ورزش در فرانسه

ورزش در فرانسه یکی از ارکان اصلی در زندگی افراد است، به طوری که هر شخصی در این کشور حداقل به صورت نیمه حرفه ای ورزشی را دنبال نموده و یقینا به یکی از رشته های ورزشی علاقمند و طرفدار یکی از باشگاه های ورزشی مختلف خارجی یا داخلی می باشد. به همین خاطر کارشناسان آی مهاجرتی این مقاله را تهیه نموده تا شما عزیزان را با مبحث ورزش در فرانسه به طور خاص تر و ویژه ای آشنا نمایند.

با اینکه اخیرا مردم فرانسه روز به روز در حال علاقمند شدن به تفریحات کم تحرک مانند سینما، مهمانی، کتاب خوانی و غیره هستند؛ اما ورزش های محبوب در فرانسه هنوز هم همانند قدیم محبوب و پر طرفدار هستند. شاید بتوانیم بگوییم که از فعالان و ورزشکاران تا حدی کاسته شده است؛ اما در طرفداران و دنبال کنندگان رشته های ورزشی به هیچ عنوان کم و کاستی دیده نمی شود.

ورزش در فرانسه

ورزش های مطرح جهانی را می توان مورد علاقه مردم فرانسه دانست که افراد با ملیت های مختلف توانسته اند به آن وارد شوند.

فهرست مطالب

شاید همین علاقه شدید مردم باعث شده که فرانسه در اکثر ورزش های مشهور و بزرگ جهان دارای اسم رسمی برای خود می باشد و در برخی نیز به عنوان یک قدرت و الگو شناخته شود. در ادامه شما را جزئیات بیش تری از ورزش در فرانسه آشنا خواهیم کرد. البته اگر قصد مهاجرت و نقل مکان به این کشور را دارید حتما مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه کرده تا این مبحث را بشناسید و بتوانی بهترین گزینه را برای خود برگزینید.

محبوب ترین ورزش ها در فرانسه

همانطور که می دانید در هر کشور و ملیت برخی از ورزش ها طرفداران بیش تری دارد و آن ها از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. در رابطه با ورزش های محبوب در فرانسه نیز می توانیم بگوییم که سبک و سلیقه مردم این کشور با دیگر مردم ارپا و جهان تفاوت چندانی ندارد و مردم این کشور نیز علاقمند به ورزش های بزرگ و مطرح جهانی هستند.

به همین خاطر تیم های ملی فرانسه در تورنومنت های بزرگ مختلفی شرکت می کنند و این باعث سرگرمی و تفریح بزرگی برای مردم می شود. البته در این بین شادی ها و حسرت های ورزش فرانسه بسیار بوده و مردم با ورزش های مورد علاقه خود خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در ذهن دارند. اما در ادامه مهم ترین و محبوب ترین ورزش ها در فرانسه را می شناسیم.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ورزش در فرانسه+ پادکست

با مشاهده ویدیو رو به رو می توانید ورزش در فرانسه را به صورت کوتاه و مفید از زبان کارشناسان مهاجرتی ما شنیده و در صورت نداشتن وقت فایل صوتی و یا پادکست را دانلود نموده و سرفرصت به آن گوش دهید.

همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی راهنمای شما در رسیدن به تمامی مقصدهای تحصیلی هستند.

 

نمایش ویدیو درباره ورزش در فرانسه
ورزش در فرانسه

فوتبال محبوب ترین ورزش در فرانسه

فوتبال محبوب ترین ورزش در فرانسه است، این ورزش در اواخر قرن نوزدهم با نام فوتبال انجمنی از انگلستان وارد شد و در روزهای اولیه عمدتا در منطقه پاریس و بخش شمالی کشور طرفدارانی به دست آورد . با این حال در جنوب فرانسه رقیب فوتبال، فوتبال راگبی برای مدتی محبوبیت بیشتری داشت. در حال حاضر 2,200,000 مرد و 180,000 زن در این کشور به صورت مجوز دار در لیگ های مختلف به این ورزش مشغول هستند.

لیگ ملی فرانسه لیگ 1 نام دارد و پنجمین لیگ برتر اروپایی محسوب می شود. فرانسه اولین قهرمانی جام جهانی را در سال 1998 مقابل برزیل به دست آورد که این کشور میزبان آن بود؛ آن ها بیست سال بعد نیز در جام جهانی 2018 روسیه مقابل کرواسی قهرمان شدند. اما در آخرین دوره جام جهانی و در قطر 2022 در فینال با باخت در ضربات پنالتی در مقابل آرژانتین از قهرمانی جا ماندند.

آخرین جام جهانی زنان نیز در سال 2019 به میزبانی فرانسه برگزار شد و عموم مردم و رسانه ها در این رقابت ها حضور داشتند. این رویداد در آینده به توسعه این ورزش در بخش بانوان کمک شایانی کرد. فوتبال نه تنها پرطرفدارترین ورزش در فرانسه است بلکه بیشترین خاطرات را برای مردم فرانسه رقم زده است.

بسکتبال ورزش محبوب فرانسوی ها

بسکتبال ورزش محبوب فرانسوی ها

بسکتبال در کنار فوتبال به عنوان ورزش ملی فرانسه شناخته می شود و یکی از پر طرفدارترین ورزش ها در میان مردم می باشد. تیم ملی بسکتبال فرانسه در طول سال ها نتایج خوبی در رقابت های بین المللی داشته است و تیم بزرگسالان اولین عنوان خود را در یورو بسکت 2013 کسب کردند . فرانسه بیشترین تعداد بازیکن خارجی را در لیگ NBA دارا می باشد؛ اما متاسفانه در اروپا فرانسه حداقل یک تیم برای حضور در یورولیگ ندارد؛ از طرفی دیگر تیم ملی آن نیز یک تیم رقابتی است. دو موفقیت بزرگ آخر پیروزی مقابل تیم آمریکا در جام جهانی 2019 در مرحله یک چهارم نهایی و در مرحله گروهی بازی های المپیک 2022 توکیو بود . تیم ملی بسکتبال زنان فرانسه نیز دو بار قهرمان اروپا شده است (2001 و 2009) و همچنین مدال نقره بازی های المپیک تابستانی 2012 را به دست آورده است. همین چیزها باعث شده تا بسکتبال ورزش محبوب فرانسوی ها شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دوچرخه سواری سومین ورزش محبوب فرانسوی ها

فرانسه میزبان بزرگترین رویداد ورزشی سالانه جهان به نام «تور دو فرانس»، یک مسابقه دوچرخه سواری جاده ای است که هر ماه جولای برگزار می شود و به مدت سه هفته ادامه می یابد. این تور یکی از سه گرند تور از معتبرترین مسابقات استیج در دوچرخه سواری جاده است. این تور در تاریخ 110 ساله خود 36 بار توسط دوچرخه سواران فرانسوی برنده شده است. پس عجیب نیست که دوچرخه سواری سومین ورزش محبوب فرانسوی ها می باشد.

دوچرخه سواری در فرانسه بسیار محبوب است، از آن جایی که مسابقه تور دو فرانس بیش از 12 میلیون نفر را به خود جذب می‌کند که برای تماشای این مسابقه سفر می‌کنند. تور دو فرانس همچنین 3.5 میلیارد مخاطب تلویزیونی را در سراسر جهان جذب می کند. در دوچرخه سواری زنان نیز، جین لونگو یکی از موفق ترین رقابت کنندگان تمام دوران است که سه بار تور دو فرانس فمینین، 9 مدال طلا در مسابقات جاده ای و تایم تریل در مسابقات جهانی جاده UCI، و طلا در مسابقه جاده در المپیک 1996 را به دست آورده است.

هندبال ورزش محبوب مردان

در ادامه معرفی ورزش در فرانسه به ورزش هندبال می رسیم؛ باید بگوییم که هندبال ورزش محبوب مردان در این کشور شناخته می شود زنان از علاقه کمتری نسبت به آن برخوردار هستند. مسابقات ملی حرفه ای هندبال مردان در فرانسه تحت نظارت لیگ ملی هندبال با دسته برتر LNH Division 1 است و در حال حاضر 510 هزار ورزشکار با لایسنس در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

همچنین تیم ملی هندبال مردان فرانسه اولین تیم هندبالی است که هر سه عنوان را دو بار کسب کرده است و تنها تیم ملی در ورزش خود است که شش عنوان جهانی و مجموعا یازده مدال کسب کرده است. 

در مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان. فرانسه با مجموع پنج مدال، از جمله سه طلا در سال های 2008، 2012 و 2021، موفق ترین تیم هندبال در بازی های المپیک تابستانی است. فرانسه همچنین در سال های 2006، 2010 و 2014 به عنوان قهرمان هندبال اروپا شناخته شد.

تنیس ورزش جوانان در فرانسه

فرانسه میزبان یکی از مسابقات بزرگ تنیس جهان در پاریس است، مسابقات رولان گاروس؛ اما آخرین برنده فرانسوی یانیک نوح در سال 1983 بوده است و اکنون او یک خواننده مشهور فرانسوی است. ورزش تنیس در میان مردم به خصوص جوانان فرانسوی از علاقمندان زیادی بهره می برد که به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای آن را دنبال می کنند. به همین خاطر تنیس ورزش جوانان در فرانسه لقب گرفته است.

در حال حاضر فرانسه تنیسورهای خوب زیادی دارد اما هیچ کدام از آن ها در بین 5 نفر برتر جهان چه مرد و چه زن نیستند. فرانسه ده بار قهرمان دیویس کاپ مردان شده و برای آخرین بار در سال 2017 قهرمان شد؛ همچنین تیم زنان فرانسه در سال 2019 فدرال کاپ را برد. فراموش نکنیم که تنیس یکی از دیگر ورزش ملی فرانسه می باشد.

 

لازم است بگوییم که ورزش های محبوب مردم فرانسه فقط به همین ورزش ها محدود نمی شود؛ و ورزش های دیگری همچون اسب سواری، هاکی روی یخ، جودو، قایق سواری، راگبی، گلف و اسکی نیز از ورزش های بسیار محبوب می باشند. برای کسب اطلاعات و جزئیات دقیق در رابطه با هریک از آنها در کشور فرانسه با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کنید.

قطعا با مطالعه عناوین زیر می توانید کشور فرانسه را برای زندگی هر چه بهتر بشناسید:

ورزشکاران مشهور فرانسوی

همانطور که گفتیم ورزش در فرانسه از اهمیت بالایی در میان مردم برخوردار است و این موضوع باعث شده که این کشور علاوه بر افتخارات زیاد، بتواند ورزشکاران مشهور و مطرحی را در سطح جهانی در رشته های مختلف به دنیا معرفی نماید. ورزشکارانی که هرکدام افتخارات بسیاری را برای کشور کسب کرده و حتی برخی از آن ها در دیگر کشورهای جهان نیز طرفداران بسیاری دارند.

ورزشکاران مشهور فرانسوی

برخی از ورزشکاران مشهور فرانسوی به شرح زیر هستند:

  • دیدیه دشان: یکی از برترین فوتبالیست های فرانسه است که قهرمانی در جام جهانی و بازی در باشگاه های بززرگ جهان مانن یوونتوس، چلسی و غیره را در کارنامه خود دارد و هم اکنون مربی تیم ملی فوتبال فرانسه است.
  • تونی پارکر: وی به جرات بزرگترین بسکتبالیست فرانسوی است که توانسته سال های زیادی در NBA بازی کرده و 4 بار نیز به قهرمانی در این تورنومنت دست پیدا کند.
  • کیلیان امباپه: ستاره فوتبال حال حاضر جهان و فرانسه که در تیم پاریسن ژرمن توپ میزند و از گران قیمت ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است. اوج درخشش او جام جهانی 2022 قطر بود.
  • زین الدین زیدان: ملقب به زیزو یکی از بزرگترین فوتبالیست های دوران است که افتخارات بسیاری را در کارنامه دارد، از قهرمانی جهان، توپ طلا، قهرمانی در اسپانیا در ایتالیا و عناوین قهرمانی بسیار به عنوان مربی پس از بازنشستگی از فوتبال.
  • آملی مورسمو: به قطع برترین و مشهورترین تنیسور زن فرانسه که افتخارات بسیاری دارد و هم اکنون نیز به مربی گری در این رشته مشغول می باشد.

ورزشگاه های کشور فرانسه

همانطور که تا به اینجا با ورزش های محبوب در فرانسه و برخی ورزشکاران مشهور آشنا شدیم، بد نیست که برخی از ورزشگاه های این کشور را نیز بشناسید. یقینا این ورزش ها بریا انجام نیاز به یک محل برگزاری و تمرین خواهند داشت. با اینکه بزرگترین ورزشگاه های کشور فرانسه مربوط به باشگاه های فوتبال هستند، اما در آنان فقط ورزش فوتبال برگزار نمی شود.

این استادیوم ها اکثرا به صورت چند کاره ساخته شده و ورزش های مختلف دیگری نیر در آنان برگزار می شود. اما مشهورترین استادیم های ورزش در فرانسه به شرح زیر می باشند:

Stadiums in France

نام ورزشگاه ظرفیت به نفر شهر
استاددو فرانس 81,338 سنت دنیس
استادولودروم 67,394 مارسی
پارک المپیک لیون 59,186 دسین شارپیو
استادیوم پیرمائوری 50,157 وینو دسک
پارک پرنسس 48,583 پاریس
 

شرایط ویزای ورزشی فرانسه

باید توجه داشته باشید که به طور قانونی عنوانی تحت نام ویزای ورزشی فرانسه وجود ندارد، اما ورزشکاران با استفاده از استعداد و تخصص های ورزشی خود می توانند از طریق ویزاهای مختلف به این کشور دسترسی پیدا کرده و به صورت حرفه ای در زمینه و رشته ورزشی خود ادامه فعالیت دهند و در نهایت به اقامت دائم و حتی تابعیت فرانسه برسند.

از آن جایی که ورزش در فرانسه اهمیت بالایی دارد و دولت نیز بهای خوبی به ورزشکاران افراد با استعداد در رشته های ورزشی مختلف می دهد؛ این کشور می تواند یک مقصد ایده آل برای ورزشکاران ایرانی یا افراد علاقمند و دارای استعداد از کشورمان باشد که پله های ترقی را طی کرده و به آرزوهای خود دست پیدا کنند.

یکی از این روش ها ارسال رزومه ورزشی خود به باشگاه ها و موسسات ورزشی مرتبط با رشته ورزشی خود در این کشور است، در صورتی که آنان شما را برای ادامه فعالیت ورزشی قبول کنند، می توانید با دریافت ویزای جاب آفر به این کشور رفته و به عنوان یک فرد شاغل مشغول به ورزش شوید. یکی دیگر از روش ها اخذ ویزای استعداد است.

همچنین روش خود اشتغالی و یا سرمایه گذاری ورزشی نیز می تواند این امکان را برای شما فراهم آورد. مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه نمایید، تا با روش های قانونی که پیش روی شما قرار داد بهتر آشنا شده و تصمیم مناسب تری اخذ نمایید.

مهاجرت ورزشی به فرانسه

ورزش در فرانسه یکی از راه هایی است که اگر استعداد و علاقه کافی به آن را داشته باشید، می تواند شما را به قله های بلندی از افتخارات و موفقیت برساند. به همین خاطر ورزشکاران بسیاری هم از کشورمان و هم از دیگر کشورهای جهان با انجام مهاجرت ورزشی به فرانسه توانسته اند زندگی ایده آل و پر افتخاری را برای خود فراهم آورند.

پس همانطور که گفتیم اگر در رشته ای ورزشی دارای تخصص و استعدادی قوی و ناب هستید؛ حتما می توانید مهاجرت به فرانسه از طریق رشته ورزشی را به دست آورید. 

یکی از روش های مطمئن و ارزان آن یافتن کار یا شغلی مناسب در باشگاه های ورزش مرتبط با تخصص شما است، برای اینکه این موضوع را بهتر درک نمایید مقاله شرایط کاریابی و کار در فرانسه را بخوانید تا تمام اطلاعات لازم را کسب کنید.

مهاجرت ورزشی به فرانسه

اگر نیاز به راهنمایی یا کسب مشاوره تخصصی در رابطه با ورزش در فرانسه و چگونگی مهاجرت از طریق آن را دارید، مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز به صورت حضوری و تلفنی آماده خدمت رسانی به شما هستند. ضمناً مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن نیز شما را با مخارج پیش روی برای مهاجرت به این کشور با جزئیاتی به روز و دقیق آشنا می سازد؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار ورزش در  فرانسه

می توانید با مطالعه سوالات پرتکرار ورزش در فرانسه به مهم ترین اطلاعات در این زمینه برسید و در صورتی که با توجه به شرایط خود سوالی در این زمینه دارید ، حتما از طریق بخش دیدگاه آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

محبوب ترین ورزش در میان مردم فرانسه فوتبال می باشد و این کشور از شهرت و افتخارات بسیاری در این ورزش برخوردار است.

زین الدین زیدان، دیدیه دشان، کیلین امباپه، تونی پارکر و آملی مورسمو از جمله ورزشکاران سرشناس و محبوب فرانسوی می باشند.

تنیس ز فوتبال پر طرفدارترین ورزش ها در فرانسه است که از ورزشکاران و علاقمندان بسیاری برخوردار می باشد به طوری که افراد بسیاری به خصوص جوانان در این کشور به طور حرفه ای و نیمه حرفه ای به ورزش تنیس مشغول هستند.

ورزشگاه استاددو فرانس با ظرفیتی برابر با 81,338 نفر واقع در شهر سنت دنیس بزرگترین ورزشگاه کشور فرانسه می باشد.

ورزش فوتبال از پر افتخارترین ورزش های کشور فرانسه است که عناوین و ورزشکاران جهانی بسیاری را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه