راهنمای کامل شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

آمار مهاجرت به آلمان روز به روز در حال افزایش است و اکثر افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند تمایل دارند نزدیکان و اقوام خود را نیز به عنوان همراه با خود به آلمان ببرند. اما افرادی که قصد دارند به عنوان همراه به آلمان مهاجرت کنند، ابتدا باید ویزای همراه آلمان را دریافت کنند که شرایط خاص خود را داشته و متقاضیان باید مراحل مشخص و متعددی را پشت سر بگذارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ما در این مقاله از آی مهاجرتی به راهنمای کامل دریافت ویزای همراه آلمان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای کامل شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

ویزای همراه کشور آلمان در صورتی که دارای یک خویشاوند و یا فرد نزدیک مقیم این کشور هستید، برای شما امکان پذیر است.

فهرست مطالب

شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

مهاجرت به عنوان همراه برای افرادی امکان پذیر است که اقوام و نزدیکان آن‌ها به یکی از روش ها مانند تحصیل به آلمان مهاجرت کرده‌اند و در این کشور اقامت دارند. در واقع ویزای همراه آلمان، ویزایی به منظور الحاق نزدیکان و اعضای خانواده فرد است.

افرادی که تابع ایران هستند برای پیوستن به خانواده و اقوام خود به آلمان باید حتما ویزای آلمان را دریافت کنند اما شهروندان عضو اتحادیه اروپا، انجمن تجارت اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند بدون داشتن ویزا و بدون اجازه به همراه نزدیکان خود در آلمان اقامت داشته باشند. ویزای همراه آلمان ویزایی با اقامت طولانی مدت است که برای دریافت آن باید متقاضیان از شرایطی برخوردار باشند.

  • برخورداری حامی یا شخص مقیم آلمان از تمکن مالی کافی برای حمایت از خانواده و دوستانی که قرار است به آن ملحق شوند.
  • تامین خانه و فضا برای ادامه زندگی توسط حامی یا شخص مقیم آلمان برای افرادی که قرار است با ویزای همراه به این کشور مهاجرت کنند.
  • برخورداری حامی از بیمه درمانی مناسب و کافی برای همراهمان خود در طول مدت اقامت در کشور آلمان
صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای کامل شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

چه افرادی می‌توانند ویزای همراه آلمان دریافت کنند؟

اگر شما هم اقوام و بستگانی دارید که به آلمان مهاجرت کرده است، حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که آیا می‌توانید ویزای همراه دریافت کنید یا خیر ؟ پس ادامه را مطالعه کنید.

فرزندان فرد مقیم در آلمان

اگر والدین شما مقیم آلمان هستند و قصد دارید که برای ادامه زندگی در کنار آن‌ها ویزای همراه آلمان را دریافت کنید، اخذ ویزای همراه برای فرزندان شرایط خاص خود را دارد. فرزندانی که بالای سن قانونی هستند، باید مجرد باشند تا بتوانند به والدین خود در آلمان بپیوندند. 

اما کودکانی که زیر سن قانونی هستند زمانی می‌تواند ویزای همراه دریافت کند که هر دو والدین یعنی پدر و مادر در آلمان زندگی کنند.

اما در صورتی که سرپرستی کودک تنها با پدر یا با مادر باشد در صورتی می‌توان برای کودک ویزای همراه دریافت کرد که والدین حضانت فرزند را داشته باشند. اگر یکی از والدین فرزند در آلمان باشد، زمانی می‌تواند برای کودک خود ویزای همراه را دریافت کنند که همسر آن، حضانت فرزند را به صورت کامل به سرپرستی که مقیم آلمان است بدهد.

ویزای همراه برای سایر اقوام شخص مقیم آلمان

درصورتی که سایر افراد نزدیک و اقوام از جمله خواهر، برادر، خواهرزاده و برادرزاده، عمو، عمه، خاله، دایی، پدربزرگ یا مادربزرگ شخصی مقیم آلمان باشند، نیز می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. 

اما در این صورت شرایط دریافت ویزا سخت‌تر خواهد بود و هر کدام به مدارک و شرایط خاص خود نیاز دارند.

متقاضیانی که قصد دارند ویزای همراه آلمان را دریافت کنند، می‌توانند با توجه به نسبت خود به فرد مقیم در آلمان و شرایطی که دارند، با کارشناسان آی مهاجرتی تماس گرفته تا اطلاعات دقیقی از وضعیت خود دریافت کنند.

والدین فرد مقیم آلمان

اگر شما والدین فرزندی هستید که به آلمان مهاجرت کرده است، نیز می‌توانید تحت شرایط خاصی ویزای همراه دریافت کرده و به عنوان فرد نزدیک به فرزند خود به آلمان مهاجرت کنید. 

در صورتی که فرزند زیر سن قانونی باشد و به آلمان مهاجرت کرده باشد، والدین آن زمانی می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند که حق حضانت و مراقبت از فرزند خود را داشته باشند. 

همچنین در صورتی که فرزند به سن قانونی رسیده باشد و توانایی حمایت مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی والدین خود در آلمان را داشته باشد، والدین می‌توانند نسبت به دریافت ویزای همراه اقدام کنید.

همسر فرد مقیم آلمان

در صورتی که همسر فردی مقیم آلمان باشد، می‌تواند نسبت به دریافت ویزای همراه اقدام کند و به این روش به کشور آلمان مهاجرت نماید اما این روش مهاجرتی نیز شرایط خاص خود را دارد. 

برای اخذ ویزای پارتنر آلمان یا ویزای پیوست به همسر در آلمان باید متقاضی یک مجوز سکونت در اختیار داشته باشد که در آن اجازه اقامت و مدت آن مشخص شده باشد. 

همچنین شخصی که می‌خواهد با ویزای همراه به عنوان همسر فرد مقیم آلمان به این کشور مهاجرت کند، باید بالای 18 سال سن داشته و دانش اولیه به زبان آلمانی را داشته باشد. همچنین متقاضی باید توانایی تامین هزینه‌های زندگی همسر خود در آلمان را داشته باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه آلمان

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه آلمان

متقاضیان اخذ ویزای همراه آلمان باید مدارکی را تهیه و تحویل دهند که همه این مدارک باید ترجمه شوند. مهمترین این مدار‌ک عبارتند از:

  • ارائه پاسپورتی که حداقل سه ماه بیشتر از مدت اقامت درخواست شده اعتبار داشته و بیشتر از 10سال از زمان دریافت آن نگذشته باشد.
  • ارائه دو فرم درخواست تکمیل شده
  • دو عکس بیومتریکی جدید و استاندارد 
  • بلیط رزرو شده
  • ارائه بیمه سلامت مسافرتی که پوشش دهنده هزینه‌های درمانی مدت اقامت در آلمان باشد.
  • دعوتنامه از طرف فرد مقیم آلمان
  • ارائه مدارک مربوط به محل سکونت در آلمان
  • مدارک زبان آلمانی
  • گواهی ازدواج برای متقاضیان پیوستن به همسر مقیم در آلمان
  • مدارک اثبات ملیت کودک و اثبات حضانت والدین آن برای الحاق کودکان به والدین مقیم آلمان

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

شاید برای رفتن به آلمان به دنبال روش‌های مختلفی هستید که یکی از آنها می‌تواند از طریق کار در این کشور محقق شود. 

این وبینار از کارشناس ارشد ما را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه اطلاعات در رابطه با روش‌های دریافت این نوع ویزا با ما در تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Steps of getting obtaining German companion visa

مراحل دریافت ویزای همراه آلمان

برای دریافت ویزای همراه آلمان باید مراحلی طی شود که در ادامه همه مراحل و پروسه اخذ این نوع ویزا بیان شده است.

مرحله اول: تهیه مدارک لازم

در مرحله اول باید همه مدارک لازم جمع آوری1 و مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی اسپانسر برای فراهم نمودن فضای کافی برای زندگی همراه نیز تهیه شود.

مرحله دوم: شرکت در مصاحبه

متقاضی اخذ ویزای همراه آنلاین باید یک مصاحبه آنلاین از طریق وب سایت کارگزاری ویزامتریک آلمان مشخص و در زمان معین شده تمامی مدارک را به این کارگزاری تحویل دهد.

مرحله سوم: ارسال مدارک به سفارت آلمان

شرکت ویزامتریک مدارک متقاضی را دریافت و بررسی نموده و سپس آن‌ها را به سفارت آلمان ارسال خواهد نمود.

مرحله چهارم: مراجعه به سفارت آلمان

سفارت آلمان وقت مصاحبه‌ای را برای متقاضی اخذ ویزای همراه آلمان مشخص می‌کند که متقاضی باید در زمان مشخص شده به سفارت آلمان برود. در صورتی که همه مدارک کامل باشد و مشکلی وجود نداشته باشد با درخواست اخذ ویزا موافقت می‌شود.

ویزاهای مختلف کشور آلمان را مطالعه و با درنظر گرفتن شرایط تان به رویای مهاجرت به این کشور برسید:

هزینه دریافت ویزای همراه آلمان

یکی از دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت به آلمان، هزینه دریافت این نوع ویزا است که با توجه به نوع ویزا، سن متقاضی و غیره مشخص می‌شود. به صورت کلی هزینه اخذ ویزای بلند مدت پیوستن به خانواده در آلمان یا همان ویزای دسته D برای کودکان زیر 18 سال 42.92 دلار است و برای بزرگسالان نیز 85 دلار است.

مدت زمان صدور ویزای همراه آلمان و اعتبار آن

پردازش درخواست ویزای همراه آلمان با توجه به شرایط متقاضی متغیر است اما به صورت کلی از چند هفته تا چند ماه طول خواهد کشید. بنابراین برای کوتاه شدن زمان بررسی درخواست باید همه مراحل را به درستی انجام داد و قرار مصاحبه را به موقع تعیین نمود.

اعتبار ویزای همراه آلمان یک سال است که بعد از درخواست اجازه اقامت در کشور آلمان نیز می‌توان ویزای پیوست مجدد به خانواده را تمدید کرد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که افرادی که قصد دارند بیش از یک سال در آلمان زندگی کنند باید قبل از اتمام تاریخ ویزای فعلی برای تمدید آن درخواست داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدت زمان صدور ویزای همراه آلمان و اعتبار آن

همچنین افرادی که قصد دارند به مدت طولانی به همراه خانواده خود در آلمان زندگی کنند، می‌توانند بعد از 5 سال اقامت قانونی در کشور آلمان در صورت قبولی در آزمون‌های زبان برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

برای دریافت ویزای همراه آلمان می‌توان باتوجه به شرایط خود، اطلاعات لازم را از کارشناسان آی مهاجرتی فعال در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز کسب نمائید.

سوالات پر تکرار راهنمای کامل شرایط دریافت ویزای همراه آلمان

سوالات پرتکرار اطلاعات مفید این مطلب را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار داده و در صورتی که به دنبال جزئیات دقیق هستید، تماس با مشاورین ما هرآنچه را که بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای دریافت ویزای همراه آلمان باید اسپانسر یا شخص مقیم آلمان، تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی همراه خود را داشته باشد، فضا و مکان زندگی آن در آلمان را فراهم کند و حامی از بیمه درمانی کافی برای همراهان خود برخوردار باشد.

افرادی که می‌توانند برای اخذ ویزای همراه آلمان درخواست دهند عبارتنداز، فرزندان فرد مقیم آلمان، والدین فرد مقیم آلمان، شریک زندگی و همسر فرد مقیم آلمان و سایر اقوام مانند خواهر، برادر، خواهر زاده، برادر زاده، عمه، عمو، خاله، دایی و غیره.

هزینه اخذ ویزای همراه آلمان باتوجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود اما به صورت کلی هزینه اخذ ویزای بلند مدت پیوستن به خانواده در آلمان یا همان ویزای دسته D برای کودکان زیر 18 سال 42.92 دلار است و برای بزرگسالان نیز 85 دلار است.

اعتبار ویزای همراه آلمان یک سال است که قابل تمدید بوده و صدور آن با توجه به شرایط متقاضی بین چند هفته تا چند ماه طول خواهد کشید که درصورت انجام همه مراحل به صورت دقیق و مراجعه در زمان مشخص برای مصاحبه، مدت آن کوتاه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه