بررسی کامل شرایط دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر

افراد بسیاری همواره در حال دریافت ویزای لازم جهت مهاجرت به آلمان و زندگی در کنار خانواده خود هستند که می تواند با دریافت ویزای یکی از روش های مهاجرت به آلمان و یا ویزای پیوست صورت پذیرد.

اما دریافت ویزای شینگن برای همسر یا فرزندان‌تان جهت مهاجرت به آلمان نیازمند بررسی شرایط و فراهم نمودن مدارک موردنیاز است که به آن خواهیم پرداخت.

بررسی کامل شرایط دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر

ویزای شینگن آلمان برای همسر به شما فرصت می دهد تا در مدت کوتاهی به آسانی زندگی مشترک خود در این کشور را داشته باشید.

فهرست مطالب

در اولین مورد باید توجه کنید که ویزای پیوستن به خانواده در آلمان مرتبط با ویزا و اقامت شخص اصلی مقیم در این کشور است و با خروج وی از آلمان و یا اتمام اعتبار ویزای او، ویزای پیوستن به خانواده برای همسر و فرزندان شخص نیز از اعتبار خارج خواهد شد. مورد دوم این‌که ویزای توریستی شامل دریافت ویزای همراه نمی‌شود و فقط ویزاهایی که با هدف خاص و برای مدت بلند اخذ شده باشند این امکان را فراهم خواهند آورد.

هم‌اکنون ویزاهای مختلفی در دسترس شهروندان خارجی برای مهاجرت به آلمان قرار دارد که هرکدام تحت شرایطی متفاوت و مشخص امکان بردن همراه را به آلمان فراهم خواهند کرد که در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی آن‌ها را برای شما عزیزان شرح خواهند داد.

در همین ابتدا نیز باید بگوییم که پناهندگان نیز فقط در صورتی‌که موفق به دریافت اقامت خود شده باشند و با پناهندگی آنان موافقت شده باشد، قادر به بردن همسر به آلمان هستند. این یعنی در مدت رسیدگی به درخواست پناهندگی امکان اخذ ویزای همراه و بردن همسر به این کشور وجود ندارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ویزای شنگن آلمان + پادکست

با ویزای شنگن آلمان می توانید همراه خود را به این کشور ببرید که البته نیازمند فراهم نمودن شرایط مشخصی است.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا کنید تا از شرایط لازم مطلع شوید و جهت اقدام می توانید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره ویزای شنگن آلمان برای همسر
بررسی کامل شرایط دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر

روش های دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر

حال برای بسیاری این سوال وجود دارد که دارندگان چه ویزاهایی در آلمان می‌توانند همسران خود را به‌عنوان همراه به این کشور برده و جهت اخذ ویزای همراه از طریق پیوست ویزای خود اقدام کنند؟ همچنین این‌که چه شرایط دیگری را باید فراهم آورند تا این امر امکان‌پذیر شود؟ با جدول زیر این مطلب را بهتر خواهید فهمید:

ویزای مربوطهشرایط موردنیاز
ویزای تحصیلیدارنده ویزا می‌تواند فرزندان مجرد و زیر 16 سال به همراه همسر خود را به آلمان ببرد. این امر به طور هم‌زمان و یا با فاصله‌ای 1 ماهه امکان‌پذیر است و دارنده ویزا باید تمکن‌مالی لازم برای هریک از همراهان را جداگانه فراهم آورد و داشتن تسلط سطح A1 زبان آلمانی برای همراهان لازم است.
ویزای کاریدارنده ویزا می‌تواند فرزندان مجرد و زیر 16 سال به همراه همسر خود را به آلمان ببرد. اما این امر هم‌زمان معمولا امکان‌پذیر نیست و چند ماه پس از اقامت دارنده ویزا ممکن می‌شود. همچنین نیازی به تمکن‌مالی نیست، اما درآمد شخص اصلی باید پاسخگوی هزینه‌های زندگی همراهان باشد.
ویزای سرمایه‌گذاریدارنده ویزا می‌تواند فرزندان مجرد و زیر 16 سال به همراه همسر خود را به آلمان ببرد. این امر به طور هم‌زمان و یا پس از اقامت فرد اصلی امکان‌پذیر است و دارنده ویزا باید تمکن‌مالی لازم برای هریک از همراهان را جداگانه فراهم آورد. ضمنا در این ویزا همراهان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.
ویزای پزشکی و درماندر صورتی‌که شخص نیازمند درمان پزشکی در آلمان زیر سن قانونی باشد، قیم یا یکی از والدین وی قادر به همراهی وی هستند. همچنین اگر شخص در شرایط بیماری شدیدی باشد که نیاز به همراه داشته باشد، به یک نفر اجازه همراهی داده می‌شود.

یکی‌دیگر از شرایط مهمی که تمامی افراد متقاضی دریافت ویزای همراه همسر در آلمان باید به آن توجه کنند، این است که فرد اصلی دارنده ویزا باید برای تمامی همراهان خود فضا و مکان لازم جهت اقامت را فراهم سازد. طبق قوانین برای هریک از افراد زیر 6 سال باید حداقل 10 مترمربع و برای افراد بالای 6 سال حداقل 12 مترمربع اختصاص یابد.

مطلب مهم دیگری که در رابطه با دریافت ویزای همراه همسر در آلمان وجود دارد این است که طرفین ازدواج حتما باید بالای 18 سال سن داشته باشند، یعنی شخص دارنده ویزا نمی‌تواند برای همسر زیر 18 سال خود ویزای همراه آلمان را اخذ کند تا زمانی که همسر شخص به 18 سالگی برسد.

علاوه بر این طبق قوانین کشور آلمان تنها و تنها یک همسر قانونی قابل قبول بوده و چند همسری رسمیت و مرجعیت قانونی ندارد. پس اگر شخصی دارای دو همسر یا بیش‌تر باشد فقط برای یکی از همسران خود قادر به اخذ ویزای همسر آلمان خواهد بود.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک موردنیاز ویزای شینگن آلمان برای همسر

با تصور این‌که شما توانسته‌اید ویزای اقامتی خود را به یکی از روش‌های بالا به‌دست آورید، حال چه مدارکی را باید تهیه و ارائه نمایید تا همسر شما نیز بتواند از طریق ویزای شینگن آلمان برای همسر موفق به مهاجرت به آلمان و حضور در کنار شما شود. مهم‌ترین مدارکی که برای هر متقاضی قطعا موردنیاز خواهد بود به صورت زیر است:

لازم به ذکر است که ارائه مدارک موردنیاز به سفارت مهم‌ترین قسمت دریافت ویزای همسر در آلمان است، حتما در این‌باره پیش از اقدام با مشاورین آی مهاجرتی مشورت کنید تا خطاهای خود را از میان برداشته و احتمال صدور ویزا را به حداکثر ممکن برسانید.

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور ویزای همسر
  • ارائه دعوت‌نامه از سوی همسر و شخص اصلی دارنده ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک زبان آلمانی (در صورت نیاز)
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک هویتی و سند ازدواج
  • ارائه کپی از مجوز اقامت و ویزای همسرتان ( شخص اصلی دارنده ویزا)
  • گواهی سلامت و بیمه درمانی و سلامت در آلمان
  • سند پرداخت هزینه صدور ویزا (80 یورو)
  • گواهی اثبات تمکن‌مالی یا اثبات کافی بودن درآمد شخص دارنده ویزا در آلمان
مراحل درخواست ویزای شینگن آلمان برای همسر

مراحل درخواست ویزای شینگن آلمان برای همسر

برای دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر نیاز به مراحل خاص یا پیچیده‌ای نیست، اما قطعا آشنایی با این مراحل بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و احتمال اشتباه و خطای شما را بسیار کاهش می‌دهد. در ابتدا باید تمامی مدارک لازم نظیر دعوت‌نامه، گواهی توانایی مالی و درآمد کافی یا تمکن‌مالی و همچنین گواهی فضای کافی جهت اقامت شما را از همسر خود و دارنده ویزای اصلی دریافت کنید.

پس از آن درخواست خود را در سایت کارگزاری ویزامتریک به ثبت برسانید و زمان حضور در دفتر کارگزاری و سفارت را تعیین کنید. در زمان مقرر در دفتر ویزامتریک حضور یابید و تمامی مدارک خود را به آنان ارائه کرده و مراحل بیومتریک خود را به انجام برسانید.

کارگزاری ویزامتریک پس از بررسی مدارک شما، آن‌ها را به سفارت آلمان به همراه اطلاعات بیومتریک‌تان ارسال خواهد نمود. شما باید در زمان از مقرر و از پیش تعیین شده در سفارت این کشور حاضر شوید و ابتدا هزینه‌های درخواست صدور ویزایتان را بپردازید. بعد از آن مصاحبه خود را پشت سر گذاشته و منتظر اعلام جواب از سوی این سفارت قرار بگیرید . لازم به تذکر است که حتما از تمامی مدارک لازم دو کپی در صفحات A4 تهیه نموده و در روز مصاحبه همراه خود به سفارت ببرید.

مشاورین ما با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به کشور آلمان انواع مختلف ویزاهای این کشور را برای شما بررسی نموده اند:

مراحل لازم پس از رسیدن به آلمان از طریق ویزای شینگن آلمان برای همسر

در صورت دریافت ویزای همسر آلمان خواهید توانست به این کشور نقل‌مکان کرده و در کنار همسر خود به زندگی مشغول شوید. اما توجه کنید که پس از رسیدن به این کشور باید چند مرحله اداری دیگر را نیز پشت سر بگذارید تا تمامی مراحل و احتیاجات لازم برای قانونی کردن اقامت شما به پایان برسد.

در ابتدا شما باید در یکی از دفتر اسناد رسمی در محل زندگی خود، آدرس محل اقامت‌تان را به وسیله ارائه سند مربوطه به ثبت برسانید، دقت کنید که این امر باید حداکثر تا دو هفته پس از ورود به این کشور انجام پذیرد. پس از آن باید برای دریافت اجازه اقامت خانوادگی آلمان اقدام کنید که این امر نیازمند اخذ زمان مصاحبه با مقامات مهاجرتی آلمان می‌باشد.

با مراجعه به دفاتر مربوطه درخواست خود را ثبت و زمان مصاحبه خود را اخذ کنید. سپس در زمان معین شده با تمامی مدارک لازم در آن‌جا حاضر شده و مصاحبه خود را به انجام برسانید تا مجوز اقامت لازم برای شما صادر شود. دقت داشته باشید که این ویزا تا زمان اعتبار ویزای شخص اصلی دارای اعتبار خواهد بود.

وبینار نگاهی بر تحصیل در آلمان

یکی از روش هایی که می توان به واسطه آن همراه خود را به آلمان برد، انتخاب تحصیل در این کشور است که در این وبینار کارشناس ارشد ما به آن پرداخته است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

در این مقاله به بررسی کامل شرایط دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر پرداختیم. اگر نیاز به مشاوره یا دریافت توضیحات خاصی در این‌باره دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز پاسخ‌گوی شما عزیزان خواهند بود.

سوالات پرتکرار بررسی کامل شرایط دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر

مهم ترین اطلاعات این مقاله را در سوالات پرتکرار مطالعه نموده و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه به روزترین اطلاعات را به دست آورید.

بله، یکی از روش‌های بسیار پر تقاضا برای دریافت ویزای شینگن آلمان برای همسر همواره از طریق ویزای تحصیلی این کشور بوده است.

مدت اعتبار این ویزا به مدت اعتبار ویزای شخص اصلی دارنده ویزا در آلمان بستگی خواهد داشت و به همان مقدار معتبر است.

در برخی موارد بله مورد نیاز است، اما در هر صورت ارائه مدرک زبان امتیاز بسیار خوبی برای صدور ویزا تلقی می‌شود.

خیر، این امر برای افراد زیر 18 سال به هیچ عنوان ممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه