شهرهای کشور کانادا

شهرهای کشور کانادا در سیزده استان این کشور پراکنده شده و تمامی آنها هر ساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر می باشند. از آنجایی که هر کدام از شهرهای کشور کانادا طیف مختلفی از مزایا و امکانات را به مردم ارائه می دهد، اگر قصد زندگی در این کشور را دارید، آشنایی با مهم ترین شهرهای کشور کانادا و انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط تان، راهی عالی برای شروع ماجراجویی در این کشور است.

به صورت کلی امروزه برخی از بهترین شهرهای کانادا فرصت های شغلی ، مسکن ، تحصیل و فعالیت های اوقات فراغت متنوع تری را به شهروندان ارائه می دهند . همچنین دستمزدهای بالاتری را برای برخی مشاغل در شهرهای برتر این کشور می توان یافت . برای آشنایی با شرایط کلی زندگی در هر شهر و مهاجرت به این کشور حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شهرهای کشور کانادا

تورنتو با بیش از 2.93 میلیون نفر، از نظر جمعیت بزرگترین شهر کانادا بوده و اولین انتخاب برای بسیاری از مهاجرین و دانشجویان بین المللی می باشد.

فهرست مطالب

کانادا با دارا بودن سیستم مهاجرتی آسان و باز، یکی از بهترین و محبوب ترین کشورها برای مهاجرت به شمار می رود . در واقع شهرهای این کشور با ارائه استانداردهای بهداشت و درمان و فرصت های بی ی تفریحی گزینه ای عالی برای زندگی هستند.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور با لمس عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

شهر محبوب برلینگتون

شهر محبوب برلینگتون در نزدیکی تورنتو واقع شده و مکان مناسبی برای کسانی است که علاقه دارند در شهری بزرگ و با طبیعتی فوق العاده زندگی کنند؛ این شهر بیش از 580 هکتار پارک داشته و کیفیت زندگی بسیار عالی را به شهروندان ارائه می دهد.

ساکنین برلینگتون می توانند از بهترین پیاده روی های جهان و مسیر ساحلی که در حاشیه شمالی دریاچه انتاریو لذت ببرند؛ همچنین این شهر امکانات بسیار عالی ای برای خانواده ها ارائه داده و افراد می توانند از مدارس، کالج ها و امکانات بهداشتی فراوانی بهره ببرند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

همچنین پس از تورنتو شهر برلینگتون یکی از گران ‌ترین شهرها در این رتبه‌ بندی بوده و متوسط خرید خانه تقریباً 500000 دلار هزینه دارد که چهار و نیم برابر میانگین درآمد هر خانواده می باشد . با این حال به صورت کلی این شهر از نظر نرخ بیکاری، میزان جرم و جنایت ، آب و هوای مطبوع، درآمد بالا و حمل و نقل عالی گزینه ای خوب برای زندگی به شمار می رود.

امروزه شهر برینگتون دارای پایگاه و ثبات اقتصادی گسترده ای می باشد و چشم ‌اندازها و فرصت های شغلی خوبی را برای افراد جویای کار فراهم نموده است . امروزه یافتن شغل در این شهر بسیار آسان بوده و افراد می توانند در صنایع مختلف شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند؛ وضعیت حمل و نقل در برینگتون به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا بسیار عالی بوده و با قطار سریع و سیر افراد می توانند یک ساعته خود را به تورنتو برسانند.

شهرهای کشور کانادا

گران ترین شهر کانادا

تورنتو با بیش از 2.93 میلیون نفر، از نظر جمعیت بزرگترین شهر کانادا بوده و اولین انتخاب برای بسیاری از مهاجرین و دانشجویان بین المللی می باشد؛ از آنجایی که این مورد از بهترین شهرهای کانادا خانه برخی از بزرگ ترین دانشگاه های جهان مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه رایرسون و دانشگاه یورک بوده، دانشجویان زیادی را هر ساله به خود جذب می کند.

تورنتو هر ساله پذیرای رویدادها و جشنواره های بزرگی مانند بازی های تورنتو رپتورز و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو بوده و گزینه ای عالی برای افراد علاقه مند به تفریح و سرگرمی است؛ به صورت کلی هزینه های بالای زندگی و ملک در این شهر آن را به گران ترین شهر کانادا تبدیل کرده است.

امروزه تورنتو گران ترین بازار املاک و مستغلات در این کشور را داشته و با این وجود فرصت های شغلی، منابع و امکانات متنوعی را به شهروندان و مهاجرین ارائه می دهد . به صورت میانگین هزینه خانه فروخته شده بیش از 1 میلیون دلار و متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر حدود 2335 دلار است و از آنجایی که تورنتو در نزدیکی مرز آمریکا قرار گرفته، به عنوان مرکزی تجاری در این کشور شناخته شده و یکی از عالی ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود.

جمعیت2.93 میلیون نفر
میانگین هزینه زندگی 1310.74 دلار
میانگین هزینه اجاره (1 اتاق خواب)2072 دلار
میانگین درآمد خانوار82599 دلار
نرخ جرم (حادثه در هر 100000)2915
نرخ بیکاری5.9 درصد
شهر تجاری اوکویل

شهر تجاری اوکویل

شهر تجاری اوکویل یک شهر کوچک حومه ای در جنوب انتاریو، نزدیک به تورنتو است که در سال 2018 عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی را به دست آورد .  این شهر حدود 30 دقیقه از تورنتو فاصله داشته و فرصت های شغلی متنوعی را به شهروندان ارائه می دهد.

طبق معرفی شهرهای کشور کانادا اوکویل مقر بسیاری از شرکت های علوم زیستی ، دارویی ، تولیدی و همچنین دفاتر زیمنس و شرکت فورد موتور بوده و اگر برای کار قصد دارید در تورنتو زندگی کنید، اما هزینه های زندگی این شهر برای شما بالاست، در مقابل این شهر گزینه مناسبی می باشد.

با اینکه اوکویل شهری کوچک و دنج است و کمتر از 200000 نفر جمعیت دارد اما به صورت کلی تمامی امکانات زندگی شهری را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

افراد علاقمند به هنر، موسیقی و فرهنگ می توانند در این مورد از بهترین شهرهای کانادا موزه ها، گالری های هنری و جشنواره های مختلفی را پیدا کنند . همچنین این شهر زمینه ای عالی برای زندگی خانواده ها را فراهم نموده و با بیش از 2400 هکتار پارک و مسیر های پیاده روی متنوع، قایق رانی و… گزینه های متنوعی را برای شهروندان ارائه می دهد.

مهاجرین در اوکویل می توانند به امنیت، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل عالی، گزینه های کاری خوب و هزینه زندگی نسبتا مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند و به همین دلیل در سال های اخیر جمعیت این شهر در طول سال ها به طور پیوسته افزایش یافته است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهر اقتصادی سنت آلبرت

شهر اقتصادی سنت آلبرت با اقتصادی قوی و فراوانی مشاغل پر درآمد، گزینه بعدی در لیست معرفی شهرهای کشور کانادا می باشد . این شهر تمام امکانات رفاهی مانند مدارس، مراقبت های بهداشتی و امکانات تفریحی را در اختیار شهروندان و مهاجرین قرار داده و دارای چندین پارک، پیست های اسکی در فضای باز، مسیرهای دوچرخه سواری و امکانات برای ترویج یک سبک زندگی سالم می باشد.

در سال ها اخیر نرخ جرم و جنایت در این شهر رو به کاهش بوده و سیستم حمل و نقل سنت آلبرت خدمات رفت و آمد راحت به ادمونتون را ارائه می دهد . سنت آلبرت دارای نرخ کم بیکاری 4.3 درصدی بوده و درآمدها در آن از بالاترین درآمدهای موجود در کانادا می باشد.

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد این مورد از بهترین شهرهای کانادا گذاشته، بخش نفت و گاز است . شهر ادمونتون که در نزدیکی این شهر قرار گرفته سرشار از نفت و گاز طبیعی بوده و به همین دلیل عنوان « پایتخت نفتی کانادا» را از آن خود کرده است . با این حال این منطقه طیف گسترده ای از سایر بخش های اشتغال مانند فناوری اطلاعات، بانکداری و بیوتکنولوژی را نیز در خود جای داده است و همواره در صدر فهرست بهترین شهرهای کشور کانادا قرار می گیرد.

زیباترین شهر کانادا

اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا ، عنوان زیباترین شهر کانادا را نیز از آن خود کرده است؛ این شهر چند فرهنگی دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی بوده و جمعیت مهاجر آن در سال های اخیر رو به افزایش است.

همچنین اتاوا به عنوان شهری دانشجویی در نظر گرفته شده و تعداد زیادی مهاجرین بین المللی به دو دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون این شهر جذب میشوند؛ به صورت کلی اتاوا شهری پر جنب و جوش و جوان با معماری خیره کننده، مرکز شهری مرفه و محله های دوست داشتنی است.

هر چند امروزه جمعیت آن کمتر از 1 میلیون نفر است اما انتظار می رود که در سال های اخیر با توجه به سرمایه گذاری ها و افزایش انگیزه مهاجرت افراد، جمعیت در 3 سال آینده 3 درصد رشد داشته باشد.

از مناظر زیبای این شهر می توان به مسیرهای پیاده روی، دویدن ، دوچرخه سواری و همچنین کانال زیبای ریدو اشاره کرد که در فصل زمستان یخ زده و به طولانی ترین پیست اسکیت جهان تبدیل می شود.

Otawa the Most Beautiful City

هر چند هزینه زندگی در اتاوا، بالاتر از حد متوسط بوده اما هنوز کاملا مقرون به صرفه است؛ بسته به مکان مورد نظر شما، اجاره یک آپارتمان از 700 تا 1400 دلار در ماه امکان پذیر است.

همچنین دیگر هزینه های زندگی در این شهر نیز می تواند کمی بالا باشد؛ برای اطلاع از هزینه های زندگی در هر شهر حتما به مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

زیباترین شهر کانادا

مطالعه عناوین زیر به ما کمک می کند تا بتوانید کانادا را به عنوان مقصدخود هرچه بهتر بشناسید:

شهر کوچک بوشرویل

شهر کوچک بوشرویل یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای کانادا با جمعیتی حدود 43000 نفر است که نرخ بیکاری آن به میزان قابل توجهی پایین می باشد . شهر بوشرویل در نزدیکی مونترال واقع شده و در سال های اخیر رشد جمعیت آن چشمگیر بوده است  . بوشرویل با جامعه هنری و ورزشی قوی گزینه ای خوب برای افراد علاقمند به زندگی ای آرام است.

همچنین این شهر دارای یکی از بزرگ ترین پارک های کانادا به نام Iles-de-Boucherville است و شما می توانید در آن پیاده روی برف، والیبال روی شن، کایاک سواری در دریا، تماشای حیات وحش، دوچرخه سواری و غیره را تجربه کنید.

بوشرویل شهری عالی برای خانواده های عاشق فضای باز گلف، طبیعت و مناظر زیبا بوده و می توان در حین دسترسی به شهری با طبیعت عالی، امکانات شهر مدرن را نیز به دست آورید.

اکثر ساکنین این شهر فرانسوی زبان بوده و به همین دلیل دانستن زبان فرانسوی یک عامل ضروری برای مهاجرت به بوشرویل است؛ از همین رو افرادی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند، شانس بالاتری برای استخدام دارند.

 

به صورت کلی نرخ بیکاری در این شهر پایین بوده و کارمندان حقوق نسبتا خوبی دریافت می کنند؛ زمینه های معمول استخدام در مونترال هوافضا، نرم افزار، الکترونیک، داروسازی، تولید و حمل و نقل است.

امروزه این شهر یکی از بزرگترین مراکز هوافضا در آمریکای شمالی بوده و بیش از 40000 نفر در صنعت هوافضای کبک در شرکت هایی مانند بل هلیکوپتر تکترون، بمباردیر هوافضا، پرت اند ویتنی، رولز رویس و CAE مشغول به کار هستند.

شهر پویای ونکوور

شهر پویای ونکوور به دلیل نرخ کم جرم، فرهنگ و مشارکت اجتماعی یکی از بهترین مکان‌ ها برای زندگی در کانادا بوده، صنعت فیلم و تلویزیون دو مورد مهم از اقتصاد این منطقه بوده با سرمایه گذاری به لطف بازی های المپیک زمستانی 2010، مشاغل ونکوور تنوع گسترده ای پیدا کرده و درآمدها در این شهر نیز بسیار بالسا.

هزینه عمومی زندگی در ونکوور یکی از برجسته ترین شهرهای کشور کانادا نیز بسیار بالا بوده؛ اما باید گفت ونکوور دارای بهترین مدارس، بیمارستان ‌ها و مراقبت ‌های پزشکی، بهترین حمل‌ و نقل عمومی،  مناطق خرید، بهترین بندر و پارکمی باشد.

از همین رو هزینه های زندگی ارزشش را دارد، ونکوور دارای اقتصاد پررونق و طیف متنوعی از شهروندان بوده و از نظر آموزشی، این شهر دارای برخی از بهترین دانشگاه ‌های بین ‌المللی است.

نام استاننام مهم ترین شهرها
آلبرتابنف، بروکس، کلگری، ادمونتون، فورت مک موری، سنت آلبرت
بریتیش کلمبیاباسکرویل، چیلیک، کورتنی، کرنبروک، ویکتوریا، ونکوور،
مانیتوبابراندون، چرچیل، دوفین، کیلدونان، تامپسون، وینیپگ
نیوبرانزویکباترست، کاراکت، دالاهو، فردریکتون، میرامیچی، مونکتون، سنت جان
نیوفاندلند و لابرادوربوناویستا، بندر گریس، شهر لابرادور، سنت آنتونی، سنت جان و وابانا
سرزمینهای شمال غربیفورت اسمیت، اینوویک، توکتویاکتوک، زرد نایف
نوا اسکوشیالوئیسبورگ، لوننبورگ، پیکتو، پورت هاکلبری، اسپرینگ هیل، سیدنی
نوناووتایکالویت
انتاریوبنکرافت، باری، بللویل، برامپتون، بروکویل، کمبریج، میدلند، تورنتو، یورک
جزیره پرنس ادواردبوردن، کاوندیش، شارلوت تاون، سوریس، سامرساید
کبکآزبست، چمبلی، شارلزبورگ، گاسپه، دوروال، مونترال، پرسی، کبک
ساسکاچوانباتوش، استوان، کامبرلند هوم، فلین فلون، رجینا، ساسکاتون
یوکانداوسون، دریاچه واتسون، وایت هورس

شهر بزرگ کلگری کانادا

شهر بزرگ کلگری شهر شلوغ با مناطق طبیعی فراوان بوده؛ این شهر که تقریبا 1.6 میلیون نفر جمعیت داشته و با بیش از 180 محله مجزا یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا است؛ نسبت به دیگر شهرهای موجود در این شهر هزینه های زندگی در کلگری کمتر است.

به صورت کلی هیچ مالیات بر فروش در این مورد از شهرهای کشور کانادا وجود نداشته، بنابراین ساکنان بر خلاف هر استان دیگری فقط 5٪ مالیات بر فروش می پردازند؛ همچنین این شهر فرصت ‌های شغلی بسیار خوبی با مشاغل در گردشگری، فیلم، هوافضا، بهداشت و بخش ‌های مالی دارد.

امروزه مشاغل زیادی در بخش های گردشگری، فیلم، تولید، هوافضا، بهداشت، خدمات مالی و حمل و نقل در این گزینه از لیست معرفی شهرهای بزرگ کانادا وجود داشته و از همین رو برای مهاجرین علاقمند به کار گزینه ی مناسبی به شمار می رود؛ مانند دیگر شهرهای برتر کانادا در این فهرست، کلگری نیز فرصت های کاری عالی را به ویژه برای حرفه ای ها، مهندسان و کارگران صنعتی ارائه می دهد.

شهر بزرگ کلگری کانادا

شهر تجاری هالیفاکس

شهر تجاری هالیفاکس یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در آتلانتیک کانادا است؛ هالیفاکس دارای قیمت مسکن مقرون به صرفه، مراقبت های بهداشتی عالی و طیف گسترده ای از رستوران ها را به شهروندان ارائه داده، همچنین این شهر که گزینه ای خوب در لیست معرفی شهرهای های مهم و اصلی کانادا، شهری امن و دلپذیر با تعادل عالی از جذابیت شهر کوچک و زندگی در شهرهای بزرگ است.

بیشتر جمعیت این شهر از شهرهای کشور کانادا را دانشجویان تشکیل داده زیرا پنج دانشگاه بزرگ در آن وجود دارد؛ هالیفاکس همچنین دارای مناظر زیبایی بوده و حدود 30 دقیقه تا ساحل فاصله داشته و پارک ها و مسیرهای پیاده روی زیادی در نزدیکی آن وجود دارد.

میانگین هزینه زندگی1246.72 دلار
میانگین هزینه اجاره (1 اتاق خواب)1550 دلار
حداقل دستمزد13.35 دلار
نرخ جرم (حادثه در هر 100000)4884
نرخ بیکاری5.4 درصد

قدیمی ترین شهر کانادا

شهر کبک یکی از قدیمی ترین شهرهای موجود در کل قاره آمریکای شمالی بوده و در سال 1833 تاسیس شده است؛ این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داشته و برخی از زیباترین معماری‌ های کانادا را ارائه می دهد.

این که شهر به عنوان قلب تاریخی و فرهنگی کانادا در نظر گرفته شده؛ شهر با خیابان های سنگ فرش شده، بناهای تاریخی، پارک ها و موزه های بی شمار، هنر و تاریخ خود را به مردم جهان نشان می دهد.

هر چند قدیمی ترین شهر کانادا نسبت به دیگر شهر ها کوچک تر بوده و امکانات کمتری نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا دارد اما شما در این شهر هرگز برای یافتن مراقبت های بهداشتی، مدارس یا کار مشکلی نخواهد داشت.

به طور کلی، زندگی در شهر کبک ارزان تر از سایر شهرهای هم اندازه بوده و همه چیز از اجاره تا خواربار فروشی پایین تر از حد متوسط است و آن را مکانی ارزان برای مهاجرت می کند؛ همچنین اکثر ساکنین در صنعت چوب، خمیر کاغذ، هوافضا و برق آبی مشغول به کار هستند.

اما باید دقت داشته باشید که زندگی در شهر کبک با هدف تحصیل در مدارس و یا دانشگاه ها نیازمند یادگیری زبان فرانسه است . اغلب مدارس نیز تحصیل به زبان فرانسه را اولویت آموزشی خود قرار می دهند . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا به دقیق ترین جزئیات در این باره برسید.

این مورد شهرهای کشور کانادا دارای هزینه های مقرون به صرفه ای برای زندگی با فرصت های تحصیلی و شغلی فراوان بوده که برای دانشجویان بین المللی که به کانادا مهاجرت می کنند بسیار عالی است، برای اطلاع شرایط تحصیلی مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه کرده و یا برای کسب اطلاعات کاملتر از طریق دو شعبه مرکزی و غرب تهران و  یا شعبه شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار شهرهای کشور کانادا

شهرهای کشور کانادا و بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام از این شهرها از نظر گرانی و رفاه، سوالاتی را در ذهن مخاطبین ما ایجاد کرده است که در ادامه مهمترین و پرتکرارترین آنها را پاسخ داده ایم.

طبق لیست شهرهای کشور کانادا تورنتو امروزه به عنوان گران ترین شهر در نظر گرفته می شود.

زندگی در شهر کبک ارزان تر از سایر شهرهای هم اندازه بوده و همه چیز از اجاره تا خواربار فروشی پایین تر از حد متوسط ​​است.

امروزه برینگتون که جزو لیست بهترین شهرهای کانادا بوده، دارای پایگاه اقتصادی گسترده ای بوده و دارای ثبات اقتصادی بسیار خوبی می باشد، از همین رو چشم ‌اندازها و فرصت های شغلی مداومی را برای افراد جویای کار ایجاد می کند.

اتاوا یکی از شهرهای خوب کانادا برای تحصیل بوده و تعداد زیادی مهاجرین بین المللی به دو دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون این شهر جذب می شوند.

از مهم ترین امکانات تفریحی این شهر می توان به خیابان های سنگ فرش شده، بناهای تاریخی، پارک ها و موزه های بی شمار، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه