ویزای نمایشگاهی آلمان، فرصتی برای شرکت در نمایشگاه های آلمان

کشور آلمان علاوه بر این که کارخانجات بسیاری را در خود جای داده که تولید کننده کالاهای متنوعی هستند، میزبان نمایشگاه های مختلفی است  که در آن خدمات، کالاها و علوم مختلفی به جهان معرفی و عرضه می‌شوند.

ویزای نمایشگاهی آلمان مختص آن دسته از علاقمندانی است که می‌خواهند در یکی این نمایشگاه‌ها شرکت نمایند.

ویزای نمایشگاهی آلمان، فرصتی برای شرکت در نمایشگاه های آلمان

ویزای نمایشگاهی آلمان به شما فرصت می دهد تا برای بازدید از یک نمایشگاه خاص به مدت محدودی به این کشور وارد شده و از نمایشگاه  دیدن کنید.

فهرست مطالب

ویزای نمایشگاهی آلمان این فرصت را به شما می دهد تا در مدت زمانی که طبق ویزا به شما داده شده در این کشور حاضر شوید و از نمایشگاه مربوطه دیدن نمایید. البته شما می‌توانید در مدت زمان مربوطه به هر نقطه از این کشور سفر کرده و دسترسی داشته باشید. ضمن این‌که اگر ویزای شنگن با دعوت‌نامه نمایشگاهی را نیز دریافت کنید که قادر به دسترسی به تمامی کشورهای حوزه شنگن خواهید بود.

شهروندان برخی از کشورها قادر هستند بدون نیاز به دریافت ویزا برای دیدن از نمایشگاه به آلمان سفر کنند که متاسفانه ایرانیان جز این دسته نیستند. پس باید مدارک موردنیاز جهت دریافت ویزای مربوطه را جمع‌آوری نموده و برای درخواست آن اقدام نمایند. در ادامه این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان را شرح خواهند داد.

تفاوت ویزای نمایشگاهی آلمان با ویزای شنگن

ویزای نمایشگاهی آلمان همان‌طور که از اسمش مشخص است جهت بازدید کردن از یک نمایشگاه صادر خواهند شد و قطعا دارای مدت محدودی خواهند بود که معمولا کمتر از 2 هفته خواهد بود. مدت زمان اعتبار این ویزا بستگی به مدت زمان برگزاری نمایشگاه مربوطه خواهد داشت و معمولا اجازه حضور از 1 روز قبل از برگزاری نمایشگاه تا روز پایانی آن را به فرد در آلمان می‌دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای نمایشگاهی آلمان، فرصتی برای شرکت در نمایشگاه های آلمان

اما ویزای شنگن علاوه بر کشور آلمان اجازه دسترسی و سفر به دیگر کشورهای حوزه شنگن را نیز به متقاضی می‌دهد. دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای نمایشگاهی باید از عوامل و مسئولین برگزار کننده نمایشگاه و یا غرفه‌داران نمایشگاه حاضر دارای دعوت‌نامه باشید. یعنی آنان طی یک دعوت‌نامه رسمی از شما جهت بازدید از نمایشگاه مربوطه به این کشور دعوت کنند.

ویزای شنگن را بدون دعوت‌نامه نیز و به صورت ویزای توریستی هم می‌توان به‌دست آورد، اما داشتن دعوت‌نامه می‌تواند زمان رسیدگی و همچنین شانس صدور ویزا را بسیار افزایش دهد. دقت داشته باشید که در دعوت‌نامه مربوطه باید تمامی جزئیات زمان برگزاری نمایشگاه، برنامه سفر و محل اقامت متقاضی و تمامی اطلاعات شخص دعوت کننده ذکر شده باشد.

حتما در زمانی مناسب پیش از برنامه سفرتان برای درخواست ویزا اقدام کنید تا با تداخل زمان و یا کمبود وقت مواجه نشوید، چون درخواست‌ها در سفارت آلمان بسیار زیاد است. توصیه می‌شود از 1 تا 3 ماه پیش از زمان سفر درخواست خود را ارسال کنید.

Documents required to apply for a German exhibition visa

مدارک لازم برای درخواست ویزای نمایشگاهی آلمان

مدارکی که سفارت آلمان برای صدور ویزا از شما درخواست می‌کند اهمیت بسیاری دارد و هرگونه نقص یا عدم تطابقی در آن‌ها درخواست شما را رد خواهد نمود. 

پس حتما هنگام ارسال مدارک خود و جهت ارائه به سفارت با مشاورین آی مهاجرتی مشورت‌های لازم را به انجام برسانید. مدارکی که برای ارائه به سفارت نیاز دارید بدین شرح هستند:

  • فرم درخواست صدور ویزا به صورت تکمیل شده
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • یک کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت (کپی در اندازه A4)
  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی و جدید
  • تهیه و ارائه بیمه مسافرتی
  • دعوت‌نامه دریافتی از مسئولین یا برگزارکنندگان نمایشگاه
  • گواهی اثبات محل اقامت در آلمان (رزرو هتل، اجاره‌نامه و غیره)
  • بلیت هواپیما رفت و رزرو برگشت
  • گواهی تمکن‌مالی موردنیاز
  • گواهی پرداخت هزینه صدور ویزا
مراحل دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان

مراحل دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان

برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان جهت دریافت وقت سفارت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نبوده و باید آن را به صورت آنلاین و از طریق کارگزاری ویزامتریک به انجام برسانید. در ابتدا باید در سایت کارگزاری مربوطه درخواست خود را ثبت نموده و زمان حضور در سفارت و همچنین دفتر کارگزاری را اخذ کنید.

پس از ثبت درخواست، باید تمامی مدارک موردنیاز خود را تهیه و جمع‌آوری نموده و برخی که نیاز به دریافت تاییدیه‌های خاص و یا ترجمه دارند را به انجام برسانید. در تاریخی که هنگام ثبت درخواست به شما اعلام شده است در دفتر کارگزاری حاضر شده و مراحل بیومتریک خود را به انجام برسانید.

پس از آن تمامی مدارک و اطلاعات شما برای سفارت ارسال می‌شود. سپس در زمان مقرر در دفتر سفارت آلمان حاضر شوید و هزینه صدور ویزای خود را بپردازید. در این‌جا باید با افسر مربوط به صدور ویزا دیدار کرده و مصاحبه‌ای حضوری را انجام دهید و دلایل سفر خود به آلمان را بازگو نمایید. در نهایت باید منتظر شوید تا جواب درخواست ویزا برای شما ارسال شود.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

اطلاع از شرایط مهاجرت کاری به آلمان به شما فرصت می دهد تا بتوانید با آگاهی کامل از شرایط ورود به این کشور به آسانی به ویزا برسید.

این وبینار از کارشناس ارشد ما را مشاهده نموده و در صورتی که هرگونه سوال یا پرسشی برایتان وجود دارد، از طریق شماره های تماس با مشاورین ما به پاسخ برسید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

The reasons of German exhibition visa

دلایل ریجکت درخواست صدور ویزای نمایشگاهی آلمان

درخواست شما جهت دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان به دلایل مختلفی می‌تواند رد شده و ریجکت شود. این امر دلایل معمولا مشخصی دارد که معمول‌ترین و عمده‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت شما اعتبار کافی و یا صفحه خالی نداشته است.
  • عکس ارائه شده قدیمی بوده یا دارای استانداردهای خواسته شده نباشد.
  • تمکن مالی شما برای سفر کافی نبوده باشد.
  • دعوت‌نامه معتبر نبوده و یا دچار نقص و ابهام بوده باشد.
  • مدارک خود را ناقص و یا به صورت اشتباه ارائه کرده باشید.
  • فرم درخواست شما اشتباه تکمیل شده باشد.
  • نسبت به برگشت شما به ایران شبهه و عدم اطمینان وجود داشته باشد.

هر یک از مقالات زیر ویزای مختلفی را جهت ورود به کشور آلمان به شما معرفی می کند که توصیه می کنیم مطالعه آنها را از دست ندهید:

هزینه دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان

برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که شامل دو بخش، هزینه مربوط به کارگزاری (در حدود 200 یورو) و هزینه صدور ویزا (شنگن 80 یورو) می‌شود. البته مخارج دیگری نیز وجود دارند که شاید از شما دریافت نشود، اما نیاز به ارائه آن خواهد بود؛ نظیر گواهی تمکن مالی.

جدای از این‌که سفر شما دارای مخارجی نظیر خرید بیمه مسافرتی، بلیت هواپیما، هتل، خوراک و غیره نیز خواهد بود که این موارد برای افراد می‌تواند با یک‌دیگر دارای تفاوت‌های خاصی باشد. در عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان تمامی جزئیات و آخرین مبالغ مخارج اقامت در کشور آلمان را برای شما عزیزان جمع‌آوری کرده‌ایم.

ویزای نمایشگاهی آلمان، فرصتی برای شرکت در نمایشگاه‌های آلمان تلقی خواهد شد که نیازمند کسب اطلاعات لازم است. کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی با سال‌ها تجربه تمامی ایام هفته در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز آماده ارائه بهترین راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار ویزای نمایشگاهی آلمان، فرصتی برای شرکت در نمایشگاه های آلمان

شاید بتوانید پاسخ پرسش خود را در سوالات متداول بیابید و در صورتی که به دنبال جزئیات دقیق تری هستید، با مشاورین ما در بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

مدت اعتبار ویزای نمایشگاهی آلمان بستگی به مدت زمان برگزاری نمایشگاه دارد، اما معمولا کمتر از 2 هفته است.

بله، شما با دریافت ویزای توریستی قادر به هر کاری در آلمان هستید، به جز تحصیل، کار و برخی سرمایه‌گذاری‌ها

خیر، با دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان اجازه خروج از آلمان به دیگر کشورهای اروپایی را ندارید.

برای دریافت این ویزا و به‌طور کل تمامی ویزاهای آلمان باید ویزای مسافرتی را دریافت کرد.

بله، قطعا برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان باید دعوت‌نامه از مسئولین یا برگزار کنندگان نمایشگاه مربوطه دریافت و به سفارت ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه