راهنمای گام به گام مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای هدف و برنامه‌ای است که می‌تواند شما به خاک این کشور رسانده و در نهایت اقامت دائم این کشور را نیز برایتان به ارمغان آورد.

طی سال‌های گذشته از تمام جهان و به خصوص کشورمان افراد بسیاری با داشتن تخصص و مدارک معتبر در حوزه‌های مختلف فنی توانسته‌اند برای خود و خانواده‌شان ویزا و اقامت کانادا را به ارمغان آورده‌اند.

راهنمای گام به گام مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا

با داشتن مدرک فنی و حرفه ای در یک زمینه خاص می توانید با درنظر گرفتن بازار کار کشور کانادا، جهت دریافت ویزا اقدام نموده و در نهایت مهاجرت نمایید.

فهرست مطالب

یکی از روش‌های مرسوم اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا است که می‌تواند آن از طریق پذیرش و تحصیل در مراکز فنی حرفه‌ای و یا در دانشگاه‌های معتبر این کشور صورت پذیرد که کارشناسان آی مهاجرتی راهنمای تخصصی شما در این باره خواهند بود.

اما افراد معمولا قصد ورود به بازار کار و اشتغال از طریق تخصص فنی خود را دارند که یکی از اصلی‌ترین شرایط موردنیاز آن داشتن تجربه و سابقه کاری مرتبط است. 

در حال‌حاضر و برای سال 2024 روش‌های مختلفی وجود دارد که علاقمندان با ارائه مدارک فنی حرفه‌ای خود و سایر شرایط خواهند توانست به کشور مهاجرپذیر و پر از فرصت‌های ناب و رو به رشد مهاجرت نمایند.

روش‌های مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا

مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌‎ای به کانادا یکی از راه‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور شناخته می‌شود و همچنین کانادا به دنبال افراد ماهر در مشاغل فنی و حرفه‌ای است و برای این افراد فرصت‌های شغلی زیادی به وجود آورده تا بتوانند صلاحیت و تخصص خود را اثبات نموده و فورا به اقامت دائم برسند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای گام به گام مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا

در حال‌حاضر روش‌های مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا به شرح زیر هستند:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال(FSWP) : این برنامه برای افراد ماهر در مشاغل مورد نیاز کانادا است که دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، سابقه کار، مهارت‌های زبانی و سایر شرایط لازم باشند. مشاغل مورد نیاز در این برنامه بر اساس لیست NOC (National Occupation Classification) تعیین می‌شوند. همچنین متقاضیان باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) اقدام کنند و در صورت کسب امتیاز کافی، دعوت‌نامه برای اقامت دائم دریافت خواهند کرد.
  • برنامه تجربه کار کانادایی(CEC): این برنامه برای افراد دارای سابقه کار در کانادا در مشاغل NOC است که مدرک تحصیلی یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای مرتبط دارند. متقاضیان باید حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا در 3 سال گذشته داشته باشند. مهارت‌های زبانی و سایر شرایط نیز باید توسط متقاضیان برآورده شود.
  • برنامه اسکیل ورکر استانی(PNP): هر استان کانادا برنامه مهاجرتی مختص خود را برای جذب نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز آن استان دارد و برخی از استان‌ها مشاغل فنی و حرفه‌ای را در لیست مشاغل مورد نیاز خود اعلام می‌کنند. ضمنا شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر استان متفاوت است.
  • برنامه فدرال اسکیل ترید یا اکسپرس اینتری نیروی کار فنی فدرال (FSTP): این برنامه برای افراد ماهر در مشاغل فنی و حرفه‌ای خاص است که دارای مدرک، سابقه کار و مهارت‌های زبانی لازم هستند و مشاغل این برنامه در لیست NOC مشخص شده‌اند. متقاضیان باید در آزمون مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کانادا (Red Seal Exam) موفق شوند تا از این طریق قادر به مهاجرت باشند.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

برنامه اکسپرس اینتری نیروی کار فنی فدرال (FSTP) یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت افراد دارای مدرک و تخصص‌های فنی حرفه‌ای به کانادا است که در وهله اول نیازمند داشتن یک جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مرتبط در این کشور است. شما از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید با کارفرمایان در کانادا ارتباط برقرار کرده و فرصت‌های کاری موجود را بررسی نمایید که در مقاله شرایط مهاجرت کاری ویزای کار کانادا تمامی اطلاعات لازم را شرح داده‌ایم.

کانادا در حال‌ حاضر در مشاغل بسیاری نیازمند نیروی تکنسین متخصص و نیمه ماهر است که می‌تواند بهترین فرصت برای مهاجرت به این کشور تلقی شود و خود کانادا نیز قصد دارد با این برنامه‌های مهاجرتی نیروهای کار لازم خود را تامین نماید. در ادامه این مشاغل را توضیحی خواهیم داد.

اما به طورکلی برای اقدام از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری یا سایر برنامه‌های بالا باید شرایطی را فراهم آورید تا بتوانید به امتیازات بالا و مناسبی برسید، ولی به طور کلی مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا چه شرایطی دارد؟ برای اقدام از طریق این برنامه و برنامه‌های اکسپرس اینتری متقاضیان باید به امتیازاتی از طریق تخصص‌ها و ویژگی‌های خود برسند که در مقاله مربوطه کاملا آن‌ها را شرح داده‌ایم. اما مهم‌ترین شرایط لازم آن بدین شرح خواهند بود:

شرایط لازم جزئیات
سابقه کار 2 سال سابقه کار حداقل 30 ساعت در هفته و در مجموع 3120 ساعت 4 سال سابقه کار حداقل 15 ساعت در هفته و در مجموع 3120 ساعت
جاب‌آفر(پیشنهاد کاری) داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی کانادایی لازم است(فرصت شغلی باید تاییدیه LMIA را دریافت کرده یا معاف از آن باشد).
سن محدودیتی وجود ندارد اما در برنامه اکسپرس اینتری دارای امتیاز بوده و هرچه سن کمتر بهتر خواهد بود.
مدرک تحصیلی مدرک تحصیلی یا ارائه مدرک فنی حرفه‌ای در حوزه شغل انتخابی باعث بالا رفتن امتیاز شما خواهد شد و هرچه سطح مدرک بالات باشد امتیاز بیش‌تر خواهد بود
قدرت مالی (تمکن‌مالی) باید اثبات کنید که مبلغ موردنیاز برای هزینه‌های اقامت و زندگی خود و تمامی افراد همراهتان را دارا هستید. تقریبا 13 هزار دلار کانادا و برای هر همران مبلغی اضافه خواهد شد.
سطح زبان قطعا به یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی باید مسلط باشید و داشتن مدرک زبان امتیاز به ارمغان خواهد آورد و هرچه سطح بالاتر امتیاز بیش‌تر
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مشاغل فنی حرفه‌ای موردنیاز در کانادا

در میان مشاغل مورد نیازی که در کشور کانادا به نیروی کار متخصص در آن‌ها نیاز است، بسیاری شامل مشاغل فنی و حرفه‌ای می‌شوند که نیازی به مدارک دانشگاهی خاص یا بالایی ندارند. بلکه شخص باید از تجربه و تخصص لازم برای انجام کار بهره‌مند باشد و یا داشتن مدرک دیپلم، فوق دیپلم یا فنی حرفه‌ای معتبر نیز می‌تواند کافی باشد.

در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا (NOC) بسیاری از فرصت‌های کاری در دسته‌های TEER 2، TEER 3 و TEER 4 می‌توانند برای افراد علاقمند به این روش مناسب باشند. برخی از مهم‌ترین این مشاغل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شغل مدرک و تخصص لازم متوسط درآمد ماهانه (دلار کانادا)
    برق‌کار دیپلم و تخصص برق‌کاری 4200 تا 7500 دلار
    جوشکار دیپلم و تخصص جوشکاری 1700 تا 4900 دلار
    لوله‌کش دیپلم و تخصص لوله‌کشی 4300 تا 6700 دلار
    نجار دیپلم و تخصص نجاری 3500 تا 5400 دلار
    کابینت‌ساز دیپلم و تخصص کابینت سازی 3700 تا 4800 دلار
    صافکار اتومبیل دیپلم و تخصص لازمه 2500 تا 4000 دلار
    اپراتور جرثقیل دیپلم و تخصص کار با جرثقیل 3700 تا 6900 دلار
    نانوا دیپلم و تخصص نانوایی 2500 تا 3700 دلار
    آشپز دیپلم و تخصص آشپزی 2600 تا 3800 دلار
    قصاب دیپلم و مهارت لازم 2500 تا 4000 دلار
    گچ‌کار دیپلم و تخصص گچ‌کاری 3500 تا 5200 دلار
    نقاش ساختمان دیپلم و تخصص رنگ کاری 2700 تا 5100 دلار
مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

همان‌طورکه تا به این‌جا گفتیم مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا بر اساس روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که اقدام از رو اکسپرس اینتری، برنامه استانی و اسکیل ورکر پر متقاضی‌ترین روش‌ها هستند. برای این امر شما باید مدارکی را تهیه نموده و هم به کارفرمای خود برای دریافت جاب آفر و هم برای درخواست صدور ویزا به سفارت ارائه دهید. این دو مرحله کاملا متفاوت و مجزا بوده، اما بسیاری از مدارک آن‌ها مشترک خواهد بود. البته باتوجه به حرفه و شرایط شخصی نیز ممکن است برای افراد تفاوتی در مدارک وجود داشته باشد، پس حتما این امر را به صورت تخصصی و نزد کارشناسان آی مهاجرتی بررسی کنید.

برای شرکت در این برنامه‌ها مدارک زیر نیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی سابقه کار لازم
  • آخرین مدرک تحصیلی در حوزه فعالیت
  • بیمه‌نامه سلامت و خدمات درمانی
  • گواهی تمکن‌مالی مورد نیاز
  • مدرک بیومتریک انجام شده
  • انگیزنامه جذاب
  • رزومه و هدف‌نامه از مهاجرت و کار در شغل مربوطه
  • جاب‌‌آفر یا دعوت‌نامه از کارفرمای کانادایی
  • گواهی عدم سوء‌سابقه و سابقه کیفری

با انتخاب کشور کانادا به عنوان مقصد خود، خوب است که با مطالعه مقالات زیر تا حد امکان اطلاعات خود را بالا ببرید:

مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

برای امر مهاجرت باید با طی مراحلی بتوانید به هدف اصلی یعنی ویزا یا اقامت دائم لازمه دست یافته تا بتوانید وارد کانادا شوید و در آن‌جا زندگی نمایید. برای اقدام از طریق مدرک فنی حرفه‌ای برنامه‌های اکسپرس اینتری به طورکلی مراحل زیر را باید پشت سر بگذارید:

  • ابتدا روش باتوجه به اهداف و شرایط خود و با مشورت با متخصصین بهترین روش مناسب را بیابید.
  • سپس باید بتوانید یک پیشنهاد شغلی مناسب در حوزه تخصص خود از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید که از روش‌های مختلفی می‌توانید به فرصت‌های شغلی موجود در این کشور دسترسی پیدا کرد.
  • پس یافتن شغل و دریافت جاب‌آفر از کارفرما باید حساب کاربری خود برای اکسپرس اینتری کانادا را ساخته و طبق مدارک و شرایطتان آن را کامل کنید تا به امتیاز لازم ( حداقل 67 از 100) برسید.
مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای
  • پس از بررسی اگر واجد شرایط بودید و به امتیاز لازمه برسید از شما درخواست خواهد شد تا تمامی مدارکی که ادعای آن را کرده و قبلا اطلاعاتشان را ثبت کرده‌اید، برای آنان بارگزاری کرده و ارسال نمایید.
  • در این مرحله اداره مهاجرت کانادا شرایط سنی، تحصیلی، تخصص، تجربه کاری و سایر شرایط شما همگی را بررسی نموده و نتیجه را به شما اعلام می‌کند.
  • در صورت واجد شرایط بودن از شما برای دریافت اقامت دائم دعوت به عمل خواهد آمد که باید پاسپورت خود را به سفارت این کشور ارسال کرده تا ویزا و اقامت شما صادر شود و بتوانید به کانادا سفر کنید.

بهترین مقصد در کانادا براش اشتغال در حوزه‌های فنی

شاید سوال باشد مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا در کدام شهر آن بهتر است؟! این سوال جالبی است زیرا ممکن است در برخی شهرها باتوجه به صنایع و اقتصاد آن به تخصصی خاص نیاز زیاد و به تخصصی دیگر نیازی نباشد. 

به همین‌خاطر باید بدانید که تخصص شما در کدام نقطه از این کشور مورد نیازتر است.

البته این مشاغل NOC در اکثر مناطق این کشور نیازمند نیروی کار هستند و این نیاز در کلان شهرها بیش‌تر حس می‌شود. 

ضمن این‌که میزان درآمد و تنوع و تعداد فرصت‌های کاری نیز همواره در شهرهای بزرگ و مهم این کشور بیش‌تر خواهد بود. در حال‌حاضر و برای سال 2024 شهرهای زیر می‌توانند بهترین مقصد برای افراد فنی در کانادا باشند:

شهر درصد بیکاری
کبک 4.5 درصد
مانیتوبا 4.8 درصد
تورنتو 5.8 درصد
ونکور 4.8 درصد
کلگری 6.6 درصد
اتاوا 4 درصد
اوکویل 4.1 درصد
ساسکاتون 4.3 درصد
 

اگر مایل به شناخت بیش‌تر شرایط مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا هستید، همین الان با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار راهنمای گام به گام مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا

سوالات متداول را در پایان مطالعه نموده و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد، از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا وجود دارد که روش اکسپرس اینتری نیروی کار فنی فدرال بهترین روش ممکن است.

بله داشتن تسلط و مدرک معتبر زبان فرانسوی یا انگلیسی نیاز است.

در این برنامه باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز موجود را کسب کنید.

خیر متقاضی باید حداقل 2 سال سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی را نیز ارائه دهد.

برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا باید در 5 سال گذشته حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه