ویزای توریستی آلمان مسیری به سوی آشنایی با فرهنگ آلمانی

قطعا می‌دانید که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا جهت سفر و مهاجرت به کشور آلمان نیاز به اخذ ویزا و اجازه ورود به این کشور را دارند که شهروندان ایرانی نیز از جمله این دسته افراد قرار می‌گیرند. 

ویزاهای ورودی به کشور آلمان با توجه به اهداف مختلف مسافرتی دارای انواع گواناگونی هستند که هرکدام دارای شرایط خاص خود و نیازمند مدارک مشخصی می‌باشند.

یکی از ویزاهای پرمتقاضی جهت ورود به آلمان، ویزای توریستی این کشور است که برای شهروندان خارجی به قصد تفریح و گردش در این کشور صادر می‌شود.

ویزای توریستی آلمان، مسیری به سوی آشنایی با فرهنگ آلمانی

ویزای توریستی آلمان به شما اجازه می دهد تا به مدت 90 روز از این کشور و یا سایر کشورهای عضو شنگن دیدن نموده و 

فهرست مطالب

دقت داشته باشید که سالانه افراد بسیاری برای دریافت این ویزا از کشورمان اقدام نموده و برای سیاحت و گردش به آلمان سفر می‌نمایند. کشور آلمان با توجه به تاریخ غنی خود و وجود معماری‌های زیبا و مکان های تاریخی جذاب، فستیوال‌ها و جشن‌های متعددی نیز دارد که همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان می‌باشد و سالانه میلیون‌ها توریست و گردشگر از اقصی نقاط جهان به دیدن این کشور می آیند.

بسیاری از این گردشگران نیاز به دریافت ویزای لازم جهت ورود به این کشور را دارند. در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط و جزئیات چگونگی دریافت ویزای توریستی آلمان را برای شما عزیزان شرح دهیم. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم که حتما لیست 10 تایی جاذبه های گردشگری آلمان را در عنوان مربوطه مطالعه نموده تا بهترین مراکز تفریحی و گردشگری آلمان را با جزئیات دقیق بشناسید.

انواع ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان به شما اجازه می‌دهد تا در یک بازه زمانی 180 روزه (6 ماهه) به مدت 90 روز (3 ماه) از این کشور و سایر کشورهای شینگن دیدن نمایید. دقت داشته باشید که ویزای توریستی آلمان یک ویزای شینگن کوتاه ‌مدت است که به هیچ‌ عنوان امکان رسیدن به اقامت دائم کشور آلمان از طریق آن وجود ندارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای توریستی آلمان، مسیری به سوی آشنایی با فرهنگ آلمانی

همچنین دقت داشته باشید که علاوه‌ بر این نوع ویزا، ممکن است ویزای محدود شینگن آلمان (LTV) نیز برای برخی افراد صادر شود که این ویزا بدین معنا است که شخص دارنده ویزا حق ندارد در دیگر کشورهای عضو شینگن تردد نماید و با دریافت این ویزا فقط خواهید توانست به آلمان سفر کرده و در آن‌جا بمانید.

اما به‌ طور کلی انواع ویزای توریستی آلمان به صورت زیر است:

  • ویزای شینگن یک‌ بار ورود (Single Entry): با این ویزا شما خواهید توانست تنها یک‌ بار وارد آلمان شده و در قلمرو کشورهای شینگن تردد داشته باشید و در صورت ترک قلمرو کشورهای شینگن دیگر نخواهید توانست با این ویزا به آلمان یا دیگر کشورهای آن وارد شوید و باید دوباره ویزای جدید اخذ نمایید.
  • ویزای شینگن چندبار ورود (Multiple Entry): اخذ ویزای شینگن چندبار ورود این اجازه را به شما می‌دهد که هر تعداد که بخواهید وارد قلمرو شینگن شده و از آن خارج شوید، البته به شرطی که از قانون حداکثر 90 روز اقامت در طی 180 روز تخطی ننمایید.
مدارک موردنیاز صدور ویزای توریستی آلمان

مدارک موردنیاز صدور ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان نیز به مانند دیگر ویزاهای این کشور نیازمند ارائه مدارک موردنیاز و مورد درخواست سفارت این کشور را دارد. دقت داشته باشید که سفارت آلمان در بررسی مدارک متقاضیان بسیار دقیق و حساس است، پس بهتر است که حتما در این‌باره با کارشناسان متخصص آی مهاجرتی مشورت نموده و بهترین مدارک را تهیه و ارائه کنید. مدارک جهت صدور ویزای توریستی آلمان به شرح زیر هستند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور ویزا
  • پاسپورت معتبر ( حداقل 6 ماه اعتبار)
  • 2 قطعه عکس طبق شرایط لازم
  • ارئه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و غیره)
  • ارائه مدرک محل اقامت در آلمان (رزرو هتل، اجاره ملک، سند خانه و غیره)
  • بیمه مسافرتی طبق شرایط لازم (پوشش 30 هزار یورو به ازای هر نفر برای تمامی دوره بازدید شما و در بین تمامی کشورهای حوزه شینگن معتبر باشد)
  • بلیت رفت و برگشت
  • برنامه سفر و بسته تور رزرو شده (درصورت وجود)
  • گواهی اثبات تمکن مالی لازم
  • گواهی اشتغال به کار و یا اشتغال به تحصیل (در صورت وجود برای کارمندان و دانشجویان)

دقت داشته باشید که تمامی مدارک لازم را باید به زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی ترجمه نموده باشید و ترجمه لازم باید توسط مترجم مورد تایید سفارت آلمان صورت پذیرفته باشد. همچنین حتما علاوه بر اصل مدارک 2 کپی از هریک را نیز به همراه خود داشته باشید.

ویدیو نگاهی بر شرایط ویزای بازنشستگی و تمکن مالی

رسیدن به ویزای کشورهای اروپایی از جمله آلمان مسیرهای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به بازنشستگی و یا تمکن مالی نیز اشاره کرد.

پس ضمن اطلاع از شرایط ویزای توریستی، با تماشای این وبینار از دیگر مسیرها که شاید روش خوبی برایتان باشد، مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های ویزای توریستی آلمان

یقینا اگر قصد گردش و تفریح در خارج از کشور و مقصدی نظیر آلمان را دارید، باید درباره هزینه‌ها و مخارج پیش‌رو در این کشور نیز بررسی هایی را انجام داده و از قبل آمادگی کاملی برای آن کسب نموده باشید. 

میزان مخارج افراد جهت اقامت در المان با یکدیگر قطعا متفاوت خواهد بود، اما توصیه می کنیم عنوان هزینه زندگی در آلمان را در سایت ما مطالعه نمایید تا از جدیدترین مبالغ و قیمت ها در این کشور مطلع شوید.

اما جدای از هزینه های سفر و تفریح در این کشور شما باید هزینه‌هایی بابت دریافت ویزا توریستی آلمان نیز پرداخت کنید، این هزینه ها به شرح زیر است:

نوع هزینه مبلغ آن
هزینه ویزای افراد 12 سال با بالا 80 یورو
هزینه ویزای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو
هزینه ویزای کودکان تا سن 6 سالگی رایگان
هزینه تمکن مالی 45 یورو روزانه به ازای هر نفر

کشور آلمان ویزاهای مختلفی دارد که در عناوین زیر به برخی از پردرخواست ترین آنها پرداخته ایم:

شرایط تمدید و کار با ویزای توریستی آلمان

باید بدانید که به ‌طورکلی و طبق شرایط نرمال امکان تمدید ویزای توریستی آلمان وجود ندارد، اما چنان‌ چه به دلایلی نظیر موارد زیر ترک آلمان برای شما مقدور نباشد، شاید امکان تمدید آن وجود داشته باشد:

  • اگر ورود به آلمان شما با تاخیر مواجه بوده و نتوانسته باشید از مدت زمان ویزای خود کاملا بهره‌مند شوید.
  • در صورتی‌که یک اتفاق یا رویداد مهم تجاری، حرفه‌ای برای شما در حال حادث شدن باشد.
  • اگر یکی از اعضای خانواده‌تان که در آلمان ساکن است دچار حادثه‌ای دلخراش یا فاجعه‌بار شده باشد.
  • هنگامی که اتفاقات و حوادثی خارج از کنترل شما مانع از خروج و بازگشت به آلمان شود، حوادثی نظیر: بلایای طبیعی، جنگ، عدم تردد هوایی و غیره
  • همچنین باید توجه داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی آلمان و حضور در این کشور، امکان کار و اشتغال برای شما وجود نخواهد داشت و این امر غیرقانونی می‌باشد. البته شما در مدت زمان حضورتان در آلمان می‌توانید در
  • جستجوی کار باشید و در صورت یافتن شغل و دریافت جاب آفر برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

دریافت ویزای توریستی آلمان، مسیری به سوی آشنایی با فرهنگ آلمانی خواهد بود. شما جهت کسب مشاوره بیش‌تر در این‌باره می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز در تماس بوده و از اطلاعات آنان بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار ویزای توریستی آلمان، مسیری به سوی آشنایی با فرهنگ آلمانی

سفر به کشور زیبای آلمان با هیجان بسیاری همراه است که موجب می شود سوالات زیادی در رابطه با نقاط مختلف داشته باشید، ضمن مطالعه سوالات پایانی حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خیر، ویزای توریستی آلمان یک مجوز اقامت موقت است که پس از آن باید حتما این کشور را ترک نمایید.

جهت دریافت ویزای توریستی آلمان باید بیمه مسافرتی با حداقل پوشش 30 هزار یورو به ازای هر نفر را ارائه کنید.

خیر، به وسیله ویزای توریستی نمی‌توان در آلمان کار کرد و این امر غیرقانونی است.

به طور نرمال خیر ویزای توریستی قابل تمدید نیست، اما تحت شرایطی خاص شاید این امر ممکن باشد.

هزینه درخواست ویزای توریستی برای افراد بالای 12 سال 80 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو و برای افراد زیر 6 سال رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه