شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان

شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب و ایده آل در نظر گرفته شده است و آن ها می توانند از یک اقامت خوب و آرام در مدت تحصیل خود در این کشور بهره ببرند و هزینه ارزان و بسیار مقرون به صرفه ای نیز بابت آن پرداخت نمایند.

کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب شرایط خوابگاه های دانشجویی مجارستان را تهیه کرده و به شما ارائه خواهند داد.

شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان

شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان بسیار مناسب هستند،خوابگاه های دولتی حداکثر 200 یورو و خوابگاه های خصوصی حداکثر 300 یورو هزینه دارند.

فهرست مطالب

خوابگاه های دانشجویی مجارستان دارای شرایط، امکانات و تجهیزات متفاوت و مختلفی نسبت به یکدیگر هستند و هرکدام نوعی اقامت فردی یا مشترک را در اتاق هایی با ابعاد مختلف و امکاناتی گوناگون را فراهم می آورند. البته هرچه این امکانات و تجهیزات کامل تر و شخصی تر باشند؛ هزینه اقامت را نیز بالا خواهند برد و مبلغ گران تری از دانشجویان دریافت خواهند نمود.

اما به طور کلی باید گفت که اقامت دانشجویی در مجارستان ارزان تر از اکثر کشورهای هر تراز و با کیفیت اروپایی است؛ که این نیز یکی مزیت بسیار بزرگ تحصیل و اخذ مدرک در مجارستان است.

به شما عزیزان توصیه می کنیم که علاوه بر بررسی شرایط خوابگاه دانشگاهی در مجارستان حتما راهنمای کامل تحصیل در مجارستان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرموده تا با چگونگی پذیرش و ثبت نام در مراکز آموزشی و همچنین سیستم آموزشی این کشور کاملا آشنا شوید و تمامی ابهامات و سوالات خود را رفع نمایید.

انواع خوابگاه دانشجویی در مجارستان

گزینه های اقامت دانشجویی در مجارستان متفاوت می باشند که هر دانشجو باتوجه به سلیقه و شرایط خود می تواند در یکی از گزینه های در دسترس اقامت گزیند. دقت داشته باشید که پیش از انتخاب هریک از انواع خوابگاه های دانشجویی اطلاعات دقیقی از شرایط و امکانات آن ها به دست آورید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط و خوابگاه های دانشجویی در مجارستان + پادکست

جنبه های مختلف سکونت در خوابگاه های دانشجویی مجارستان در این ویدیو برای شما عزیزان توضیح داده شده است و در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات خوابگاه های این کشور دارید ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید و به راحتی به سکونت در آنها برسید.

نمایش ویدیو درباره شرایط و امکانات خوابگاه دانشجویی در مجارستان
شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان

انواع خوابگاه دانشجویی در مجارستان به طور کلی شامل این موارد می شود:

  • خوابگاه دولتی
  • خوابگاه خصوصی
  • هاسل ها
  • اجاره خانه به صورت فردی یا مشترک

خوابگاه های دولتی همانگونه که از اسمش پیداست مربوط به دانشگاه می باشد و هر دانشگاه خوابگاه های مختص خود را دارد که در محوطه همان دانشگاه قرار گرفته است و فقط دانشجویان همان دانشگاه اجازه اقامت در آن را دارند و ارزان ترین نوع اقامتگاه دانشجویی در مجارستان است.

اما خوابگاه های خصوصی با اینکه مربوط به دانشجویان است؛ اما تمامی دانشجویان از دانشگاه های مختلف می توانند در آن اقامت داشته باشند و هزینه گران تری نسبت به خوابگاه دولتی دارد و توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

هاسل ها یا همان به اصطلاح مهمانسراها اولین اقامتگاه دانشجویان خارجی است تا یافتن سکونتگاه دائم و امکانات کاملی در اختیار افراد می گذارد؛ اما هزینه گرانی دارد و می تواند از اجاره ماهانه خانه مستقل نیز بیش تر شود؛ به همین خاطر مناسب اقامت دائمی نیستند.

در نهایت افرادی که می خواهند بدون محدودیت یا مقررات خوابگاه های دانشجویی مجارستان زندگی کنند؛ می توانند خانه یا آپارتمانی را به صورت فردی یا به اشتراک دیگر دانشجویان اجاره کرده و مستقل در آن اقامت گزینند.

هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان

باید بگوییم که علاوه بر امکانات خوابگاه های مجارستان که می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند؛ هریک از انواع اقامتگاه هایی که در بالا نام بردیم دارای هزینه های متفاوتی هستند که یقینا بر انتخاب دانشجویان تاثیر گذار خواهند بود. 

به طورکلی خوابگاه های دولتی ارزان ترین نوع خوابگاه و پس از آن خوابگاه های خصوصی ارزان بوده و در نهایت انتخاب مسکن شخصی و اقامت در هاسل ها یا هتل ها گران ترین نوع اقامت هستند.

در جدول زیر هزینه خوابگاه دانشجویی در مجارستان برای سال 2023 میلادی را مشاهده خواهید کرد:

The Cost Of Student Accommodation In Hungary

نوع خوابگاههزینه ماهانه
خوابگاه های دولتی80 تا 200 یورو
خوابگاه های خصوصی150 تا 300 یورو
هاسل ها300 تا 500 یورو
آپارتمان 1 خواببه طور متوسط 400 یورو
آپارتمان 3 خواببه طور متوسط 700 یورو

لازم به ذکر است که این مبالغ نسبت به شهرهای مختلف و دانشگاه های گوناگون می تواند از این مقدار بیش تر یا کمتر نیز در نظر گرفته شود.

پس حتما قیمت ها را با توجه به شهر و دانشگاه انتخابی خود مورد استعلام دقیق قرار دهید. همچنین توصیه می کنیم که علاوه بر قیمت خوابگاه از صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان با مطالعه مقاله مربوطه اطلاعات دقیق و کامل را به دست آورید.

تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان شما را از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار خواهد نمود که در مقابل بسیاری از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای متقاضیان و دانشجویان ایرانی بسیار مناسب تر و فراهم تر می باشد، این کشور به شما فرصت می دهد تا بتوانید مدرکی معتبر از دانشگاه های آن را اخذ و از آن به عنوان سکویی برای رسیدن به کشورهای درجه اول اروپا استفاده نمایید.

از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی در این وبینار به تحصیل در مجارستان پرداخته اند که توصیه می کنیم مشاهده آن را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان

نحوه پیدا کردن خوابگاه در مجارستان

نحوه پیدا کردن خوابگاه در مجارستان به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و با توجه به مکانی که برای اقامت خود درنظر می گیرید، از روش های متفاوتی خواهید توانست به گزینه مناسب خودتان دست پیدا کنید. چنان چه قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی مجارستان را دارید می توانید از طریق امور دانشجویان و یا امور خوابگاه ها در دانشگاه های مختلف این کشور درخواست خود را برای اقامت در خوابگاه های دانشگاهی به ثبت برسانید.

همچنین شما می توانید از طریق همین مراکز در دانشگاه خودتان از خوابگاه های خصوصی مناسب و یا حتی تحت قرارداد دانشگاه مطلع شوید و یا از مشاوره و راهنمایی های آنان برای انتخاب خوابگاه مناسب و نزدیک به دانشگاه که مقرون به صرفه نیز باشد اطلاعاتی را کسب نمایید.

ضمن اینکه این مراکز دانشگاهی اطلاعات مفیدی در رابطه با اجاره منزل و آپارتمان برای دانشجویان در اختیار دارند که می تواند بسیار کارگشا و راهنمای دانشجویان باشد. البته مشاورین املاک و استفاده از بانک اطلاعاتی آنان نیز گزینه های بسیاری را در دسترس شما قرار می دهد که می تواند به عنوان اقامتگاه های دانشجویی انتخاب شده و یا مناسب زندگی و اقامت دانشجویان باشد. معمولا مشاورین املاک نزدیک به دانشگاه ها از گزینه های بسیار مناسب و خوبی برای دانشجویان برخوردار هستند.

سایت های آنلاین جستجوی مسکن

البته نباید فراموش کنیم که یکی از روش های بسیار پر درخواست و بسیار مفید برای یافتن خوابگاه یا خانه های اجاره ای در مجارستان استفاده از سایت های آنلاین جستجوی مسکن می باشد که می تواند از زحمات شما برای یافتن مکان مناسب بسیار بکاهد. شما در این سایت ها می توانید گزینه های بسیاری را در شهرهای مختلف این کشور مورد بررسی قرار داده و در صورت پسند نسبت به اخذ آن ها اقدام نمایید.

این سایت ها با ارائه تمامی امکانات، تجهیزات، مبلغ اجاره، عکس های مختلف از تمامی نقاط ملک و هرگونه شرایط آن ها شما را از جابه جایی های مکرر و اتلاف و وقت و هزینه نجات می دهد. در حال حاضر معتبرترین سایت هایی که در این کشور در زمینه اجاره ملک و همچنین خوابگاه های دانشجویی فعال هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • https://www.student.com
  • https://www.flatio.com/
  • https://4stay.com/
  • https://roomiapp.com/
  • https://www.t1budapest.com/en-us
  • https://www.srs-budapest.hu/
  • https://deanscollegehotel.com/
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

خوابگاه های دانشجویی در بوداپست

همانطور که مستحضر هستید یکی از شهرهای دانشجویی و مهم مجارستان که دانشگاه های معتبری در خود دارد و به نوعی مهم ترین شهر این کشور نیز شناخته می شود؛ بوداپست پایتخت مجارستان می باشد. خوابگاه های دانشجویی در بوداپست از کیفیت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند و معمولا هزینه های اقامت و خوابگاه های دانشجویی مجارستان در این شهر بالاترین قیمت در کل مجارستان می باشد.

خوابگاه های دولتی در این شهر در محیط دانشگاه ها واقع شده اند و خوابگاه های خصوصی نیز در مناطقی نزدیک به دانشگاه ها قرار گرفته اند. اما اگر قصد اجاره خانه در مناطقی دارید که برای دانشجویان مناسب باشد، در منطقه سیزدهم می توانید قیمت اجاره بسیار کمتری نسبت به سایر مناطق پیدا کنید.

زیرا هر چه از مرکز دورتر باشید ارزان تر خواهد بود. با این حال، مسافت نیز مشکلی نیست زیرا مطمئناً ایستگاه مترو M3 را پیدا می‌کنید و از آنجا با اتوبوس می‌روید و تنها در 15 دقیقه به هر نقطه‌ای می‌روید.

خوابگاه های دانشجویی در بوداپست

برای مقایسه شرایط خوابگاه های دانشجویی در سایر کشورهای مطرح، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در مجارستان

یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار در انتخاب هریک از این موارد تفاوت فاحش آن ها در میزان هزینه های وارد به هرکدام می باشد و همانطور که می دانید هزینه مربوط به زندگی در خانه بسیار گران تر از خوابگاه های دانشجویی است. اما تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در مجارستان فقط مربوط به هزینه های اجاره و هزینه های جاری در آن ها نیست، بلکه تفاوت های بسیار بیش تر و شاید مهم تری نیز میان آنان وجود دارد.

یکی از تفاوت های فاحش این دو این است که شما برای یافتن خانه مناسب با قیمت، مکان و شرایط ایده آل باید وقت زیادی را صرف نمایید و بستن قرارداد آن نیز نیاز به داشتن اطلاعات کافی از قوانین یا بهره گیری از یک فرد با تجربه و متخصص دارد که هیچ یک از این موارد برای دستیابی به خوابگاه وجود ندارد. مچنین شما باید سالانه قرارداد ملک خود را تمدید و یا جابه جا شوید، اما اقامت در خوابگاه از ابتدا تا انتهای تحصیلتان ثابت است.

البته مهمترین فرق میان دو حریم شخصی و قوانین و محدودیت های آنان است. شما در خانه شخصی هیچ محدودیت و قوانینی ندارید و حریم شخصیتان بسیار زیاد است؛ اما در خوابگاه های دانشجویی مجارستان کاملا خلاف این است. اما زندگی در خوابگاه زبان شما را بسیار سریع تر و بهتر رشد می دهد و شما با فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید مردم این کشور و دیگر کشورها آشنا خواهید شد و از زندگی گروهی لذت خواهید برد.

شرایط زندگی با یک خانواده مجاری

شرایط زندگی با یک خانواده مجاری

شرایط زندگی با یک خانواده مجاری در اکثر شهرهای این کشور برای دانشجویان وجود دارد و آنان می توانند با اجاره یک اتاق از منزل یک خانواده مجارستانی در آن جا ساکن شوند. یکی از مزیت های این امر این است که چون بسیاری از مجارها به زبان انگلیسی صحبت می کنند، به این معنی که زندگی با یک خانواده میزبان می تواند به دانشجویان آموزش دهند تا بتوانند کلمات و اصطلاحات رایج انگلیسی را حتی بیشتر از دوره های آموزشی تمرین کنند.

علاوه بر این فرصتی بیشتر برای درک زندگی روزمره در این کشور برای آن ها فراهم شده و می توانند روابطی را ایجاد کنند که خلاء دوری از خانواده و غربت را برایشان پر کند. همچنین این افراد می توانند موقعیت های کار در مجارستان را نیز برای دانشجویان بیابند که بتواند کمک درآمدی برای آنان باشد.

زندگی در کنار یک خانواده مجاری در مقابل خوابگاه های دانشجویی مجارستان از متقاضیان بسیار کمی برخوردار است و خانواده های بسیار محدودی در این کشور میل به اجاره ملک خود به این صورت دارند. باید بگوییم که این نوع اقامت در مجارستان در مقابل دیگر کشورهای اروپا بسیار کمتر دیده می شود.

از اینکه با کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب و معرفی شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان همراه بودید سپاس گذاریم. برای ارتباط با ما می توانید با دفاتر مرکزی و یا غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را نیز با جدیدترین مطالب در سایت قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان

پرتکرارترین سوالات و دغدغه های متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مجارستان و اطلاع از شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان است، در صورت داشتن هرگونه سوال، با کارشناسان ما از دو روش تماس تلفنی و یا فرم دیدگاه در انتهای همین صفحه، در ارتباط باشید.

شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان به دو صورت خوابگاه های دولتی و خصوصی در دسترس دانشجویان قرار دارند.

این اقامتگاه ها می توانند در ابتدای مهاجرت ب این کشور تا پیدا کردن یک خانه یا خوابگاه مناسب مورد استفاده قرار بگیرند؛ اما به دلیل هزینه گران معمولا برای اقامت دائم مناسب نیستند.

هزینه سکونت در خوابگاه های دانشگاه در حدود 200 یورو و خوابگاه های خصوصی تا 400 یورو در ماه است، این هزینه با توجه به امکانات خوابگاه و دانشگاه متغیر است.

هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی مجارستان ، بسیار مقرون به صرفه تر از اجاره آپارتمان است و می توان آن را ارزان ترین شیوه سکونت در مجارستان دانست.

بله در این کشور انواع خوابگاه های دولتی و خصوصی در دسترس دانشجویان قرار دارد.

تجربه دریافت ویزای دانشجویی مجارستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور ابراهیم ناصری
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا اسماعیلی
نمایش ویدیو درباره کاور سوگل پورموسوی
نمایش ویدیو درباره کاور مرضیه زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه