تحصیل در مدارس آلمان فرصتی برای آینده ای درخشان

تحصیل در مدارس آلمان فرصتی استثنایی و عالی برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و دسترسی به علم روز دنیا است. افراد از طریق تحصیل در مدارس آلمان می‌توانند سطح دانش و علم خود را گسترش داده و ضمن آشنایی با فرهنگ‌های متنوع، زمینه موفقیت‌های شغلی و تحصیلی خود را در آینده رقم بزنند.

با توجه به تقاضای افراد برای تحصیل در مدارس آلمان ما در آی مهاجرتی ، این مقاله را به این موضوع اختصاص داده‌ایم تا بتوانید با مطالعه آن به اطلاعات کاربردی و جامع در این حوزه برسید و پاسخ تمامی سوال‌هایتان را دریافت کنید، لازم به ذکر است که صرف تحصیل در مدارس این کشور نمی‌توان برای افراد خانواده اقامت دریافت نمود.

تحصیل در مدارس آلمان، فرصتی برای آینده ای درخشان

سیستم مدارس آلمان به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید از هر مقطعی به نظام آموزشی این کشور وارد شوید.

فهرست مطالب

تحصیل دبیرستان در آلمان می‌تواند فرصت‌های بهتری برای ورود به دانشگاه‌های این کشور و بازار کار باشد، چرا که شما را از پایه قوی می‌سازد. علاوه بر این از شما دعوت می‌کنیم تا با مطالعه عنوان مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت از سایر روش‌های ورود به این کشور نیز به خوبی مطلع شوید.

شرایط تحصیل در مدارس آلمان

از جمله شرایط تحصیل در مدارس آلمان به این صورت است که افراد از سن 6 سالگی باید به صورت اجباری وارد سیستم مدارس آلمان شوند و تا 9 سال آموزش های اولیه و پایه ای را پشت سر بگذارند.

در سیستم مدارس این کشور، بلندترین دوره نیز 13 سال در نظر گرفته می‌شود که دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌سازد.

جالب است بدانید که هر ایالت در این کشور قوانین مخصوص به خود را برای دانش آموزان و تعداد سال های تحصیلی آن ها داشته باشند، علاوه بر این افرادی متقاضی تحصیل در مدارس آلمان باید مدارک مشخص شده و لازم از سوی هر مدرسه را تهیه و ارائه دهند که در تمامی مدارس موارد زیر به عنوان یک رکن اصلی درخواست می شود:

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • پاسپورت معتبر 
  • بیمه نامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی 
  • ریز نمرات
  • تکمیل فرم درخواست( از سوی والدین)

ویدیو و پادکست تحصیل در مدارس آلمان

در این ویدیو تحصیل در مدارس آلمان به عنوان یکی از انتخاب های خوب جهت ساختن آینده ای روشن به صورت کلی برای شما عزیزان شرح داده شده است .

توصیه می کنیم حتما به آن گوش دهید ، شاید شما نفر بعدی برای اقدام در این زمینه باشید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل در مدارس آلمان
تحصیل در مدارس آلمان، فرصتی برای آینده ای درخشان

تحصیل در دبیرستان های آلمان

عده زیادی که به دنبال تحصیل در مدارس آلمان هستند، مشتاق اطلاع از شرایط ورود به دبیرستان های آلمان می باشند، به این دلیل که تحصیل در دبیرستان‌های آلمان می‌تواند برای آن‌ها تبدیل به سکوی پرش به سمت اهداف شغلی و اجتماعی‌شان در آینده شود و مسیر آن‌ها را هموارتر سازد. دبیرستان‌های آلمان از سطح علمی و امکانات آموزشی بسیار خوبی برخوردار بوده و به جدیدترین امکانات مجهزند، به همین دلیل خیالتان از بابت کیفیت آموزش کاملا راحت باشد.

تحصیل در دبیرستان های آلمان

سال تحصیلی در آلمان از اواخر آگوست تا ژانویه ادامه داشته و شامل دو ترم می‌باشد. هم چنین در فصول مدرسه این کشور دارای تعطیلات 6 هفته‌ای در تابستان، تعصیلات دو هفته‌ای کریسمس و تعطیلات کوتاه مدت عید پاک در پاییز بوده و شامل دوره متوسطه اول و دوم می‌باشد. افراد از سن 14 سالگی می‌توانند به دوره دبیرستان وارد شوند که تحصیل در دبیرستان های آلمان نیاز به دانش زبان آلمانی دارد، چرا که در مدارس دولتی این کشور زبان تدریس، آلمانی است و فرد باید توانایی درک دروس به این زبان را داشته باشد.

سیستم نمره دهی در مدارس آلمان

سیستم نمره‌دهی در مدارس آلمان بر اساس عدد 1 تا 6 است که عدد 1 دلالت بر وضعیت عالی و عدد 6 دلالت بر وضعیت بسیار بد دارد، دانش آموزانی که مشغول به تحصیل در مدارس آلمان هستند؛ در طول سال تحصیلی خود 2 بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سطح علمی‌شان به والدین گزارش می‌شود. در صورتی که دانش آموز حداقل نمره را کسب نکند، در سال تحصیلی بعد باید مجدد آن درس را تکرار کند تا موفق به کسب نمره قبولی شود. 

تحصیل رایگان در مدارس آلمان

از مزیت ثبت نام در مدارس این کشور می‌توان اشاره داشت که امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی آلمان وجود دارد که موقعیتی بسیار عالی محسوب شده و البته نیازمند تسلط به زبان آلمانی می‌باشد.

بنابراین برای بهره‌مند شدن از امکانات تحصیل رایگان در مدارس آلمان باید به زبان بومی این کشور مسلط باشید، در غیر اینصورت باید دیگر مدارس موجود در این کشور که تدریس در آن‌ها به زبان انگلیسی است را انتخاب کنید و با پرداخت شهریه به تحصیل در بهترین مدارس آلمان بپردازید.

یکی دیگر از راه‌های بهره مند شدن از تحصیل رایگان در مدارس آلمان این است که فرد در کلاس های آموزش زبان آلمانی که در این کشور برگزار می‌شود شرکت نموده و بعد از تسلط پیدا کردن، وارد مدارس دولتی و به تحصیل می‌پردازد.

البته گفتنی است اگر والدین اقامت آلمان داشته باشند، فرزندان آن‌ها که در رده سنی کمتر از 18 سال هستند، می‌توانند در این کشور به تحصیل رایگان مشغول شوند. از جمله مدارس رایگان در کشور آلمان می‌توان به اشنایز اشاره داشت که در رده یکی ازبهترین مدارس این کشور نیز به شمار می‌آید و طرفداران زیادی دارد، ساعت تحصیل در چنین مدارسی از حدود 8 صبح آغاز می‌شود و تا حدود 13:30 ظهر ادامه می‌یابد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در این کشور به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه 
  • بیمه نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی پزشکی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دبیرستان
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات

مدارس خصوصی در کشور آلمان

از دیگر روش‌های تحصیل در مدارس آلمان از طریق مدارس خصوصی می باشد و تفاوت مدارس خصوصی و دولتی در این است که برای تحصیل در مدارس خصوصی احتیاج به پرداخت شهریه وجود دارد و علاوه بر این، مدارس خصوصی بر خلاف مدارس دولتی که توسط دولت راه‌اندازی و سازماندهی می‌شوند، توسط شرکت‌های خصوصی، انجمن‌های مختلف و کلیساها سازماندهی می‌شوند.

مدارس خصوصی در کشور آلمان اغلب شیوه تدریس و آموزش خاص خود را داشته و معمولا در آنها تدریس به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و زبان‌های دیگری مانند آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی به عنوان زبان دوم تدریس می‌شوند.

تحصیل در مدارس خصوصی آلمان

جهت انتخاب مسیری صحیح تحصیل در کشور آلمان توصیه می کنیم تا مطالعه عنوان های زیر را نیز از دست ندهید.

مدارس بین المللی در آلمان

از انواع دیگر مدارس موجود در این کشور مدارس بین المللی هستند که برای تحصیل در مدارس آلمان گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند، در این کشور حدود 300 مدرسه بین المللی وجو دارد که تدریس در مدارس بین المللی در آلمان به زبان انگلیسی بوده و فرصت بسیار خوبی برای دانش آموزانی بین المللی است که به زبان آلمانی تسلط کافی ندارند.

اکثر مدارس بین المللی دو زبانه هستند و علاوه بر انگلیسی، به زبان فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی و یا آلمانی نیز آموزش‌ها را ارائه می‌دهند؛ در مدارس بین المللی آلمان، دانش آموزان با درس‌هایی مانند ریاضی، علوم و آی تی نیز آشنایی پیدا می‌کنند که همین امر موجب پیشرفت و ایجاد امکان رقابیت در سطح بین المللی برای آن‌ها می‌شود.

مدارس بین المللی در آلمان را می‌توان در زمره بهترین مدارس آلمان برشمرد که از خوابگاه و سایر امکانات رفاهی و اقامتی برخوردار هستند، اگر فرد برای تحصیل در این مدارس ثبت نام کند خوابگاه مدرسه حضانت فرد را به عهده می‌گیرد و بنابراین او به راحتی میتواند برای ویزای تحصیلی اقدام نماید، در واقع می توان مدارس بین المللی را به نوعی شبانه روزی نیز دانست که امکانات اقامتی را نیز در اختیار دانش آموز قرار می‌دهند. دانش‌آموزان در مدارس بین المللی می‌توانند در امتحانات مختلف مانند گواهینامه دبیرستان متوسطه (Mittlere Reife Hauptschulabschluß) و Abitur (Examination of School Leaving)شرکت کنند.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه‌روزی آلمان

انتخاب مدارس شبانه‌روزی آلمان به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک نقطه عطف در زندگی‌تان، مهارت های زبانی و تحصیلی به همراه استقلال و رشد فردی را به خوبی تجربه نموده و برای آینده‌ای هرچند موفق‌تر آماده شوید.

با تحصیل در سایر ساعات شبانه روز نیز در مدرسه اقامت داشته و در واقع از امکانات تحصیلی متفاوتی نسبت به مدارس دولتی بهره‌مند می شود.

دقت داشته باشید که یکی از شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان، پرداخت هزینه‌های قابل توجه است که آن را از مراکز دولتی این کشور متمایز می‌سازد. همچنین برخی از این مدارس دارای شرط سنی برای پذیرش دانشجویان خارجی هستند و با توجه به مقطع شما می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

هم چنین خوب است که قبل از هرگونه اقدام تا حد اولیه به زبان آلمانی تسلط داشته باشید تا روند پذیرش موفق تری را پشت سر بگذارید، زیرا برخی مدارس سطح بالایی از این زبان را از دانش اموز درخواست می‌کنند.

این مدارس دارای سطوح مختلفی از شهریه و امکانات هستند که با بیان شرایط خود به مشاورین ما می توانید به بهترین نتیجه ممکن برسید.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اسامی مدارس بین المللی در آلمان

برای تحصیل در مدارس آلماناطلاع از نام و محل قرارگیری مدارس مختلف بسیار کمک‌کننده خواهند بود و باعث می‌شود بتوانید راحت تر اقدام و پیگیری کنید.

به همین دلیل کارشناسان ما در مجموعه آی مهاجرتی جهت سهولت شما عزیزان اسامی مدارس بین المللی در آلمان را در جدول به همراه شهر قرارگیری آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

شرایط مدارس بین المللی آلمان به این صورت است که یا به صورت مدارس دخترانه و یا مدارس پسرانه اداره و برخی نیز بدون تفکیک جنسیتی برگزار می‌شوند.

دانش آموزانی که در مدارس بین المللی مشغول به تحصیل می‌شوند، در طی تابستان 6 هفته تعطیل هستند و در طول سال جمعا 190 روز مشغول تحصیل می‌باشند.

برای تحصیل در این مدارس فرد متقاضی باید شهریه پرداخت کند تا بتواند از امکانات و آموزش‌های این مدارس بهره‌مند شود.

از جمله امکانات این مدارس می‌توان به کلاس‌های نقاشی، دوره‌های شطرنج، باشگاه ورزشی، خوابگاه، فعالیت‌های فوق برنامه، دوره‌های عکاسی و فیلمبرداری و خدمات حمل و نقل اشاره کرد.

مزیت مدارس بین المللی در آلمان به شرح زیر است:

نام مدرسه شهر
مدرسه بین المللی برلین برلین
مدرسه بریتانیایی برلین برلین
مدرسه مترو پولیتن برلین برلین
مدرسه بین المللی براونشویگ-ولفسبورگ برلین
مدرسه بین المللی درسن درسن
مدرسه بین المللی کلن کلن
مدرسه بین المللی درمن درمن
مدرسه بین المللی مستقل بن بن
مدرسه بین المللی استروتف فرانکفورت
مدرسه بین المللی فرانکفورت فرانکفورت
مدرسه بین المللی دوسلدروف دوسلدروف
  •  برخورداری از استانداردهای بالاتر
  •  امکانات و تجهیزات آموزشی و رفاهی بیش تر
  •  امکان رقابت با برترین‌های جهان در زمینه علمی
  • مدرک قابل پذیرش برای تمام دانشگاه‌ها در سراسر دنیا
  •  ارائه مدرک بین المللی و منطبق بر استانداردهای بین المللی
  • جمعیت کمتر

معرفی بهترین مدارس ایرانی در آلمان

مدارس ایرانی در کشور آلمان را نمی توان به عنوان گزینه های معتبر بین المللی معرفی نمود ، اما به عنوان مراکز خصوصی و یا آموزش زبان در این کشور به فعالیت مشغول هستند. در میان تمامی شهرهای این کشور هامبورگ بهترین گزینه برای ورود به مدارس ایرانی در آلمان است. در صورت تمایل به ورود به این مدارس گزینه‌های زیر را با راهنمایی مشاورین ما به صورت دقیق‌تر بررسی کنید:

  • مدرسه ایرانی هامبورگ
  • موسسه زبان GLS
  • مدرسه ایرانی شهید بهشتی هامبورگ
  • مدرسه چمهوری اسلامی ایران مونیخ

هزینه تحصیل در مدارس آلمان

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تحصیل در مدارس آلمان، هزینه پرداختی به عنوان شهریه است که باید قبل از هرگونه اقدامی در مورد آن اطلاع کافی داشته باشید و سپس جهت دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان آلمان اقدام نمایید.

هزینه تحصیل در مدارس آلمان بستگی به نوع مدرسه و همچنین مقطع تحصیلی دارد. همانطور که گفته شد مدارس دولتی در این کشور رایگان هستند و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه شهریه ای ندارند که البته پیشینه تحصیلی بسیار عالی را از دانش آموز طلب می‌کنند.

در مقابل مدارس خصوصی قرار دارند که ضمن داشتن شرایط پذیرش آسان‌تر با توجه به مقطع تحصیلی و امکانات شهریه‌ای بالا از 4 تا 35 هزار یورو را گاها از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.

نام مدرسه هزینه تحصیل
مدرسه بین المللی برمن 12-16 هزار یورو
مدرسه بین المللی بن 5-9 هزار یورو
مدرسه بین المللی هانوفر 13-15 هزار یورو
مدرسه بین المللی اشتوتگارت 16-17 هزار یورو
مدرسه بین المللی لایپزیگ 4500 تا 10 هزار یورو
مدرسه بین المللی فرانکفورت 21-25 هزار یورو
مدرسه بین المللی براندسبورگ 15-18 هزار یورو
 

البته منظور از مدارس خصوصی دو نوع مدرسه بین المللی و شبانه‌روزی هستند که معمولا مدارس شبانه روزی به دلیل داشتن تمامی امکانات لازم برای زندگی دائم دانش‌آموزان شهریه بالاتری دارند. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی آلمان بستگی به مقطع تحصیلی از 4 تا 25 هزار یورو متغیر و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان می‌تواند از 20 تا گاها 35 هزار یورو برسد.

مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان که توسط همین مجموعه تهیه شده است می تواند اطلاعات بسیار کاربردی و جامعی در مورد هزینه‌های زندگی و چگونگی وارد شدن به خاک این کشور را در اختیارتان قرار دهد، بنابراین شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم تا بتوانید برای هزینه‌هایتان مدیریت بهتری داشته باشید.

ویزای دانش آموزی آلمان

اگر به فکر تحصیل در مدارس آلمان هستید، لازم است بدانید که داشتن ویزای دانش آموزی آلمان از ضروریات است که شامل افراد زیر 18 سال نیز می‌شود و  فرد باید از طرف یک فرد آلمانی یا فردی که در کشور آلمان اقامت دارد قیوم قانونی داشته باشد؛ در غیر این صورت نمی‌تواند به تحصیل در مدارس آلمان بپردازند.

دانش آموز می‌تواند از مدرسه ای که پذیرش گرفته درخواست قیومیت کند و اکثر مدرسه‌ها نیز چنین درخواستی را برای عدم ایجاد مشکل در ویزای تحصیلی فرد می‌پذیرند.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که برای دریافت ویزای دانش آموزی آلمان؛ احتیاج به ارائه نامه پذیرش مدرسه به سفارت آلمان یا کنسولگری این کشور است و صدور ویزای دانش آموزی حدود 30 روز تا 3 ماه زمان می‌برد، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانش‌آموزی آلمان شامل موارد زیر است:

ویزای دانش آموزی آلمان
  • پاسپورت
  • بیمه نامه
  • آخرین مدرک تحصیلی به زبان آلمانی
  • نامه پذیرش از مدرسه
  • مدرک زبان
  • گواهی سلامت
  • انگیزه نامه
  • ریز نمرات
  • 2 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزا

شرایط والدین در حین تحصیل فرزندان

از شرایط والدین در حین تحصیل فرزندان می‌توان به این نکته اشاره داشت که امکان دریافت ویزای همراه برای دانش آموزان محصل در این کشور وجود ندارد و فرد تنها در صورتی که ازدواج کرده باشد و یا فرزند زیر 18 سال داشته باشد می‌تواند از طریق ویزای همراه برای همسر و فرزند خود اقدام کند، در غیر این صورت دانش آموزان زیر 18 سال نمی‌توانند درخواست ویزای همراه برای والدین خود نمایند.

البته اگر والدینی دارای اقامت آلمان باشند، می‌توانند فرزندشان را به سیستم آموزشی آلمان بفرستند و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر برای سکونت خود آنها وجود ندارد.

در این مقاله ما شرایط تحصیل در مدارس آلمان را مورد بررسی قرار دادیم تا در جریان کامل قوانین و مدارک لازم قرار بگیرید، ضمنا مقاله تحصیل درآلمان و بررسی شرایط که توسط همین مجموعه تهیه شده است ، می‌تواند برایتان بسیار کمک کننده و سودمند باشد، علاوه بر این می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید، این مجموعه شما را در تمام مراحل همراهی می‌کند و می‌توانید آسوده خاطر به این کشور مهاجرت کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در مدارس آلمان

با درج سوالات خود در بخش دیدگاه نیز می‌توانید پاسخ سوال خود را با توجه به شرایطی که دارید، از کارشناسان ما دریافت کنید.

خیر، چنین امکانی وجود ندارد. خانواده می‌توانند با داشتن دعوتنامه به این کشور سفر کنند و به طور موقت در کنار فرزند خود زندگی کنند.

مدارس دولتی، مدارس خصوصی، مدارس بین المللی یا شبانه روزی

در مدارس دولتی تدریس به زبان آلمانی است.

در مدارس بین المللی آلمان، تدریس به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و اکثرا تدریس به زبان های دومی مانند اسپانیایی، ژاپنی، آلمانی نیز ارائه می‌دهند.

در مدارس خصوصی آلمان، تدریس به زبان انگلیسی است و زبان‌هایی مانند آلمانی اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی به عنوان زبان دوم تدریس می‌شوند.

در پایان نیز ویدیوهای کلاینت های آی مهاجرتی که به راحتی به ویزای کشور آلمان دست یافته‌اند را مشاهده می‌کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه