ورزش در آلمان

ورزش در آلمان بسیار محبوب است، به طوری که در حدود چهل میلیون آلمانی یا عضو یک باشگاهی ورزشی هستند و یا به صورت انفرادی ورزش را دنبال می کنند؛ لذا می توان گفت ورزش با تاریخ آلمان گره خورده و حتی دانشجویان بین المللی نیز می توانند در کنار درس، ورزش را نیز در آلمان دنبال کنند؛ در ادامه این مقاله همراه با کارشناسان آی مهاجرتی شوید تا ورزش در آلمان را بهتر و کامل تر به شما عزیزان معرفی نماییم.

یکی از ورزش های بسیار پرطرفدار در آلمان فوتبال است و در حقیقت آلمان یکی از ابرقدرت های این ورزش در سطح جهان است؛ اما هر چند که آلمان مثل اکثر کشورها بر روی ورزش فوتبال تمرکز کرده، اما ورزش های دیگری نیز در این کشور وجود دارد که شامل طرفداران زیادی نیز می شوند.

ورزش در آلمان

بی شک فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش ها و ورزش ملی آلمان است؛ لذا برخی ورزش در آلمان را با فوتبال آن می شناسند.

فهرست مطالب

از جمله ورزش های پرطرفدار در آلمان می توان به بسکتبال، گلف، هاکی روی یخ، هندبال، تنیس، دوچرخه سواری، بکس و غیره اشاره کرد. ورزشهای وسایل موتوری نیز در این کشور بسیار پرطرفدار است و آلمان یکی از کشورهای پیش رو در این زمینه می باشد.

 این کشور همیشه توانسته در مسابقات جهانی با قدرت حضور پیدا کند و مقام هایی را نیز کسب نماید؛ لذا آلمان در بسیاری از رشته های ورزشی دارای قهرمانی است.

مقاله شرایط و راه های مهاجرت به آلمان آن نیز در سایت آی مهاجرتی به صورت رایگان قرار داده شده تا شما با روش های مختلف مهاجرت به این کشور و مزایای آن آشنا شوید. 

ورزش های پرطرفدار در آلمان

با این که ورزش در آلمان دارای طرفداران زیادی است، اما برخی از ورزش ها در این کشور نسبت به برخی دیگر ورزش ها علاقه مندان بیشتری دارد. 

این ورزش ها به طور متناوب از شبکه های تلویزیونی به طور زنده پخش می شوند و افراد بیشتری در آلمان به عضویت باشگاه های ورزشی در این رشته های محبوب در آمده و آن را به صورت حرفه ای و یا نیمه حرفه ای دنبال می کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ورزش در آلمان+ پادکست

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا ضمن تهیه مقاله ، در ویدیویی نیز اطلاعات لازم در رابطه با ورزش در آلمان را در اختیارتان قرار دهند.

پس از تماشای آن می توانید با مشاورنی ما جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید. 

نمایش ویدیو درباره ورزش در آلمان
ورزش در آلمان

اگر در رابطه با ورزش در آلمان و یا کار و انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور سوال دارید ، می توانید با مراجعه به مقاله شرایط کار در آلمان ، اطلاعات جامع و کاملی دریافت نمایید. در ادامه این بخش با ورزش های پرطرفدار در آلمان آشنا می شویم.

ورزش فوتبال در آلمان

اگر ورزش در آلمان را از لحاظ محبوبیت و میزان نفوذ بین مردم مورد بررسی قرار دهیم، بی شک فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش ها و ورزش ملی آلمان است؛ لذا برخی ورزش در آلمان را با فوتبال آن می شناسند. فوتبال به آلمانی Fußball شناخته می شود و لیگ فوتبال آلمان بوندسلیگا نام دارد که یکی از موفق ترین و معروف ترین لیگ های سطح اروپاست.

تیم ملی فوتبال آلمان طرفدارن زیادی دارد و این تیم با قهرمانی در مسابقات جام جهانی 2014 و داشتن بازیکنانی چون توماس مولر ، مانوئل نویر ، مسوت اوزیل و فیلیپ لام یکی از بهترین ها در جهان است؛ از دیگر بازیکنان برتر آلمان می توان به روبرت لواندوفسکی و آرین روبن از بایرن مونیخ اشاره نمود.

آلمان تا به حال توانسته 4 بار قهرمان جام جهانی شود و پس از برزیل دومین کشور موفق جهان می باشد ؛ اما با این که بردهای تیم فوتبال آلمان همیشه قابل ستایش بوده ، اما نخستین قهرمانی این کشور در جام جهانی 1954 بسیار برجسته است. کمتر از 10 سال پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم ، این کشور توانست در یک فینال تماشایی تیم مجارستان را با نتیجه 2 بر 3 شکست دهد.

مشهورترین بازیکنان فوتبال آلمان

مشخص کردن بهترین و مشهورترین بازیکنان فوتبال آلمان کمی سخت است ، زیرا همانطور که بیان شد آلمان فوتبالیست های بزرگ زیادی داشته است.

اما شاید مشهورترین ستاره فوتبال آلمان در تمام عصرها ، فرانتس بکن باوئر باشد؛ وی هم به عنوان یک بازیکن و هم به عنوان مدیر تیم ملی آلمان بسیار موفق عمل کرده و در واقع او تنها فوتبالیست آلمانی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی ، قهرمان جام جهانی شده است.

The most famous Football Players

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

گلف در آلمان

اگر ورزش در آلمان را در زمینه گلف دنبال می کنید، متاسفانه گلف در آلمان هنوز هم از جمله ورزش هایی است که هزینه های زیادی را می طلبد و تصور بر این است که تنها افراد مرفه جامعه می توانند این ورزش را انجام دهند؛ لذا بیشتر باشگاه های گلف برای این که گلف بازان تمریناتی را بر روی زمین گلف داشته باشند به هزینه های قابل توجهی نیاز خواهند داشت.

اکثر افرادی که در آلمان گلف بازی می کنند، عضو باشگاه های خصوصی هستند و برخی از باشگاه های گلف در آلمان دارای گزینه Green Fee هستند که برای بازدیدکنندگان این امکان را فراهم آورده اند تا بدون عضویت، به گلف بپردازند. جالب است بدانید که مسابقات گلف از تلویزیون آلمان پخش نمی شود.

مارتین کایمر مشهورترین بازیکن گلف آلمانی است که هنوز هم در تور PGA بازی می کن ؛ در سال 2011 کایمر حتی برای بیش از 8 هفته بهترین بازیکن گلف دنیا بود.

گلف در آلمان

هاکی روی یخ در آلمان

هاکی روی یخ در آلمان یکی از ورزش های بسیار مهیج است و اکثر شهرهای بزرگ این کشور دارای یک تیم هاکی روی یخ در لیگ اول می باشند. لیگ هاکی روی یخ آلمان از جمله بهترین لیگ های جهان است و اووه کروپ (Uwe Krupp) یکی از معدود بازیکنانی است که توانست با موفقیت به NHL ، بهترین لیگ هاکی روی یخ در سراسر دنیا راه یابد.

در سال 1996 او و کلرادو آوالانچه توانستند جام استلی را ببرند؛ همچنین کروپ مدیر تیم ملی هاکی روی یخ آلمان بود و در سال 2010 در مسابقات جام جهانی به نیمه نهایی راه یافت.

بزرگترین شگفتی در تاریخ هاکی روی یخ آلمان، کسب مدال نقره در مسابقات المپیک زمستانی سال 2018 بوده است؛ تیم آلمان توانست تیم کانادا را شکست دهد، اما در فینال پس از وقت اضافه از روسیه شکست خورد. بعدها ، تیم هاکی روی یخ آلمان به عنوان تیم ورزشی سال 2018 آلمان انتخاب شد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ورزش در آلمان و ورزش هاکی روی یخ می توانید با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

بسکتبال در آلمان

به لطف دو بسکتبالیست بسیار موفق آلمانی در NBA ، دتلف شریپف (Detlef Schrempf) و به خصوص دیرک نویتسکی (Dirk Nowitzki) بسکتبال جزو ورزش های محبوب در آلمان می باشد. 

با این که لیگ بسکتبال آلمان با لیگ اروپا فاصله زیادی دارد ، اما بازی های آن بسیار هیجان انگیز است.

دیرک نویتسکی ، مشهورترین بسکتبالیست آلمانی است و در سال 1998 توانست به بهترین بازیکن تیمش، دالاس ماوریکس تبدیل شود. 

دیرک نویتسکی با لقب German Wunderkind به سرعت توانست در سال 2011 قهرمان NBA شود که اوج دوران حرفه ای اش بود.

از جمله وقایع مهم بسکتبال در آلمان به پیروزی تیم بسکتبال آلمان بر روسیه در سال 1993 باز می گردد.

ورزش های موتوری (فرمول 1)

ورزش های موتوری (فرمول 1) یکی دیگر از ورزش های محبوب در آلمان است و مایکل شوماخر و سباستین فتل از جمله مشهورترین رانندگان جهان هستند. مسابقات جایزه بزرگ آلمان هر ساله در هاکنهایم رینگ یا نوربرگ رینگ به عنوان بخشی از سری جهانی فرمول 1 برگزار می شود. ضمن اینکه انواع رویدادهای موتور اسپرت در آلمان از جمله فرمول 1، فرمول 2، فرمول 3 و لمان نیز از تلویزیون پخش می شوند.

مشهورترین راننده فرمول 1 آلمانی

مشهورترین راننده فرمول 1 آلمانی همان گونه که بیان شد سباستین فتل و به ویژه مایکل شوماخر می باشند؛ اما اگر بخواهیم بین این دو قهرمان یک نفر را انتخاب کنیم، آن یک نفر مایکل شوماخر است. مایکل شوماخر توانسته تقریبا تمام رکوردها را در دوران حرفه ای اش شکست دهد.

7 قهرمانی جهانی فرمول یک (رکورد) ، 68 پول پوزیشن (رکورد) ، سریعترین دور (رکورد) و … مواردی از موفقیت های دیوانه کننده مایکل شوماخر می باشند.

هندبال در آلمان

هندبال در آلمان

هندبال در آلمان نیز یکی دیگر از ورزش های بسیار محبوب است؛ این ورزش از شمال اروپا سرچشمه گرفته و طرفداران زیادی در سراسر آلمان و همسایگان بالتیک آن دارد؛ برای بسیاری هندبال دومین ورزش آلمان پس از فوتبال می باشد ؛ اما با این حال ، برخلاف هاکی روی یخ و فوتبال ، بیشترین حضور در مسابقات در شهرهای کوچکتر اتفاق می افتد. ضمن اینکه لیگ آلمان از جمله بهترین لیگ های جهان است و تیم ملی هندبال آلمان موفقیت های زیادی داشته است.

اگر ورزش در آلمان را در زمینه هندبال مورد بررسی قرار دهیم به مشهورترین هندبالیست آلمانی استفان کرتیس شمار خواهیم رسید؛ همچنین از رویدادهای مهم در ورزش هندبال آلمان، قهرمان شدن تیم ملی هندبال آلمان برای هشتمین بار در جام جهانی 2007 می باشد؛ همچنین تیم هندبال آلمان در سال 2007 به عنوان تیم سال انتخاب شد.

مقالات زیر به شما کمک می کنند تا اطلاعات خود را در رابطه با کشور آلمان افزایش دهید ، حتما آنها را مطالعه کنید:

اسکی در آلمان

اسکی هم به مانند تنیس ورزشی است که آلمانی ها دوست دارند که به جای تلویزیون آن را تجربه کنند؛ معمولا زمستان ها جاده های به سمت کوه های آلپ مسدود شده تا شرایطی برای اسکی در کوه های آلپ برای آلمانی ها فراهم شود. در آلمان مناطق مختلفی برای اسکی وجود دارد که بیش تر این مناطق به طور طبیعی در کوه های آلپ واقع شده اند؛ کسانی هم که در مناطق جنوب آلمان هستند نیز می توانند از مقاصد اسکی دیگری مانند هارتز استفاده کنند.

مارکوس و اسمایر یکی از ستارگان اسکی در آلمان است که توانست مدال طلای Giant Slalom و سوپر جی (Super-G) را در المپیک زمستانی 1994 در لیلهامر به دست آورد.

دوچرخه سواری در آلمان

دوچرخه سواری بر خلاف اسکی و تنیس ورزشی است که آلمانی ها دوست دارند آن را از تلویزیون تماشا کنند؛ لذا این ورزش هم از لحاظ تماشای مسابقات بزرگ و هم شرکت در آن به عنوان یک سرگرمی اوقات فراغت محبوب به حساب می آید.

اما در حال حاضر دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش پر تماشاچی به اندازه سالهای 1970 – 1990 محبوب نیست؛ کسانی که در غرب آلمان زندگی می کنند ، می دانند که برخی از بخش های Tour De France در امتداد مرز شرقی فرانسه به راحتی از آلمان قابل دسترسی است و بعضی سال ها این تور از آلمان شروع می شود.

علاوه بر این که دوچرخه سواری در آلمان را می توان به عنوان یک سرگرمی اوقات فراغت در نظر گرفت ، این ورزش برای کشف مناظر نیز بسیار مناسب است ؛ مسیرهای دوچرخه سواری اختصاصی بسیاری در آلمان (مثل ساحل بالتیک و مسیر دوچرخه سواری البه) وجود دارد ، در شهرهایی مثل برلین ، دوچرخه سواری یک روش مناسب جهت جلوگیری از ازدحام در جاده ها و همچنین حفظ تناسب اندام می باشد.

ورزش رزمی بوکس در آلمان

بررسی تاریخچه ورزش در آلمان در خصوص بوکس چه می گوید؟ بوکسورهای بزرگی چون هنری ماسک و کلیچکوها ، توانسته اند بوکس را به یک ورزش محبوب در آلمان تبدیل نمایند ؛ به طوری که هر رویداد بوکس می تواند هزاران نفر را در استادیوم و میلیون ها بیننده را جلوی تلویزیون میخکوب کند.

بوکس از سال 1990 به لطف نام های بزرگی چون هنری ماسک و ماکس اشملینگ در آلمان از محبوبیت زیادی برخوردار شد؛ اما با این وجود از جمله افرادی که واقعا در محبوبیت بوکس در آلمان نقش داشته اند، برادران کلیچکو می باشند که علیرغم این که اصالتا اوکراینی بودند، مشاغل و برای مدتی خانه های خود را در آلمان ساختند.

استادیوم های برتر در آلمان

استادیوم های برتر در آلمان

در خصوص ورزش در آلمان ، استادیوم های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن ها در سطح جهانی شناخته شده اند؛ در ادامه استادیوم های برتر در آلمان را بررسی می کنیم.

آلیانز آرنا در مونیخ

آلیانز آرنا در مونیخ ، موطن اف سی بایرن مونیخ ، در سال 2005 برای آغاز فصل 2005 – 2006 بوندسلیگا درهای خود را گشود؛ این ورزشگاه نخستین ورزشگاه در جهان است که دارای پنل هایی است که نمای بیرونی ساختمان را روشن می کند؛ این ورزشگاه برای تیم های مونیخ 1860 و تیم ملی آلمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سیگنال ایدونا پارک

سیگنال ایدونا پارک در سال 1971 افتتاح شد و دارای 81365 صندلی از جمله یک تراس ایستاده است ؛ به گفته ی ایلکای گوندوگان هافبک سابق دورتموند ، این ورزشگاه بهترین ورزشگاه اروپاست.

استادیوم ولتینز آرنا

ظرفیت استادیوم ولتینز آرنا در گلزن کرشن می باشد و میزبان باشگاه بوندس لیگا اف سی شالکه 04 است ؛ استادیوم در سال 2001 افتتاح شده و دارای سقفی جمع شونده است که زمین را در روزهای بارانی می پوشاند ؛ این میدان ، میزبان فینال لیگ قهرمانان 2004 بوده و یکی از مکان های اصلی برگزار کننده در جام جهانی 2006 نیز بوده است.

ورزشگاه المپیک برلین

ورزشگاه المپیک برلین به عنوان سومین استادیوم بزرگ آلمان شناخته می شود ؛ این استادیوم در سال 1936 برای بازیهای المپیک تابستانی باز شد ؛ خانه ی باشگاه فوتبال هرتا BSC ، میزبان مسابقات جام جهانی 1974 و جام جهانی 2006 نیز بوده است. اگر دوست دارید در رابطه با شادی ها و حسرت های ورزش آلمان بیشتر بدانید ، با کارشناسان خبره آی مهاجرتی همراه شوید.

ورزشگاه المپیک مونیخ

ورزشگاه المپیک مونیخ، خانه سابق بایرن مونیخ ، در سال 1972 درهای خود را جهت آماده سازی برای بازی های المپیک تابستانی 1972 گشود ؛ این استادیوم مکانی محبوب برای مسابقات جام جهانی و لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا می باشد.

مرسدس بنز آرنا

مرسدس بنز آرنا نخست در سال 1933 ساخته شد و آدولف هیتلر کامپفبان نام داشت ؛ این ورزشگاه میزبان اولین بازی تیم ملی آلمان پس از جنگ جهانی دوم بوده است ؛ ظرفیت ورزشگاه 41 هزار نفر است و ویژگی آن داشتن سقفی برای محافظت از باران است.

ظرفیت ورزشگاه های آلمان

در جدول زیر ظرفیت ورزشگاه های آلمان را مشاهده می نمایید.

نام استادیومظرفیت ورزشگاه
ورزشگاه وستفالن81,365 نفر
آلیانز آرنا75,000 نفر
المپیک برلین74,475 نفر
ولتینز آرنا62,271 نفر
مرسدس بنز آرنا60,469 نفر
المپیک مونیخ57,660 نفر
مرکور اشپیل آرنا54,600 نفر

مهاجرت ورزشی به آلمان

مهاجرت ورزشی به آلمان یکی از اقداماتی که برخی از ورزشکاران حرفه ای و یا افرادی که دارای تخصص یا استعداد بالایی در رشته های ورزشی در کشورهای مختلف هستند جهت دستیابی به امکانات و تجهیزات بهتر، مدرن تر و کامل تر انجام می دهند تا در ادامه زندگی خود بتوانند به مقام های بالا و افتخارات جهانی در رشته های ورزشی دست پیدا کنند.

مهاجرت به آلمان از طریق رشته ورزشی معمولا مناسب افرادی است که دارای افتخارات ملی و جهانی در رشته ورزشی تخصص خود هستند، البته علاوه بر این افراد از طریق کار در زمینه های ورزشی و یا باشگاه های ورزشی نیز می توانند به آلمان مهاجرت کنند. 

از جمله زمینه هایی که مرتبط با ورزش در آلمان بوده و از طریق آنها میتوان به این کشور مهاجرت کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهاجرت ورزشی به آلمان
  • ورزشکار حرفه ای
  • مربیگری
  • داوری
  • مدرس ورزشی
  • مدیر برنامه ورزشی
  • قهرمان داخلی و بین المللی

از آنجایی که ورزش در آلمان دارای ارزش و جایگاهی بسیار بالا و مهم است، این کشور یکی از مناسب ترین مقاصد در میان کشورهای جهان جهت دستیابی به موفقیت های زیاد در ورزش شناخته می شود و چنانچه شما بتوانید قابلیت و تخصص و کارایی خود را در زمینه های ورزشی با رزومه ای قوی به این کشور نشان دهید؛ به راحتی می می توانید به آلمان مهاجرت نمایید.

شرایط ویزای ورزشی آلمان

در اینجا سوالی که پیش می آید این است که شرایط ویزای ورزشی آلمان چگونه می باشد و چطور می توان از طریق ورزش در المان به این کشور مهاجرت کرد؟ در همین ابتدای امر باید بگوییم که عنوان یا امتیازی تحت عنوان ویزای ورزشی آلمان به طور کلی وجود ندارد و این کشور چنین امتیازی را برای ورزشکاران یا متخصصین این حیطه در نظر نگرفته است و تمامی فعالین در رشته های ورزشی باید از طریق ویزای جاب آفر به این کشور مهاجرت کنند.

پس دقت داشته باشید که مهاجرت ورزشی به آلمان فقط از طریق دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی امکان پذیر است. ورزشکاران در اینجا باید رزومه ورزشی و تخصص خود را به باشگاه ها و موسسات مرتبط با زمینه تخصص خود ارسال نمایند تا یکی از آن ها به عنوان استخدام برای کار ویزای جاب آفر را برای آنها درخواست کرده و آنان بتوانند به المان نقل مکان نمایند. در ادامه با گذشت زمان مقرر می توانند برای اقامت دائم و حتی تابعیت نیر اقدام کنند.

توصیه داریم پیش از هرگونه اقدام مهاجرتی از طریق ورزش در آلمان، حتما مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را مطالعه نموده و اطلاعات لازم در رابطه با مخارج و هزینه های زندگی در این کشور را به دست آورید.

در این مطلب ورزش در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار ورزش در آلمان

مهاجرت از طریق رشته های ورزشی در آلمان یکی دیگر از مسیرهایی است که موفقیت بسیار بالایی دارد و ما نیز پرونده های زیادی در این باره داشته ایم . سوالات زیر را به همراه پاسخ، مطالعه کنید و مهم ترین نکات راجع به این مدل مهاجرت را به دست بیاورید، اگر سوال دیگری داشتید، ما در آی مهاجرتی پاسخگوی شما هستیم.

محبوب ترین ورزش در آلمان در میان مردم فوتبال است و طرفداران بسیاری دارد.

مانوئل نویر، بکن باور، مولر، فیلیپ لام و غیره از مشهورترین بازیکنان فوتبال آلمان هستند.

مشهورترین راننده فرمول 1 آلمانی در حال حاضر مایکل شوماخر است که دارنده 7 قهرمانی جهان است.

بله کشور آلمان از ورزشکاران حرفه ای و افراد متخصص در این زمینه استقبال می کند.

خیر چنین ویزایی از سوی دولت آلمان صادر نمی شود و به طور کل چنین ویزایی در این کشور وجود ندارد، اما ورزشکاران می توانند از طریق ویزای کار به این کشور رفته و در زمینه ورزشی خود فعالیت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه