه داشته باشید که آزمون ورودی داروسازی PCAT در کانادا عنوانی با نام قبولی یا مردودی ندارد؛ بلکه نمره اخذ شده در آن را باید با دیگر مدارک و رزومه به دانشگاه مد نظرتان جهت پذیرش ارائه نمایید . این آزمون به صورت کامپیوتری و فقط در کشورهای کانادا و آمریکا برگزار شده و محل برگزاری دیگری ندارد ، همچنین شامل 5 بخش و 192 سوال بوده که در مدت 220 دقیقه باید به آنها پاسخ دهید و نتیجه آن نیز 5 هفته پس از برگزاری اعلام می گردد.

نکته دیگر اینکه متقاضیان باید حتما دوره 5 ساله کارشناسی داروسازی در کانادا را تمام کرده و یا در سال آخر آن مشغول به تحصیل باشند، همچنین اگر 5 بار در این آزمون شرکت کرده و موفق به کسب نمره مد نظر دانشگاه خود نشده باشید برای بار ششم به بعد باید از AACP تاییده لازم را اخذ کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان داروسازی در کانادا

بسیاری از متقاضیان و دانشجویان خارجی با هدف تحصیل رایگان داروسازی در کانادا قصد ادامه تحصیل در این رشته و در این کشور را در سر می پرورانند؛ که باید بگوییم کانادا مانند کشورهایی همچون آلمان یا فرانسه تحصیل رایگان را برای دانشجویان خود به طور کلی و عمومی در نظر نگرفته است و شما جهت تحصیل داروسازی در کانادا باید شهریه تحصیلی خود را تمام و کمال پرداخت کنید.

اما این بدین منظور نیست که امکان بهره مندی از تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد؛ بلکه این امکان برای تمامی دانشجویان وجود ندارد و اکثریت آنان باید نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند. فقط در صورتی می توانید به تحصیل رایگان در این رشته دست پیدا کنید که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و یا فاندهای تحصیلی از سوی دانشگاه ها و یا موسسات این کشور شناخته شوید.

اخذ بورسیه تحصلی نیز نیازمند ارائه یک رزومه تحصیلی بسیار قوی و ممتاز را دارد تا دانشگاه یا موسسه مربوطه حاضر به پذیرش شهریه تحصیلی و حتی در برخی موارد همراه با هزینه های زندگی و اقامتی دانشجو شود. به همین خاطر باید از طریق ارتباط با دانشگاه مد نظر خود از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی آگاه شوید و مدارک لازمه را برای آنان ارسال نمایید.

دانشگاه های داروسازی کانادا

یکی دیگر از قدم های بسیار مهم و تاثیر گذار در تحصیل داروسازی در کانادا مربوطه به شناخت کافی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته می باشد.

با اینکه دانشگاه ها و کالج های ارائه دهنده رشته داروسازی در این کشور از اعتبار و کیفیتی بسیار بالا بهره می برند، اما بازهم تحصیل در مراکز معتبرتر و شناخته شده تر می تواند شما را به موفقیت های پیش رویتان نزدیک تر نماید.

به همین خاطر بهتر است که پیش از اقدام به ارسال مدارک و انجام ثبت نام حتما دانشگاه های داروسازی کانادا را بررسی نموده و با توجه به شرایط تحصیلی خود معتبرترین ها را برگزیده و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. 

اخذ مدرک از مراکز معتبر یقینا شانس شما را برای استخدام و یافتن شغل بالاتر برده و حتی می تواند در میزان و کیفیت علم و دانش شما نیز تاثیر بسیاری بگذارد.

در ادامه مطرح ترین مراکز دانشگاهی ارائه دهنده رشته داروسازی در کانادا را مشاهده می نمایید:

دانشگاهرتبه جهانی در آموزش رشته داروسازی
دانشگاه تورنتو10
دانشگاه مک گیل22
دانشگاه بریتیش کلمبیا27
دانشگاه مک مستر37
دانشگاه مونترال70
دانشگاه کلگری83
دانشگاه آلبرتا90
دانشگاه اوتاوا111

مقاله قوانین کار دانشجویی در کانادا نیز می تواند اطلاعاتی که برای دستیابی به یک شغل پاره وقت در کانادا نیاز دارید را به صورت رایگان به شما منتقل نماید؛ تا بتوانید با یافتن یک کار مناسب بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهید.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در کانادا

از دیگر موضوعات مهم در زمینه تحصیل داروسازی در کانادا که می تواند تاثیر بالایی در پذیرش و قبولی در دانشگاه های داروسازی این کشور داشته باشد؛ سن متقاضیان می باشد. به طور کلی واضح است که همواره متقاضیان با سن پایین تر از شانس بالاتری برای قبولی بهره می برند.

 ضمن اینکه گپ تحصیلی نیز تاثیر بالایی دارد و هرچه وقفه تحصلی با زمان اخذ آخرین مدرکتان کمتر باشد؛ یقینا شانس بیش تری با شما خواهد بود.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در کانادا به صورت کلی مقداری در نظر گرفته نشده است و این موضوع را باید حتما برای دانشگاه ها یا کلاج های مدنظرتان بررسی کنید؛ چون احتمال تفاوت نظر میان مراکز بسیار زیاد است.

به طور کل بهتر است که بیش از 2 تا 3 سال گپ تحصیلی نداشته باشید و چون پذیرش و تحصیل داروسازی در کانادا نیاز به یک مدرک لیسانس پایه دارد؛ بین 22 تا 24 سالگی درخواست دهید.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در کانادا

البته این بدین معنی نیست که افراد با سن بیش تر به هیچ عنوان قادر به قبولی دردانشگاه و تحصیل داروسازی در کانادا نیستند؛ اما یقینا شانس آنان کاهش پیدا می کند و آنان باید بتوانند یک رزومه قویتر و یا یک دلیل موجه را برای گپ تحصیلی خود ارائه نمایند تا دانشگاه این مورد را چندان مورد توجه قرار ندهد.

 پیشنهاد داریم که در اولین قدم برای مهاجرت ابتدا مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه نموده تا تمام و کمال ویژگی های مهاجرت را بشناسید.

عناوین زیر را مطالعه کنید تا بتوانید درک بهتری از دانشجویی در کشور کانادا داشته باشید:

هزینه های تحصیل داروسازی در کانادا

همواره مبحث هزینه های تحصیل داروسازی در کانادا یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خارجی به خصوص هم وطنانمان بوده است؛ که در عین بهره مندی از مراکز عالی رتبه تلاش می شود تا بتوان به هر طریق از هزینه ها و شهریه های تحصیلی کاهید. 

شما در کانادا با دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های اقامتی و زندگی مواجه هستید که در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا تمامی جزئیات مخارج و هزینه های اقامتی دانشجویان را جمع آوری و ارائه نموده ایم.

اما در رابطه با شهریه های دانشگاهی تحصیل داروسازی در کانادا باید مد نظر قرار دهید که مراکز خصوصی از شهریه های بسیار گران تر و بالاتری نسبت به مراکز دولتی برخوردار هستند.

 

در جدول شهریه برخی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی را مشاهده می کنید:

دانشگاهمبلغ شهریه ( دلار کانادا )
دانشگاه بریتیش کلمبیا42 هزار دلار سالانه
دانشگاه مونترال22 هزار دلار سالانه
کالج داروسازی دانشگاه دالهاوزی78 هزار دلار سالانه
دانشگاه مانیتوبا40 هزار دلار سالانه
دانشگاه آلبرتا24 هزار دلار سالانه
دانشگاه لاوال22 هزار دلار سالانه

 

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب مهم ترین توضیحات لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل داروسازی در کانادا را به شما عزیزان ارائه نمودند. شما می توانید با حضور در دفتر مرکزی و یا غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز به مشاوره حضوری با مشاورین ما بپردازید و یا به صورت تلفنی از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

خوب است در انتها نیز به شما یادآور شویم که با گذراندن دوره مدرسه در کانادا می توانید روند آسانتری را برای ورود به دانشگاه و رشته های مطرح این کشور سپری کنید . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا بتوانید به شناخت بهترین از گزینه های ممکن تحصیل در این کشور برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در کانادا

امیدواریم که تمامی اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل داروسازی در کانادا را در اختیارتان قرار داده باشیم ، در صورتی که همچنان سوالی در این زمینه دارید با درج آن در بخش دیدگاه ، پاسخ خود را از کارشناسان ما دریافت کنید.

تحصیل داروسازی در کانادا نیازمند 4 سال تحصیل آکادمیک و 1 سال دوره کارآموزی این رشته و در مجموع 5 سال زمان نیاز دارد.

بله، فقط در صورتی که بتوانید به بورسیه تحصیلی و یا فاندهای تحصیلی دست پیدا کنید می توانید تحصیل رایگان این رشته را در کانادا تجربه کنید.

خیر، فارغ التحصیلان رشته داروسازی در کانادا باید حتما در آزمون دولتی این رشته شرکت نموده و پس از قبولی در آن مجوز کار به عنوان داروساز را اخذ می کنند.

میزان شهریه تحصیلی بستگی به مقطع و دانشگاه انتخابی دارد، اما شهریه آن می تواند سالانه از 16 تا 80 هزار دلار کانادا متغیر باشد.

در حال حاضر دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مک مستر و دانشگاه مونترال از برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در کانادا هستند.

با مشاهده ویدیوکلاینت های ما درخواهید یافت که کانادا کشوری دست یافتنی توسط آی مهاجرتی خواهد بود:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه