شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا

شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا یکی از اصلی ترین مواردی است که تمامی دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور باید از آن اطلاع داشته باشند . مراقبت های بهداشتی در اسپانیا کیفیت بالایی داشته و برای همگان در دسترس است. 

همه افراد بدون توجه به ملیت یا توانایی پرداخت ارائه می توانند از مراقبت های پزشکی اورژانسی بهره مند گشته و با توجه به نوع بیمه انتخابی از پرداخت هزینه های گزاف معاف شوند.

شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا

استفاده از بیمه های دانشجویی در اسپانیا به شما این امکان را می دهد که با حداقل هزینه از پوشش های درمانی ضروری بهره مند شوید.

فهرست مطالب

شما عزیزان به عنوان دانشجویانی که از کشورمان ایران اقدام می کنید باید قبل از عزیمت به این کشور یک طرح درمانی دانشجویی را انتخاب کنید که به مدت زمان دوره تحصیلی که در این کشور اقامت دارید ، شما را تحت پوشش قرار دهد . 

از این رو توصیه می شود تا از تمامی جزئیات لازم در رابطه با بیمه دانشجویی در اسپانیا مطلع شده و ضمن مشورت با کارشناسان آی مهاجرتی روند دریافت ویزا را برای خود آسانتر ساخته و از بابت سکونت در اسپانیا نیز آسوده خاطر شوید.

خوب است دقت داشته باشید که تحصیل در این کشور علاوه بر بیمه درمانی جنبه های مختلفی دارد که توصیه می کنیم از آنها مطلع شوید ، مطالعه عنوان صفر تا صد تحصیل در اسپانیا هر آنچه را که در این رابطه بخواهید در اختیارتان قرار می دهد.

انواع بیمه دانشجویی در اسپانیا

راحتی و انعطاف پذیری بیمه مسافرتی دانشجویی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کشورهای اروپایی سفر کرده و تمامی هزینه های بهداشت و درمان خود را پوشش دهید . شما نه تنها برای اورژانس و بازگشت به کشور بلکه برای معاینات منظم و هزینه های پزشکی روزانه نیز پوشش دارید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا + پادکست

دانشجویان بین المللی باید با انتخاب یک نوع بیمه دانشجویی ، از پوشش درمانی در طول دوره تحصیل خود بهره مند شوند.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا
شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا

انواع بیمه دانشجویی در اسپانیا به دو دسته کلی تقسیم می شود که مهاجرین با توجه به شرایط خود می توانند از آن استفاده کنند . اکثریت اسپانیایی ها و مهاجران از سیستم بهداشت ملی اسپانیا ( SNS ) که مخفف Sistema Nacional de Salud است ، استفاده می کنند که در سطح ملی اجباری است اما هر یک از 17 منطقه به صورت خودمختار سیستم را در سطح محلی پیاده سازی و اجرا می کنند.

این سیستم مخصوص شهروندان و دانشجویان زیر 26 سال از اتحادیه اروپا می باشد که همه هزینه های بهداشتی مانند آمبولانس‌ها ، دندانپزشکان و هزینه ‌های داروخانه را پوشش نمی دهد و بسیاری ترجیح می دهند تا با استفاده از شرکت های خصوصی بیمه دانشجویی در اسپانیا هم خدمات بیشتری دریافت کرده و هم در کوتاهترین زمان ممکن درمان شوند.

البته دولت اسپانیا برای کسانی که واجد شرایط پوشش رایگان SNS نیستند ، یک بیمه عمومی ویژه با پرداخت ماهانه به نام Convenio Especial ارائه می دهد . این طرح دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی را به جز نسخه پوشش می دهد.

شرایط بیمه خصوصی اسپانیا

شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا به صورت خصوصی به طور گسترده برای دانشجویان در دسترس است و می توان آن را به راحتی به صورت آنلاین خریداری کرد . شرایط بیمه خصوصی اسپانیا به سن ، جنسیت ، نیازهای سلامتی ، نوع بیمه ، روند پرداختی و شرکت ارائه دهنده بستگی دارد و در صورت نیاز به درمان های خاص بهتر است برای بیمه تکمیلی ثبت نام کنید.

شرایط بیمه خصوصی اسپانیا

با ثبت نام در یک بیمه شما کارت بهداشت عمومی یا TSI را با درخواست در نزدیکترین مرکز بهداشت ایالتی دریافت خواهید کرد و هر بار که به کلینیک یا بیمارستان مراجعه می کنید یا نسخه ای می گیرید باید آن را ارائه دهید . TSI شما برای هر چهار سال معتبر است.

اگر برای درمان برنامه ‌ریزی نشده‌ای می‌روید ، ممکن است از شما خواسته شود که تمام هزینه ‌ها را از قبل پرداخت و پس از بازگشت به خانه از شرکت بیمه خود باز پرداخت مطالبه کنید.

اگر درمان شما برنامه ریزی شده باشد ، ممکن است پیش پرداختی بپردازید و سپس بقیه درمان را انجام دهید . معمولاً فقط برای درمان هایی که تحت برنامه خود حق دریافت آن ها را در خانه دارید ، مجاز به بازپرداخت هستید.

البته هر شهر می تواند میزبان شرکت های خاصی در زمینه بیمه باشد که آن را در فهرست بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار می دهد ، با خواندن این عنوان مطالب مفیدی را در رابطه با تحصیل در کشور اسپانیا خواهید فهمید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

هنگامی که در یکی از دانشگاه های اسپانیا پذیرش می گیرد ، ملزم به اقدام جهت دریافت بیمه دانشجویی در اسپانیا هستید . اما باید دقت داشته باشید که بیمه های مختلف دیگری مانند بیمه مسافرتی نیز وجود دارد که می تواند شما را گمراه سازد.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی در این است که بیمه مسافرتی نوعی بیمه درمانی است که انواع اورژانس های پزشکی را در رابطه با سفر و رفت و آمد به این کشور پوشش داده و از الزامات دریافت ویزا به شمار می رود.

دریافت بیمه مسافرتی دانشجویی اسپانیا به عنوان یک برنامه پشتیبان برای موارد بهداشتی امری ضروری و اجباری است که ثابت می کند بیمه شما حداقل 30000 یورو را بابت هرگونه حادثه مرتبط با سلامتی مانند بازگشت به کشور در صورت مرگ پوشش می دهد.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

اما شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا برای اقامت طولانی مدت در این کشور طراحی شده و شما که می خواهید بیش از سه ماه در این کشور زندگی کنید ، به بیمه مسافرتی بلند مدت دانشجویی نیاز دارید تا نگران هزینه های غیرمنتظره نباشید و تمام طول تحصیل تحت پوشش قرار بگیرید.

نام شرکت های بیمه در اسپانیا

هم اکنون تعداد و نام شرکت های بیمه در اسپانیا بیش از 200 مورد است . به عنوان مثال Sanitas یکی از محبوب ‌ترین نوع شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا به نام Sanitas International Students Plan را ارائه می‌کند که فقط حدود ۳۴ تا ۴۵ یورو در ماه هزینه دارد . بیمه درمانی عمومی برای مهاجران و دانشجویان بین المللی در اسپانیا بسته به طرح پوششی که انتخاب می کنید ، می تواند بین 30 تا 200 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

علاوه بر این ، شرکت های بیمه اسپانیایی بیشتری مانند بیمه Adeslas، Axa ، ASISA و DKV خدمات خوبی به دانشجویان بین المللی و مهاجران ارائه می دهند . این شرکت ها مراقبت های بهداشتی مانند معاینه اولیه ، تخصص های پزشکی ، عمل های جراحی ، بستری در بیمارستان ، اورژانس های خارج و داخل کشور ، نظر دوم کارشناسان بین المللی و پوشش دندانپزشکی را با کیفیت بالا بدون لیست انتظار ارائه می دهند.

دقت داشته باشید که هیچ پاسخ درستی در مورد اینکه بهترین بیمه دانشجویی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی و مهاجران کدام است وجود ندارد ، زیرا همه چیز به نیازها و شرایط شخصی شما بستگی دارد . با این حال ، اگر به دنبال یک ارائه دهنده عالی متخصص در بیمه سلامت دانشجویان و بیمه درمانی مهاجران اسپانیا هستید ، Sanitas همیشه ایده خوبی برای تماس است . این شرکت بزرگترین بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا هستند که که در بیش از 190 کشور جهان شعبه دارد.

در مقالات زیر نیز می توانید فیلدهای پرطرفدار تحصیلی در اسپانیا را مطالعه نمایید:

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا

همانگونه که گفتیم دریافت بیمه دانشجویی یکی از الزامات اصلی دریافت اقامت موقت است و بسیاری از رد درخواست ها به دلیل مناسب نبودن بیمه درمانی اتفاق می افتد . خوب است بدانید که اخذ بیمه های خصوصی بسیار مورد توجه سفارت قرار گرفته و بیمه های توریستی یا مسافرتی برای درخواست اقامت کارایی ندارند . از اصلی ترین شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا پوشش تمام هزینه های ویزیت فارغ از ماهیت بیماری است . به این معنی که شما مجبور نیستید هر بار که به پزشک یا بیمارستان می‌روید پولی بپردازید . مورد دوم بهره مندی از یک طرح درمان برای دوره ای مشخص است . در واقع بیمه شما باید تمام بیماری ها را به صورت یکسان پوشش دهد .شما نیاز به یک بسته کامل پوشش بستری در بیمارستان یا هر نوع حمل و نقل پزشکی دارید که در سراسر قلمرو اسپانیا معتبر باشد.

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا

همچنین شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا باید در تمام مدت اقامت شما در کشور معتبر باشد . بسیار مهم است که بدانید قرارداد بیمه درمانی تان به کارت اقامت گره خورده و از این نظر قرارداد با شرکت بیمه باید در تمام مدت اعتبار مجوز شما معتبر باشد . از این رو در زمان تمدید اقامت خود باید کارت بیمه تان را نیز تمدید کنید . همچنین بیمه انتخابی باید مواردی همچون بازگشت به وطن در صورت بروز هرگونه حادثه از جمله مرگ را پوشش دهد.

بیمه های درمانی مهم در اسپانیا

در شرایط اخذ بیمه دانشجویی اسپانیا اگر به بیمه خدمات درمانی خصوصی نیاز دارید ، باید محصول “Sin Copago” یا “No Co-Payment” باشد . استفاده از برخی شرکت های مهم درمانی در اسپانیا می تواند روند دریافت ویزا و سپس خدمات در این کشور را برایتان آسان تر سازد .

به عنوان مثال بیمه درمانی Repatriation و یا بیمه بازگشت همه نیازها از جمله حمل و نقل ناشی از فوت یک شخص حقیقی از یک کشور خارجی در اسپانیا را پوشش می دهد و بسیار برای سفارت داشتن این بیمه مهم تلقی می شود.

هزینه بیمه در هر یک از شرکت ها می تواند بخشی از مجموع هزینه های زندگی در این کشور به شمار برود که توصیه می کنیم تا با مراجعه به عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا به صورت دقیق از آنها مطلع شوید.

Important Health Insurance

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در اسپانیا

تا به اینجا در رابطه با بیمه دانشجویی برای شما صحبت نمودیم اما خوب است مدنظر داشته باشید که مهاجرین با اهداف مختلف مانند کار ، سرمایه گذاری و غیره به این کشور قدم می گذارند که هر یک بیمه های خاص خود را دارند . اساساً سه نوع مختلف بیمه درمانی در قلمرو اسپانیا وجود دارد:

نوع بیمه شرایط
بیمه دانشجویی دولتی یا خصوصی ، باید همان پوشش بهداشتی را که سیستم ملی مراقبت های بهداشتی اسپانیا ارائه می کند را دریافت کنید.
بیمه مسافرتی که به آن بیمه سلامت برای خارجی های غیر مقیم نیز می گویند.
بیمه درمانی جهت اجازه اقامت برای افراد با ویزای کار ، سرمایه گذاری و غیره صادر شده و افراد با توجه به بودجه خود و خدماتی که انتظار دارند ، نوع بیمه را انتخاب می کنند.

هر یک از این بیمه ها الزامات خاص خود را داشته و ارائه آنها برای دریافت ویزا ضروری است . اما شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا را می توان مقرون به صرفه ترین آنها دانست . زیرا با دریافت مبلغی بسیار مقرون به صرفه از اصلی ترین خدمات درمانی به مدت طولانی در اسپانیا بهره مند شده و در تمامی کشورهای حوزه شینگن نیز می توانید از آن استفاده کنید.

از جمله تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در اسپانیا این است که با انتخاب بیمه خصوصی شما این فرصت را دارید تا ترکیبی از پوشش های مورد نیاز خود را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب نیازهایتان باشد.

انتخاب بیمه مناسب در اسپانیا

به‌عنوان یک مهاجر می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که وقتی در اسپانیا هستید ، سعی کنید هزینه ‌ها را با تکیه بر مراقبت‌های بهداشتی محلی پایین نگه دارید . با این حال اگر بیمار شوید ، ممکن است دریابید که گزینه های مراقبت های بهداشتی محلی نیازهای شما را برآورده نمی کند.

بسته به شهری که در آن ساکن هستید و شرایط فردی تان این امکان وجود دارد که حق دریافت مراقبت های بهداشتی رایگان یا یارانه ای را نداشته باشید ، از این رو متحمل هزینه های پزشکی گران شوید . بنابراین قبل از سفر به اسپانیا مهم است که گزینه های خود را سنجیده و مطمئن شوید که با توجه به شرایط اخذ بیمه دانشجویی در اسپانیا به درست ترین شیوه ممکن اقدام نموده اید.

کارشناسان آی مهاجرتی ضمن آگاهی از به روزترین اطلاعات در حوزه مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی آماده اند تا با بهترین شرکت های بیمه در این کشور برای شما عزیزان قرارداد بسته و بهترین شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا را برایتان فراهم سازند. جهت هرگونه سوال با دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

البته به شما توصیه می کنیم تا به عنوان فردی علاقه مند به زندگی در اسپانیا از سایر روش های مهاجرت به این کشور نیز مطلع شوید که مطالب جمع آوری شده در عنوان شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا راهنمای بسیار خوبی برای شما عزیزان خواهد بود.

سوالات پرتکرار شرایط بیمه های دانشجویی اسپانیا

سوالات خود را درباره شرایط بیمه های دانشجویی در اسپانیا، از میان پرتکرارترین سوالات این مقاله، در ادامه پاسخ دهید و یا میتوانید از مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی به دو روش آنلاین و تماس تلفنی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز بپرسید و پاسخ بگیرید.

در بیمه دانشجویی شما از خدمات درمانی به مدت طولانی تری بهره مند می شود ، در صورتی که در بیمه مسافرتی برای کوتاه مدت و تنها برخی خدمات خاص تحت پوشش خواهید بود.

بیمه درمانی عمومی در اسپانیا برای دانشجویان می تواند از 35 تا 250 یورو با توجه به خدماتی که انتخاب میکنید ، هزینه داشته باشد.

بله ، با دریافت بیمه دانشجویی در اسپانیا می توانید به راحتی به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کنید.

در بیمه خصوصی می توانید ترکیبی از پوشش های مورد نیاز را به دلخواه خود انتخاب کنید اما در بیمه عمومی خدمات مشخص خواهد بود.

بیمه خصوصی را می توان به سن ، جنسیت ، نیازهای سلامتی ، نوع بیمه ، روند پرداختی و شرکت ارائه دهنده وابسته دانست که هزینه ماهانه را نیز تعیین می کند.

کلاینت های ما به شما خواهند گفت که تنها کافی است کشور مقصد خود را انتخاب و بقیه را به آی مهاجرتی بسپارید:

نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره کاور کوروش فولادی وندا
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه