بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان

بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان یک فرصت استثنایی و عالی برای تحصیل در رشته های مختلف و در دانشگاه های مختلف مجارستان است که می تواند هزینه های تحصیلی دانشجویان را کاهش داده و یا کاملا آن را عهده دار شود و یک تحصیل راحت و بی دغدغه را برای شما فراهم آورد.

با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا بورسیه های تحصیلی مجارستان را به شما معرفی نماییم .دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل خود در این کشور از بورسیه های تحصیلی مجارستان استفاده نمایند که دریافت این امتیاز نیاز به ارائه مدارک خاص و ارائه شرایط لازم به دانشگاه اعطا کننده بورسیه دارد که در ادامه این شرایط را بهتر خواهیم شناخت. 

بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان

دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی مقاطع از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان بهره مند شوند، با ما به این امتیاز خواهید رسید.

فهرست مطالب

ضمن اینکه فرصت های اخذ بورسیه در تمامی مقاطع از لیسانس تا دکترا وجود دارد؛ ولی همواره مقاطع تحصیلات تکمیلی در مقابل دوره لیسانس از فرصت های بیش تری بهره می برند . به طور قطع اخذ بورسیه های تحصیلی مجارستان کار ساده ای نیست و این امر برای تمامی دانشجویان در دسترس نیست و رقابتی زیاد میان افراد برای دریافت آن وجود دارد؛ پس هرچه بتوانید شرایط بهتر و کامل تری را ارائه نمایید؛ شانس خود را افزایش خواهید داد.

همچنین پیشنهاد می کنیم که شما عزیزان مقاله مهاجرت تحصیلی به مجارستان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرموده و از قوانین و شرایط پذیرش و تحصیل در این کشور اطلاعات دقیقی کسب نمایید.

بورسیه تحصیلی رایگان مجارستان

بسیاری تصور دارند که بورسیه تحصیلی رایگان مجارستان به این معنی می باشد که دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست و دانشگاه تمام و کمال هزینه ها و مخارج آنان را در حین اقامت و تحصیل در این کشور پرداخت می نماید،

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان

با اینکه این خود یک نوع بورسیه است و تمامی بورس های تحصیلی به این صورت نبوده و متفاوت هستند.اگر بورسیه شما تمامی هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را برایتان بپردازد این یک بورسیه فول فاند شناخته می شود که می توان گفت اغلب برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شود.

اما بورسیه های دیگری نیز وجود دارند که مثلا فقط شهریه دانشگاه را متقبل می شوند و یا بخشی از آن را، که در مقطع کارشناسی این نوع بورسیه فراوان دیده می شود.

پس بدین صورت شما باید هزینه های زندگی را خود به شخصه پرداخت کنید. لذا تحصیل رایگان در مجارستان بدین معنی است و با تحصیل رایگانی که در کشورهایی چون فرانسه یا آلمان ارائه می شود متفاوت می باشد، زیرا دانشگاه های آن کشور رایگان است. پس اگر بورسیه دانشگاه های مجارستان را اخذ نمایید به نوعی به تحصیل رایگان این کشور دست پیدا خواهید کرد.

اما جدای مبحث بورسیه توصیه می کنیم که از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را بشناسید و اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل نمایید تا بتوانید مهاجرتی موفقیت آمیز و بسیار خوب را تجربه کنید؛ در مقاله مربوطه ما تمامی اطلاعات را جزبه جز و باآخرین تغییرات در اختیار شما قرار داده ایم.

شرایط بورسیه تحصیلی مجارستان

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که چگونه بورسیه تحصیلی مجارستان بگیریم؟ جواب این سوال بستگی به شرایط بورسیه تحصیلی مجارستان دارد. شما با توجه به رشته تحصیلی خود، دانشگاه محل تحصیل و بورسیه انتخابی باید شرایط و مدارکی خاص را تهیه نموده و به موسسه اعطا کننده بورسیه دانشگاه اعطا نموده تا صلاحیت شما سنجید و بررسی شود و در صورت مثبت بودن این امتیاز به شما اختصاص پذیرد.

به طور کل شرایط بورسیه های تحصیلی مجارستان عبارت اند از:

  • متقاضی باید در کشوری زندگی نماید که در لیست مجاز پذیرش بورسیه های تحصیلی مجارستان قرار داشته باشد. ( ایران در این لیست قرار دارد)
  • متقاضی باید شرایط تحصیلی ممتاز و بسیار خاصی را دارا باشد.
  • گپ تحصیلی باید بسیار کم و در حداقل باشد.
  • تسلط بالا و کامل به زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا می باشد.
  • متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد.

ضمن اینکه در مقطع لیسانس بسیار سخت است که از همان ابتدا بتوانید بورسیه ای به دست آورید، بلکه دانشجویان ممتاز در حین تحصیل با توجه به نمرات و فعالیت های خود در دانشگاه می توانند کمک هزینه ای را دریافت نمایند. همچنین دریافت بورسیه برای شهروندان و افرادی که دارای اقامت این کشور هستند بسیار در دسترس تر و ساده تر می باشد. در ادامه خواهیم گفت که چگونه بورسیه تحصیلی مجارستان بگیریم.

چگونه بورسیه تحصیلی مجارستان بگیریم؟

چگونه بورسیه تحصیلی مجارستان بگیریم؟

شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های مجارستان موضوعی است که باید حتما با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و شرایط دانشجویان توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و بهترین مدارک برای دریافت آن ارسال شود. اما در ابتدا باید برای ثبت نام در سامانه بورس مجارستان مابین ماه های فوریه تا می اقدام کرد و درخواست خود را به شورای بورسیه تحصیلی مجارستان ارائه نمایید.
در مرحله بعد باید درخواست دریافت بورسیه را به همراه درخواست پذیرش و ثبت نام به دانشگاه مقصد و مد نظرتان نیز ارسال نمایید. در اینجا تمامی مدارک و شرایط شما توسط شورا بورسیه و دانشگاه بررسی می شود و نتایج به شما اعلام می گردد. در انتها باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت کرده و نمره مورد درخواست برای قبولی در دانشگاه و اعطای بورسیه را نیز باید به دست آورید.

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی مجارستان نیاز به یک رزومه بسیار ممتاز دارد، زیرا متقاضیان داخلیو خارجی بسیاری سالانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند. حتما با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین درخواست را برای رسیدن به این هدف ارسال نمایید.

برای شناخت بهتر و معرفی کامل سیستم آموزشی و دانشگاه های مجارستان کارشناسان ما مقاله راهنمای کامل تحصیل در مجارستان را برای شما عزیزان تهیه و در سایت قرار داده اند. در این مطلب تمامی شرایط و مدارک لازم جه پذیرش در دانشگاه های مختلف را برای شما ارائه کرده ایم.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum را می توان معتبرترین برنامه بورسیه های تحصیلی مجارستان معرفی کرد که توسط دولت ارائه می شود. این بورسیه طیف گسترده ای از دوره ها را برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی عالی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

این بورسیه با هدف حمایت از بین المللی شدن آموزش عالی مجارستان و توسعه مداوم آن و ارتقای شهرت و رقابت پذیری آموزش عالی این کشور در سراسر ارائه می شود.

البته بورسیه های دیگری نیز چون بورسیه تحصیلی دولتی دوجانبه، بورسیه تحصیلی EEA، بورسیه تحصیلی CEEPUS و بورسیه تحصیلی Erasmus نیز در دسترس دانشجویان قرار دارد، اما برترین و پر ظرفیت ترین بورسیه در حال حاضر همین بورسیه Stipendium Hungaricum می باشد.

هرکدام از این بورسیه ها مدارکی را از متقاضیان درخواست می کنند که در اکثر موارد اشتراکات بسیاری دارند. در حال حاضر مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی مجارستان به شرح زیر می باشند:

  • ارائه آخرین مدرک تصیلی و ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان معتبر با سطح بالا
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر
  • تکمیل و ارسال درخواست بورسیه
  • ارائه هرگونه مقاله، پژوهش و یا افتخارات بین المللی

همچنین پیشنهاد می کنیم که قبل از نقل مکان برای تحصیل در این کشور حتما شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی مجارستان را بررسی و مطالعه نمایید تا بفهمید که آیا این مکان ها مورد علاقه شما می باشند! ما در مقاله مربوطه تمامی توضیحات و جزئیات خوابگاه های این کشور را ارائه کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیش تر و شناخت شرایط اعطای بورسیه در دیگر کشورهای اروپا،مقالات زیر مطالعه نمایید.

بورسیه تحصیلی مجارستان دکترا

هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در این مقطع درخواست اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان دکترا را به دانشگاه می دهند؛ چرا که هزینه های تحصیل این مقطع برای دانشجویان کمی گران می باشد. بورسیه های تحصیلی این مقطع معمولا شامل کمک هزینه های ماهانه، تامین هزینه های خوابگاه، کمک هزینه اجاره واحد مسکونی و هزینه های بیمه خدمات درمانی می باشد.

داشتن مدرک زبان آیلتس بالاتر از 6.5 و ارائه مقالات و پژوهش های بین المللی تاثیر بالایی در اعطای بورسیه به متقاضیان دارد. یکی از مهم ترین موانعی که متقاضیان تحصیل در مقطع دکترای با آن روبرو هستند، متقاعد کردن سوپروایزر یا همان استاد راهنما می باشد؛ چرا که تنها با تایید استاد راهنما به متقاضیان پذیرش تحصیلی و بورسیه اعطا می شود.

بورسیه دانشگاه های مجارستان در مقطع دکترا معمولا پوزیشن شغلی محسوب می شود و با پذیرش در آن به دانشجویان حقوقی به عنوان بورسیه تعلق می گیرد. پس مهم ترین اقدام در اخذ بورسیه مقطع دکترا، اخذ قبولی در این مقطع است.

بورسیه تحصیلی مجارستان دکترا

در این مقاله به بررسی بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان پرداخته شد، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر آی مهاجرتی در  غرب و مرکزی تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در این دفتر آماده پاسخگویی به شما هستند.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان

این مطلب شما را با شرایط بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان و چگونگی دستیابی به آن آشنا کرده است؛ همچنین در ادامه به برخی از سوالات پرتکرار متقاضیان پاسخ داده ایم، اما شما بازهم می توانید از طریق بخش دیدگاه در انتهای مقاله ها سوالات و ابهامات خود را مطرح نموده تا کارشناسان آی مهاجرتی به آن ها پاسخ داده و شما را راهنمایی نمایند.

 

این زمان را باید دقیقا از طریق دانشگاه بررسی نمایید؛ اما معمولا از ماه فوریه تا می مهلت ارسال درخواست برای بورسیه مجارستان است.

بورسیه های تحصیلی مجارستان برای دانشجویان در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دسترس می باشد.

خیر، این دو کاملا دو مقوله جدا از یکدیگر بوده و باید برای پذیرش در هرکدام جداگانه اقدام و تلاش نمود.

تمامی رزومه ای که به دانشگاه ارائه می نمایید از اهمیت کافی برخوردار هستند، اما ارائه مقالات بین المللی، معدل مدرک قبلی و مدرک زبان با سطح بالا از بیش ترین تاثیر برخوردار می باشند.

معمولا مقاطع تحصیلات تکمیلی از شانس و فرصت های اعطای بورسیه بیش تری در مجارستان بهره است که در میان آن ها نیز دوره دکترا بیش ترین سهم را دارد.

در انتها تجربه کلاینت های ما را که موفق به اخذ ویزای مجارستان شده اند را تماشا خواهید نمود:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه