تحصیل دکترا در کانادا

تحصیل دکترا در کانادا از پر متقاضی ترین روش های مهاجرت به این کشور و همچنین مقطعی بسیار پر درخواست در میان دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی است که هر ساله افراد بسیاری برای دستیابی به آن تلاش می نمایند.

اما در این میان تنها برخی از داوطلبان موفق به اخذ پذیرش می شوند که شاید مهم ترین دلیل آن نداشتن اطلاعات کافی و جامع و در نتیجه ارسال نادرست مدارک یا عدم داشتن شرایط است. 

کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه تحصیل دکترا در کانادا را برای شما عزیزان موشکافانه بررسی می نمایند.

 

تحصیل دکترا در کانادا

تحصیل دکترا در کانادا را می توان بهترین مقطع دانشگاهی برای رسیدن به بورسیه های متنوع در این کشور دانست.

فهرست مطالب

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا می تواند آینده ای بسیار درخشان را برای شما رقم زده و در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و یافتن شغلی بسیار مناسب و با درآمد بالا در این کشور شود .

تحصیل دکترا در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خصوص کشورهای هم تراز اروپایی و آمریکا دارای مزایای مناسب و بسیار جذابی است که موجب شده افراد بسیاری کانادا را در صدر فهرست خود قرار دهند . تحصیل در مقطع دکترا در کانادا در دانشگاه های بسیار معتبر و سرشناسی امکان پذیر است که آرزوی هر ایرانی خواهان تحصیل در خارج از کشور است.

ر اینجا لازم به اشاره است که حتما مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید، زیرا ممکن است با توجه به شرایط تان روش های دیگری نیز مناسب شما باشد؛ در نتیجه یک بررسی کلی نموده و در آخر بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا کانادا

برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا باید از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشید و بهتر است رشته تحصیلی دوره فوق لیسانس تان و رشته‌ای که برای تحصیل در دوره دکترا اقدام می کنید مشابه یکدیگر باشند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دکترا در کانادا

در صورتی که برای تحصیل در رشته غیر مرتبط با زمینه تحصیلی خود در دوره فوق لیسانس اقدام می نمایید بهتر است، مقاله ور رزومه مرتبط با زمینه جدید ارائه نمایید.

خوشبختانه برای تحصیل دکترا در کانادا شرط سنی خاصی در نظر گرفته نشده ، اما خوب است که برای کاهش خطر رد شدن درخواست ویزا، فاصله زمانی یا همان گپ تحصیلی از زمان دریافت مدرک در دوره کارشناسی ارشدتان تا زمان درخواست برای تحصیل دکترا در کانادا کم باشد؛ حال هرچه کمتر بهتر.

برای ادامه تحصیل دکتری در کانادا معمولا متقاضیان باید با اساتید و هیئت علمی دانشگاه های این کشور ارتباط برقرار کنند و این کار باعث سهولت دریافت فاند تحصیلی و بورسیه می‌شود. در برخی موارد افراد باید مدارک لازم را برای گروه پژوهشی دانشکده فرستاده تا کمیته علمی دانشگاه در مورد پذیرش آن ها تصمیم بگیرند.

لازم است بدانید که تحصیل دکتری در کانادا با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل می تواند به مدت زمان های متفاوتی برای اتمام تحصیل و دریافت مدرک نیاز داشته باشد. ضمن اینکه دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور مقطع دکترا را به دانشجویان ارائه می دهند که یقینا مراکز دولتی به صرفه تر هستند.

اپلای دکترا کانادا

معمولا پروسه اپلای دکترا کانادا در جزییات با هم متفاوت هستند ولی در کلیات همه آن ها چند مرحله اصلی دارند، جهت اطلاع از جزییات اپلای دانشگاه کانادا حتما باید وارد سایت دانشگاه مدنظر شده و دستور‌العمل اپلای آن را مطالعه نمایید.

در این بخش سعی نمودیم تا نحوه اپلای برای دکترا در کانادا را به نحوی جامع توضیح دهیم تا مراحل و کلیات لازم را مطلع شوید . اما اگر قصد دارید از شرایط و مراحل اپلای برای تحصیل دکترا در کانادا و دانشگاه خاصی را مطلع شوید و به آن برسید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

اپلای دکترا کانادا

بدین ترتیب مراحل لازم جهت اپلای تحصیل دکترا در کانادا به شرح زیر است:

  • انتخاب رشته، شهر و دانشگاه مدنظر
  • انتخاب موضوع پروپوزال یا موضوع پژوهش متناسب با رشته مدنظرتان
  • انتخاب استاد راهنما
  • ارسال رزومه تحصیلی و کاری به استاد راهنمای مدنظر
  • مراجعه به وب سایت دانشگاه جهت پرداخت هزینه ها 
  • بارگذاری مدارک لازم خواسته شده در سایت دانشگاه
  • بررسی درخواست متقاضی توسط دانشگاه
  • در نهایت اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی، پس از دریافت پذیرش و قبولی از سوی استاد راهنما و دانشگاه

 

در نهایت دانشگاه درخواست شما را مطابق با مدارک ارسالی بررسی نموده و در صورت تایید پذیرش تحصیلی برایتان ارسال خواهد شد . پس از آن می توانید با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه اقدام به دریافت ویزا نمایید.

اطلاع از مخارج و جزئیات هزینه ها پیش از نقل مکان به کانادا، می تواند ذهن شما را آماده و مهیا برای زندگی در این کشور کند، مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا این وظیفه را به بهترین نحو برای شما اجرا خواهد کرد.

طول دوره دکتری در کانادا

همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در کانادا ، می تواند طول دوره تحصیلی متفاوتی داشته باشد که بستگی زیادی به رشته تحصیلی و دانشگاه دارد.

اما این زمان مورد نیاز به طور قطع ما بین 4 تا 6 سال است و اگر به صورت پاره وقت نیز ارائه شود تا 8 سال می تواند به طول بیانجامد.

در طول تحصیل دکترا در کانادا علاوه بر انجام پروژه نهایی دانشجویان 1 یا 2 سال اول را باید بر سر کلاس درس حاضر شده و برخی از دروس را به صورت حضوری در سر کلاس آموزش ببینند.

البته این تعداد دروس با توجه به رشته های مختلف با یکدیگر بسیار فرق دارند؛ ولی معمولا تعداد آن ها کم است.

لازم به ذکر است تحصیل در مقطع دکترا در کانادا به صورت سنتی یا همان دکترای انفرادی ارائه می شود که طبق آن دانشجو باید زیر نظر یک استاد راهنما به انجام پروژه نهایی خود پرداخته و پس از اتمام به دفاع از برآید. 

دقت داشته باشید که برای انجام امور ثبت نامی و اخذ ویزا حتما در زمان مناسب اقدام نمایید که با کمبود وقت مواجه نشوید.

ضمنا هر دانشگاه زمان مختص خود را برای شروع ترم تحصیلی دکترا کانادا دارد که معمولا در یکی از زمان های زیر می باشد:

  • ترم پاییز (سپتامبر): ددلاین ارسال مدارک و درخواست از فوریه تا آوریل
  • ترم زمستان (ژانویه): ددلاین ارسال مدارک و درخواست از آگوست تا سپتامبر
  • ترم بهار (می): ددلاین ارسال مدارک و درخواست از ژانویه تا فوریه

ویدیوتحصیل دکترا در کانادا

در این وبینار می توانید تحصیل در مدارس کانادا را به عنوان یکی از گام های مهم در رسیدن به اقامت و دانشجویی این کشور بررسی نمایید.

کارشناسان ما در آی مهاجرتی آماده اند تا شما علاقه مندان به تحصیل در هر یک از مراکز آموزشی کشور کانادا را به آسانی به هدف خود برسانند . 

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل در مدارس کانادا
پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری کانادا

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری کانادا

یقینا پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری کانادا یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل پذیرش و انجام پروژه شما در این کشور است، واضح است که اساتید برتر و معتبرتر را به راحتی نمی توان به دست آورد و هرچه قصد استفاده از اساتید برتر را داشته باشید باید رزومه و پروپوزال قوی تر و ممتاز تری را هم برای ارائه در اختیار داشته باشید.

 اما به طور کلی برای تحصیل دکترا در کانادا باید حتما یک استاد راهنما شما را پذیرفته و آماده همکاری و راهنمایی برای انجام پروژه و تحقیقات شما باشد.

 به همین خاطر لازم است ابتدا لیستی از اساتید مرتبط با زمینه تحصیلی و موضوع پروژه خود را در دانشگاه های این کشور یا دانشگاه مدنظرتان را یافته و سپس با ارتباط با آن ها رزومه خود را ارسال، به مکاتبه پرداخته و در نهایت جواب مثبت یا منفی را دریافت کنید.

البته دقت کنید که استاد راهنما برای دکترا کانادا در حال حاضر قصد انجام این هدف را داشته باشد، در صورت مثبت بودن سعی نمایید که با ارائه یک رزومه قوی و تحریک کننده وی را مجاب به پذیرش خود نمایید. باید طوری نشان دهید که استاد مربوطه پذیرش شما و موضوع تحقیقتان را یک فرصت بداند و حاضر به از دست دادن آن نباشد.

البته تمامی مقاطع در تخصص کارشناسان ما است و شما می توانید از تحصیل در مدارس تا پیدا کردن سوپروایزر دکتری در کانادا را با مشاورین آی مهاجرتی تجربه کنید . همچنین پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا ورود به سیستم آموزشی این کشور را به صورت پایه ای نیز بررسی کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

تحصیل دکتری در کانادا مزایای بسیار خوب و جذابی را در کنار اعتبار و ارزش بالا برای دانشجویان خود به ارمغان می آورد که یکی از این مزایا، مناسب دانشجویان متاهل است. دانشجویان مقطع دکترای کانادا می توانند همسر و فرزندان خود را در مدت زمان تحصیل در این کشور همراه خود برده و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

دریافت ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا نیاز به ارائه مدارک و شرایط خاص و لازم دارد تا این اقدام صورت بپذیرد. ضمنا این ویزا فقط برای فرزندان زیر سن 21 سال صادر می شود و چند همسری نیز در کانادا پذیرفته نبوده و فقط برای یک همسر این امکان وجود دارد. همچنین همسر دانشجو می تواند به صورت تمام وقت در مدت اقامت خود در کانادا به کار مشغول شود و درآمد کسب کند.

همچنین فرزندان شما نیز می توانند در مدارس این کشور به صورت رایگان به تحصیل بپردازند. البته به جز این روش همسر دانشجویان از طریق اخذ ویزای توریستی یا کار نیز می توانند به کانادا رفته و درکنار همسر خود باشند.

لازم به ذکر است برای دریافت ویزای همراه، اثبات تمکن مالی لازم جهت هزینه ها و مخارج زندگی همراهان و همچنین ارائه گواهی جهت در اختیار داشتن ملک مناسب برای اقامت خانواده یا همسر بسیار اهمیت دارد. با کارشناسان آی مهاجرتی تماس برقرار کرده و یا فرم مشاور رایگان ما را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت بتوانید اطلاعات به روز و لازم در رابطه با مدارک ویزای همراه دانشجویی کانادا را به دست آورید.

قطعا به عنوان یک دانشجو به اطلاعات زیر در رابطه با مهاجرت و زندگی در کانادا نیاز خواهید داشت ، مطالعه آنها را فراموش نکنید:

بورسیه دکترا کانادا

باید مستحضر بوده باشید که اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی توسط دانشگاه ها و موسسات کانادایی بسیار سخت گیرانه و محدود است، به حدی که می توان گفت دریافت بورسیه در دوره کارشناسی نزدیک نا ممکن است.

همچنین به دلیل تقاضای بالا و فرصت های کم این موضوع بسیار رقابتی می باشد . اما بازهم در این بین بورسیه دکترا کانادا از تمام مقاطع دانشگاهی بیش تر است و معمولا به صورت فول فاند ارائه می شود.

به نوعی می توانیم بگوییم که با پذیرش و قبولی در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور شما به بورسیه تحصیلی کانادا دکترا نیز رسیده اید؛ چون اکثر دوره های دکترای این کشور با بورسیه و فاند می باشد؛ به جز مواردی خاص یا در دانشگاه های خصوصی.

بورسیه دکترا در کانادا

مقاله شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا را مطالعه بفرمایید، تا تمامی دانشگاه ها و سازمان های برتر و مناسب دریافت بورسیه برای ما ایرانیان را بشناسید و با جرئیات و شرایط آن ها آشنایی پیدا کنید. دریافت بورسیه هرچه کامل تر باشد، تحصیل دکترا در کانادا را برایتان لذت بخش تر می کند؛ چون دغدغه مالی در فکر و ذهن شما کاهش پیدا کند.

مدارک مورد نیاز بورسیه دکترا کانادا

اما به طور کل مهم ترین مدارک مورد نیاز بورسیه دکترا کانادا به شرح زیر است:

  • مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی با ترجمه کامل
  • حداقل 2 رزومه از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه فوق قوی و جذب کننده
  • ارائه مقالات، پژوهش ها، جوایز علمی چه بین المللی چه داخلی
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی معتبر با نمرات بالا
  • دعوت نامه یا نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی با ترجمه دقیق و کامل

همانطور که شما عزیزان نیز دریافتید، تحصیل دکترا در کانادا یکی از بهترین و ایده آل ترین برنامه ها و اهداف برای دانشجویان در حال تحصیل و یا فرادی که مدارک کارشناسی ارشد خود دریافت کرده اند، می باشد.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و یا مشاوره بیش تر در این زمینه با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا عزیزان مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا تمامی جزئیات لازم از شروع جهت پذیرش در دانشگاه تا دریافت اقامت در کانادا را به همراه مخارج و هزینه ها به شما ارائه می کند.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در کانادا

تحصیل دکترا در کانادا همواره یکی از مقاطع پردرخواست در این کشور می باشد و علاقه مندان سوالات زیادی در این رابطه دارند ، با ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید و هر آنچه را که می خواهید از کارشناسان آی مهاجرتی بپرسید.

این رشته با توجه به دانشگاه و ایالت محل تحصیل به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.

بله، همسر و فرزندان زیر 21 سال دانشجوی دکترا با اخذ ویزای همراه می توانند در کشور کانادا حضور یافته و به تحصیل و کار در این کشور بپردازند.

این مقطع با توجه به دلایل مختلف از 3 تا 6 سال زمان خواهد برد.

یقینا، این مورد یکی از شرایط اصلی پذیرش است.

بله، قطعا چنین چیزی ممکن است و تاکنون دانشجویان بسیاری به این امتیاز رسیده اند.

روند حرفه ای اخذ ویزا در آی مهاجرتی را کلاینت های ما در ویدیوهای زیر برای شما بیان خواهند نمود:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه