معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا + هزینه ها و شرایط پذیرش در 2024

اگر قصد تحصیل در رشته‌های علوم انسانی، مهندسی، هنرهای خلاق و علوم بهداشتی را دارید، دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر دولتی کانادا بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

این دانشگاه طی سالیان گذشته بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته که یکی از دلایل عمده آن مورد تایید بودن این مرکز از سوی وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان نیز می‌باشد.

دانشگاه آلبرتا

با انتخاب دانشگاه آلبرتا شما فرصت تحصیل در یکی از مراکز آموزشی دولتی این کشور را با دریافت بورسیه و حداقل هزینه ممکن را خواهید داشت.

فهرست مطالب

خوب است بدانید که این دانشگاه به عنوان یک “دانشگاه جامع علمی و تحقیقاتی” (CARU) در نظر گرفته می‌شود و طیف وسیعی از برنامه‌های آکادمیک و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که به طور کلی منجر به مدارک تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌شود.

دانشگاه آلبرتا (همچنین به عنوان U of A یا UAlberta نیز شناخته می‌شود) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی خطاب شده که با قرار گرفتن در ادمونتون، آلبرتا، کانادا، یک محرک اقتصادی اصلی برای آلبرتا نیز شناخته می‌شود. این مرکز در سال 2022 مبلغی حدود 19.4 میلیارد دلار به اقتصاد آلبرتا یا بیش از پنج درصد از تولید ناخالص داخلی آن سال کمک کرده است.

در ادامه با تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا این دانشگاه را بهتر بشناسید. همچنین پیشنهاد می کنیم که شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز حتما در سایت ما مطالعه کنید، تا شرایط و چگونگی ورود به سیستم آموزشی و دانشگاه‌های کانادا را بهتر بشناسید.

مختصری از دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا در سال 1906 در ادمونتون ایالت آلبرتا، به عنوان یک دانشگاه واحد استانی دولتی از طریق قانون دانشگاه، که در اولین جلسه مجلس قانونگذاری جدید در آن زمان تصویب شد، با الکساندر سی رادرفورد به عنوان حامی این قانون، منشور شد. این دانشگاه از دانشگاه‌های دولتی آمریکا با تاکید بر کار ترویجی و تحقیقات کاربردی الگوبرداری شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانشگاه آلبرتا

حکومت بر اساس قانون دانشگاه تورنتو انتاریو در سال 1906، با یک سیستم دو مجلسی متشکل از یک سنا (دانشکده) مسئول سیاست‌های دانشگاهی و یک هیئت حاکمه (شهروندان) که سیاست مالی را کنترل می‌کند و دارای اختیارات رسمی در همه موارد دیگر است، الگوبرداری شد. رئیس‌ دانشگاه نیز که توسط هیئت مدیره منصوب می‌شود، ارتباط بین این دو نهاد را ایجاد کرده و رهبری نهادی را انجام خواهد داد.

در سال‌های اخیر، دانشگاه آلبرتا تحولی جسورانه را انجام داده است، از جمله توسعه یک ساختار جدید دانشگاهی. این دانشگاه در طی 10 سال آینده از ساختار جدید خود استفاده خواهد کرد و منابع خود را برای دستیابی به تأثیرات عمیق‌تر و تحول آفرین‌تر در تمام زمینه‌های مأموریت دانشگاهمان هماهنگ خواهیم کرد.

این دانشگاه در سطح جهان برای تحقیقات سیستم‌های انرژی در میان 10 دانشگاه برتر قرار دارد و برای تحقیقات هوش مصنوعی در کانادا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین 200 میلیون دلار در سال برای تأمین بودجه برنامه سلامت دقیق، تجهیزات پزشکی هوشمند، درمان و تحقیقات سلامت زنان و کودکان هزینه می‌نماید.

پردیس‌های دانشگاه آلبرتا کانادا

پردیس‌های دانشگاه آلبرتا کانادا

این دانشگاه شامل 4 پردیس در ادمونتون، یک پردیس آگوستانا در کامروز و یک مرکز کارکنان در مرکز شهر کلگری است. پردیس شمالی اصلی شامل 150 ساختمان است که 50 بلوک شهری را در حاشیه جنوبی دره رودخانه شمالی ساسکاچوان، در سراسر و غرب مرکز شهر ادمونتون پوشش می‌دهد. 39000 دانشجو از کانادا و 150 کشور دیگر در 400 برنامه در 18 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند که پنجمی دانشگاه بزرگ کانادا را می‌سازد.

پردیس شمال

پردیس شمال دانشگاه آلبرتا در زمین‌های معاهده 6 قرار دارد که در زمان تجارت خز به عنوان “River Lot Five” شناخته می‌شده است و از خیابان 116 در غرب تا خیابان 110 در شرق و از رودخانه ساسکاچوان شمالی تا خیابان دانشگاه امتداد دارد. محوطه دانشگاه توسط محله‌های پارک ویندزور، بلگراویا، مک کرنان و گارنو احاطه شده است.

اولین ساختمان در این بخش از زمین، سالن آتاباسکا، در سال 1911 ساخته شد و نه تنها به عنوان محل سکونت برای کارکنان و دانش آموزان عمل می‌کند، بلکه کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، سالن ورزشی و دفاتر اداری را نیز در خود جای داد. همچنین در این پردیس سالن Assiniboia در سال 1913 تکمیل شد و تالار Pembina در سال 1914 تکمیل شد و ساختمان هنر به طور رسمی در سال 1915 افتتاح شد.

از آن سال، ساختمان‌های دانشگاه بنا به الزامات آکادمیک ساخته شدند و ملاحظات مالی می‌توانست برآورده شود. امروزه، پردیس شمالی یک جامعه شلوغ از حدود 35000 دانشجو و تقریباً 7500 استاد و کارمند است. پردیس شمالی مرکز فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین عملکردهای اداری دانشگاه است.

پردیس سن ژان

پردیس سن ژان Saint-Jean در سال 1908 تاسیس شد و در سال 1963 به دانشگاه آلبرتا پیوست. زمینی که در منطقه بانی دون قرار دارد در اواسط دهه 1970 خریداری شده است. 

پردیس سن ژان خود را به عنوان یک موسسه آموزشی فرانسوی زبان، یک موسسه تحقیقاتی ضروری در زمینه های علم، هنر، علوم اجتماعی، آموزش و آموزش زبان تثبیت کرده است.

این پردیس که دارای 40 محقق است، با تحقیقات بین رشته‌ای خود، ترویج اتحاد و همکاری بین رشته‌های متمایز را به وجود می‌آورد. این پردیس دارای بیش از 80 پروژه تحقیقاتی در 14 زمینه تخصصی است.

پردیس سن ژان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پردیس آگوستانا

در تاریخ 1 ژوئیه 2004، دو تا از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی آلبرتا به یکدیگر پیوستند، کالج دانشگاه آگوستانا در کامروز و کالج لوتری کامروز سابق با دانشگاه آلبرتا ادغام شدند. امروز در حالی که میراث کالج هنوز در ساختمان‌های دانشگاه و برنامه درسی علوم و هنرهای آزاد قابل شناسایی است، مزایای این ادغام تاریخی جان تازه‌ای به آگوستانا، دانشگاه، منطقه کامروز و کل استان داده است.

کالج لوتری کامروز در سال 1910 توسط انجمنی از مجامع لوتری نروژی برای ارائه آموزش دبیرستانی مسکونی تأسیس شد. این مدرسه پس از جنگ جهانی دوم شروع به ارائه دوره‌های انتقال دانشگاهی سال اول و دوم کرد و در سال 1985 به اولین موسسه خصوصی اعطای مدرک آلبرتا تبدیل شد. تا زمان ادغام، آگوستا سالانه به 1000 دانشجو از سراسر کانادا و حدود 28 دانش آموز از دیگر کشورهای جهان خدمات می‌داده است.

پردیس آگوستانا

پردیس جنوبی

در دهه 1920، شورای حکام با خرید 379 هکتار زمین، تقریباً یک مایل و نیم جنوب پردیس اصلی (که اکنون به عنوان پردیس شمالی شناخته می‌شود) موافقت کرد. این منطقه که اکنون به عنوان پردیس جنوبی شناخته می‌شود، از خیابان 60 شمالی تا فاکس درایو و از خیابان 122 شرقی تا خیابان تقریباً 115 امتداد دارد.

پردیس جنوبی همچنین شامل زمین هایی به نام West 240 است که در دهه 1930 خریداری شد و در جنوب خیابان 62 تا خیابان 52 و شرق خیابان 122 تا لبه دره Whitemud Creek واقع شده است. پردیس جنوبی محل برخی از بهترین تحقیقات کشاورزی و امکانات آموزشی در آمریکای شمالی برای متابولیسم حیوانات، محصولات زراعی، لبنیات، طیور و خوک، علاوه بر مکان کشف مواد غذایی کشاورزی است.

پردیس جنوبی همچنین محل تأسیسات پزشکی ایزوتوپ و سیکلوترون و همچنین دو مرکز ورزشی در سطح جهانی، زمین پا و مرکز ورزشی اجتماعی ساویل است.

پردیس اینترپرایز

پردیس اینترپرایز

پردیس اینترپرایز اسکوئر مرکزی برای ارتباط اجتماعی است که تحقیق، یادگیری و مشارکت را تقویت می‌کند. 

به روز رسانی‌های اخیر در ساختمان به بسیاری از مناطق پشتیبانی دانشگاه اجازه می‌دهد تا با هم در زیر یک سقف به روشی که قبلا چنین نبوده کار و همکاری کنند و مردم را دور هم جمع کنند و به نیازهای آن‌ها پاسخ دهند.

اینترپرایز اسکوئر نقشی کلیدی در مأموریت دانشگاه در آموزش و یادگیری، تحقیق و خلاقیت و مشارکت جامعه ایفا می‌کند. همه این‌ها در عین احترام به این ساختمان تاریخی و آوردن روح این پردیس به مرکز شهر است.

مرکز دانشگاه آلبرتا کلگری

دانشگاه آلبرتا در کلگری حضور فعال دارد، از جمله پردیس‌های ماهواره‌ای برای پردیس سنت ژان و دانشکده پزشکی توانبخشی و همچنین یک بخش از انجمن فارغ التحصیلان. مرکز کلگری محل پردیس ماهواره‌ای پردیس سن ژان است و در قلب مرکز شهر کلگری واقع شده است.

این یک فضای چند منظوره است که دارای کلاس‌های درس، اتاق‌های ملاقات و جلسات و دفاتر حرفه‌ای است. این مرکز همچنین میزبان برنامه‌های آموزش از راه دور پردیس سنت ژان و همچنین برای استفاده در سایر واحدهای دانشگاه آلبرتا است.

پردیس کلگری دانشکده پزشکی توانبخشی در مرکز شهر کلگری در مرکز شهر دانشگاه کلگری واقع شده است و چندین برنامه در پزشکی توانبخشی را از راه دور ارائه می‌دهد. 

همچنین یک بخش فعال از انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه آلبرتا فعال در کلگری وجود دارد که رویدادهایی از فعالیت‌های خانوادگی گرفته تا رویدادهای ورزشی و تجربیات آموزشی را به فارغ‌التحصیلان محلی ارائه می‌دهد.

مرکز دانشگاه آلبرتا کلگری

دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه‌های بزرگ و بسیار مطرح کانادا و جهان است که دانشکده‌های بسیار جامعی را در خود جای داده است که در آن‌ها تنوع رشته‌ای بسیار خوبی حاکم است. این دانشگاه دارای 18 دانشکده است که در آن‌ها بیش از 700 رشته مختلف در تمامی مقاطع دانشگاهی به دانشجویان ارائه می‌شود.

در ادامه 3 کالج اصلی این دانشگاه و لیست دانشکده‌های هریک از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

دانشکده علوم سلامت

  • دانشکده حرکت شناسی، ورزش و تفریح
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی و علوم دارویی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده پزشکی توانبخشی

دانشکده علوم طبیعی و کاربردی

  • دانشکده کشاورزی، علوم زیستی و محیطی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

  • دانشکده هنر
  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • دانشکده حقوق

دانشکده‌های مستقل

  • دانشکده آگوستانا
  • دانشکده بومی شناسی
  • دانشکده سنت ژان (انگلیسی)
  • دانشکده سنت ژان (به زبان فرانسه)
 

Courses at the University of Alberta, Canada

رشته‌های دانشگاه آلبرتا کانادا

همان‌طورکه اشاره کردیم دانشگاه آلبرتا دارای تنوع رشته‌ای بسیار خوب و بالایی است و اکثر رشته‌های معتبر و پرطرفدار در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. 

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 500 رشته در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) و بیش از 200 رشته در دوره کارشناسی را به علاقمندان ارائه می‌نماید. 

در جدول اسامی برخی از معتبرترین رشته‌های این مرکز را خواهید دید:

مقطع تحصیلی

رشته‌های تحصیلی

لیسانس

پزشکی، جراحی دندان، بهداشت دهان، اقتصاد، آمار، جغرافیا، علوم کامپیوتر و کسب و کارهای کوچک، بیوشیمی، روانشناسی، زمین شناسی، زیست شناسی، علوم کامپیوتر نرم افزار، ژنتیک مولکولی، شیمی، بیولوژی، پرستاری، پرتو درمانی، مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، تجارت بین‌الملل، حسابداری، موسیقی، بازیگری، جرم شناسیف جامعه شناسی، فلسفه، زبان شناسی، تاریخ

فوق لیسانس

جامعه شناسی، بهداشت، مطالعات دینی، روانشناسی، بیوشیمی، شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی پزشکی، دندانپزشکی، اقتصاد، هنر و طراحی، حقوق، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، عصب شناسی، پرستاری،  فلسفه، زنان و زایمان، فیزیوتراپی، روانپزشکی، رادیولوژی، بهداشت، علوم سیاسی،

دکترا

جراحی، روانپزشکی، روانشناسی، بهداشت، انسان شناسی، بیوشیمی، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر، حقوق، مهندسی مکانیک، پزشکی، موسیقی، عصب شناسی، تومور شناسی، چشم پزشکی، پزشکی اطفال، فلسفه

در رابطه با تحصیل در کشور کانادا اطلاعات جمع‌آوری شده در مقالات زیر می‌تواند بسیار راهگشا باشد:

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا به یقین یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کانادا است که در برخی حوزه‌ها نیز در جهان از مراکز برتر شناخته می‌شود. جایگاه و رتبه این دانشگاه می‌تواند کاملا نشان دهنده کیفیت آموزش و اعتبار آن باشد که هر ساله از سوی موسسات معتبری در جهان اعلام می‌شود.

مراکز مختلفی در جهان همواره در حال بررسی شرایط آموزش، کیفیت آموزش، کیفیت خدمات، کیفیت امکانات و کادر آموزشی دانشگاه‌های جهان هستند و آنان را بر اساس برترین‌ها رتبه بندی می‌نمایند. 

در جدول زیر رتبه و رنکینگ دانشگاه آلبرتا در سال 2024 را از چند مورد از برترین مراکز رتبه بندی در جهان مشاهده خواهید کرد:

موسسه

رتبه

QS

111

TIMES

118
Shanghai

91

US News

136

CWUR

81

سایت دانشگاه آلبرتا کانادا

University of Alberta website

اگر مایل هستید دانشگاه آلبرتا را بهتر و دقیق‌تر بشناسید و با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید، سایت این دانشگاه https://www.ualberta.ca/ به صورت 24 ساعته و کاملا به روز در دسترس علاقمندان و دانشجویان این دانشگاه قرار دارد. شما در این سایت می‌توانید اطلاعات مختلفی را در رابطه با رشته‌های مختلف، تیم آموزشی، اساتید و تمای خدمات دانشگاه به دست آورید.

در صفحه ابتدایی این سایت آخرین اخبار و اطلاعات و تغییرات دانشگاه در کنار معرفی برنامه‌های آتی دانشگاه در دسترس علاقمندان قرار داده شده است. همچنین شما می‌توانید به آماری مختلف و مهم در رابطه با دانشگاه به طور خلاصه و مفید دسترسی داشته باشید و گذشته دانشگاه و تاریخ آن را نیز بشناسید.

در بالای صفحه اصلی به بهترین نحو میان‌برهایی برای دسترسی به موارد زیر در دسترس قرار داده شده است:

  • برنامه‌ها و رشته‌های مختلف و اطلاعاتی در رابطه با شرایط لازم برای پذیرش در آن‌ها
  • دسترسی به پردیس‌ها، کالج‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه به صورت کامل
  • دسترسی و ورود به بخش‌های مختل تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه
  • خدمات و امکانات دانشگاه
  • دسترسی به تاریخچه و هرآن‌چه باید از دانشگاه بدانید.

دقت داشته باشید که علاوه بر شناخت دانشگاه، شما باید از طریق همین سایت درخواست پذیرش و ثبت‌نام خود را در رشته‌های مختلف برای دانشگاه ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این‌باره پیشنهاد می‌کنیم حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مهلت درخواست و ددلاین برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه آلبرتا توسط دپارتمان ارائه دهنده برنامه تعیین می‌شود، اما مهلت درخواست ممکن است 12 ماه قبل از شروع برنامه باشد. در هر صورت توصیه می‌کنیم که حتما از ددلاین برنامه موردنظر خود از طریق ارتباط با دانشگاه و دانشکده مطلع شوید.

اما به طورکل مدنظر قرار دهید که از ابتدای ماه اکتبر هر سال تا پایان ماه می سال بعد، معمولا دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند اقدام کنند. در رابطه با دریافت بورسیه‌های تحصیلی نیز معمولا از ماه اکتبر هر سال تا 11 ماه دسامبر می‌توان اقدام کرد. طبق اعلام کلی دانشگاه به طورکل باید ددلاین‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • 1 جولای برای پذیرش در سپتامبر
  • 1 نوامبر برای پذیرش ژانویه
  • 1 مارس برای پذیرش در ماه مه
  • 1 مه برای پذیرش جولای

در رابطه با ترم پائیز 2024 دقت داشته باشید که از ابتدای ماه اکتبر 2023 پذیرش و ارسال مدارک آغاز شده است و برای برخی رشته‌ها و مقاطع تا پایان می 2024 زمان باقیست. حتما با کارشناسان آی مهاجرتی مشورت کرده و اطلاعات دقیق را به دست آورید.

مهلت درخواست و ددلاین دانشگاه آلبرتا کانادا 2024

هزینه تحصیل دانشگاه آلبرتا کانادا در 2024

برای تحصیل در دانشگاه آلبرتا باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت نمایید. همچنین لازم است بدانید که مبلغ شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان کانادایی متفاوت است و شهریه بسیار گران‌تری از دانشجویان خارجی دریافت خواهد شد که یقینا در مقاطع ختلف و رشته‌های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

البته باید دقت داشته باشید که کشور کانادا کشور ارزانی برای تحصیل نیست، اما بازهم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان‌تر است و بورسیه‌های بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی در دسترس است. 

در ادامه شهریه برخی از رشته‌های مطرح و پرطرفدار این دانشگاه در سال 2024 را برای شما جمع‌اوری کرده‌ایم که مشاهده خواهید نمود:

رشته شهریه تحصیلی سالانه
دکترای داروسازی 57,573.84 دلار
لیسانس پرستاری 31,089.60 دلار
لیسانس علوم 33,968.40 دلار
لیسانس کسب و کار جزئی 33,968.40 دلار
لیسانس بهداشت دهان 39,138.24 دلار
دکترای دندانپزشکی 102,782.40 دلار
لیسانس علوم آزمایشگاهی 35,476.80 دلار
دکترای حقوقی 54,481.28 دلار
لیسانس حرکت شناسی 33,968.40 دلار
مهندسی نفت 45,482.40 دلار
مهندسی معدن 45,482.40 دلار
مهندسی عمران 45,482.40 دلار
مهندسی کامپیوتر 45,482.40 دلار
لیسانس بازرگانی 40,300.80 دلار
لیسانس هنر 31,089.60 دلار
لیسانس موسیقی 31,089.60 دلار
لیسانس طراحی 33,968.40 دلار
لیسانس کشاورزی 33,968.40 دلار

ویدیو تحصیل بدون مدرک زبان

انتخاب تحصیل در خارج از کشور، همواره با چالش‌های زیادی همراه است که ارائه مدرک زبان یکی از مهم ترین آنهاست. در این وبینار کارشناس ارشد ما به صورت دقیق امکان مهاجرت بدون ارائه مدرک زبان را برای شما علاقه‌مندان بررسی نموده و همواره راهنمای شما عزیزان می‌باشد.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه سوال بیشتر با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های بسیار متنوعی را برای دانشجویان مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف در نظر گرفته است که دریافت آن‌ها بسیار رقابتی است و نیاز به سوابق تحصیلی درخشانی دارد. 

در مقطع کارشناسی زمانی که برای پذیرش اقدام می‌کنید، برخی از بورسیه‌های این دانشگاه نیز به طور اتوماتیک بدون نیاز به درخواست مجدد بررسی خواهد شد که مزیتی منحصر بفرد است.

واجد شرایط بودن شما نیز بر اساس میانگین نمرات دبیرستان در زمان ثبت درخواست خواهد بود که اگر واجد شرایط شناخته شوید به شما اطلاع داده می‌شود، این بورسیه‌ها بدین شرح هستند:

نام بورسیه شرایط و ویژگی‌ها
بورسیه پذیرش بین المللی – International Admission Scholarship دانشجویان واجد شرایط می‌توانند تا مبلغ 5 هزار دلار دریافت کنند.
بورسیه تعالی منطقه ای – Regional Excellence Scholarship دانشجویان برتر از مناطق خاص می‌توانند تا 5000 دلار کانادا بر اساس صلاحیت دریافت کنند.
بورسیه استاندارد طلایی – Gold Standard Scholarship 5 درصد از دانشجویان برتر در هر دانشکده می‌توانند تا 6000 دلار، بسته به میانگین پذیرش دریافت کنند.

علاوه بر بورسیه‌های بالا می‌توانید برای دریافت بورسیه و کمک هزینه‌های زیر نیز در صورت داشتن شرایط لازم درخواست خود را ارسال کرده و منتظر جواب اعلامی از سوی مراکز مربوطه قرار بگیرید.

 

نام بورسیه

شرایط و ویژگی‌ها

بورسیه President’s International Distinction این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی و برتر بین‌المللی دارای مهارت رهبری در نظر گرفته شده و مبلغ 12 هزار دلار به مدت 4 سال خواهد بود.
بورسیه College of Agriculture and Bioresources Renewable Entrance این بورسیه برای دانشجویان برتر دوره کارشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده و می‌تواند تا 3 سال تمدید و مبلغ آن 3 هزار دلار خواهد بود.
بورسیه بین المللی کورا مارتینسون دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی برتر که با مجوز ویزای دانشجویی وارد هر سال از یک دوره کارشناسی در دانشکده آگوستا می‌شوند، می‌توانند تا سقف 56000 دلار (قابل پرداخت در طی 4 سال) دریافت کنند. انتخاب بر اساس وضعیت تحصیلی با اولویت به دانش آموزان با نیاز مالی مشخص شده است.
بورسیه University of Alberta Centenary Graduate Award این بورسیه برای دانشجویان دوره ارشد و دکترا بوده و یک کمک هزینه 7500 دلاری را شامل می‌شود.
بورسیه Entrance Scholarship این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا بوده و حداکثر می‌تواند تا مبلغ 18500 دلار را شامل شود.
کمک هزینه Myer Horowitz Graduate Students’ Association Graduate Scholarship این بورسیه برای دانشجویان دوره ارشد و دکترا دانشگاه آلبرتا بوده و به تعداد 9 دانشجوی برتر مبلغ 1500 دلار ماهانه اعطا می‌شود.
 

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا به یقین یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کانادا است که در برخی حوزه‌ها نیز در جهان از مراکز برتر شناخته می‌شود. 

جایگاه و رتبه این دانشگاه می‌تواند کاملا نشان دهنده کیفیت آموزش و اعتبار آن باشد که هر ساله از سوی موسسات معتبری در جهان اعلام می‌شود.

مراکز مختلفی در جهان همواره در حال بررسی شرایط آموزش، کیفیت آموزش، کیفیت خدمات، کیفیت امکانات و کادر آموزشی دانشگاه‌های جهان هستند و آنان را بر اساس برترین‌ها رتبه بندی می‌نمایند. 

در جدول زیر رتبه و رنکینگ دانشگاه آلبرتا در سال 2024 را از چند مورد از برترین مراکز رتبه بندی در جهان مشاهده خواهید کرد:

مدرک زبان

سطح یا نمره

تافل حداقل 90 (هربخش کمتر از 21 نباشد)
دولینگو حداقل 120 (هیچ بخشی کمتر از 100 نباشد)
آیلتس حداقل 6.5 (هیچ بخشی کمتر از 6 نباشد)
PTE حداقل 61 و 60 در مهارت ارتباطی
CAEL حداقل 70 (هیچ بخش کمتر از 60 نباشد)
CanTEST حداقل 4.5 (هیچ بخشی کمتر از 4 نباشد)
 

شرایط و مدارک مورد لازم برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا کانادا

علاقمندان تحصیل در دانشگاه آلبرتا باید با توجه به رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی موردنیاز مدارک و شرایطی را فراهم آورده و به دانشگاه ارائه نمایند تا درخواست پذیرش آنان مورد بررسی قرار بگیرد. 

دقت داشته باشید که پذیرش در این دانشگاه باتوجه به ملیت‌های مختلف متفاوت است.

اما دانشجویان و علاقمندان ایرانی باید شرایط و مدارک زیر را تهیه کرده و به دانشگاه ارسال کنند تا پذیرش آن‌ها بررسی شود:

شرایط و مدارک مورد لازم برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا کانادا
  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان با معدل بالای 15 به همراه ریز نمرات (برای دوره کارشناسی)
  • ارائه مدرک کارشناسی با حداقل معدل 3 از 4 (برای دوره کارشناسی ارشد)
  • ارائه مدرک ارشد با حداقل معدل 3 از 4 (برای دوره دکترا)
  • ارائه مدرک زبان معتبر با سطح و نمره مورد نیاز
  • ارائه انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه آلبرتا
  • ارائه حداقل 2 توصیه‌نامه از اساتید یا مرکز تحصیلی پیشین ( برای دوره تحصیلات تکمیلی)
  • رزومه مختصر و کامل
  • نتایج آزمون GRE یا GMAT برای برخی رشته‌ها
  • نتیجه آزمون کنکور کشورمان (در صورت شرکت)

خوابگاه‌های دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا دارای خوابگاه‌هایی متنوع و بسیار است و در آن می‌توان از آپارتما‌های یک خوابه تا چند خوابه، آپارتمان استودیویی و سوئیت را دسترس داشت. معمولا خوابگاه‌های دانشجویان سال اولی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از یکدیگر مجزا است، همچنین معمولا خوابگاه‌های دکترا و ارشد نیز از یکدیگر مجزا هستند.

اقامتگاه‌های این دانشگاه آسایش و راحتی را فراهم می‌کنند و مجهز به امکانات رفاهی، اینترنت پرسرعت، بیمه مستاجر، دسترسی آسان به امکانات پردیس، میز و صندلی مطالعه، تلویزیون و تهویه مطبوع، سالن ورزش و سالن مطالعه هستند. دانشجویان متاهل به همراه خانواده نیز می‌توانند از آپارتمان‌های دو و 3 خوابه بهره‌مند شوند.

البته تمامی این‌ها منوط به بودن ظرفیت خالی برای دانشجویان است. متقاضیان باید در همان زمان ثبت‌نام درخواست دریافت خوابگاه را به اداره امور خوابگاه‌های این دانشگاه ارائه کنند تا در اولین فرصت به آنان اتاق مناسب اختصاص یابد. هزینه‌های اقامت در این خوابگاه‌ها نیز باتوجه به محل انتخاب و تعداد اتاق و خدمات قابل ارائه در هر خوابگاه متفاوت است، اما از حداقل ماهانه 492 دلار تا حداکثر 1845 دلار را در بر می‌گیرد.

مشاهیر و افراد سرشناس دانشگاه آلبرتا کانادا

مشاهیر و افراد سرشناس دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا و آمریکای شمالی مامن تحصیل و تربیت آفراد بزرگ و مشهوری بوده است که هریک توانسته‌اند به جایگاه مهمی در دنیای امروز رسیده و افراد معتبر و اقبل احترامی مبدل شوند. 

این دانشگاه فارغ‌التحصیلانی دارد که تاکنون در سراسر دنیا موفق به دریافت جوایز مختلفی شده و تحقیقات و پژوهش‌های بزرگی را به انجام رساندند.

اگر بخواهیم از چند تن از بزرگ‌ترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نام ببریم باید به افراد زیر اشاره کنیم:

  • جردن برنت پترسون روانشناس، نویسنده و مفسر رسانه ای کانادایی
  • دون ایوسون سی و پنجمین شهردار ادمونتون
  • جو کلارک شانزدهمین نخست وزیر کشور کانادا
  • ناتان فیلیون یک هنرپیشه کانادایی-آمریکایی
  • برایان تریسی سخنران عمومی انگیزشی کانادایی-آمریکایی و نویسنده توسعه خود
  • جوردن پترسون نویسنده 6 جلد کتاب علمی معتبر و روانشناسی بالینی
  • جانات اسکات مجری سرشناس کانادایی
  • توکل عبدالسلام خالد کرمان برنده جایزه نوبل، روزنامه نگار، سیاستمدار و فعال حقوق بشر یمنی
  • بورلی ماریان مک لاکلین حقوقدان و نویسنده کانادایی هفدهمین قاضی دادگاه کانادا

دسترسی فرودگاه، قطار، تاکسی به دانشگاه آلبرتا

اکثر مقاصد اصلی در منطقه ادمونتون با حمل و نقل عمومی قابل دسترسی هستند. سیستم حمل و نقل ادمونتون (ETS) خدمات اتوبوس و LRT (حمل و نقل ریلی سبک) را در اطراف ادمونتون ارائه می‌دهد. پردیس شمال در مرکز شهر ادمنتون واقع شده است و به وسلیه اتوبوس و قطار به راحتی می‌توانید به تمامی نقاط شهر جابه جا شوید. همچنین شما می‌توانید در عرض 15 تا 20 دقیق بین پردیس شما و جنوب پیاده جابه جا شوید.

پردیس آگوستانا در شهر کامروز در حدود 100 کیلومتری جنوب شرقی ادمونتون واقع شده است. یک اتوبوس رایگان بین پردیس شمالی و پردیس سن ژان برای همه دانشجویان، کارکنان و اساتید وجود دارد. 

شما می‌توانید ایستگاه اتوبوس بین ساختمان هنرهای زیبا (FAB) و مرکز تیمز را نیز در همان‌جا بیابید.

همچنین دانشجویان بین‌المللی برای اولین بار باید به فرودگاه بین‌المللی شهر ادمنتون (YEG) رفته و از آن‌جا خود را به پردیس اصلی یا همان پردیس شمال برسانند که برای این امر می‌توانند از اتوبوس خط 747 و ترموا با هزینه 5 دلار استفاده کنند و در مدت 50 دقیقه از فرودگاه به آن‌جا برسانند.

همچنین می‌توانند با دربست تاکسی و هزینه‌ای در حدود 65 تا 80 دلاری در مدت 25 دقیقه خود را به این دانشگاه برسانند. البته خدمات کرایه اتومبیل نیز در خارج فرودگاه در دسترس است که هزینه‌ای بالاتر را باید برای کرایه یک اتومبیل بپردازید.

 

سوالات پر تکرار دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشجویان علاقه‌مند به دانشگاه‌های کانادا، همواره سوالات زیادی در رابطه با مراکز آموزشی این کشور از جمله دانشگاه آلبرتا دارند که در پایان کارشناسان ما برخی از آنها را جمع آوری نموده‌اند و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد، حتما از طریق بخش دیدگاه آن را با مشاورین ما در میان بگذارید.

خیر برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنید.

این دانشگاه توسط موسسه QS رتبه 111 و توسط موسسه TIMES رتبه 118 را در میان دانشگاه‌های جهان به دست آورده است.

این دانشگاه در ایالت آلبرتا و شهر ادمونتون قرار گرفته است.

بله این دانشگاه اقامتگاه‌های مختلفی دارد اتاق‌های 1 نفره تا چن نفره و یک خوابه تا چند خوابه را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

دانشگاه آلبرتا دارای 18 دانشکده بوده و بیش از 700 رشته تحصیلی مختلف را در تمامی مقاطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌کند.

بله این دانشگاه انواع مختلفی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را برای دانشجویان تازه ورود و قدیمی در نظر گرفته است که بر اساس صلاحیت تحصیلی بوده و دستیابی به آن بسیار رقابتی است.

کلاینت‌های ما از تجربه دریافت ویزای کشور کانادا در آی مهاجرتی برای شما می گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه