بررسی شرایط تحصیل ابتدایی در کانادا 2024 + هزینه و مدارک

تحصیل در مقطع ابتدایی در کانادا می‌تواند از همان ابتدا فرزندان شما را وارد نظام آموزشی برتر این کشور نموده و مسیر را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و در دانشگاه‌های نامبر وان کانادا و حتی جهان هموار نماید.

نظام آموزشی کانادا شامل دو دوره دبستان و دبیرستان می‌شود و دانش آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس این کشور نیاز به همراهی و سرپرستی حداقل یکی از والدین خود در مدت زمان تحصیل دارند.

بررسی شرایط تحصیل ابتدایی در کانادا + هزینه و مدارک

مدارس کانادا به عنوان یکی از برترین نظام‌های آموزشی جهان، هزینه‌ای بسیار کمتر از آمریکا و استرالیا داشته و تحصیل در تمامی مقاطع را برای مهاجرین فراهم نموده است.

فهرست مطالب

همچنین توجه داشته باشید که کانادا کشوری ارزان برای تحصیل شناخته نمی‌شود، البته همچنان از مقاصد دیگری چون انگلستان، استرالیا و آمریکا ارزان‌تر است. اما در هر صورت باید تمکن‌مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در آن‌جا را مدنظر قرار داده و برآورد کامل و دقیقی از آن به عمل آورید.

در این راستا پیشنهاد می‌کنیم که شرایط تحصیل در مدارس کانادا را با مطالعه مقاله مربوطه بهتر و دقیق‌تر شناخته و در صورت نیاز به کسب مشاوره و یا بررسی تخصصی مدارک و شرایط‌تان با تیم خبره آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

دوره ابتدایی در کانادا از چه سنی آغاز می‌شود؟

دوره ابتدایی در کشور کانادا از مهدکودک شروع شده و پس آن به پیش دبستانی و دوره ابتدایی می‌رسد. باید توجه داشته باشید که شرکت در مهدکودک در کانادا اجباری نیست، اما می‌تواند کودکان را برای ورود به مدرسه و شرکت در کلاس‌های درس بسیار آماده و مهیا سازد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی شرایط تحصیل ابتدایی در کانادا + هزینه و مدارک

شروع دوره ابتدایی در ایالات مختلف کانادا از سن 6 تا 7 سالگی بوده و 1 سال پیش از شروع این دوره را پیش دبستانی گویند که در برخی ایالات همان جز مهدکودک‌ها شناخته می‌شود. طول دوره ابتدایی 6 سال بوده و 6 پایه تحصیلی را در بر می‌گیرد و در سن 12 تا 13 سالگی دانش آموزان پایان یافته و آنان آماده ورود به دوره متوسطه و دبیرستان‌ها می‌شوند.

باید بدانید که تحصیل در کانادا برای کودکان از سن 6 تا 16 سالگی (برخی از استان‌ها تا 18 سالگی) اجباری است و ساختار و مدت زمان دوره ابتدایی از استانی به استان دیگر متفاوت است. اما به طور کلی، دانش آموزان در این مدت موضوعات اصلی زیر را مطالعه می‌کنند:

  • زبان انگلیسی
  • ریاضیات
  • علوم
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • هنر
  • موسیقی
  • تربیت بدنی

دانش آموزان همچنین ممکن است فرصتی برای یادگیری زبان دوم مانند فرانسوی یا اسپانیایی نیز داشته باشند. سال تحصیلی در کانادا معمولا از سپتامبر تا ژوئن است. دانش آموزان معمولا از دوشنبه تا جمعه به مدرسه می‌روند و هر روز حدود 6 تا 7 ساعت در کلاس درس می‌گذرانند. در مجموع، دوره ابتدایی در کانادا یک تجربه آموزشی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد که دانش آموزان را برای موفقیت در دبیرستان و فراتر از آن آماده می‌کند.

انواع مدارس دوره ابتدایی در کانادا

انواع مدارس دوره ابتدایی در کانادا

کانادا رتبه سوم را در میان برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت آموزش دارد. بزرگ‌ترین نقاط قوت نظام آموزشی این کشور در ارائه برنامه‌های یادگیری عالی در سطوح ابتدایی و متوسطه در خواندن، ریاضی و علوم نهفته است. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند و محیط‌های یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می‌کنند و روش‌ها و فن‌آوری‌های نوآورانه یادگیری را برای تقویت یادگیری ادغام می‌کنند. معلمان کانادایی قبل از ورود به این حرفه دارای مدرک لیسانس و آموزش معلمان عملی هستند. اما باتوجه به انواع مدارسی که وجود دارد، بازهم کیفیت و نوع آموزش‌ها با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی خواهند بود. در حال حاضر مدارس ابتدایی در کانادا برای دانش آموزان ایرانی در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

Public Schools

مدارس دولتی

بسیاری از مدارس دولتی کانادا دانش آموزان بین‌المللی را در برنامه‌های خود می‌پذیرند. مدارس ابتدایی با بودجه دولتی در سطح محلی توسط هیئت مدیره مدارس منتخب اداره می‌شوند که یک برنامه درسی یا برنامه مطالعاتی استاندارد ارائه می‌دهند و توسط سازمان آموزش کل مدیریت و نظارت می‌شوند.

این مدارس فقط برنامه‌های روزانه ارائه می‌دهند و در اکثر نقاط کانادا، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو زبان تحصیل کنند. 

در حال حاضر در حدود بیش از 90 درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی در کانادا در مدارس دولتی در حال تحصیل هستند.

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی یا مستقل در کانادا شهریه دریافت می‌کنند و باید برنامه درسی مشابه مدارس دولتی در آن استان یا منطقه را ارائه دهند. این تضمین می‌کند که دانش آموزان همان دوره تحصیلی را با دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی را تکمیل می‌کنند.

نحوه ارائه برنامه‌های مدارس خصوصی و مستقل ممکن است با سیستم مدارس دولتی متفاوت باشد. اندازه کلاس‌ها اغلب کوچک‌تر است و دانش آموزان ممکن است از برنامه‌نویسی تخصصی بهره‌مند شوند. همچنین در این مدارس برنامه‌های تقویتی و کلاس‌های اضافه بر برنامه نیز در برنامه درسی دانش آموزان جای داده می‌شود.

البته مدارس بین‌المللی و شبانه‌روزی نیز از جمله مدارس خصوصی برشمرده می‌شوند که مدارس شبانه‌روزی خوابگاه و محل اقامت و همچنین امکانات خوراک و زندگی را نیز برای دانش آموزان فراهم می‌آورند. دقت داشته باشید که کودکان دوره ابتدایی فقط در صورت حضور والدین و یا قیم قانونی خود قادر به تحصیل در مدارس کانادا هستند.

تحصیل در مدارس کانادا

با انتخاب تحصیل در کشور کانادا می‌توانید از همان ابتدا آینده‌تان را به بهترین شکل ممکن بسازید.

این وبینار را از کارشناس ارشد مهاجرتی ما تا انتها تماشا نموده و در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد، حتما با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط لازم برای پذیرش در مدارس ابتدایی کانادا

برای پذیرش و تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا باید شرایط و مدارکی را داشته و یا تهیه و فراهم آورید که با توجه به قوانین و ضوابط ایالتی و یا مدارس مختلف می‌تواند متفاوت و خاص باشند. 

این امر شما را وا می‌دارد که حتما به صورت ویژه و طبق شرایط خود و از مدرسه انتخابی خود، تمام شرایط لازم را مورد بررسی و استعلام قرار دهید.

اما در این بین برخی شرایط برای تحصیل در تمامی مدارس ابتدایی این کشور از تمامی دانش آموزان بین‌المللی درخواست خواهد شد که این شرایط بدین شرح هستند:

  • سن متقاضی باید از 6 تا 14 سال باشد.
  • دانش آموز باید معاینات پزشکی را پشت سر گذاشته و گواهی سلامت داشته باشد.
  • باتوجه به زبان تحصیل متقاضی باید تا حد ممکن به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد.
  • متقاضی باید آخرین مدارک و نمرات تحصیلی از کشور خود را ارائه نماید.
  • متقاضی باید در آزمون تعیین سطح و مصاحبه شرکت کرده و پایه تحصیلی وی مشخص گردد.
  • داشتن تمکن‌مالی لازم برای پوشش مخارج و هزینه‌های زندگی در کنار شهریه مدرسه.
  • ارائه حداقل معدل و نمرات و یا مدرک زبان مدرسه مقصد (برخی مدارس خاص)

هزینه تحصیل دوره ابتدایی در مدارس کانادا

هزینه تحصیل دوره ابتدایی در کانادا یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد تحصیلی دانش آموزان بین‌المللی خواهد بود که باید مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد. در این راستا باید بدانید که تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان و مقیمان دائمی کانادا رایگان خواهد بود و نیازی به پرداخت شهریه ندارند.

همچنین دانش آموزان بین‌المللی که والدین آن‌ها دارای اقامت کاری و یا تحصیلی کانادا هستند، تحصیل در برخی مدارس دولتی برای آنان در برخی از ایالات کانادا رایگان بوده و در برخی ایالات باید شهریه بپردازند. اما دانش آموزان بین‌المللی تحت هر شرایطی چه تحصیل در مدارس دولتی و چه خصوصی باید شهریه خود را پرداخت کنند.

آن‌چه در این‌جا دارای اهمیتی بسیاری است این‌که شهریه مدارس خصوصی و بین‌المللی از مدارس دولتی گران‌تر است و در برخی موارد این تفاوت کاملا محسوس و بسیار است. میزان شهریه مدارس خصوصی و بین‌المللی باتوجه به اعتبار، کیفیت آموزش، خدمات و امکانات و عواملی دیگر تعیین می‌شود و بایکدیگر متفاوت است. حتما شهریه پایه تحصیلی را از مدرسه مد نظرتان به صورت دقیق استعلام کنید.

اما برای آشنایی بیش‌تر در ادامه شهریه این مدارس را به صورت کلی مشاهده خواهید کرد:

نوع مدرسه شهریه سالانه (دلار کانادا)
مدارس ابتدایی دولتی 6 هزار تا 17 هزار دلار
مدارس ابتدایی خصوصی 10 هزار تا 40 هزار دلار
مدارس ابتدای بین‌المللی 15 هزار تا 60 هزار دلار
مدارس ابتدایی شبانه روزی 45 هزار تا 85 هزار دلار

زبان آموزش در مدارس ابتدایی کانادا

همان‌طورکه می‌دانید زبان رسمی کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی است و آموزش در مراکز آموزشی این کشور در تمامی مقاطع از جمله دوره ابتدایی نیز به یکی از این دو زبان یا هردوی آن‌ها است. زبان آموزش بستگی به زبان محلی و ایالت محل تحصیل بستگی دارد، اما اکثر مدارس ابتدایی این کشور به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند.

البته دانش آموزان می‌توانند به عنوان زبان دوم زبان دیگر را نیز آموزش ببینند. مدارس ایرانی که در کانادا فعالیت دارند نیز به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و فارسی به دانش آموزان آموزش می‌دهند و این باعث می‌شود که کودکان علاوه بر تسلط به زبان خارجه محل زندگی خود، زبان مادری و فارسی را نیز فراموش نکنند.

خوب است که ضمن بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا، با برخی از برترین رشته‌های دانشگاهی برای آینده نیز آشنا شوید:

شرایط و مدارک لازم ویزای دانش آموزی کانادا

اخذ پذیرش و ثبت‌نام در مدارس ابتدایی کشور کانادا اولین مرحله از مهاجرت تحصیلی برای دانش آموزان خارجی است که در مرحله بعد با درخواست و دریافت ویزای تحصیلی این کشور همراه خواهد بود. مراحل اخذ ویزا و اخذ پذیرش از مدرسه کاملا جداگانه بوده و نیازمند مراحل و شرایط مختص به خود خواهند بود.

دقت داشته باشید که مراحل و مدارک اخذ ویزا باتوجه به عوامل مختلف می‌تواند برای هر دانش آموز متفاوت باشد، در این راستا حتما با بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا در سایت آی مهاجرتی همراه شده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایید تا با آخرین و جدیدترین اطلاعات لازم در این‌باره آشنایی پیدا کنید.

اما به طورکل ارائه مدارک زیر برای تمامی دانش آموزان نیاز خواهد بود:

شرایط و مدارک لازم ویزای دانش آموزی کانادا
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر گواهی تولد یا شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمی و عقلی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نامه پذیرش از مدرسه و ثبت‌نام در مرکز آموزشی
  • مدارک مربوط به قیم قانونی 
  • مدرک معتبر زبان

مراحل پذیرش و ثبت‌نام مدارس ابتدایی کانادا

دانش آموزان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در مدارس ابتدایی این کشور با مراحل پیچیده و بسیار مشکلی مواجه نخواهند بود، اما بازهم برای جمع‌آوری و ارسال مدارک باید نهایت دقت خود را به کار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم که در این مرحله حتما از مشورت و راهنمایی تیم متخصصین آی مهاجرتی نهایت بهره را ببرید. در ادامه مراحل پذیرش در مدارس ابتدایی کانادا را شرح خواهیم داد:

  • در ابتدا باید جستجو کرده و مدرسه مناسب با شرایط خود در این کشور را یافته از مدارک و شرایط پذیرش در آن اطلاع کاملی کسب کنید.
  • سپس تمامی مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و با ترجمه رسمی به همراه درخواست ثبت‌نام برای مرکز مربوطه ارسال نمایید.
  • در صورت پذیرش با پشت سر گذاشتن مراحل ثبت‌نام نامه پذیرش به شما اعطا خواهد شد.
  • در این مرحله باید به همراه مدارک مورد نیاز سفارت و نامه پذیرشی که از مدرسه دریافت نموده‌اید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. همچنین باید برای اخذ ویزای همراه برای والدین خود اگر قصد همراهی شما را در مدت تحصیل دارند نیز با ارائه مدارک لازم به سفارت اقدام کنید.
  • در نهایت اگر مدارک شما کامل باشد و سفارت تایید نماید، ویزای شما و والدین‌تان برای سفر به کانادا صادر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط ویزا تحصیلی کانادا و شناخت بیش‌تر مدارس ابتدایی این کشور با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار بررسی شرایط تحصیل ابتدایی در کانادا

با انتخاب تحصیل در مدارس کانادا پرسش‌های زیادی به سراغ والدین می‌آید که متداول‌ترین آنها در پایان گردآوری شده‌اند و در صورتی که هرگونه سوالی دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله تحصیل در مدارس ابتدایی و دولتی کانادا برای شهروندان کانادایی و مقیمان دائم این کشور رایگان است، اما برای دانش آموزان بین‌المللی با شهریه همراه خواهد بود.

باتوجه به ایالت محل اقامت و زبان محلی، زبان آموزش در مدارس ابتدایی کانادا به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی خواهد بود.

بله به طور کلی تحصیل از سن 6 تا 16 سالگی و حتی در برخی ایالات تا 18 سالگی در کانادا اجباری است.

دوره ابتدایی در کانادا از سن 6 تا 7 سالگی آغاز شده و تا سن 12 تا 13 سالگی به طول می ‌انجامد.

مدارس ابتدایی در کانادا در دو دسته کلی مدارس دولتی و خصوصی جای خواهند گرفت که مدارس خصوصی خود شامل مدارس بین‌المللی و شبانه‌روزی نیز می‌شود.

کلاینت‌های ما از تجربه دریافت ویزای کشور کانادا در آی مهاجرتی برای شما عزیزان می‌گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه