سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا یکی از بهترین و مناسب ترین روش های مهاجرت به این کشور و در نتیجه آن دستیابی به اقامت دائم می باشد که با توجه به اوضاع اقتصادی بسیار مساعد و رو به پیشرفت این کشور مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است. در این مقاله تیم مشاورین آی مهاجرتی تمامی روش های سرمایه گذاری در کانادا را برای شما عزیزان توضیح خواهند داد.

البته نکته مهمی که در همین ابتدای مطلب باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر برخی از روش های سرمایه گذاری در کانادا برای شهروندان کشورمان در دسترس نیست یا فعلا از سوی دولت این کشور به حالت تعلیق درآمده اند. 

سرمایه گذاری در کانادا

شرایط سرمایه گذاری در کانادا بدین صورت است که متقاضی باید حداقل مدت 2 تا 5 سال سابقه و تجربه مدیریت در زمینه مورد سرمایه گذاری را داشته باشد.

فهرست مطالب

خوشبختانه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری می تواند آینده ای بسیار خوب را برای شما به ارمغان آورد که با مطالعه این مقاله تا انتها به خوبی از آن مطلع خواهید شد . همچنین با کلیک بر روی مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا می توانید سایر روش های مهاجرت به این کشور را به خوبی دریابید.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است که هر کدام از این روش ها نیاز به شرایط، قوانین و مراحل خاص خود را دارند، البته باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت از تمامی روش ها امکان پذیر نیست و تمامی روش های سرمایه گذاری در کانادا به اخذ اقامت دائم ختم نمی شود که باید به خوبی از آنها مطلع شوید.

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
  • سرمایه گذاری از طریق استارت‌آپ
  • سرمایه‌گذاری از طریق برنامه های استانی (PNP)
  • سرمایه گذاری از طریق ETF ها
  • سرمایه گذاری از طریق گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC)
  • سرمایه گذاری از طریق اوراق پس‌انداز
صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
سرمایه گذاری در کانادا

به طور کل از طریق روش های زیر امکان سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد: 

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
  • سرمایه گذاری از طریق استارت‌آپ
  • سرمایه‌گذاری از طریق برنامه های استانی (PNP)
  • سرمایه گذاری از طریق ETF ها
  • سرمایه گذاری از طریق گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC)
  • سرمایه گذاری از طریق اوراق پس‌انداز

شرایط سرمایه گذاری در کانادا توسط دولت این کشور مشخص شده اند و بدین صورت است که متقاضی باید حداقل مدت 2 تا 5 سال سابقه و تجربه مدیریت در زمینه مورد سرمایه گذاری را داشته باشد. همچنین باید بتوانید حداقل مبلغ تعیین شده برای شروع سرمایه گذاری را نیز تامین نمایید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک یکی از روش هایی است که برای خریداران ملک در این کشور از تمام نقاط دنیا در دسترس است. اما باید مد نظر قرار دهید که متاسفانه اقدام از این طریق به هیچ عنوان تابعیت یا اقامت دائمی کانادا را برای شما به ارمغان نمی آورد و فقط می توان به آن به عنوان یک منبع کسب درآمد و سود نگاه کرد.

البته این روش به همین سادگی ها نیز نبوده و شما باید اطلاعات جامعی در رابطه با آن داشته باشید. مشاورین آی مهاجرتی در مطلب خرید ملک در کانادا تمامی شرایط لازم بازار ملک در این کشور را برای شما شرح داده اند.

سرمایه گذاری از طریق ETF ها

ETF ها همان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در کانادا هستند که در آن ها سهام، کالا و اوراق قرضه در بورس اوراق بهادار کانادا قابل معامله می باشند و ارزش آن ها همواره مانند سهام در حال کاهش یا افزایش هستند.

برای اطلاع دقیق از شرایط هریک از این روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا با کارشناسان ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در کانادا یک روش بسیار وسیع و مناسب برای اخذ اقامت و شروع بیزینس و کسب درآمد در این کشور است که به روش های مختلفی امکان پذیر است. متاسفانه این روش فعلا در دسترس نیست و دولت کانادا آن را به حالت تعلیق درآورده است.

اما باز هم توصیه ما به شما این است از آن جایی که ثبت و راه اندازی شرکت در کانادا یک روش بسیار پر متقاضی می باشد و یقینا در آینده این تعلیق نیز برطرف می شود؛ حتما مطلب ثبت شرکت در کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا

همانطور که گفتیم تمامی روش های سرمایه گذاری در کانادا که در بالا نام بردیم نمی تواند باعث اخذ امتیازات ویزا و اقامت دائم برای متقاضیان شود و حتی در روشی مانند خرید ملک نیز شما باید به روشی دیگر ، موفق به دریافت ویزای موقت برای حضور در این کشور شده و در نهایت پس از حضور در کانادا برای خرید ملک اقدام کنید.

اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری نیاز به اخذ مشاوره های دقیقی با توجه به اهداف و شرایط شما دارد که حتما بهترین کار مشاوره با افراد متخصص و باتجربه فعال در این حوزه است. در ادامه روش هایی که اقدام از طریق آن ها می تواند باعث اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا شود را مشاهده می کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی

هر استان کانادا با توجه به نیازهای کاری و شغلی خود هر ساله با ارائه برنامه های سرمایه گذاری که به نوعی پیشنهاد محسوب می شود باعث جذب افرادی می گردد که در این زمینه ها دارای تخصص می باشند. بدین صورت دقیقا در هر ایالت در زمینه ای که نیاز به سرمایه گذار و نیروی کار ماهر و متخصص است؛ جذب سرمایه و متخصص انجام می شود.

اخذ اقامت سرمایه گذاری کانادا از این طریق یکی از بهترین روش ها و پر متقاضی ترین ها در میان افراد علاقمند مهاجرت به این کشور می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس یکی از روش های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است که بسیاری آن را همان نوعی ثبت شرکت در این کشور می دانند. در این روش شما به جای ثبت شرکت جدید، شرکتی از قبل ثبت شده و در حال فعالیت را خریداری می کنید.

این روش نیاز به مبلغ بالایی برای سرمایه گذاری می باشد و در گاهی موارد باید حتی بیش از 200 هزار دلار را نیز برای خرید بیزنس خود هزینه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

اگر به فعالیت های ورزشی، هنری و فرهنگی مشغول هستید و به مهاجرت کانادا نیز فکر می کنید، مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی یکی از بهترین روش ها برای شما می باشد. این روش را با نام ویزای هنرمندان و ورزشکاران نیز می شناسند و افراد هنرمند و ورزشکار بسیاری از این طریق به کانادا نقل مکان کرده اند.

البته مهم ترین شرط دستیابی به این هدف داشتن حداقل 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته و امکان تامین مالی و پرداخت هزینه های زندگی برای حداقل 6 ماه زندگی در این کشور می باشد.

Self employment

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری در کانادا

توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در کانادا برای هر روش علاوه بر مدارک عمومی ، نیازمند مدارکی به طور خاص برای هریک از روش های موجود می باشد که باید حتما با توجه به شرایط روز از آنها اطلاع کافی کسب نمایید . به همین خاطر حتما با توجه به روش مد نظر خود با کارشناسان ما در تماس باشید تا از جزئی ترین آنها مطلع شوید . به طور کلی مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری در کانادا شامل موارد زیر می باشد:

  • سابقه مرتبط با فعالیت یا مدیریت در زمینه مربوطه که می تواند 2 تا 5 سال باشد.
  • مدارک هویتی و سجلی معتبر با ترجمه کامل
  • پاسپورت معتبر
  • حداقل سرمایه مورد نیاز که با توجه به روش های مختلف متفاوت است.
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت بین المللی
  • مدرک زبان ( برای روش هایی مانند خود اشتغالی و استارتاپ)

دقت کنید که دولت کانادا در بررسی مدارک خواسته شده بسیار سخت گیر بوده و هرگونه اشتباه یا نقص را عمدی تلقی نموده و درخواست شخص متقاضی را به طور قطع رد می نماید. پس دقت لازم را در تهیه و ارسال مدارک خود به صورت کامل به عمل آورید.

برای رسیدن به سرمایه گذاری موفق خوب است که با مطالعه عناوین زیر شناخت خوبی از کشور کانادا داشته باشید:

شهرهای مناسب کانادا برای سرمایه گذاری

اقامت سرمایه گذاری کانادا در عین سادگی می تواند در برگیرنده نکاتی مهمی باشد که شاید چندان مهم به نظر نرسد اما تاثیر بسیاری در موفقیت سرمایه گذاری شما در این کشور داشته باشد . یکی از مهم ترین این موارد انتخاب شهرهای مناسب کانادا برای سرمایه گذاری می باشد.

شاید در وهله اول کانادا مکانی مناسب برای شروع کار و سرمایه گذاری به نظر آید که قطعا همین طور است اما باید توجه کنید که معمولا هر نوع سرمایه گذاری در مناطقی خاص می تواند بسیار مثمر ثمرتر واقع شود و رشد بهتری را برای بیزنس شما فراهم کند. شناخت این مناطق با توجه به هدف شما بسیار مهم است.

جدول زیر اطلاعات مناسبی در این زمینه را به شما منتقل خواهد کرد که البته برای اطلاع از موارد خاص سرمایه گذاری در کانادا یا انتخاب شهری خاص می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

Suitable cities to invest in Canada

شهر

زمینه مناسب سرمایه گذاری

تورنتو

رسانه، انتشارات، مخابرات، فناوری اطلاعات، فیلم، ، هتل داری، املاک، صنایع تولید و عرضه مواد غذایی

ونکوور

صنعت گردشگری، موسسات آموزشی، صنایع فیلم سازی و موسیقی، توسعه نرم‌افزار، بیوتکنولوژی، هوافضا، توسعه بازی‌های ویدیویی، استودیوهای انیمیشن و تولید تلویزیون

مونترال

هوافضا، حمل و نقل، مالی، داروسازی، فناوری، طراحی، آموزش، هنر، فرهنگ، گردشگری، غذا، مد، ساخت بازی های ویدیویی، فیلم

کلگری

هوافضا، تجارت کشاورزی، صنایع خلاق، انرژی و محیط‌زیست، خدمات مالی، رسانه‌های دیجیتال تعاملی، علوم زیستی، فناوری، حمل‌ونقل و تدارکات.

حداقل سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت

همانطور که گفتیم اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر است که هر یک از این روش ها در ابتدا جهت اخذ ویزا، شروع و راه اندازی کار نیاز به یک حداقل سرمایه دارند , این میزان را می توانیم به نوعی حداقل سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت بنامیم.

خوشبختانه می توانیم بگوییم که سرمایه گذاری در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و یا آمریکا و کانادا نیاز به مبالغ کمتری دارد که این موضوع یکی از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار جهت انتخاب و توجه سرمایه گذاران خارجی به این کشور بوده است. در جدول زیر ما حداقل مبالغی که شما لازم دارید تا بتوانید در روش های منجر به اخذ اقامت دائم این کشور سرمایه گذاری کنید را مشاهده می نمایید:

روش سرمایه گذاری

حداقل سرمایه لازم

استارتاپ

75 هزار تا 200 هزار دلار

سرمایه گذاری استانی

300 هزار دلار

کارآفرینی

100 هزار دلار

خوداشتغالی

30 هزار دلار

خرید بیزنس

با توجه به نوع بیزینس متفاوت است اما معمولا بالای 150 هزار دلار نیاز است.

خوب است به شما یادآور شویم که حتما سرمایه گذاری با مبالغ بالا دلیلی بر موفقیت بالا و یا شانس بیشتر موفقیت در این امر نیست، بلکه داشتن یک مشاور باتجربه و متخصص که سابقه سرمایه گذاری یا مشارکت و به انجام رساندن موفقیت آمیز این کار داشته باشد؛ تاثیر بسیاری در نتیجه بخش بودن سرمایه گذاری شما خواهد داشت.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

انتخاب بهترین سرمایه گذاری در کانادا بستگی بسیاری به شرایط، اهداف، برنامه و بودجه متقاضیان دارد و هر روش نمی تواند برای تمامی افراد مناسب باشد و یا هر فردی نمی تواند از تمامی روش های موجود به نتیجه ایده آل خود برسد. ضمن اینکه همانطور که متوجه شدیم روش های مختلف سرمایه گذاری در کانادا دارای برخی تفاوت های اساسی و تعیین کننده ای با یکدیگر هستند.

پس انتخاب این موضوع فقط توسط افراد متخصص و باتجربه در این زمینه امکان پذیر است که کاملا مدارک و شرایط شما را بررسی کرده و با تسلط به اطلاعات و تجربه ای که در این زمینه دارند؛ بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت را برای شما عزیزان انتخاب کنند.

اما به طور کلی اگر بخواهیم در نظر بگیرم باید بگوییم که روشی مثل سرمایه گذاری استارتاپ بسیار مورد استقبال دولت کانادا است و کمک های بسیاری از سوی آنان به سرمایه گذاران می شود؛ اما نیاز به یک ایده بسیار خاص و ناب دارد . یا خرید یک بیزینس آماده بسیاری از محدودیت ها و دردسرهای شما را کم می کند اما نیاز به بودجه اولیه هنگفتی دارد.

خرید ملک در کانادا فورا برای شما درآمدزایی خواهد کرد و اصلا پیچیدگی خاصی نداشته و نیازمند دریافت مجوزهای ویژه ای نخواهید بود ، اما در مقابل هیچ امتیاز اقامتی را به همراه ندارد . با توجه به این موارد می توان گفت مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی ، سرمایه گذاری استانی و ثبت شرکت برای اکثر متقاضیان در دسترس بوده و می تواند ایده آل باشند و حتی به عنوان بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری انتخاب شوند.

سرمایه گذاری در بورس کانادا

بازار بورس کانادا دومین بازار معاملات قدیمی جهان است که به عنوان یکی از برترین بازارهای بورس جهان شناخته می شود و سرمایه گذاری در آن بسیار انتخاب ایده آلی می باشد. سرمایه گذاری در بورس کانادا یکی از روش هایی است که متخصصین و افراد با دانش در زمینه بازارهای بورسی همواره به آن رغبت نشان می دهند.

افراد خارجی و غیر کانادای نیز می توانند سهام و اوراق قرضه کانادا را به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار (TSX)، بورس ملی کانادا (CSE)، از طریق صندوق های مبادله ارز و یا از طریق سپرده گذاری آمریکایی (ETF) خریداری کرد و به مبادله آن ها بپردازند و به سودهای مناسبی برسند.

البته در اینجا نیز باید یادآوری کنیم که دولت کانادا نزدیک به 5 سالی است که خرید و فروش اوراق قرضه را برای برخی از شهروندان خارجی غیر قابل دسترس کرده و همچنین خرید و فروش سهام نیز به همین ترتیب با برخی از محدودیت ها مواجه است که شهروندان کشورمان نیز با این محدودیت ها و ممنوعیت ها مواجه هستند.

پس در وهله اول برای جلوگیری از دردسر و مشکلات موجود در این روش سرمایه گذاری در کانادا، توصیه می کنیم سایر روش ها را انتخاب نمایید؛ یا اگر به طریقی امکان دور زدن محدودیت ها را دارید حتما با متخصصین ما در میان گذاشته تا با تمامی خطرات یا معایب و مزایای این مورد آشنا شوید.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

به دست آوردن اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به چندین روش که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره کردیم امکان پذیر است که ثبت شرکت یکی از بهترین این روش ها می باشد . اما جدای از روش ثبت شرکت روش های سرمایه گذاری استانی، استارتاپ، خرید بیزینس آماده، کارآفرینی و خوداشتغالی بهترین روش های موجود می باشند.

دریافت اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری نیاز به یک بررسی مفصل دارد که به تنهایی از عهده هر فردی خارج است و ما نیز در این مقاله فقط به طور خلاصه و عمومی برای تمامی افراد شرایط آن را بررسی کردیم. ضمن اینکه دقت داشته باشید که اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری یک روش ارزان مهاجرت به این کشور نیست و بالعکس جز روش های گران اما موفقیت آمیز و تضمین شده شناخته می شود.

مطلب شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا نیز اطلاعات بسیار کاملی را در رابطه با شرایط کلی کار و درآمدزایی در این کشور را در اختیار شما قرار می دهد که توصیه می شود این مطلب را مطالعه نموده و سپس به بررسی روش های سرمایه گذاری در کانادا مشغول شوید.

در نهایت اگر سوال یا ابهامی در رابطه با سرمایه گذاری در کانادا دارید ، حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و یا به صورت حضوری در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز از اطلاعات و راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در کانادا

همانطور که گفته شد روش سرمایه گذاری در کانادا برای اخذ اقامت، روش آسانی نیست و برای اقدام در این راستا، دانستن تمامی نکات و شناخت موانع امری ضروری است. سوالاتی که در ادامه می خوانید پرتکرارترین مواردی است که برای مشتریان ما در این مسیر ایجاد شده و ما به آن ها پاسخ داده ایم.

 خیر، متاسفانه دولت برای این روش از سرمایه گذاری در کانادا هیچ گونه امتیاز اقامتی در نظر نگرفته است.

این موضوع بستگی به نوع روش سرمایه گذاری شما در این کشور دارد، برخی روش ها منجر به صدور ویزای اقامت دائم این کشور خواهند شد.

انتخاب بهترین روش این اقدام بستگی به شرایط شخصی متقاضیان دارد؛ اما می توان گفت به طور کلی و برای عموم متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی، از طریق سرمایه گذاری استانی و ثبت شرکت بهترین روش های اقدام از این روش هستند.

این موضوع نیز بستگی به روش انتخابی شما دارد و هر روش نیازمند یک حداقل مبلغ تعیین شده برای شروع سرمایه گذاری می باشد که در طول مقاله به آن پرداختیم؛ مقاله ما را مطالعه فرمایید تا سایر موارد مورد نیاز را نیز بشناسید.

بله این امکان در روش های مختلف تعبیه شده و فرد سرمایه گذار با ارائه مدارک و داشتن شرایط خاص و معلوم می تواند برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود ویزای اقامتی کانادا را همراه با مهاجرت خود اخذ نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه