تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه تحصیل در یکی از بهترین و جالب ترین رشته های تحصیلی بوده که به شما کمک کرده تا مهارت های حرفه ای مراقبت، درمان و آموزش از سلامت را فرا بگیرید؛ این برنامه در واقع چیزی بیشتر از یک رشته تحصیلی یا حرفه شغلی بوده و کاملا تمامی ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ از همین رو آشنایی با الزامات این رشته، برای هر فرد متقاضی اپلای پرستاری فرانسه الزامی می باشد.

با توجه به اینکه پرستاران در برخی از آسیب پذیرترین و ترسناک ترین زمان های زندگی از افراد مراقبت می کنند؛ باید از پایه تحصیلی خوبی برخودار بوده و دارای مهارت های ارتباطی خوب و روحیه حمایتگرانه باشند.

تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل رشته پرستاری در فرانسه شما را به حوزه کاری کادر درمان این کشور وارد می سازد که ثبات و درآمد شغلی بالایی به همراه دارد.

فهرست مطالب

یکی دیگر از ویژگی های مهم برای تحصیل پرستاری در فرانسه و در ادامه کار در این حرفه، توجه به جزئیات می باشد؛ با توجه به اینکه حین ارائه مراقبت های پزشکی توجه به جزئیات دارای اهمیت زیادی بوده یک پرستار خوب باید بتواند با به خاطر سپردن تمامی جزئیات دروس تحصیلی و کاری، از سلامت بیماران خود محافظت کند.

چنانچه علاقه دارید تا این رشته تحصیلی را در کشور فرانسه ادامه دهید، می توانید با مطالعه مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 تا حد زیادی با شرایط تحصیلی در دانشگاه های مختلف این کشور آشنا شوید.

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد پیش نیازهای تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه عموما با توجه به مقطع تحصیلی تعیین شده و تقریبا در هر مقطع این شرایط می تواند متفاوت باشد؛ اما با این حال از مهم ترین این الزامات برای ورود به مقطع کارشناسی می توان به داشتن دیپلم تحصیلی از کالج یا مدرسه معتبر اشاره کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پرستاری در فرانسه + پادکست

یکی از اصلی ترین الزامات ورود به رشته پرستاری داشتن دیپلم از یک مدرسه و یا کالجی معتبر است . مونا در این ویدیو از شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه برای شما بیشتر خواهد گفت.

همچنین به خاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در تمامی روزهای هفته پاسخگوی سوالات شما می باشند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل پرستاری در فرانسه
تحصیل پرستاری در فرانسه

به صورت کلی برای ورود به دانشگاه های این کشور شما باید 12 سال مدرسه را با نمرات خوب گذرانده باشید . در حال حاضر تعداد دانشجویانی که می توانند هر ساله در رشته پرستاری تحصیل کنند، محدود بوده و از همین رو تقریبا رقابت برای ورود به رشته های پرستاری در فرانسه زیاد است.

تعداد دانشجویانی که هر دانشگاه می تواند قبول کند، با سهمیه ای که توسط وزارت بهداشت اعلام شده، تعیین می شود و سپس هر دانشگاه با توجه به میزان سهمیه خود برخی از الزامات مانند معدل یا آزمون را برای انتخاب بهترین متقاضیان از بین دانشجویان انجام می دهد.

امروزه زبان تحصیل پرستاری در فرانسه، فرانسوی بوده و از همین رو دانشجویان باید قبل از اپلای پرستاری فرانسه، مهارت های خود را در زبان فرانسوی تقویت کنند؛ یکی از بهترین راه ها برای یادگیری فرانسوی، گذراندن دوره های زبان در خود کشور بوده زیرا می توانید با قرار گرفتن در محیط روزمره راحت تر و سریع تر اصلاحات مربوط به زبان را فرا بگیرید.

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط گذراندن این دوره ها حتما همین حالا با لمس عنوان دوره های زبان در فرانسه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

ادامه تحصیل پرستاری در فرانسه

ادامه تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیلی در این کشور بوده و هر ساله بیش از 25000 پرستار جدید به نیروی کار در فرانسه می پیوند، از همین رو این سوال برای بیشتر علاقه مندان به تحصیل یا حتی افرادی که در حال حاضر در کشورمان مشغول به تحصیل پرستاری هستند پیش می آید که آیا امکان ادامه تحصیل پرستاری در فرانسه وجود دارد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر امکان رها کردن تحصیل در ایران و سپس ادامه آن در فرانسه وجود نداشته و شما باید برای تحصیل در این کشور از ابتدا دوره تحصیلی پرستاری را آغاز کنید، از همین رو توصیه می کنیم پس از پایان هر دوره تحصیلی برای مقطع بعدی درخواست دهید.

برای مثال شما می توانید با گذراندن 12 سال تحصیلی در ایران یا کشور های دیگر و کسب مدرک تحصیلی معتبر، برای دانشگاه های این کشور درخواست دهید یا اینکه تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی گذرانده و سپس روند اپلای پرستاری فرانسه را برای کارشناسی ارشد انجام دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان پرستاری در فرانسه

یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل پرستاری در فرانسه امکان تحصیل به صورت رایگان بوده، با توجه به اینکه امروزه هزینه های تحصیل یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بوده و باعث شده تا دانشجویان نتوانند به صورت آزادانه به تحصیل در رشته تحصیلی مورد علاقه خود بپردازند.

دولت این کشور سیاست هایی را اتخاذ کرده که در آن دانشجویان بتوانند بهص ورت رایگاه و در نتیجه با خیالی آسوده به تحصیل پرستاری بپردازند.

هرچند تحصیل رایگان پرستاری در فرانسه و دوره های ارائه شده در این برنامه تنها به زبان فرانسوی تدریس شده و دانشجویان برای اینکه بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، باید بر زبان فرانسه تسلط داشته باشند.

از راه های بسیار عالی برای تحصیل مقرون به صرفه و گاها رایگان، بهره مندی از بورسیه های تحصیلی می باشد؛ با توجه به اینکه دانشگاه های این کشور بورسیه های بسیار متنوعی را در اختیار دانشجویان داخلی و بین المللی قرار می دهد.

شما می توانید با داشتن عملکرد تحصیلی بسیار خوب و سپس با دریافت یکی از این بورسیه های تحصیلی تا حد زیادی از پس هزینه های تحصیلی برآیید.

در نهایت شما می توانید با کار دانشجویی حین تحصیل و تلاش بیشتر، بخشی دیگر هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنید.

چنانچه علاقه به کار در این کشور داشته اما از قوانین کار حین تحصیل و همچنین شرایط کاری اطلاعی ندارید، توصیه می کنیم همین حالا مقاله صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه را مطالعه فرمایید.

تحصیل ارشد پرستاری در فرانسه

تحصیل ارشد پرستاری در فرانسه از یک تا چهار سال به طول انجامیده و در حال حاضر 6 برنامه کارشناسی ارشد پرستاری در 6 دانشگاه در فرانسه ارائه شده که دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به شرایط و ترجیحات خود یکی از این برنامه ها را انتخاب کنند.

دانشجویان بین المللی که تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاهی معتبر گذرانده اند، می توانند با انتخاب دوره های کارشناسی ارشد فرانسه، بر اساس آخرین متد روز دروس مختلف را فرا گرفته و در طی این دوره تحصیلی تجربیات خود را گسترش دهند.

مطالعات در سطح کارشناسی ارشد پرستاری در این کشور شامل مطالعه تخصصی در یک زمینه تحقیقاتی یا یک حوزه حرفه ای می باشد؛ امروزه دانشگاه های فرانسه تخصص های بسیار زیادی را ارائه داده که از مهم ترین آنها می توان به پرستاری بزرگسالان – باروتولوژی، پرستاری خانواده، پرستاری نوزادان، پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت روانی روانپزشکی و پرستاری بهداشت زنان اشاره کرد.

تحصیل ارشد پرستاری در فرانسه

یقینا کسب مدرک کارشناسی ارشد تحصیل پرستاری در فرانسه نشان دهنده تسلط بالاتر بر دروس و همچنین حرفه کاری شما بوده و باعث شده تا در آینده و در حین کار بتوانید عکس العمل بهتری را از خود نشان دهید؛ امروزه برای فارغ التحصیلی از این مقطع باید یک پایان نامه نوشته و از آن دفاع کنید؛ این پایان نامه در واقع مقاله ای طولانی بوده که اوج تحقیقات تخصصی شما را نشان می دهد.

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در فرانسه نیز می تواند انتخابی ایده آل باشد که در زیر به دو مورد پرطرفدار آن پرداخته ایم:

زبان تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

با توجه به اینکه فرانسه جزو کشورهایی بوده که در آن استفاده از زبان انگلیسی خیلی رایج نیست، برای تحصیل در این کشور و برقراری ارتباط با مردم حین اقامت، باید حتما مهارت های زبان فرانسوی خود را گسترش دهید . به صورت کلی زبان تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، زبان فرانسوی بوده و میزان تسلط شما به این زبان عموما به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد.

برای مثال هنگام درخواست تحصیل پرستاری در دانشگاه پاریس میزان تسلط شما به این زبان و مهاجرت های زبان شما در سطح نوشتاری و مکالمه زبان فرانسه با شرکت در یک آزمون سه ساعته ارزیابی می شود . آزمون های زبان مشابهی برای ورود به اکثر دانشگاه های فرانسه وجود داشته و از همین رو یادگیری فرانسوی یکی از مهم ترین گام ها برای تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه می باشد.

همچنین تمامی متقاضیان مایل به تحصیل رایگان در رشته پرستاری در این کشور، پس از گذراندن دوره یک ساله زبان فرانسه و رسیدن به سطح C1، می توانند وارد این دوره شوند؛ اما چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را داشته باشید، آشنایی با زبان فرانسه در حد سطح B2 برای درک دوره ها کافی می باشد.

چنانچه قصد داشته تا در دانشگاه های خصوصی این کشور به تحصیل پرستاری در فرانسه به زبان انگلیسی بپردازید، باید مدرک معتبری مبنی بر تسلط خود به زبان انگلیسی ارائه دهید؛ به این منظور در مقطع کارشناسی داشتن آیلتس 6 و در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری داشتن آیلتس 6.5 ضروری است.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه

امروزه کشور فرانسه به دلیل هزینه های مقرون به صرفه شهریه و کیفیت برنامه های آموزشی یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای رشته پرستاری می باشد؛ شهریه دانشگاه ‌ها و کالج ‌های فرانسه در هر سال تحصیلی از 3370 تا 10000 دلار متغیر می باشد؛ در جدول زیر میزان هزینه تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه در دانشگاه های شهرهای مختلف را مشاهده می کنید.

نکته حائز اهمیت این بوده که جدا از هزینه های تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرید؛ هر چند مانند شهریه دانشگاه، هزینه زندگی نیز عموما به شهری که قصد زندگی در آن را دارید، بستگی داشته، اما شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با برآورد هزینه های زندگی در کنار این مقاله عنوان هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را مطالعه فرمایید.

شهر هزینه (یورو) شهر هزینه (یورو)
لومبرون 5097 ویلتانز 939
مولوز 930 کئور 1310
استراسبورگ 2304 رنس 323
کرتی 396 پاریس 9206

تحصیل پرستاری در فرانسه گامی مهم جهت دستیابی به پیشرفت تحصیلی و حرفه ای بوده که می تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند؛ از همین رو شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط و همچنین آگاهی از روند مهاجرت تحصیلی به این کشور، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس بوده یا همین حالا با مطالعه مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه تمامی روند مهاجرت تحصیلی را به صورت کاملا رایگان مورد بررسی قرار دهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پرستاری در فرانسه

با تحصیل پرستاری در فرانسه دریچه های جدیدی از موفقیت به روی شما گشوده می شود و در صورتی که در این رابطه سوالی دارید ، آن را با مشاورین ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید و در کوتاه ترین زمان به پاسخ برسید.

امروزه کشور فرانسه به دلیل هزینه های مقرون به صرفه شهریه و کیفیت برنامه های آموزشی یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای رشته پرستاری می باشد.

به صورت کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان فرانسه رایگان بوده و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید سالانه بین 3370 تا 10000 دلار بپردازند.

بله شما می توانید با تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان به تحصیل بپردازید.

امروزه آشنایی با زبان فرانسه در حد سطح B2 برای درک دوره ها و ورود به اکثر دانشگاه های این کشور کافی می باشد.

در پایان نیز از شما دعوت می کنیم تا تجربه دریافت ویزای فرانسه در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور فرزاد رادنیا
نمایش ویدیو درباره کاور سروناز مشایخ
نمایش ویدیو درباره کاور حسین عبدلی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا سعیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه