تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان نیازمند 5 سال تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

خیر، تحصیل در مجارستان نیازمند پرداخت شهریه است؛ اما بسیار ارزان و مناسب می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان نیازمند شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور و اخذ نمره قبول دارد.

زبان اصلی آموزش این رشته مجاری می باشد اما در اکثر دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در دانشگاه های کشور مجارستان برای تحصیل رشته پزشکی شرایط و محدودیت سنی اعلام نشده است.

به صورت دقیق معدل خاصی مشخص نشده است اما هر چه معدل بالاتری داشته باشد از شانس بهتری جهت پذیرش در دانشگاه های مطرح برخوردار خواهید بود و با معدل زیر  شانس شما بسیار کاهش می یابد.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان یک فرصت بسیار مناسب و ایده آل برای کسانی است که قصد دارند در اروپا تحصیل کرده و هزینه گرانی هم برای آن پرداخت نکنند. تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان دارای مزایا و امتیازهای بسیار خوبی است که باعث شده شهروندان خارجی بسیاری نظرشان به این امر جلب شود و سالانه برای پذیرش آن اقدام کنند.

مزایایی که کاملا توانایی برابری و رقابت با کشورهای برتر اروپا را دارا می باشند؛ در ادامه تیم خبره آی مهاجرتی تمامی شرایط و چگونگی پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را به شما توضیح خواهند داد . کشور مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد و سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی دارد که باعث شهرت و اعتبار دانشگاه های آن شده است. تحصیل دندانپزشکی مجارستان می تواند شما را از یک مدرک بسیار معتبر برخوردار سازد که در اکثر کشورهای جهان قابل قبول و ارائه است.

اما دستیابی به آن نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی خاص است که باید برای آن آمادگی کامل را کسب کنید. پزشکان و دندانپزشکان در این کشور دارای جایگاه اجتماعی بالایی هستند و درآمد خوبی نیز به دست می آورند که این ها متقاضیان ورود به این رشته را بالا برده و پذیرش در آن را رقابتی کرده است . البته تحصیل در مجارستان علاوه بر رشته های دندانپزشکی می تواند در سایر رشته های تحصیلی نیز لذت بخش باشد که از طریق تماس با مشاورین ما می توانید از جزئیات آن مطلع شوید.

آزمون ورودی دندانپزشکی مجارستان

پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مراحل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی مجارستان و کسب نمره قبولی در آن است که هر دانشگاه نیز آزمون مختص خود را دارد.

متقاضیان می توانند پیش از شرکت در آزمون در دوره های پریمدیکال مجارستان برای رشته دندانپزشکی شرکت کرده و به مدت 1 سال دروس مهم و لازم را آموزش ببینند و با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنند. مدت زمان آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی مجارستان دو ساعت و نیم می باشد و سوالات به صورت چند گزینه ای ارائه می شوند.

این آزمون شامل دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی می شود و به زبان انگلیسی نیز برگزار می گردد. باید بگوییم که قبولی در این آزمون بسیار ساده تر از کنکور کشورمان است. اما پس از پشت سر گذاشتن امتحان ورودی دندانپزشکی مجارستان در صورتی که نمره قبولی را به دست آورید؛ باید در یک مصاحبه حضوری با یکی از اساتید دانشگاه انتخابی تان نیز شرکت نمایید.

در مصاحبه معمولا توانایی و تسلط زبان انگلیسی شما و همچنین سطح علمی تان مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان باید هزینه شرکت در آزمون را نیز بپردازند که مبلغ آن برای هر دانشگاه متفاوت است، اما به طور میانگین می توان هزینه آن را 250 دلار در نظر گرفت حالا شاید برخی دانشگاه ها مقداری بیش تر نیز دریافت کنند.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

متقاضیان پس از پشت سر گذاشتن دوره پریمدیکال و قبولی در آزمون ورودی می توانند به تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مشغول شوند که اخذ مدرک در آن 5 سال به طول می انجامد و خوشبختانه از تحصیل پزشکی کوتاه تر است.

این رشته به زبان های انگلیسی، مجاری و گاها آلمانی به دانشجویان ارائه می شود که زبان انگلیسی مناسب ترین آن ها است. 3 سال اول به دانشجویان علوم پایه و دوره های پزشکی و دندانپزشکی آموزش داده می شود؛ این دوره ها پایه و اساس دندانپزشکی بالینی می باشند . ادامه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در 2 سال پایانی مطالعه بالینی در هر یک از رشته های دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت می پذیرد.

دانشجویان در سال آخر در کنفرانس های بالینی و فعالیت های بیمارستانی شرکت کرده و دوره کارآموزی خود را سپری خواهند کرد و بعد از اتمام موفقیت آمیز همه دوره ها، به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا می گردد.

دقت داشته باشید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان کاملا با شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان تفاوت داشته و این دو کاملا مجزای از هم بوده و هرکدام جداگانه پذیرش و آموزش داده می شود.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

یکی از سوالات مهمی که همواره متقاضیان رشته دندانپزشکی در مجارستان با آن موجه می شوند، اینکه آیا شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان وجود دارد؟ باید بگوییم که در سیستم آموزشی این کشور چنین چیزی در نظر گرفته نشده و دانشگاه های آن نیز شرط معدل برای متقاضیان در نظر نگرفته اند که این یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور است.

اما حالا که شرط معدلی از سوی دانشگاه ها اعلام نشده بدین معنی نیست که معدل افراد تاثیری در پذیرش آنان ندارد. یقینا اگر دو متقاضی با شرایط یکسانی در رقابت با یکددیگر قرار بگیرند اولویت با فردی است که معدل بالاتری داشته است . ضمنا توجه داشته باشید که معدل دیپلم متقاضیان نباید کمتر از 15 باشد؛ چون معدل پائین تر از این حد صلاحیت شخص برای تحصیل دندانپزشکی را زیر سوال خواهد برد.

توصیه می کنیم که برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مجارستان تا حد امکان معدل مدرک دیپلمی که ارائه می کنید بالا باشد، اگر معدل شخص بالای 18 باشد به نوعی بهترین و ایده آل ترین حالت را داشته و احتمال رد شدن و عدم پذیرش را به حداقل می رساند.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان وجود دارد؟در اینجا باید بگوییم که تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به طور کلی با پرداخت شهریه همراه می باشد و هیچ گونه آموزش رایگانی برای دانشجویان در مجارستان در نظر گرفته نشده است.

اما هزینه های تحصیلی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است؛ حتی اگر این رشته را نیز به زبان مجاری در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید بازهم هزینه و شهریه دانشگاه کاهش می یابد به طوری که می توان گفت با تحصیل رایگان چندان تفاوتی ندارد.

دندانپزشکی در مجارستان شاید تحصیل کاملا رایگانی مانند آلمان نداشته باشد، اما از بسیاری لحاظ دارای مزیت های بسیار خوبی است که می تواند برای شهروندان ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد. این کشور می تواند مانند پلی شما را با بهترین حالت و شرایط به کشورهای تراز اول جهان برساند.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

بسیاری از علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مایل هستند تا این رشته را به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند؛ چون به هر حال میزان تسلط اکثر دانشجویان به زبان انگلیسی بسیار بیش تر و فراگیرتر است . خوشبختانه باید بگوییم که تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ با اینکه زبان اصلی و فراگیر این کشور مجاری است؛ اما دانشگاه ها به زبان انگلیسی این رشته را ارائه می کنند.

این نیز یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب تحصیل دندانپزشکی در مجارستان است. البته توجه داشته باشید که حتی اگر بخواهید به زبان مجاری نیز این رشته را پشت سر بگذارید؛ باید از تسلط خوبی به زبان انگلیسی بهره ببرید.

دوره های پریمدیکال می تواند تاثیر بسیاری خوبی در یادگیری زبان انگلیسی شما داشته باشد و متناسب با این رشته و تخصصی نیز آموزش هایی به شما داده می شود. البته اگر به کل از سطح زبان خوبی بهره مند نیستید؛ دوره های زبان در این کشور برگزار می شوند که تحت نظارت دانشگاه ها و توسط کالج های معتبر این کشور برگزار می شوند.

شما می توانید ابتدا در این دوره های زبان شرکت کرده و قدرت زبان خارجه خود را افزایش داده سپس برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان اقدام کنید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در کشور مجارستان

کارشناسان آی مهاجرتی در این وبینار به صورت دقیق به تمامی چالش های پیش رو داشجویان علاقه مند به تحصیل در مجارستان پرداخته اند که توصیه می کنیم آنها را از دست ندهید و حتما در صورت وجود هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

پس از تماشای این وبینار می توانید با ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نموده و از به روزترین قوانین در کلیه امور مهاجرتی مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هم تراز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است که این خود یکی از دلایل اصلی استقبال بالای دانشجویان خارجی از این رشته می باشد . البته هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را باید جز گران ترین شهریه ها در مقایسه با سایر رشته دانست؛ اما بازهم مناسب است. شهریه رشته دندانپزشکی مجارستان در دانشگاه های مختلف به شرح زیر است:

نام دانشگاهشهریه سالانه
دانشگاه سگد16488 دلار
دانشگاه پچ17350 دلار
دانشگاه دبرسن17500 دلار
دانشگاه سمل وایس18200 دلار

دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

تمامی دانشگاه های دندانپزشکی در مجارستان از سطح بالایی بهره می برند و شما با اخذ مدرک از آن ها می توانید در دیگر کشورهای اروپایی نیز شاغل شده و یا به ادامه تحصیل بپردازید. این دانشگاه های از اساتید برتر و شناخته شده در کادر آموزشی خود استفاده کرده و افراد فارغ التحصیل شده از آن ها همواره دارای سواد و سطح علمی قابل قبولی هستند.

ضمنا این مراکز کاملا متدها و شیوه تدریس دانشگاه های برتر جهان را اجرا می نمایند، یعنی آموزشی که به دانشجویان این دانشگاه ها داده می شود با دانشگاه های برتر جهان تفاوت چندانی ندارد. همچنین تجهیزات و آزمایشگاه های تکمیل و مدرنی داشته و ابزار لازم برای آموزش در اختیار دانشجویان قرار داده می شود . برترین دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه سمل وایس با رتبه جهانی       194
  • دانشگاه سگد با رتبه جهانی 597
  • دانشگاه پچ با رتبه جهانی 605
  • دانشگاه دبرسن با رتبه جهانی 733

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را دارید، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و با ارائه شرایط خود بهترین مشاوره و پیشنهادات را از ما دریافت نمایید.

تحصیل در کشور مجارستان را با مطالعه مقالات زیر هر چه بیشتر بشناسید:

ویزای کشور مجارستان سال هاست که خبر خوش ما در آی مهاجرتی به کلاینت هایمان است:
نمایش ویدیو درباره کاور علی زرقانی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد نیکویی
نمایش ویدیو درباره کاور گلشنی و زمانی فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه