شرایط ویزای دانشجویی لهستان

شرایط ویزای دانشجویی لهستان از مواردی می باشد که همه متقاضیان تحصیل در این کشور باید از آن با خبر باشند؛ چرا که داشتن ویزای تحصیلی یک امر ضروری در مهاجرت شما می باشد. اکنون این سوال مطرح می شود که ویزای تحصیلی چیست و چرا داشتن آن ضروری است؟

ویزای تحصیلی مجوزی است که به فرد اجازه اقامت و استفاده از حقوق مهم و اصلی در مدت زمان تحصیلی در کشور مقصد را می دهد که از سوی دولت به فرد اعطا شده و دانشگاه در ارائه آن هیچ نقشی ندارد.

شرایط ویزای دانشجویی لهستان

از مهم ترین شرایط دریافت ویزای دانشجوی لهستان می توان به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور اشاره کرد.

فهرست مطالب

افرادی که این ویزا را نداشته باشند نمی توانند در آن کشور اقامت کنند؛ به همین علت داشتن آن به اندازه پذیرش از سوی دانشگاه ضروری است.

شرایط های دریافت این ویزا در هر کشور با یکدیگر متفاوت بوده و شرایط ویزای دانشجویی لهستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مواردی که باعث شده است دریافت این ویزا داوطلبان زیادی را داشته باشد این است که در برخی از کشورها اجازه داشتن شغل و اشتغال نیز به همراه آن به افراد اعطا می شود و می تواند یک زمینه خوب برای دریافت اقامت دائم آن کشور به شمار برود.

مهم ترین بخش در دریافت این ویزا، پذیرش در یکی از دانشگاه های آن کشور است و بدون آن نمی توان برای ویزا اقدام کرد، شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در لهستان و همچنین این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده از تمامی شرایط ویزای دانشجویی لهستان مطلع شده و اقدام کنید.

اولین گام ویزای دانشجویی لهستان

اطلاع از اولین گام ویزای دانشجویی لهستان بسیار ضروری است، با وجود این که این شرایط بسیار راحت می باشند اما ممکن است ، برخی از افراد در این راه دچار اشتباه شوند ، زیرا دولت تمام مدارک را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می دهد و یک اشتباه کوچک می تواند باعث از بین رفتن تمام زحمات شما در این راه شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط ویزای دانشجویی لهستان + پادکست

دریافت ویزای دانشجویی لهستان تنها اجازه تحصیل در یکی از مراکز اموزشی این کشور و کار به صورت پاره وقت را به دانشجویان می دهد که مونا اصلی ترین شرایط آن را به صورت خلاصه برای شما بیان میکند.

در صورتی که به دنبال دریافت این ویزا هستید ، با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس گرفته و در چشم برهم زدنی ویزای خود را در دست داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره شرایط ویزای دانشجویی لهستان
شرایط ویزای دانشجویی لهستان

اولین و مهم ترین قسمت برای اقدام به دریافت ویزای دانشجویی لهستان ثبت نام و پذیرش در یکی از دانشگاه های آن کشور و ارائه مدرک آن به سفارت است تا ثابت کند که شما می خواهید به تحصیل در آن کشور بپردازید، توجه داشته باشید که اگر برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر نیاز به پرداخت شهریه دارد، باید مدرکی دال بر این که شما آن شهریه را پرداخت کرده اید نیز در اختیار داشته باشید.

پس از این که توانستید پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های لهستان دریافت کنید ، می توانید برای دریافت ویزا تحصیلی اقدام کرده و یک وقت سفارت را در سایت برای خود رزرو کنید، حتما به این مورد دقت داشته باشید که مدارک خود را قبل از وقت مراجعه خود به سفارت آماده کرده باشید. همچنین از قبل تمامی مدارک مورد نیاز را بررسی کنید چرا که مدارک موردنیاز هر کشور می تواند با دیگری متفاوت باشد.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی لهستان

مهم ترین بخش شرایط ویزای دانشجویی لهستان ارائه درست مدارک به سفارت است، چرا که این مدارک به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرند و با وجود کوچک ترین ایرادهایی ممکن است درخواست شما رد شود. 

حتما دقت داشته باشید که تمامی این مدارک را برای زمان مشخص شده از سوی سفارت آماده و ترجمه شده به همراه داشته باشید.

مدارک شما می تواند به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و اجباری برای ترجمه به زبان لهستانی نیست و ممکن است که با توجه به شرایط هر فرد تعداد مدارک تغییر کند و یا دولت شرایط ویزای دانشجویی لهستان را تغییر داده باشد.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتما با کمک کارشناسان آی مهاجرتی در این راه اقدام کنید تا دچار هیچگونه خطایی نشوید.

جدول زیر شامل مدارک لازم برای ویزای دانشجویی لهستان است:

Required documents for Poland student visa

ردیف نام مدرک مورد نیاز
1 تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی لهستان
2 نامه پذیرش شما از سوی دانشگاه شامل نوع و مدت زمان تحصیل
3 مدارک هویتی
4 فیش واریز شهریه
5 مدرک زبان انگلیسی یا لهستانی
6 بیمه سلامت جهت پوشش مدت زمان اولیه اقامت تا زمان تهیه یک بیمه درمانی جدید
7 اثبات داشتن توان مالی کافی
8 مدرک محل اقامت شما ،این مدرک برای اثبات این است که شما در مدت زمان تحصیلی خود دارای مکانی برای اقامت مانند خوابگاه و یا خانه شخصی هستید.
9 مدرک بورسیه ( در صورت وجود )
ضمانت مالی ویزای دانشجویی لهستان

ضمانت مالی ویزای دانشجویی لهستان

مبلغ مورد نیاز برای ضمانت مالی ویزای دانشجویی لهستان با توجه به شرایط مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد؛ به همین دلیل اطلاع دقیق از آن برای شما ضروری است تا بدانید که چه مقدار باید هزینه کنید. اما سوال اینجاست که این ضمانت به چه دلیل استفاده می شود؟ داشتن این مدرک به سفارت لهستان ثابت می کند که می توانید هزینه های زندگی و تحصیل خود را به عنوان دانشجو در اولین سال اقامت خود بپردازید و قصد پناهنده شدن را در آن کشور ندارید . مقدار هزینه مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای دانشجویی لهستان 2023 با توجه به مدت زمان اقامت شما متفات بوده و هرچقدر که مدت زمان اقامت تان بیشتر باشد به هزینه بیشتری نیاز دارید،

علاوه بر هزینه های اقامت ، باید هزینه مورنیاز برای بازگشت به کشور خودتان را نیز داشته باشید؛ این هزینه بازگشت برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مراجعه می کنند بین 200 تا 500 زلوتی(PLN) و برای افراد خارج از اتحادیه اروپا به اندازه 2500 زلوتی(PLN) است.

توجه داشته باشید که هزینه های اجاره، تحصیل و هزینه های متفرقه دیگر از شرایط ویزای دانشجویی لهستان در زمینه تمکن مالی ویزای دانشجویی لهستان حساب نمی شوند و باید مبلغ آن را به صورت جداگانه در نظر داشته باشید؛ برای اطلاع دقیق از این هزینه ها به مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کرده و آن را مطالعه کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت لهستان برای ویزای دانشجویی

افراد متقاض باید در نظر داشته باشند که برای مراجعه به سفارت باید از قبل وقت سفارت لهستان برای ویزای دانشجویی را از طریق سایت سفارت رزرو کرده باشند و نحوه گرفتن وقت سفارت لهستان برای ویزای دانشجویی دیگر حضوری نیست و فقط می توان از طریق سایت اقدام کرد.

پس از اینکه تمامی فرم ها را پر کرده و مدارک خود را به شکل آنلاین ارسال کردید ، می توانید وقتی برای مصاحبه حضوری خود رزرو کنید، توجه کنید که زمان تعیین شده را نمی توان کنسل و یا موکول کرد و اگر در طول تابستان درخواست دهید ممکن است که سفارت آن را تمدید کند.

Polish embassy time for student visa

پس از این که وقت خود را رزرو کردید باید تمامی مدارک موردنظر شرایط ویزای دانشجویی لهستان سفارت را آماده کنید و در روز مصاحبه حضوری خود آن ها را ارائه دهید.

در صورتی که شما تمامی مدارک خود را ارائه ندهید، زمان مصاحبه و دریافت ویزای شما به تاخیر می افتد.

مدت زمان بررسی و جوابدهی برای صدور ویزای دانشجویی لهستان بین 14 تا 21 روز کاری می تواند زمان ببرد و باید شخصا برای دریافت پاسخ به سفارت مراجعه کنید، با این که پاسخ ها به طور سریع داده می شوند اما پیشنهاد می شود که پس از دریافت پذیرش خود ، حدود سه ماه قبل تر از عزیمت خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

فراموش نکنید که از شرایط ویزای دانشجویی لهستان این است که هزینه های موردنیاز برای دریافت ویزا را باید در خود سفارت پرداخت کنید.

ويزاي تحصيلي لهستان

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که ویزای تحصیلی و دانشجویی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟ این دو نوع ویزا با یکدیگر متفاوت نبوده و ویزای دانشجویی لهستان یکی از زیر شاخه های ویزای تحصیلی لهستان می باشد. اگر بخواهیم این دو ویزا را به طور مستقل تعریف کنیم، ویزای تحصیلی ویزایی است که برای تحصیل و آموزش در هر نوع مرکز آموزشی مانند موسسه ها، دانشکده ها و مدارس اخذ می شود.

ویزای تحصیلی لهستان

شرایط و قوانین هرکدام از ویزای تحصیلی لهستان با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و در صورت اقدام باید از تمام انواع آن ها مطلع باشید تا انتخاب درستی را انجام دهید. به طور معمول مدت زمان این ویزا بسیار کمتر از ویزای دانشجویی بوده و ممکن است قابل تمدید نباشد. ویزاهای تحصیلی به بخش های زیر تقسیم می شوند:

  • نوع C : به دارنده این ویزا اجازه داده می شود که تا حداکثر 90 روز در لهستان بماند.
  • نوع D: برای مدت حداکثر مدت 1 سال صادر می شود.

ویزای دانشجویی لهستان نیز ویزایی است که فقط مرتبط با دانشجویان و برای تحصیل در دانشگاه های لهستان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اخذ می شود و مدت زمان آن بسیار طولانی تر از ویزای تحصیلی است و فرد می تواند با توجه به دوره تحصیلی خود آن را تمدید کند و از طریق ان برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

آیا تمایل دارید تا به عنوان یک دانشجوی موفق قدم به کشور لهستان بگذارید ؟ پس مطالعه عناوین زیر را از دست ندهید:

ویزای همراه دانشجویی لهستان

برخی از افراد به دنبال دریافت اجازه اقامت نزدیکان خود، مانند اعضای خانواده و یا همسر و فرزند خود هستند و برای آن ها این سوال پیش می آید که آیا می توانند برای آن ها نیز ویزا دریافت کنند تا در کشور لهستان با آن ها زندگی کنند یا خیر؟

جواب این سوال مثبت می باشد و حتی برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند و می خواهند همراهی داشته باشند ضروری است. اما قوانین هایی برای این راه وجود دارد؛ مهم ترین بخش در اجازه دریافت ویزای همراه دانشجویی لهستان این است که باید ثابت کنید می توانید از پس هزینه های اقامت آن افراد در کشور بر بیایید، به طور معمول وقتی که دانشجویان در داخل کشور مشغول به کار می شوند و می توانند با درآمد خود این هزینه ها را تامین کنند این اقدام را انجام می دهند.

هنگامی که همراه شما موفق به دریافت ویزا شد، از تمامی حقوق شهروندی در کشور برخوردار شده و می تواند به تحصیل و کار در این کشور بپردازد، این افراد تا زمانی اجازه اقامت را دارند که شما در لهستان اقامت داشته باشید. زمان پردازش ویزای اتحاد مجدد خانواده لهستان 30 روز است. در برخی موارد، به دلیل تقاضای زیاد، ممکن است مجبور شوید تا 60 روز منتظر بمانید. شرایط دریافت ویزا برای همسر کمی متفاوت است که در عنوان پایین به توضیح آن پرداخته ایم.

ویزای همسر دانشجو لهستان

همان طور که اشاره کردیم امکان دریافت ویزا برای همسر و فرزند دانشجو نیز ممکن است و تا زمانی که فرد در کشور اقامت دارد، خانواده او نیز به همان مدت اقامت خواهند داشت؛ مهم ترین بخش در دریافت ویزای همسر دانشجو لهستان این است که فرد باید بتواند هزینه های زندگی همسر خود را در کشور بپردازد. همچنین مسلط بودن به زبان انگلیسی و یا هلندی نیز مانند شرایط ویزای دانشجویی لهستان، از شرایط ویزای همسر دانشجو است.

از طرفی دیگر دانشجو نمی تواند هنگام مهاجرت تحصیلی خود برای همسر نیز ویزا را اخذ کند و باید مدتی بعد از اقامت خود در کشو لهستان برای دریافت ویزای پیوست دانشجویی لهستان اقدام نماید که این مورد هم از نقاط قوت و هم ضعف این موضوع است. 

عیب این قانون این می باشد که برخی از افراد دوست ندارند که فاصله ای میان آن ها و خانواده آن ها ایجاد شود.

ویزای همسر دانشجو لهستان

اما نقطه مثبت آن نیز این است که فرد می تواند در این مدت برای خود شغلی مناسب یافته و به درآمد کافی برای دریافت این ویزا برسد؛ اقدام بدین شیوه برای افرادی که از همان ابتدا برای کار در حرفه خود مهاجرت کرده اند بسیار راحت تر است، با مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان با این روش مهاجرتی دقیق تر آشنا شوید.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی لهستان

برخی از افراد نگران ریجکت شدن ویزای دانشجویی لهستان هستند اما واقعا چه شرایطی موجب آن می شود؟

مواردی مانند ارائه مدارک نامعتبر، کافی نبودن تمکن مالی ویزای دانشجویی لهستان، پاسپورت بدون اعتبار، نداشتن مدرک تحصیلی معتبر و یا ارائه ناقص مدارک می تواند موجب ریجکت شدن درخواست فرد دانشجو شود.

Rejection of Polish student visa

اما افرادی که درخواست آن ها ریجکت شود در صورتی که فرد از تمامی مدارک و شرایط خود اطمینان دارد می تواند اعتراض بگذارد تا دوباره مورد بررسی قرار بگیرد و یا اگر دچار اشتباهات خود در ارائه مدارک شده می تواند آن را اصلاح و دوباره اقدام کند.

توجه داشته باشید که درخواست دوباره و یا اعتراض کاملا به مدارک فرد بستگی دارد و باید آن را مورد بررسی قرار دهد. اما این راه تنها روش دستیابی به ویزا و اقامتظ در این کشور نیست، با مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان از تمامی راه های مهاجرت به این کشور مطلع شده و با مناسب ترین روش با توجه به شرایط خود اقدام کنید.

 

در این مقاله که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده است به بررسی و تحلیل دقیق شرایط ویزای دانشجویی لهستان پرداختیم و در صورتی که سوال بیشتر در این رابطه دارید ، می توانید با مشاورین باتجربه ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه این صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط ویزای دانشجویی لهستان

برای رسیدن به ویزای دانشجویی لهستان همواره سوالات زیادی وجود دارد که به برخی از متداول ترین آنها در پایان پرداخته ایم و در صورتی که همچنان پرسشی دارید ، آن را از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس با مشاورین ما در میان بگذارید.

مهم ترین بخش در شرایط ویزای دانشجویی لهستان این است که شما از یکی از دانشگاه ها پذیرش را دریافت کرده باشید ، در نتیجه اول باید برای دریافت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه اقدام کرد.

با مراجعه به سایت کنسولگری و ارسال آنلاین مدارک می توان زمانی را برای مصاحبه حضوری خود رزرو کرد.

در صورتی که مدارک نام برده شده از شرایط ویزای دانشجویی لهستان به درستی و یا اشتباه ارائه شده باشد، یا این که مدارک ازائه شده معتبر نباشند.

بله، مدارک شما حتما باید ترجمه شده باشد اما این ترجمه می تواند هم به زبان انگلیسی باشد و هم به زبان لهستانی.

به طور میانگین بررسی و صدور ویزا بین 14 تا 21 روز کاری می تواند زمان ببرد.

رسیدن به ویزای تحصیلی لهستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما هرچه ممکن تر احساس خواهید کرد:

نمایش ویدیو درباره کاور اسماعیل و ابراهیم قربانی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه